S/Y Carmen
Moderátoři: vilma, Pepa, smike
- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1813
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Za nadměrný je považován náklad, který svými parametry přesahuje limity stanovené vyhláškou Ministerstva dopravy ČR, která specifikuje, že délka soupravy nesmí přesáhnout 16,5 m, šířka 2,55 m, výška 4 m a hmotnost 48 t, a zatížení na jednu nápravu může činit maximálně 8–10 t podle provedení nápravy. Pokud hodnota některého z uvedených parametrů stanovené limity překračuje, je náklad považován za nadměrný a jeho přeprava se řídí zvláštními předpisy.
Takže nad 4m už jsi nadrozměr a bude potřeba povolení. Některé tunely mají omezení na 4,5m, jinak mosty se staví na 5,2m
Takže nad 4m už jsi nadrozměr a bude potřeba povolení. Některé tunely mají omezení na 4,5m, jinak mosty se staví na 5,2m
- Aja
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 22
- Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
jojo, nadměrný náklad je jasný. Šlo mi konkrétně o ty mýtné brány (Jarda skoro trefil)
Našla jsem nějakou studentskou práci stavební fakulty s ostravské technické univerzity, tak to tu odcituju (ta práce je o problematice nadměrných a nadrozměrných nákladů). Je to docela zajímavý, tak dám celou kapitolu. Zbytek tady.
Problematika podjezdných výšek
U mostních objektů se průjezdná výška stanovuje dle normy ČSN 73 6201
Projektování mostních konstrukcí. V normě jsou uvedeny tyto průjezdné výšky:
Tyto výšky mnohdy zamezují průjezdu nadměrných a nadrozměrných nákladů
na jednotlivých komunikacích. To způsobuje náročnost vyhledání optimální trasy.
S podobným problémem se setkáme u konstrukce mýtných bran. Při stavbě
těchto bran nebylo přihlíženo k možnému průjezdu nadměrných souprav. Brány jsou
konstruovány na podjezdnou výšku 4,80 m. Vzhledem k hustotě umístění mýtných
bran na komunikacích v ČR, stávají se tyto brány velmi častou překážkou nadměrné
přepravy. Zvláště v porovnání s mosty, které pro průjezd nadměrné přepravy
většinou vyhoví, případně je možné se jim vyhnout, což je v případě mýtných bran už
z jejich podstaty velmi obtížné.
Cena demontáže mýtné brány je vyčíslena ŘSD na cca 60 tisíc Kč. V této
ceně nejsou však zahrnuty náklady vyjadřující časové ztráty a omezení provozu na
komunikaci. V naprosté většině případů se nejedná o demontáž pouze jedné mýtné
brány, čímž roste celková finanční náročnost přepravy.
Firma NOSRETI a.s. apelovala při výstavbě mýtných bran na zavedení
opatření, která by usnadnila průjezd. Podařila se jim prosadit páteřní trasa do 8
Bratislavského přístavu, kde mýtné brány mají podjezdnou výšku až 7,20 m. Zařízení
na výběr mýta jsou zavěšena na horní konstrukci brány, kde se při průjezdu
nadměrné soupravy vyzvednou k její horní části.
Našla jsem nějakou studentskou práci stavební fakulty s ostravské technické univerzity, tak to tu odcituju (ta práce je o problematice nadměrných a nadrozměrných nákladů). Je to docela zajímavý, tak dám celou kapitolu. Zbytek tady.
Problematika podjezdných výšek
U mostních objektů se průjezdná výška stanovuje dle normy ČSN 73 6201
Projektování mostních konstrukcí. V normě jsou uvedeny tyto průjezdné výšky:
- Dálnice, rychlostní silnice a silnice I. a II. třídy 4,80 m
Silnice III. Třídy a místní komunikace rychlostní a sběrné 4,50 m
Místní komunikace obslužné a veřejně účelové komunikace 4,20 m
Podjezdy pod lehkými dopravníkovými mosty a podobným zařízením,
ochrannými sítěmi, potrubím a jiným vedením 5,85 m
Tyto výšky mnohdy zamezují průjezdu nadměrných a nadrozměrných nákladů
na jednotlivých komunikacích. To způsobuje náročnost vyhledání optimální trasy.
S podobným problémem se setkáme u konstrukce mýtných bran. Při stavbě
těchto bran nebylo přihlíženo k možnému průjezdu nadměrných souprav. Brány jsou
konstruovány na podjezdnou výšku 4,80 m. Vzhledem k hustotě umístění mýtných
bran na komunikacích v ČR, stávají se tyto brány velmi častou překážkou nadměrné
přepravy. Zvláště v porovnání s mosty, které pro průjezd nadměrné přepravy
většinou vyhoví, případně je možné se jim vyhnout, což je v případě mýtných bran už
z jejich podstaty velmi obtížné.
Cena demontáže mýtné brány je vyčíslena ŘSD na cca 60 tisíc Kč. V této
ceně nejsou však zahrnuty náklady vyjadřující časové ztráty a omezení provozu na
komunikaci. V naprosté většině případů se nejedná o demontáž pouze jedné mýtné
brány, čímž roste celková finanční náročnost přepravy.
Firma NOSRETI a.s. apelovala při výstavbě mýtných bran na zavedení
opatření, která by usnadnila průjezd. Podařila se jim prosadit páteřní trasa do 8
Bratislavského přístavu, kde mýtné brány mají podjezdnou výšku až 7,20 m. Zařízení
na výběr mýta jsou zavěšena na horní konstrukci brány, kde se při průjezdu
nadměrné soupravy vyzvednou k její horní části.
- dodo
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 516
- Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
- Reputace: 8
- Kontaktovat uživatele:
Hlavne je taky dulezity vybrat auto, na kterym by jste to vezli, protoze to muze dost ovlivnit celkovou vysku soupravy.
Pokud by to napr. byl naves pro lode kde se da kyl sputit dolu mezi kolama jako to ma napr. tahle firma http://www.portbayt.com/ tak se snaz vejdete do tech 4.5m.
Ale zas beznej naves pro prepravu bude asi levnejsi.
My mame treba dobrou zkusenost s firmou EXPRESS-INTERFRACHT mezinárodní spedice CZ s.r.o.
Ale stejne si myslim, ze rampa na solary bude muset byt oddelavaci.
Dodo
Pokud by to napr. byl naves pro lode kde se da kyl sputit dolu mezi kolama jako to ma napr. tahle firma http://www.portbayt.com/ tak se snaz vejdete do tech 4.5m.
Ale zas beznej naves pro prepravu bude asi levnejsi.
My mame treba dobrou zkusenost s firmou EXPRESS-INTERFRACHT mezinárodní spedice CZ s.r.o.
Ale stejne si myslim, ze rampa na solary bude muset byt oddelavaci.
Dodo
Charlie píše:Za nadměrný je považován náklad, který svými parametry přesahuje limity stanovené vyhláškou Ministerstva dopravy ČR, která specifikuje, že délka soupravy nesmí přesáhnout 16,5 m, šířka 2,55 m, výška 4 m a hmotnost 48 t, a zatížení na jednu nápravu může činit maximálně 8–10 t podle provedení nápravy. Pokud hodnota některého z uvedených parametrů stanovené limity překračuje, je náklad považován za nadměrný a jeho přeprava se řídí zvláštními předpisy.
Takže nad 4m už jsi nadrozměr a bude potřeba povolení. Některé tunely mají omezení na 4,5m, jinak mosty se staví na 5,2m
My ted tahli lod sirokou 2,9m a nadmerny naklad to nebyl. Taky existujou navesy 50cm vysoky, ale to na katak asi stacit nebude:) jinak me bylo receno, ze pokud by to byl nadmer, tak priplatek pres nemecko je 200euro, coz uz je nic vzhledem k ostatnim cenam.

- Aja
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 22
- Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
kdybych se zblaznila tak to z tech technickejch vykresu lodi nevyctu :] inu talent. Kazdopadne lod cestovala kazdorocne cestu Orlik-Praha a zpet, predpokladam, ze po strakonicky.
Ty rampy ale asi napevno udelat ted nemuzem. Uvidime, jak si s tim poradime a jakou variantu zvolime, ve hre muze byt i to, ze je nechame udelat az treba v Polsku nebo tak. Moznosti je urcite dost.
Ty rampy ale asi napevno udelat ted nemuzem. Uvidime, jak si s tim poradime a jakou variantu zvolime, ve hre muze byt i to, ze je nechame udelat az treba v Polsku nebo tak. Moznosti je urcite dost.
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Zdenda12345 píše:Brubbel píše:My ted tahli lod sirokou 2,9m a nadmerny naklad to nebyl.
Mohl bys tohle trochu rozvést? To by mě zajímalo.
Proste sme se vesli na naves. Lod je siroka 2,85, dali sme ji na naves a jeste byla vule 15cm z kazde strany. Zrejme by se vesla lod siroka 3,2 metru.
Vyska lode je 3,2 vysoka s valnikem. I s valnikem jsme ji dali na naves a vesla se presne. Na obrazku je videt i trochu mista nahore. Myslim si, ze by se vesla i trochu vyssi, stejne jel s odkrytou plachtou.
A bylo mi receno, ze kdyby jsme byl nadrozmer (precuhovali bysme pres naves) stalo by to o cca 200euro vic za poplatek v nemecku.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Brubbel píše:Proste sme se vesli na naves. Lod je siroka 2,85, dali sme ji na naves a jeste byla vule 15cm z kazde strany. Zrejme by se vesla lod siroka 3,2 metru.
Vyska lode je 3,2 vysoka s valnikem. I s valnikem jsme ji dali na naves a vesla se presne. Na obrazku je videt i trochu mista nahore. Myslim si, ze by se vesla i trochu vyssi, stejne jel s odkrytou plachtou.
A bylo mi receno, ze kdyby jsme byl nadrozmer (precuhovali bysme pres naves) stalo by to o cca 200euro vic za poplatek v nemecku.
jak tak na ty fotky koukám, skoro by si tu loď přeměřil. ten návěs vypadá, že je širokej jako auto, a to sichr nemá víc než 2,5m
Obecná specifikace - přehled návěsů
Celkově Délka Šířka Výška Maximální váha nákladu Počet palet
Klasický plachtový návěs s bočnicemi: 13,60m 2,45m 2,70m 24-25tun 34 europalet
Klasický plachtový návěs s bočnicemi MEGA 13,60m 2,45m 3,00m 24-25tun 34 europalet
Tautliner (plachtový návěs bez bočnic) 13,60m 2,50m 2,70m 24-25tun 34 europalet
Tautliner (plachtový návěs bez bočnic) MEGA 13,60m 2,50m 3,00m 24-25tun 34 europalet
Frigo návěs * 2,70m 20-22tun 34 europalet
Tandemové soupravy 120m3 7,70m + 7,70m 2,48m 3,0m 24tun 38 europalet
Tandemové soupravy 120m3
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Brubbel píše:Proste sme se vesli na naves. Lod je siroka 2,85, dali sme ji na naves a jeste byla vule 15cm z kazde strany. Zrejme by se vesla lod siroka 3,2 metru.
Vyska lode je 3,2 vysoka s valnikem. I s valnikem jsme ji dali na naves a vesla se presne. Na obrazku je videt i trochu mista nahore. Myslim si, ze by se vesla i trochu vyssi, stejne jel s odkrytou plachtou.
David už to tu napsal, než jsem si to ověřil šířka plachtových návěsů bývá 2,40 - 2,55. Podle vyhlášky vše, co je nad 2,55 je nadrozměr (je tam nějaká tolerance).
Podle tebe by ten návěs musel mít šířku 3,15. To by musel bejt nějakej zakázkovej na přepravu nějakýho speciálního stroje.
V práci jsme dělali stroje o šířce 2,50 (2,55 i s bednou). Na návěsu byla vždycky plachta přes bednu vyboulená.
david píše:Brubbel píše:Proste sme se vesli na naves. Lod je siroka 2,85, dali sme ji na naves a jeste byla vule 15cm z kazde strany. Zrejme by se vesla lod siroka 3,2 metru.
Vyska lode je 3,2 vysoka s valnikem. I s valnikem jsme ji dali na naves a vesla se presne. Na obrazku je videt i trochu mista nahore. Myslim si, ze by se vesla i trochu vyssi, stejne jel s odkrytou plachtou.
A bylo mi receno, ze kdyby jsme byl nadrozmer (precuhovali bysme pres naves) stalo by to o cca 200euro vic za poplatek v nemecku.
jak tak na ty fotky koukám, skoro by si tu loď přeměřil. ten návěs vypadá, že je širokej jako auto, a to sichr nemá víc než 2,5m
Obecná specifikace - přehled návěsů
Celkově Délka Šířka Výška Maximální váha nákladu Počet palet
Klasický plachtový návěs s bočnicemi: 13,60m 2,45m 2,70m 24-25tun 34 europalet
Klasický plachtový návěs s bočnicemi MEGA 13,60m 2,45m 3,00m 24-25tun 34 europalet
Tautliner (plachtový návěs bez bočnic) 13,60m 2,50m 2,70m 24-25tun 34 europalet
Tautliner (plachtový návěs bez bočnic) MEGA 13,60m 2,50m 3,00m 24-25tun 34 europalet
Frigo návěs * 2,70m 20-22tun 34 europalet
Tandemové soupravy 120m3 7,70m + 7,70m 2,48m 3,0m 24tun 38 europalet
Tandemové soupravy 120m3
Mam lod 9,4m dlouhou a 2,85 sirokou, merili sme ji 5x prave kvuli prevozu. Ten naves je 3metry sirokej a trochu nizsi, nez ostatni navesy. Jeli jsme s http://prepravalodi-cz.webnode.cz/preprava-lodi/
edit: Ted jsem volal dopravci. Naves je 2,5 siroky, ale dokaze se roztahnout az na 4 metry! Muj naklad byl tedy nadrozmer, platil jsem 50k za cestu ze severniho nemecka na kutnohorsko.
Ted se divam na detaily navesu: 2-Achs-Zugmaschine / 3-Achs-Planenjumbotrailer
Leistung: 430 PS
Innenhöhe: 3,35 - 3,65 m
Innenbreite: bis zu 4,00 m
Zuladung: max. 23 t
za mystikaci ohledne nadrozmeru se omlouvam, ale to jak ji mam velkou, to prece vim!

- Aja
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 22
- Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Je za nami par hezkych vikendu. Takze jsme se pustili do rozebirani predni kajuty.
Potrebujeme natahnout novou elektriku, zbavit vse plisne ci rzi, osetrit a renovovat a poskladat dohromady.
Musim rict, ze jsme napred tapali, jak co cim natirat, jak co cim osetrovat a tak dale. Rekli jsme si, ze kdyz se nam to napoprvy nepovede, tak proste zavreme dvere kajuty a zacnem v salonku nanovo. Ale ted vazne, nakonec jde vsechno pekne od ruky.
Prvni problem byl vyber barvy. Koupili jsme balakryl a svetlou kremovou. Tim bude natreny strop a steny, nabytek nechame s upravou lazury, takze preklizka bude stale tak jako ala drevo. Bude to velka zmena oproti tomu, jak to bylo:
ale verime, ze to bude vypadat dobre.
Dal jsme resili, zda preklizku brousit ci nebrousit, nez to natreme. Zbavila jsem to plisne, pokud bylo potreba. Problem byl, ze balakryl na starem nateru nekdy spatne drzi a je mozne ho i lehkym skrabnutim odprysknout az na podklad. Zkouseli jsme nater sundat bruskou, ale preklizka se casem a vlhkem misty zvlnila, pres co bruska proste nejede. Navic stara barva se jakoby skvarila na povrchu a pripadne se zazirala do brusneho papiru, ktery tim v podstate ztracel svoje schopnosti. Kvalitne obrousit jeden stropni tramek trvalo hodinu a tri brusny papiry. Tudy to neslo (stropni tramek je muj terminus technicus pro nekolik cm sirokej kus preklizky).
Takze jsme chvili nevedeli, jak dal. Moznosti nekolik a ani jedna se nam nelibila. Dal brousit by zabralo hodne casu. Poridit rozpoustedlo laku, to nasledne taky vyzaduje oskrabani, coz se jevilo jako podobne casove narocny. Opalovat stary nater, dalsi rychle zavrhnuta varianta. Co prichazelo v uvahu je barva urcena primo na stare natery, je to Eternal na revitalizaci starych laku.. no jenze my uz meli nakoupenej balakryl bezmala za litr, zejo, tudiz moznost nakupu nove jine barvy jsme meli az jakoze v zaloze.
Nakonec jsme vzali do ruky elektricky hoblik. Maminka nam ho poslala expres ze Sumavy, ani si kvuli tomu chudera nedala druhyho panaka (ac bylo uz pul jedny odpoledne a tudiz prej nejvyssi cas
), aby stihla odjet autem na postu do zaviracky (pro zmenu z Trutnova k nam ted miri primocara pila, jeste ze ty rodice mame).
Trochu jsme se bali hoblik u preklizky pouzit, ale nakonec to byla skvela volba. Stroj je to pomerne vykonny a dokaze stahnout i jen slabouckou vrstvu a tak si se starou vrstvou laku krasne poradil. Behem par minut byly ocisteny zbyly tramky. Parada. Jeste se s tim poradne naucime, nebylo to vsude brany stejnou razanci a tudiz je tu a tam drobna rejha, ale vysledek nas celkove hodne potesil.
Ocistene preklizky jsme natreli zakladovkou na drevo a dal kryci barvou. Vetsina tramku ma za sebou uz treti vrstvu nateru. To vrstveni samozrejme je taky zrout casu, protoze to chce odstup mnoha hodin pro dobry zaschnuti.
Takze nekolikadenni, mozna i tydenni trable s vyberem postupu a zpusobu opracovani vseho mame za sebou. Veskery nakupy a vymysleni a zjistovani vseho zabira daleko vic casu, nez samoztna prace. A na tu jsme ted nateseni. Bude to dovymontovat kajutku, odplisnit, ac je toho tam malo, zbavit rzi, ktera se vytvorila ve sbehu sten, kde je to vlastne pod podlahou do V a stekala tam voda, ktera se v kajute vysrazela. Doufame, ze to nebude problem a brzy zacneme montovat zpatky.
Potrebujeme natahnout novou elektriku, zbavit vse plisne ci rzi, osetrit a renovovat a poskladat dohromady.
Musim rict, ze jsme napred tapali, jak co cim natirat, jak co cim osetrovat a tak dale. Rekli jsme si, ze kdyz se nam to napoprvy nepovede, tak proste zavreme dvere kajuty a zacnem v salonku nanovo. Ale ted vazne, nakonec jde vsechno pekne od ruky.
Prvni problem byl vyber barvy. Koupili jsme balakryl a svetlou kremovou. Tim bude natreny strop a steny, nabytek nechame s upravou lazury, takze preklizka bude stale tak jako ala drevo. Bude to velka zmena oproti tomu, jak to bylo:
ale verime, ze to bude vypadat dobre.
Dal jsme resili, zda preklizku brousit ci nebrousit, nez to natreme. Zbavila jsem to plisne, pokud bylo potreba. Problem byl, ze balakryl na starem nateru nekdy spatne drzi a je mozne ho i lehkym skrabnutim odprysknout az na podklad. Zkouseli jsme nater sundat bruskou, ale preklizka se casem a vlhkem misty zvlnila, pres co bruska proste nejede. Navic stara barva se jakoby skvarila na povrchu a pripadne se zazirala do brusneho papiru, ktery tim v podstate ztracel svoje schopnosti. Kvalitne obrousit jeden stropni tramek trvalo hodinu a tri brusny papiry. Tudy to neslo (stropni tramek je muj terminus technicus pro nekolik cm sirokej kus preklizky).
Takze jsme chvili nevedeli, jak dal. Moznosti nekolik a ani jedna se nam nelibila. Dal brousit by zabralo hodne casu. Poridit rozpoustedlo laku, to nasledne taky vyzaduje oskrabani, coz se jevilo jako podobne casove narocny. Opalovat stary nater, dalsi rychle zavrhnuta varianta. Co prichazelo v uvahu je barva urcena primo na stare natery, je to Eternal na revitalizaci starych laku.. no jenze my uz meli nakoupenej balakryl bezmala za litr, zejo, tudiz moznost nakupu nove jine barvy jsme meli az jakoze v zaloze.
Nakonec jsme vzali do ruky elektricky hoblik. Maminka nam ho poslala expres ze Sumavy, ani si kvuli tomu chudera nedala druhyho panaka (ac bylo uz pul jedny odpoledne a tudiz prej nejvyssi cas

Trochu jsme se bali hoblik u preklizky pouzit, ale nakonec to byla skvela volba. Stroj je to pomerne vykonny a dokaze stahnout i jen slabouckou vrstvu a tak si se starou vrstvou laku krasne poradil. Behem par minut byly ocisteny zbyly tramky. Parada. Jeste se s tim poradne naucime, nebylo to vsude brany stejnou razanci a tudiz je tu a tam drobna rejha, ale vysledek nas celkove hodne potesil.
Ocistene preklizky jsme natreli zakladovkou na drevo a dal kryci barvou. Vetsina tramku ma za sebou uz treti vrstvu nateru. To vrstveni samozrejme je taky zrout casu, protoze to chce odstup mnoha hodin pro dobry zaschnuti.
Takze nekolikadenni, mozna i tydenni trable s vyberem postupu a zpusobu opracovani vseho mame za sebou. Veskery nakupy a vymysleni a zjistovani vseho zabira daleko vic casu, nez samoztna prace. A na tu jsme ted nateseni. Bude to dovymontovat kajutku, odplisnit, ac je toho tam malo, zbavit rzi, ktera se vytvorila ve sbehu sten, kde je to vlastne pod podlahou do V a stekala tam voda, ktera se v kajute vysrazela. Doufame, ze to nebude problem a brzy zacneme montovat zpatky.
Ahoj ajo a fizcechu, z mého pohledu by bylo lepší řešit vaši rekonstrukci v jednom, tomto, topicu. Samozřejmě v ostatních doptávat nesrozumitelné detaily, ale ten základ mít tady (viz barvy nátěry), bude se pak pro Váš detail přeskakovat z jednoho do druhého.
V nátěrech jsem zachytil náznak podcenění vnitřních nátěrů, což nevidím jako šťastnou cestu. V lodích trvale na vodě je uvnitř velmi vlhko, za plavby se vniknutí neubráníte a na slané vodě je pak kvalitní vnitřek nutný dvojnásob. Dalším faktorem je kvalita nejen barvy, ale i zpracování, včetně aplikace, odmaštění, vysušení a pod, například odrezovat s následným opláchnutím, může znamenat nutnost dvojího vysoušení a to v podmínkách lodi může znamenat dost dlouho a s pomocí elektrických přístrojů.
Nejpřínosnější by pro Vás byl na začátek konzultant se zkušenostmi s podobnými pracemi, hlavně však z užívání schopný posoudit kvalitu dlouhodobou.
Máte poměrně blízko člověka snad nejvíc povolaného, který se myslím na Cindě občas ukáže, ale nemůžu mluvit za Davida, kdybych byl na Vašem místě, vyrazil bych bez otálení na námluvy do Davle
.
V nátěrech jsem zachytil náznak podcenění vnitřních nátěrů, což nevidím jako šťastnou cestu. V lodích trvale na vodě je uvnitř velmi vlhko, za plavby se vniknutí neubráníte a na slané vodě je pak kvalitní vnitřek nutný dvojnásob. Dalším faktorem je kvalita nejen barvy, ale i zpracování, včetně aplikace, odmaštění, vysušení a pod, například odrezovat s následným opláchnutím, může znamenat nutnost dvojího vysoušení a to v podmínkách lodi může znamenat dost dlouho a s pomocí elektrických přístrojů.
Nejpřínosnější by pro Vás byl na začátek konzultant se zkušenostmi s podobnými pracemi, hlavně však z užívání schopný posoudit kvalitu dlouhodobou.
Máte poměrně blízko člověka snad nejvíc povolaného, který se myslím na Cindě občas ukáže, ale nemůžu mluvit za Davida, kdybych byl na Vašem místě, vyrazil bych bez otálení na námluvy do Davle

- ficzech
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 187
- Registrován: stř lis 30, 2011 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re:
marks: Diky za tipy. Nevis konkretni jmeno nebo kontakt na toho Davida z Cindy? A co je v Davli?
Tady samozrejme obcas napisem prubeh a stav nasi rekonstrukce, ale spis jenom tak obecne. Na konkretni veci se radsi budeme ptat v samostatnych vlaknech a to v kategoriich tomu predurcenych svym nazvem, protoze tak ocekavam, ze se najde vic potencialnich odborniku s radou ci nazorem.
Do tohodle vlakna uz jenom z podstaty nazvu kategorie se prijdou podivat lidi na nasi novou lod a vickrat nemaji duvod sem chodit, ale kdyz resim nejaky problem, tak potrebuji aby lidi chodili opakovane a mel bych tak co nejvetsi sanci dany problem vyresit.
Samozrejme to budu delat nejak rozumne, abych nezaplevelil cele forum. Kdyz ale nekdo dalsi bude hledat podobny tip rady, tak treba co se tyka barev a nateru, tak bude spis hledat v kategorii o udrzbe nez v kategorii "Moje soucasna Lod".
Tady samozrejme obcas napisem prubeh a stav nasi rekonstrukce, ale spis jenom tak obecne. Na konkretni veci se radsi budeme ptat v samostatnych vlaknech a to v kategoriich tomu predurcenych svym nazvem, protoze tak ocekavam, ze se najde vic potencialnich odborniku s radou ci nazorem.
Do tohodle vlakna uz jenom z podstaty nazvu kategorie se prijdou podivat lidi na nasi novou lod a vickrat nemaji duvod sem chodit, ale kdyz resim nejaky problem, tak potrebuji aby lidi chodili opakovane a mel bych tak co nejvetsi sanci dany problem vyresit.
Samozrejme to budu delat nejak rozumne, abych nezaplevelil cele forum. Kdyz ale nekdo dalsi bude hledat podobny tip rady, tak treba co se tyka barev a nateru, tak bude spis hledat v kategorii o udrzbe nez v kategorii "Moje soucasna Lod".
david je ten náš místní david, zkus SZ, na Cindě předpokládám nebydlí, uvázanýho v Davli bych ho očekával víc
.
Takový tisíc korun za balakryl na celý vnitřek, nemusí být ani cena jedný plechovky kvalitní barvy na loď . Z toho mi vyplývá, že někoho na místě opravdu potřebujete, či spíš už potřebovali.
Lodě mají svá specifika a dobře zvolený postup ušitý na míru situaci, šetří spousta výdajů, času a zbytečně práce. Rok není mnoho času na kvalitní kompletní renovaci lodi pro dva roky plutí na moři, ani kdyby jste neměli místo zkušeností čerstvého potomka
.
p.s. edit piaf: jak to uděláš je na tobě, to je jasná věc, každopádně,potencionálních odborníků je tu opravdu dost

Takový tisíc korun za balakryl na celý vnitřek, nemusí být ani cena jedný plechovky kvalitní barvy na loď . Z toho mi vyplývá, že někoho na místě opravdu potřebujete, či spíš už potřebovali.
Lodě mají svá specifika a dobře zvolený postup ušitý na míru situaci, šetří spousta výdajů, času a zbytečně práce. Rok není mnoho času na kvalitní kompletní renovaci lodi pro dva roky plutí na moři, ani kdyby jste neměli místo zkušeností čerstvého potomka

p.s. edit piaf: jak to uděláš je na tobě, to je jasná věc, každopádně,potencionálních odborníků je tu opravdu dost

- MaM32
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 320
- Registrován: stř črc 30, 2014 2:00 am
- Reputace: 24
- Bydliště: Krnov
Barvy na loď .... tento týden jsem se bavil se známým co natírá mosty a konstrukce,natíraj to epoxydovýma dvousložkovýma barvama ve složení vrstev,šedá antikorozní,žlutá základ,žlutý základ,stříbrná uzavírací a pak dvě vrstvy emailu.Jsou to vše kvalitní barvy od nějaké švédské firmy i na konstrukce v chemickém průmyslu a odolávající mořské vodě.
Jelikož si opravuji svou lodičku,tak mi dal asi 12kilo základu a pár kilo emailu na vyzkoušení....dokážete si představit při dnešních cenách co je to za pomoc,ale co je to natření lodi v natření mostu.
Já myslím,že takové ty marine barvy (a teť mě kamenujte) není nic jiného než kvalitní průmyslové barvy do určitého prostředí,pokud chceš opravovat ocelovku,poraď se s těmi co natíraj konstrukce a maj v tom zkušenosti jestli máš možnost.
Jelikož si opravuji svou lodičku,tak mi dal asi 12kilo základu a pár kilo emailu na vyzkoušení....dokážete si představit při dnešních cenách co je to za pomoc,ale co je to natření lodi v natření mostu.
Já myslím,že takové ty marine barvy (a teť mě kamenujte) není nic jiného než kvalitní průmyslové barvy do určitého prostředí,pokud chceš opravovat ocelovku,poraď se s těmi co natíraj konstrukce a maj v tom zkušenosti jestli máš možnost.
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Souhlas, kdysi jsem se dostal k barvám na sloupy elektrického vedení a na vybavení rozvoden. Od tý doby jsem nic tak kvalitního už neviděl. Běžně se stávalo, že po odstranění barvy začlo trafo, nebo tlumivka téct (horkej olej).
marine barvy ANO, ale musí to bejt opravdu marine... tzn. podívat se čim natíraji tankery a zaoceánský lodě. To ostatní je jen drahá barva.
marine barvy ANO, ale musí to bejt opravdu marine... tzn. podívat se čim natíraji tankery a zaoceánský lodě. To ostatní je jen drahá barva.
- ficzech
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 187
- Registrován: stř lis 30, 2011 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re:
Ja mam dneska na Cinde sraz primo s clovekem, co dovazi barvy na lode. Tvrdi,ze za nejnizsi ceny, co se daji v Cechach koupit. Omrknem to a uvidime,co vymyslime. Co se tyka zeleza, tak to samozrejme resim a budu resit s odbornikama.
Co se tyka vnitrniho dreveneho oblozeni a nabytku, tak na to si troufam sam. Pritelkyne to popsala trochu dramaticky, ale vyzkouseli jsme par veci a nakonec to delame tak, ze kde potrebujeme, tak brousime stary lak a nabytek nektere dalsi veci lakujeme znova bezbarvym. Steny a strop brousime a natirame balakrylem zaklad+Balakryl UNI na bilo. Tenhle typ balakrylu je urceny i na drevo trvale umistene venku, takze uvnitr lodi by to melo byt OK.
Co se tyka vnitrniho dreveneho oblozeni a nabytku, tak na to si troufam sam. Pritelkyne to popsala trochu dramaticky, ale vyzkouseli jsme par veci a nakonec to delame tak, ze kde potrebujeme, tak brousime stary lak a nabytek nektere dalsi veci lakujeme znova bezbarvym. Steny a strop brousime a natirame balakrylem zaklad+Balakryl UNI na bilo. Tenhle typ balakrylu je urceny i na drevo trvale umistene venku, takze uvnitr lodi by to melo byt OK.
- Aja
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 22
- Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
[align=center]
[/align]
Tak cas utika a nejaka prace je uz za nama, ale ze bysme dodrzovali casovy hramonoram to se rict neda. Objevilo se par veci, se kteryma jsme "nepocitali", jak to tak byva. Budu citovat pomerne presny popis z knizky Ivana Orla Idioti na plavbe kolem sveta: Clovek si mysli, ze mu nejaka prace bude trvat treba jeden den. Ve skutecnosti je treba tento cas vynasobit tremi, teprve pak se odhad blizi realite. Prace se zahajuje hledanim materialu a naradi,. Nasleduje oprava naradi a uprava pracoviste. Vlastni prace je pak zpomalena nekolikerym prerusenim dodavky elektrickeho proudu, osetrenim zraneni, caje o pate, navstevami.
Demontovali a natreli jsme predni kajutu, zachod a lednici. Puvodni balakryl jsme tedy prehodnotili a poridili dvouslozkovy barvy. Vyrabi je polaci, jsou urceny na lode a maji dobry pomer cena/vykon. Viktor, co nam je prodava, je navic temer nonstop na telefonu a trpelive odpovida na nase dotazy, coz jsme nejednou ocenili. Tady znacku jmenovat nemuzu, ale mame to popsany na nasem blogu.
Pouzivame to jak na drevo, tak ocel. Co je osetreny od rzi, natreme dvema vrstvama antikorozni barvy, pres to pak dve vrstvy bily zakladovky.
K tem komplikacim: na spicce jsme predelavali uchyty na vanty, podel jednoho puvodniho totiz byla trhlinka. Precijenom jde o hodne namahany misto, navic jsme se rozhodli tam pridelat kotevni celen a manualni vratek, taky potrebujeme novou, vetsi kotevni vanu. Takze jsme prid museli celkem preorganizovat. Byl to trochu porod, uz jenom vymodelovat z kartonu tu vanu na retez bylo zajimavy. Mezitim jsme do pride zacali vracet nabytek a vycisteny nadrze na vodu a dodelali mistnost s lednici a zachod. Komplet hotovy to bude teprve az nam svareci vyrobi a uchyti tu vanu.
Mezitíim jsme zacali rozebirat salonek. Ze to nebude tak jednoduchy, jak to vypadalo, nam bylo jasny uz po zkusenosti z kajuty. Nekdy nejakej dil prekryva druhy a je potreba to rozebirat opravdu systematicky. Navic nestaci jen popsat jednotlive kusy, chce to i peclive zaznamenavat presne poradi, jak to rozebirame. Dost mozna to vyndavame ze stejneho konce, z jakeho to bylo puvodne staveno. Samozrejme by bylo lepsi to vymontovavat z konce opacneho, tedy tam, kde Zdenek pri stavbe koncil, my jsme meli zacinat. Mam to na poradi otazek, az se s nim znovu uvidime.
No jinak ocel je ve vybornem stavu, koroze je doopravdy jen tam, kde se po tech letech da cekat a to v pomerne male mire. Ani drevenych dilu, ktere jsou potreba znova vyrobit, neni zbytecne moc. I pres v prvnim odstavci zminene zdrzovaci taktiky doufame, ze salonek sfoukneme rychle a budeme se moct vrhnout na zadni cast. Ta bude narocna, kuchynka, kapitanskej stolek a hlavne motorovy prostor budou vyzadovat casu asi vic. Kdyz je zminka o motoru, po asi sedmi mesicich jsme ho nahodili a naskocil uplne bez problemu.
Jinak jsme dokoupili vratek, retez, a kotvu, nechavame delat rampu na zad na solarni panely. Vymenujeme komplet elektricke kabely, panely, svetla. To, co je bily a namontovany zpatky, je uz zase zamatlany a zaspineny. Ale i tak z toho mame radost.
fotky: Nahore je casovy pohled ze salonku pres lednici do kajuty
tady je salonek, na tom pracujeme ted.
upravy na spicce


Tak cas utika a nejaka prace je uz za nama, ale ze bysme dodrzovali casovy hramonoram to se rict neda. Objevilo se par veci, se kteryma jsme "nepocitali", jak to tak byva. Budu citovat pomerne presny popis z knizky Ivana Orla Idioti na plavbe kolem sveta: Clovek si mysli, ze mu nejaka prace bude trvat treba jeden den. Ve skutecnosti je treba tento cas vynasobit tremi, teprve pak se odhad blizi realite. Prace se zahajuje hledanim materialu a naradi,. Nasleduje oprava naradi a uprava pracoviste. Vlastni prace je pak zpomalena nekolikerym prerusenim dodavky elektrickeho proudu, osetrenim zraneni, caje o pate, navstevami.
Demontovali a natreli jsme predni kajutu, zachod a lednici. Puvodni balakryl jsme tedy prehodnotili a poridili dvouslozkovy barvy. Vyrabi je polaci, jsou urceny na lode a maji dobry pomer cena/vykon. Viktor, co nam je prodava, je navic temer nonstop na telefonu a trpelive odpovida na nase dotazy, coz jsme nejednou ocenili. Tady znacku jmenovat nemuzu, ale mame to popsany na nasem blogu.
Pouzivame to jak na drevo, tak ocel. Co je osetreny od rzi, natreme dvema vrstvama antikorozni barvy, pres to pak dve vrstvy bily zakladovky.
K tem komplikacim: na spicce jsme predelavali uchyty na vanty, podel jednoho puvodniho totiz byla trhlinka. Precijenom jde o hodne namahany misto, navic jsme se rozhodli tam pridelat kotevni celen a manualni vratek, taky potrebujeme novou, vetsi kotevni vanu. Takze jsme prid museli celkem preorganizovat. Byl to trochu porod, uz jenom vymodelovat z kartonu tu vanu na retez bylo zajimavy. Mezitim jsme do pride zacali vracet nabytek a vycisteny nadrze na vodu a dodelali mistnost s lednici a zachod. Komplet hotovy to bude teprve az nam svareci vyrobi a uchyti tu vanu.
Mezitíim jsme zacali rozebirat salonek. Ze to nebude tak jednoduchy, jak to vypadalo, nam bylo jasny uz po zkusenosti z kajuty. Nekdy nejakej dil prekryva druhy a je potreba to rozebirat opravdu systematicky. Navic nestaci jen popsat jednotlive kusy, chce to i peclive zaznamenavat presne poradi, jak to rozebirame. Dost mozna to vyndavame ze stejneho konce, z jakeho to bylo puvodne staveno. Samozrejme by bylo lepsi to vymontovavat z konce opacneho, tedy tam, kde Zdenek pri stavbe koncil, my jsme meli zacinat. Mam to na poradi otazek, az se s nim znovu uvidime.
No jinak ocel je ve vybornem stavu, koroze je doopravdy jen tam, kde se po tech letech da cekat a to v pomerne male mire. Ani drevenych dilu, ktere jsou potreba znova vyrobit, neni zbytecne moc. I pres v prvnim odstavci zminene zdrzovaci taktiky doufame, ze salonek sfoukneme rychle a budeme se moct vrhnout na zadni cast. Ta bude narocna, kuchynka, kapitanskej stolek a hlavne motorovy prostor budou vyzadovat casu asi vic. Kdyz je zminka o motoru, po asi sedmi mesicich jsme ho nahodili a naskocil uplne bez problemu.
Jinak jsme dokoupili vratek, retez, a kotvu, nechavame delat rampu na zad na solarni panely. Vymenujeme komplet elektricke kabely, panely, svetla. To, co je bily a namontovany zpatky, je uz zase zamatlany a zaspineny. Ale i tak z toho mame radost.
fotky: Nahore je casovy pohled ze salonku pres lednici do kajuty
tady je salonek, na tom pracujeme ted.


upravy na spicce


Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host