Odplouváme od mola ...

Vše o "parkování" lodě.
Problematika kotvení lodě, vyvazování na bóji, na molo, v maríně.

Moderátoři: Pepa, vilma

Uživatelský avatar
smike
moderátor
Příspěvky: 1378
Registrován: pon bře 19, 2007 1:00 am
Reputace: 17

Příspěvekod smike » stř pro 09, 2009 7:47 pm

nemáš náhodou fotku.. to jsem ještě neviděl.
Uživatelský avatar
Wlady
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 617
Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod Wlady » čtv pro 10, 2009 12:23 am

Není to až taková novinka, seveřani to už používají několik let, jenže tyhle lodě člověk v CRO zas moc často nepotká...

Nordship 40 DS

Obrázek

Nauticat 42

Obrázek

Wlady
Lakomec

Karavostasi - folegandros

Příspěvekod Lakomec » čtv pro 10, 2009 11:09 am

Ahoj, dovolím si pár poznámek k již napsanému. U mola jsem stál několikrát, jednou jsem v zátoce i kotvil. Při větru 37-40 uzlů bylo rozhodnutí nekotvit v zátoce správné, kotvy zde moc nedrží. Vítr S-SW není zde zcela obvyklý, nicméně pokud fouká, je to v zátoce moc nepříjemné. A hlavně na kotevní manévr. problém zde je ten, že pokud chci zádí najet k molu vedle katamaranu a lodě 4, je na kotvu velká hloubka. Takže když chci aby kotva držela, musím začít vyhazovat těsně za hranou mola, kde stojí č.1. Je tam hloubka 12-15 m.
Je potřeba říct, že molo, kde stojí kat, je pro cca 8-9 lodí. Molo kde stojí č.1 je 50-60 m dlouhé. Je to proto, že sem zajíždí bokem k molu velké lodě s pitnou vodou, kterou je zásobovaný ostrov. proto i ta velká hloubka na kotvení. Většinou, pokud se jachty vavážou bokem k dlouhému molu, přijde někdo z Coast Guard a domluví se se skipperem, kdy je nutné molo opustit. Ve vašem případě bych neváhal ani chvilku a zaplul bych za loď č.1, je tam dost místa, bez kotvy, vyvázal bych se bokem. Je jedno, jestli předkem nebo zadkem. Byli by jste v bezpečí, sice na návětrné straně, ale v zátoce, vlny se nedělají, tlačeni na molo jen větrem. Na mole jsou ale celkem nepříjemné "fendry" pro ty nákladní lodě - válce z pneumatik o průměru min. 1 m. Cenou za ta to jsou úplně černé fendry na jachtě, protože my je naskládali na místa kontaktu lodě s černými pnaumatikami. Druhý den jsme je umyli jarovou vodou a vše OK. A pokud souhlasí i počet lodí na kratším molu, tak bych se klidně nechal snést větrem bokem i k tomuto molu. Je to jedno, pak se pomocí lan dostaneš do správné pozice.
Taky by mě zajímalo, jak vypadalo počasí ráno. Foukalo pořád stejně? stejný směr? Já se držím zásady, že ráno moudřejší večera. Pokud vidím, že přistávací manévr bude komplikovaný - s ohledem na vítr a pod, provedu ho co nejjednodušeji (i s ohledem na okolní lodě a samozřejmě mojí bezpečnost), snažím se nikomu nepřekážet a zbytek řeším ráno. Z mola se dá s lodí manévrovat snáz než při couvání, kdy špičku lodě ztáčí vítr. A taky se snažím být daleko od skipperů, kteří se chovají jako ten na lodi č.1. Kotva mu je k ničemu, jen brání všem ostatním.
Všichni diskutující mají v něčem pravdu, nebudu polemizovat. Já bych to udělal tak, jak jsem popsal. Bez kotvy.
A ještě jedna věc, hodně důležitá. Je naprosto nezbytné mít délku své lodě v oku, v okamžiku poznat, jestli se tam vlezu nebo ne.
Lakomec

folegandros

Příspěvekod Lakomec » čtv pro 10, 2009 11:22 pm

Nemusíš se bát o zničení lodě š.1. Dáš na špičku fendr a pomalu se suneš. Bude to stejné jako když stojíte v maríně a třete se fendrama. Taky by bylo normální, když si nejsi jistý místem za lodí, že se na minutu vyvážeš na ní (loď č.1), protože je vyvázaná na mole a lanama ji z břehu za pomoci motoru a fendrů lehce přesuneš.
A s tím počasím jsem si to myslel. Jinak k té bójce uprostřed zátoky. Je to dobrá značka když jsi na kotvě. Kotvil jsem tam tak, abych měl záď u ní a hlídky byly jednodušší.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host