Začátečník začátečníkům....první plavba jak skipper

Rady pro začínající jachtaře

Moderátoři: Pepa, windward, vilma

Uživatelský avatar
Skof_ACE
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 60
Registrován: ned pro 23, 2012 1:00 am
Reputace: 0

Začátečník začátečníkům....první plavba jak skipper

Příspěvekod Skof_ACE » ned pro 23, 2012 3:08 pm

Pro začátek...vše co je níže, je spíše takové varování.

Četl jsem si tu různá fóra od zkušenějších yachtařů...na co si dát pozor, co hlídat...a napadlo mě, že zkuším popsat situace, rozhodnutí a hlavně CHYBY, kterých jsem se jako úplný začátečník - "skipper" letos dopustil já.
Snad to někomu pomůže se lépe rozhodnout a nic z toho neopakovat.

Jsem bohužel typicky produkt současného businessu, který se teď kolem charterů a Adriatiku točí. Letos na jaře poprvé na yachtě, poprvé na moři a rovnou kapitánský kurz. Kapitán a ostatní zkušení yachtaři na lodi super (tolik lana mi už asi za jeden týden rukama neprojde)...hltal jsem každé slovo, ale ať už je kapitán sebelepší a ať to každý cití jakkoli, později jsem si uvědomil – že ten týden je prostě STRAŠŇE MÁLO.

Chorvatské zkoušky jsou opravdu velice lehké - jsou o dost lehčí než třeba testy na zbrojní průkaz a jsou výrazně jednodušší než třeba řidičák.

Člověk má pocit, že teď je skipper a že už může řídit loď...to že je tam spousta dalších ALE a COKDYBY si moc nepřipouští - něco z toho si uvědomí - když pak sedí v sobotu na lodi a zírá na něj 5 párů očí s výrazem - A co teď KAPITÁNE???...

Posádka: o 3 měsíce později - objednávám loď na září a beru si na ni posádku pěti kamarádů, z nichž jeden byl na yachtě dvakrát jako malý kluk a zbytek vůbec.
Až na lodi jsem si pak uvědomil tu obrovskou odpovědnost, co za ty lidi mám + samozřejmě moje nezkušenost.
Opravdu je ideální jet ještě párkrát jako posádka na jiné lodi a zbírat zkušenosti, nebo si minimálně vzít na palubu někoho, kdo ty zkušenosti má..