Motory 5a6HP mají stejnou volnoběžnou trysku a liší se většinou pouze průměrem hl. trysky. Je dobré si najít průměr u staršího provedení těchto motorů, jelikož od určitého roku
se dělali menší díry u hl. trysky z důvodu nižších exhalací v návaznost na direktivu EU. S tím větším průměrem to lépe startuje a běží na volnoběh se studeným motorem. (dá se dříve zamáčknout sytič. Ty průměry bývají popsány v seznamu součástek k obrázkům. Většinou ten rozdíl v průměru hl. trysek je desetinách milimetrů a dá se to převrtat i na
malé stojanové vrtačce ve svěráku, nebo i v ruce (případně v kleštích). Vrtáčky potřebných průměrů se dají koupit v Narexu, nebo v lepších (větších) železářstvích např. u Břendy
na náměstí bří. Synků v Praze Nuslích. Já jsem u Suzuki 6 HP převtával hl. trysku ze seškrceného průměru 0,78 na 0,85mm dle staršího provedení. Emulzní trubička většinou
zůstává stejná. Na tom obrázku je hl. tryska č.2. A ta jehla č. 3 se nemění ale s ní se nastavuje přechod volnoběhu, protože po výměně hl. trysky se mění složení směsi. Je třeba
ji dotáhnout jemně na doraz a povolit o 3/4 až 1,5 otáčky a v tomto rozmezí nastavil u teplého motoru min. otáčky kdy jde pravidelně a při přechodu na větší nechcípne.
Je vidět, že nemáš moc vědomostí o motorech, pouze chceš mít silnější motor. Bohužel ten rozdíl není nijak moc velký a tak budeš nejspíše zklamán. Ta záslepka se dá vyndat,
když do ní navrtáš dírku, do které zařízneš závitník a s ním ji vytáhneš. Normálně jsou tyto štelovací šroubky volně přístupné pro potřebu nastavení, jelikož se časem vlivem
opotřebení mění potřeba nastavení volnoběžných otáček.
V tomto katalogu uvádějí průměr hl. trysky 0,75, což odpovídá tomu průměru 0,78 u Suzuki. Jinak ta pozice 17 je dle popisu plug ( záslepka). Není náhodou gumová?
http://www.boats.net/parts/search/Merc2 ... parts.html