Zelený maják levobokem

Jak jsem vyrobil/a průšvih na lodi , jak jsme se dostali do velkých potíží.
Prostě příběhy, události a zažitky pro ponaučení,

Moderátoři: vilma, Pepa

jste pro registr špatných českých /slovenských/ kapitánů - skipperů

ano
13
50%
ne
13
50%
 
Celkem hlasů: 26
Uživatelský avatar
zdendaSzER
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 111
Registrován: stř črc 23, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Zelený maják levobokem

Příspěvekod zdendaSzER » stř zář 24, 2008 4:46 pm

Prosím o radu.

Jeden Kapitán_ při plavbě s námořní plachetnicí si spletl kardinální zelený znak před Marinou Betina a vzal ho levobokem.

Skončil na mělčině, posádka popadala ale přežila, avšak poškodil loď ...

Co by jste s takovým kapitánem udělali?

Existuje taky něco jako zabavení řidičáku jako u Policie ČR, a pak následně kurz a nový test??

Setkali jste se s tím někdy?

Je zde někdo kdo zná nebo kdo studuje námořní školu - námořní právo?
Nebo nevíte kde jsou popsány tresty, sankce?
Zvlášť, když se jeho problémy opakovaly..

O protažení pod kýlem jsem už slyšel, takže spíš něco součastného.

Zd.
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2767
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 62

Příspěvekod windward » stř zář 24, 2008 4:54 pm

Zdendo,

ty jsi vyzdvihl zajimave tema. Uvidime, co z toho vzejde. Chtel by se vyjadrit ke hlasovani, ktere zde mabizis.

Prosim pekne, nemohu vubec v dane otazce poradit. Na to nemam. Pojem dobry ci spatny kapitan - to je otazka hodne siroka. Chybu muze udelat kazdy. Byl Jushua Slocum spatny kapitan, kdyz ztroskotal s barkem Aquidnek?

Kdybych mel zde hlasovat, tak bych v prvni rade do registru musel zaradit sebe sama, protoze mym kredem je "vsechno delas spatne, Verbo". Nepovazuji se za nejakeho sper-buper kapitana a take po nikom neocekavam, ze by byl ve svem jednani vzdy idealni.

Nic mene, to je velmi osemetna otazka... Zaradit Romana Verbu do registru spatnych kapitanu, ci nezaradit...

Ja osobne jsem proti, protoze mi to spolecensky nevyhovuje. :lol: Mejme proste ohled k cizim slabostem a chybam.

A zustanme pratele-namornici.
Uživatelský avatar
RadekS
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 253
Registrován: úte črc 10, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Nové Veselí

Příspěvekod RadekS » stř zář 24, 2008 5:46 pm

To windward:
vidím, že se umíš povznést nad člověka chybujícího a to je správné, neboť chybovat je lidské. Pořád si říkám: Kdy to přijde, kdy udělám nějakou vážnou chybu.

Mohli bychom parafrázovat "Kdo z Vás je dokonalý, první hoď kamenem"

To Zdenek: Co je to zelený kardinální znak? Já znám jenom žluto-černé. Samozřejmě nemám tolik zkušeností jako ty. Mohl by jsi to trochu objasnit? Děkuji.
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » stř zář 24, 2008 5:57 pm

myslim, ze i mistr tesar se utne. mozna kdyby nekdo znal presne o co slo a co tomu predchazelo, tak by to dokazal zhodnotit. Spousta dobrych namorniku, dustojniku a kapitanu na mori udelalo jiste nekolik chyb za svoji praxi, treba kdyz zacinali.
Kardinalni znaky jsou opravdu jen zluto cerne. zdendaSzER ma jiste na mysli znak znaceni IALA oblast A.
Hlasovat nebudu je to detske.
Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 670
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Milos » stř zář 24, 2008 6:29 pm

windward píše: ... Kdybych mel zde hlasovat, tak bych v prvni rade do registru musel zaradit sebe sama ...
...
zustanme pratele-namornici.


Hned na svojej prvej kapitánskej plavbe som uviazol na plytčine - sice sa so šťastím podarilo vlastnými silami a bez poškodenia loď uvoľniť, ale asi by som sa tiež do uvedeneho registra (ak vznikne) právom pripísal. Zdá sa, že sa v ňom schádza celkom dobrá ľudská spoločnosť !

Chybovať je ľudské - odpúšťať je božské! :)
Uživatelský avatar
vilma
moderátor
Příspěvky: 3188
Registrován: pon kvě 28, 2007 2:00 am
Reputace: 46
Bydliště: Olomoucko

Příspěvekod vilma » stř zář 24, 2008 6:36 pm

Jestli vy jste se tady na webu nesetkali, chlapci /zdenda, kap. cono/, abyste se pohádali.
Nemám sice mandát mluvit za ostatní, ale něco mi říká, že na to tady už není nikdo zvědavej. Kdo má osobní spory, má si je vyřešit v ústraní. Neschopnost dohodnout se vrhá špatné světlo na všechny strany, zúčastněné v nekonečném pošťuchování a handrkování.
Neotravujme web jedem a nepište mi, že to tak nebylo myšleno. Zdendo, neprovokuj.

Je to neuvěřitelné, ale každé založené téma se nakonec nějak rozroste, tak si ještě počkám, jak. Třeba tu přibude i něco zajímavého. Třeba nějaká sebereflexe. Na pomluvy těch, co tu nejsou a nemůžou se bránit, já osobně teda nejsem zvědavá, jestli mám mluvit za sebe.
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » stř zář 24, 2008 6:46 pm

nikdy se nehadam, ani neprovokuji. nemam rad destruktivni opozici. moderator me vyzval tak odpovidam.
Uživatelský avatar
zdendaSzER
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 111
Registrován: stř črc 23, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod zdendaSzER » stř zář 24, 2008 7:14 pm

Je mi jasné že nikdo není stoprocentní
Je mi jasné že každý chybuje.

Nechápu proč jste se vrhli na to, o co jsem vůbez nežádal radu pomoc..
To byl jen příklad na jednoho nezkušeného Kapitána Velká Huba, a jestli to byl Kuba nebo Karel je v tomto okamžiku jedno..

Mohl jsem tam dát jiný.. a mnohem závažnější problém toho samého kapitána jako příklad...
ale to by asi narušilo chod tohoto fóra a to nechci..

Nicméně, chtěl jsem pouze poradit..

Takže, ještě jednou: víte někdo o trestech pro kapitány??
To je polopatické, ale tak jsem to vůbec před tím nechtěl napsat abych někoho neurazil..

Prosím o přečtení mého příspěvku ještě jednou a bez emocí, prosím

pro RadkaS: je to bóje, znak, zelený, s pouze jednou šipkou k severu, je značen i na mapě, koukni na to, je to před Betinou, a jak jsem to nazval je v tomto případě jedno, avšak zelená LEVOBOKEM?


děkuji a pěkný večer

snad se dočkám odpovědi na co jsem se slušně zeptal
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2767
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 62

Příspěvekod windward » stř zář 24, 2008 8:22 pm

BYl jsem jednou u namorniho soudu jako svedek. Nikdy bych to nechtel zazit na vlastni kuzi. Bylo to tenkrat tak, ze namorni soud stanovil, zda kapitan zavinil nestesti a uz si nepamatuji jakou cestou byl mu odebran diplom. Dale vec byla predana k trestnimu rizeni. kapitan normalne skoncil za mrizemi, protize zavinl smrt z nedbalosti.
Uživatelský avatar
zdendaSzER
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 111
Registrován: stř črc 23, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod zdendaSzER » stř zář 24, 2008 9:43 pm

Jasně, skoro jako vražda..
Slyšel jsi o tom mrtvým jachtařovi letos na Jadranu, jak ho našli napůl cesty do Itálie?
Prověřovali včechny chartery a nikomu nechyběl..
To musí být fakt pěknej průser, když to dotyčný zjistí až v pátek večer v marině..
Pátral jsem po tom co a jak a zatím je ticho po vlnách..

Na druhou stranu jsem si uvědomil že to moc dobře ani vypátrat nejde.... Naplánovaná vražda na jachtě, jak jednoduché..

Vloni jsem měl na lodi v posádce vraha, někoho zabil v Rakousku, hledal ho Interpol a "našeho" Vencu našli v Marině Biograd, při kontrole crew listu..
V pátek večer ho odvezli obrněným antonem a je tam snad dodnes..
Na palubě byli bankéři a jedna rodinka, teď si vem co takový člověk všechno může udělat...
až mi běhá mráz po zádech...
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2767
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 62

Příspěvekod windward » stř zář 24, 2008 9:52 pm

Nestras mne na dobrou noc. :lol:
Uživatelský avatar
toma
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 73
Registrován: pon črc 16, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod toma » čtv zář 25, 2008 7:16 am

Námořní právo jsem nestudoval, takže níže uvedené nemusí být vůbec pravda. Domnívám se, že při námořních nehodách má věc dvojí rozměr, Jednak zřejmně dojde k porušení předpisu o námořní plavbě - trestání se bude řídit při nehodě v národních vodách podle zákona daného státu jeho soudem, při nehodě v mezinárodních vodách pak podle práva v zemi poškozeného soudem této země. Záleží pak na zákonné úpravě dané země, jak má koncipovány tresty v námořním právu. Pokud vím, v našem námořním zákoně jsou pouze peněžité pokuty, ale dost vysoké. Jak však naznačil windward, věc může mít také trestně právní rozměr, pokud dojde při námořní nehodě k vyšší škodě, ublížení na zdraví nebo dokonce smrti a tím k naplnění znaků trestného činu. Opět se to bude asi řídit podle teritoriálního hlediska, jak jsem uvedl výše. V připadě trestního práva ČR lze uložit kromě jiných trestů také trest zákazu činnosti, pokud dojde k trestnému činu v souvislostí s touto činností, a to až na deset let. Pokud tedy kapitán spáchá jako kapitán trestný čin, může mu být vysloven zákaz kapitánování.
Uživatelský avatar
deblik
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 37
Registrován: čtv zář 11, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod deblik » čtv zář 25, 2008 11:11 pm

Pekny vecer,
to co popisujete v prvnim prispevku... Paklize lod sedla na dno a nedoslo ke skodam na zdravi, zivotech,
ci skode na majetku dalsi strany by se resilo odtazenim, jerabovanim kvuli zjisteni skody a propadnutim
casti, nebo cele kauce.
Mel jsem tu cest byt divakem, a posleze v marine svedkem pomerne vzrusene debaty mezi kapitanem a
zastupcem charterovky.
Mam pocit, ze to bylo na Murteru, tam co je videt pristav mezi ostruvkama, ale ty musi se objet, nebot mezi
nima je melko...Tot jeden priklad z praxe.
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2669
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 24

Příspěvekod Pepa » pát zář 26, 2008 2:23 am

Nedá mi to a tak zkusím toto chmurné téma trochu konstruktivně odlehčit.

Pokud jsem pochopil dobře problém onoho kapitána, řešil asi značení vodních mořských cest.
Je to problém triviální, ale má svá úskalí.
Vodní cesty jsou značeny v systému :
IALA /International Association of lighthouse Authorities / –A / oblast Evropa/
IALA.............................................................................– B / oblast USA, Japonsko, Korea a Filipíny/

Pro oblast A platí : při návratu k pevnině je mořská cesta značena
Zelené bóje na pravé straně
Červené bóje na levé straně.

Pro oblast B platí : /Jak jinak – vše opačně/ při návratu k pevnině je mořská cesta značena
Zelené bóje na levé straně
Červené bóje na pravé straně

Potud jednoduché. Ovšem ruku na srdce, vsadím 100:1, že když po roce od zkoušek připlujete v Chorvatsku k zelené bóji, nebudete vědět, z které strany ji vzít.

Co tedy s tímto problémem. Celý život si pomáhám mnemotechnickými pomůckami.

Když se mě o půlnoci zeptáte, kolik je poloměr zeměkoule, vypálím 1/ 6370 nebo 1/6378
Jak budete chtít. Je to jednoduché. Ihned si vybavím
1/ šetřisenulo še-tři-se-nulo...6370 km
1/ šetřiseosobo.......................6378 km

Jak s tou zelenou bójí ?
V Americe mají pomůcku 3R
RED...........pokus o fonetiku..../ret/.........červená
RIGHT..................................../rajt/........vpravo
RETURN................................./ritern/......návrat

U nás obráceně – vpravo zelená. /Léto to stačilo, až jsme s jednou posádkou vymysleli něco lepšího/

U nás /oblast A/ platí :

Loď při NÁVRATU ctí barvu – BARVA K BARVĚ /pro hráče mariáše to bude jednoduché/
Na přídi lodi máte dvě světla, napravo zelené a nalevo červené.
K ZELENÉMU SVĚTLU ZELENÁ BÓJ
K ČERVENÉMU SVĚTLU ČERVENÁ BÓJ.

Pokud to alespoň jednomu z vás pomůže, až k té bóji připluje, budu rád.
Já s nimi problém, takto vyzbrojen, nemám. :)

Pepa
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3537
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 418
Bydliště: Praha

Příspěvekod lynx » pát zář 26, 2008 9:27 am

Jo, jo, mně jeden kapitán, když jsem začínal, řekl: Když jedeš zpátky, platí lečo – lečervená. Od tý doby si to pamatuju. :D
(Řeč byla o Evropě, u těch poblázněných Amíků jsem se ještě neplavil.)
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » pát zář 26, 2008 9:54 am

Otázka zní:
jste pro registr špatných českých /slovenských/ kapitánů – skipperů


Odpověď zní:
To by záleželo na tom, kdo by ty „špatné kapitány“ do takového registru zařazoval.
Pokud by to měl být člověk který nazve topic Zelený maják levobokem, :shock:
pak ten „maják“ v popisu přejmenuje na „kardinální zelený znak“ a nakonec z toho vyleze obyčejná zelená bóje, tak říkám NE :!:
Nechtěl bych aby takový člověk rozhodoval o tom, jsem li dobrý, nebo špatný kapitán. :hmm:
alffa
Uživatelský avatar
Ante
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 267
Registrován: pon led 21, 2008 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Praha

Příspěvekod Ante » pát zář 26, 2008 12:57 pm

tož taky přidám pomůcku
červená - komunisti - levá :-)
Uživatelský avatar
jirkaM
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 558
Registrován: stř črc 25, 2007 2:00 am
Reputace: 3

Příspěvekod jirkaM » pát zář 26, 2008 4:44 pm

nejlepsi vetsinou je kouknout do mapy. Ono sice plati, ze cervena vlevo, zelena vpravo pri ceste z more do pristavu, ale tohle znaceni se pouziva i napr mezi ostrovy, pruplavy atd. kde ne vzdy je jasne ktera cesta je z more na pevninu. Takze neplout po pameti, ale poctive si delat plavebni pripravu. To je moje pomucka.
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2767
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 62

Příspěvekod windward » pát zář 26, 2008 5:05 pm

Spravne, Jirko,

absolutne spravne. Navigacni znaceni neni sobestacne, jak je tomu treba na silnici. Bez mapy - jsou to jenom takova barevna nic nerikajici blikatka. Kdo podle techto blikatek jezdi, skonci jednou na sutru.

Prikladu, kde je to obzvlast dulezite, uvedu pozdeji, protoze ted to nestihnu.
Uživatelský avatar
jenda
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 103
Registrován: pát srp 11, 2006 2:26 pm
Reputace: 0

Příspěvekod jenda » pát zář 26, 2008 5:48 pm

"Loď při návratu ctí barvu."
Pepo, to je prostě skvělý. Dík :-)
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2767
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 62

Příspěvekod windward » pát zář 26, 2008 5:53 pm

Pepa píše:Loď při NÁVRATU ctí barvu – BARVA K BARVĚ

Je to vytecna pomucka. Genialni.
Uživatelský avatar
bomba
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 512
Registrován: stř úno 27, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod bomba » pát zář 26, 2008 6:13 pm

Ahoj!Alffa :good: :good: :good: Pepo,chodíš se na tu lampu dopředu koukat ?Já na ty barvy dopředu z kokpitu nevidim :D :D :D.Čau
Uživatelský avatar
jenda
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 103
Registrován: pát srp 11, 2006 2:26 pm
Reputace: 0

Příspěvekod jenda » pát zář 26, 2008 6:40 pm

bomba píše:Ahoj!Alffa :good: :good: :good: Pepo,chodíš se na tu lampu dopředu koukat ?Já na ty barvy dopředu z kokpitu nevidim :D :D :D.Čau

Poziční světla na lodi nejsou k popletení, tam přece platí "Leninův zákon levoboční barvy" :mad:
Uživatelský avatar
MARIS
moderátor
Příspěvky: 1090
Registrován: sob říj 21, 2006 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod MARIS » sob zář 27, 2008 4:07 pm

No,já odjakživa používám srdíčko,to přece ví každý že ho má na levé straně (až na vzácné vyjímky),a to se nedá zapomenout.No,a to je vždy červené.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » sob zář 27, 2008 5:13 pm

O tom že by sa zabavovali oprávnenia neviem a ani som o tom nepočul.

Myslím Zdendo, že to je dobrá téma a mal by si to dať ako podnet na vašu SPS a na Námorný úrad. Pravidelné obnovovanie oprávnenia u vás už zaviedli, mohli by ešte zaviesť aj preventívne skúšky, samozrejme spoplatnené a samozrejme u autorizovaných komisárov. Najlepšie každoročne, vždy na začiatku sezóny.
Tiež by stálo za uváženie, či by nemali oprávnenia na vedenie jachty pre amatérov úplne zrušiť a na loď by sa mohlo chodiť len s profi skiprom. Tých pár zúfalcov čo majú vlastné lode by išlo do exilu, čo je v u nás bežné a dlhodobo používané riešenie. Aj Komenius sa tak stal slávnym.

A možno by si mal o tejto problematike informovať Chorvatske min. pomorstva. Istotne by sa tam našiel nejaký iniciatívny , a čierny zoznam by uviedol do praxe.

Neviem či si evidenciu vedie čártrovka a aké má predpisy a či jej zákon umožňuje odmietnuť klienta, aj keď spôsobil predtým haváriu.
V prípade poškodenia zdravia, alebo /neumýselného/ zabitia člena posádky to riešia zákony príslušnej krajiny. Postup je jasný, vyšetrovanie polície, štátny žalobca, súd, vydávacia vezba v lepšom prípade.
Kapitán je zodpovedný vždy a za všetko a musí sa v prípade problébu vyviniť sám.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host