Zazimovanie plachetnice na brehu

Vše kolem uložení na suchu, zimní stání na vodě.
Privátní, městské maríny atd. U nás v ČR, na Slovensku, oblíbeném Chorvatsku a jinde ve světě.

Moderátor: vilma

Uživatelský avatar
adrian234
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 35
Registrován: úte kvě 18, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Zazimovanie plachetnice na brehu

Příspěvekod adrian234 » pon říj 12, 2015 2:47 pm

Zdravím... Som vlastníkom Sasanky 620 s kylom. Nakoľko som doposiaľ mal problém s vyťahovaním na prepravný vozík kôli nízkej hladine (v septembri klesne až o 4m oproti jari a to pravidelne) všetky spevnené cesty sú už nad hladinou a ostáva bahnisté dno. Preto som doposiaľ vyťahovanie z vody riešil žeriavom AD20 čo je v mojom prípade dosť finančne náročné :? . Po dlhšom premýšľaní som sa preto rozhodol vybudovať oporné piloty na ktorých sú umiestnené U profily šírky 14cm zapustené do kamenného svahu ktorý slúži na oporu svahu. Od pilotov smerom k vodnej hladine pretrčajú 1,2m. Celková dlžka profilov je 4m a sú k nim kolmo zabetované rúry cca 4m a privarené k profilom. Malo by to fungovať tak že ak hladina bude dostatočne nízka loď sa vyviaže k rúram cez oceľové lanko aby lanko klzalo po rúre smerom nadol pri klesajucej hladine a loď mohla sadnúť na profil kde prezimuje. V jari predpokladám obdobný proces smerom nadol až kým ju bezpečne nebudem môcť vyviazať na boju. Samozrejme počítam aj s pneu. ako fendre ako po stranách tak aj na profiloch. Priznám sa ešte som tento spôsob nevidel a ani nenašiel na webe ale myslím že za pokus to stojí. Budem vďačný za vaše postrehy a rady čomu by som sa mal vyvarovať. V prípade ak by bol záujem pridám foto. S pozdravom Adrián
Uživatelský avatar
Ismael
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 132
Registrován: pát zář 10, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Ismael » pon říj 12, 2015 8:48 pm

Ahoj,
možná sem to dost dobře nepochopil. Jak chceš dosáhnout toho, aby si loď sedla přesně a jistě na podpůrné piloty při poklesu hladiny? Co zabrání například příčnému nasednutí a případnému bočnímu náklonu k jedné staně. Domníváš se, že k dokonale vyváženému nasednutí za přírodních (a tedy náhodně působících) podmínek - při tvé nepřítomnosti - postačí pouhé dva úvazy ???
Zkus to, prosím, nakreslit. Fotka by byla výborná !!! Apropó........jsi šťastný muž, jestli disponuješ trvalým kotevním místem, kde je ti umožněno provádět stavební úpravy na navigaci. Nebo máš vlastní vodní nádrž?
Zdravím. I.
Uživatelský avatar
Michal123
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 563
Registrován: čtv říj 13, 2011 2:00 am
Reputace: 5

Příspěvekod Michal123 » pon říj 12, 2015 9:06 pm

Jeřáb přece nestojí tolik peněz. U nás chtějí 800 Kč za hodinu + dopravu na místo.
Uživatelský avatar
adrian234
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 35
Registrován: úte kvě 18, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod adrian234 » úte říj 13, 2015 7:34 am

na pilotoch sú umiestnené železné profily na ktoré to sadne.... na margo tvojej úvahy majitel vodnej nádrže síce nie som ale som majiteľ pozemku na ktorom to je postavené :crazy: ... ale tým by som sa nechcel zaoberať... u nás som za vytiahnutie platil 160e a to je podľa mňa dosť.
Uživatelský avatar
Ismael
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 132
Registrován: pát zář 10, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Ismael » úte říj 13, 2015 10:31 am

Dobré ráno.
Adriáne, tvůj popis celého zařízení je dost lakonický ? Kolik svislých rour bude přivařeno k vodorovným U-profilům na každé straně? Jedna? Dvě? Tři? Svislé piloty držící vodorovné profily budou dva?
Takže (jestli sem to správně odhadnul) budeš s lodí zajíždět do jakési "klece" ze svislých trubek , které ji budou držet ve směru kolmém k břehu a zabrání stranovému vychylování i za např. bočního větru?
V naší zemi majitelé pobřežních pozemků (pokud se nejedná o vlastní rybník) nemohou provádět trvalé stavební úpravy na navigaci vodního toku. Nějaké schůdky z placáků možná,.................ale stavby z železobetonu dost těžko. Asi to souvisí s tím, že soukromé vlastnictví příbřežního pozemku končí několik metrů od vlastního břehu roku. Ten vlastní povodí (stát ?)

To je zároveň odpověď na tvé zamyšlení , proč nejsou podobná zařízení na březích našich toků vidět.
Možná by byl zajímavý topik na téma - " Mé vodní stavby"..............
Pěkný mokrý den.
I.
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1655
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 73
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » úte říj 13, 2015 11:04 am

Možná jsem to celý jen špatně pochopil, ale přijde mi to celé dost složité a nepředvídatelné. Ocelová lanka, která sama kloužou po ocelových rourách, betonáž pilotů a podobně.

Proč nepoužiješ osvědčené řešení, kdy do vody položíš koleje a po nich budeš tahat kozu na kolečkách? Na Sasanku 620 to nemusí bejt nijak robustní. Stačí několik metrů kolejí ze starého dolu, klidně rovnou i jeden podvozek a máš vystaráno. Na podvozek pak svaříš jednoduchou kozu. Jestli je břeh a dno pevné, tak stačí koleje jen položit na betonové dlaždice / patky a přišroubovat. Chorvati pod koleje používaji klidně i dřevěné pražce.
Přidaná hodnota je, že by sis mohl loď kdykoliv vytáhnout ven (nutná oprava, nepřízeň počasí apod.)
Uživatelský avatar
Finn
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 545
Registrován: stř úno 21, 2007 1:00 am
Reputace: 16
Bydliště: Penčice

Příspěvekod Finn » úte říj 13, 2015 5:48 pm

Taky mi to není úplně jasný, chtělo by to nějakej aspoň náčrt, docela mě to zajímá.
Uživatelský avatar
bedrich
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 517
Registrován: ned úno 04, 2007 1:00 am
Reputace: 22
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod bedrich » stř říj 14, 2015 8:21 am

Nějak si nedovedu představit tu mezifázi, kdy je loď ještě nadnášena vodou, ale téměř dosedá do toho lůžka. Vycházím z toho, že změna výšky hladiny nějakou dobu trvá. Když se v tomhle časovém úseku zvedne vítr, vytvoří vlny, nebo něco podobnýho tak se ta loď nutně ošúchá. Nepředpokládám tedy, že by ji někdo 24 hodin denně hlídal jak si sedá, nebo se naopak zvedá. Nebo je to jinak? :?
Uživatelský avatar
adrian234
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 35
Registrován: úte kvě 18, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod adrian234 » stř říj 14, 2015 8:34 am

Dobré ráno... Zdenda áno máš pravdu tvoj návod je ideálny ale musíš nato mať aj ideálne podmienky čo nie je môj prípad..v galérii v albume adrian234 najdeš to čo už mám hotové ešte to musím spevniť priečne a predlžiť zvislé rúry... S pozdravom A
Uživatelský avatar
geronimo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2519
Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
Reputace: 201
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod geronimo » stř říj 14, 2015 4:18 pm

Taky tomu moc nerozumím,.... i když to technicky vyřešíš, to necháš loď přes zimu opuštěnou na kamenitém břehu, bez dozoru... to bych se o ni docela bál,... a co když přijde velká voda, třeba o čtyři metry nad normál.... :? nehledě na nenechavce... mám s tím čerstvou zkušenost... :gun:
kde to vlastně máš ?

Obrázek
Uživatelský avatar
Ismael
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 132
Registrován: pát zář 10, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Ismael » stř říj 14, 2015 10:15 pm

Zdravím,
ještě nějaký dotaz bych měl, loď bude uvázána na úvazech kolmo k břehu nebo rovnoběžně s linií břehu ? Dosud sem to chápal tak, že klesne při úbytku vody na ty dvě šíny stejně jako na lyžiny na vleku, ale připadá mi, že jsou trochu daleko od sebe (na Sasanku). To by ale musela být zakotvena přídí ke břehu? Proto sem se taky ptal na počet svislých rour, domníval jsem se, že jich bude vícero a budou (patřičně obaleny ) zabraňovat vyvázané lodi v stranových výkyvech ? A v náklonech od vertikální roviny, až bude na suchu.
Prostě něco jako železobetonový vlek bez kol, zaparkovaný trvale ve vodě kolmo k břehu.

No, asi je celý parking vymyšlen jinak? Na vodorovných U-profilech bude "pneumatikové moře" a loď si na to moře sedne rovnoběžně s břehem, uvázána na dvou vazácích ? Jeden vpředu a jeden vzadu? A ty vazáky budou kluzné po svislých trubkách ? Co zabezpečí potřebnou minimální vzdálenost od svislých trubek, aby kýl nedrhnul o balvany?

Trochu mi to připomíná jednu klasiku: Každopádně je to velmi extravagantní projekt, ale jestli to budeme vysílat...............to nevím...........

Přeji ti, ať se ti tvoje technologické řešení zdaří.
I.
Uživatelský avatar
adrian234
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 35
Registrován: úte kvě 18, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod adrian234 » čtv říj 15, 2015 7:56 am

Zdravím do galérie som dal ešte jeden obrázok. Ismael: pochopil si to dobre lod bude pozdlžne s brehom ešte však musím predlžiť rúry a celkovo to dozvárať. Vzdialenosť medzi šinami je 2,8m. Je to prepočítané tak že by to nemalo drhnúť o tie balvany. Netvrdím že je to 100% ale ako si to nazval je to projekt a uvidíme či bude funkčný. Jeden známi podkladá lod drevenými kozami a čaká až voda spadne a ono mu to naozaj každý rok ostane stáť. Tiež by som to riešil podobne ale kôli kamenistému brehu to nie je možné. Ďalšia výhoda je že nemusím dávať sťažeň dole (nemám mrtvého muža) a ten sťažeň aj laná sú príliš predimenzované ako váhou tak aj dlžkou škoda že pri stavaní sťažňa sme to nikdy nekamerovali :lol: Chatu mám 15 m nad mojim budúcim kotviskom takže bude parkovať v podstate doma. ;)

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host