Vyplávanie z ježka.

Vše o "parkování" lodě.
Problematika kotvení lodě, vyvazování na bóji, na molo, v maríně.

Moderátoři: Pepa, vilma

Andrejjeep
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Reputace: 22

Vyplávanie z ježka.

Příspěvekod Andrejjeep » úte zář 24, 2019 10:08 am

Zdravím panstvo

Nakoľko sa nám sezóna pomaly ale iste končí nezaškodí trocha teórie spojenej z praxou, alebo skôr by som to nazval problém začiatočníka z vyplávaním za silného vetra.

Nakoľko som si zo začiatku roka zaobstaral 6m plachetnicu z plutvokýlom a po drobných veciach v interiéri ju v lete prihlásil a následne dal na vodu najskôr ako motorák a na záver sezóny ako už plnohodnotnú plachetnicu, tak som bolo jedným šmahom hodený do reality prístavných manévrov. V podstate plachtenie na malej okruhovke je diametrálne iné ako na väčšej a ťažšej (3/4t) plachetnici či motoráku. Pominúc od toho že mal len jednu dovolenku na Lipne zapožičanú plachetnicu tak okrem posledných rokov čo som sa plavil na motorových člnoch reálne skúsenosti minimálne.
A rovnako je ako zistil diametrálny rozdiel prívesný a zabudovaný motor.

Za bezvetria, či mierneho vetra sa poväčšine nič nedeje. Väčšia sranda začína ak začne fúkať povedzme 4-7bft. Tak ako posledný víkend.

Teraz k môjmu zatiaľ nevyriešenému problému.
U nás v maríne parkujem do plávajúceho móla tzv. ježek. A nakoľko som dával loď v polovici sezóny mám krajné miesto, ktoré je vystavené vetrom z dvoch strán od provy a kormy, po bokoch máme na jednej strane hrádzu a na druhej malý ostrov (niektorý vedia čo to je za marínu).
A ako sa vraví šedá je teória a zelený strom života, tak ma Neptún a vetri riadne vyučili.

Na obr. je ako som vyviazaný pri móle a ako fúkal vietor z ľavoboku od provy v sile cca 5-6bft.
Jednoducho pekný deň na plachtenie.

Obrázek

No a v týchto podmienkach som nebol schopný vyplávať v jednej osobe. Síce som mal na palube polovičku a dcéru ale to boli skôr pasažieri ako posádka.