Ahoj všichni. I já mám s ASTA Sukošan pozitivní zkušenost. Předloni (září 2009) se nám u jejich Bav 44 Vision zničehonic při cca 1000 - 1500ot na volném moři mezi Ilovikem a Pagem za naprostého bezvětří zastavil motor - do té doby jsem byl přesvědčen že Volvo Penta je stroj naprosto spolehlivý..... Po několika pokusech objevit závadu (filtry, nafta, olej, propeler...) kontaktovali jejich Help linku. Náš problém zaznamenali a řekli že se za chvíli ozvou. Po cca půl hodině volal technik který se nám snažil po telefonu poradit s řešením závady. Nepovedlo se a tak jsme měli znovu čekat na pokyny. Po další cca hodině nám poradili ať zkusíme na plachty dojet k ostrovu Silba, že nám tam druhý den brzy ráno pošlou techniky kteří závadu odstraní. Rozhodně nám ale "nařídili" ať nezkoušíme bez použitelného motoru" jet přes noc. K večeru se přeci jen malý vánek zdvihl a tak jsme, zřejmě jako jediní v té chvíli s plachtami na stěžni, vyrazili určeným směrem. Po přiblížení k Silbě (ze západní strany, tedy od městského mola) jsme k sobě přilákali kolem plující BAV 46 s německou posádkou, která nás lehce adrenalinovým manévrem, přivázané k boku "doručila" k městskému molu. Po vyvázání nám místní člověk řekl že na této straně mola nesmíme stát, protože tam přijede v 5,00 trajekt... Byli jsme tedy nuceni získat osobní zkušenosti s tím, jak se v 5ti lidech "koníčkuje" 44tka Vision. Zvládli jsme to bez nehody, ale připadali si jako pověstní Burlaci na Volge...
Druhý brzy ráno cca v 10,30 hodin na motoráku dorazili dva technici. Provedli stejnou kontrolu jako my (s vyjímkou potopení se k propeleru....) a konstatovali že závadu nejsou schopni odstranit. Vytáhli nás tedy na laně na moře s tím, abychom se na plachty pokusili dojet co nejblíž k Sukošanu a potom se jim znovu ozvali. Bezvětří pokračovalo a tak jsme s plandajícími plachtami "kulhali domů". Na posledních pár mil nám poslali naproti silný motorák, který nás nedříve táhnul a potom na bok vyvázané zaparkoval j jejich molu. To byl čtvrtek večer. V pátek ráno nám nabídli náhradní loď (Eminence 40) s tím že jí můžeme vrátit až v sobotu večer. Začalo foukat a tak jsme si krásně zajachtili na úplně nové klasicky oplachtěné lodi. Stejně foukalo i v sobotu, takže to bylo super. Při vracení lodi byli samá omluva a samý úsměv (ta štíhlá krasavice především...) Jako bolestné nám nabídli slevu 500 EUR při pronájmu jejich lodi další rok. To jsme pochopitelně využili a tu "zlobivou " 44tku Vision si objednali další rok znovu. Byla výborně připravená, všechno fungovalo tak jak má, takže jsme jí odpustili. Větru bylo v září 2010 víc a tak jsme si celý týden krásně zajachtali.
Shrnutí - ASTA jachting je podle mého názoru OK, můžu s klidným svědomím říct že patří určitě k těm lepším... jediné ,ímnus které mě v této souvislosti napadá je, že tato loď (pravděpodobně jako jediná z jejich flotily) postrádá na stěžni klasickou velkou vějičku. Je tedy nutné daleko víc sledovat windmetr. To je sice nepříjemné, ale zvykli jsme si...
