Výběr lodě pro rodinnou plavbu většího počtu lidí
Moderátoři: vilma, Pepa, david
Výběr lodě pro rodinnou plavbu většího počtu lidí
Zdravím diskutující tohoto velice zdařilého webu a dovoluji si požádat o názor nebo radu:
Uvažujeme o týdenní rodinné, pohodové, čistě výletní plavbě v sestavě 8 dospělých (věk 45-60let, sportovního založení) a 4 menší děti věku 5-7let. Červenec 2013, oblast Kornat, nejspíš ze Sukošanu nebo Biogradu. 4 lidé vlastní kapitánský průkaz s minimálními zkušenostmi, a to z menších lodí. 2 děti již plavbu absolovovaly, dvě nikoli. Minimálně obden kotvení v marině, domovské nebo jiné. Čili žádný důraz na rychlost lodě, spíš na ovladatelnost, stabilitu, "pohodlí". Uvažujeme o Bavarii 44 nebo 46, případně Elan 434. Technické parametry z katalogů samozřejmě mám, ale zajímal by mě názor zkušenějších na volbu lodě, eventuálně zkušenosti s pobytem na zmíněných typech lodí (prostornost kajut, spaní v salonu apod). Přes všechnu snahu jsem takové subjektivně laděné informace nikde na webu nenašel. Pokud jsem hledal špatně, naveďte, prosím. Díky za každou reakci.
Uvažujeme o týdenní rodinné, pohodové, čistě výletní plavbě v sestavě 8 dospělých (věk 45-60let, sportovního založení) a 4 menší děti věku 5-7let. Červenec 2013, oblast Kornat, nejspíš ze Sukošanu nebo Biogradu. 4 lidé vlastní kapitánský průkaz s minimálními zkušenostmi, a to z menších lodí. 2 děti již plavbu absolovovaly, dvě nikoli. Minimálně obden kotvení v marině, domovské nebo jiné. Čili žádný důraz na rychlost lodě, spíš na ovladatelnost, stabilitu, "pohodlí". Uvažujeme o Bavarii 44 nebo 46, případně Elan 434. Technické parametry z katalogů samozřejmě mám, ale zajímal by mě názor zkušenějších na volbu lodě, eventuálně zkušenosti s pobytem na zmíněných typech lodí (prostornost kajut, spaní v salonu apod). Přes všechnu snahu jsem takové subjektivně laděné informace nikde na webu nenašel. Pokud jsem hledal špatně, naveďte, prosím. Díky za každou reakci.
Je to o penězích.
Kdyby nebylo, mám velké zkušenosti s rodinami s dětmi a jednoznačně a nepochybně, nejlepší varianta je katamarán.
Menší děti, řekněme do 10ti let, se jen obtížně drží v sedavé pozici v relativně malém kokpitu. Nedej bože nějaký náklon. Katoš je obrovská plocha, kde si zahrají, žádný náklon, žádný problém.
Teď zrovna příští měsíc jedu s podobnou rodinkou na Sardinii.
EDIT: Hledím co jsem trubka napsal. Ne "děti do 19ti let", ale děti do 10ti let!!!

Kdyby nebylo, mám velké zkušenosti s rodinami s dětmi a jednoznačně a nepochybně, nejlepší varianta je katamarán.
Menší děti, řekněme do 10ti let, se jen obtížně drží v sedavé pozici v relativně malém kokpitu. Nedej bože nějaký náklon. Katoš je obrovská plocha, kde si zahrají, žádný náklon, žádný problém.
Teď zrovna příští měsíc jedu s podobnou rodinkou na Sardinii.
EDIT: Hledím co jsem trubka napsal. Ne "děti do 19ti let", ale děti do 10ti let!!!

Naposledy upravil(a) Anonym dne pon črc 30, 2012 7:53 pm, celkem upraveno 1 x.
Díky moc za všechny reakce. O penězích to samozřejmě bohužel je, takže katamaran je poněkud nadlimitní záležitost, nehledě na naprostou nezkušenost s ovládáním takového pontonu. Čili ve výběru zůstává jednotrupá loď vhodné velikosti nebo dvě menší tytéž. Obě varianty mají své klady a zápory, jak jinak. Jen jsme se trochu domnívali, že čtyřkajutovka (8+2) vyhoví, děti spíce vždy po dvou s jedním s rodičů a zbytek se poskládá. Jen není nikde zřejmo, jak je to se spaním v salonu na takových B45, 44, 46. Že jeden člověk pohodlně je jasné, ale dva?
- Rumex
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 343
- Registrován: ned čer 01, 2008 2:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Dětmarovice
Zdravím,
ono 12 lidí na palubě není o spaní, to je ten nejmeší problém, jde o to, že lidičky si musí zajít na WC, někde sednou, někde se najíst, někde se zašít a odpočinout si, v něčem uvařit atd., nemluvě o proviantu.
Letos jsem strávil 2 týdny na katamaranu 41ft dlouhým v 8 lidech, a už těch 8 bylo tak akorát, 9 osob je strop, podotýkám, bylo tam 5 kajut + salón, 5 koupelen.
Samo chápu jde o peníze, u mě je to taky tak, ale pozor vysněná plavba se v mžiku může stát peklem pro všechny na palubě, jak už to tu na fóru zaznělo mnohokrát.
ono 12 lidí na palubě není o spaní, to je ten nejmeší problém, jde o to, že lidičky si musí zajít na WC, někde sednou, někde se najíst, někde se zašít a odpočinout si, v něčem uvařit atd., nemluvě o proviantu.
Letos jsem strávil 2 týdny na katamaranu 41ft dlouhým v 8 lidech, a už těch 8 bylo tak akorát, 9 osob je strop, podotýkám, bylo tam 5 kajut + salón, 5 koupelen.
Samo chápu jde o peníze, u mě je to taky tak, ale pozor vysněná plavba se v mžiku může stát peklem pro všechny na palubě, jak už to tu na fóru zaznělo mnohokrát.
Gregu dobře, trochu jsem tušil že ten katoš neprojde
.
Tak pokud pokračují ty dvě varianty, přikláněl bych se ke dvěma lodím, jak navrhoval Pes. Ono to není jenom o tom spaní. Dvanáct lidí je obrovské číslo a nic na tom nemění skutečnost, že tam jsou i děti. Spíše naopak. Sebevětší klasická charterová loď nepokryje pohodlně potřebu pohodlné plavby v kokpitu. Nevím teď kolik tam je sociálek, ale problémy s volným místem se počtem lidí násobí. A co je naprosto kardinální, je hlavní komunikační kanál salon - kokpit. Jedny krkolomné schůdky, které budou po většinu dne ucpané. Nahoře budou čekat lidi na ty dole a obráceně.
Takže druhá rada: Běžte do dvou lodí. I s ohledem na kouzlo dvou lodí coby pseuzávodníků, pohled na druhou mateřskou loď zvenčí, soulodění, těšení se na večerní setkání a já nevím co ještě. To mám také vyzkoušené. A zde doporučuji nezapomenout na nějaké vysílačky, nejlépe PMR. Komunikace dětí, domlouvání na kotvišti a pod. není vhodná přes VHF. Navíc ta je dole a PMR máte nahoře.
EDIT: Rumex byl rychlejší
Ale já to mám delší... 

Tak pokud pokračují ty dvě varianty, přikláněl bych se ke dvěma lodím, jak navrhoval Pes. Ono to není jenom o tom spaní. Dvanáct lidí je obrovské číslo a nic na tom nemění skutečnost, že tam jsou i děti. Spíše naopak. Sebevětší klasická charterová loď nepokryje pohodlně potřebu pohodlné plavby v kokpitu. Nevím teď kolik tam je sociálek, ale problémy s volným místem se počtem lidí násobí. A co je naprosto kardinální, je hlavní komunikační kanál salon - kokpit. Jedny krkolomné schůdky, které budou po většinu dne ucpané. Nahoře budou čekat lidi na ty dole a obráceně.
Takže druhá rada: Běžte do dvou lodí. I s ohledem na kouzlo dvou lodí coby pseuzávodníků, pohled na druhou mateřskou loď zvenčí, soulodění, těšení se na večerní setkání a já nevím co ještě. To mám také vyzkoušené. A zde doporučuji nezapomenout na nějaké vysílačky, nejlépe PMR. Komunikace dětí, domlouvání na kotvišti a pod. není vhodná přes VHF. Navíc ta je dole a PMR máte nahoře.
EDIT: Rumex byl rychlejší


- Standa83
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 113
- Registrován: ned pro 28, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Liberec
Už máte někdo zkušenost s dva dospělí+dítě v jedný kajutě na lodích do 46 stop? Podle mě se pak dospělí vůbec nevyspí.. Kajuty jsou veliké tak tak pro dva dospělý, nedokážu si představit, že bych tam měl ještě dítě..
Taky spíše doporučuji i přes lehce vyšší cenu dvě menší lodě. Jak píšou ostatní, spoluplavba a soulodění má své kouzlo.
Na nocleh pro dva lidi je potřeba i trocha aktivity, musíte sklopit stůl, pak vznikne veliké letiště. Salon pak nelze využít k jednomu ze svých účelů. Dva lidi se tam i relativně dobře vyspí, ale neexistuje soukromí a bude i děsně málo místa na osobní věci..
Ono ale spaní v salonu není moc ideální ani pro jednoho. Člověk si tam v klidu nepospí nikdy, přece jen přes salon vedou všechny vchody do kajut, WC, je tam kuchyňka,..
Taky spíše doporučuji i přes lehce vyšší cenu dvě menší lodě. Jak píšou ostatní, spoluplavba a soulodění má své kouzlo.
Na nocleh pro dva lidi je potřeba i trocha aktivity, musíte sklopit stůl, pak vznikne veliké letiště. Salon pak nelze využít k jednomu ze svých účelů. Dva lidi se tam i relativně dobře vyspí, ale neexistuje soukromí a bude i děsně málo místa na osobní věci..
Ono ale spaní v salonu není moc ideální ani pro jednoho. Člověk si tam v klidu nepospí nikdy, přece jen přes salon vedou všechny vchody do kajut, WC, je tam kuchyňka,..
-
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 570
- Registrován: pon kvě 19, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Frýdek-Místek
Baharis přesně popsal základní problém - komunikační kanál salon - kokpit. Kdykoli kdokoli spatří delfína, jinou loď atd. a zařve na ostatní, udělá se Ti tam špunt jako při evakuaci. Nehledě na fakt, že i tak jednoduchá věc jako příprava oběda pro 12 lidí na malém vařiči je pak celkem adrenalin. Obecně kapacita lodi podle výrobce je počet lůžek (zejména u charterových lodí), ale zbytek tak dimenzovaný není. Každý má bágl, děcka hračky, taťkové pivo... Za plavby za hezkého počasí pohoda - dá se strávit v kokpitu, ale stačí, aby zapršelo (nebo jen 12 lidí začne sušit plavky a ručníky po koupání všude po lodi) a polezete si krkem za den.
- Komín
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 225
- Registrován: sob říj 20, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Kontaktovat uživatele:
Před dvěma lety jsem kapitánoval 14 dní v Řecku Bavarii 49 a bylo nás na ní 10. Bavarka má 4 kajuty, dvě přední se sklápěcí palandou, takže po 3 lidech. I tak dva spali trvale v kokpitu nebo na palubě, salon se na spaní nepoužíval. Bylo to hodně na hraně a myslím, že jsme se nesežrali jen díky tomu, že jsme hodně času trávili na ostrovech v různých skupinkách , takže čas strávený v tom počtu na omezeném prostoru jsme minimalizovali.
A ještě jedna věc, kterou je potřeba zvážit: Když spolu jedou "cizí" lidi a pohádají se hodně fest, rozejdou se a je jim to možná líto. Když to ale proběhne v rodině ... Nejedete přeci na teambuilding, abyste se navzájem zkoušeli ve stresových situacích! Pohodička na dovolené stojí za nějakou tu kačku navíc za kaťas nebo druhou loď.
A ještě jedna věc, kterou je potřeba zvážit: Když spolu jedou "cizí" lidi a pohádají se hodně fest, rozejdou se a je jim to možná líto. Když to ale proběhne v rodině ... Nejedete přeci na teambuilding, abyste se navzájem zkoušeli ve stresových situacích! Pohodička na dovolené stojí za nějakou tu kačku navíc za kaťas nebo druhou loď.
Přínosná debata, díky. Pravda, při všech úvahách jsme si neuvědomili problém úzkého hrdla salon-kokpit a možný problém při vaření pro tolik lidí. To vaření by možná bylo méně podstatné, když tak co do velikosti potřebných hrnců, ale v tomto oboru se necítím být oprávněn hovořit. No a v neposlední řadě pak hlavně se na omezeném prostoru vzájemně nepozabíjet, i když se všichni známe 12-40 roků. Po těch letech by to byla asi škoda
. Z těchto úhlů pohledu jsou dvě lodě jistě velkou výhodou a námětem vnitroposádkových diskusí. Díky ještě jednou za všechny reakce lidí s bohatou zkušeností, času na řešení je relativně dost, kdyby třeba ještě někdo měl nějakou osobní zkušenost s podobnou akcí a chtěl se podělit, budu rád.

- FotoPetr
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 102
- Registrován: pát dub 10, 2009 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Uherské Hradiště
Ahoj,
tady je každá rada dobrá ... V první řadě rada zda vzít jednu velkou loď či dvě menší. Více jak dvě lodě bych osobně nedoporučoval. Přece jen nejde o regatu, nýbrž o rekreační plavbu skupiny přátel, kteří se chtějí vidět a povídat si. Je otázkou zda si čtyři začínající kapitání troufnou na ovládání velké lodě ( například Bavaria 49 / 5kajut / 3koupelny ), či na spoluplavbu dvou menších lodí ( mohly by to být nějaké tříkajutové šestatřicítky ), která přinese jisté zážitky co u jedné lodi nebudou, kde je ovšem čeká více logistiky ohledně takové plavby, kotvení a stání v marínách ( v sezóně občas potíž i pro jednu loď ). Velké lodě mají většinou BT, takže jejich manévrování může být v jistých ohledećh snadnější než u menších lodí. A finančně vyjde jedna velká levněji než dvě menší. Bereme-li v úvahu běžné ceníkové ceny, navíc pouze 1x TransLog, 1x případný motor ke člunu ( doporučuji ) a 1x kauce či pojištění kauce.
Co se týká prostoru, tak bych těch 8dospělých a 4děti v daném věku viděl na jedné větší lodi ( například uvedená Bavaria 49 ) zcela, zcela v pohodě. Běžně jezdím s posádkou 9 dospělých na lodích od 43feet a nezaznamenal jsem výraznější omezení. Spaní v salónu, kde většinou spím je taktéž v pohodě. Jdu spát poslední a vztávám jako první, takže nic co by mohlo někoho výrazněji omezovat. Jde o to, aby než vztane posádka byl salón uklizen a připraven k dennímu využití. To ovšem platí na celé lodi, jak si uklidíme, takové to tam máme ... a funguje to více než feety navíc ... Spaní dětí s rodiči v kajutách bych nedoporučoval. Ani to v tomto případě není zapotřebí ...
Prostor v kokpitu za klidné plavby se rozrůstá o celou palubu, takže opět je ho dostatek. Pod plachtami je to jistě skromnější, ovšem opět zvládnutelné. Ono hlavně záleží na tom, jaká sestava osob jede na lodi a jak si to zařídí. Záleží taky na tom, jaký program připravíš ... Pokud je nezaměstnáš a nezabavíš, tak může být i pět lidí na lodi pro deset moc
Vaření pro 12 osob bude o něco náročnější než pro 9 co se týká objemu. Časově to vyjde nastejno a taky velikost hrnců na lodi je k tomu většinou uzpůsobena. Takže opět zvládnutelné. U nás vždy vaří jedna dvojice pro celou posádku a ta je další den vystřídána. Vařit si kadý sám je v tomto prostoru nereálné. To je však podle mě zcela běžná praxe i u jiných podádek. Co se týká koupelen, stačí i dvě pro takovou skupinu.
Ucpaný prostor na schůdkách ? Během plavby na nich nechci, aby někdo postával. Nezaznamenal jsem nikdy frontu
Osobně bych proto vzal jednu velkou ...
PS: Katamarány jsou poněkud jinde. Jak cenou, tak i ovládáním. Pokud srovnám zde jmenovný 41katamarán ( například Lagoon ) a 49jednotrupovku, tak bych to s prostorem pro uvedený počet lidí viděl rozhodně lépe pro tu 49jednotrupovku. Čtyři kajuty s koupelnami v katamaránu jsou moc hezké. Avšak pátá kajuta pro jednoho v přídi plováku dle vzoru v tanku v tank, případně luknou z druhé kajuty, žádný luxus a pátá koupelna ? V druhém plováku opět v tanku v tank ? A to jsme stále jen na devíti lidech na lůžku. Kam dáme ty tři další ? Do salónu ??? Je na tolik lidí otipován ? Salón u katamaránu bývá sice širší, vstup do něj velkorysý, ovšem v kombinaci s kuchyňkou a navigačním stolkem v tom nevidím větší prostor. Proto ten prostorový strop jak psal Rumex. Velkou výhodou je ovšem trampolína, kde se dobře leží. A větší katamarán ? To nechci vidět tu kalkulaci za charter a maríny
Mám rád katamarány pro potápění, na jachting mám rád jednotrupovky. Toť pouze můj názor ...
Zdravím a přeji hezký den - Petr
tady je každá rada dobrá ... V první řadě rada zda vzít jednu velkou loď či dvě menší. Více jak dvě lodě bych osobně nedoporučoval. Přece jen nejde o regatu, nýbrž o rekreační plavbu skupiny přátel, kteří se chtějí vidět a povídat si. Je otázkou zda si čtyři začínající kapitání troufnou na ovládání velké lodě ( například Bavaria 49 / 5kajut / 3koupelny ), či na spoluplavbu dvou menších lodí ( mohly by to být nějaké tříkajutové šestatřicítky ), která přinese jisté zážitky co u jedné lodi nebudou, kde je ovšem čeká více logistiky ohledně takové plavby, kotvení a stání v marínách ( v sezóně občas potíž i pro jednu loď ). Velké lodě mají většinou BT, takže jejich manévrování může být v jistých ohledećh snadnější než u menších lodí. A finančně vyjde jedna velká levněji než dvě menší. Bereme-li v úvahu běžné ceníkové ceny, navíc pouze 1x TransLog, 1x případný motor ke člunu ( doporučuji ) a 1x kauce či pojištění kauce.
Co se týká prostoru, tak bych těch 8dospělých a 4děti v daném věku viděl na jedné větší lodi ( například uvedená Bavaria 49 ) zcela, zcela v pohodě. Běžně jezdím s posádkou 9 dospělých na lodích od 43feet a nezaznamenal jsem výraznější omezení. Spaní v salónu, kde většinou spím je taktéž v pohodě. Jdu spát poslední a vztávám jako první, takže nic co by mohlo někoho výrazněji omezovat. Jde o to, aby než vztane posádka byl salón uklizen a připraven k dennímu využití. To ovšem platí na celé lodi, jak si uklidíme, takové to tam máme ... a funguje to více než feety navíc ... Spaní dětí s rodiči v kajutách bych nedoporučoval. Ani to v tomto případě není zapotřebí ...
Prostor v kokpitu za klidné plavby se rozrůstá o celou palubu, takže opět je ho dostatek. Pod plachtami je to jistě skromnější, ovšem opět zvládnutelné. Ono hlavně záleží na tom, jaká sestava osob jede na lodi a jak si to zařídí. Záleží taky na tom, jaký program připravíš ... Pokud je nezaměstnáš a nezabavíš, tak může být i pět lidí na lodi pro deset moc

Vaření pro 12 osob bude o něco náročnější než pro 9 co se týká objemu. Časově to vyjde nastejno a taky velikost hrnců na lodi je k tomu většinou uzpůsobena. Takže opět zvládnutelné. U nás vždy vaří jedna dvojice pro celou posádku a ta je další den vystřídána. Vařit si kadý sám je v tomto prostoru nereálné. To je však podle mě zcela běžná praxe i u jiných podádek. Co se týká koupelen, stačí i dvě pro takovou skupinu.
Ucpaný prostor na schůdkách ? Během plavby na nich nechci, aby někdo postával. Nezaznamenal jsem nikdy frontu

Osobně bych proto vzal jednu velkou ...
PS: Katamarány jsou poněkud jinde. Jak cenou, tak i ovládáním. Pokud srovnám zde jmenovný 41katamarán ( například Lagoon ) a 49jednotrupovku, tak bych to s prostorem pro uvedený počet lidí viděl rozhodně lépe pro tu 49jednotrupovku. Čtyři kajuty s koupelnami v katamaránu jsou moc hezké. Avšak pátá kajuta pro jednoho v přídi plováku dle vzoru v tanku v tank, případně luknou z druhé kajuty, žádný luxus a pátá koupelna ? V druhém plováku opět v tanku v tank ? A to jsme stále jen na devíti lidech na lůžku. Kam dáme ty tři další ? Do salónu ??? Je na tolik lidí otipován ? Salón u katamaránu bývá sice širší, vstup do něj velkorysý, ovšem v kombinaci s kuchyňkou a navigačním stolkem v tom nevidím větší prostor. Proto ten prostorový strop jak psal Rumex. Velkou výhodou je ovšem trampolína, kde se dobře leží. A větší katamarán ? To nechci vidět tu kalkulaci za charter a maríny

Zdravím a přeji hezký den - Petr
Naposledy upravil(a) FotoPetr dne úte črc 31, 2012 5:29 pm, celkem upraveno 1 x.
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9346
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Petr to pěkně shrnul...
K nákladům u dvou lodí počítej vše 2x ...bójky, kotvení, kauce, transitlog atd.
U jedné lodi je sice prostorové omezení, ale jste spolu 24 hodin.
Pokud vezmeš 2 lodě s polovinou se uvidíš jenom večer....
Takže je to o prioritách posádky, pokud se rozdělíte na 2 poloviny a bude hledat trochu více soukromí ber 2 lodě. Jinak jedna větší.
Jako zásadní vidím důležitost programu pro děti (|dospělí si většinou něco najdou sami, nebo jsou rádi že jsou rádi....).
Ale z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že děti sebelepší jachting nezaujme na více než 2-3 hodiny v jednom celku za den a pak je to nuda.... otrava.
Tedy hledej místa ke koupání, připrav si seznam geokešek, program pro plavbu - oblíbené jsou uzle, plavební znaky, světla, přednosti, atd.

K nákladům u dvou lodí počítej vše 2x ...bójky, kotvení, kauce, transitlog atd.
U jedné lodi je sice prostorové omezení, ale jste spolu 24 hodin.
Pokud vezmeš 2 lodě s polovinou se uvidíš jenom večer....
Takže je to o prioritách posádky, pokud se rozdělíte na 2 poloviny a bude hledat trochu více soukromí ber 2 lodě. Jinak jedna větší.
Jako zásadní vidím důležitost programu pro děti (|dospělí si většinou něco najdou sami, nebo jsou rádi že jsou rádi....).
Ale z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že děti sebelepší jachting nezaujme na více než 2-3 hodiny v jednom celku za den a pak je to nuda.... otrava.
Tedy hledej místa ke koupání, připrav si seznam geokešek, program pro plavbu - oblíbené jsou uzle, plavební znaky, světla, přednosti, atd.
Ještě jedna maličkost.
Menší lodě mají jedno kormidelní kolo a to překáží, jak při naloďování, tak při koupání z lodi a pod.
Větší lodě mají kormidelní kola dvě a dá se mezi nimi pohodlně projít.
Z vlastní zkušenosti:
V 6-ti dospělých (stejná věková kategorie) jsme se rozhodli pro týden na lodi.
Já jsem navrhoval Bavarii 44.
To jsem si vyslechl keců!
Na co takovou krávu, je to zbytečně drahý, 36 nám bude stačit.
Nakonec se mi všechny podařilo přesvědčit.
Dorazili jsme do mariny. Já šel přebírat loď.
Žena trajdala po maríně, zakopla, upadla a rozbila si koleno
Mimochodem, zakopla na stejném místě, jak před rokem.
Naštěstí nic vážného, koleno jsme jí polili slivovicí a bylo.
Sice trochu pajdala, ale pobyt na lodi zvládla bez problémů.
Jak si pochvalovala, že máme větší loď a pohodlně projde mezi kormidelními koly.
I ostatní uznali, že to nebyl zas tak špatný nápad vzít větší loď.
Můj názor je vzít takovou loď (lodě), aby salón zůstal volný.
Zda pojedete na jedné lodi, nebo na dvou, záleží na vašem rozhodnutí.
Každá varianta má své plus i mínus.
Každopádně napiš, jak to dopadlo.
Menší lodě mají jedno kormidelní kolo a to překáží, jak při naloďování, tak při koupání z lodi a pod.
Větší lodě mají kormidelní kola dvě a dá se mezi nimi pohodlně projít.
Z vlastní zkušenosti:
V 6-ti dospělých (stejná věková kategorie) jsme se rozhodli pro týden na lodi.
Já jsem navrhoval Bavarii 44.
To jsem si vyslechl keců!

Na co takovou krávu, je to zbytečně drahý, 36 nám bude stačit.
Nakonec se mi všechny podařilo přesvědčit.
Dorazili jsme do mariny. Já šel přebírat loď.
Žena trajdala po maríně, zakopla, upadla a rozbila si koleno

Mimochodem, zakopla na stejném místě, jak před rokem.
Naštěstí nic vážného, koleno jsme jí polili slivovicí a bylo.
Sice trochu pajdala, ale pobyt na lodi zvládla bez problémů.
Jak si pochvalovala, že máme větší loď a pohodlně projde mezi kormidelními koly.
I ostatní uznali, že to nebyl zas tak špatný nápad vzít větší loď.
Můj názor je vzít takovou loď (lodě), aby salón zůstal volný.
Zda pojedete na jedné lodi, nebo na dvou, záleží na vašem rozhodnutí.
Každá varianta má své plus i mínus.
Každopádně napiš, jak to dopadlo.
Skromný názor
Myslím, že 2 lodě je rozumné řešení, ale je otázka, aby z toho nebyly nervy pro ty skippery. Pokud jedna loď, tak bych uvažoval cokoliv od Bavaria 49 a výše. Bylo nás na takové lodi loni 11 dospělých a bylo to celkem v pohodě.
- FotoPetr
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 102
- Registrován: pát dub 10, 2009 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Uherské Hradiště
Ahoj,
Je úplně zcela logické, že méně lidí na větší lodi rovná se větší prostor a pohodlí, a pokud nejsou rozhodující finance, bude takové rozhodnutí posádkou vcelku kvitováno. Mám však dojem, že zde řešíme stále ještě únosnou hranici pohodlí za stále ještě únosné náklady. Předpokládám totiž, že ty čtyři děti nebudou zrovna silnými investory dané plavby. Ty kola bych až tak neřešil, ty prostor nikterak významně neovlivní. Mimo zmiňovaný průchod mám zase zkušenost, že pokud je jedno kolo, tak můžou být i u menší lodě delší sezení v kokpitu než u větší lodě, kde jsou kola dvě ( například GipSea 36 jedno kolo vs. GipSea 43 dvě kola ), lépe se zde například vyspí vyšší človíček. Tady tedy prostorově malá výhodička pro menší loď s jedním kolem.
Co je však podle mě docela podstatné a co tady ještě nebylo zmiňováno je skutečnost, že salón u 49 bude daleko vzdušnější ( uspořádáním, rozměrem ), bude tam větší stojná výška, bude tedy vnímán celkově jako daleko prostornější než dva malé salóny na malých lodích.
Letos jsem například v červenci ( gregův plánovaný termín ) nemohl stát v maríně, jak bylo plno. Se dvěma loděmi by to byla, počítám-li správně, dvojnásobná potíž. Už vůbec nehovořím o stání vedle sebe ... večírek a podobně. Stále se tedy přikláním k jedné větší lodi.
Je to ovšem na gregovi, jak si to přebere a jak se zařídí ( zkušenost s větší lodí a podobně ) ...
Zdravím a přeji hezký den - Petr
MERCHANT píše:Ještě jedna maličkost.
Menší lodě mají jedno kormidelní kolo a to překáží, jak při naloďování, tak při koupání z lodi a pod.
Větší lodě mají kormidelní kola dvě a dá se mezi nimi pohodlně projít.
Z vlastní zkušenosti:
V 6-ti dospělých (stejná věková kategorie) jsme se rozhodli pro týden na lodi.
Já jsem navrhoval Bavarii 44.
To jsem si vyslechl keců!![]()
Na co takovou krávu, je to zbytečně drahý, 36 nám bude stačit.
Nakonec se mi všechny podařilo přesvědčit.
Dorazili jsme do mariny. Já šel přebírat loď.
Žena trajdala po maríně, zakopla, upadla a rozbila si koleno![]()
Mimochodem, zakopla na stejném místě, jak před rokem.
Naštěstí nic vážného, koleno jsme jí polili slivovicí a bylo.
Sice trochu pajdala, ale pobyt na lodi zvládla bez problémů.
Jak si pochvalovala, že máme větší loď a pohodlně projde mezi kormidelními koly.
I ostatní uznali, že to nebyl zas tak špatný nápad vzít větší loď.
Můj názor je vzít takovou loď (lodě), aby salón zůstal volný.
Zda pojedete na jedné lodi, nebo na dvou, záleží na vašem rozhodnutí.
Každá varianta má své plus i mínus.
Každopádně napiš, jak to dopadlo.
Je úplně zcela logické, že méně lidí na větší lodi rovná se větší prostor a pohodlí, a pokud nejsou rozhodující finance, bude takové rozhodnutí posádkou vcelku kvitováno. Mám však dojem, že zde řešíme stále ještě únosnou hranici pohodlí za stále ještě únosné náklady. Předpokládám totiž, že ty čtyři děti nebudou zrovna silnými investory dané plavby. Ty kola bych až tak neřešil, ty prostor nikterak významně neovlivní. Mimo zmiňovaný průchod mám zase zkušenost, že pokud je jedno kolo, tak můžou být i u menší lodě delší sezení v kokpitu než u větší lodě, kde jsou kola dvě ( například GipSea 36 jedno kolo vs. GipSea 43 dvě kola ), lépe se zde například vyspí vyšší človíček. Tady tedy prostorově malá výhodička pro menší loď s jedním kolem.
Co je však podle mě docela podstatné a co tady ještě nebylo zmiňováno je skutečnost, že salón u 49 bude daleko vzdušnější ( uspořádáním, rozměrem ), bude tam větší stojná výška, bude tedy vnímán celkově jako daleko prostornější než dva malé salóny na malých lodích.
Letos jsem například v červenci ( gregův plánovaný termín ) nemohl stát v maríně, jak bylo plno. Se dvěma loděmi by to byla, počítám-li správně, dvojnásobná potíž. Už vůbec nehovořím o stání vedle sebe ... večírek a podobně. Stále se tedy přikláním k jedné větší lodi.
Je to ovšem na gregovi, jak si to přebere a jak se zařídí ( zkušenost s větší lodí a podobně ) ...
Zdravím a přeji hezký den - Petr
No jo no...někdo to rád velký.... na zacatku dubna jsme na Kornatech potkali 2 slovince...Měli Sun odyssey 49!!! Co tam dělali fakt neví...jen vím, že u mola s mouringama ho zabetlili celé podél!
....Ale k věci ...jednotrupá 50 a více. Musím říct, že jsem nikdy nebyl ve více jak 8 lidech. Ještě jednou přeji šťastnou volbu!

- Milos
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 670
- Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bratislava
Ťažká rada.
Vyskúšali sme v podobnom počte všetky spomenuté alternatívy:
- veľkú jednotrupku Beneteau 50 na jarnej fun regatke 2011
- katamaran Lavezzi 40 na jarnej fun regatke 2012
- rodinnú spoluplavbu dve + dve rodiny a partička detí - teenagerov, na dvoch SUN ODYSSEY 37 v júli
Pre prázdninovú pohodovú plavbu s malými deťmi v auguste by som doporučil katamaran, ponúka veľké priestory v saloone, kokpite a vpredu na trampolíne.
Manévrov s katom v marínach sa netreba báť, ovláda sa dvomi motormi veľmi dobre. Tak ako tank, dá sa otočiť na mieste, jeden motor vpred / druhý vzad.
Cenovo katamaran 40 a jednotrupka 50 vyšli rovnako.
Pre akčnejší jarný či jesenný alebo zimný jachting pre väčšiu skupinu sa hodí veľká jednotrupá plachetnica.
Počet 10 bol ale už hraničný, 12 ludí by po týždni asi trpelo ponorkovou nemocou.
Dve menšie lode na ktoré sa veľká partia (2+2 rodiny s deťmi) rozdelila, mali tiež isté výhody: často sa súťažilo, zaskipprovali si dvaja namiesto jedného, lepšie sa riešili drobné variácie v prianiach, napr. jedna loď išla pozrieť Hvar, mi sme križovali v perfektnom protivetre paklenským kanálom. Kotvili sme vždy spolu.
Osvedčili sa na komunikáciu kokpit-kokpit lacné VHF ručky Atlantic fy Midland na tužkové baterky.
Je to riešenie aj pre partiu nad 12 ludí (12 je max povolené pre chartrové neprofi skipprovanie)

Vyskúšali sme v podobnom počte všetky spomenuté alternatívy:
- veľkú jednotrupku Beneteau 50 na jarnej fun regatke 2011
- katamaran Lavezzi 40 na jarnej fun regatke 2012
- rodinnú spoluplavbu dve + dve rodiny a partička detí - teenagerov, na dvoch SUN ODYSSEY 37 v júli
Pre prázdninovú pohodovú plavbu s malými deťmi v auguste by som doporučil katamaran, ponúka veľké priestory v saloone, kokpite a vpredu na trampolíne.

Manévrov s katom v marínach sa netreba báť, ovláda sa dvomi motormi veľmi dobre. Tak ako tank, dá sa otočiť na mieste, jeden motor vpred / druhý vzad.

Cenovo katamaran 40 a jednotrupka 50 vyšli rovnako.
Pre akčnejší jarný či jesenný alebo zimný jachting pre väčšiu skupinu sa hodí veľká jednotrupá plachetnica.

Počet 10 bol ale už hraničný, 12 ludí by po týždni asi trpelo ponorkovou nemocou.
Dve menšie lode na ktoré sa veľká partia (2+2 rodiny s deťmi) rozdelila, mali tiež isté výhody: často sa súťažilo, zaskipprovali si dvaja namiesto jedného, lepšie sa riešili drobné variácie v prianiach, napr. jedna loď išla pozrieť Hvar, mi sme križovali v perfektnom protivetre paklenským kanálom. Kotvili sme vždy spolu.

Osvedčili sa na komunikáciu kokpit-kokpit lacné VHF ručky Atlantic fy Midland na tužkové baterky.
Je to riešenie aj pre partiu nad 12 ludí (12 je max povolené pre chartrové neprofi skipprovanie)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host