Začínám a beru poprvé plachetnici z charteru

Rady pro začínající jachtaře

Moderátoři: vilma, windward, Pepa

Uživatelský avatar
jajarin
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 430
Registrován: pon srp 15, 2011 2:00 am
Reputace: 25
Bydliště: Nymburk

Příspěvekod jajarin » čtv srp 01, 2013 8:03 am

Ahoj
vždyť tady v Hlavní nabídce--ke stažení---formuláře, je několik lodních deníků, jen si vybrat.
Uživatelský avatar
FiendMB
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 31
Registrován: čtv led 31, 2013 1:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Kolín

Příspěvekod FiendMB » čtv srp 01, 2013 1:20 pm

Já vím, že tu lodní deníky jsou, ale je to první plavba, tak jsem chtěl nějaký kvalitní, pěkný aby mi vydržel dlouho a mohl sem koukat zpětně na všechny plavby. Bohužel úplně nesplnil moje očekávání, obsah je dobrý, jsou tam užitečné informace atd, ale provedení je strašný. Je to jako byste to vytiskli na běžný papír a běžné A5 a dali do plastové kroužkové vazby i ty desky nejsou moc pevný, takže trochu zklamání (uvidím, jestli ho nakonec nevrátím a nepořídím si pevné desky s kovovou vazbou a nebudu si zakládat stránky sám. V příloze zasílám pro případné zájemce foto z profilu deníku - jde o to, že těch 200 záznamů ani nemůže vydržet.

Obrázek
Uživatelský avatar
Bilardos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 792
Registrován: pon zář 18, 2006 10:54 am
Reputace: 4
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvekod Bilardos » čtv srp 01, 2013 1:43 pm

Nic proti, ale docela by mě zajímalo, kolik "chartrařů" si ten denník opravdu píše.
Uživatelský avatar
Sajri
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 242
Registrován: úte zář 30, 2008 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Ondřejov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Sajri » čtv srp 01, 2013 4:11 pm

Bilardos píše:Nic proti, ale docela by mě zajímalo, kolik "chartrařů" si ten denník opravdu píše.


Já třeba na charteru deník vedu, a jako pěknou památku taky deníky z předchozích plaveb archivuju. Ale s "výsledkem" obvykle nejsem spokojen, většinou je tolik věcí, kterým je třeba se věnovat, že deník začnu brzy zanedbávat. Takže za sebe bych nějakou "nóbl knihu" na charter nedoporučoval. Myslím, že člověk pak bude zklamán, že náplň té knihy neodpovídá vzhledu desek :-).
Uživatelský avatar
Zbiry
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 236
Registrován: úte črc 24, 2012 2:00 am
Reputace: 11

Příspěvekod Zbiry » čtv srp 01, 2013 6:34 pm

:-) Já vedl...dokud neuplaval :-) . A od té doby ani ťuk. Jen knížku....sem tam :-)
Uživatelský avatar
Bubo
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 107
Registrován: úte lis 23, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Bubo » čtv srp 01, 2013 7:30 pm

Bilardos píše:Nic proti, ale docela by mě zajímalo, kolik "chartrařů" si ten denník opravdu píše.

Možná moc ne, ale já třeba jo.
Poskládal jsem si s využitím tady uveřejněných vzorů "svůj". Místní sbírku jsem o něj nerozšiřoval - už jich je tu asi docela dost, ale v případě zájmu samozřejmě rád poskytnu.
Pro každou plavbu mám jeden. Před odjezdem si vytisknu potřebný počet prázdných stran a svážu do kroužkové vazby. Není to nic luxusního, ale zase ho překvapivě i používám. Některé sloupce sice úspěšně ignoruju. Např. přepočet KK na KD. Při mém skákání od ostrova k ostrovu to nemá moc smysl řešit, ale zásadní věci tam mívám. Převážně to jsou místa a časy vyplutí, vytažení, skasání něbo refování plachet, kotvení a někdy i pozice+čas, kdy jsme provedli obrat.
Přijde mi fajn např. mít přehled, kolik jsem už ujel na motor, mít pro příště poznamenané souřadnice zátok, kde se nám líbilo, při plánování dalšího dne se mi hodí dokonce i tabulka kam lze zapsat předpověď počasí.
A k tomu tam zapisuju poznámky o aktuálním stavu počasí a moře.
Uživatelský avatar
dexter
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 96
Registrován: úte srp 09, 2011 2:00 am
Reputace: 1

Příspěvekod dexter » stř srp 07, 2013 5:04 pm

pouzivam gps tracker, mam v notebooku komplet zaznam celej cesty, tak do 2 mesiacov som schopny si spomenut na kazdy detail ked sa na to pozeram. V google maps si k tomu urobim poznamky a body a ulozim to ako trasu. Pride mi to v dnesnej dobe ako ovela efektivnejsie riesenie. Nehovoriac o tom, ze mam komplet suradnice kazdeho bodu plavby a je to prenosne po nete a pod....
Uživatelský avatar
veselyroman
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 357
Registrován: pon zář 03, 2007 2:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Mělník

Příspěvekod veselyroman » čtv srp 08, 2013 8:14 am

Já jsem si taky vytvořil vlastní verzi deníku a poctivě ji při plavbě používám. Deník nemá pevné desky, ale jen papírové a je to sešit ve velikosti A5. Schovávám ho před promočením do plastové folie.
K deníku mám ještě druhý sešit předplavební přípravu. Tu si připravuji ještě v teple domova. V ní mám naznačenou po jednotlivých dnech celou (předpokládanou) plavbu s odhadem uplutých vzdáleností, několika alternativními kotvišti (alternativy z důvodu upluté vzdálenosti, ochrany před určitým směrem větru apod.). Krásně z toho pak vidím co jsem schopen stihnout, v kolik musím vyplout apod.
Deník i předplavební přípravu pak archivuji pro možnost budoucího čerpání inspirace při dalších plavbách.
Uživatelský avatar
martinf1b
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 16
Registrován: ned led 28, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod martinf1b » čtv srp 08, 2013 6:58 pm

Jako deník se mě osvědčil již zmíněný tablet s navigací (já mám Androida 4 a navigační aplikací Navionics).
Perfektně ukládá trasu, soubor uložené trasy jde zobrazit na Google Earth. Pokud máte tablet se slušným foťákem tak si uložíte i fotku či video s údajem o pozici. Umí to i další vychytávky.

M
Uživatelský avatar
jajarin
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 430
Registrován: pon srp 15, 2011 2:00 am
Reputace: 25
Bydliště: Nymburk

Příspěvekod jajarin » pon srp 19, 2013 11:10 am

Ahoj
co takhle povinnost vést lodní deník. Pri nehodě, větší závadě, nebo, kdy je něco nejasné, je yvžadován lodní deník. Pozor na to.
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1125
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » pon srp 19, 2013 1:51 pm

Nikdo ho nikdy po mně nechtěl a to jsem tady na Sardinii proběhl přídí přes bakeliťák... Chtěli po mně pak kopu věcí,ale denník ne...Nicméně si nevzpomínám,že by někdo vůbec si deník psal,nedejbože by ho po něm na pleasure boat někdo chtěl a kuwa už aby byl ještě i povinný...

howk
Monty
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » pon srp 19, 2013 2:16 pm

Pokud byla země ve válečném stavu, tak se za šíření dezinformací střílelo.... :gun:

Nikdo nepopírá potřebnost či vhodnost vedení LD. Ale jeho "nutnost" se zde démonizuje a lidé slabších povah by této dezinformovanosti a šířeným bludům mohli podlehnout.

Byl jsem loni účasten celkem vážnému střetu dvou plachetnic (no úraz, no sinking) i vyšetřování kapitanátu jak na moři, tak na souši. Během celé doby nepadlo o LD ani slovíčko. Prostě to autority vůbec nezajímalo. Takže koho to baví, kdo si na tom zakládá, v klidu si LD pište a za dlouhých zimních večerů si v nich listujte. Nikdo vám to nebere a konkrétně já se nad tím ani neušklíbám. Naopak se mě to líbí (u druhých). Ale neplašte ostatní.
Je to v podstatě podobně, jak zmiňuje Monty.... :roll:
Uživatelský avatar
tatinecek
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 406
Registrován: ned úno 11, 2007 1:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod tatinecek » pon srp 19, 2013 2:49 pm

Nemohu souhlasit. Vést lodní deník je jedna ze základních povinností jachtaře. Otázkou zůstává, v jaké podobě. Elektronicky nebo na papíře.
Vloni jsem měl kolizi s malou plachetnicí na Sardinii. Při psaní protokolu na kapitanátu v Olbii byla kopie mnou vedeného LD přidána k protokolu.
V okamžiku, kdy jsem vyndal LD a ukázal záznamy , bylo jednání úředníka poněkud vstřícnější. Asi opravdu není zvykem psát LD na charteru, na vlastní lodi by to měl být jeden ze základních dokumentů.
A hlavně máte pak doklad, kolik foukalo, kde jste vůbec v který den kotvili......
Když si uložíte " track" z GPS , tak to máte taky, ale kdo se má v tom po čase vyznat.
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1125
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » pon srp 19, 2013 4:01 pm

Asi opravdu není zvykem psát LD na charteru, na vlastní lodi by to měl být jeden ze základních dokumentů.


Dovolím si nesouhlasit.....Pokud si ho někdo vede,tak charteristi....K čemu by byl majiteli na lodi,opravdu netuším. Ukládání track pointů je samozřejmě důležitá věc,hlavně, když se něco stane...nicméně není povinné ani to. Záznam z GPS jsem taky odevzdal Harbormasterovi u sepisování Seaprotestu, aniž bych byl požádán,nicméně byla na něm patrná moje snaha se srážce vyhnout.
Ale když si někdo LD vede,protiž čemu opravdu nic nemám,má v čem zbytek roku listovat. Netvrdím,že je to k ničemu,ale je mi to k ničemu :roll: A určitě to není jedna ze základních povinností....možná snad jachtařů jo, ale to se mne a drtivé většiny majitelů lodí,které denně potkávám moc netýká. :hmm:

howk
Monty

Á propos....Ta Sardinie,jak dívám bude trochu divočejší....asi i víc,jak Hrvatsko... :lol:
Uživatelský avatar
FiendMB
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 31
Registrován: čtv led 31, 2013 1:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Kolín

Příspěvekod FiendMB » stř srp 28, 2013 11:28 am

8) A je to tady - v sobotu vyplouváme, toto uteklo, snad jsem maximálně připraven. Možná jeden dotaz. Pokud bychom dostali loď až někdy kolem 3-4h, kde se dá poblíž (cca do 2 hodin od vyplutí) "píchnout" k bójce? Atlas mám, ale těžko říci, jak co bude obsazené, takže bych dal spíše na zkušenosti. Díky :good:
Uživatelský avatar
Bilardos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 792
Registrován: pon zář 18, 2006 10:54 am
Reputace: 4
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvekod Bilardos » stř srp 28, 2013 5:47 pm

FiendMB píše:8) A je to tady - v sobotu vyplouváme, toto uteklo, snad jsem maximálně připraven. Možná jeden dotaz. Pokud bychom dostali loď až někdy kolem 3-4h, kde se dá poblíž (cca do 2 hodin od vyplutí) "píchnout" k bójce? Atlas mám, ale těžko říci, jak co bude obsazené, takže bych dal spíše na zkušenosti. Díky :good:

Nemám v tom takový přehled jako ty a nějak jsem ztratil souvislot, na jakou marínu (ze které bude vyplouvat) se ptáš.
Uživatelský avatar
Babas
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 10
Registrován: stř úno 17, 2010 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Babas » čtv srp 29, 2013 10:15 pm

Já nedám dopustit na Žirje, zátoka Vela Stupica. Jestli se nemýlím, tak z Jezera jsme tam byli za 2,5 hodiny.
Jen nevím, jak je to v tomto období s místem. My tam jezdíme na přelomu září-říjen a i tou dobou tam bývá dost lodí.
Bójí tam je ale mrtě.
Uživatelský avatar
Bilardos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 792
Registrován: pon zář 18, 2006 10:54 am
Reputace: 4
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvekod Bilardos » pát srp 30, 2013 9:41 am

Babas píše:Já nedám dopustit na Žirje, zátoka Vela Stupica. Jestli se nemýlím, tak z Jezera jsme tam byli za 2,5 hodiny.
Jen nevím, jak je to v tomto období s místem. My tam jezdíme na přelomu září-říjen a i tou dobou tam bývá dost lodí.
Bójí tam je ale mrtě.

V sezonu klidně ve 14 hodin plné všechny bójky. Záleží i co je za den. Každopádně je tam stále sousta místa na kotvení. Když k tomu připočtu, že v sezonu dle mě převládá většínou NW který se v noci stáčí na NE, tak je to ideální volba.
Uživatelský avatar
bedrich
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 517
Registrován: ned úno 04, 2007 1:00 am
Reputace: 22
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod bedrich » pát srp 30, 2013 9:59 am

Jenže FiendMB vyplouvá dle předchozích příspěvků z Harminy a to je do Vela Stupici přes 17 mil ideální vodní cestou (na motor, bez křižování při plachtění). Takže to asi nesplňuje kriterium " píchnout se na bojku do 2 hodin po vyplutí" :?
Uživatelský avatar
Bilardos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 792
Registrován: pon zář 18, 2006 10:54 am
Reputace: 4
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvekod Bilardos » pát srp 30, 2013 11:30 am

Psal jsem, že neví odkud vyplouvá, jen jsem popsal stav v uvedené zátoce.
Možností je i z Hraminy dost. Zminjak, Vrgada, nebo pak (Kaprije, Kakan, Žirje - tady je všude bójí jako máku)
Uživatelský avatar
FiendMB
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 31
Registrován: čtv led 31, 2013 1:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Kolín

Příspěvekod FiendMB » pon zář 09, 2013 3:25 pm

WOW tak je to za náma :cry: Byla to jedna velká paráda, počasí, vítr, prostě všechno - vlastně jediný problém je, že to vše hrozně rychle uteklo.

Tak a teď trochu postřehů kapitána začátečníka:

Vyplutí z mariny: když jsme přijeli, tak téměř bezvětří, po naložení lodě začalo foukat kolem 20 uzlů. S technikem jsem se poradit, na výjezdu, potvrdil, mi, že moje volba je správná, a tak jsem chtěl vyplout. V tom jedna loď začala vyjíždět a měla dost velké problémy, málem pobourala 2 lodě, tak jsem trochu znejistil... ten technik se mě zeptat jestli chci s vyjetím pomoci a já nedělal machra a řekl že jo (nevěděl jsem jak se loď chová a navíc první výjezd z mariny). Udělal jsem dobře, na molu se nechal technik vyhodit a dostal 2 pivka na cestu. Ptal jsem se ho, zda kdyby bylo hodně špatné počasí, by bylo možné zavolat a nechat si loď zaparkovat a prý bez problému!

První den jsme dopluli na zaďáček na kakan kde chtěli 250 kun za boji :gun: Další den kotvení na Veli Dreveniku, poté paklené ostrovy, další den byl náročnější - na biševo, koupačka na visu a zpět na paklené. Další den byl v plánu Trogir (marina 590 kun). Pak jsme si to namířili na Žirje na výše popsanou zátoku a v pátek zpět do Murteru. Parkování v Trogiru i Murteru jsem zvládal slušně, nějak jsem se ani moc nemotal.

Žádný zásadní problém v plavbě nebyl, ve zdraví jsem všechny přivezl domů, a to je nejdůležitější.

Toť základní rychlé info. Zítra se rozepíšu podrobněji, o problémech s lodí, pěkných zátokách atd... :good:
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1725
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 102
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » pon zář 09, 2013 8:25 pm

Na začátečníka pořádný kus cesty. Super.!!
Uživatelský avatar
Skof_ACE
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 60
Registrován: ned pro 23, 2012 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Skof_ACE » pon zář 09, 2013 9:57 pm

jj...budu rád, když to trochu rozepíšeš :) ...v sobotu vyrážíme do podobných končit...resp. Kakan jsem chtěl kotvit taky...a pak mě zajíma co VIS, Biševo a Žirje....
Uživatelský avatar
FiendMB
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 31
Registrován: čtv led 31, 2013 1:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Kolín

Příspěvekod FiendMB » úte zář 10, 2013 10:56 am

Táák a pokračování :D

Čili první den Kakan - vyplouvali jsme kolem 16h z Murteru, Dá se to slušně stihnout, ale kotvení fakt raketa 250kun - po zkušenostech bych zajel na východ Žirje do krásné zátoky kde se platilo jenom 150. Navíc to bylo na Kakanu hodně otevřené a ten parchant nechtěl vzít ani odpadky, ale hodili jsme mu je do lodě (házel ksichty).

Další den přeplavba na Veli Drevenik, byl celkem problém s kotvením, na západní straně byly zátoky dost obsazené (kolem 16h) a navíc dost otevřené na vítr, měl jsem z toho blbý pocit, tak jsme přejeli dál na východ a tam hodily kotvu (též dost nabito), moc jsem ne nevyspal (jinak doporučuji aplikaci na android "kotevní alarm". Drželi jsme "hlídky" někdo pořád spal na palubě a při větším větru se kontrolovalo.

V pondělí jsme se přesunuli na Sv. Klement do krásné velké zátoky (je u ní ostrov), kde jsme hodily kotvu a celé odpoledne lenivěli (koupačka, potápění, gril na břehu). Na západní straně zátoky byly bóje od restaurace. K večeru se stočil a zesílil vítr a trochu jsem znejistil, kolem půl 9 jsem zavelel přesun na bóji (zdarma :-) ), ukázalo se to jako dobrý tah.

Další den jsme vstali kolem 6 a já vyplul směr Vis/Biševo. Rychlé únik od bóje (abychom neplatili) se nám vymstil. Bez pořádné snídaně jsme se vydali na otevřené moře za 20 větru do rozbouřeného moře na takový blbý lehce zadoboční vítr. Po chvíli posádka zelená, po šálku zeleného čaje šlo i něco přes palubu. Nakonec jsme dorazili k modré jeskyni. Já už tam kdysi byl tak jsem manévroval na místě a nechal posádku je se člunem dovnitř (poplatek 40kun/osobu). Prý hezké ale malé (za ty peníze). Následoval přesun na Vis (slíbil jsem pěknou koupačku a obídek). Zamířil jsem to do známé zátoky Stinava?, ale natřískáno a nakonec to dorazila obrovská motorová jachta která se tam narvala na příč a romantická zátoky vypadala jak v Bibione. To jsem vzdal a jel o dvě zátoky dál, kde to bylo parádní. Následoval návrat na Sv. Klement. Zpáteční jachting super. Jel sem na totální kapesníček na hlavní a cca 3/4 geny, celou dobu krásně na boku rychlost kolem 8 uzlů, foukalo stabilně kolem 22 uzlů v nárazech do 30. Vzhledem k větru jsem zamířil rovnou do již navštívené zátoky a píchl se k bojce (jedna z posledních volných) cena 200kun.

Na středu jsem naplánoval Trogir. Pohodová plavba nejprve na motor, poté plachty, koupačka na laně, atd... proběhl krásné gril v zátoce s tyrkysovým mořem na východě Veli Dreveniku (mezi ostrovy) a cca v 16:00 jsem zaparkoval v marině v Trogiru (k molu mě nepustili :lol: ) Cena 590 kun. Trogir nádherné město, překvapili mě úměrné ceny v restauracích (až na nápoje).

Ráno jsme nakoupili olihně a pár ryb přímo od rybáře cca 1,5 kg za 50 kun. Z Trogiru jsme si to namířili na ostrov Žirje (východní zátoka). Celý den parádní jachting klidné moře, foukalo kolem 15. Opět jsme se píchli k boje za rozumnou cenu 150 kun - bojek je tam dostatek, hezké potápění, velká klidná zátoka.

V pátek smer Murter. Na malém ostrůvku u Murteru jsme opekli buřty a vydali se do mariny. Natankoval jsem do plna (77l za týden) a následovalo parkování. V maríně opět celkem foukalo (kolem 10-12) ale bylo místo, takže v pohodě. Jinak z couvání mám blbý pocit, myslel jsem, že se to bude chovat lépe, ale nějak extra mě to neposlouchalo, do mariny jsem couval a poté jsem nechal celou loď snést větrem k boku vedlejší lodi. Manévr v pohodě, ale kdyby byla marina našlapaná, tak bych se asi celkem zapotil :?

Tak toť krátký "cestopis" a nyní k problémům.

Jachtu jsem přebíral dost zodpovědně, vše jsme počítali, kontrolovali, nechal jsem si vytáhnout plachty, zkontroloval lana, pumpu na záchodech, elektroniku, baterie, motor, prostě vše. Do zápisu jsem mu napsal poškozenou kliku (olámaná) a nějaké drobné nedostatky. Tak jsem myslel že máme loď ok, ale úplně tomu tak nebylo.

Po vyplutí jsem zjistil, že speed meter ukazuje 0 a teplota vody je 66C :lol: . Vím, že se v podlážce čistí senzor, ale rozhodně se mi do toho nechtělo, rychlost ukazuje GPS, a teplota vody není třeba, tak jsem to nechal být. (Mimochodem tím, že technik vyjížděl to musel zpozorovat). Další problém nastal, když jsem si chtěl poslechnout na vysílačce počasí a zjistil jsem že nechytnu vůbec nic. Měl jsem hodně schopného "loďmistra", který měl hromadu nářadí a pod, tak pátral až zjistil, že kabely jsou přefiknuté, čili jsme byli bez vysílačky/anteny. Další problém nastal při kotvení, když jsem chtěl rozsvítit pozičku. Samotná požička nešla rozdvítit. Buď svítila celá loď nebo nic. V marině jsem to kontroloval ale tím, že na pozičce jsou ledky, není ve dne nic vidět, tak jsem myslel že samotná svítí. Vyřešili jsem to vyndáním ostatních žárovek a nechali jenom pozičku a světlo uprostřed stěžně.

Dálší shit problém nastal při náklonu a cestě na Žirje. Z podpalubí se začal šířit smrad a zjistili jsme že jeden tank je plný a "sračky" lehce přetékají netěsnícím výkem tanku. Jistili jsem že za plavby s tím nic neuděláme, tak jsem loď trochu srovnal, umila se koupelna a nezbývalo než zavolat do mariny. Tam jsme moc nepochodili ale zjistili, že jediný způsob je zvenku to prošťouchnout. Byl jsem celkem "naštvanej" protože počítač ukazoval 0% v tanku. Prý mohou poslat technika, ale zaplatíme to, a to už jsme se do něj pustili. Nakonec jsme začali v zátoce řešit co s tím. Vyrobili jsme prošťouchávátko a jeden odvážlivec se vydal na záchranou akci. Bohužel se nepodařilo, po hodině jsme taktiku prošťouchnutí vzdali. Dále jsme zjistili, že bylo odpojeno čidlo, které ukazovalo 0% v tanku, po zapnutí konektoru hlásil alarm plno! Potvrdilo se nám, že to nebyla naše chyba ale už někdo před námi si s tím hrál. Nakonec jsme uřízli kus hadice, pumpou natáhly a tekuté sračky přečerpali do moře a záchod nepoužívali. (ještě se k záchodu vrátím). Další problém nastal s bimini, od začátku bylo značně pokřivené a během plavby ulítl jeden nejt, takže jsme zase museli improvizovat. Dále se vytrhli šroubu u zábradlíčka nad salonem. Bylo vidět že díry jsou už omleté a my za to nic nevázali. Opět jsme museli nějak zabastlit, už jsem byl na loď dost naštvanej. Baterie stáli taky pěkně za "censored", nejsou vůbec vhodné na použití v tomto provozu a servisní vydržela půl dne a to každý den jel motor, na noc jsme vypínali lednice, večer jsem občas nastaroval motor a baterie dobil. Jinak klasická GPS byla vybrakovaná a byla tam malá garmin. Řekl bych že o dost horší, problém byl s mělčinami, byl tam jenom kruh na např. napsáno do 10m, do 5m, ale konkrétní čísla tam nebyly, myslím že v té raymarine gps je to podrobnější, a nešli mi nějak vyvolat informace např. křížek "+" na moři a "K" a i jiné... - co to je (+K)? - raději jsem se vyhýbal.

No a nyní předávka. hooodně jsem přemýšlel jestli se vydat cestou, že vše řeknu na rovinu, ale zase jsem nechtěl přijít o kauci. O záchodu věděli, tak jsem si říkal, že se zachovám podle toho jak se budou chovat oni. Rozhodně loď moc nekontrolujou, kouknul na plachty, nastartoval motor od člunu a zkusil záchody. Ptal se jestli byl nějaký problém, já mu řekl že jo, a to se záchodem. Řekl jsem, že jsem to trochu prošťouhli, vytekla nějaké voda a pak už nepoužívali. Záchody zkusil - nalil do nic jar (dobrý typ na přebírku lodi - pro příště) a koukal jestli něco vyteče. Jeden byl ok, a druhý samo ne. Nechápal že je tank prázdný :P , moc se mu to nezdálo, ale vzhledem k tomu že jsme na to upozornili tak to nechali být, ale tvrdil, že to vždy kontroluje a že jsme to udělali my, a to mě nasralo (vzhledem k odpojenému konektoru), a tak jsem se na něj vyprd a nic mu neřekl (nestál jsem o sebrání kauce). Je mi líto dalších jachtařů, protože se podle mě na to Chorvati vyprdli a nic s tím dělat nebudou, ale není to můj problém. Člověk si platí za funkční loď je na charteru, aby je měl v pořádku. Na to, že loď byla 4 roky stará, tak byla hodně ojetá, stačilo by ale málo aby byl zákazník spokojený. Výhodou byly ale zánovní plachty.

Závěr:

Vítr vál celkem stabilně NW v noci se stočil a vál od pevniny. V oblasti, kde jsem se pohybovali je hodně málo bojek, řekl bych že sever je na to výrazně lepší. Ceny v restauracích jsou na pevnině ok (pizza 45, sepiové rizoto 65, ryba kolem 100kn, 1l vína 80-100kn). Pozor na malé restauračky v zátokách, není tam problém dát za večeři 1000Kč. Chorvat naláká na rybu za 300kn, ale to je cena za syrovou s vnitřnostma hlavou za 1kg ryby atd... výsledek je raketa.

Hlavně důkladně zkontrolvat loď. Nechal jsem si udělat kopii předávacího protokolu a koukal na mě jako puk, že to nikdo nechce. Ja zase nechápu jak bych se s nim pak dohadoval, mohl by si na 1 pare zaškrtat co se mu zlíbí a já bych s tím nic neudělal (je jenom jedno pare a to si nechává marina). Dále je pak potřeba mít kliku na počasí, my měli úžasně ale kamarád který je na moři nyní má na celý týden předpověď na prd. Co je ale nejdůležitější je posádka. Abych řekl pravdu, zde jsem byl moc slabý kapitán. Dříve jsem to na ostatních kapitánech kritizoval ale není to sranda. Když je v posádce někdo (nejhorší je pár :D ), kdo nepracuje jako ostatní a bere to jako zájezd, je to peklo, ostatní koukají na mě, abych s tim něco udělal, já zase chci aby se vztahy udrželi nějak v normě a byla na lodi pohoda a nebyli jsme rozhádaní, takže se prostě ukáže, kdo příště ano, a kdo ne. Věřím že při pánské jízdě je to jednodušší, tam bych neměl problém někoho poslat do prdele, a věřím, že bychom si to lehce vyříkali, tady to byl úkol nelehký. Naštěstí zbytek posádky měl podržel a byla z toho parádní dovolená. Díky všem za rady zde na foru - hodně mi to dalo - zejména tip na knihu "Za kormidlem nejen na Jadranu".

P.S. lodní deník - dva dny jsem to zkoušel, ale kapitán má dost starostí a potom se to celé rozpadlo, jedině někoho pověřit, aby zodpovědně a nezávisle na mě zapisoval, jinak je to k ničemu. wow, to sem se zas vykecal :lol: :P
Uživatelský avatar
Martin88
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 726
Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Praha

Příspěvekod Martin88 » úte zář 10, 2013 12:00 pm

Přehlídl jsem někde typ lodě a charter,nebo jsi to neuváděl?Díky

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host