Europe TS240 (Delphia 22)

Zde se můžete představit a ukázat svou loď ...

Moderátoři: Pepa, smike, vilma

Uživatelský avatar
Jaarek
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 67
Registrován: čtv pro 29, 2005 2:11 pm
Reputace: 14
Bydliště: Praha

Europe TS240 (Delphia 22)

Příspěvekod Jaarek » pon bře 20, 2017 10:52 pm

Tak jsem si splnil sen a pořídil si loď Europe TS240 :D :D :D . Jedná se o verzi lodě Delphia 22, kterou pod jménem EUROPE TS240 dodávala polská firma Delphia na evropské trhy do UK. Také je známa pod jménem Sportlake 660 nebo Armour 660. Po tomto typu lodi jsem se díval již celkem dlouho, naposledy jsem promarnil příležitost o několik dní, kdy před pár lety Delphii 22 nabízel dovezenou z Polska Geronimo (který také jednu vlastní). Celkem jsou již v Česku cca tři nebo čtyři lodě tohoto typu. A slíbil jsem také nejen sobě, že o tom něco konečně :oops: napíši zde na fóru, které s oblibou sleduji a pilně čtu, doposud pouze jako uživatel charteru.

Začnu trochu zeširoka - jak jsem došel až k této lodi. Již cca 15 let trávím volný čas na plachetnicích, převážně v klasickém Chorvatsku, ale také již párkrát v Řecku a na i na Baltu bylo pěkně :) . Vždy tak cca dva - tři týdny za rok - jak se poštěstí s dovolenou a časem. A také pár víkendů na půjčených plachetnicích na Orlíku nebo Lipně. A protože ještě pár let to s mým volným časem nebude lépe (na moři) a současně bych rád byl na lodi i o víkendech, tak volba padla logicky na loď typu "trailer sailer". Je to samozřejmě o kompromisech :? . Idea je mít loď kdykoli k dispozici v ČR a převozitelnou případně i k moři, pokud nebude větší posádka (pak je lépe jít do klasického charteru). A vzhledem k mé "maličkosti" o výšce 193 cm jsem se nechtěl plazit v kajutě po kolenou 8) .

Takže zadání bylo - převozitelná loď bez problémů (tedy šířka max 255 cm, délka cca 7 až 8 m, celková hmotnost s přívěsem a s rezervou do 3 tun (k tomu jsem si "zajistil" off-road 4x4 :) ). Sklopný nebo výsuvný kýl zajistí možnost přijetí ke břehu na přehradách a hodně usnadní naložení na přívěs . A co největší stojná výška - alespoň u kuchyňky, pokud možno oddělená toaleta, optimálně alespoň 4 místa ke spaní, malá kuchyňka. A protože loď budu primárně kotvit na Slapech, kde je problém s podjížděním mostů, tak sklopný stěžeň. A motor pokud možno v šachtě nebo vestavný (nebo aspoň možnost budoucí vestavby) - místní nenechavci už "očesali" pár lodí v zátoce o přívěsný motor. A protože peněz zase tak moc nebylo, tak jsem se rozhlížel po starší vhodné lodi z bazaru apod. Pokud člověk takto definuje parametry, tak moc vhodných lodí zase k dispozici není. O Delphii 22 jsem věděl dlouho, byla jedním z možných typů, ale nedařilo se mi ji najít za rozumnou cenu - v Polsku již prakticky nejsou. Tak jsem uvažoval případně o TES678/720, Viko25, Mariner24 (to byl také horký kandidát) apod. Jinak se mi moc líbí třeba i Haber, ale cena nové lodě je přiliš velká a starší lodě nejsou.

Hledání plachetnice typu "trailer-sailer" vyhovující mým požadavkům nebylo nějak urgentní (charter funguje pořád :) ), ale loni v létě "vesmír" :D zařídil shodu několika šťastných okolností. Jednak bylo k dispozici trochu víc peněz (než budou třeba na něco urgentního :o ), a jednak jsem narazil při běžném brouzdání na webu na inzerát na prodej Europe TS240 v Anglii - UK. A protože bylo po Brexitu a libra byla níže, začalo to být i cenově zajímavější. Na fotce nevypadala loď nejhůře a tak jsem napsal brokerovi mail o další info o lodi a ten mi napsal s anglickým klidem - tak sedni na letadlo a přijeď se podívat :o . Nakonec, proč ne? Když tak si udělám výlet a procvičím angličtinu. Trochu adrenalinu si užiji také s řízením vlevo :crazy: . Podařilo se mi sehnat letenku, zajistit auto z půjčovny a najít hotýlek v příjemném městečku na pobřeží - Felixstowe. Loď byla na suchu v přístavu Suffolk Yacht Harbour v zálivu na řece Orwell naproti Harwiche.

puvodni_ts240.jpg


Po příjezdu do přístavu a prohlídce lodi jsem se potkal i s majitelem, který byl náhodou přítomen (má už větší loď). Jinak nabídku a prodej zajišťoval lokální broker, což je asi místně běžný standard. Loď byla nabízena včetně vleku, ale ten nevzbuzoval moji důvěru. Když jsem se zeptal, kde je zadní světelná rampa se značkou a papíry k vleku, dívali se mne divně :shock: . Pak jsme si vysvětlili, že něco takového v UK není třeba a pro těch pár mil k moři to nikdo neřeší. Představa že bych s tímto vlekem (pokud by se nerozpadl cestou) přejel přes Holandsko a hlavně přes Německo před zraky dopravních policistů byla nereálná. To bych asi skončil někde v chládku. Takže budu potřebovat nový vlek, původní nechám na místě a dohodl jsem slevu 1000 liber. 8) .
Takže loď pěkná, interiér zachovalý, plachty odpovídající používání, trup by chtěl vyleštit a obnovit antifouling, natřít kýl, a spoustu další práce - ale to lze u starší lodě (rok výroby 2004) čekat. Tak hurá, říkal jsem si - jdu do toho :D .
Ale objevil se další zádrhel, když jsem se ptal po papírech k lodi - zda je přihlášená, doklad o zaplacení DPH apod. Zprvu sice jak majitel tak broker nechápali cože to vlastně chci. Majitel papíry od nákupu lodi někam založil a nečekal, že budou ještě třeba. V UK stačí kupní smlouva jako potvrzení o vlastnictví, žádná technická nebo registr není třeba. Bere se to podobně jako s oprávněním - "průkazem" k vedení tohoto typu lodi. Kdo to neumí, tak na moře neleze!, takže průkaz jako RYA je nepovinný. A pokud není loď v pořádku, tak také ne! No, rozešli jsme s tím, že potřebuji minimálně doklad o zaplacení DPH a alepoň nějaký doklad, že loď byla v provozu v EU, resp. zatím i v UK :D .
Tak jsem si říkal - ok, výlet byl pěkný, loď také. Ale bez nějaké šance bez papírů ji rozumně používat v ČR.

Ale cca po dvou měsících, kdy jsme si ještě s brokerem párkrát napsali, mi oznámil, že všechny papíry opatřil a není problém. Tak OK, budu mít loď ! :shock: Po mailu jsme si vyměnili podepsané smlouvy a složil jsem rezervační zálohu. A začal shánět přívěs. Díval jsem se v Polsku, v Česku a také jsem oslovil Geronima zde z JI, který má stejný typ lodi, zda by neporadil. Už jsem měl domluveno - protože výroba vypadala na dlouho z nedostatku kapacit výrobce, že loď zůstane do jara v UK. Nakonec se díky Geronimovi povedlo - a musím říci s velkými díky - děkuji Ti Geronimo ! , nejen že mi dal tip na výrobce přívěsu, ale domluvil i zapůjčení pro stejný typ lodi od dalšího majitele.
Tak jsem doplatil zbytek ceny a objednal lístky na trajekt. Nejlepší cesta vedla přes Rotterdam z přístavu Hoek van Holland do Harwiche, kde stačilo objet záliv cca 80 km do přístavu pro loď. Jako pomocníka na cestu a sbalení stěžně a přípravu lodi na cestu jsem vzal s sebou syna - 14 let.
Vše probíhalo bez problémů, naložení lodi na přívěs v maríně pomocí jeřábu, zaplacení poplatku a příprava na cestu zpět.
nalozeni.jpg


Ještě jsme si zajeli na pobřeží na klasické Fish and Chips a podívat se na moře. Jen sobotní brzké ráno, kdy jsme se vyspali v lodi a měli vyjet na trajekt bylo chvíli adrenalinové - auto mi nešlo nastartovat :shock: , baterie vybitá - asi jsem zapomněl při zapojeném přívěsu nějaké to světýlko. Co teď? V maríně na podzim brzy ráno ani noha. Naštěstí jsem si vzpomněl ;) - na lodi je baterie také a díky malému soláru je nabitá, i když loď byla cca asi dva roky na suchu bez provozu. Tak pomocí startovacích kabelů se podařilo včas odjet a nezmeškat trajekt. Celkem ujeto tam i zpět 2000 km. Jel jsem opatrně a loď jsem stačil pojistit i na převoz u YachtPoolu předem.

Takže loď mám už v Česku. Ale přišly trochu komplikace. Přívěs jsem musel vrátit a co zatím s lodí na zimu do doby, než bude nový objednaný přívěs? Nakonec se mi loď podařilo umístit v jedné firmě do skladu, kde mají portálový jeřáb a místo a velkou trpělivost se mnou. Zase je to sklad, takže omezený přístup. A výroba nového přívěsu se protáhla až do minulého měsíce. Už jsem počítal, že loď bude venku, ale pro změnu jsem si přivodil úraz :hmm: (to je tak, když se člověk otáčí v prudkém kopci za děvčaty :oops: :crazy: ). Tak zatím mohu už trochu o berlích a chvíli vydržím sedět i u PC :( . Takže příprava na potřebné práce a úpravy na lodi probíhá stále v teoretické rovině 8) , ale cca za 14 dní už konečně budu moci se vyšplhat do lodi a něco i dělat. Tak bych měl letošní sezónu přeci jen stihnout :clap: :clap: .

Pokud jste dočetli až sem, tak příště něco napíši podrobněji o lodi a dalších plánech 8)

Jaarek
Uživatelský avatar
geronimo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1975
Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
Reputace: 92
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Europe TS240 (Delphia 22)

Příspěvekod geronimo » pon bře 20, 2017 11:24 pm

Gratuluji ke splněnému snu... :good: to už vypadá na slušnou flotilu, myslím, že jich tu bude 9 nebo 10 ....
pokračuj v psaní, je to pěkný příběh...
Uživatelský avatar
Jirka_TEC_Tce
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 373
Registrován: ned úno 25, 2007 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Europe TS240 (Delphia 22)

Příspěvekod Jirka_TEC_Tce » úte bře 21, 2017 8:56 am

Taky se připojuji s gratulací a věř, že mě starýho ,,loužaře", takovej přírůstek dokáže potěšit :D :D :D
dakar
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 45
Registrován: stř zář 03, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Úvaly u Prahy

Re: Europe TS240 (Delphia 22)

Příspěvekod dakar » stř bře 22, 2017 12:08 pm

Gratulace,super čtení a hlavně pěkná moc pěkná lodička.můj sen.Zdraví Dakar
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2105
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 29
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Europe TS240 (Delphia 22)

Příspěvekod Viky_CZ » stř bře 22, 2017 1:32 pm

Uzasna story. Miluju Fish'n'Chips. :-)
Uživatelský avatar
kedar
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 93
Registrován: pát zář 25, 2009 2:00 am
Reputace: 3

Re: Europe TS240 (Delphia 22)

Příspěvekod kedar » stř bře 22, 2017 2:48 pm

Připojuji se s gratulací! Kedar
Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 659
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Europe TS240 (Delphia 22)

Příspěvekod Milos » stř bře 22, 2017 6:19 pm

Gratulujem! :)

Veľmi podobne som si pred rokmi zašiel do Birminghamu pre prvého MacGregora 26M, bol to výstavný kus, bral som ho priamo z výstavy a hneď išiel na výstavu Boatshow v bratislavskej Inchebe.
Prvý krát som v Anglicku išiel na opačnej strane cesty a prvý krát aj ťahal nemalú loď... naštastie to vtedy dopadlo dobre, dokázal som tam s tým aj predbiehať, keď to bolo treba. :crazy:
A Fish'n'Chips sú mňamka! 8)
Uživatelský avatar
Fum
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 94
Registrován: čtv úno 10, 2011 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třebíč

Re: Europe TS240 (Delphia 22)

Příspěvekod Fum » stř bře 22, 2017 8:22 pm

No a teď přijde fáze dvě. Postupně všechno vylepšovat. Mě to na mojí Deplhii trvá už třetí rok a teprve teď se dostávám do stavu, kdy jsem docela spokojený. Jinak super loď. Obepluli jsme s ní Rujánu ve třech dospělých, i ve větších vlnách celkem suchá plavba a stačilo nám na to deset litrů benzínu. Dostaneš se díky malému ponoru do míst, kam se s charterovou lodí nemáš šanci dostat (myslím u moře, kde se charterují výhradně kýlové lodě). Na vnitrozemskou plavbu úplně v pohodě. Výhoda kromě stojné výšky je i velká batysta na zádi, kam strčíš přívěšák do studánky a není co řešit. V téhle velikosti těžko hledat jinou loď, která je takhle dobře vyřešená a ještě pěkně plachtí (zvlášť poté, co jsem pořídil nové plachty).
Uživatelský avatar
mikeduck
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 154
Registrován: úte lis 03, 2015 9:26 am
Reputace: 13
Bydliště: Pertoltice,okr. Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: Europe TS240 (Delphia 22)

Příspěvekod mikeduck » čtv bře 23, 2017 6:22 pm

Jo to je moc pěkná lodička.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host