Mini lednicka na plachetnici 8m, 12V, poradte

Palubní instalace, zařízení a výbava lodě pro plavbu.

Moderátoři: Pepa, smike, vilma

Uživatelský avatar
fantonin
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 33
Registrován: sob srp 24, 2013 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod fantonin » ned říj 20, 2013 10:10 pm

tak ja pujdu bud do te prenosne kompresorove, nebo jeste zkusim zmerit zda se mi do linky pod varic nevejde tato http://www.mulac.cz/vestavne-pro-karava ... dnicka.htm
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7108
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 98
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned říj 20, 2013 10:24 pm

To že je chladnička neprenosná neznamená, že ju niekto nemôže odniesť :( Tak som bral radšej prenosnú a brať domov si ju budem sám.
Uživatelský avatar
Jack_of_Hearts
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 18
Registrován: pon říj 07, 2013 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Jack_of_Hearts » pon říj 21, 2013 1:46 am

Meril jsem zrovna dnes prikon svoji lednicky a tak si rikam, ze se zapojim do debaty. Moje lednicka je vestavena, necelych 100 litru, s italskou chladici jednotkou Frigoboat Capri 35 a s tim nejvetsim krabicovym vyparnikem, jaky tato firma nabizi. Jak je vseobecne znamo, plachetnice trpi notorickym nedostatkem elektriny a lednicka na lodi bude zrejme jejim nejvetsim spotrebitelem. Prenosne lednicky jsou vetsinou puvodne zamysleny do kamperu a hlavne do nakladaku, kde o spotrebu prilis nejde. maji tudiz pomerne tenkou a nekvalitni izolaci. Co se tyce kompresoru, pokud vim, vsichni ti vyrobci 12V chladicich jednotek a prenosnych lednicek pouzivaji jeden ze dvou typu - jeden je primocary (kmitajici) a dela jej snad japonska firma a ten druhy, vice obvykly a vice oblibeny je rotacni a vyrabi se v nemecku. Je dobre si uvedomit, ze spotreba letnicky nesouvisi ani tolik s jeji velikosti, jako s kvalitou izolace - pokud muzeme srovnavat jablka s tim druhym ovocem.

Svoji ledniku jsem vestaved do pride (forepeek) pod predni bunk. Je izolovana 7.5 cm polyuretanove peny, plus dalsich asi 1.5 cm konstrukcni peny (linearni PVC). Vnitrek jsem vylaminoval ze skelneho epoxy laminatu a natrel epoxidovou barvou na opravy koupenovych van. Vstup je vikem z vrchu, pod vikem je kvalitni tesneni. Lednicku provozuji tak, ze ji mam v horni casti rozdelenou vyndavaci prepazkou z peny (minicell - pouziva se na tapecirunk v kajacich). Spodek a jedna pulka vrsku funguji jako pomerne teply mrazak, polovina horni casti oddelena penou jako vlastni lednicka - aby mi nezamrzalo pivo.

Jo a abych nezapomel, co jsem nameril. Vnejsi teplota byla asi 16 stupnu C, vnitrni jsem mel nastavenu na -5C. Lednicka si vzala za 24 hodin necelych 10 Ah z 12V systemu a to i s rozbehem.

Jeste k tomu Capri. Kompresor a vyparnik jsou predplneny chladicim mediem, takze po instalaci clovek jen zaklapne takove rychlospojky. Prislo velice vhod, ze na teto jednotce se da nastavit rychlost otacek kompresoru, protoze pri nekterych frekvencich mi mirne vibruje trup lodi.

Honza K
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1121
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » pon říj 21, 2013 10:32 am

Ty Honzo...Zkoušel jsem najít ceny těch kompresorů,ale našel jsem jenom tak na rychlo ceny v dolarech....palba...Dvakrát víc jako Danffos. Proč si použil tenhle kompresor??? A kde ho máš umístněnej,bo má to aktivní chladič,tak asi bude dost slyšet... No a jestli můžeš,vysvětli tady ctěným účastníkům zájezdu,proč jsi si tu lednici stavěl,proč si nezaběhl do Tesca a nebo nekoupil 15 litrovou přenosku... :D . Oni ti stejně rychle vysvětlí,ža jak a co jsi udělal je to nejhorší na loď... :lol: .Nesežrala tě ještě plíseň...??? :lol: .Moje lednice má skoro 130l(výparník dělanej na 120l max.),ale s 10 Ah za den...to si můžu nechat zdát...U 30°c v lodi jsu někde u 40Ah za den při 2°C ve středě na dně ledničky u 3000RPM kompresoru...odhad,neměřil jsem ale původní izolace na lednici je dosti poškozená,tak ji budu muset časem dělat novou.
Danffos už dávno dělá předplněné kompresory. Zacvakneš spojky a finito,tím končí instalace kompresoru. Co se týče regulace otáček kompresoru,tak u Danffosu je to normální věc,ale ten plošák s konektorma a odporama není součást kompresoru,musíš ho přikoupit ( Ve Fr. cca 30,-€). Rozmezí od 2000 RPM (to je standartní nastavení) po 3500 RPM. Přes ten plošák můžeš měnit i odpojení kompresoru jako ochranu před podvybitím baterek,ale ani původní,ani možné nastavení si nepamatuju. Instalace pro negramotného,nasadíš na konektory k termostatu a termostat na plošák.
A pro 12345...Pokud někdo používá lednici na lodi systémem jako ty,zapnu na dvě hodiny,nebo ji na noc vypínají,pak je možné,že místo namražování na výparníku všechno stíká na dno lednice a pak to plesniví.Lednice má jet,teplota má být nastavena mezi 2-4°c a pak ti žádné plísně,ani kondenzáty nehrozí.pokud někdo drží lednici na třeba 8°c,no tak se nemůžete divit.Já mám lednici suchou (vnitřek inox),ale i tak používám na všechno dózy a na dně mám dřevěné,rošty myslím mahagon((za to bych ale krk nedal). Nicméně hygiena,odmražování a čistění lednice je snad normální věc,a věřím,že většina lidí to dělá i doma. Pokud na lodi nikdo nebude,lednici odmrazím,vytřu octovou vodou a celo dobu nechám otevřenou.Tak prosté.Jediné kondenzáty,které jsou patrné jsou na trubkách vedoucí z výparníku ke kompresoru,ale jak jsem psal,je to tak nepatrné množství,že nestojí za řeč.
Proč si Denis koupil na člun přenosku,chápu,doma jsme ji nosívali na člun taky 35l.Náklony na člunu nehrozí,ale v Bratislavě na Dunaji jsme jednou chytili na rybách takovou vlnu,že lednici katapultovalo ze sedáku na kamase a to dosti nešťastně.Proto jsem pak lednici stavěl i v tom člunu.Tenkrát jsem dělal jenom boudu a izolaci a chlaďař zbytek.Tvrdil mi,že jsem to udělal nahovno,nicméně,pokud vím lednice na tom člunu chodila výborně a chodí dodnes... A to už je cca 15 let. Na motoráku s dobíjení není problém uživit přenosnou lednici a nicméně nic by jí vadit nemělo,na plachetnicích je to něco jiného,dlouhodobě lednice jede v náklonu a na to běžný kompresor stavěnej není. No a pokud někdo chce studené pivo a brouzdá někde po přehradách,tak to mu fakt kvalitní rybářskej termobox udělá lepší,jednodužší a levnější službu. Dobré boxy jsou sice dražší,kolem 80-100,-€ za cca 50-60l,ale ve zastíněném boxu vydrží podstatná část ledu 48 hodin ve 25°c průměru. Používali jsme ho ale jenom na zachlazení ryb,nikoliv na chlazení dvou bas piva... ;)

howk
Monty
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1599
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 59
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » pon říj 21, 2013 8:05 pm

To je přesně ono Monty (a všimni si, že mi nedělá problém napsat tvoje jméno).

Já provozuju lednici nárazově. Neběží mi nepřetržitě. Taky tim, že je malá, tak tam pořád něco dávam a vyndavam. Ale hlavně já jsem náročnej na detail a na provedení. Na mojí loď by se nějaký samo domo nehodilo. Mam to prostě jak zmenšenou lednici z domu. Každej má holt jiný nároky. Já bych třeba nesnesl v lednici nějakej dřevěnej rošt a podobný věci. Nic proti tomu, ale pro mě fakt ne.

Moje lednice má normální dopředu otevírací dvířka. Je to prostě profesionální provedení se všim všudy. Parádní LED osvětlení, prosklený dvířka, dnes už z kouřovýho skla. Dovnitř je vidět jen když se uvnitř rozsvítí. Spínač je samozřejmě jak na dvířkách, tak i venku. Ten venkovní má nastavitelnou intenzitu světla. Nahoře na lince mam digitální regulaci s nastavitelnou hysterezí. Když si nastavim 4 stupně hysterezi, tak se mi zaručeně lednice celou noc nesepne. Nachlazený dvě 2l petky tam vydrží 3 dny (z výchozích 5 stupňů na 12).

S kompresorem jsem si trochu naběhl. Nejdřív jsem měl normální na 230 V a měnič. Bohužel nepřežil cestu po D1. V chorvatsku jsem na vrakovišti lodí našel pár vyhozených lednic. Z jedný jsem si vyndal švink (netušim už jak se to píše) kompresor. V elektronice byl jen špatnej vysokofrekvenční filtr a jedna dioda. Oprava za 200kč. Chlaďař mi to napojil a parádně to maká. Nechal jsem to běžet na zahradě na pouhou polovinu panelů. Běželo to úplně v pohodě od půlky srpna do konce září. Pak jsem to už vypnul.

Celkový náklady?
Reklamní lednice Big shock - 2.500,-
Práce chlaďaře - 1.000,- + 500,- montáž druhého kompresoru
Dodatečná izolace lednice (přidal jsem tam 6cm) - cca 200,-
Lepidlo na izolaci - cca 150
Oprava elektroniky kompresoru - cca 200,-
Nový sklo od kluků z vývoje izolačních skel - lahev dobrýho vína

Do příští sezóny mě čeká komplet novej interiér, takže bude nová i kuchyňka. Teď je tam lednice jen na rychlo strčená.

Je to o způsobu použití a o náročnosti na detail :D
Jura
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 172
Registrován: sob úno 25, 2006 10:10 am
Reputace: 15
Bydliště: Brno, A-26 Tobago, Motor sailer 31

Příspěvekod Jura » pon říj 21, 2013 8:49 pm

Přidám moji zkušenost, která možná trochu pomůže zakladateli tohoto vlákna.
Mám podobnou loď jako ty (7,6m) a koupil jsem ji od posledního majitele i se zabudovanou kompresorovou ledničkou s horním krytem. Lednička fungovala (a stále funguje) k naší spokojenosti až do doby, kdy jsme si koupili za jiným účelem mobilní kompresorovou Ezetil 25L.
Pořídili jsme ji před cca 4/5 lety na výstavě v Tulnu. Kolik stála už si nevzpomínám, dali nám 100 E slevu, ale i tak jsem se dost ošíval...
Nakonec se to ukázalo jako skvělá investice a teď je jako číslo jedna i na lodi a původní nerez lednička je na potraviny a ovoce, které jinak na malé lodi jsou uloženy tam kde je místo... Pro mě je důležité, že má cca poloviční spotřebu, je malá a účinná a hlavně je naprosto tichá. Není nad to, když ti na malé lodi hučí v noci u hlavy kompresor a ještě ti v létě přitápí.
Tak přeji hodně štěstí s výběrem a hlavně se nepouštěj do žádné samovýroby, na kterou jsme celosvětoví odborníci.
zdraví Jura
Uživatelský avatar
fantonin
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 33
Registrován: sob srp 24, 2013 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod fantonin » pon říj 21, 2013 9:06 pm

Juro diky :) Zkusim to taky takto a doufam ze sem za par let budu moc pridat podobnou reakci :)
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7108
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 98
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon říj 21, 2013 10:41 pm

Monty, prečo by prenosná kompresorová chladnička mala v náklonoch robiť problémi?
Mňa na tej prenosnej čo som si kúpil fascinovalo, že za cenu najlacnejšieho kompresora na stavbu chladničky ju mám celú komplet :) Je jasné že má malý obsah, ale vmestí mi do nej 5 pív, flaška vína, flaša minerálky, jeden džús, syr na strúhanie a pár šniclov na grilovanie a stále ešte nie je úplne plná. Pre dvoch bohato stačí aj na týždňovú dovolenku. Týmto samozrejme nespochybňujem vstavané chladničky, ale aj tá prenosná má jasné výhody. Nemá sice izoláciu 7,5 cm PUR peny, ale pri tom malom objeme a množstve chladeného je mimoriadne úsporná. No a stým octom máš recht ;) .
Uživatelský avatar
Jack_of_Hearts
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 18
Registrován: pon říj 07, 2013 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Jack_of_Hearts » úte říj 22, 2013 12:57 am

Monty,
duvodu proc jsem vybral tuhle sestavu bylo nekolik. Libila se mi ta regulace otacek, meli velky vyber vyparniku a ten velky krabicovy vyparnik mi velikosti vyhovoval na zmrazene krabicky Lock&Lock. Trubky jsou dost dlouhe pro moje pouziti, coz nebyl ten pripad u casti konkurence. Na vyrobce jsem nejspis nenasel zadne stiznosti. Myslim, ze to nebyl nejlacinejsi zpusob jak podobnou sestavu poridit, ale taky ne nejdrazsi. Kupoval jsem to v US za $ a dali mi slusnou slevu na firmu, takze to celkem vyslo. Uz jsem se nejak naucil nekupovat na lod to nejlacinejsi - vetsinou se mi to vice nebo mene vymstilo. Spis se napred rozhodnu, co potrebuji poridit a pak se snazim to dostat za prijatelnou cenu.
Mel jsem asi rict hned zkraje, ze moje lod je trimaran a i kdyz je pres 9 metru dlouha, tak tam mista moc neni, zejmena ne od vodorysky dolu. Ten prostor jsem tam vlastne mel nachystany mezi dvema konstrukcnimi prickami (vyztuzeni pride) a trupem a bylo to asi jedine misto, ktere prichazelo v uvahu. Na nic jineho se moc nehodilo. Na kompresor jsem ale musel zkonstrouvat jakousi policku a proto jsem potreboval dost dlouhe trubky. Kdybych byval chtel pouzit lednicku prenostnou, asi by se mi tam stejne nevesla a objem by byl v kazdem pripade o hodne mensi a spotreba proudu asi vetsi. Ony slusne slunecni panely take nejsou zadarmo. Co se tyce zatekani a plisne hoho se nebojim - vnitrek lednicky je ze stejneho materialu jako je trup lodi zvenci.
Pokusim se jeste pripojit dve fota, ale vcera jsem s tim velky uspech nemel.
Tak se to povedlo - jen se omlouvam za spatny smer. Ja je mel spravne!

Honza K
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1121
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » úte říj 22, 2013 10:28 am

To Zdenek 123456
Já jsu z tebe trochu v rozpacích...Započal jsi vlákno o tom,jak se nemá nic bastlit,ale dle toho,co ty píšeš,budeš nejspíše mistr okresního přeboru. Hele,já nemám teď moc času všechno psát znovu a znovu,jenom proto,že někdo nechce chápat věci tak,jak jsou podané. Tvoje náročnost na detail si odporuje s tím,co píšeš,nemáš li rád dřevo,bo ti to přijde...nevím co,tak věř,že já zase nesnáším plasty,hlavně v kuchyni,ale i na lodi celkově,i když jsou asi nejpraktičkejší kompromisním řešení mnoha věcí a ani já se jejich užití nevyhnu vždy, omezuji jeho užití na minimum a často volím daleko náročnější a mnohem dražší řešení. Pokud mi budeš tvrdit,že tvoje lednice v noci nesepne při nastavení 4°c a venkovní teplotě...no nebudu přehánět ale cca 25°c,tak to říkej víš komu...tomu co seno žere. Otvíráni lednice ze předu je to nejhorší,co může být,hlavně když píšeš,že furt něco bereš a dáváš. A o tom snad nebudeme se přít,to by bylo už na diagnózu. Podívej se na provedení,jak si to udělal Honza,v amatérských podmínkách a pak se raději na to vyprdni,bo sice chápu,že každá liška chválí svůj ocas,ale na to už jsem toho u lodích přeskákál dost,abych si dovolil tvrdit,že nic,co jsi tady podal nemá v praxi nijaké opodstatnění,je to bastlení na extraligové úrovni,jednou se ti na lodi všechno tohle vymstí,včetně té lednice,ale na to přijdeš až v době,když začneš loď používat jako loď a ne jako chatu pro weekendovej dejchánek. Neber to ve zlém,ale to co děláš ty,je jenom těžkej kompromis,z dobrým a profesionálním provedení a užitím nemá nic společného,jak po stránce designové,tak uživatelské a v podstatě žádné. O tom,co tady píšeš možná přesvědčíš někoho,kdo zatím lodím moc nerozumí,ale ne mně.No a to je na tomhle fóru asi největší průser. Vyrůstají tady pak lidi,co od začátku mají tak zkreslenej pohled na věc,bo tady se to často prezentuje jako samozřejmost,že pak mnozí,co se do problematiky lodí zavrtají trochu víc,jsou v těžkém šoku,když narazí na realitu.

To Denis:
To o tom náklonu není z mé hlavy. Četl jsem to na jedné přenosce.Dokonce na jedné jsem četl,nezapínejte lednici počas transportu :D Ale přečti si,co jsem psal.Přenoskám to nevadí všem,jsou k tomu uzpůsobené(ale ani zdaleka ne všechny),ale ostatní kompresory,pokud nejsou k tomu určené,v takovém náklonu pracovat nemohou,díky konstrukci.To byla jenom reakce na použití lednic na lodi na 220V... Používat přenosku na člunu,u jedno-dvou denních výletů je zcela jistě na místě,ale v plachetnici,na které se pluje třeba ve 4 lide celej tejden 20 litrů nemůže stačit v létě ani na pivo. Nicméně jsem přežil rok v kuse na plachetnici bez lednice a to bez problémů a v teplých krajích.
Měl jsem 35litrovou lednici v dávných dobách,kdy kompresorová přenoska bylo něco...no ne běžně a vůbec ne levně dostupné u nás doma,brával jsem ji na člun,sloužila mně i jako sedák na rybách,ale je to kompromis. Odhlídnouc od spotřeby,která u dlouhodobého používání bude daleko větší při 2O litrech užitku,jak u vestavěná lednice kolem 100 litrů (ty komresory mají přibližně stejnej příkon ) je fakt,že hlavně na malý plachetnici ji dát tak,aby nezavazela bude někdy problém,hlavně ve více lidech na palubě,o užitkovosti a komfortu uživatelském se snad už ani bavit nemusíme. A volně ložená přenoska je trochu na šťáru i z bezpečností...Vůbec všechno na plachetnici volně ložené může být použito proti vám.I jako projektil :D .A jak jsem se už nejednou přesvědčil,tak ne jenom na plachetnici,ale někdy i na člunech.

To Honza:
Hezká práce...Pochopil jsem už z prvního příspěvku,že nejspíš žiješ na druhým břehu,ale právě tam se mně zdálo,spíše jsem nabyl přesvědčení,že je všechno za lepší korunku jako v Evropě.Nekupovat na loď vždy levný věci a už vůbec ne pro plavbu neurčené jsem se naučil už dávno,i když ne vždy se toho držím. A už určitě ne u věcí aktivní i pasivní bezpečnosti. Ale snažím se,pokud je to v mých silách a mám možnost raději koupit všechno v marine provedení vyššího standardu i když často second hand.Nicméně taková varná konvice z Ikey za šesták v inoxu mi slouží stejně,jako z Jachtšopy za 60,-€.Nicméně,na lodi jsu už v podstatě furt a jakej problém třeba udělají i nerezový příbory,pokud nejsou z kvalitního nerezu nebudu rozebírat. Tak je to na lodi se vším,hlavně na moři a dlouhodobě.To se pak vymstí všechno,na čem se šetřilo a dosti často s fatálními následky....a o tom žádná.
Co se týče energie,mohl bych říct,že není pro mně moc podstatná,ale to bych kecal.I když mám solár 240W s MPPT reg.,vestavěný diesel generátor 3.5 kW. 2x 200 Ah v servisních trakčních AGM bateriích,tak někdy,hlavně když už je v zimě slunko ne moc vysoko a ne moc dlouho prostě šetřit musím. Naštěstí ne tím,že bych vypínal lednici :D .

Tím tuhle debatu v tomto topicu z mé strany asi ukončím,pokud nebude relevantní důvod pokračovat. Dělejte si kluci jak chcete,co chcete.Někdy to vyjde,někdy ne,ale bavit se o tom,jak co zbastlit,nahradit vyřešit někdy zcela nestandartně tam,kde k tomu není nejmenší důvod,pak tvrdit,že je to lepší,než yárama milionkrát ověřeno v praxi a ještě to prezentovat jako dokonalejší řešení pro loď ....he,na to jsu už trochu starej. Všechno,co se dělá způsobem,který není primárně určený pro loď,práci v těžších podmínkách a dlouhodobě plnící svůj účel je kompromis....někdy lepší,někdy horší,ale pořád jenom kompromis,který se jednou může ale taky nemusí vymstít. Ale většinou....všeho jenom dočasu. Já si to moc u takové zátěže nemůžu dovolit tady odchází i věci,které patří k těm nejvyšším třídám ve svých kategoriích,primárně určené pro plachetnice a moře,ale chápu,že u weekendu na přehradě to jde. Nicméně i tam bych raději volil standardní řešení,hlavně pokud je to cenově přibližně stejné,i když trochu víc pracnější. No a to se bavíme tady o lednicích,v podstatě jedné z nejnepodstatnějších věcí pro provoz plavidla,ale nesmírně důležitou pro komfort pobytu na lodi.
No a ještě pro Denise.....o používání přenosky na svým guaru ani neuvažuj....Teď je pro tebe velice jednoduché tu lednici vestavět,bo až budeš mít všechno hotovo,budeš muset něco rozkuchat a dělat to nanovo. A nebo si udělej jak chceš,ale veř nebo ne,dopadne to jak píšu. Dříve, nebo dožijeme li ve zdraví později ;) .

howk
Monty
Uživatelský avatar
karaya2
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 239
Registrován: pon zář 24, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Tišnov
Kontaktovat uživatele:

re:

Příspěvekod karaya2 » úte říj 22, 2013 12:13 pm

Třeba se bude hodit ;) Icera
My máme Tohle
Uživatelský avatar
Svobodak
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 732
Registrován: čtv led 24, 2008 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: olomoucko
Kontaktovat uživatele:

Re: re:

Příspěvekod Svobodak » úte říj 22, 2013 1:22 pm

karaya2 píše: ...Třeba se bude hodit ;) Icera...


A nejaka osobni prakticka zkusenost s termoelektrickymi agrety ve vestavenych lednicich je???

P
Uživatelský avatar
karaya2
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 239
Registrován: pon zář 24, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Tišnov
Kontaktovat uživatele:

re:

Příspěvekod karaya2 » úte říj 22, 2013 1:34 pm

A nejaka osobni prakticka zkusenost s termoelektrickymi agrety je???

Ano prosím , obvykle chladí pivo a jiné dobroty :mad:
Jinak montáž WAECO ColdMachine 55 zvládne každý trochu zručný blb :D Systém je naplněn a stačí sešroubovat rychlospojky a připojit šalinu dle návodu .
Uživatelský avatar
Svobodak
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 732
Registrován: čtv led 24, 2008 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: olomoucko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Svobodak » úte říj 22, 2013 1:48 pm

To s tim pivem, jinymi 'ochrannymi' napoji a dobrotami bych docela i predpokladal, nebo spise, ocekaval.
Dokonce nepochybuji ani o tom 'trosku zrucnem blbovi'.

Otazka vsak zni kompresor x termoelektrika ;) .
Mne termoelektricky clanek pripada, bez osobni zkusenosti, jako docela prijemne reseni.
Je to kompaktnejsi, jednodussi, bez dalsiho media na lodi.
Jelikoz to budu resit na lodi nekdy z jara, nejspis si o tom nejprve nekde neco prectu.

Pavel
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1599
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 59
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » úte říj 22, 2013 3:18 pm

Hele Monty, plácáš tu nesmysly. To už se ani nedá na to věcně reagovat.

Lednici si zplácej z čeho chceš, klidně i ze dřeva. To je tvoje věc. Oni by se asi výrobci lednic měli u tebe učit z čeho a jak to vyrábět.
Loď si používej taky jak chceš. Já bych třeba nemohl celej rok bydlet v hromadě železa a nenapadam tě kvůli tomu, jako ty nás. Každej užívá svoje věci tak jak sám chce.
Mě naprosto vyhovuje víkendovej a dovolenkovej provoz. Mam k tomu loď uzpůsobenou a jsem spokojenej.
Už s tebou nechci dál ztrácet čas. Nikdy nepochopíš.

Abych nebyl úplně OT.
U některých těch boxů je opravdu v návodu napsáno nepoužívat za jízdy, nebo maximální náklon. Toho je dobrý se fakt držet. Některý boxy jsou tak nešťastně postavený, že při náklonu vyteče z kompresoru olej a ten se pak zadře. Dá se to vyřešit tim, že se box bude zapínat jen když jsou k tomu vhodný podmínky. Třeba po plavbě. Jen mi kamarád říkal, že po náklonu je potřeba počkat tušim tak hodinku, než ten olej nateče zpět do kompresoru a pak teprve to zapnout.

Ty boxy mívaji dost často menší spotřebu, než vestavěný lednice proto, že u tý vestavěný lednice můžou bejt tepelný mosty, nekvalitní i když tlustá izolace a většinou neni moc dořešený těsnění víka.
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1599
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 59
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » úte říj 22, 2013 3:30 pm

To Jack_of_Hearts

Z venku to vypadá pěkně. Přívodní trubky z větší části překreje matrace, takže to asi ani tak neni vidět.
Možná pro ty, kdo se chtějí vrhnout do stavby by bylo dobrý mít fotku lednice zevnitř, způsob provedení těsnění víka a umístění a uchycení výparníku uvnitř.

Jak se ti chová vnitřek lednice z laminátu? Jak dlouho jí používáš? Mě to vloni několik nezávislých chlaďařů rozmlouvalo. Dokonce i kamarád, kterej sice staví hlavně průmyslový chladící boxy ale postavil už i několik vestavěnejch lednic do lodí. Už si ale nepamatuju proč mi to rozmlouvali. :(
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1121
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » úte říj 22, 2013 4:27 pm

To KarayaII,
Icera...O to nech raději nikdo ani neuvažuje. Sic na pohled jednoduché řešení,statisticky vypadá asi takto...cca 8-10 krát větší příkon,než kompresor,účinnost cca 20-25% proti kompresoru ve stejné bedně...Odzkoušeno!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
V 110L boxu(vestavěném,origo výrobcem), s agregátem vzatým z 48L lednice,za 24 hodin 12 piv a 2x2l coly v létě,kdy přes den je 35°C v noci 28°c byl následní...Kola v plastu 21°c,pivo totéž....jedno zatoulané na konci lednice 23°c. Měřeno certifikovaným jehlovým teploměrem.Odběr 24x 6A asi sám za sebe,jinak s naším testem to bylo8.5A x 24hod.

Zdenda 2468

Ty fakt na něčem jedeš.... ;)

Svoboďák
Fakt na to zapoměň....K ničemu,ničemu a ještě jednou k ničemu. To se nedá uživit a pokud budeš muset pít 20°c pivo v 30°c venku,tak to asi neuneseš psychicky... :D Kompresor nestojí o moc více,bednu musíš udělat a montáž je složitostí sice trochu horší,ale zato radostnější :D podívej na tu cenu KarayaII .Kompresor pasiv chlazení,nehlučný,o 3 litry dražší,s desetinovou spotřebou a pětinásobným účinkem... nevím,jestli ještě něco řešit. :hmm:

howk
Monty
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1599
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 59
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » úte říj 22, 2013 5:10 pm

jj Monty, jedu na zdravym rozumu, ale to bys nepochopil. Stejně, jako když tu několik lidí vysvětluje, že seš mimo a proč. :whist:
Uživatelský avatar
Svobodak
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 732
Registrován: čtv led 24, 2008 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: olomoucko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Svobodak » úte říj 22, 2013 7:41 pm

Monty píše:Svoboďák
Fakt na to zapoměň....a pokud budeš muset pít 20°c pivo v 30°c venku,tak to asi neuneseš psychicky... :D


Tak to jsi, Monty, trefil skoro presne, akorat jsi nasledny stav pojmenoval velmi neprimerene.
Skutecnost je takova, ze bych se z toho asi po..ral vzteky, pivo bych nejspis nahazel do vody a clanek vytrhl z bedny a rozslapal .
Fuuuuj, teple pivo :puke: , :thmbdn:

Kazdopadne tuto informaci beru, nebot prave takove zkusenosti mne zajimaji.

Diky. Pavel
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8689
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 108
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » úte říj 22, 2013 8:49 pm

Monty mě předběhl. Je to jak píše.

Termočlánek je nouzové řešení. Mám ho v přenosné autochladničce....V autě za jízdy ta spotřeba tolik nebolí a chladí z okolní teploty co je v autě, tedy vychlazené klimou.

V lodí nic moc a spotřeba docela dost.

Jediný plus, že to není až tak hlučné, ale stejně ventilátor co chladí článek z venku je slyšet....

To Svoboďáku určitě nedělej.....
Uživatelský avatar
Svobodak
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 732
Registrován: čtv led 24, 2008 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: olomoucko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Svobodak » úte říj 22, 2013 9:05 pm

Ja ten clanek, Libore, taky mam v prenosce a nic moc parady opravdu nenadela.
Jen jsem si rikal, co kdyz .... ??? Co kdyz tyhle jsou uz zase o neco dal???
Kazdopadne diky i Tobe.

Pavel
Uživatelský avatar
Jack_of_Hearts
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 18
Registrován: pon říj 07, 2013 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Jack_of_Hearts » stř říj 23, 2013 12:51 am

Zdendo,
prikladam par fotek. Lednicku jsem pouzival letos prvni sezonu. Celkove bezela tak asi sedm tydnu. Neni laminat jako laminat, tenhle se chova vyborne. Jako pryskyrici pouzivam vyhradne epoxyd. Ten je snad schvalen i na styk s potravinami. Polyester smrdi. Urcite bych ho na projekt tohoto druhu nedoporucoval. Vinilester jsem nikdy nezkousel. Pokud by se nekdo chtel do stavby podobne krabice poustet, pripominam jen, ze je treba si dat zalezet, aby clovek nemusel moc brousit - pouzivat peel-ply atd. Blbe se to v tech koutech zacistuje. Take je treba se ujistit, ze se pryskyrice bude snaset s izolacni penou a nesezere ji.
Honza K
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7108
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 98
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř říj 23, 2013 8:18 am

To sa mi Jacku ani veriť nechce, že je to amatérska práca, takto z fotky by som odprisahal že je to laminované do formy. K epoxidu, ak sa po vytvrdnutí umyje tuším 2% nou kyselinou citronovou, tak je vhodný na styk s potravinami.
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1599
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 59
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » stř říj 23, 2013 8:47 am

Smekám před tvojí šikovností. Tohle je fakt pěkná práce!

Voda se dole nedrží? Nebo máš nějakej odvod?
Vidim tam správně vedle kompresoru spínací hodiny? To máš aby to nespínalo v noci? To je šikovný. Super nápad. Dodělam je tam taky, ať to nemusim hlídat a spínat ručně. :) Jedny programovatelný měsíční spínačky se mi ještě poflakujou v polici od doby, kdy jsem doma zrušil kotel na biomasu. :)
Uživatelský avatar
Jack_of_Hearts
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 18
Registrován: pon říj 07, 2013 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Jack_of_Hearts » stř říj 23, 2013 2:04 pm

Panove, dekuju uctive za poklony. Musim se ale riznat, ze jsem nejdriv trochu trenoval - kdyz jsem stavel celou tu lod. Nez v kvalite provedeni vidim rozdil mezi amaterem a profesionalem spis v tom, ze profesional je vetsinou chopen lepe odhadnout kolik to bude stat a jak dlouho to bude trvat. Co se laminatu tyce - peel-ply dela zazraky.

Odvod vody to nema. Nechtel jsem v nejstudenejsim miste zpusobit tepelny most. Kondenzace je minimalmi. Kdyz lednicku po dvou tydnech vypnu, tak to snadno vytru jednim malym hadrem. Je to asi hlavne zasluhou pritupu vrchem. Viko velice dobre tesni, az tak, ze jsem do nej musel vyvrtat malinkou dirku. Tez se to snazim zbytecne neotvirat.

Ne, to nejsou hodiny, to je termostat. Polsky, mechanicky, nejlacinejsi co k tomu nabizeli, ale umi chlazeni i mrazeni. Oni si na to jen lepi cedulku - a to jeste sejdrem.

Jeste ke hluku. Nejdrive trochu rezonoval trup, ale kdyz jsem nasel ty spravne otacky, tak je to velice tiche a rekl bych, ze ten zvuk je skoro prijemny. A ja v te pridi zas tak casto nesedim. Nekdy to malicko zachrochta, jak se to tam odparuje a kondenzuje. Coz mi pripomene, ze si mam otevrit pivo.

Honza K

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti