Yachticon - výběr produktu
Moderátoři: vilma, windward, Pepa
- BigTwin_Jirka
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 57
- Registrován: pon črc 28, 2014 2:00 am
- Reputace: 8
Yachticon - výběr produktu
Mám vybledlej gelcoat na laminátové lodi, zvláště patrné pak je to na modré barvě. Leštičky doma mám (rotační i vibrační), jde mi o správný výběr leštící pasty. Těch mám na výběr sice hodně druhů, ale všechny jsou pouze vhodné na autolaky, avšak pro gelcoat nevhodné. V Evropě je poměrně slabý výběr produktů z marine řady, vůbec se sem nedováží například Mequiars. NAšel jsem cosi u 3M, více mě ale zaujaly produkty od Yachticon. Koukám na jejich stránky (kde mají naprosto nedostačující informace o produktech) a snad bych si i vybral. Není mi například jasný rozdíl mezi a)Refit schleif und polier Paste b)Farb Auffrischer
Máte prosím někdo zkušenosti s těmito produkty? Budu vděčný za jakékoliv informace i o jiných produktech, které by mi pomohly. Jirka
Máte prosím někdo zkušenosti s těmito produkty? Budu vděčný za jakékoliv informace i o jiných produktech, které by mi pomohly. Jirka
- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Píšem o leštení tu:
modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=8882&postdays=0&postorder=asc&start=50
Tá tekutina čo som použil ja, je veľmi jemná. Dalo to dosť práce. ale výsledok ma potešil.
modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=8882&postdays=0&postorder=asc&start=50
Tá tekutina čo som použil ja, je veľmi jemná. Dalo to dosť práce. ale výsledok ma potešil.
- BigTwin_Jirka
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 57
- Registrován: pon črc 28, 2014 2:00 am
- Reputace: 8
Ozzie píše:Píšem o leštení tu:
modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=8882&postdays=0&postorder=asc&start=50
Tá tekutina čo som použil ja, je veľmi jemná. Dalo to dosť práce. ale výsledok ma potešil.
Děkuji za radu. Mezitím jsem dohledal něco o leštění na Nácifóru: https://www.boote-forum.de/showthread.p ... hlight=wax
Shrnu-li v krátkosti celý to letitý a rozsáhlý téma, jde hlavně o to, že kromě vosku samotnýho se dají pro gelcoat použít i autoprodukty (ten vosk jde teda využít taky, ale kdo kromě takovýho leštiče jako jsem já má doma čistej karnaubskej vosk bez dalších přísad). Jsem rád, že nemusím do skříně nakupovat ještě extra produkty pro loď, to už by mi doma těžko prošlo přes jednočlennej schvalovací výbor.
Je leštidlo a leštidlo... Gelcoat je jiný materiál než autolak.. Autolaky jsou v porovnání s gelcoaty výrazně měkké materiály... gelcoat je vlastně polyesterová pryskyřice... tedy velmi tvrdý materiál... tomu také odpovídá druh leštidla/brusiva.
Vosk - málo který produkt pro loď obsahuje vosk. Jednak je vosk přežitek oby, ale jednak také, protože vosk jako přísada v některém abrazivu nelze použít/vyrobit. Náhražkou dost častoproto bývá silicon, ale to také není moc použitelné.
Leštění - leštění starých gelcoatů se dělá většinou v několika fázích. První fází bývá tvrdé broušení. Tedy použití pastou s vysokým obsahem abraziva. Tyto pasty většinou mají větší hustotu, prodávají se v kbelících a slouží ke zbroušení vrchní vrstvy gelcoatu. Zároveň tímto brusivem zahladí drobné nerovnosti, prasklinky gelcoatu, rýhy apod.
Druou fází bývá leštění druhou složkou. Ta už je oproti první fázi méně hustá, neobsahuje tak vysoké množtví abraziva. Cílem je vyleštit podklad/zbroušený gelcoat zpět do lesklého povrchu. Zároveň leštící pasta pokryje povrch ochranou vrstvou proti UV záření a přírodním nečistotem (dešťová voda a jiné nečistoty).
Čím leštit - ideální je vždy leštička. Má silnější motor než rotační bruska a tedy při zatlačení na talíř se její výkon nesníží jako tomu je u brusky. Kotouče nalezneme na trhu různé. Pro radikálnější a tvrdší broušení jsou vhodné pěnové kotouče, pro dolešťování jsou pak vhodné měkké kotouče, npříklad z ovčí vlny.
Tolik tedy k leštění. Poslal jsem ti SZ
Přikládám fotku jak jsme narychlo leštili naše Tyvado!
Viktor
Vosk - málo který produkt pro loď obsahuje vosk. Jednak je vosk přežitek oby, ale jednak také, protože vosk jako přísada v některém abrazivu nelze použít/vyrobit. Náhražkou dost častoproto bývá silicon, ale to také není moc použitelné.
Leštění - leštění starých gelcoatů se dělá většinou v několika fázích. První fází bývá tvrdé broušení. Tedy použití pastou s vysokým obsahem abraziva. Tyto pasty většinou mají větší hustotu, prodávají se v kbelících a slouží ke zbroušení vrchní vrstvy gelcoatu. Zároveň tímto brusivem zahladí drobné nerovnosti, prasklinky gelcoatu, rýhy apod.
Druou fází bývá leštění druhou složkou. Ta už je oproti první fázi méně hustá, neobsahuje tak vysoké množtví abraziva. Cílem je vyleštit podklad/zbroušený gelcoat zpět do lesklého povrchu. Zároveň leštící pasta pokryje povrch ochranou vrstvou proti UV záření a přírodním nečistotem (dešťová voda a jiné nečistoty).
Čím leštit - ideální je vždy leštička. Má silnější motor než rotační bruska a tedy při zatlačení na talíř se její výkon nesníží jako tomu je u brusky. Kotouče nalezneme na trhu různé. Pro radikálnější a tvrdší broušení jsou vhodné pěnové kotouče, pro dolešťování jsou pak vhodné měkké kotouče, npříklad z ovčí vlny.
Tolik tedy k leštění. Poslal jsem ti SZ

Přikládám fotku jak jsme narychlo leštili naše Tyvado!


Viktor
- BigTwin_Jirka
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 57
- Registrován: pon črc 28, 2014 2:00 am
- Reputace: 8
Viktore,
nejde mi o postup "all-in-one", ale o vícestupňovou přípravu celého povrchu s následnou úpravou pomocí kvalitní povrhové úpravy. Ano, zběžně jsem si prostudoval například i produkty Sea-Line. Tady by mi vyhovovala v podstatě celá řada, ale opět jsem narazil na nedostatečné informace o složení produktů. To je pro mě věc poměrně zásadní, mám například drahé leštící kotouče pro strojní práci a rád bych věděl, na jaký bázi je například C3 vosk, abych si nezaneřádil například silikonem kotouč, kterej ještě nechci vyhodit.
Jirka
nejde mi o postup "all-in-one", ale o vícestupňovou přípravu celého povrchu s následnou úpravou pomocí kvalitní povrhové úpravy. Ano, zběžně jsem si prostudoval například i produkty Sea-Line. Tady by mi vyhovovala v podstatě celá řada, ale opět jsem narazil na nedostatečné informace o složení produktů. To je pro mě věc poměrně zásadní, mám například drahé leštící kotouče pro strojní práci a rád bych věděl, na jaký bázi je například C3 vosk, abych si nezaneřádil například silikonem kotouč, kterej ještě nechci vyhodit.
Jirka
- BigTwin_Jirka
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 57
- Registrován: pon črc 28, 2014 2:00 am
- Reputace: 8
- martin76
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 95
- Registrován: stř říj 16, 2013 2:00 am
- Reputace: 7
- Bydliště: Bratislava
Ja používam pasty od 3m a som s nimi nadmieru spokojný. http://martinko76.rajce.idnes.cz/3m/
- Sullaco
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 248
- Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: Sever Čech
Leštím hodně a leštím rád... Vždycky jsem na gelcoat používal standartní leštící pasty od 3M a to nejhrubší zelenou, jemnější žlutou a nejjemnější modrou. Oproti těm jejich "speciálním" přímo na gelcoat se nijak (pro výsledek práce a zákazníka) neliší a že jsem jich vyzkoušel mraky (pochopitelně všechny speciálně složené a přímo určené pouze a jen na gelcoat a blabla bla). Samozřejmě je třeba být opatrný, kor při leštění leštičkou.. Takže si to dej od zelené (pokud je opravdu nejhrubší potřeba) až po modrou, za použití žlutého a poté modrého kotouče 3M. Pozor, někdo zde zmiňovaný kotouč z ovčí vlny, ten je podstatně abrazivnější jak žlutý a modrý od 3m!!! Leštící pasta má leštit a ne poskytovat UV ochranu nebo suplovat vosk. Na cokoliv all in 1 se vykašli stejně tak zase na nějaké enormní zdlouhavé a přetechnizované postupy. Jak jsem psal, vem to od nejhrubší po nejjemnější, to z důvodu abys co nejvíce uhladil póry na povrchu, aby se později méně zanášely a znečišťovaly. To je to nejdůležitější a často opomíjené. Poté teprve nastup s nějakým voskem s UV ochranou.
Jinak co se týká Yachticonu je to levný výrobce univerzálních produktů, proto moc nerozumím, když se tak bojíš produktů 3m pro autolaky, proč se nebojíš uni produktů této firmy, které jsou pro lodě, karavany, auta a další. Mám od nich fialovou láhev - leštěnku, to je to co uvádíš ty, je nepatrně abrazivní a je dobrá na vypucování po sezoně (pokud byl gelcoat předtím dobře vyleštěný) právě proto, že bere jemnou oxidaci a nepatré mikroškrábanečky. Ovšem jejich vosk je třeba katastrofa a dva deště a je pryč. Před sezonou opět dám třeba něco od Starbrite (celkem spokojenost) a hotovo.
Pár fotek z leštění Crownline a Baylinera:
http://hp-detailing.rajce.idnes.cz/nast ... G_0300.jpg
http://hp-detailing.rajce.idnes.cz/nast ... G_0309.jpg
http://hp-detailing.rajce.idnes.cz/nast ... G_3191.jpg
Jinak co se týká Yachticonu je to levný výrobce univerzálních produktů, proto moc nerozumím, když se tak bojíš produktů 3m pro autolaky, proč se nebojíš uni produktů této firmy, které jsou pro lodě, karavany, auta a další. Mám od nich fialovou láhev - leštěnku, to je to co uvádíš ty, je nepatrně abrazivní a je dobrá na vypucování po sezoně (pokud byl gelcoat předtím dobře vyleštěný) právě proto, že bere jemnou oxidaci a nepatré mikroškrábanečky. Ovšem jejich vosk je třeba katastrofa a dva deště a je pryč. Před sezonou opět dám třeba něco od Starbrite (celkem spokojenost) a hotovo.
Pár fotek z leštění Crownline a Baylinera:
http://hp-detailing.rajce.idnes.cz/nast ... G_0300.jpg
http://hp-detailing.rajce.idnes.cz/nast ... G_0309.jpg
http://hp-detailing.rajce.idnes.cz/nast ... G_3191.jpg
- BigTwin_Jirka
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 57
- Registrován: pon črc 28, 2014 2:00 am
- Reputace: 8
Sullaco píše:Leštím hodně a leštím rád... Vždycky jsem na gelcoat používal standartní leštící pasty od 3M a to nejhrubší zelenou, jemnější žlutou a nejjemnější modrou. Oproti těm jejich "speciálním" přímo na gelcoat se nijak (pro výsledek práce a zákazníka) neliší a že jsem jich vyzkoušel mraky (pochopitelně všechny speciálně složené a přímo určené pouze a jen na gelcoat a blabla bla). Samozřejmě je třeba být opatrný, kor při leštění leštičkou.. Takže si to dej od zelené (pokud je opravdu nejhrubší potřeba) až po modrou, za použití žlutého a poté modrého kotouče 3M. Pozor, někdo zde zmiňovaný kotouč z ovčí vlny, ten je podstatně abrazivnější jak žlutý a modrý od 3m!!! Leštící pasta má leštit a ne poskytovat UV ochranu nebo suplovat vosk. Na cokoliv all in 1 se vykašli stejně tak zase na nějaké enormní zdlouhavé a přetechnizované postupy. Jak jsem psal, vem to od nejhrubší po nejjemnější, to z důvodu abys co nejvíce uhladil póry na povrchu, aby se později méně zanášely a znečišťovaly. To je to nejdůležitější a často opomíjené. Poté teprve nastup s nějakým voskem s UV ochranou.
Jinak co se týká Yachticonu je to levný výrobce univerzálních produktů, proto moc nerozumím, když se tak bojíš produktů 3m pro autolaky, proč se nebojíš uni produktů této firmy, které jsou pro lodě, karavany, auta a další. Mám od nich fialovou láhev - leštěnku, to je to co uvádíš ty, je nepatrně abrazivní a je dobrá na vypucování po sezoně (pokud byl gelcoat předtím dobře vyleštěný) právě proto, že bere jemnou oxidaci a nepatré mikroškrábanečky. Ovšem jejich vosk je třeba katastrofa a dva deště a je pryč. Před sezonou opět dám třeba něco od Starbrite (celkem spokojenost) a hotovo.
Pár fotek z leštění Crownline a Baylinera:
http://hp-detailing.rajce.idnes.cz/nast ... G_0300.jpg
http://hp-detailing.rajce.idnes.cz/nast ... G_0309.jpg
http://hp-detailing.rajce.idnes.cz/nast ... G_3191.jpg
Jo, ve svém druhém příspěvku už jsem se zmínil, že podle zkušeností rozsáhlé německé veřejnosti jdou bezproblémově používat produkty pro autolaky. 3M mám kompletní řadu, ale už jsou to zastaralé výrobky a mezitím jsem přešel na nové pasty Menzerna. Kotouče od Chemical Guys už taky nekupuju, Lake Country mi připadají, že vydrží víc. Vosky mám rád pěkný, používám spíš ty co se víc blejskají (concours) než ty s výdrží. No alespoň ty zbytky od 3M někde použiju, když to mám ještě po litrech. Nový all-in-one produkty jsou fakt dobrý, funguje to tak, že pasta je z měkčenýho materiálu a když se brousí lak, zmenšuje se postupně zrno od hrubýho až po ultrajemný, to vše krásně v jednom kroku. Musí se ale dodržet metoda malejch čtverců cca 40x40 centimetrů a osmkrát křížově přejet leštičkou.
Na zelenej 3M ta loď snad ještě není, nejdřív to vyzkouším líznout 3M Ultrafine a pak nějakej sealant pod vosk a vosk. Když by ta ultrafine byla slabá, tak to napřed vezmu o třídu hrubší pastou. Prostě najednou po sezóně koukám na modrej gelcoat a došlo mi, že je to nějaký vybledlý.
Děkuji za rady a až to zmastím, dám nějaký fotky.
- Sullaco
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 248
- Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: Sever Čech
Zkoušel jsem obdobné věci ještě když jsem dělal auta a motorky, pak hodně na lodi a zjistil jsem, že tohle je možná zastaralý ale funguje nejvíc (mě) a vydrží. Ještě jedna zkušenost, můžeš laminát a gelcoat ošetřit čím chceš, ale pokud ho celou sezonu necháš šisovat od slunce a zkrápět deštěm (v případě kotvení na vodě), stejně to bude po sezoně zmatnělý a barevnej gelcoat časem opět vyšisovaný. Já už na tohle kašlu, každou sezonu leštit a čistit loď, po každém příchodu k lodi smývat ptačí hovna a hmyz, nechal jsem si ušít plachtu viz. odkaz, mám to celou sezonu na vodě a neustále absolutně čistý a vyleštěný. Po sezoně pro sichr obyč vosk a jsme furt fešáci bez práce a námahy. Tak ať se ti dílo zdaří, držím palce a hezkejm a čistejl lodím zdar!
http://hp-detailing.rajce.idnes.cz/nast ... 6193_n.jpg

http://hp-detailing.rajce.idnes.cz/nast ... 6193_n.jpg
- BigTwin_Jirka
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 57
- Registrován: pon črc 28, 2014 2:00 am
- Reputace: 8
Hlásím výsledek. Loď jsme minulý týden ve dvou s bratrem vyleštili celou. Původně jsem mu chtěl jenom ukázat, jak na to a zmizet, ale pak jsem viděl výsledek a začalo mě to bavit. Leštili jsme třístupňově pastama na auto od 3M, leštičky jsem vzal dvě, vibrační a rotační, ale s tou rotačkou mi to na těch negativně skloněných plochách nešlo, tak to zůstalo na vibrační. Kotouče jsem sice používal správné tvrdosti, ale vybral jsem schválně nějaký starý šmejdy, protože narozdíl od autolaku s bezvarvým krycím lakem se kotouč zaplní obroušeným materiálem a není pak k ničemu jinýmu použitelnej. Po vyleštění jsme to už jenom navoskovali nějakým starým voskem, co jsem našel ve skříni, kupodivu na něm bylo napsáno, že je obzvláště vhodnej na gelcoat na lodích a karavanech. Divný, ani si nevzpomínám, kdy jsem co takovýho koupil. Loď na vodě obvykle nenecháváme, na dovolený samozřejmě každej den nevytahujeme.
Pokoušel jsem se vložit nějaký fotky, ale dostavil se neúspěch při vkládání. Budete mi tedy muset věřit, že je rozdíl velikej.
Pokoušel jsem se vložit nějaký fotky, ale dostavil se neúspěch při vkládání. Budete mi tedy muset věřit, že je rozdíl velikej.
- BigTwin_Jirka
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 57
- Registrován: pon črc 28, 2014 2:00 am
- Reputace: 8
- BigTwin_Jirka
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 57
- Registrován: pon črc 28, 2014 2:00 am
- Reputace: 8
Re: Yachticon - výběr produktu
Děkuji. Také děkuji za rady. Snad to nebudu muset dalších několik let opakovat tak důkladně, ale bude to stačit přelíznout tou Ultafine a navoskovat.
- Sullaco
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 248
- Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: Sever Čech
Re: Yachticon - výběr produktu
Ultafine bych nedával je opravdu slaboučká, já dávám po sezoně leštěnku od Yachticonu, má nepatrně abraziva co stačí na tu oxidaci během sezony ale neubírá lak, no a před sezonou dám takovej neřád od Starbrite a fertig.
- Pavel-Sulc
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1566
- Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
- Reputace: 235
- Bydliště: Stockholm, Švédsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Yachticon - výběr produktu
Gelcoat je první vrstva barveného polyesteru do formy. Jako barva nemá dobrou životnost. Po 10 letech jsme naší loď stříkaly International polyuretan. Barva byla "měkká", nedala se brousit ani leštit. Po dalších 15 letech jsme loď stříkali autolakem, který je teď 20 let. Po stříkání jsem krásně vybrousil a vyleštil několik záclonek. Loď je stále krásně bílá, lesklá, od nástřiku není leštěná. Po vytažení z vody je umytá podle Liborova návodu -
A jak se to dělá ve Švédsku? Osvědčilo se na vyleštění, očištění klasický jemný prášek na nádobí s navlhčenou Viledou. Nám to šlo lépe s vlhkou houbičkou. Na to pak klasický vosk na auta a dobře rozleštit. To vše 1x před sezónou.
Prášek nesmí být brusný, třeba AJAX Powder cleanser - Degreases in depth & gives shine, scratches free, COLGATE - PALMOLIVE
Není důvod na loď nepužít produkty na auta. Produkty na lodě jsou v zásadě stejné jako na auta jen cena je 2x i víc jen proto, že to je Marine.
A jak se to dělá ve Švédsku? Osvědčilo se na vyleštění, očištění klasický jemný prášek na nádobí s navlhčenou Viledou. Nám to šlo lépe s vlhkou houbičkou. Na to pak klasický vosk na auta a dobře rozleštit. To vše 1x před sezónou.
Prášek nesmí být brusný, třeba AJAX Powder cleanser - Degreases in depth & gives shine, scratches free, COLGATE - PALMOLIVE
Není důvod na loď nepužít produkty na auta. Produkty na lodě jsou v zásadě stejné jako na auta jen cena je 2x i víc jen proto, že to je Marine.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host