
Zazimovanie plachetnice na brehu
Moderátor: vilma
Zazimovanie plachetnice na brehu
Zdravím... Som vlastníkom Sasanky 620 s kylom. Nakoľko som doposiaľ mal problém s vyťahovaním na prepravný vozík kôli nízkej hladine (v septembri klesne až o 4m oproti jari a to pravidelne) všetky spevnené cesty sú už nad hladinou a ostáva bahnisté dno. Preto som doposiaľ vyťahovanie z vody riešil žeriavom AD20 čo je v mojom prípade dosť finančne náročné
. Po dlhšom premýšľaní som sa preto rozhodol vybudovať oporné piloty na ktorých sú umiestnené U profily šírky 14cm zapustené do kamenného svahu ktorý slúži na oporu svahu. Od pilotov smerom k vodnej hladine pretrčajú 1,2m. Celková dlžka profilov je 4m a sú k nim kolmo zabetované rúry cca 4m a privarené k profilom. Malo by to fungovať tak že ak hladina bude dostatočne nízka loď sa vyviaže k rúram cez oceľové lanko aby lanko klzalo po rúre smerom nadol pri klesajucej hladine a loď mohla sadnúť na profil kde prezimuje. V jari predpokladám obdobný proces smerom nadol až kým ju bezpečne nebudem môcť vyviazať na boju. Samozrejme počítam aj s pneu. ako fendre ako po stranách tak aj na profiloch. Priznám sa ešte som tento spôsob nevidel a ani nenašiel na webe ale myslím že za pokus to stojí. Budem vďačný za vaše postrehy a rady čomu by som sa mal vyvarovať. V prípade ak by bol záujem pridám foto. S pozdravom Adrián

Ahoj,
možná sem to dost dobře nepochopil. Jak chceš dosáhnout toho, aby si loď sedla přesně a jistě na podpůrné piloty při poklesu hladiny? Co zabrání například příčnému nasednutí a případnému bočnímu náklonu k jedné staně. Domníváš se, že k dokonale vyváženému nasednutí za přírodních (a tedy náhodně působících) podmínek - při tvé nepřítomnosti - postačí pouhé dva úvazy ???
Zkus to, prosím, nakreslit. Fotka by byla výborná !!! Apropó........jsi šťastný muž, jestli disponuješ trvalým kotevním místem, kde je ti umožněno provádět stavební úpravy na navigaci. Nebo máš vlastní vodní nádrž?
Zdravím. I.
možná sem to dost dobře nepochopil. Jak chceš dosáhnout toho, aby si loď sedla přesně a jistě na podpůrné piloty při poklesu hladiny? Co zabrání například příčnému nasednutí a případnému bočnímu náklonu k jedné staně. Domníváš se, že k dokonale vyváženému nasednutí za přírodních (a tedy náhodně působících) podmínek - při tvé nepřítomnosti - postačí pouhé dva úvazy ???
Zkus to, prosím, nakreslit. Fotka by byla výborná !!! Apropó........jsi šťastný muž, jestli disponuješ trvalým kotevním místem, kde je ti umožněno provádět stavební úpravy na navigaci. Nebo máš vlastní vodní nádrž?
Zdravím. I.
Dobré ráno.
Adriáne, tvůj popis celého zařízení je dost lakonický ? Kolik svislých rour bude přivařeno k vodorovným U-profilům na každé straně? Jedna? Dvě? Tři? Svislé piloty držící vodorovné profily budou dva?
Takže (jestli sem to správně odhadnul) budeš s lodí zajíždět do jakési "klece" ze svislých trubek , které ji budou držet ve směru kolmém k břehu a zabrání stranovému vychylování i za např. bočního větru?
V naší zemi majitelé pobřežních pozemků (pokud se nejedná o vlastní rybník) nemohou provádět trvalé stavební úpravy na navigaci vodního toku. Nějaké schůdky z placáků možná,.................ale stavby z železobetonu dost těžko. Asi to souvisí s tím, že soukromé vlastnictví příbřežního pozemku končí několik metrů od vlastního břehu roku. Ten vlastní povodí (stát ?)
To je zároveň odpověď na tvé zamyšlení , proč nejsou podobná zařízení na březích našich toků vidět.
Možná by byl zajímavý topik na téma - " Mé vodní stavby"..............
Pěkný mokrý den.
I.
Adriáne, tvůj popis celého zařízení je dost lakonický ? Kolik svislých rour bude přivařeno k vodorovným U-profilům na každé straně? Jedna? Dvě? Tři? Svislé piloty držící vodorovné profily budou dva?
Takže (jestli sem to správně odhadnul) budeš s lodí zajíždět do jakési "klece" ze svislých trubek , které ji budou držet ve směru kolmém k břehu a zabrání stranovému vychylování i za např. bočního větru?
V naší zemi majitelé pobřežních pozemků (pokud se nejedná o vlastní rybník) nemohou provádět trvalé stavební úpravy na navigaci vodního toku. Nějaké schůdky z placáků možná,.................ale stavby z železobetonu dost těžko. Asi to souvisí s tím, že soukromé vlastnictví příbřežního pozemku končí několik metrů od vlastního břehu roku. Ten vlastní povodí (stát ?)
To je zároveň odpověď na tvé zamyšlení , proč nejsou podobná zařízení na březích našich toků vidět.
Možná by byl zajímavý topik na téma - " Mé vodní stavby"..............
Pěkný mokrý den.
I.
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Možná jsem to celý jen špatně pochopil, ale přijde mi to celé dost složité a nepředvídatelné. Ocelová lanka, která sama kloužou po ocelových rourách, betonáž pilotů a podobně.
Proč nepoužiješ osvědčené řešení, kdy do vody položíš koleje a po nich budeš tahat kozu na kolečkách? Na Sasanku 620 to nemusí bejt nijak robustní. Stačí několik metrů kolejí ze starého dolu, klidně rovnou i jeden podvozek a máš vystaráno. Na podvozek pak svaříš jednoduchou kozu. Jestli je břeh a dno pevné, tak stačí koleje jen položit na betonové dlaždice / patky a přišroubovat. Chorvati pod koleje používaji klidně i dřevěné pražce.
Přidaná hodnota je, že by sis mohl loď kdykoliv vytáhnout ven (nutná oprava, nepřízeň počasí apod.)
Proč nepoužiješ osvědčené řešení, kdy do vody položíš koleje a po nich budeš tahat kozu na kolečkách? Na Sasanku 620 to nemusí bejt nijak robustní. Stačí několik metrů kolejí ze starého dolu, klidně rovnou i jeden podvozek a máš vystaráno. Na podvozek pak svaříš jednoduchou kozu. Jestli je břeh a dno pevné, tak stačí koleje jen položit na betonové dlaždice / patky a přišroubovat. Chorvati pod koleje používaji klidně i dřevěné pražce.
Přidaná hodnota je, že by sis mohl loď kdykoliv vytáhnout ven (nutná oprava, nepřízeň počasí apod.)
- bedrich
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 517
- Registrován: ned úno 04, 2007 1:00 am
- Reputace: 22
- Bydliště: Hradec Králové
Nějak si nedovedu představit tu mezifázi, kdy je loď ještě nadnášena vodou, ale téměř dosedá do toho lůžka. Vycházím z toho, že změna výšky hladiny nějakou dobu trvá. Když se v tomhle časovém úseku zvedne vítr, vytvoří vlny, nebo něco podobnýho tak se ta loď nutně ošúchá. Nepředpokládám tedy, že by ji někdo 24 hodin denně hlídal jak si sedá, nebo se naopak zvedá. Nebo je to jinak? 

Zdravím,
ještě nějaký dotaz bych měl, loď bude uvázána na úvazech kolmo k břehu nebo rovnoběžně s linií břehu ? Dosud sem to chápal tak, že klesne při úbytku vody na ty dvě šíny stejně jako na lyžiny na vleku, ale připadá mi, že jsou trochu daleko od sebe (na Sasanku). To by ale musela být zakotvena přídí ke břehu? Proto sem se taky ptal na počet svislých rour, domníval jsem se, že jich bude vícero a budou (patřičně obaleny ) zabraňovat vyvázané lodi v stranových výkyvech ? A v náklonech od vertikální roviny, až bude na suchu.
Prostě něco jako železobetonový vlek bez kol, zaparkovaný trvale ve vodě kolmo k břehu.
No, asi je celý parking vymyšlen jinak? Na vodorovných U-profilech bude "pneumatikové moře" a loď si na to moře sedne rovnoběžně s břehem, uvázána na dvou vazácích ? Jeden vpředu a jeden vzadu? A ty vazáky budou kluzné po svislých trubkách ? Co zabezpečí potřebnou minimální vzdálenost od svislých trubek, aby kýl nedrhnul o balvany?
Trochu mi to připomíná jednu klasiku: Každopádně je to velmi extravagantní projekt, ale jestli to budeme vysílat...............to nevím...........
Přeji ti, ať se ti tvoje technologické řešení zdaří.
I.
ještě nějaký dotaz bych měl, loď bude uvázána na úvazech kolmo k břehu nebo rovnoběžně s linií břehu ? Dosud sem to chápal tak, že klesne při úbytku vody na ty dvě šíny stejně jako na lyžiny na vleku, ale připadá mi, že jsou trochu daleko od sebe (na Sasanku). To by ale musela být zakotvena přídí ke břehu? Proto sem se taky ptal na počet svislých rour, domníval jsem se, že jich bude vícero a budou (patřičně obaleny ) zabraňovat vyvázané lodi v stranových výkyvech ? A v náklonech od vertikální roviny, až bude na suchu.
Prostě něco jako železobetonový vlek bez kol, zaparkovaný trvale ve vodě kolmo k břehu.
No, asi je celý parking vymyšlen jinak? Na vodorovných U-profilech bude "pneumatikové moře" a loď si na to moře sedne rovnoběžně s břehem, uvázána na dvou vazácích ? Jeden vpředu a jeden vzadu? A ty vazáky budou kluzné po svislých trubkách ? Co zabezpečí potřebnou minimální vzdálenost od svislých trubek, aby kýl nedrhnul o balvany?
Trochu mi to připomíná jednu klasiku: Každopádně je to velmi extravagantní projekt, ale jestli to budeme vysílat...............to nevím...........
Přeji ti, ať se ti tvoje technologické řešení zdaří.
I.
Zdravím do galérie som dal ešte jeden obrázok. Ismael: pochopil si to dobre lod bude pozdlžne s brehom ešte však musím predlžiť rúry a celkovo to dozvárať. Vzdialenosť medzi šinami je 2,8m. Je to prepočítané tak že by to nemalo drhnúť o tie balvany. Netvrdím že je to 100% ale ako si to nazval je to projekt a uvidíme či bude funkčný. Jeden známi podkladá lod drevenými kozami a čaká až voda spadne a ono mu to naozaj každý rok ostane stáť. Tiež by som to riešil podobne ale kôli kamenistému brehu to nie je možné. Ďalšia výhoda je že nemusím dávať sťažeň dole (nemám mrtvého muža) a ten sťažeň aj laná sú príliš predimenzované ako váhou tak aj dlžkou škoda že pri stavaní sťažňa sme to nikdy nekamerovali
Chatu mám 15 m nad mojim budúcim kotviskom takže bude parkovať v podstate doma. 


Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host