zdravim
mam taku srandovnu otazku, posledne ked som mal pozicanu lod nevedel som prist na to ako na nej funguje vytah na stazen - sun oddysey. Vie mi niekto presne opisat mechanizmus - princip. Asi to nebude na vsetkych lodiach rovnake, kedze na bavarii som to v pohode pouzival bolo tam lano cez kladku hore a cez zasek sa dalo tahat. Posledne na sun oddysey som na to cumel ako puk. Bud tam to lano nebolo, alebo tam bol nejaky pre mna skryty system na ktory som neprisiel ;(.
Dik.
vytah na stazen
Moderátoři: vilma, Pepa, smike
Nevím nic o tom, že by byl nějaký skrytý systém. Nějak intenzivně to nesleduji, ale vždy když jsem se na to zaměřil, bylo jedno volné lano vedeno přes vrchol a šeklem přichyceno k patě stěžně. Může a nemusí se používat jako výtah spinnakeru. Ale vždy slouží hlavně údržbářům charterovky k opravám na vrcholu stěžně.
Pokud tam to lano nebylo a to nelze vyloučit, použil bych při nutné potřebě dostat se nahoru, výtah hlavní plachty. Je to trochu kostrbaté, ale kdyby nebylo zbytí, lze hlavasku stáhnout dolů a použít k cestě nahoru.
Pokud tam to lano nebylo a to nelze vyloučit, použil bych při nutné potřebě dostat se nahoru, výtah hlavní plachty. Je to trochu kostrbaté, ale kdyby nebylo zbytí, lze hlavasku stáhnout dolů a použít k cestě nahoru.
to BAHARIS .....ale většina výletních chartrovek SO má rolovací hlavatku! ....Spíš bych tam spoléhal na ten Sp.výtah....Někde musí být připnutej. Nemyslím, že pokud si ho někdo objedná, tak že by ho tam vždy instalovali (lano) ...a pak ho zase stáhli a uklidili do skladu ...
... Vycházím z toho, že jednou jsem ho tam instaloval (poté, co mojí chybkou vyjelo
) a je to pakárna na pro dva lidi na 20 minut (pokud máš tenký provázek a matičky
...
Takže asi tak



Takže asi tak

Baharis píše:Nevím nic o tom, že by byl nějaký skrytý systém. Nějak intenzivně to nesleduji, ale vždy když jsem se na to zaměřil, bylo jedno volné lano vedeno přes vrchol a šeklem přichyceno k patě stěžně. Může a nemusí se používat jako výtah spinnakeru. Ale vždy slouží hlavně údržbářům charterovky k opravám na vrcholu stěžně.
Pokud tam to lano nebylo a to nelze vyloučit, použil bych při nutné potřebě dostat se nahoru, výtah hlavní plachty. Je to trochu kostrbaté, ale kdyby nebylo zbytí, lze hlavasku stáhnout dolů a použít k cestě nahoru.
no ved, to. 80 percent chartroviek ma bohuzial rolovaciu hlavnu plachtu.
Na tej co som bol posledne asi to lano proste nebolo, ta lod mala aj dalsie dost pruserove nedostatky na ktore som bohuzial prisiel az po vyplavani / nefungujuci log - sa nedal zistit inak / a pod. takze nejake lano na vytah ma neprekvapuje, ze mohlo chybat.
Dobře chlapci. Shodneme se na tom, že většina charterovek má rolovací hlavní plachtu. No ale nějak se snad tou drážkou nahoru dostat musí, ne?
Nejsem si jistý na 1000%, ale jsem přesvědčený, že stáhnutím hlavní plachty, získáš jeden výtah až nahoru. Pokud by bylo vrcholové oplachtění, druhý je na geně, ale to bývá málokdy. Bavím se o nouzové situaci kdy potřebuješ nahoru a nemáš k dispozici výtah spinu.
Nerad bych se mýlil, ale jsem přesvědčený, že takto to je...
Nejsem si jistý na 1000%, ale jsem přesvědčený, že stáhnutím hlavní plachty, získáš jeden výtah až nahoru. Pokud by bylo vrcholové oplachtění, druhý je na geně, ale to bývá málokdy. Bavím se o nouzové situaci kdy potřebuješ nahoru a nemáš k dispozici výtah spinu.
Nerad bych se mýlil, ale jsem přesvědčený, že takto to je...

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti