Přebírání lodi v charteru

Zajímavosti, ceny, lokality apod. firem z oboru

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
Bilardos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 792
Registrován: pon zář 18, 2006 10:54 am
Reputace: 4
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvekod Bilardos » pon kvě 26, 2008 10:51 am

vfrman píše:Když jsme u toho přebírání-nemáte někdo uložený check list v češtině-angličtině-chorvatštině.Přeci jen by to usnadnilo přípravu a následné převzetí lodě ;) Vím,že svýho času to měl YachtNet,ale na stránkách to nemájí nebo jsem slepej :D Díky předem !

Něco málo se tady loni překládalo, najdeš to tady v downloadu ;-)
Uživatelský avatar
vfrman
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 81
Registrován: úte led 08, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Blanensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod vfrman » pon kvě 26, 2008 11:01 am

Díky,ale na to já zatím bohužel "nedosáhnu" :D
Uživatelský avatar
marek50519
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 4
Registrován: pon kvě 26, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Tezko vse zkontrlovat

Příspěvekod marek50519 » pon kvě 26, 2008 11:14 am

mne se to jeste nikdy na jeden zatah nepovedlo. Vzdycky jsem na neco zapomnel. Takze ja mam jednu zasadu - lod se snazim prebrat co nejlepe, ale protoze to obvykle byva ve chvatu - prijezd do mariny, nalodovani natesene posadky atd. - tak z mariny hned nevyplouvam, ale prespime a vypluti planuji na druhy den. V klidu si totiz muzu vse jeste znovu zkontrlovat - i to, na co jsme zapomnel. Taky se rada veci proveri praxi a casem - fungovani toalet, unik vody ci oleje, varic atd. Obvykle druhy den byvaji technici pritomni, takze se jeste daji nektere veci reklamovat, pripadne opravit. A pak, kdyz vypluji, tak se hned pri prvni prilezitosti pod lod potopim a prohlednu trup. Jednou jsme takhle hned v prvni zatoce odrezaval igelitovy pas ze sroubu.
Uživatelský avatar
Lucifer
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 397
Registrován: úte říj 06, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Lucifer » ned srp 01, 2010 5:42 pm

Navazuji na téma Zkušenosti s chartrem od firmy Ecos v Trogiru a Zadaru, ale snažím se svůj dotaz zařadit do obecnějšího vlákna.
Stalo se vám někomu nebo jste to někde zaslechli, co se stane, když i za cenu zkažené dovolené a nervů na pochodu odmítnu převzít loď v dezolátním stavu, která i za třeba velmi sníženou cenu by nebyla nejspíš schopna přežít bezpečné týdenní plavbu? Nemyslím věci jako odřený stolek či roztrhnuté potahy, myslím závady na opravdu zásadních věcech - přístroje, plachty, kormidlo...
Co když jiná loď není?
Pojedu domů a vrátí mi všechny peníze včetně nákladů na cestu a případně "bolestného" :lol:?
Riskovali byste raději plavbu na takovéto lodi?
Uživatelský avatar
Hauz
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 125
Registrován: sob srp 27, 2011 2:00 am
Reputace: 9
Bydliště: Bílovec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Hauz » pon zář 03, 2012 7:54 pm

Přátelé ! Prosím o radu ! Letos poprvé, protože jsme už po léta ortodoxní monohull, budeme brát z chartrovky v Salernu kaťas (Lagoon 380), tak prosím o radu zkušené, na co si při předávání kaťasu dát zvlášť pozor, co si u kaťasu zvlášť pohlídat apod. Dííík! :)
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » pon zář 03, 2012 10:49 pm

Přemýšlím o tom co by mělo být při přebírání rozdílné, mám s nimi asi 7 plaveb, ale nic mě nějak nenapadá. U catu by nemělo být nic jinak než u mono.
Spíše by se dalo promluvit o rozdílech v plavebních vlastnostech, ale to je jiné téma, to by zde bylo OT. :(
Uživatelský avatar
Papito
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 263
Registrován: čtv lis 15, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: chebsko

Příspěvekod Papito » pon zář 03, 2012 11:20 pm

To Luciferka,
záleží asi jak kdo. U Istion Yachting v Řecku se mi přihodilo, že když zaplacená 8 let stará Oceanis 38 vypadala plavby neschopná, půjčili mi bez jakéhokoliv příplatku na one way Atheny-Rhodos 2 roky mladou Bav. 46. Nejspíš neměli po ruce jinou loď.
Uživatelský avatar
Papito
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 263
Registrován: čtv lis 15, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: chebsko

Příspěvekod Papito » pon zář 03, 2012 11:24 pm

Ještě k Luciferce,
asi neměli jinou loď, protože ta náhradní podle lodních papírů patřila jiné společnosti. To je ale dané smlouvou, kdy musí charterer poskytnout domluvenou a zaplacenou loď v té kategorii nebo vyšší, ke které se smluvně zavázal.
Uživatelský avatar
Hauz
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 125
Registrován: sob srp 27, 2011 2:00 am
Reputace: 9
Bydliště: Bílovec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Hauz » úte zář 04, 2012 8:59 am

to Baharis :
Moc díky za zprávu a pokud můžeš, budu moc vděčný za všechny rady a zkušenosti, co se týče plavby s kaťasem. :) I když si jsem vědom, že by to patřilo do jiného vlákna, ale nějak jsem tu nic o tom nenašel. :?
Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 670
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Milos » úte zář 04, 2012 10:36 am

Na jarnej Regatke JI sme si na skúšku zobrali katoš Lavezzi 40.
Preberanie je v podstate rovnaké ako u monohull, akurát máš dva motory - s tým súvisí trochu komplikovanejšia elektrika, každý má svôj štartovací accu.
Bol tam navyše prepínač núdzovo umožňujúci prepojiť oba accu, plus bežný prepínač ktorý mohol k nim pripojiť aj servisné batérie.
Pri preberaní som si všimol že medzimotorový prepínač je prepnutý v núdzovej paralelnej polohe - následné merania ale ukázali že sa asi niekto s ním hral a všetky accu sú OK.

Ako sa to s technikmi často stáva, mali nachystanú pascu, tentokrát v podobe samozapchávajúceho sa hajzíka (jedného z dvoch na katoši).
Záchody mali pevne napojenú pár desiatok litrovú fekálnu nádrž, z ktorej bol výpust cez guľový ventil. Dlhodobo nečistená nádrž bola ako-tak prietočná iba pár hodín po tom ako sa zvonku hadicou a prúdom vody prepláchla výpustná hadica.
Technik nám pri odovzdávaní predviedol že pri pumpovaní z výpustu "voda" prúdi (v záchode bolo otvoriteľné okienko vedľa ktorého bol tesne pod hladinou výpust) práve a iba na problémovom záchode a o týždeň pri preberaní sa taktiež hneď k nemu ako prvému hrnul ... samozrejme aj keď sme záchod pri každej príležitosti prepláchli hadicou zvonku, bol zase pripchatý. Po informácii že na čistenie fekálu (100€) sa poistenie kaucie (údajne) nevzťahuje, som vyhlásil že hneď ako potápač ukončí obhliadky v okolí, mu ten hajzlík vyčistíme sami. Tak sa aj stalo, a dôkladne... výnosnú pascu sme im definitívne zrušili. Také kŕdle rýb, aké sa nám zgrupili pod katošom, som ešte nevidel.
Dodatok pre ekológov - v maríne žiadne odsávacie zariadenie na vyprázdňovanie fekálov nemali , ani o žiadnom nevedeli.

A ešte k okienkam tesne nad hladinou v záchode - ich účel je bezpečtnostný - v prípade prevrátenia umožnia únik posádky z trupov.
Za normálneho stavu MUSIA byť zatvorené! U sesterského LAVEZZI vo flotile sa stalo, že niekto na zakotvenom kate "vetral" záchod. Zafúkalo, zdvihli sa drobné vlnky ... a plavák sa po chvíli začal potápať. Našťastie boli zakotvení na plytčine a kat sa neprevrátil lebo polopotopený plavák nasadol na dno.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Re: Přebírání lodi v charteru

Příspěvekod Anonym » pát lis 10, 2017 8:59 pm

Spolu s nabídkou YachtNetu na výstavních slevy lodí na příští rok jsem dostal i odkaz na zajímavý a celkem slušně udělaný video návod na Check-in. Myslím že se s ním dá celkem ztotožnit. Schází mi tam jenom kontrola bimini, bayboat, funkčnost autopilota, kontroluju řazení motoru vpřed vzad, poškozené/prasklé lukny, panty skříněk, vrátek kotvy sami vzpomínají v popise.
Hezké je že konkrétně tuto loď (Angelic od Angeliny v Mandalině) velmi dobře znám. Vedl jsem na ní několik kurzů YN .... :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=UH8M0_FkKak
Uživatelský avatar
jajarin
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 430
Registrován: pon srp 15, 2011 2:00 am
Reputace: 25
Bydliště: Nymburk

Re: Přebírání lodi v charteru

Příspěvekod jajarin » pát lis 10, 2017 10:30 pm

Ještě bych apeloval! Zkontrolovat počet závitů provazu na rolfoku při srolované gene. Mám zkušenost a dvakrát se to stalo, jednou mě podruhé kamarádům na druhé lodi, kdy při navíjení geny při silném větru byla potřeba ješte tak 1m stahnou, posádka zabrala, vytrhla kus plastu i se sponkou. Jak fouká gena se víc utahuje a je potřeba více otáčk rolfoku. Idealní je při volně navinuté gene ještě 10 závitů.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Re: Přebírání lodi v charteru

Příspěvekod Anonym » pát lis 10, 2017 10:45 pm

:lol: :lol: :lol:
viewtopic.php?f=85&t=6337&p=102618&hilit=kr%C3%A9ta#p102618
Přečti si neděli ke konci, psáno červeně...

Nicméně toto nepatří do check-in, ale do přípravy před vyplutím... :?
Uživatelský avatar
jajarin
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 430
Registrován: pon srp 15, 2011 2:00 am
Reputace: 25
Bydliště: Nymburk

Re: Přebírání lodi v charteru

Příspěvekod jajarin » sob lis 11, 2017 1:22 pm

:x :x Zase jsem druhej, ale i kdyby pátej, tak zkontrolovat.
Při malém větru je gena namotaná za +-30otočení , ale při silném větru je gena namotaná za +-35 otočení.
Ale jinak, už mlčím, už mlčím.
Uživatelský avatar
LadaM
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 577
Registrován: stř říj 09, 2013 2:00 am
Reputace: 97
Bydliště: Praha

Re: Přebírání lodi v charteru

Příspěvekod LadaM » pon lis 13, 2017 10:47 am

Jajarin: Já myslím, že jsi byl první :) s užitečným tipem.
V tom Jirkou odkazovaném vlákně by to (z principu tématu) rozhodně nikdo nehledal.
Podle mě stačilo napsat např. Ano, ale to patří spíš do přípravy před vyplutím... Plus případně ten odkaz na zážitek s touto problematikou.
Takto formulováno to na mě působí jako neustále omílané Ale vžtyť už to tu je :hmm:

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host