Začínám a beru poprvé plachetnici z charteru

Rady pro začínající jachtaře

Moderátoři: Pepa, windward, vilma

Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1477
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 72
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » úte úno 05, 2013 1:13 pm

- Na první plavby doporučuji plánovat 150 mil, nebo lehce přes. Plánovat "kolečko", aby šla plavba zkrátit v případě jakékoliv nepřízně. I z nejvzdálenějšího místa by měla být možnost nejdéle za dva dny být zpět v domovské marině. Někdo na JI napsal 2 dny tam, 4 dny zpět. Máš tam rezervu na počasí, prohlídku zajímavých míst, koupání ....
- Uplout za týden 200 Nm znamená buď hodně umět nebo plout hodně dlouho, eventuálně výjimečně příznivý vítr.
- Do Korčuly mi vychází orientačně přímá vzdálenost kolem 90 mil.

- Charter Marina Hramina považuji za jeden z nejsolidnějších. Zde část lodě pod vodou já nekontroluji, boky velmi zběžně.
- V této půjčovně není důvod nedotankovat loď. Benzínka je na vedlejším mole. Je třeba hlídat mělčiny při nájezdu k ní.

- Doporučuji od začátku budovat si pověst dobrého partnera. Zaměstnanci půjčoven si pamatují.
Uživatelský avatar
FiendMB
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 31
Registrován: čtv led 31, 2013 1:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Kolín

Příspěvekod FiendMB » úte úno 05, 2013 1:33 pm

Naposledy jsme z Murteru upluli přesně 201 Nm (pouze přes den), ale vítr celkem přál, i když občas se i jelo na motor. Dojeli jsme na Malý Lošijn a různými oklikami zpět. Velmi hezká plavba, hezký výlety (Veli Rat, jezero, Lošijn..). Bude to, ale první moje samostatná plavba, takže raději plánovat méně, jak píšeš, asi těch 150 bude ideálních. Zkusím si vymyslet 2 trasy, jednu severní, jednu jižní, třeba mi pak někdy na to kouknete a připomínkujete. Jinak vyjíždíte už v sobotu odpoledne/navečer, případně, kam na noc, nebo počkáte na ráno?
Uživatelský avatar
Pavel63
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 638
Registrován: stř črc 16, 2008 2:00 am
Reputace: 22
Bydliště: okr. Jihlava

Příspěvekod Pavel63 » úte úno 05, 2013 1:42 pm

To FiendMB:

Zrovna v maríně by se mi tedy moc potápět nechtělo, nikdy jsem to nedělal. Stalo se mi, že při prvním zakotvení jsem si prohlédl loď zespodu a zjistil nějaký šrám - takjsem zavolal do maríny a nahlásil, v jaké části je poškození a obvykle mi odsouhlasili, že o tom ví. A díky tomu, že platím pojištění kauce, tak nebyl problém.

Tankování - obvykle je v podmínkách, že loď se vrací plná. Naopak je dobré před vyplutím si toto zkontrolovat (při přebírání). Pokud není plná při vracení, to nevím, jestli ji vezmou.

Vyvázání bokem k molu je vždy problém tam, kde je provoz jiných lodí a zejména bezohledných blbců, kteří projedou motorákem na rozhraní výtlačné plavby a skluzu, kdy dělají největší vlnu. Záleží na výšce nábřeží vůči lodi. Zeména u nízkého nábřeží je problém, speciálně například u pevnosti u vjezdu do kanálu Sv. Ante před Šibenikem. Tam raději posádku vysadím a zůstanu splouvat v laguně a pak zase pro ně připluju (zádí).

Délka řetězu se dá odhadnout podle toho, kolik ho je ve studánce před vypouštěním kotvy a pak po vypuštění. Obvykle bývá na lodi kolem 40 m řetězu. Nejjednodušší je ho opravdu při vyvázání bokem vytáhnout na nábřeží a označit sprejem po 10 m.

Platba v kunách či Eurem záleží na konkrétní situaci. Všeobecně ale platí, že vychází levněji platit kartou, než platit v jakékoli cizí měně, kterou musím doma koupit ve směnárně (kartou se účtuje "střed", kdežto ve směnárně mi to dají za "prodej"). Většinou ale taky cena v Kuna vychází výhodněji, než cena v Euro, ale nemám v hlavě kalkulačku a na dovolené neřeším, jestli mám Euro o 50 hal. levněji nebo dráž.

Kauce - je to dost peněz, i když se provede jen blokace přes embossovanou kartu, tak pak zase pár dnů trvá, než to odblokují. Je tady na to celé téma, stejně jako na ostatní dotazy v tomto příspěvku. Takže já volím raději pojištění kauce. Pak je i daleko rychlejší a jednodušší předání lodě po návratu. Nicméně některé charterovky to teď řeší tak, že chtějí pojištění kauce např. 100 Eur a k tomu kauci 100 Eur. Pokud vrátím loď v pořádku, těch 100 Eur mi vrátí. Je to teď trend, protože při pojištění kauce některé posádky se k lodi chovají tak, že stejně mají pojištěnou kaucia tak na mnoho věcí kašlou.
Opět je na to samotatné téma.

Pavel.
Uživatelský avatar
rogix
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 179
Registrován: pát říj 07, 2011 2:00 am
Reputace: 2

Příspěvekod rogix » úte úno 05, 2013 2:09 pm

FiendMB píše:Jinak vyjíždíte už v sobotu odpoledne/navečer, případně, kam na noc, nebo počkáte na ráno?


zbytocne sa budes v sobotu vecer stresovat, ja by som dal veceru, pivo a v pokoji sa vyspal pred plavbou
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1477
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 72
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » úte úno 05, 2013 2:11 pm

FiendMB píše:.....Jinak vyjíždíte už v sobotu odpoledne/navečer, případně, kam na noc, nebo počkáte na ráno?


Vždy závisí od okamžiku převzetí lodě. Když se povede kolem 14 hod, vyplouváme. Když je to po 16 hodině, už většinou ne.

Další hledisko je, jak máme ambiciozní plán. Na expedicích vyrážíme hned v sobotu večer a jedeme třeba do půlnoci.

Většinou se v posádce setkávají lidé, kteří se nějaký čas spolu neviděli. Takže sobotně večerní družení má své kouzlo. Nikomu nevadí, že nevyjedeme.

Marina Hramina má specifikum v nutnosti překonání mělčin, než se dostaneš na Murtersko more. Pozor ať neuvízneš.
Uživatelský avatar
Pavel63
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 638
Registrován: stř črc 16, 2008 2:00 am
Reputace: 22
Bydliště: okr. Jihlava

Příspěvekod Pavel63 » úte úno 05, 2013 2:35 pm

Jestli je to z maríny na Korčulu 90 NM, tak o tom neuvažuj a hledej kratší okruh. Od soboty do soboty napluješ tak 140 - 160 NM s nějakými prohlídkami zajímavých míst, Dá se samozřejmě naplout i víc, ale to musíš plout i za bezvětří (na motor) a nebo naopak za nepříznivého počasí. Uplout 5 x 40 NM + 1 den rezerva je dost honička na rekreační plavbě. Někdy budeš rád, že za den upluješ 20 NM a tohle se ti podaří 2 dny a už nestíháš. A doplouvat na kotviště ve 21 hod. už není to pravé ořechové.

Pavel.
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2728
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 53

Příspěvekod windward » úte úno 05, 2013 3:20 pm

Ja v sobotu nevyrazim prakticky nikdy. Maximalne nekam nedaleko, kde vim, ze v klidu zaparkuji na nejakem peknem A VYSLOVENE BEZPECNEM miste. Treba na kotvu. Duvod:

1. po unavne ceste jsou nejcastejsi urazy
2. pokud posadka si nezvykne na lod a jeden na druheho v takto malem prostoru, je lepsi nikam nejet
3. vecerni seznameni v klidu zaklada budouci porozumeni v posadce

Proto v sobotu na cestu vyrazim pouze z vyslovne zavaznych duvodu - napriklad budouci velmi neprizniva zmena pocasi. A zacatecnikovi bych primo doporucil v sobotu nikam nejezdit.
Uživatelský avatar
Pavel63
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 638
Registrován: stř črc 16, 2008 2:00 am
Reputace: 22
Bydliště: okr. Jihlava

Příspěvekod Pavel63 » úte úno 05, 2013 3:48 pm

Já se naopak snažím z maríny vypadnout ještě v SO, jednak se chci vykoupat v moři, jednak chci vypadnout do klidu (v maríně asi moc nebude), jednak kvůli komárům (kde není sladká voda, tak se obvykle nevyskytují) a jednak chci posádku aspoň na krátké a nenáročné přeplavbě (např. Sukošan - Ugljan, Sabušica nebo např. Trogir - Veli Drvenik) seznámit s lodí, jak se chovat, základní pravidla bezpečnosti atd. Taky je to příležitost zkontrolovat plachty, ovládací lana, chod motoru, večer kotevní vrátek atd.
Samozřejmě za příznivého počasí a pokud mohu vyplout nejpozději v 18 hod. (přeplavba na kotviště je tak na 1 - 1,5 hod.).

Pavel.
Uživatelský avatar
IvoK
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: stř črc 09, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod IvoK » úte úno 05, 2013 4:06 pm

rogix píše:
FiendMB píše:Jinak vyjíždíte už v sobotu odpoledne/navečer, případně, kam na noc, nebo počkáte na ráno?


zbytocne sa budes v sobotu vecer stresovat, ja by som dal veceru, pivo a v pokoji sa vyspal pred plavbou


Ahoj,

pokud plánuješ první plavbu, tak doporučuju v sobotu zůstat spát pěkně v marině. Předpokládám, že máš nepříliš zkušenou posádku, takže doporučuji převzít lod, v klidu vyplout do blízkosti maríny, vše v klidu ukázat, vyzkoušet práci posádky s plachtama, reakce na povely, v klidu vysvětlit zaplouvání, natrénovat si couvání, natrénovat vyvazování lan a zda každý ví co má dělat, malinko pojachtit a zpět na berth do maríny. A nic si nedělej, když budou při zaplouvání zmatky. Pokud začínáš, je to nová posádka a nová lod, určitě bude někdě zádrhel - špatně připraené ladno, mooring se nepodaří chytit, někdo zapomene co má dělat......

Ze zkušenosti vím, že posádka se jednak večer může doptat co jí nebylo jasné a i ty to můžeš rozebrat, v klidu se vyspíte a nepovezete si s sebou deficit i z cesty a nikdo nebude ve stresu. Jak se mi novicové z posádky přiznali, byli poprvé nesví jak to bude na lodi při jednotlivých činnostech vypadat, a když si to vyzkoušíte v sobotu, dá se na tom v následujících dnech stavět. Navíc, kdyby bylo něco s lodí, tak pomoc je stále blízko a oprava je za pár desítek minut hotova. Stalo se mi, že přestala fungovat řevodovka+ lano na otáčky motoru...., .

Co se týká přebírky lodi, v posledních letech se rozmáhá nešvar nedotankovávat lodě. Doporoučuju tedy před vyplutím provést faktickou kontrolu nafty u benzínky, nikoli se pouze smířit s údaji z měřáku. Měřáky totiž nějak přestávaj víc a víc fungovat, což nechápu.

A ještě praktická rada, doporučuju vzít s sebou základní nářadí,byť na lodi někdy je, tak stav může být značně rozličný, takže voltmetr/ampermetr, sikovky, šroubováčky atd. bych zabalil, my taháme ještě malou pájku na 12V a pár pojistek. Ale to je už na každém kolik krámů chce tahat.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1477
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 72
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » úte úno 05, 2013 5:32 pm

IvoK píše:....
A ještě praktická rada, doporučuju vzít s sebou základní nářadí,byť na lodi někdy je, tak stav může být značně rozličný, takže voltmetr/ampermetr, sikovky, šroubováčky atd. bych zabalil, my taháme ještě malou pájku na 12V a pár pojistek. Ale to je už na každém kolik krámů chce tahat.


To je dobrá poznámka. Řeším to tak, že bereme tašku s vercajkem z některého auta. Všichni v autech něco vozíme. Bereme na loď tu největší brašnu nebo box. Nemusí se nic speciálně chystat.
Uživatelský avatar
Richard
věčný začátečník
věčný začátečník
Příspěvky: 737
Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
Reputace: 72
Bydliště: Metylovice

Příspěvekod Richard » úte úno 05, 2013 5:40 pm

A dobré je kvalitní polyuretanové lepidlo ... a lepící páska, neboť ta lepí vše a pokud ne, tak jen proto, že jí bylo málo použito.
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2728
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 53

Příspěvekod windward » úte úno 05, 2013 6:12 pm

Pokud zacatecnik po prvni plavbu si planuje Hraminu, pak by mel pamatovat na nasledujici:

1. Pro zacatecnika slozity vjezd do mariny.
2. Pro zacatecnika slozita navigacni oblast pri obepluti murteru ze severu, navic v noci (nedej boze se neco semele) prakticky neosvetlena.
3. V sobotu prakticky nevim, kam by zacatecnik jel. Jedine jakz-takz rozumne misto na nocni zastaveni je vrgadske bojiste (5-6 Nm), ktere bez tak vecer bude plne obsazene. Kam jinam v sobotu jet z Hraminy, nevim. Krome toho, neni nad to pro prvni plavbu zazit na Vrgade poradnou letni neveru v noci. Priapdne prosvihnout pocasi a zakusit si boru. :-)
4. Pokud se zacatecnik vypravi na jih a nedej boze na zpatecni ceste bude jugo ci bora, tak cesta pres Murtersko more bude hodne zajimava. Jednoznacne je tam kratka zla vlna, diky ktere cast posadky, predpokladam, se vyvrati kozichem dovnitr a bude zvracet vlastni chlupy. :-)

Muj nazor je, ze nejlepsi pro zacatecnickou prvni plavbu budou nasledujici pristavy: Zadar, Sukosan, Biograd, Sibenik. tyto pristavy neskytaji zadne problemy, jsou dobre "zapluvatelne" (mozna s vyjimkou Biogradu), z nich je mozne nekam dorazit i v sobotu po nalozeni lodi, je mozne planovat na sever, jih, ven do more.

Pripomenu jeste, ze je nutne si urcite poridit dlouhodobou predpoved a planovat tak, aby v druhe pulce tydne lod se vracela domu PO VETRU, nikoliv proti. A tuto predpoved neustale overovat.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1477
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 72
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » úte úno 05, 2013 7:24 pm

Ke každému přístavu lze uvést věci pro a proti.

Tady bylo zvoleno:
Bavaria 46 Marina Hramina.
To jsou výchozí podmínky.

Měli bychom je respektovat.
Uživatelský avatar
Richard
věčný začátečník
věčný začátečník
Příspěvky: 737
Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
Reputace: 72
Bydliště: Metylovice

Příspěvekod Richard » úte úno 05, 2013 7:51 pm

Ve vší úctě ... co bychom měli respektovat, či lépe proč? Dostává informace, které mají cenu klidné plavby (dovolené). A snad si to přebere.
Uživatelský avatar
Pavel63
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 638
Registrován: stř črc 16, 2008 2:00 am
Reputace: 22
Bydliště: okr. Jihlava

Příspěvekod Pavel63 » úte úno 05, 2013 7:57 pm

Omlouvám se, beru zpět odplutí z maríny v sobotu navečer. Samozřejmě, co jsem uvedl výše, tak platí. Ale tohle téma je pro začínající kapitány a v tom případě bych opravdu přenocoval v maríně a vyplouval v klidu až v neděli, kdy bude dostatek času jednak se seznámit podrobněji s konkrétní lodí a zasvětit posádku do manipulace s lany, ovládáním plachet, postup při vyplouvání a naopak přistávání a podobně.
Takže zkrátka nespěchat. Něco jiného je, když si ze stání i s Bavarií 36 vypluji sám a mám navíc na lodi ještě někoho, komu nemusím vysvětlovat ovládání plachet a kotevního vrátku, a jiné to je, když se učím jednak já a jednak posádka.

Pavel.
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2728
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 53

Příspěvekod windward » úte úno 05, 2013 8:08 pm

Jarda885 píše:Bavaria 46 Marina Hramina. To jsou výchozí podmínky.

Nema problema. :-) Citil jsem potrebu upozornit na "ouzka mista".
Toto upozornění má cenu zlata. B.: Obrázek

Richard píše:Dostává informace, které mají cenu klidné plavby (dovolené).

A at radsi nespi ted, nez potom na lodi. :lol:


Pavel63 píše:Omlouvám se, beru zpět...

Slova hodna opravdoveho kapitana. :good:
Uživatelský avatar
FerenCS
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 630
Registrován: pát srp 10, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod FerenCS » úte úno 05, 2013 10:12 pm

windward píše:Muj nazor je, ze nejlepsi pro zacatecnickou prvni plavbu budou nasledujici pristavy: Zadar, Sukosan, Biograd, Sibenik. tyto pristavy neskytaji zadne problemy, jsou dobre "zapluvatelne" (mozna s vyjimkou Biogradu), z nich je mozne nekam dorazit i v sobotu po nalozeni lodi, je mozne planovat na sever, jih, ven do more.

Potvrdzujem, že Biograd pokiaľ v ňom fúka, tak to nie veľmi príjemný na kotviace manévre. Mám osobnú skúsenosť.
Čo so sobotou? No, mne sa osvedčilo nasledovné: po krátkom zoznámení posádky ísť, napr. z Biogradu na krátku plavbu pred marinu medzi ostrovi. Ľudia sa zoznámia s lodou a prostredím, skúsime vytiahnúť plachty, hodíme kotvu, vykúpeme sa a potom sa vo večerných hodinách vrátime späť. Do rána je voľno, v kľude preberieme zážitky atď. no a ráno môžeme vyraziť :)
Uživatelský avatar
HoPrahok
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 163
Registrován: ned úno 01, 2009 1:00 am
Reputace: 0

Cesta

Příspěvekod HoPrahok » úte úno 05, 2013 11:29 pm

FiendMB - jak píší už mnozí nahoře. Zda vyrazit v sobotu je odvislé od 3 faktorů -

1/ Tvůj stav po cestě do CRO
2/ Hodina převzetí lodi, jsem názoru, že s novou posádkou nemá smysl vyplouvat po 1600
3/ Počasí a předpověď na následujících 24 hod

Přespat v klidu v marině, pro mnohé z posádky to bude poprvé, je taky hezké. Odpoledne je možno věnovat uzlům, seznámení s lodí, vyložení bagáže atd. Navíc se večer na delší dobu posadí na pevné WC, užijou si klasické sprchy atd.

Nářadí - rozhodně bereme s sebou svou brašnu s nářadím /to jejich je deštníková ocel z Číny/ a elektrikář s sebou bere své nádobíčko. Co tam všechno má nevím - multimetr, pájka .....

Stříbrná páska s textilní strukturou - my jí říkáme 3M, tak té bereme celé klubo, osvědčená věc.

Ruční vysílačky - hodí se, když pošleš někoho na člunu na břeh nebo jen na sezvání posádky, co se potuluje po městě.

NEJPODSTATNĚJŠÍ - mít zajištěné počasí. Třeba připojení na net v HR přes tablet či ntb a jako záloha nebo hlavní informátor jazykově slušně vybavený kámoš v ČR, co ti po 12 hod pošle z meteo.hr předpověď. Kdyby si nikoho neměl, pošli soukromou zprávu, já budu v té době v ČR a nakupí se toho na mě dost, takže ti to můžu taky posílat.
Uživatelský avatar
HoPrahok
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 163
Registrován: ned úno 01, 2009 1:00 am
Reputace: 0

P.S. Mělčina před Hraminou

Příspěvekod HoPrahok » úte úno 05, 2013 11:38 pm

Jo, to bylo správné varování. Tu mělčinu znám důvěrně a byla to má největší chyba. První den jsem vyslyšel chtíč posádky po prvním vyplutí. Vyjeli jsme z Betiny, uvázali jsme se na boji na Žminjaku, popili jsme ještě s bandou kluků z Benešova /zdravím vás borci :-)/ a při začínajícím večeru jsem zavelel, že jedem zpátky do maríny. Nejdebilnější rozhodnutí. Spletl jsem si světla a naštěstí pomalu jsme najeli na mělčinu naštěstí /z ...... klika/ do písku. Tak hned první den, pod vlivem, chlapci z posádky zažili v reálu, jak vypadá vyproštění lodi z mělčiny - pomáhal nám místní rybář a kluci z Benešova. Po vyproštění jsme už raději přespal na bójce.

Poučení pro mě obrovské - já mám odpovědnost, JÁ velím a nikdo do toho nesmí kecat.
Uživatelský avatar
rogix
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 179
Registrován: pát říj 07, 2011 2:00 am
Reputace: 2

Příspěvekod rogix » úte úno 05, 2013 11:53 pm

tak este raz mapa, aby si vedel do coho ides

Obrázek
Uživatelský avatar
HoPrahok
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 163
Registrován: ned úno 01, 2009 1:00 am
Reputace: 0

Murter - Žminjak průjezd

Příspěvekod HoPrahok » stř úno 06, 2013 1:21 am

Tak tím zase tolik nestrašte. Každý jsme to projeli mnohokrát. Po výjezdu z Hraminy na SZ jet skutečně uprostřed linie mezi Murterem a Žminjakem. Pokud se nemýlím, nejmenší hloubka je tam cca 2,4 m. Akorát to tam neper na plný plyn :-)
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1477
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 72
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » stř úno 06, 2013 10:31 am

Richard píše:Ve vší úctě ... co bychom měli respektovat, či lépe proč? Dostává informace, které mají cenu klidné plavby (dovolené). A snad si to přebere.


V otevíracím příspěvku je napsáno, že má objednánu loď Bavaria 46 z Marina Hramina Murter.
Je zbytečné v tomto vlákně debatovat o jiných výchozích přístavech.

Považuji za rozumné respektovat téma dané zakladatelem vlákna. Na otázku "proč respektovat" nebudu odpovídat.
Uživatelský avatar
bedrich
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 423
Registrován: ned úno 04, 2007 1:00 am
Reputace: 16
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod bedrich » stř úno 06, 2013 11:02 am

A to je dobře.
Uživatelský avatar
IvoK
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: stř črc 09, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod IvoK » stř úno 06, 2013 11:12 am

Jarda885 píše:
Richard píše:Ve vší úctě ... co bychom měli respektovat, či lépe proč? Dostává informace, které mají cenu klidné plavby (dovolené). A snad si to přebere.


V otevíracím příspěvku je napsáno, že má objednánu loď Bavaria 46 z Marina Hramina Murter.
Je zbytečné v tomto vlákně debatovat o jiných výchozích přístavech.

Považuji za rozumné respektovat téma dané zakladatelem vlákna. Na otázku "proč respektovat" nebudu odpovídat.


Jardo885, zcela s tebou souhlasím. Je nutné si uvědomit, že každá marina a přístav jsou pro nováčka v něčem nebezpečné. Tu je horší navigace před marinou (Murter), tu je marina tak velká, že i podle plánku se spletu, kde je můj berth (Sukošan), nebo je tak úzká mezi jednotlivými moly, že mám srdce v hrdle strachem (ACI Split) a jinde zase často fouká z boku.

Hlavní je, počítat s tím a nedělat machra, neb se to nevyplácí. A poslouchat a věřit jen sám sobě,neb pískálkové v maríně mnohdy dovedou poradit tak "dobře", že to vede k průseru. Takže si manévr dokončit podle sebe a případně pak vyjetím z maríny a opětovným zajetím překotvit. Ale s každou nepřízní se dá s rozvahou bojovat. Z Murteru se daj dělat nádherné jachtařské výlety.
Uživatelský avatar
modrymax
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 165
Registrován: ned úno 28, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hranice

Příspěvekod modrymax » čtv úno 07, 2013 9:49 am

Ivok
Tak nevím :? Sukošan má všechny mola očíslované a pokud umíš číst
tak nechápu jak se můžeš splést, třeba že by jsi vyplul ze 14 a připlul
k 7 ??? :lol:
S tou druhou částí rad s tebou souhlasím, hlavně v klidu a bez nervů,
ale to je všechno jen otázka praxe ;)

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host