Co se vyžaduje od charterové společnosti

Zajímavosti, ceny, lokality apod. firem z oboru

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
bozakafka
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 821
Registrován: úte lis 30, 2010 1:00 am
Reputace: 2
Kontaktovat uživatele:

Co se vyžaduje od charterové společnosti

Příspěvekod bozakafka » čtv úno 09, 2012 5:43 pm

Možná je to trochu otřepané téma, ale na jednu stranu by bylo asi dobré si veřejně říct co od charterové plavby očekáváme. třeba si toto tema přečtou i lidi co tyto služby provozují a to je možnost že tímto se předejde spoustu nesrovnalostem co se charteru týče. Osobně si myslím že spousta lidí vůbec neví co má od těchto služeb očekávat a poté vznikají nejasnosti o kterých se tady často píše. Nemyslím tí hrubosti že loď není a nebo je špinavá a poškozená, spíš ty drobnosti co nás dokážou udělat Buď šťasnými a nebo naopak.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1818
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 27
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » čtv úno 09, 2012 6:49 pm

No já bych od charterovky očekával velmi luxusní jachtu za málo peněz, Kuchyň nacpanou lahudkama, sklep po strop naložený pivem a rumem. V ložnici krásné polonahé děvčata. dále dále kormidelníka přikovaného ke kormidelnímu kolu (aby neutekl) na palubě dvě hostesky a bazén s masérkou. chci toho tak málo?
Uživatelský avatar
vilma
moderátor
Příspěvky: 3146
Registrován: pon kvě 28, 2007 2:00 am
Reputace: 44
Bydliště: Olomoucko

Příspěvekod vilma » čtv úno 09, 2012 6:55 pm

chybí ti chtít slevu
Uživatelský avatar
Ludek
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 191
Registrován: stř dub 18, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Ludek » čtv úno 09, 2012 6:55 pm

To ale sand nabizeji vsechny ne! :D
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1818
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 27
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » čtv úno 09, 2012 6:58 pm

Dobrá připomínka tak ještě tu slevu prosím Jooo a mou oblíbenou Pamelu A.
Uživatelský avatar
fishmaster
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 755
Registrován: úte bře 09, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Libčice na Vltavou

Příspěvekod fishmaster » čtv úno 09, 2012 7:08 pm

Pamela už docela zestárla.Jsem pro mladší ročník. :D
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8271
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » pát úno 10, 2012 12:38 am

Vidím že tu je spousta ftipů..... :lol:
Udělám takový pelmel toho TOP, co mě teď napadá. Týkající se více společností.

Je příjemné, když namísto objednané lodě člověk dostane větší (obráceně nelze). Potěší 2l vína na stole v kokpitu a miska ovoce před vyplutím. Praktické jsou ručníky a osušky pro celou posádku a "firemní" triko pro skippera. Podrobný check-in pro méně zkušené skippery. Vážit cestu přes 40NM a opravit pokaženou vinchnu. Vyrazí dech mávnutí rukou a vrácení kauce při přiznání pokažené sprchy a uražené části biminy. Dokonalé vyčistění, tak aby jsme se cítili jako první na té lodi považuji za samozřejmost. Na to hledí všechny společnosti.

Charter je charter. Lodě jdou z ruky do ruky, když je sezóna, sotva stihne oschnout voda v salonu, už se na ni tlačíme abychom vypluli. Pokud předcházející posádka nepřizná nějakou botu, z důvodu obavy o kauci, těžko na ni technik během té chvilky přijde. Loď je taková, jací jsme my. Jachtaři. Na solidní opravy je čas až po sezóně. Pokud je něco špatně, nenadávám na charter. Nadávám na předcházející posádku.
Letos nám jedna taková, zanechala vodní nádrže s několika litry nafty.... :smash:
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7125
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 100
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát úno 10, 2012 3:21 pm

Od čártrovky sa vyžaduje aby dodržala zmluvu, ja im dám dohodnuté prachy a chcem za to bezchybnú loď. Ani stará loď by nemala mať niektoré časti zničené tak, že sa loď nedá používať k účelu na ktorý som si ju prenajal. Veci sa kazia nezávisle na našej vôli, to je fakt, to však neznamená že ak čártrovka niečo nedokáže opraviť, tak to predo mnou zatají. Mali by priznať farbu, v prípade nutnosti poskytnúť kompenzáciu. Od dobrej čártrovky očakávam, že budú mať schopných servisákov, ktorý dokážu bežné závady odstrániť behom tých pár hodín čo na to majú. Ak nie dokonale, tak aspoň provizórne, ale dostačujúco. Napríklad vylomí sa okienko, to sa môže stať, nie? Ale aby ho servisák opravil prelepením páskou cez ktorú pri daždi výdatne zateká a kajuta sa nedá použiť, tak to teda nie. Páskou prelepená natrhnutá plachta detto. Poškodený takmer nefunkčný rollfok, poddimenzovaná kotva lebo tú starú niekto stratil, vylomený držák kotvy, zasekávajúce sa kormidlo a podobne.
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1124
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » pát úno 10, 2012 4:11 pm

Co já očekávám od charterové společnosti...

Očekávám,že přestanou fungovat a bude klid :lol: :lol: :lol: .Ceny v marinách klesnou na predcharterovou úroveň,zátoky přestanou být přecpané,po březích přestanou běhat budišničemové a drát peníze už jenom za to že dejchám,oficiality v portech a celým břehu si vydechnou a nechají ostatní na moři v klidu žít a plout,opět skončí neustálá buzerace,bo je všude plno a dělají se kraviny....a miliarda dalších příjemných následků.
.....a pak jsem se vzbudil a měl hlavu na deklu od hajzlíku.... :lol: :lol: :lol: :lol:

howk
Monty
P.S.:Prosím nekamenovat :D a brát s nadhledem...a hlavně reálně... :lol:
david
moderátor
Příspěvky: 5318
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 151
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pát úno 10, 2012 4:57 pm

Monty píše:Co já očekávám od charterové společnosti...

Očekávám,že přestanou fungovat a bude klid Monty
P.S.:Prosím nekamenovat :D a brát s nadhledem...a hlavně reálně... :lol:


ale bylo by to krásný :whist:
Uživatelský avatar
mysacek
s/y Kirké
Příspěvky: 750
Registrován: stř říj 24, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Martinique
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod mysacek » pon bře 05, 2012 3:22 am

Zatímco Baharis mluví jako nejlepší klient, Denis mi příjde jako z jiného světa...
Dělám technika u charterovky čtvrtou sezónu, takže už jsem pár klientů poznal.
Přesto, že smlouva říká nalodění v pět hodin a opuštění lodi v devět hodin, naprostá většina klientů, pokud dorazí dříve, chtějí loď už v poledne a vykopat je v deset hodin z lodi je nadlidský výkon.

Takže na lodi se začne pracovat přinejlepším v deset hodin. Samozřejmě po sobě šlapete s uklízečkou, ona překáží vám, vy jí... Shodit celospírovou plachtu, odvést na opravu a hodit zpátky na stěžeň. K tomu pár drobností a dva větší problémy a je pět hodin a loď hotová není. Větší problém je třeba nějaká zapeklitost s elektrikou, elektronikou nebo takeláží, nic zase až tak neobvyklého.

Kolik asi tak techniků na jednu loď? Hmmm. dobrý dotaz, jenže ono je to všechno o penězích. Klient chce super loď a yo co nejlevněji, jenže to prostě nejde. Pokud je technik dobrý, tak je drahý a chce samozřejmě stálou práci. Navlékat korálky a čekat na telefon z charterovky ~ uznáte, to je nereálné. Takže se to řeší dočasnou výpomocí, jenže v tu chvíli je dobrý technik saturovaný přidělováním práce, a její kontrolou. A jeho práce stojí. Tedy pokud bych virtuálně podělil vykonanou práci výplatou, je to průšvih. Pak si někoho člověk "vychová", že dokáže už něco udělat samostatně a za týden vám před velkým víkendem řekne, že si našel stálou práci a že nepříjde. Takže zase začínáme znovu a obrazně učíme někoho, jak držet šroubovák.

Je polovina sezóny a jsem už utahanej. Opouští mně úsměv v momentě když klient prudí, že by rád víc kolíčků na prádlo, (to aby dal sušit ručník, který mu při větru ulítne, ale při předávání lodě se k tomu nepřizná a nezaplatí. Firma ročně utratí téměř dva tisíce euro jenom za ručníky...) místo toho, aby v tý podělaný sámošce rovnou jedny kolíčky za deuro padesát vzal. Opouští mně úsměv, když se nechám přesvědčit a dělám s klientem předání lodi po pracovní době, neboť chce brzo ráno vyjet. Druhý den je na pontonu do jedenácté hodině. A už se musím hodně držet, když se klient ožere přes den v hospodě a pak je arogantní.

Tak asi tak z "druhé strany".
Myšák
Uživatelský avatar
bozakafka
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 821
Registrován: úte lis 30, 2010 1:00 am
Reputace: 2
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod bozakafka » pon bře 05, 2012 9:04 am

Naprosto stojím za Myšákem. Ono je to totiž s klientama občas velmi těžké. Dva roky jsem měl na starost 11 lodí 8 skůtrů a vybavení k vodním sportům. Byla to dobrá a zaroveň naprosto úděsná zkušenost. V sezoně jsme se prakticky nezastavili a to jsme byli tři technici. Snad nejhorší noční můrou právě byli jednodení chartery. Co dokázali lidi provést s plavidlem bylo někdy nad rámec mašeho chápání. Na jednu stranu je to byznis, který spoustu lidí kolem moře živí. Občas mi připadá že je více stěžovatelů ze strany klientů než ze strany chartru, ono je občas v rámci dobrých služeb lepší radši některé věci flegmaticky přecházet. Naopak si vzpomínám na některé notorické stěžovatele s řad našich klientů, bohužel jim nemůžete říct aby si našli jinou společnost. Malta je malá a klient se cení. Nechci nikomu sahat do svědomí, ale jako technik si stále myslím že veliké procento závad mají na svědomí sami klienti a často to svádí na technický stav plavidla.


Malí příklad. Včerejší jachting na Slomotinovy. Provedli jsme chybný jibe. Výsledek utržená kladka od otěže ráhna a málem zlomené ráhno. Byla to moje naprostá chyba. Kolik by to klientů přiznalo a bez řečí zaplatili Harken tříkladku za 350 euro :? :? :?
Uživatelský avatar
JardaF
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1379
Registrován: ned úno 01, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod JardaF » pon bře 05, 2012 9:36 am

No člověče - já jo. Já nevím, možná jsem minoritní, ale problémy, co jsem udělal, hlásím. Musím to zaklepat - vždycky se mi to zatím vyplatilo v tom smyslu, že technik měl pocit, že s ním hraju na rovinu a nijak mě při zpáteční přejímce neprudil.
Uživatelský avatar
bozakafka
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 821
Registrován: úte lis 30, 2010 1:00 am
Reputace: 2
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod bozakafka » pon bře 05, 2012 9:51 am

Bravo jsi poctivý druh, takové jachtaře si je třeba vydržovat zlatem. Jednou mi jeden kolega technik řekl že Češi jsou národem vteřinového lepidla :D :D . Strašně mi to pobavilo, protože jsem jednoho lepiče znal. Ale to je všude na světě potkáš poctivce a potkáš i ty druhý. Lepší je jít z pravdou ven :) Osobně si takových lidí vážím. Stejně zkušený technik na grimase klienta pozná že něco není fufu. Pamatuji si že jsem jednou přebíral loď a klient čuměl stále na jedno místo. Podle oční navigace se nám podařilo najít Waypoint a hle......vteřinové lepidlo proběhlo :D :D :D :D

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host