Zajímavá kotvení

Vše o "parkování" lodě.
Problematika kotvení lodě, vyvazování na bóji, na molo, v maríně.

Moderátoři: Pepa, vilma

Uživatelský avatar
tkruska
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 541
Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio

Re: Zajímavá kotvení

Příspěvekod tkruska » pát úno 03, 2017 9:16 am

Pozor, neni Bruce jako Bruce. Jsou v nich obrovske rozdily. Na sve lodi 1.4t mam original 7.5kg Bruce z Avaru.
Koupil jsem pak jeste jednu 7.5kg "Bruce" z Marine-Sport ale ouha.

Loni v chorvatsku, takove tvrdsi pisecne dno, nechtela vubec chytat. Zjistil jsem, ze ta "nova" bruce z Marine-Sport ma dost jiny tvar, ten prostredni drab je podstatne delsi a jiny uhel ramena a jiny tvar tech postranich prstu.

Mam na lodi jeste 6kg Deltu, a musim rict ze ta funguje stejne, ne-li lepe nez original 7.5kg Bruce.
Ke kotvam mam 7m 6mm retezu + lano, kde je prvnich 10m vlozeny oluvko.

V chorvatsku jsem zkousel jeste takovou noname danfortku asi 10kg, ale nechtela se mi vubec zapichnout do toho tvrdeho dna. Verim ze do blata nebo pisku muze original asi fungovat ok.

PS: V trave nefunguje skoro nic :)
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1255
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 56
Bydliště: Ostrava

Re: Zajímavá kotvení

Příspěvekod Jarda885 » pát úno 03, 2017 11:58 am

Pavel-Sulc píše:...... Měli jsme CQR na řetězu. Než se setmělo, vypustili jsme ještě Danforth 30kg na laně. ......


Předpokládám správně, že do "V"?
Uživatelský avatar
stani119
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 151
Registrován: čtv led 24, 2013 1:00 am
Reputace: 10

Re: Zajímavá kotvení

Příspěvekod stani119 » pát úno 03, 2017 2:29 pm

to Racek & Baharis
Příspěvek od Baharis » pát 03. úno, 2017 9:00

RACEK píše:
CQR - pluhovka je jedinou kotvou, kterou jsem vyřadil z lodi. Vždycky dopadla na bok a ten kloub umožnil aby se ohla a nezaryla. Ležíce na boku jsem jí tahal po dně

Stoprocentně podepisuji.
Když jsem někdy ujel, vždy to bylo na pluhovce. Nakonec i v tom příspěvku o něco výše figurovala pluhovka. Když jsem se podíval pod hladinu, viděl jsem širokou a poměrně hlubokou brázdu která začínala někde v nekonečnu a končila u nabok položené kotvy.

Jdu se zabít, mám hlavní kotvu CQR a pomocnou Danforth .... :shock:
Uživatelský avatar
RACEK
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 607
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 45
Bydliště: Praha

Re: Zajímavá kotvení

Příspěvekod RACEK » pát úno 03, 2017 2:58 pm

Já si ty švédské důchodce představuji takhle :) - prosím číst s humorem :D

Přijedou do zátoky, kde půl dne bez problémů kotví. Když se začne stmívat, začnou mít nějakou obavu, že jim hlavní kotva 60kg a 200 kg řetězu začne klouzat, a tak dojdou k nápadu to vylepšit a pojistit ještě jednou Danforthkou.

Z přihrádky v kokpitu vyhrabou lana, kýbly, fendry, kanystry aby nakonec vyndali i tu Danforthku. Tu nakládají do dinghy, aby jí vyvezli kus od lodi. Vyhození 30 kg kotvy z dinghy je něco mezi pokusem o propíchnutí a převržení dinghy.

Vše se nakonec podaří a tak s pocitem bezpečí jdou spát.

Bríza a vítr otočí loď za noc alespoň jednou dokola. Ráno když se vzbudí, tak mají zamotané kotevní lano a kotevní řetěz.

Když vyplouvají tak postupně tahají vrátkem jednu a rukama druhou kotvu. Celá posádka je na palubě. Po půlhodině tahání a popojíždění lodí sem a tam, se jim to podaří. Ještě zbývá vytáhnout Danforthku přes réling na palubu a pokud možno nepíchnout hrotem kotvy do dna lodi, ani neodřít bok.

Nakonec tu Danforthku zase zkovat zpátky na dno schránky pod všechny ty lana, kanystry a fendry.


Podle mě, to s tou Danforthkou bylo úplně celé k ničemu.

Proč když máte 60 kg hlavní kotvu a 200 kg řetězu, ještě házíte nějakou Danforthku na laně?

Mám hlavní kotvu a na tá stojím. Můžu se točit dokola a nic se mi nezamotá. Mám kotevní alarm. Mám alarm hloubky. Mám alarm na vítr.
Kdyby se něco opravdu v noci dělo, tak vstanu, vytáhnu kotvu vrátkem, na motor popojedu někam doprostřed zátoky, kde tu kotvu znova spustím, a vypustím ještě víc řetězu.
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 997
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Zajímavá kotvení

Příspěvekod Pavel-Sulc » pát úno 03, 2017 3:14 pm

Jestli dvě kotvy do V nebo ne závisí, v jaké situaci kotvím. Pokud spouštím dvě kotvy na posílení ukotvení v silném větru a třeba i vlnách tak spouštím určitě obě kotvy vzájemně blízko jak to jde s ohledem, aby nedošlo k jejich zamotání. Pak fungují jako jedna kotva, jen tak drží obě kotvy loď bez ohledu, jak se loď točí.
Pokud jsou kotvy v širokém V tak drží většinou jen jedna a když povolí, tak snad podrží druhá kotva. Loď tak může couvat.
Jiná situace je u nás před domem. Loď máme na bóji a aby loď příliš „nevandrovala“ při změnách směru větru tak máme boji na dvou kotvách Mooring rovně proti sobě. Každý Mooring je dimenzován tak, aby sám udržel loď za každé situace. Tak to i řadu let funguje.

Racku Tvůj příspěvek mi vůbec humorný nepřipadá. Když všichni budou spát a lodi o váze 60 tun povolí kotva loď začne být unášena větrem nemusíš mít třeba ani čas vylézt z lůžka než to řachne do skály. A po bitvě je každý generál…. Kdo mohl vědět že to bude foukat… já za nic nemůžu.. budeš pak tvrdit..
A jesli máš na Tvé lodi takový nepořádek, jaký popisuješ ta Tě ujišťuji, že Švédové určitě nééé... my taky nééééé
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1255
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 56
Bydliště: Ostrava

Re: Zajímavá kotvení

Příspěvekod Jarda885 » pát úno 03, 2017 3:59 pm

Pavel-Sulc píše:......spouštím určitě obě kotvy vzájemně blízko jak to jde s ohledem, aby nedošlo k jejich zamotání.
.........


Pavle, prosím, můžeš trochu specifikovat "Blízko jak to jde" v metrech vzdálenosti kotev od sebe a úhlech, která svírají řetěz a lano v hypotetickém klidovém stavu lodě v době položení druhé kotvy?

Pavel-Sulc píše:...... Pak fungují jako jedna kotva, jen tak drží obě kotvy loď bez ohledu, jak se loď točí.
.........


Tohle připomíná dvě kotvy v tandemu. Jen mi tam chybí spojení řetězu a lana.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1255
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 56
Bydliště: Ostrava

Re: Zajímavá kotvení

Příspěvekod Jarda885 » pát úno 03, 2017 4:24 pm

RACEK píše:........
Podle mě, to s tou Danforthkou bylo úplně celé k ničemu.
.......


Pouze u česky mluvících skipperů se potkávám s názorem, že dvě kotvy jsou k ničemu. Stručně shrnuto: Co neudrží jedna kotva, druhá nepomůže.

U neslovanských skipperů (nebo kapitánů-profesionálů) je vždy druhá kotva posílení bezpečnosti kotvení. Tedy pokud není položena blbě - v rozporu se zásadami.
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 997
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Zajímavá kotvení

Příspěvekod Pavel-Sulc » pát úno 03, 2017 4:29 pm

Jardo, nic není černo-bílé. Chce to zdravý selský rozum a rozhodnout podle situace a pokusit se předpovědět co se může stát.
Čím blíž u sebe jsou kotvy, tí líp si vzájemně pomáhají držet loď. Pokud je stabilní směr větru tak je možné mít kotvy zasebou, ale každou na vlastním laně nebo řetězu. Vytahuješ pak každou kotvu zvlášť a třeba i první hned uklidíš, aby nebyl zmatek který popisuje Racek
Souhlasím Jardo s Tebou, počet kotev zvyšuje sílu, která drží loď na místě. Platí to hlavně o vlnách, které se snaží kotvu vytrhnout. A řetěz bez tlumícího prvku může utrhnout cokoli, když se napne tak je z něj "tyč".
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1255
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 56
Bydliště: Ostrava

Re: Zajímavá kotvení

Příspěvekod Jarda885 » pát úno 03, 2017 4:41 pm

Pavle, můj dotaz je čistě zjišťovací. Chci se přiučit způsob pokládání druhé kotvy, který úspěšně používáš určitě mnoho let.
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 997
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Zajímavá kotvení

Příspěvekod Pavel-Sulc » pát úno 03, 2017 4:51 pm

Jardo já Tvé otázce tak rozumím a chci Ti rozumě odpovědět. Ptáš se zcela logicky. Pokud vidíš na dno tak je jednoduché druhou kotvu položit blízko první třeba 1 až 2 m od ní. Pak povolit už zataženou první a motorem zatáhnout druhou. Pak napnout obě kotvy tak aby obě táhly. Je třeba kontrolovat, že obě kotvy táhnou a že žádná se neuvolňuje.
Jiná důležitá věc je spuštění kotvy. Je běžné, že posádka najednou rychlostí blesku vypustí celý řetěz, který vytvoří hromadu na kotvě. Co vznikne za binec když se řetěz začne napínat si každý umí představit. Tedy spouštět kotvu, až dosedne na dno a pak pomalu couvat a vypouštet řetěz a tak ho pokládat na dno. Pak kotvu zatáhnout.
Uživatelský avatar
RACEK
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 607
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 45
Bydliště: Praha

Re: Zajímavá kotvení

Příspěvekod RACEK » pát úno 03, 2017 6:42 pm

Normální lodě od Jeanneau, Bavarie, Beneteau, Halberg Rassy a všech dalších značek jsou vybaveny jedním kotevním vrátkem, mají jednu kotevní rolnu a jednu schránku na řetěz. :D

Proč asi? Protože je normální stát na jedné kotvě na jednom řetězu. 8)

Kdyby bylo kotvení potřeba posilovat druhou kotvou, tak jak tady píšete, tak by výrobci ty lodě na dvě kotvy dělali se dvěma vrátky, dvěma schránkami na řetěz, ale to nedělají. :oops:

Když někomu jedna kotva nedrží, protože orá, tak potřebuje větší kotvu.
Když někomu jedna kotva nedrží, protože se zvedá, tak potřebuje těžší, nebo delší řetěz.
david
moderátor
Příspěvky: 4973
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 100
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Zajímavá kotvení

Příspěvekod david » pát úno 03, 2017 6:57 pm

praktikuji taky pouze jednu kotvu, patřičně těžkou. dva vrátky na příď dávat nebudu, příslušně těžkou kotvu rukou nevytáhnu a i kdyby, představa dvou zamotaných řetězů nebo lan je pro jednoho hodně nepříjemná.

jediná věc mi vrtá hlavou a to je otočná spojka mezi kotvou a řetězem, kde to celý visí na jednom šroubu. stalo se někdy někomu, že šroub nevydržel??

tahle: http://www.gmnavale.cz/cs/katalog/lodni ... -spojky-2/
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 997
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Zajímavá kotvení

Příspěvekod Pavel-Sulc » pát úno 03, 2017 7:41 pm

Racku, lodě se stavějí na nejnižší cenu. Na většině lodí se na příď dvě kotvy vedle sebe nevejdou. Většina vrátků má ozubené kolo na řetěz a buben na lano. Můžeš tedy tahat jedním vrátkem dvě kotvy, řetěz i lano. Pokaždé kotvit těžkou kotvou pro bouři asi není ono. A když se očekává bouře tak dvě kotvy jsou lépe manévrovatelné. A nezapomeň, že může nastat situace, kdy v nepříjemné situaci musíš s kotvou manévrovat a pak váha hraje roli.
Davide otočnou spojku nepoužívám a moc bych jí nevěřil. Nebo bych volil hooodně předimenzovanou. Myslím ale, že pod zatížením s ní snadno neotočíš.
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 8058
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 112
Bydliště: Lužice u Hod.
Kontaktovat uživatele:

Re: Zajímavá kotvení

Příspěvekod Baharis » pát úno 03, 2017 8:22 pm

Jarda885 píše:Pouze u česky mluvících skipperů se potkávám s názorem, že dvě kotvy jsou k ničemu. ... U neslovanských skipperů je vždy druhá kotva posílení bezpečnosti kotvení.
V tom případě se hlásím do Slovanské sekce, oddělení "Česky mluvící skipper". :lol: :lol: :lol:

Jedna loď - jedna kotva. Správně dimenzovaná a vhodně vybraná kotva v kombinaci se správně vybranou zátokou a potřebnou délkou řetězu musí naprosto dostačovat k tomu aby loď udržela na místě. Mám několik argumentů proč to tak má být, ale to je dlouhou a složitou polemiku, což zde nikdy nikam nevedlo.

Sto lidí - sto názorů. Ať si každý děla jak si rozumí. Nemám potřebu nikoho poučovat..... :P
david
moderátor
Příspěvky: 4973
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 100
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Zajímavá kotvení

Příspěvekod david » pát úno 03, 2017 10:56 pm

Pavel-Sulc píše:Davide otočnou spojku nepoužívám a moc bych jí nevěřil. Nebo bych volil hooodně předimenzovanou. Myslím ale, že pod zatížením s ní snadno neotočíš.


jak chceš volilt "hoodně předimenzovanou", když je každá jen pro dvě dimenze řetězu a končí, aspoň u nás, 10mm.

já s ní netočím, točí s ní kotva :lol: a točí se jako "censored", protože žádnej kotevní řetěz není napnutej úplně a trvale nonstop.
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2877
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 214
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zajímavá kotvení

Příspěvekod lynx » pát úno 03, 2017 11:15 pm

To se nám diskuze hezky rozproudila. :-)

Přátelé, dva lidé, jejichž zkušeností si vážím – Racek a Baharis -, říkají něco jiného, než si myslím já. (Kurňa, to neznamená, že názorů vás ostatních si nevážím.) Já jsem zastáncem dvou kotev na lodi. Hlavní a pomocné. Dají se položit jednak v uspořádání do véčka, ale i jako tandemová kotva, což je velmi účinné. Ondřeji (Racku), pamatuješ, jak jsme u Gotska Sandon vyváželi druhou kotvu, když ta první nedržela?
Jedním kotevním vrátkem se dá vytáhnout nejdřív jedna kotva a pak druhá.
Nesnažme se druhé ukamenovat svým názorem, sdělujme si svoje zkušenosti.
Dík, Lynx.
:-)
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 8058
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 112
Bydliště: Lužice u Hod.
Kontaktovat uživatele:

Re: Zajímavá kotvení

Příspěvekod Baharis » sob úno 04, 2017 12:09 am

Ty spojky mě Davide připadají celkem v pořádku. Jsou standardním vybavením všech charterovek. Několikrát jsem je na lodích po letech provozu rozdělával, když jsem přemontovával svou kotvu. Je na to potřeba imbusák. V prvé řadě mě vždy mile překvapilo že vůbec šly rozdělat a pak i to že nejevily sebemenší znaky opotřebení. Asi hodně dobrý oddíl - kvalitní nerez.

V pohodě Petře. Určitě nikoho nechci nepřiměřeně kamenovat svým názorem, z toho jsem už vyrostl. Napsal jsem pouze svůj názor, který vykrystalizoval po řekněme jakés takés praxi. Někomu může připadat malá někomu velká. Je to o úhlu pohledu.
Ale napsal jsem aj "Sto lidí - sto názorů. Ať si každý děla jak si rozumí. Nemám potřebu nikoho poučovat". Což myslím naprosto vážně. Nedívám se na toho kdo dělá věci jinak než já přes prsty. I když obráceně to někdy neplatí....
Uživatelský avatar
JaOCZ
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 529
Registrován: pon dub 20, 2015 2:00 am
Reputace: 70
Kontaktovat uživatele:

Zajímavá kotvení

Příspěvekod JaOCZ » sob úno 04, 2017 2:29 am

Zadne divoke kotveni jsem nezazil, jen jednou na chartrovce v Chorvatsku chybel spojovaci sroub na kotve. Nahrazeno softshaklem a drzel v pohode celou noc, foukalo do 20 kn

Obrázek
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 8058
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 112
Bydliště: Lužice u Hod.
Kontaktovat uživatele:

Re: Zajímavá kotvení

Příspěvekod Baharis » sob úno 04, 2017 8:53 am

Dovolím si oživit/odlehčit vlákno několika málo kotveními, která zaznamenala GPS. Jsou jich za ta léta stovky, probírat se jimi a hledat ty nejzajímavější by bylo hrozně pracné. Tak jenom co jsem si tak rychle vzpomněl, co mě utkvělo v paměti. Názvy zátok jsou u vlaječky, která značí místo spuštění kotvy.

Podstatné je to, že vždy ráno když prohlížím záznam, vím přesně kdy a co jsme během noci na kotvě prováděli. Z toho si pak můžu brát nějaké poučení, dělat nějaké závěry.
A že těch poučení bylo .... :crazy:

Obrázek / Obrázek / Obrázek / Obrázek
david
moderátor
Příspěvky: 4973
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 100
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Zajímavá kotvení

Příspěvekod david » sob úno 04, 2017 8:57 am

Baharis píše:Ty spojky mě Davide připadají celkem v pořádku. Několikrát jsem je na lodích po letech provozu rozdělával, když jsem přemontovával svou kotvu. Je na to potřeba imbusák. V prvé řadě mě vždy mile překvapilo že vůbec šly rozdělat a pak i to že nejevily sebemenší znaky opotřebení. Asi hodně dobrý oddíl - kvalitní nerez. .



nejde mi o ty "šroubočepy" na řetěz a kotvu. na ty je vidět. jde mi o ten středovej - co se to na něm celý točí
Uživatelský avatar
kanic
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 772
Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Hukvaldy

Re: Zajímavá kotvení

Příspěvekod kanic » sob úno 04, 2017 10:00 am

...
Pouze u česky mluvících skipperů se potkávám s názorem, že dvě kotvy jsou k ničemu. Stručně shrnuto: Co neudrží jedna kotva, druhá nepomůže.

U neslovanských skipperů (nebo kapitánů-profesionálů) je vždy druhá kotva posílení bezpečnosti kotvení. Tedy pokud není položena blbě - v rozporu se zásadami ... citace

Považuji se za Moravana. Ti jsou dle odborníků Slované ze 30%. :D

Když jsme v 79. roce kotvili s Mahé v Otrantu, měli jsme po vzoru Bečky z filmu " Tenkrát na západě " hozenou Danfortku i Admirálku. Točili jsme se jinak, než francouzi kolem nás. Dodnes si pamatuju jejich volání : " One anchor ! "
Tehdy jsme začali kotvit na 1 kotvu, které věříme. Vozím pořád obě jmenované, vybírám podle dna. Druhou kotvu vyvážím, když loď nocuje
kotva-břeh a začne funět z boku. Obrtlíkům a uzavřeným čepům na kotvě nevěřím. Kdybych byl charterista, investoval bych do vlastní Rocny. k.
Uživatelský avatar
Stanislav
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 433
Registrován: pát dub 25, 2008 2:00 am
Reputace: 20
Bydliště: moře

Re: Zajímavá kotvení

Příspěvekod Stanislav » sob úno 04, 2017 10:03 am

Ja ten obrtlik https://www.svb.de/de/kettenwirbelschae ... gabel.html pouzivam, ale bez imbusu. Mam retez 10mm a pouzivam obrtlik lehce predimenzovany ( 13mm) prave proto abych mel jistotu ze ten stredovy sroub je OK. Protoze do originalu prumer 13mm bych 10mm retez nedostal, mam tam za obrtlikem jeste sekl. Podle mne ten sekl taky lepe snasi pohyb do boku, aby to nelamalo ten stredovy sroub.

Vesela prihoda z kotveni byla kdyz mne v noci minula rybarska lod (nebyl to zadny drobek) o cca 10m a o 100m dal najela na breh. Na palube bylo 8 muzu posadky, lod plula na autopilota rychlosti 8kn a vsichni usnuli.
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 997
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Zajímavá kotvení

Příspěvekod Pavel-Sulc » sob úno 04, 2017 10:59 am

Ahoj Stando. Otočné spojky existují různých rozměrů a i s kloubem. Jsou potřeba u řetězu, který je možné kroutit jen než jdou články na doraz.
Ankarsvirvel ledad.jpg
Ankarsvirvel ledad.jpg (24.73 KiB) Zobrazeno 613 x

Jako závaží na kotevním laně používám kotvu na gumový člun. Je potažena plastem a nepotluče loď.

Svampankare.jpg
Svampankare.jpg (26.5 KiB) Zobrazeno 613 x
Naposledy upravil(a) Pavel-Sulc dne sob úno 04, 2017 11:03 am, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2877
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 214
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zajímavá kotvení

Příspěvekod lynx » sob úno 04, 2017 11:01 am

Baharis píše: Obrázek

Jirko, neklouzala vám tady kotva? Mně to podle tvaru stopy tak připadá.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1255
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 56
Bydliště: Ostrava

Re: Zajímavá kotvení

Příspěvekod Jarda885 » sob úno 04, 2017 1:08 pm

Baharis píše:...... Několikrát jsem je na lodích po letech provozu rozdělával, když jsem přemontovával svou kotvu. ...


Jirko,
vozíš na čártrovou loď vlastní kotvu?

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host