Já mám na Orlíku 12kg CQR kotvu, dávám ze zádi, jak jsem psal tak cca na 9m hloubce (potápět se neumím takřka vůbec), 2-3délky lodi od břehu. Pokud člověk kotví s rozumem, tak kotvu v 99% vyndá, mě se ještě za 7let nikdy nesekla tak, aby nešla ven, 2x jsem tahal kotvu proti motorem a 1x jsem o kotvu přišel ale to bylo vlastní blbostí - rozvázal se úvaz na kotvě. Je to taky o tom vybrat si dobré místo ke kotvení.
Ono praxe že se kotva nedává je vidět jen a pouze u charterových lodí, u majitelských lodí jsem to nezažil, aspoň co se plachetnic týče. U motoráku je to závislé od velikosti a na jak dlouho kotví, na 4,5m otevřeným člunu kotvu taky nepoužívám.
Začínám - první plavby v ČR (VMP)
Moderátoři: vilma, windward, Pepa
- Pavel63
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 754
- Registrován: stř črc 16, 2008 2:00 am
- Reputace: 44
- Bydliště: okr. Jihlava
To Veselyroman:
Ono je to právě o tom, jak píšeš - na vlastní lodi asi budeš mít kotvu a nebudeš odírat příď. . Mně je to taky proti srsti odírat příď lodě o břeh, jezdím spíš na moře a tam jsou zcela jiné podmínky, tam by to vůbec nešlo, navíc na moři je většina plachetnic s hlubokým kýlem se zátěží ve spodní části kýlu by to ani moc nešlo (nebo jak se to jmenuje, co je přišroubované pod lodí do dna a trčí třeba metr pod loď a ještě je to dole rozšířené jako by do bomby?). Proto si vozím to olovo, protože jako charterista vlastní kotvu nemám. Ono stačí, když tahám 15 kg olova. Ještě v poslední době čekám, že mi nějaký blbec někde dá flastr za to, že vozím přes hranice nebezpečný odpad ...
Pavel.
Ono je to právě o tom, jak píšeš - na vlastní lodi asi budeš mít kotvu a nebudeš odírat příď. . Mně je to taky proti srsti odírat příď lodě o břeh, jezdím spíš na moře a tam jsou zcela jiné podmínky, tam by to vůbec nešlo, navíc na moři je většina plachetnic s hlubokým kýlem se zátěží ve spodní části kýlu by to ani moc nešlo (nebo jak se to jmenuje, co je přišroubované pod lodí do dna a trčí třeba metr pod loď a ještě je to dole rozšířené jako by do bomby?). Proto si vozím to olovo, protože jako charterista vlastní kotvu nemám. Ono stačí, když tahám 15 kg olova. Ještě v poslední době čekám, že mi nějaký blbec někde dá flastr za to, že vozím přes hranice nebezpečný odpad ...
Pavel.
- Omen
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1423
- Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
- Reputace: 160
- Bydliště: Olomoucko
veselyroman píše:Nicméně nevím, jestli je úplně jednoduché si vozit (a používat) na chartrované lodi vlastní bojku s lanem. Ale když chci mít jistotu, tak proč ne. Nebo možná spíš mě udivuje, že tohle jednoduché zařízení nemá loď ve vybavení - náklady (bojka + lano) cca 300,- až 400,-.
Nepotřebuješ bojku, použiješ jeden z fendrů.
Tuto metodu používám u "pařezovitých" břehů.
- polasek91
- nováček na fóru
- Příspěvky: 9
- Registrován: pon bře 07, 2016 3:46 pm
- Reputace: 0
- Bydliště: Tvarožná Lhota
Re: Začínám - první plavby v ČR (VMP)
Ja bych ti doporucil batak sice tam neni proud ale je uzky a pres sezonu je tam vetsi provoz nez vsude jinde, navic komor je tam pozehnane, sam se tam ucim a myslim si ze se tam naucis vic jak na labi nebo vltave, sem tam nejaky parez ve vode nebo padly strom. Mam par znamych co maji pujcovny a je obcas docela sranda sledovat nektery namyslene typky co prikedou s tim ze jsou kapitani z chorvatska a nepotrebuji zadne proskoleni a pak omlati lod o prvni komoru nebo most, ale uz to pak neni prdel kdyz ti napali do tve lodi
- Pavel-Sulc
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1566
- Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
- Reputace: 235
- Bydliště: Stockholm, Švédsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Začínám - první plavby v ČR (VMP)
Tady se používá také "talířová kotva". Známým jsem jí přivezl na Slapy a dobře drží a vždy šla vytahnout. Je to plechový talíř ze silného plechu a nalité olovo pro větší váhu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host