Bilge pumpa

Palubní instalace, zařízení a výbava lodě pro plavbu.

Moderátoři: Pepa, smike, vilma

Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1124
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » pát říj 18, 2013 10:15 am

Jo Mates...Ale jenom v případě,že jseš na lodi. Alarm zatopení lodě je ti k ničemu,pokud na lodi nikdo není. Jinak na Albatrosu jsem použil bzučák koupený v Lídlu.Stálo to 4,-€ a původně to bylo určené pro domácnost v případě,že by ti vytekla pračka a podobně. Fungovalo to spolehlivě,jedno malé čidlo na metrovém drátu a vřešťák,co řval jak na lesy,když se čidlo dostalo pod vodu. Jediná nevýhoda byla,že vřešťák byl na baterky. Ale to se dalo uhlídat. Na Loefstekeru jsem dělal celý bilge systém tak,že v případě většího problému voda přetíká do další bilge hole a jedou dvě čerpadla,nebo všechny tři.Pokud by nestíhalo jedno a voda by se zvedla,začalo by přetíkat do další bilge hole a kdyby to nestačili,tak zase do další. Problematická by mohla být poslední bilge hole,bo tam by bylo už snad tuna vody,než by byla schopná protíkat zpět.V ní je taky nejsilnější pumpa. A kdyby ani to nestačilo,tak už jenom pytel cementu :D . Běžnou vodu,jak psal David stíhá vyházet jedna malá pumpa...Kondenzáty,prosak dešťovky,prosak přes ucpávku hřídele,případně kormidla a pod. Ono je všechno v pohodě,pokud se něco nestane.Pak je dobré mít nadimenzované bilges tak,abych to alespoň stihnul k jeřábu.Odpájení baterií,když nechávám loď bez dozoru na vodě asi šťastnej nápad není. Tady je systém bilge pump udělanej tak,že odpojím všechny rozvody na lodi,ale bilge pumps jsou neustále pod proudem. Baterie ale fyzicky odpojit nemůžu,tím bych vyřadil i bildžky. A nechat stát loď na vodě bez dozoru a zaplých pump by si asi nelajznul. No a to je ten případ,kdy je dobré mít nějakej vřešťák u pumpy,kterej řve,kdy jede pumpa...Minimálně by ti volali z mariny,že ti na lodi furt něco ječí a noční vachta nemůže v klidu zabrat. Už jsem tenhle případ zažil dva krát.Jednou ale neječelo nic,ale proto,že jsem stál hned vedle lodi jsem ty bildžky slyšel ...teda...spíše furt vytíkajíci vodu,která mi vytopila dingy,bo jsem ho nechal vedle lodi a celou noc do ní z vedlejší lodi jela voda :D .Asi po třech dnech jsem to řekl v office. Loď vytáhli z vody a zjistili,že je prasklá jedna přechodka přes trup...Kterej idiot ale dá plastovou přechodku pod čáru ponoru nevím...Ale i s tím jsem se setkal mnoho krát...Nejčastěji na outletech z h a j z l í k u u menších lodí rádoby profesionálně stavěných. He...Když to tady tak píšu,tak mně to připomíná,že musím ještě něco na bildžkách předělal... :D .

howk
Monty
Uživatelský avatar
veltrusak
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: stř srp 25, 2010 2:00 am
Reputace: 1

Příspěvekod veltrusak » ned říj 20, 2013 6:57 am

Ahoj.Velmi děkuji za Vaše rady.udělám tedy otvor jiný,nad čarou,zakoupím novou pumpu,vybral jsem tuto http://www.johnson-pump.cz/objemova-cer ... v.html.Lod stojí celoročně na vodě,zaplachtovaná.Mám tedy ještě řešit tu klapku?Děkuji.Honza.
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1124
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » ned říj 20, 2013 9:05 am

Pak to skus nafotit,jak jsi to udělal. Pokud máš někde po ruce člověka,co trochu rozumí lodím, tu díru konzultuj s ním,teda její umístnění.Johnson pumpy jsou z těch lepších(i když dražších) ,ale ta cena 120,-€ u nás je fakt hoooodně děsná. Najdi si ho někde za normálnější cenu. Dá se sehnat o 50 ,-€ levněji.
http://www.asap-supplies.com/marine/aut ... ump-508447

http://www.yachtzubehoer24.eu/Johnson-U ... icschalter

A nebo to nafoť ještě před tím,jak to budeš dělat....umístnění pumpy a pod. Hodně zdaru

howk
Monty
Uživatelský avatar
veltrusak
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: stř srp 25, 2010 2:00 am
Reputace: 1

Příspěvekod veltrusak » úte lis 19, 2013 10:35 am

Ahoj.Tak jsem dnes dostal balik s novou pumpou,ovladacím panelem,svetlo a jiné.Musím uznat,že včetně poštovného a balného jsem na méně než polovině u nás.Ted musím tedy řešit otvor na výtok,ale již jsem ji zahlédl na jiné stejné lodi,tak "copi".Jen se zeptam na předepsané osvětlení. Stačí na špici půlené červeno-zelené a na zádi bílé vyditelné kotevní?Děkuji
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1745
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » úte lis 19, 2013 10:42 am

Na příď dáš barevné a dozadu bílé viditelné ze všech stran a svítí za plavby současně s předním barevným. Při kotvení svítí samotné.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8708
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 108
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » úte lis 19, 2013 12:37 pm

Bíle viditelné ze všech stran za plavby spolu s předními č/z je není to pravé, podle plavidla a druhu pohonu.....rozlišujeme


BÍLÉ SVĚTLO
Malá plachetnice (kratší než 7 m) nebo veslice musí být v případě potřeby připravena k použití svítilny s bílým světlem


BÍLÉ KRUHOVÉ SVĚTLO
Loď do 7m délky plující na motor, ale ne­schopná rychlosti nad 7 uzlů. musí nést bílé kruhové světlo.

ZÁĎOVÉ A KOMBINOVANÁ BOČNÍ SVĚTLA
Plachetnice delšní než 7 m musí ukazovat červené a zelené boční světlo, každé viditelné v úhlu 112,5°. Loď kratší než 20 m může mít boční světla kombinovaná v jedné lampě na přídi. Záďové světlo musí být viditelné v úhlu 135°. Může být také použito trojbarevné kombinované světlo na vrcholu stěžně.

STĚŽŇOVÉ VRCHOLOVÉ SVĚTLO
Plachetnice do 20 m délky mohou kombinovat boční a záďové světlo do trojbarevného světla navrcholu stěžně. Výška stěžně zlepšuje viditelnost. Oddělená boční a záďové světla se ale mohou hodit, stejně jako kombinovaná boční světla.V případě poruchy stěžňového světla a pro použití za plavby na motor spolu se světlem stěžňovým.

ODDĚLENÁ SVĚTLA
jachty nad 20 m délky musí používat dvě oddělená boční světla a záďové světlo. Nesmějí používat trojbarevné stěžňové světlo, ale mohou ukazovat nepovinná plachetnicová světla. Tato kruhová světla, červené nad zeleným, jsou na velkých lodích pod plachtami často používána.

KOMBINOVANÁ SVĚTLA
plavidlo se strojním pohonem pod 20 m délky může mít kombinované stožárové a záďové světlo. Na přidi mohou být kombinovaná boční světla

JEDNO STOŽÁROVÉ SVĚTLO
loď se strojním pohonem kratší než 50 m musí nést bílé stožárové světlo, viditelné v úhlu 225°, jak je to ukázáno na obrázku. Je umístěno výše než boční světla. u lodí přes 20 m délky musí být boční světla a záďové světlo oddělené.

DVĚ STOŽÁROVÁ SVĚTLA
velká plavidla se strojním pohonem delší než50 m musí ukazovat dvě stožárová světla. Přední světlo musí být umístěno níže než zadní světlo. Obě světla musí být viditelná v úhlu 225°. Boční světla, stejně jako záďové, musí být oddělená
Uživatelský avatar
Lachtan
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 442
Registrován: úte bře 25, 2008 1:00 am
Reputace: 19
Bydliště: Praha

Příspěvekod Lachtan » úte lis 19, 2013 1:20 pm

Pravidlo 23 d i je pro lodě pod 12 m LOA. Máš-li plachetnici, nikdo ti nebude dávat přednost, ta bílá 360ka je jen pro motorování.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1423
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 67
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » úte lis 19, 2013 5:25 pm

veltrusak píše:......Jedná se o motorový člun,délka 4,7m,Fletchet 155......


Opakuji jaký člun zakladatel vlákna má.
Úplný výčet o světlech napsal Libor.
Vlákno není o světlech.
Uživatelský avatar
mirus
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 359
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod mirus » úte lis 19, 2013 7:26 pm

mám Fletcher 147 GTO-vývod vody mám cca 3O cm nad ponorem,měl jsem tam automat. plovák s možností přímého zapnutí čerpadla,zapojeno přes pojistku přímo na baterii.čerpadlo bylo dimenzováno tak na tu dešťovku(jak se tady už píše).Předloni vyhořelo,tak jsem je nahradil ponorným co se dávaj na sprchy do karavanů,zapojeno už pouze přes vypínač.Myslím si ,že uvažovat o čerpadle ,které by stíhalo při havarce vyhodit velké množství vody na tak malém člunu je zbytečné.U velké lodě bych to bral jako samozřejmost,ale na cca 5m člunu stačíi i menší(na tu dešťovku).Vzhledem k tomu ,že člun(krom toho ,když je na dovolené cca měsíc)dávám z vody ven,tak to dál neřeším.
Uživatelský avatar
ficzech
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 187
Registrován: stř lis 30, 2011 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re:

Příspěvekod ficzech » pát črc 17, 2015 11:32 am

Ahoj, taky bych mel dotaz ohledne bilge. Budu instalovat do svoji 37ft plachetnice jednu elektrickou pod podlazku do kylu a jednu rucni do bakysty v zadni casti kokpitu.

1) vyvod bych chtel udelat na boku trupu v zadni casi tesne pod palubou, tak aby byl co nejvys. Stacil by jeden otvor pro obe pumpy a pak to nejak mezi sebou ochranit zpetnyma ventilama nebo by se mely udelat dva oddelene vyvody pro kazdou pumpu zvlast?

2) Mate nekdo zkusenost s touto elektrickou pumpou? :
http://www.mailspeedmarine.com/whale-su ... nal_tabbed

Pripadne jine doporuceni. Na tehle se mi libilo, ze je jednoduse instalovatelna. vejde se i do stisnenejsich prostoru. Obsahuje interni cidlo zaplaveni. Vypada sexy :)
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1807
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 27
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » pát črc 17, 2015 11:51 am

Dve pumpy dva vyvody. Nevim co je na pumpe sexy u me je sexy zedecek my mlady :mad:
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » pát črc 17, 2015 8:03 pm

osobně bych měl nejradši tři pumpy a dva vývody

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti