Tohatsu 4/5/6 - konečné řešení otázky

Palubní instalace, zařízení a výbava lodě pro plavbu.

Moderátoři: Pepa, smike, vilma

Uživatelský avatar
davidhd
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 68
Registrován: pon pro 19, 2011 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod davidhd » stř dub 08, 2015 12:27 am

Rozhodl jsem se jednou pro vždy vyrešit věčnou otázku okolo zvýšení výkonu. Protože bych to rád udělal důkladně sháním někoho, kdo má 5 k verzi Tohatsu/Mercury a pustil by se do předsezónního vyčištění karburátoru. Při té příležitosti mi udělal fotku a změřil dvě míry, nic náročného. Nedávám tomu moc šancí, teba se tu najde nejaký nadšenec :). Mam doma karburátory z verze 4 a 6 k a v čem se liší vím naprosto přesně. Teorie praví, že 5 k by měla být stejná jako verze 6 k jen jinak natryskovaná, moc tomu nevěřím takže než z celé věci udělám definitivní závěr, rád bych měl prohlédnutou ještě pětku.

ABYCH NENAPÍNAL VERZE 4 k v žádném případě nejde v běžných podmínkách předělat na verzi 5 k nebo 6 k jinak než VÝMĚNOU CELÉHO KARBURÁTORU u 5 k na 6 k to možná jde...


Obrázek
Naposledy upravil(a) davidhd dne sob dub 11, 2015 1:15 am, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
knoki
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 296
Registrován: ned led 20, 2008 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod knoki » čtv dub 09, 2015 6:17 pm

davidhd píše:Tak odpovědi se evidentně nedočkám :( Sestra je zrovna v USA tak jsem ji zadal koupit cely karburátor vyjde na 3.500,- :)


Tím jsem myslel, že to máš vyřízeno.

Ale pak jsi mě nasral (nasr.l):

davidhd píše:Nedávám tomu moc šancí, teba se tu najde nejaký nadšenec a ne jen banda tlachalů :)
Uživatelský avatar
davidhd
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 68
Registrován: pon pro 19, 2011 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod davidhd » čtv dub 09, 2015 6:34 pm

Tak pardon :( , ale řikam si, jestli se někdo najde kdo ty dva šrouby povolí a změří ten difuzor u verze 5 k, ale myslim si že to nikdo neudělá a bude jen teoretizovat jakby kdyby. Jinak jsi s tou klapkou měl naprostou pravdu je tam větší díra a to tak, že o dost. Ani při největší fantazii si nedovedu představit, že by se někdo pustil do instalace větší klapky, která se navíc nedodává samostatně, takže by si ji musel vyrobit...Jo a dolar šel nahoru takže stál 4100,- ale i tak mam radost, že nemusim nic vrtat jen ho tam namontuju. Tedka mě čeká asi i propler :( Na vodě budu v květnu tak dam vědět zda to jezdí lépe prohodit ty karburátory je na 10 minut ;)
Uživatelský avatar
packa
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1362
Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Velký Osek

Příspěvekod packa » čtv dub 09, 2015 8:45 pm

zkus oslovit kluky-rybare-mezi nima by tech motoru melo byt podstatne víc než tady
www.mrk.cz
Uživatelský avatar
pkokoska
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 82
Registrován: stř úno 27, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Šaľa - Váh

Příspěvekod pkokoska » sob dub 11, 2015 5:58 am

davidhd píše:Tak pardon :( , ale řikam si, jestli se někdo najde kdo ty dva šrouby povolí a změří ten difuzor u verze 5 k, ale myslim si že to nikdo neudělá a bude jen teoretizovat jakby kdyby. Jinak jsi s tou klapkou měl naprostou pravdu je tam větší díra a to tak, že o dost. Ani při největší fantazii si nedovedu představit, že by se někdo pustil do instalace větší klapky, která se navíc nedodává samostatně, takže by si ji musel vyrobit...Jo a dolar šel nahoru takže stál 4100,- ale i tak mam radost, že nemusim nic vrtat jen ho tam namontuju. Tedka mě čeká asi i propler :( Na vodě budu v květnu tak dam vědět zda to jezdí lépe prohodit ty karburátory je na 10 minut ;)



Ahoj
Ja mam doma TOHATSU 2013, 5 Koni.
Tiez ma zaujima prestavba , zvysenie vykonu.
Napis co chces zmerat na karburatory a ja to zmeriam.
martinptacek
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 628
Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
Reputace: 21

Příspěvekod martinptacek » sob dub 11, 2015 6:46 am

i já mám doma tohatsu 5. Zvýšení výkonu mě ale nezajímá. Radši bych vyřešil snížení váhy. Tak o 10kg idealně. Tak ale teď vážně. Loni mi nešla potvora nastartovat, tak jsem vyčistil karburator a startovat už jde. Akorát už to tolik netočí. Na plnej plyn mi to s gumákem nechce jít do skluzu a dřív to šlo celkem v pohodě. Ale když si trochu povytáhnu sytič, tak to frčí tak jak má. Zvednou se otáčky a gumák skočí do skluzu. No je mi jasny, že je tam něco pořád ucpaný a nemá dost paliva. Rozdělal jsem to podruhý, vyčistil znovu a žádná změna. Takže na něco zapomínám. Nevíte co na tom dělám blbě?
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1973
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 37
Bydliště: pri Malom Dunaji

Příspěvekod Ozzie » sob dub 11, 2015 7:32 am

Keď chcete jazdiť bez papierov, tak sa zamerajte na tieto motory:
Yamaha 6 DM
Obrázek
Je to skvelý dvojtaktový dvojvalec. Sú dostať aj so štítkom 3.68 kW.

A keď niekomu dvojtakt nechutí, tak potom je tu riešenie od Hondy:
Obrázek

Osvedčený a nezničiteľný (viď Dedko) dvojvalcový štvortakt, tiež so štítkom 3,68 kW.
Je pravda, že u nás na trhu nie sú, ale kto chce ten nájde.

Tie jednovalcové 5 koňové motory nechajte tak a predajte ich rybárom. Oni jazdia pomaly.
Uživatelský avatar
davidhd
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 68
Registrován: pon pro 19, 2011 1:00 am
Reputace: 0

pro Martinptaček

Příspěvekod davidhd » sob dub 11, 2015 8:32 am

Servis sem uplně nepatří, ale posílám pěkné video kde je krasně vidět jak ten karburátor vyndat, když ho budeš mit rozebranej změř mi to :) Youtube návod na čištění
NApadá mě ještě, že nedostatek paliva může mít na svědomí i palivové čerpadlo případně přicpaný filtr na hadici (pokud ho tam máš) nebo sítko přímo v nádrži. Pokud tedy používáš externí nádrž...
Uživatelský avatar
davidhd
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 68
Registrován: pon pro 19, 2011 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod davidhd » sob dub 11, 2015 9:31 am

Ahoj
Ja mam doma TOHATSU 2013, 5 Koni.
Tiez ma zaujima prestavba , zvysenie vykonu.
Napis co chces zmerat na karburatory a ja to zmeriam.[/quote]

Níže jsou fotky zajimaji mě dvě míry a kod. Pokud to stejné s 6k tak ti mužu prodat trysky na 6k, které jsem si koupil, ale na karburátor z 4k se nedají použít :)

Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
knoki
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 296
Registrován: ned led 20, 2008 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod knoki » sob dub 11, 2015 11:46 am

martinptacek píše:i Loni mi nešla potvora nastartovat, tak jsem vyčistil karburator a startovat už jde. Akorát už to tolik netočí.


Pokud pominu ostatní možné příčiny, tak na 90% VYČISTIT karbec.
Vyčistit karbec znamená, že si musíš být jistý, že jsou i všechny kanálky čisté = pročistit i je tenkým drátkem, buďto po nastříkání toho spreje nebo (tak to dělám já): opláchnu hrubé nečistoty - pak ultrazvuk - pak profuk - pak drátek - pak profuk - pak znovu ultrazvuk - pak profuk.
Uživatelský avatar
lukasbartak1
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 3
Registrován: pát dub 24, 2015 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod lukasbartak1 » pát dub 24, 2015 7:30 pm

Dobrý den
mám 5Hp Mercury a měním trysky a nevím jak mám oddělat jakoby víčko( nevím k čemu tam je), abych mohl vyměnit jehlu.
Obrázek
Ta 5 tužkou 3
Uživatelský avatar
knoki
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 296
Registrován: ned led 20, 2008 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod knoki » pát dub 24, 2015 8:41 pm

Je to záslepka = odvrtat.
Uživatelský avatar
davidhd
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 68
Registrován: pon pro 19, 2011 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod davidhd » sob dub 25, 2015 7:38 am

lukasbartak1 píše:Dobrý den
mám 5Hp Mercury a měním trysky a nevím jak mám oddělat jakoby víčko( nevím k čemu tam je), abych mohl vyměnit jehlu.
Obrázek
Ta 5 tužkou 3


Ahoj ty trysky měníš za větší? Takže z toho bude 6 hp? Mezi karburátorem 5/6 hp tedy krom trysek není rozdíl?
Uživatelský avatar
lukasbartak1
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 3
Registrován: pát dub 24, 2015 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod lukasbartak1 » sob dub 25, 2015 4:10 pm

Děkuji za odpověď
Jiný způsob není? A jak na to, abych náhodou něco nezhatil. Ten pán mi říkal, že to je jednoduchý a že to zvládne každý. Ale co mi přišla ta ,,krytka" ta mi připadá, že je menší a nevím jak jí tam zase dát. To se tam jenom narazí nebo i nějak lepí? A ano dělám z 5HP na 6HP. Mají narůst otáčky, tak až to nějak vyřeším dám vědět. 6HP nemám. Nevím co má jinak, ale koukal jsem na net a i pán z Budějovic od kterého jsem kupoval součástky říkal, že stačí vyměnit jen trysky na obrázku.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » sob dub 25, 2015 8:26 pm

Motory 5a6HP mají stejnou volnoběžnou trysku a liší se většinou pouze průměrem hl. trysky. Je dobré si najít průměr u staršího provedení těchto motorů, jelikož od určitého roku
se dělali menší díry u hl. trysky z důvodu nižších exhalací v návaznost na direktivu EU. S tím větším průměrem to lépe startuje a běží na volnoběh se studeným motorem. (dá se dříve zamáčknout sytič. Ty průměry bývají popsány v seznamu součástek k obrázkům. Většinou ten rozdíl v průměru hl. trysek je desetinách milimetrů a dá se to převrtat i na
malé stojanové vrtačce ve svěráku, nebo i v ruce (případně v kleštích). Vrtáčky potřebných průměrů se dají koupit v Narexu, nebo v lepších (větších) železářstvích např. u Břendy
na náměstí bří. Synků v Praze Nuslích. Já jsem u Suzuki 6 HP převtával hl. trysku ze seškrceného průměru 0,78 na 0,85mm dle staršího provedení. Emulzní trubička většinou
zůstává stejná. Na tom obrázku je hl. tryska č.2. A ta jehla č. 3 se nemění ale s ní se nastavuje přechod volnoběhu, protože po výměně hl. trysky se mění složení směsi. Je třeba
ji dotáhnout jemně na doraz a povolit o 3/4 až 1,5 otáčky a v tomto rozmezí nastavil u teplého motoru min. otáčky kdy jde pravidelně a při přechodu na větší nechcípne.
Je vidět, že nemáš moc vědomostí o motorech, pouze chceš mít silnější motor. Bohužel ten rozdíl není nijak moc velký a tak budeš nejspíše zklamán. Ta záslepka se dá vyndat,
když do ní navrtáš dírku, do které zařízneš závitník a s ním ji vytáhneš. Normálně jsou tyto štelovací šroubky volně přístupné pro potřebu nastavení, jelikož se časem vlivem
opotřebení mění potřeba nastavení volnoběžných otáček.
V tomto katalogu uvádějí průměr hl. trysky 0,75, což odpovídá tomu průměru 0,78 u Suzuki. Jinak ta pozice 17 je dle popisu plug ( záslepka). Není náhodou gumová?
http://www.boats.net/parts/search/Merc2 ... parts.html
Naposledy upravil(a) tataS dne sob dub 25, 2015 9:14 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
packa
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1362
Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Velký Osek

Příspěvekod packa » sob dub 25, 2015 9:11 pm

lukasbartak1 píše:Děkuji za odpověď
Jiný způsob není? A jak na to, abych náhodou něco nezhatil. Ten pán mi říkal, že to je jednoduchý a že to zvládne každý. Ale co mi přišla ta ,,krytka" ta mi připadá, že je menší a nevím jak jí tam zase dát. To se tam jenom narazí nebo i nějak lepí? A ano dělám z 5HP na 6HP. Mají narůst otáčky, tak až to nějak vyřeším dám vědět. 6HP nemám. Nevím co má jinak, ale koukal jsem na net a i pán z Budějovic od kterého jsem kupoval součástky říkal, že stačí vyměnit jen trysky na obrázku.



není ten pan nahodou p. Repa? :)
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » sob dub 25, 2015 9:16 pm

Řepa asi ne ale ten starý fousatý uculený mechanik. Ten je ochotnější.
Uživatelský avatar
lukasbartak1
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 3
Registrován: pát dub 24, 2015 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod lukasbartak1 » ned dub 26, 2015 5:09 pm

Dobrá děkuji za rady
Já tam stejně motor musím dovézt, protože jsem vše vyměnil a motor kouří a nereaguje na plyn. Asi to P. Řepa byl.
david
moderátor
Příspěvky: 5859
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 230
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » úte kvě 12, 2015 6:19 am

tady: http://www.i-les.cz/karburatory-c-5_43_114.html

je na pokusy takovejch karbeců za směšný ceny kopec :whist:
mirekk
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 56
Registrován: pát led 19, 2018 3:03 pm
Reputace: 6

Re: Tohatsu 4/5/6 - konečné řešení otázky

Příspěvekod mirekk » čtv úno 28, 2019 1:40 am

Zaujimalo by ma ci vymena karburatora naozaj dala citelne vyssi vykon, s akym clnom je motor pouzivany? Karburator pe zvysenie na 6koni som objednal na mercury f5m, len co sa da od toho ocakavat...
Uživatelský avatar
morave
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 39
Registrován: čtv říj 09, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Re: Tohatsu 4/5/6 - konečné řešení otázky

Příspěvekod morave » ned črc 17, 2022 3:40 pm

Takhle jsem si hrál.. stačí se podívat

Re: Zvednutí výkonu Tohatsu MFS 5hp na 6hp
Příspěvekod morave » sob 02. črc, 2022 9:28

Re: Zvednutí výkonu Tohatsu MFS 5hp na 6hp
Příspěvekod morave » ned 17. črc, 2022 14:31
Uživatelský avatar
jajarin
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 420
Registrován: pon srp 15, 2011 2:00 am
Reputace: 25
Bydliště: Nymburk

Re: Tohatsu 4/5/6 - konečné řešení otázky

Příspěvekod jajarin » stř kvě 03, 2023 2:11 pm

Prosím o radu, kde najdu chladící vrtulku Tohatsu 2,5, vrtulku mám jen nechci rozebrat celý motor
Uživatelský avatar
RACEK
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1098
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 99
Bydliště: Praha

Re: Tohatsu 4/5/6 - konečné řešení otázky

Příspěvekod RACEK » stř kvě 03, 2023 11:07 pm

Bude nejspíš dole v noze . Měnil jsem u 4ky a věřím že je to podobné.

Vyndáš gumový špunt na boku nohy a nad převodovkou rozpojíš táhlo řazení. Vyndáš dva šrouby zespoda nad vrtulí a spodek nohy s vrtulí a převodovkou vytáhneš dolů. A tam vevnitř najdeš impeler na chlazení.

Každopádně si ověř, že máš problém s impelerem, že nemáš jen ucpanou dírku, kterou vytéká ta kontrolní voda chlazení.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti