Bavaria 808 Kometa
Moderátoři: Pepa, smike, vilma
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 406
- Registrován: stř říj 25, 2017 2:16 pm
- Reputace: 81
- Bydliště: Zbynická 1566-9
- Kontaktovat uživatele:
Bavaria 808 Kometa
Ahoj. Dovoluji si představit Vám naši první skutečnou loď:
https://sailboatdata.com/sailboat/bavaria-808/
Bavaria 808, ročník 1979, nazvali jsme ji Kometa, posledních 15 let v Chorvatsku s jedním majitelem, suchá, v bildgi ani kapka. Podle majitele s ní každých 10 dní plul, aby nabil baterii a osvěžil antifouling (měl ji v přístavu pod okny bytu).
Loď je hodně tvrdá, chodím dokola po palubě, a ani se nehne. Dobře poslouchá na kormidle, má dostatečnou setrvačnost, takže při ji při manévrech v maríně hned tak nesfoukne. Jakmile první důstojník (manželka) chytl kormidelní páku, nechtěl ji pustit a museli jsme loď koupit. Motor pod podlahou kokpitu původní vestavěný Volvo Penta 3000 motohodin a navíc na zrcadle ručně startovací přívěšák. Na oba motory současně jsme pluli 6 hodin 5 až 5.5 uzly, spotřeba 1+1 litr za hodinu. Elektrika asi původní, jen navigační světla žrala více, než se nám dařilo dobíjet, původní hloukoměr s analogovým zobrazením, stará neoficiální VHF vysílačka…
Vrcholové oplachtění, dvojitý přední stěh, stěhy průměr 6 mm, ovšem vanty jen průměr 5 mm, ale 3 páry. Ráhno extrémně nízko (výhoda I nevýhoda), bez lazy bag/jag, 3 přední plachty nacvakávací (výhoda I nevýhoda). Zatím jsme plachtit pořádně nevyzkoušeli.
Loď vevnitř ohromně prostorná s mnoha prostory pro skladování, pro manželku plně pochozí výška, pohodně nízké schůdky. Vlevo hned wet locker (může se v něm schovat stojící chlap), pak koupelna/záchod (dali jsme chemický), naproti hned kuchyňka (plyn), stolek kapitána a hundekóje. Salón na jedné straně lůžko, na druhé stolek, který se dá spustit a vznikne dvojpostel. Malá zavírací kajuta v přídi, používáme jako sklad.
Strávili jsme v lodi Silvestra, pak jsme ji přeplavili do konečného přístavu a vyřídili registraci na mě, zůstává pod HR vlajkou. Příjemné a rychlé chování orgánů. Koupili jsme pár lan a tlumičů nárazů, snad tedy loď na vodě vydrží pár týdnů do příští návštěvy a moc nezaroste (je to fakt divný pocit, muset věřit, že člověk dobře uvázal uzly…).
Příště snad jen dám do pořádku baterii a navigační světla, a budeme se jen plavit prakticky bez GPS (dojdou baterie v gadgetech), bez autopilota, bez vody, bez člunku, tak nanejvýš na Vis.
Na podzim se musím naučit údržbu motorů, možná dělat nový antifouling... když se nám zalíbí na ni plout, tak až potom jí budeme věnovat více péče.
https://sailboatdata.com/sailboat/bavaria-808/
Bavaria 808, ročník 1979, nazvali jsme ji Kometa, posledních 15 let v Chorvatsku s jedním majitelem, suchá, v bildgi ani kapka. Podle majitele s ní každých 10 dní plul, aby nabil baterii a osvěžil antifouling (měl ji v přístavu pod okny bytu).
Loď je hodně tvrdá, chodím dokola po palubě, a ani se nehne. Dobře poslouchá na kormidle, má dostatečnou setrvačnost, takže při ji při manévrech v maríně hned tak nesfoukne. Jakmile první důstojník (manželka) chytl kormidelní páku, nechtěl ji pustit a museli jsme loď koupit. Motor pod podlahou kokpitu původní vestavěný Volvo Penta 3000 motohodin a navíc na zrcadle ručně startovací přívěšák. Na oba motory současně jsme pluli 6 hodin 5 až 5.5 uzly, spotřeba 1+1 litr za hodinu. Elektrika asi původní, jen navigační světla žrala více, než se nám dařilo dobíjet, původní hloukoměr s analogovým zobrazením, stará neoficiální VHF vysílačka…
Vrcholové oplachtění, dvojitý přední stěh, stěhy průměr 6 mm, ovšem vanty jen průměr 5 mm, ale 3 páry. Ráhno extrémně nízko (výhoda I nevýhoda), bez lazy bag/jag, 3 přední plachty nacvakávací (výhoda I nevýhoda). Zatím jsme plachtit pořádně nevyzkoušeli.
Loď vevnitř ohromně prostorná s mnoha prostory pro skladování, pro manželku plně pochozí výška, pohodně nízké schůdky. Vlevo hned wet locker (může se v něm schovat stojící chlap), pak koupelna/záchod (dali jsme chemický), naproti hned kuchyňka (plyn), stolek kapitána a hundekóje. Salón na jedné straně lůžko, na druhé stolek, který se dá spustit a vznikne dvojpostel. Malá zavírací kajuta v přídi, používáme jako sklad.
Strávili jsme v lodi Silvestra, pak jsme ji přeplavili do konečného přístavu a vyřídili registraci na mě, zůstává pod HR vlajkou. Příjemné a rychlé chování orgánů. Koupili jsme pár lan a tlumičů nárazů, snad tedy loď na vodě vydrží pár týdnů do příští návštěvy a moc nezaroste (je to fakt divný pocit, muset věřit, že člověk dobře uvázal uzly…).
Příště snad jen dám do pořádku baterii a navigační světla, a budeme se jen plavit prakticky bez GPS (dojdou baterie v gadgetech), bez autopilota, bez vody, bez člunku, tak nanejvýš na Vis.
Na podzim se musím naučit údržbu motorů, možná dělat nový antifouling... když se nám zalíbí na ni plout, tak až potom jí budeme věnovat více péče.
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 250
- Registrován: pon led 12, 2009 1:00 am
- Reputace: 29
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bavaria 808 Kometa
Tomu říkám Silvestr.
Jestli ty navigační světla hodně žerou, tak to může někde probíjet ...
Má to nějakou kóji pod kokpitem?
Jestli ty navigační světla hodně žerou, tak to může někde probíjet ...
Má to nějakou kóji pod kokpitem?
- lynx
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 3501
- Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
- Reputace: 409
- Bydliště: Praha
Re: Bavaria 808 Kometa
Blahopřeju ke koupi! Osmimetrovka už je velmi slušně velká na „bydlení“ v jednom či dvou lidech. Přeju hodně radosti při plavbách!
- RACEK
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1113
- Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
- Reputace: 100
- Bydliště: Praha
Re: Bavaria 808 Kometa
Tedy Vojto, ty jsi mě překvapil. Měl jsem pocit, že nic nekoupíš a ty jsi se do toho pustil takhle pěkně. Každopádně velká gratulace. Registrace pod HR vlajku a zajištění nového přístavu je také velký kus práce.
Co kotva a řetěz? Nevidím na přídi žádnou rolnu pro kotvu.
A člun to bude chtít pořídit. S malým motorem je pro dopravu na břeh hodně potřebný.
Co kotva a řetěz? Nevidím na přídi žádnou rolnu pro kotvu.
A člun to bude chtít pořídit. S malým motorem je pro dopravu na břeh hodně potřebný.
Re: Bavaria 808 Kometa
Blahopřeji,
vypadá to, žes koupil pěknou lodičku.
Přeji mnoho příjemně najetých mil a příjemně strávených chvil.
Vlastní lodička, ať už malá, či větší, má přece jen něco do sebe. Více starostí, více radostí a hlavně nezávislost v rozhodování.
Jarda
vypadá to, žes koupil pěknou lodičku.
Přeji mnoho příjemně najetých mil a příjemně strávených chvil.
Vlastní lodička, ať už malá, či větší, má přece jen něco do sebe. Více starostí, více radostí a hlavně nezávislost v rozhodování.
Jarda
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 406
- Registrován: stř říj 25, 2017 2:16 pm
- Reputace: 81
- Bydliště: Zbynická 1566-9
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bavaria 808 Kometa
Ahoj, díky pánové!
Co se týče elektriky, budu muset nejprve zjistit, co tam je připojené a kolik co žere.
Je tam natvrdo připojen bilge water alarm (nově instalovaná povinná výbava, zapomněl jsem uvést),
a detektor plynu, ale ten mám odpojen na konektoru. Dobrý nápad identifikovat případné probíjení.
Každopádně vypínám po připlutí všechny 3 odpojovače a pak odendávám z baterie svorku plus.
A prvního důstojníka asi vytáhnu do půlky stěžně. Dobré je to, že v lodi je bocmanská sedačka, všechny nástroje včetně
nůžek na vanty a pilky na nerez... jen aku vrtačku si přivezu.
Na pravoboku je hundekóje a z kokpitu mělká bakista, na levoboku wet loker pokračuje kousek do kokpitu, pak je směrem k zádi z kokpitu přístupná hluboká bakista, která pokračuje do zádě lodi. Kokpit je odvodněn jen 2 trubkami průměr cca 40 mm délka nejméně 2 metry, při případném zalití vlnou se bude vyprazdňovat jen pomalu a něco asi nateče do motorového prostoru i do salónu. Ale spodní část kokpitu je celkem malá.
Kotvu mám Danforth asi 15 kg s 8 m řetězu a nějakým starým konopným lanem průměr 12 nebo 14 mm, objednal jsem nové 40metrové lano průměr 14 mm s okem. Podle HR předpisů je potřeba řetěz 8 m plus 30metrové lano průměr 12 mm, ale to mi připadá trochu málo. V příďovém kování je rolna, ale kotva si bude v kolizi s upevněním předních stěhů. Náhradní kotva s řetězem a lanem je ve wet lockeru, je to asi 20 kg samoděl z betonářské armatury.
Ahoj!
- kanic
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 840
- Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
- Reputace: 21
- Bydliště: Hukvaldy
Re: Bavaria 808 Kometa
Gratuluji!
Největší záhada je chlazení motoru. 1 nebo 2 okruhy? Pokud 1, tak neotálej s další pumpou a výměníkem a přejdi na 2 okruhy.
5 mm vanty jsou v pohodě. Bilg by měla být zapnutá/pod proudem pořád, pokud je loď ve vodě. Ne ?
Největší záhada je chlazení motoru. 1 nebo 2 okruhy? Pokud 1, tak neotálej s další pumpou a výměníkem a přejdi na 2 okruhy.
5 mm vanty jsou v pohodě. Bilg by měla být zapnutá/pod proudem pořád, pokud je loď ve vodě. Ne ?
- RACEK
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1113
- Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
- Reputace: 100
- Bydliště: Praha
Re: Bavaria 808 Kometa
S těma kotvama asi budeš muset něco vymyslet. Bojím se že Danforthka ani svařenec z roxoru nebude to pravé. Asi bych se poohlédl po Bruce a nebo ještě modernější kotvě.
Taky 8m řetězu mě přijde poměrně málo. Já bych bral tak 15m. Můžeš si koupit nějaký šekl, nebo spojku a spojit dva 8m kusy k sobě.
Kotva musí být na přídi na stálo. Takže by bylo šikovné tam upravit tu rolnu.
Pro závěsný motor si kup náhradní svíčku a impeler. Podívej se, jak se čistí tryska a emulzní trubička a jak se mění olej v noze a případně i motoru.
Pro vestavěný motor si kup impeler, naftový a olejový filtr. Také se hodí pumpa na vysátí oleje.
Lazy Jack je dobrý i když nemáš ten bag. Takže jestli je k čemu na ráhně ty provázky přivázat, tak bych Lazy Jack udělal.
Pro dobíjení, je šikovný flexibilní solár, který vyndáš na palubu, když nepluješ.
Věřím že těchto pár rad ti pomůže, abys byl spokojený ty a také tvoje paní a měli jste klidnou plavbu a také spaní.
Taky 8m řetězu mě přijde poměrně málo. Já bych bral tak 15m. Můžeš si koupit nějaký šekl, nebo spojku a spojit dva 8m kusy k sobě.
Kotva musí být na přídi na stálo. Takže by bylo šikovné tam upravit tu rolnu.
Pro závěsný motor si kup náhradní svíčku a impeler. Podívej se, jak se čistí tryska a emulzní trubička a jak se mění olej v noze a případně i motoru.
Pro vestavěný motor si kup impeler, naftový a olejový filtr. Také se hodí pumpa na vysátí oleje.
Lazy Jack je dobrý i když nemáš ten bag. Takže jestli je k čemu na ráhně ty provázky přivázat, tak bych Lazy Jack udělal.
Pro dobíjení, je šikovný flexibilní solár, který vyndáš na palubu, když nepluješ.
Věřím že těchto pár rad ti pomůže, abys byl spokojený ty a také tvoje paní a měli jste klidnou plavbu a také spaní.
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 406
- Registrován: stř říj 25, 2017 2:16 pm
- Reputace: 81
- Bydliště: Zbynická 1566-9
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bavaria 808 Kometa
Díky za rady pánové. Co se týče přívěsného motoru, majitel mi ukázal prý nejdůležitější nástroj - rezavý drát.
Urgentně ale budu řešit hlavně, jak se vlastně dostat na loď a z lodě. Už jsem měl obavy, že před odjezdem budu muset ten kousek k molu doplavat. Plovoucí molo je od hladiny tak 20 cm. Příďové kování je asi 110 cm od hladiny a je potřeba ještě lézt přes destičku na příďovém koši, která je o dalších asi 30 cm výše. Kdybych tam dal kotvu, už vůbec nevylezeme. Kdybych tam dal z přídě žebříček, nemohl bych použít kování pro kotvu. A neházet kotvu jako na Orlíku přes zábradlí rukama velkým obloukem? Zatím to vypadá tak, že si pro lezení z přídě a na příď pořídíme skládací ocelové schůdky - budeme buď nechávat na mole, a nebo brát s sebou, a nebo mít rovnou dvoje.
Na zádi je úplně uzavřený kokpit a volný bok asi 90 cm, na zrcadle je vyklápěcí žebřík. Bylo by to v pohodě, kdyby tam nebyl ten přívěsný motor. Pokud bude ve vodě, bude zarůstat, a pokud bude vyklopený, bude nebezpečný a může tlouci shora do mola. Tak asi budeme muset mít dlouhou pasarelu a mít ji stylem žebřík-molo.
A toto mě na té lodi nejvíce vadí.
Po skákání na molo v Řecku mám servané menisky a pokud se budu plavit v singlu tak bez asistence na mole to bude špatné
- pokud tedy budu přistávat zádí k molu, a nebo
- budu přistávat přídí k molu a molo bude nízké.
I když budu se ženou, tak mi v tom příliš nepomůže.
Ale zbavovat se druhého motoru by byla škoda a hlavně riziko. A uzavřený kokpit se mi jinak moc líbí, vypadá "klasicky" a bezpečně a nebudou z něj padat předměty do moře.
Urgentně ale budu řešit hlavně, jak se vlastně dostat na loď a z lodě. Už jsem měl obavy, že před odjezdem budu muset ten kousek k molu doplavat. Plovoucí molo je od hladiny tak 20 cm. Příďové kování je asi 110 cm od hladiny a je potřeba ještě lézt přes destičku na příďovém koši, která je o dalších asi 30 cm výše. Kdybych tam dal kotvu, už vůbec nevylezeme. Kdybych tam dal z přídě žebříček, nemohl bych použít kování pro kotvu. A neházet kotvu jako na Orlíku přes zábradlí rukama velkým obloukem? Zatím to vypadá tak, že si pro lezení z přídě a na příď pořídíme skládací ocelové schůdky - budeme buď nechávat na mole, a nebo brát s sebou, a nebo mít rovnou dvoje.
Na zádi je úplně uzavřený kokpit a volný bok asi 90 cm, na zrcadle je vyklápěcí žebřík. Bylo by to v pohodě, kdyby tam nebyl ten přívěsný motor. Pokud bude ve vodě, bude zarůstat, a pokud bude vyklopený, bude nebezpečný a může tlouci shora do mola. Tak asi budeme muset mít dlouhou pasarelu a mít ji stylem žebřík-molo.
A toto mě na té lodi nejvíce vadí.
Po skákání na molo v Řecku mám servané menisky a pokud se budu plavit v singlu tak bez asistence na mole to bude špatné
- pokud tedy budu přistávat zádí k molu, a nebo
- budu přistávat přídí k molu a molo bude nízké.
I když budu se ženou, tak mi v tom příliš nepomůže.
Ale zbavovat se druhého motoru by byla škoda a hlavně riziko. A uzavřený kokpit se mi jinak moc líbí, vypadá "klasicky" a bezpečně a nebudou z něj padat předměty do moře.
- lynx
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 3501
- Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
- Reputace: 409
- Bydliště: Praha
Re: Bavaria 808 Kometa
Existují různé plastové žebříky, které se dají zavěsit na příďový/záďový vazák, na sloupky relinku, na příďový/záďový koš… V nouzi se taky dají použít jako fendr. Věřím, že by šlo zavěsit takový žebřík z boku na příď tak, aby si nepřekážel s kotvou.
Vypadají například takhle:
Vypadají například takhle:
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2096
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 39
- Bydliště: Ústí-Brná
Re: Bavaria 808 Kometa
Tato 808 je dobrá lod a fakt pevná už jsem měl 2 a dobře se prodávají. Já ji koupil v Itálii v plný palbě za 950euro a v Německu tenkrát za dokonce 800euro. A na vodě je fakt rychlá.
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 406
- Registrován: stř říj 25, 2017 2:16 pm
- Reputace: 81
- Bydliště: Zbynická 1566-9
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bavaria 808 Kometa
Ahoj, kamarádi a čtenáři.
Poradíte mi, kudy se do mého motoru (Volvo Penta 1válec z roku 1979) lije olej?
Pozn: Fotka je datována, než jsme loď koupili. Teď je motorový prostor a motor čistější.
Předem díky.
Poradíte mi, kudy se do mého motoru (Volvo Penta 1válec z roku 1979) lije olej?
Pozn: Fotka je datována, než jsme loď koupili. Teď je motorový prostor a motor čistější.
Předem díky.
- Jirka_TEC_Tce
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 516
- Registrován: ned úno 25, 2007 1:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bavaria 808 Kometa
Ahoj, obecně bývá zátka na krytu ventilů a vypoušťák na vaně. Na fotu to vypadá, že něco na ventilovém víku, co vypadá jako zátka je. K vaně se asi nedostaneš, tak olej budeš muset odsát měrkou. Ale tu taky nevidím. Olejový filtr je hned vedle palivového. Já mám v lodi Kubotu a ZF vratku. K vaně se dostanu, ale nový olej musím pumpovat.
Jirka
Jirka
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti