Tak si sypu popel na hlavu - ten přepínač není nesmysl. Obrázek toho, nač je připojen jsem považoval za sběrnici - tak jsou na tomto obrázku sběrnice kresleny ... až později jsem si přečetl, že je to "parallel charging device". Tak jo. Avšak stejného cíle (ať toho popela není až tak moc) - připojení servisního akumulátoru na startér, dosáhnu, když oba nejbližší přepínače budou v poloze ON. Můžete namítnout (a budete mít pravdu), že v tomto případě budou napájeny současně i ostatní systémy lodě - ty však lze obvykle vypnout na ovládacím panelu.
K připojení onoho relé:
[img]
rele.jpg
[/img]
Jedná se o relé C (lze použít zapouzdřené auto relé), které je napájeno skrze pojistku K a z diodového rozdělovače M běžícím alternátorem L (motor tedy musí být v chodu). Samotné relé spíná okruh ovládání kotevního vrátku B (ten je i ovládán - v sérii - spínačem na panelu F přes rozvodnici D.
Uvedené schema je z francouzského ALubat - OVNI, ale obdobné řešení najdete i u Bavarie, Dufouru, HR a dalších