Ahoj , zabudoval jsem do lodi teplovzdušné topení . Funguje dobře. Nevyřešil jsem tepelnou izolaci výfuku spalin . Nemá někdo zkušenost s tímto ?
Popis problému . Teplovzdušný agregátek , je unístěn v zadní batistě Výfuk je veden prostorou této batisty do zadu, na zrcadlo . Výfuk cca jednopalcová kovová ohebná hadice , rozehřátá na 100 stupňů a víc.
Při provozu topení jsou ohroženy předměty zde uložené.
Vytápění lodi - naftové topení
Moderátoři: vilma, Pepa, smike
Rozšíření- Vytápění lodi - naftové topení
Proč vytápění lodi :
-na začátu a konci sezóny je to příjemné
-loď se vysouší
- mokré oblečení lze svižně vysušit
- při plavbách na severních regionech se může jednat o celosezóně využívané zařízení.
Dříve jsem případnou potřebu tepla vykrýval zapnutým vařičem . Nešlo používat za plavby a spotřebovává to kyslík z obytného prostoru. Spát se u toho nedá.Dále provoz lihovým vařičem je z hlediska paliva dražší než nafta.
Instalace :
Topný agregát je v zadní batistě . Batista od kóje odhučněna. Sání je T kus z zadní kóje a z venku .
Horký vzduch je veden do zadní kóje , záchodu a salónu . Cca 3m potrubí Výdechy jsou uzavíratelné.
Nádrž na naftu - nadrž k přívěsáku , umístěná v druhé batistě určené na palivo .
Výkon topení :
Nainstaloval jsem teplovzdušné topení o výkonu 2000 W . Loď 8m stojná výška papírově pro 7 lidí. Výkon topení není předimenzován. Laminátový sendvič nijak extra neizoluje . Např. podlaha kokpitu z venku je při zapnutém topení citelně teplá.
Při venkovní teplodě 7 st. je za hodinu loď vytopena a dále stačí provozovat topení na 1/3výkon.
Hluk topení :
v lodi je slyšet šum výdechů a v zadu je slyšet cvakání dávkovacího čerpadla. Venku hučí výfuk , určitě je nutné použít typový tlumič hluku.
Spotřeba :
spotřeba elektriky je děsivá při zapnutí topení - žhavení vyžaduje snad 25 A . V chodu je spotřeba 1-2A.
Obsluha :
otočením knoflíku se topení zapne .
Užitná hodnota :
Nejedíme-li pouze za sluného počasí, topení zvýší konfort lodi. Například já na záchodě usuším opravdu mokré věci za hodinu.
Nevýhody :
Moje gelovky mají někdy problém ustát žhavící proud . Bateri musí být v dobré kondici a to je na plachetnici opravdu problém. Na dlouhé plavbě si topení bude vynucovat nějaké řešění - benzínový agregátek , zabudovaný motor s dostatečným nabíjením , nebo rozsáhlé soláry.
Jinak samá pozitiva. (až na cenu investice ).
-na začátu a konci sezóny je to příjemné
-loď se vysouší
- mokré oblečení lze svižně vysušit
- při plavbách na severních regionech se může jednat o celosezóně využívané zařízení.
Dříve jsem případnou potřebu tepla vykrýval zapnutým vařičem . Nešlo používat za plavby a spotřebovává to kyslík z obytného prostoru. Spát se u toho nedá.Dále provoz lihovým vařičem je z hlediska paliva dražší než nafta.
Instalace :
Topný agregát je v zadní batistě . Batista od kóje odhučněna. Sání je T kus z zadní kóje a z venku .
Horký vzduch je veden do zadní kóje , záchodu a salónu . Cca 3m potrubí Výdechy jsou uzavíratelné.
Nádrž na naftu - nadrž k přívěsáku , umístěná v druhé batistě určené na palivo .
Výkon topení :
Nainstaloval jsem teplovzdušné topení o výkonu 2000 W . Loď 8m stojná výška papírově pro 7 lidí. Výkon topení není předimenzován. Laminátový sendvič nijak extra neizoluje . Např. podlaha kokpitu z venku je při zapnutém topení citelně teplá.
Při venkovní teplodě 7 st. je za hodinu loď vytopena a dále stačí provozovat topení na 1/3výkon.
Hluk topení :
v lodi je slyšet šum výdechů a v zadu je slyšet cvakání dávkovacího čerpadla. Venku hučí výfuk , určitě je nutné použít typový tlumič hluku.
Spotřeba :
spotřeba elektriky je děsivá při zapnutí topení - žhavení vyžaduje snad 25 A . V chodu je spotřeba 1-2A.
Obsluha :
otočením knoflíku se topení zapne .
Užitná hodnota :
Nejedíme-li pouze za sluného počasí, topení zvýší konfort lodi. Například já na záchodě usuším opravdu mokré věci za hodinu.
Nevýhody :
Moje gelovky mají někdy problém ustát žhavící proud . Bateri musí být v dobré kondici a to je na plachetnici opravdu problém. Na dlouhé plavbě si topení bude vynucovat nějaké řešění - benzínový agregátek , zabudovaný motor s dostatečným nabíjením , nebo rozsáhlé soláry.
Jinak samá pozitiva. (až na cenu investice ).
- Hovez
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 146
- Registrován: pát pro 21, 2007 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Přerov
- Kontaktovat uživatele:
Co se týče izolace výfukového potrubí, na lodi jsem to zatím neřešil, ale mám teplovzdušné webasto namontované v autě. Výfukovou flexitrubku jsem obalil Sibralovou vatou a na to celé jsem navlékl hliníkovou flexihadici o průměru 60mm. Místo sibralu je možné použít minerální vatu používanou kominíky.
Do budoucna taky uvažuju strčit Webasto do lodě, zatím jsem to řešil teplovzdušným el. ventilátorem 800W a a malou 1kw elektrocentrálou, ale tohle řešení si vezme 0,5l benzínu/hod místo cca 0,1l nafty u Webasta a je to asi nejhlasitější možné řešení
Místo Webasta existuje i levnější (a při tom kvalitní) varianta - topení Ateso (http://www.autosip.cz/autosip/eshop/3-1 ... -V-vc-sady)
Dost se o přídavných topeních dá vyčíst na offroad fórech (4x4názory, offroadforum, landroverforum)
Do budoucna taky uvažuju strčit Webasto do lodě, zatím jsem to řešil teplovzdušným el. ventilátorem 800W a a malou 1kw elektrocentrálou, ale tohle řešení si vezme 0,5l benzínu/hod místo cca 0,1l nafty u Webasta a je to asi nejhlasitější možné řešení

Místo Webasta existuje i levnější (a při tom kvalitní) varianta - topení Ateso (http://www.autosip.cz/autosip/eshop/3-1 ... -V-vc-sady)
Dost se o přídavných topeních dá vyčíst na offroad fórech (4x4názory, offroadforum, landroverforum)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti