Ocelový most z Číny pro Stockholm

Počet návštěvníků švédského pobřeží stoupá. Počet českých lodí rovněž, zejména ve Stockholmu. Pro všechny tipy pro plavbu a pro výměnu zkušeností je toto fórum.
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1561
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 233
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Ocelový most z Číny pro Stockholm

Příspěvekod Pavel-Sulc » čtv bře 12, 2020 1:27 pm

Včera přivezla do Stockholmu specielní nákladní loď ocelový most vyrobený v Číně.
Most je 145 m dlohý a váží 3500 tun.
Tady můžeš sledovat nepřetržitě co se s mostem děje.
https://www.svtplay.se/video/25969868/g ... start=auto
Teď ho odřezávají od lodě, v noci loď potopí a ráno v 8 budou most posouvat na místo
1583856135.jpg

20200311-DSC04123.jpg
20200311-DSC04123.jpg (65.13 KiB) Zobrazeno 8086 x

image_2020_03_11T13_37_54_270Z.jpg
image_2020_03_11T13_37_54_270Z.jpg (34.16 KiB) Zobrazeno 8086 x
pan.fotograf
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 316
Registrován: úte črc 18, 2017 10:32 pm
Reputace: 9
Bydliště: Dobříš

Re: Ocelový most z Číny pro Stockholm

Příspěvekod pan.fotograf » čtv bře 12, 2020 3:37 pm

Tak to je vyšší dívčí ! Skutečně giant monster Engineering. Největší z největších.... To je nějaká upravená kontejnerová loď ? A to takhle pluli přes oceán ?
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1561
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 233
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Ocelový most z Číny pro Stockholm

Příspěvekod Pavel-Sulc » čtv bře 12, 2020 4:02 pm

https://www.svtplay.se/video/25942068/g ... start=auto
Doprava je o měsíc zpožděná. Loď nesnese velké vlny se svým vysokým nákladem a čekala schovaná v Gibraltar, kde přečkala silné větry minulých týdnů.
Loď je specielní ponorná loď. Naplní nádrže vodou a loď klesne o několik metrů.
Tady nejsou jeřáby co by most 3500 tun zvedli.
V Číně a v Německu jsou loděnice které mají portálové jeřáby na takovou váhu.
Po ponoření lodě natáhli na ní most na dvou pontonech a tak sem byla dopravena.
Složení bude opačně. Remorkéry most na pontonech dotlačí na místo a pak do pontonů bude napuštěna voda a most sedne na připravené místo a fundamenty.
Zřejmě je to podobná loď jako ta, co na ní převáželi čtyřstěžňový bark PEKING z New Yorku do Hamburku k rekonstrukci.
Uživatelský avatar
olin
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 827
Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
Reputace: 96

Re: Ocelový most z Číny pro Stockholm

Příspěvekod olin » čtv bře 12, 2020 5:47 pm

pan.fotograf píše:Tak to je vyšší dívčí ! Skutečně giant monster Engineering. Největší z největších.... To je nějaká upravená kontejnerová loď ? A to takhle pluli přes oceán ?

Ty jsi ale .úl. Upravená kontejnerová :lol: . Takhle jsem se dlouho nezasmál. Je to specielní nákladní loď pro přepravu nadměrných plovoucích nákladů (ropné plošiny a podobně). Nakládka a vykládka probíhají tak, že se napustí voda do balastních nádrží, čímž se potopí trup a náklad připluje, či odpluje. Pak se vyčerpá voda z nádrží, čímž se trup vynoří a je naloženo, či vyloženo.
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1561
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 233
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Ocelový most z Číny pro Stockholm

Příspěvekod Pavel-Sulc » pát bře 13, 2020 6:17 am

V noci se loď ponořila a most plave na dvou pontonech. Dnes bude remorkéry dotlačen na místo.
Most bude spojovat Gamla stan (Staré město) a jižní část Södermalm.
Pod mostem je plavební komora mezi Baltem a jezerní oblastí Mälaren.
Image7.jpg

Image4.jpg

Image2.jpg
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1561
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 233
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Ocelový most z Číny pro Stockholm

Příspěvekod Pavel-Sulc » pát bře 13, 2020 9:14 am

Most plave a je na cestě na místo
Image9.jpg
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1561
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 233
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Ocelový most z Číny pro Stockholm

Příspěvekod Pavel-Sulc » pát bře 13, 2020 10:17 am

Most je skoro na místě
Image11.jpg

Image13.jpg

Image15.jpg

Image17.jpg

Image19.jpg
pan.fotograf
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 316
Registrován: úte črc 18, 2017 10:32 pm
Reputace: 9
Bydliště: Dobříš

Re: Ocelový most z Číny pro Stockholm

Příspěvekod pan.fotograf » pát bře 13, 2020 2:19 pm

Jako úl se ptám, PAVLA, protože má potřebné technické znalosti: Jak fungují ty balastní nádrže ? Je to podobný princip jako na ponorce ? Hlavně by mne zajímalo to jejich vypouštění a znovunaplnění vzduchem.
Pro rýpaly upozorňuji, že i k tomuto slouži diskusní forum - pro poučení. Ke své neznalosti se přiznávám bez mučení.
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1561
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 233
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Ocelový most z Číny pro Stockholm

Příspěvekod Pavel-Sulc » pát bře 13, 2020 3:01 pm

Ahoj fotografe, jenom blb si není vědom své hlouposti a nezeptá se. Tak že tohle na Tebe neplatí.
Balast nádrže mají i ledoborce, jednu na přídi a druhou na zádi. Přečerpávají mezi nimi vodu aby nejdřív najel na led a pak vahou ho prolomil.
Principů plnění a prázdnění nádrží je víc, ale domnívám se nejběžnější je čerpadly, kde vyším tlakem než vzduchem voda proudí.
I tankery takovým způsobem vyplachují nádrže.

M / S Zhen Hua 33 je čínská speciální nákladní loď pro těžký náklad a částečně ponorná, s funkcí plovoucího doku.
Typ "Semi—submersible"
Klass CCS
IMO-nummer 9808223
MMSI-nummer 414272000
Volací signál BTTR
M / S Zhen Hua 33 byl postaven v letech 2016–2017 společností ZPMC (Zenhua Port Machinery Company Limited) v čínském Nantongu, dceřiné společnosti China Communications Construction Company (CCCC). Je ve vlastnictví společnosti Shanghai Zhenhua Shipping Co. Ltd., dceřiná společnost ZPMC.
Má dlouhou, nízkou nákladní oalubu s rozlohou asi 185 metrů x 43 metrů, což znamená, že M / S Zhen Hua 33 je nejdelší lodí ve své třídě. Regulací zátěže může být nákladní plošina spuštěna pod vodní hladinou pro nakládku, například jiného plavidla, ropné plošiny nebo jiného, plovoucího nákladu a poté znovu zvednuta. Pro vyvážení nákladu mohou být různé balastové nádrže čerpány nerovnoměrně.
Nový hlavní most, ve švédských médiích nazývaný také „zlatý most“, vyrábený společností CRSBG (China Railway Shanhaiguan Bridge Group) v Číně jménem Skanska, je přepravován z Číny do Stockholmu M / S Zhen Hua 33. Most je dlouhý 140 metrů, široký 45 metrů a váží asi 3700 tun. Doprava měla původně trvat asi sedm týdnů, ale kvůli bouřím v Atlantiku a zejména výšce vln v Biskajském zálivu byla loď nucena zůstat déle ve Středozemním moři a později v Cadizském zálivu. Příjezd do Stockholmu byl 11. března 2020.
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1561
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 233
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Ocelový most z Číny pro Stockholm

Příspěvekod Pavel-Sulc » pát bře 13, 2020 4:50 pm

Fotografe, balast nádrže jsou plněny a prázdněny velkými čerpadly. Přetlakem vzduchu by se nádrže deformovaly.
Nádrží je řada, vepředu, vzadu a na stranách aby bylo možné loď vyvážit podle nákladu, větru a vln.
Uživatelský avatar
maximilian
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 175
Registrován: ned led 03, 2010 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Bratislava

Re: Ocelový most z Číny pro Stockholm

Příspěvekod maximilian » pát bře 13, 2020 6:46 pm

Inštruktážne video (TU), ako takéto, čiastočného ponorenia schopné plavidlo funguje.
Uživatelský avatar
olin
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 827
Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
Reputace: 96

Re: Ocelový most z Číny pro Stockholm

Příspěvekod olin » pát bře 13, 2020 7:20 pm

Pavle a Karle, já měl za to, že každý, kdo se alespoň trochu zajímá o lodě, tak zná princip balastních nádrží. Používají se přeci i na rekreačních plavidlech ke zvýšení stability (pokud se nepletu, tak Pavlův syn má mekáče). Používají se na suchých docích a téměř na všech velkých komerčních lodích a to ne jen nákladních. Dokonce by se bez nich neobešlo ani mnoho říčních lodí. Třeba velké osobní lodě připlouvající z Německa by se nedostaly do Prahy, kdyby nemohly načerpáním balastu zvětšit ponor a tím snížit podjezdnou výšku. Z toho samého důvodu mají balastní nádrže i nákladní lodě plující po Rýnu. Kdo sleduje Thomasovy stránky, tak jistě postřehl online přenos přepravy dvou trupů říčních tankerů vyrobených u nás. Ty by se také nedostaly do Holandska bez použití balastních nádrží, protože by nepodpluly na Střekovském zdymadle, pod mosty v Drážďanech a ne jen tam.
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1561
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 233
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Ocelový most z Číny pro Stockholm

Příspěvekod Pavel-Sulc » pát bře 13, 2020 7:40 pm

Olin opakuješ co už v tomto příspěvku je. Není nic špatného že se Karel zeptal. Rád jsem mu odpověděl. Neřeším proč to nevěděl.. Karel určitě ví mnho věcí které Ty nebo já nevíme. Chceš zkoumat kdo z nás je chytřejší?? To je hloupost přeci. Podívej se na
https://www.svtplay.se/video/25985572/g ... start=auto
a na liště dole můžeš doleva couvat co se dělo třeba včera. Nepřetržitý záznam tam bude uložen rok.
Tam vidíš jak loď přijela, ponořila se a jak remorkéry dopravili most na pontonech k nábřeží. Příští týden bude most umístěn na fundamenty.
Neztrácej humor Karle, je důležitý při boji s Coronavirem.
pan.fotograf
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 316
Registrován: úte črc 18, 2017 10:32 pm
Reputace: 9
Bydliště: Dobříš

Re: Ocelový most z Číny pro Stockholm

Příspěvekod pan.fotograf » pát bře 13, 2020 8:04 pm

Chlapi, díky za vysvětlení. Alespoň částečně se mi rozsvítilo.

Slavným výrokem D. Trumpa: Že chřipka zabíjí ? O tom jsem neměl potuchy ! Přitom mu dědeček na ní zemřel... Z faktů, o kterých neměl potuchy by se daly sestavit učebnice...

Tak i já jsem takový neustále se divící jeliman. Jako hobbistu majícího radost že se vůbec vztlakem udrží nad hladinou by mne ani nenapadlo, že někdo bude úmyslně potápět lod´. Ale vpoho, také mi trvalo pochopit rozdíl vztlak a skluz. Navíc jsem vyznavačem primitivních metod a přírodních národů.
david
moderátor
Příspěvky: 5879
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 232
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Ocelový most z Číny pro Stockholm

Příspěvekod david » pát bře 13, 2020 10:35 pm

Nepovedlo. Ne vztlak, ale výtlak. Plavba ve výtlaku, obtoku nebo naopak v kluzu. Ve skluzu můžeš být se splacenim faktury, splátky.
Uživatelský avatar
olin
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 827
Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
Reputace: 96

Re: Ocelový most z Číny pro Stockholm

Příspěvekod olin » pát bře 13, 2020 11:23 pm

Viděl jsem několik dokumentů s touto lodí. Krom jiného jsem viděl i pořad o její stavbě a dost mě překvapila složitost celého systému zaplavování. Musí být pěknej zážitek jí vidět ve spojení s tímto jedinečným projektem.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti