
problém se závěsným motorem
Moderátoři: vilma, windward, Pepa
Re: problém se závěsným motorem
Tak karbec nechan 2dny rozebrany v benzinu profouknut a slozen. Motor naskoci na jedno necele natahnuti. Uz se mu nechce ani do otacek a za chvilku chcipne.
zkousel jsem i ruzne hybat tema "tryskama" a to take nepomohlo. Kdyz vyndam svicku, tak je jako od oleje asi.

-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: problém se závěsným motorem
no je to zřejmě ublitý. moc benzínu - vysoká hladina v plovákovce, není jehla u plováku, ucpanej tlumič sání - koukals' do něj? nemaj tam pavouci kokony? - běžnej problém . ještě bych dodal, že pokud neovládáš funkci karbecu, tak se do něj nehrab a dej to někomu , co to umí. 

- Lemon
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 281
- Registrován: pon bře 10, 2014 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém se závěsným motorem
Pavel Š. píše:Tak karbec nechan 2dny rozebrany v benzinu profouknut a slozen. Motor naskoci na jedno necele natahnuti. Uz se mu nechce ani do otacek a za chvilku chcipne.zkousel jsem i ruzne hybat tema "tryskama" a to take nepomohlo. Kdyz vyndam svicku, tak je jako od oleje asi.
Pavle psal jsem Ti jak vyzkoušet funkci plováku - bez toho se nehneš. Je třeba postupovat systematicky. Ruzně hybat "tryskama" je trochu zoufalej počin. ( viz. zahejbal jsem všema šroubama a už to nejde vůbec.. a pak jsem vzal kladivo ) Nepsals, jestli jsi dal novou svíčku, kabel, fajfka změřená? Neber to nijak špatně, ale asi to fakt někam odvez, budeš to mít hned.
- RACEK
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1114
- Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
- Reputace: 100
- Bydliště: Praha
Re: problém se závěsným motorem
Mě všechny problémy s chodem motoru který startoval dělal karburátor a palivová cesta. Kohoutek pod nádrží, palivové čerpadlo, karburátor.
Po sezoně to vypadá takhle. Za měsíc provozu na moři a padesáti projetých litrech benzinu Natural 95.
Vůbec nevím z čeho se ty usazeniny, nebo co to je, tvoří? Nevíte někdo? Jak se tomu říká?
Tak jsem to dal do Mountfieldu vyčistit ultrazvukem.
Ale fakt by mě zajímalo, co mám dělat aby se to tam neusazovalo?
Po sezoně to vypadá takhle. Za měsíc provozu na moři a padesáti projetých litrech benzinu Natural 95.
Vůbec nevím z čeho se ty usazeniny, nebo co to je, tvoří? Nevíte někdo? Jak se tomu říká?
Tak jsem to dal do Mountfieldu vyčistit ultrazvukem.
Ale fakt by mě zajímalo, co mám dělat aby se to tam neusazovalo?
Re: problém se závěsným motorem
Lemon píše:Pavel Š. píše:Tak karbec nechan 2dny rozebrany v benzinu profouknut a slozen. Motor naskoci na jedno necele natahnuti. Uz se mu nechce ani do otacek a za chvilku chcipne.zkousel jsem i ruzne hybat tema "tryskama" a to take nepomohlo. Kdyz vyndam svicku, tak je jako od oleje asi.
Pavle psal jsem Ti jak vyzkoušet funkci plováku - bez toho se nehneš. Je třeba postupovat systematicky. Ruzně hybat "tryskama" je trochu zoufalej počin. ( viz. zahejbal jsem všema šroubama a už to nejde vůbec.. a pak jsem vzal kladivo ) Nepsals, jestli jsi dal novou svíčku, kabel, fajfka změřená? Neber to nijak špatně, ale asi to fakt někam odvez, budeš to mít hned.
Ahoj,
plovák jsem zkoušel, benzín volně propouští a když plovák dám nahoru tak se průtok uzavře, tak bych řekl, že toto je funkční. svíčku jsem ještě neměnil, jiskru hází pěknou modrou, ale dneska ji pro jistotu zajedu koupit. v příloze je můj karburátor, a nějak nevím jestli ta jedna tryska nemůže mít na můj problém nějaký vliv?
- MaM32
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 320
- Registrován: stř črc 30, 2014 2:00 am
- Reputace: 24
- Bydliště: Krnov
Re: problém se závěsným motorem
Ahoj.
Podle toho obrázku a jestli dobře vidím,to s čím jsi nehýbal,není to hlavní tryska?Podle mého ano.Pokud to tak je,tak toto by mohl být ten problém.
A to jak máš ten otazník,to by měla být regulace množství paliva.U karburátoru se šoupátkem tuto funkci má jehla.
Podle toho obrázku a jestli dobře vidím,to s čím jsi nehýbal,není to hlavní tryska?Podle mého ano.Pokud to tak je,tak toto by mohl být ten problém.
A to jak máš ten otazník,to by měla být regulace množství paliva.U karburátoru se šoupátkem tuto funkci má jehla.
- RACEK
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1114
- Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
- Reputace: 100
- Bydliště: Praha
Re: problém se závěsným motorem
Když motor naskočí na necelé jedno zatáhnutí a pak chcípne, tak bych chybu nehledal ve svíčce. Buď mu dojde benzín, nebo vzduch. S přívodem vzduchu jsem nikdy neměl problém. Vždy se objevil problém s malou nečistotou v karburátoru.
Právě to s čím jsi nehýbal je asi "emulzní trubička a hlavní tryska". Právě tam bych hledal problém.
Také jsem nevěděl, že v karburátoru něco takového mám, než mi to tady někdo poradil. (Děkuji)
Druhou dobrou radou bylo nechat vyčistit karburátor ultrazvukem. V Mountfieldu za tuším 300,- Kč.
Právě to s čím jsi nehýbal je asi "emulzní trubička a hlavní tryska". Právě tam bych hledal problém.
Také jsem nevěděl, že v karburátoru něco takového mám, než mi to tady někdo poradil. (Děkuji)
Druhou dobrou radou bylo nechat vyčistit karburátor ultrazvukem. V Mountfieldu za tuším 300,- Kč.
Re: problém se závěsným motorem
no jako hýbal jsem s ní, vymontoval jsem ji vyčistil a vrátil do původní polohy, stejně jako vše ostatní.
- MaM32
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 320
- Registrován: stř črc 30, 2014 2:00 am
- Reputace: 24
- Bydliště: Krnov
Re: problém se závěsným motorem
Jo pánové,kdyby jste za mlada jezdili na fichtlu a bez filtrů,tak máte dvojtakty v malíčku 

Re: problém se závěsným motorem
fichtla jsem měl a několik, ale ten měl jinej karbec... tento jsem viděl poprvé.
- MaM32
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 320
- Registrován: stř črc 30, 2014 2:00 am
- Reputace: 24
- Bydliště: Krnov
Re: problém se závěsným motorem
Princip je stejný,hele,pokud jsi to čistil,tak se koukni na ten šroubek s pružinkou v nad difusorem,tou tryskou.Špatné nastavení způsobuje chudou,nebo moc bohatou směs.Taky se koukni na těsnění jestli tosedí,můžeš tam mít cokoli.
- Lemon
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 281
- Registrován: pon bře 10, 2014 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém se závěsným motorem
RACEK píše:Mě všechny problémy s chodem motoru který startoval dělal karburátor a palivová cesta. Kohoutek pod nádrží, palivové čerpadlo, karburátor.
Po sezoně to vypadá takhle. Za měsíc provozu na moři a padesáti projetých litrech benzinu Natural 95.
Vůbec nevím z čeho se ty usazeniny, nebo co to je, tvoří? Nevíte někdo? Jak se tomu říká?
Tak jsem to dal do Mountfieldu vyčistit ultrazvukem.
Ale fakt by mě zajímalo, co mám dělat aby se to tam neusazovalo?
To je jednoduchý, kupuj Vervu 100 ( do dvoutaktu) ten je bez biosložky. Tenhle sajrajt je z toho bioethanolu a dalších příměsí. Tohle to to dělá.
Pokud lidi používají Babišovo paliva s bios*a*k*ma, je třeba karbec vyjet do čista, vyčistit. To samé pily, nářadí. STIHL mě krásný článek v nějakém časopisu i s obrázky. Možníá stačí i tohle:
http://www.technika-polacek.cz/snadne-starty-i-do-budoucna
Jinak souhlas, kdo měl v mládí fichtla, nebo kozí dech, Síma, nemá s 2-Takty problém.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: problém se závěsným motorem
Pavel Š. píše:Ahoj,
plovák jsem zkoušel, benzín volně propouští a když plovák dám nahoru tak se průtok uzavře, tak bych řekl, že toto je funkční. svíčku jsem ještě neměnil, jiskru hází pěknou modrou, ale dneska ji pro jistotu zajedu koupit. v příloze je můj karburátor, a nějak nevím jestli ta jedna tryska nemůže mít na můj problém nějaký vliv?
to seshora s pružinou je regulace volnoběžné směsi. zašroubuj lehce na doraz a povol o cca 3/4 otáčky. Po nastartováno dolaď tak, že se pří točení šroubem zvyšujou nebo snižujou otáčky. toč tak, aby byly co nejvyšší a pak je trochu stáhni. Kdyby při řazení chcípal, nebo se při zařazení neutáh, ještě tímhle šroubem ot. sniž, a na přiměřené otáčky volnoběhu případně přidej/dolaď dorazovým šroubem plynklapky.
to druhý - volnoběh- je emulzní trubička, co dělá směs do cca 1/4 plynu a zajišťuje přechod do vyšších otáček. Děsně choulostivá na neviditelný svinstvo uvnitř a v příčnejch dírkách.
Se šroubama volnoběhu a hlavně volnoběžné směsi se točí o nepatrný kousky. 1/8 - 1/4 otáčky už může být moc. není to, jako když vrtačkou šroubuješ vruty do dřeva

Re: problém se závěsným motorem
Ok, dekuji kluci. Zitra to zkusim poladit, ale ten muj motor nema neutral. Mam i zkusit povolit o kousek i tu " trysku uvnitr plovakove komory?
- MaM32
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 320
- Registrován: stř črc 30, 2014 2:00 am
- Reputace: 24
- Bydliště: Krnov
Re: problém se závěsným motorem
Trysky jsou od toho,aby jima protékalo palivo a na seřízení jsou ty šroubky s pružinkama 

Re: problém se závěsným motorem
Mám v tom guláš: ty nemáš řazení vpřed - neutrál - vzad ?
Tak to asi nemáš Tomos 5. Jen Tomos 3 byl furtšlap - ten ale zase měl šoupátko.....
Není to poskládané z několika motorů?
Teď se dívám na tvoji fotku a dle zapal. cívky by to měla být 4 hp, ale ta zase měla řazení. No to je už jedno - pokud by to byla 4 hp, tak by měla mít " v zapalování" přerušovač = podívej se, jestli tam je, jak vypadá, případně seřídit, opravit, vyměnit, odvést do servisu....
Tak to asi nemáš Tomos 5. Jen Tomos 3 byl furtšlap - ten ale zase měl šoupátko.....
Není to poskládané z několika motorů?
Teď se dívám na tvoji fotku a dle zapal. cívky by to měla být 4 hp, ale ta zase měla řazení. No to je už jedno - pokud by to byla 4 hp, tak by měla mít " v zapalování" přerušovač = podívej se, jestli tam je, jak vypadá, případně seřídit, opravit, vyměnit, odvést do servisu....
Re: problém se závěsným motorem
Předtím jsem ti o přeruš. nepsal, protože ty jsi psal, že by to měla být 5 hp a ta ho nemá.
Re: problém se závěsným motorem
Razeni tam je, ale nekdo predemnou ho odpojil a udelal z toho furtoslal. Mysli, ze tam asi nedrzela rychlost a nebo tak neco...
- Ondrais
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 124
- Registrován: čtv úno 18, 2010 1:00 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Břevnov
Re: problém se závěsným motorem
Ahoj,
jak se podařilo problém vyřešit?
Mám vlastně s tímto motorem podobný problém. Akorát že nám žuchl za běhu do moře. Prostě všechno špatně. Karbec jsem nerozdělával díky absenci návodu který šroubek je na co. Z fichtla už si to nepamatuju. Každopádně se nám utopila elektronika ( zní to skoro směšně u takovýho motoru ), prostě nedával iskru. Kluci chorvatský když viděli jak se v tom vrtáme, hned přiběhli na pomoc, pak přijel na zavolání další s tomosem na dvou suchých kolech s vercajkem, zapalování vyměnili a než jsme jim stihli dát všimný tak zmizeli
Každopádně motor nám sice běžel ale stejným způsobem, do otáček jde jednou a pak usne někde v půlce plynu. A občas zakolísá.
Napadlo mě, jestli to nemůže být předstihem. Nastavuje se po sundání "startéru" a chlazení třemi šroubky. Posouvá se v rozmezí asi 1cm vlevo vpravo. Mě to trochu pomohlo ale problém nevyřešilo. Karbec bude asi další na řadě.
jak se podařilo problém vyřešit?
Mám vlastně s tímto motorem podobný problém. Akorát že nám žuchl za běhu do moře. Prostě všechno špatně. Karbec jsem nerozdělával díky absenci návodu který šroubek je na co. Z fichtla už si to nepamatuju. Každopádně se nám utopila elektronika ( zní to skoro směšně u takovýho motoru ), prostě nedával iskru. Kluci chorvatský když viděli jak se v tom vrtáme, hned přiběhli na pomoc, pak přijel na zavolání další s tomosem na dvou suchých kolech s vercajkem, zapalování vyměnili a než jsme jim stihli dát všimný tak zmizeli

Napadlo mě, jestli to nemůže být předstihem. Nastavuje se po sundání "startéru" a chlazení třemi šroubky. Posouvá se v rozmezí asi 1cm vlevo vpravo. Mě to trochu pomohlo ale problém nevyřešilo. Karbec bude asi další na řadě.
- mirus
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 371
- Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Brno
Re: problém se závěsným motorem
Zdravím-Mám Tomose 4,8 a u toho je blokování přidání plynu dokud není zařazena rychlost.Nebude to mít souvislost i s tímto?
Re: problém se závěsným motorem
Kdyz vidim ten karbec souhlas s Lemonem. Vo lodnich motorech vim celkem prd, delal jsem jenom dva, ale rozchodit po zime motorku ktera mela moznos nasavat vzdusnou vlhkost je porod.
Tohle jsem vylil z motorkym ktera stala venku pod pristreskem od rijna do kvetna, Predtim nouzove komplet vypustena nadrz a napusten novym benalem. Problem se porad opakoval , takze nadrz opravu dolu a vylit uplne do mrte. Vysledek na obrazku.
Takze doporucuju komplet vycistit palivovej system, nasledne karburator , po slozeni karburatoru vyskouset hladinu.
A na dobu kdy to nejezdi tankovat palikove bez babis-slozky.
Vono totiz kdyz clovek vycisti karbec a pak mu tam vlitne jedna dve kapky tak to stejne nejede a nejde do otacek a projevuje se to presne tak jak popisujete. Pokud tam neni bordel ale jenom voda obvykle staci karbec odkalit zespoda sroubkem.
Alespon takhle se to resi u motorek, pocitam ze u lodi to bude stejny.
Tohle jsem vylil z motorkym ktera stala venku pod pristreskem od rijna do kvetna, Predtim nouzove komplet vypustena nadrz a napusten novym benalem. Problem se porad opakoval , takze nadrz opravu dolu a vylit uplne do mrte. Vysledek na obrazku.
Takze doporucuju komplet vycistit palivovej system, nasledne karburator , po slozeni karburatoru vyskouset hladinu.
A na dobu kdy to nejezdi tankovat palikove bez babis-slozky.
Vono totiz kdyz clovek vycisti karbec a pak mu tam vlitne jedna dve kapky tak to stejne nejede a nejde do otacek a projevuje se to presne tak jak popisujete. Pokud tam neni bordel ale jenom voda obvykle staci karbec odkalit zespoda sroubkem.
Alespon takhle se to resi u motorek, pocitam ze u lodi to bude stejny.
Re: problém se závěsným motorem
Nedivím se proto že s požehnáním EU se nespaluje bezin nebo nafta ale sračky.To chtěj ty zkur...ci zpřísnit emise.Nedivím se podvodům WW nejde to do nekonečna 

- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Re: problém se závěsným motorem
Nechci teda obhajovat biosragory v benzínu, ale na druhou stranu....
Motorku i čtyřkolky parkuju v otevřenym garážovym stání. Motorka naskočí tak napotřetí a pak dojedu dotanovat a normálně jezdim. Čtyřkolky mají pověstný čínský karbece. Navíc už holky nejezdily víc jak dvě sezóny. Jedna naskočila po dlouhym přemlouvání. Druhá až po použití start spreje. Nicméně po prvním nastartování už chodí normálně. Snad to tak vydrží.
Někdo tu kdysi doporučoval po zimě použít bioethanol. Tušim E86. Prej se ty usazený biosložky rozpustí.
Motorku i čtyřkolky parkuju v otevřenym garážovym stání. Motorka naskočí tak napotřetí a pak dojedu dotanovat a normálně jezdim. Čtyřkolky mají pověstný čínský karbece. Navíc už holky nejezdily víc jak dvě sezóny. Jedna naskočila po dlouhym přemlouvání. Druhá až po použití start spreje. Nicméně po prvním nastartování už chodí normálně. Snad to tak vydrží.

Někdo tu kdysi doporučoval po zimě použít bioethanol. Tušim E86. Prej se ty usazený biosložky rozpustí.
Re: problém se závěsným motorem
Zdenda12345 píše:Nechci teda obhajovat biosragory v benzínu, ale na druhou stranu....
Motorku i čtyřkolky parkuju v otevřenym garážovym stání. Motorka naskočí tak napotřetí a pak dojedu dotanovat a normálně jezdim. Čtyřkolky mají pověstný čínský karbece. Navíc už holky nejezdily víc jak dvě sezóny. Jedna naskočila po dlouhym přemlouvání. Druhá až po použití start spreje. Nicméně po prvním nastartování už chodí normálně. Snad to tak vydrží.
Někdo tu kdysi doporučoval po zimě použít bioethanol. Tušim E86. Prej se ty usazený biosložky rozpustí.
to bych nedelal, krom toho hodne motorovejch vozidel na to neni stavena, takze to pak muze zacit tect prakticky kdekoliv.
Re: problém se závěsným motorem
Ahoj lidičky!
Tomos 4 má popisované nectnosti. Mám ho dlouho a užil jsem si jich. Po 20 vteřinách chcípne, nebo ztratí tah.
1) Jedna z příčin je špatné vodní chlazení a vlivem toho přehřátí karteru. U dvoutaktu zásadní záležitost. Od točícího se lodního šroubu je přetlak vody veden trubkou do chlazení - do kolena výfuku a ejektorem ve výfuku je voda vedena do horní části nohy, kde chladí spodní část karteru motoru. Ale, také se voda musí ve spodní části nohy dostat ven. Pokud tohle nefunguje, moc se nepovozíš.. U všech používaných Tomos 4 a podobných, se časem ve výfukovém kolenou rozpadne vnitřní trubka a už to nechladí, i když vnější obalová trubka kolena vypadá nepoškozena. Nezbývá, než udělat nové koleno s dvojitým potrubím. Lze si i trochu pomoc...
2) Zapalovací cívka je stejná jako na mopedu Stadion, nebo je v podobných zapalováních BOSCH. Když odchází, dokáže dělat, se zahřátím, stejné problémy.
3) kondenzátor v zapalování umí se zahřátím naprosto stejné příznaky. V tomto zapalování je, tuším, 0,15 uF (mikrofaradu). Originální kondenzátory bývají hodně drahé. Já jsem kupoval v obchodě s elektronikou obyčejný kondenzátor 0,15uF MP (metalizovaný papír) asi za 15 Kč, vydržely okolo 10 - 15 let, dnes už jsou i kvalitnější typy na střídavý proud. Bez dobrého kondenzátoru je slabá tenká jiskra a při výkonu to chcípe.
4) Izolační destička na kontaktech ("kladívkách") v zapalování, je velmi častý jev podobných problémů.
5) A až si tohle všechno projdeš, protože dosud stále správně předpokládáš že karburátorem to není, zjistíš že motor jede naplno bez problémů a jak dlouho chceš. Ale když: 1). ubereš a chceš jet pomalu, najednou to chcípne. Nebo 2). zastavíš a chcípneš to vypínačem. A v obou případech to nejde natočit ani za prase... Ale po cca 5 - 10 minutách to nastartuješ a jede to dál, jakoby nic, ale zase jenom naplno. Před chcípnutím pomůže odpojit benzín a vyjet zbytek. Pak to chytne hned.
A co uděláš? Já koupil z Číny membránový karburátor do křovinořezu, pro obsah motoru min. 50ccm, asi za 150 Kč. Udělal redukci místo původního karburátoru a od té doby to "jezdí jako z praku"!
Jezdi jen na kvalitní benzín a nemusíš udržovat palivový systém. Pokud kupuješ levný benzín, máš zaděláno na každoroční problémy s čištěním palivové soustavy.
Nezapomeň na pravidelný servis!
1) Kontroluj startovací lanko
2) Po sezoně vyměň v převodu olej.
3) Před sezonou vyčistit kontakt zapalování. Kvůli tomu, často, po dlouhé nečinnosti, neskáče jiskra. Vyvaruj se čistit kontakty smirkovým papírem!
Víc ten motor nepotřebuje.
Pánové, je to jenom hmota. V mém případě zvítězil duch nad hmotou... Vám to přeji také!
M.
Tomos 4 má popisované nectnosti. Mám ho dlouho a užil jsem si jich. Po 20 vteřinách chcípne, nebo ztratí tah.
1) Jedna z příčin je špatné vodní chlazení a vlivem toho přehřátí karteru. U dvoutaktu zásadní záležitost. Od točícího se lodního šroubu je přetlak vody veden trubkou do chlazení - do kolena výfuku a ejektorem ve výfuku je voda vedena do horní části nohy, kde chladí spodní část karteru motoru. Ale, také se voda musí ve spodní části nohy dostat ven. Pokud tohle nefunguje, moc se nepovozíš.. U všech používaných Tomos 4 a podobných, se časem ve výfukovém kolenou rozpadne vnitřní trubka a už to nechladí, i když vnější obalová trubka kolena vypadá nepoškozena. Nezbývá, než udělat nové koleno s dvojitým potrubím. Lze si i trochu pomoc...
2) Zapalovací cívka je stejná jako na mopedu Stadion, nebo je v podobných zapalováních BOSCH. Když odchází, dokáže dělat, se zahřátím, stejné problémy.
3) kondenzátor v zapalování umí se zahřátím naprosto stejné příznaky. V tomto zapalování je, tuším, 0,15 uF (mikrofaradu). Originální kondenzátory bývají hodně drahé. Já jsem kupoval v obchodě s elektronikou obyčejný kondenzátor 0,15uF MP (metalizovaný papír) asi za 15 Kč, vydržely okolo 10 - 15 let, dnes už jsou i kvalitnější typy na střídavý proud. Bez dobrého kondenzátoru je slabá tenká jiskra a při výkonu to chcípe.
4) Izolační destička na kontaktech ("kladívkách") v zapalování, je velmi častý jev podobných problémů.
5) A až si tohle všechno projdeš, protože dosud stále správně předpokládáš že karburátorem to není, zjistíš že motor jede naplno bez problémů a jak dlouho chceš. Ale když: 1). ubereš a chceš jet pomalu, najednou to chcípne. Nebo 2). zastavíš a chcípneš to vypínačem. A v obou případech to nejde natočit ani za prase... Ale po cca 5 - 10 minutách to nastartuješ a jede to dál, jakoby nic, ale zase jenom naplno. Před chcípnutím pomůže odpojit benzín a vyjet zbytek. Pak to chytne hned.
A co uděláš? Já koupil z Číny membránový karburátor do křovinořezu, pro obsah motoru min. 50ccm, asi za 150 Kč. Udělal redukci místo původního karburátoru a od té doby to "jezdí jako z praku"!
Jezdi jen na kvalitní benzín a nemusíš udržovat palivový systém. Pokud kupuješ levný benzín, máš zaděláno na každoroční problémy s čištěním palivové soustavy.
Nezapomeň na pravidelný servis!
1) Kontroluj startovací lanko
2) Po sezoně vyměň v převodu olej.
3) Před sezonou vyčistit kontakt zapalování. Kvůli tomu, často, po dlouhé nečinnosti, neskáče jiskra. Vyvaruj se čistit kontakty smirkovým papírem!
Víc ten motor nepotřebuje.
Pánové, je to jenom hmota. V mém případě zvítězil duch nad hmotou... Vám to přeji také!
M.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host