Motorové čluny,vlastnosti, konstrukce a vhodný výběr /OD 16/

Zde se můžete představit a ukázat svou loď ...

Moderátoři: Pepa, smike, vilma

Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7181
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 107
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned led 13, 2008 10:59 am

david píše:a to co ukazuje denis jako kabrio, tak to má do toho taky dost daleko. Klasický kabrio měly endérácký lodě grunau kabrio, T4 , nebo mezi auty Felda. Fór je v tom, že to jedním chmatem složíš a rozložíš, bez nandavání mezipodpěr. Ty mazanější ......


Vôbec sa nedivím, že hrdý majitel kajutového motorového člna nerozmýšla nad vychytávkami typu kabrio a teda sa v tom prd vyzná. Daj sem foto toho dokonalého kabria a budeme sa o tom baviť čo má aké výhody. Toto na fotke je amatérska stavba a pochybujem že Fikus zoženie / bude zháňať/ profíka čaluníka čo mu za 50 t spraví kabrio ako na aute. Okrem toho dá sa zatiahnuť jedným šmahom, bolo to roky využívané k plnej spokojnosti jedným rybárom, predchádzajúcim majitelom a bolo to využívané aj na spanie na vode.

Ostatné si zopákol čo sme tu už rozoberali, takže trochu inovatívnejší prístup prosím.
To ploché dno, Fikus snaď zdôvodnil dostatočne prečo si ho vybral, tak o tom nemusíme diskutovať. V Rakúsku jazdí pramíc s plochým dnom celá kopa a v sklze. Takže amíci a Rakúšania asi vedia prečo chcú mať ploché dno .
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » ned led 13, 2008 1:59 pm

První loď u jejíž stavby jsem asistoval v roce 1968 býl Trenér a motor Moskva a za tím jsem se naučil co by malý kluk lyžovat. Tak jsem začal a jezdil. Nemá cenu to rozebírat a jaké dno bylo na tom Treneru, následně Galaxii, několika Plutech, kluzácích, rozšířené a prodloužené Galaxi pro 603 motor. Jantaru..... atd... atd. Popisovat to jak jsme se nemohli na Orlíku vrátit od hradu zpět ke koruně hrázi když začal foukat vítr, to je zbytečné. Jsou z toho zkušenosti, pro mne k nezaplacení.
Také bych mohl zajít dolů do garáže a tu střechu Felicie z roku 69 nafotit a oponovat jak se to jednou rukou roztáhne či nikoliv.
A nyní k tématu. Jestli si ficcus vybral tuto loď a je pro něj dostatečná nebo si potřebuje vyzkoušet na vlastí kůži něco postavit je to jeho věc a bylo by dobré mu poradit, bez ohledu na to, jestli je to zbytečná práce či nikoliv. K závěru, jestli si vybral dobře tvar, technologii stavby a užitné vlastnosti lodi, k tomu musí dojít sám. Proto jsem si již dříve dovolil poznámku, že příště to udělá jinak.
Berty
david
moderátor
Příspěvky: 5334
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 152
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » ned led 13, 2008 10:56 pm

vážení pánové, denisi a berty- berty nemohl asistovat při výrobě trenéra, páč už v roce 64 byl jako novinka na výstavě na střeláku od sportu modřany a tam mi ho táta koupil. o tom, jak vypadá kabrio se s denisem asi těžko dohodnu, měl jsem ho na sportu 2O, třech pluťácích,a neptunu, dělal jsem si je sám, tak že vím o něco víc než pdr - jak mě ohodnotil denis
samozřejmě ať si ficcus postaví co chce, ale pokud neví na 1OO % čeho ja ta loď schopná nebo neschopná, a když jsem čet na co to chce tak se mi to nezdá jako dobrý řešení a měl by se zamyslet, než vyhodí peníze a čas. řek bych že nemá dost zkušeností ( tedy naprosto bez nějakého shazování, prostě je jen třeba mladej a v motorácích nezkušenej ) a je blbost mu fandit pro necky,k terý maj blbý dno, na to co od nich chce, a neříct mu to. daleko je trapnější, vy oba pánové, mu říkat je to dokonalý. protože prostě není, jen vy to asi nepoznáte. od denise čtu už 1,5 roku jak něco staví a nemá to hotový. kdysi mě dost pobavil s dírou do dna do který dá rouru a ono to bude samo chladit motor, protože když je díra ve dně , tak z ní přeci cáká voda. Bertyho neznám, ač by mohl být +- můj ročník.
dávám přednost praxi podpořenou teorií než teorii bez praxe. aby se ficus patlal s loďkou a až když ji slavnostě pokřtí zjistil že to není ono, to je ztráta času a energie. o penězích nemluvě. možná by nebylo od věci, kdyby se svezl na podobné loďce, třeba zrovna ta carolina skif nebo jen větší pramici s lepším motorem, dno je prakticy stejné a potom na loďce typu třeba hummel nebo havel nebo pluťák. tím by se mu vytříbily představy o pohodlnosti plavby vzhledem ke tvaru dna.
PS. pro denise: základem dobrého kabrie není hadr, tedy čalouník za 50 tis SK, ale ta konstruce pod hadrem. konstrukci hadrem už pak potáhne kde kdo, i já.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7181
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 107
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned led 13, 2008 11:53 pm

Ale si sa rozpísal, tuším som ti pohol žlčou. Všetkým čo sú tu je úplne jedno kolko lodí si mal a aké plachty si mal na nich. Pokial sa nepodelíš o svoje vedomosti, tak je každému prd platné čo vieš a je to také isté ako keby si nič nevedel. Namiesto aby si druhého hovadil by si mohol vypotiť niečo samostatne, čo ti nato? Alebo s tým máš problém? To nevieš niečo napísať sám od seba aby si druhých trochu potešil a poučil?
Davide, takže očakávam od teba najakú vlastnú iniciatívu, tak sa ukáž či okrem pindania zvládneš aj niečo iné.
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 746
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » pon led 14, 2008 1:29 am

david píše:je to pěkný, jen to má jednu vadu. ta loď je tak pro rybáře, někam popojet a chytat. na plavbě v kluzu ti vypadnou zuby z huby na první vlně.
ne nadarmo tam dávaj jen 15 - 25 HP
a to co ukazuje denis jako kabrio, tak to má do toho taky dost daleko. Klasický kabrio měly endérácký lodě grunau kabrio, T4 , nebo mezi auty Felda. Fór je v tom, že to jedním chmatem složíš a rozložíš, bez nandavání mezipodpěr. Ty mazanější to měli na elektromotůrek.
Z dalších postřehů můžu jen konstatovat, že olaminovat vnější kýl je technický a praktický nesmysl, protože pak ten kýl postrádá jako ochrana přídě a dna smysl. Když s ním narazíš, laminát prdne, voda sákne a kýl hnije. totéž je s vypěňováním nedostupných prostor. lépe je nechat prázdné.
přední nádrž, nevím kde chceš mít řízení a tedy svou a posádky váhu, ale klouzavá loď má mít váhové těžiště za těžištěm výtlaku, tedy vzadu, což ti nádrž ve předu asi rozhodí.

nekolik let jsem jezdil s carolina skiff 17 po kanalech i na mori a muzu te davide ujistit,ze klidne snese i podstatne vic nez 25 HP,my tam meli suzuki DF50.parkrat jsme se pri navratu z rybolovu potykali s metrovyma vlnama,je pravda ze to nebylo extra prijemne ale vzdy jsme dojeli v poradku,samozrejme ze jsme nefrceli na " plny kotell".a to se nejednalo o par vln od parniku nekde na vltave ale o 5 az 6 mil plavby pres otevreny zaliv.obcas jsme v lodi meli trochu vody ale o to se postarala pumpa.ficusova lod ma navic na rozdil od caroliny spicatou prid,takze by to teoreticky mela dat v pohode,samozrejme s ohledem na pocasi.ale mas asi pravdu s tou nadrzi v pridi,to neni nejvhodnejsi umisteni.jo a tu" diru s rourou"mam ve dne taky.necaka.chladi.[img]http://[img=http://img141.imageshack.us/img141/6896/resizeof1010159imgzd0.th.jpg][/img]
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1532
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 16
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » pon led 14, 2008 8:53 am

Pánové, díky Vám všem za příspěvky.
Já už vše podstatné v podstatě napsal a teď už jen saju info z vašich plamenných výměn názorů. Udržíte-li hladinu osobních výpadů max v této výši a přidáte-li vždy něco konkrétního o lodích, budu rád ;)

Info čerpám převážně z netu. V US didkusních fórech si plno lidí OD chválí a mají třeba již několikátou. Předpokládám, že vlny se udělají stajné na US jezerech a zálivech jako na českých řekách a přehradách.

OD16 má konstrukčně povolen 50hp motor se vzáleným řízením.

Pri hmotnosti 40hp motoru přes 100kg bude přední nádrž přeci vhodnou protiváhou?!
Ad. kabrio - dobrá věc.

Davide, stavím se rád. Kdekoliv u dobrých lidí :)
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » pon led 14, 2008 9:44 am

Jestli Trenér nebo něco jiného to je nepodstatné. Jen mne mrzí že několikerým stěhováním se ztratily fotky. To co jsem napsal- myslím to podstatné za tím si stojím. Trotože to není konstruktivní debata která ficcusovi pomůže končím.
Berty
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » pon led 14, 2008 1:39 pm

berty píše: Protože to není konstruktivní debata která ficcusovi pomůže končím.
Berty

To berty,
není mě sice jasné z čeho david usoudil že jsi nemohl asistovat u stavby „trenéra“.
Zřejmě se domnívá že ten „trenér“, co mu koupil tatínek, byl jediný vyrobený kus na světě.
david píše:vážení pánové, denisi a berty- berty nemohl asistovat při výrobě trenéra, páč už v roce 64 byl jako novinka na výstavě na střeláku od sportu modřany a tam mi ho táta koupil.

Možná také jenom nepozorně četl. :?
No rozhodně se tím nenech znechutit. ficcus, je v tom nevině.
Jak by k tomu přišel, že někdo neumí číst, či si to špatně přebere.

Co se týče toho Denisova „kabria“, jedná se skoro o totéž nepochopení.
Tady přece vůbec nejde o přesný TERMIT, co že to ještě kabrio je a co už není.
(na správné TERMITY tady máme spešl topic)
Jde pře pouze o to, jak tu lodičku udělat co možná nejuniverzálnější.
Jelikož to Denis doprovodili fotografií, mohlo by být každému jasné o co jde.
Je to samé jako napsat, že to jediné správné kabrio vyrábí firma FORD, protože tam není potřeba rukou. Stačí zmáčknout čudík, třeba nosem a kabrio se zatáhne (stáhne) samo. :hmm:
alffa
david
moderátor
Příspěvky: 5334
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 152
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pon led 14, 2008 2:07 pm

nekolik let jsem jezdil s carolina skiff 17 po kanalech i na mori a muzu te davide ujistit,ze klidne snese i podstatne vic nez 25 HP,

špatně čteš, psal jsem, že na tu emerickou od16 doporučujou 15 - 25
carolina je loď co něco vydrží.

to alffa - pokud je kabrio i to co měli zlatokopové na vozech když táhli s mulou přes pláně a berty laminoval v modřenech, pak se velice omlouvám.

to denis - hrdý majitel kajutového člna opajcoval první kabri z T4 v roce 72 minulého století a dal ho na sport 20. jen ho časem přestalo bavit hadr nandavat a sundavat, páč pod ním nejezdí rád a tak si , po mnoha předchozích, konečně postavil loďku, kterou nemusím přikrejvat.
A jestli vám nepřipadá dost konstruktivní, že jsem ficcusovi doporučil se svézt nejdřív na lodće s podobným dnem (a hlavně tam povozit manželku), tak už vopravdu nevím.
Dále pak jsem zrovna bobešovi poslal ( páč si o ně napsal ) neumělý nákresy dvou kabrio i s nějakým pokecem - tak mu řekni ať to sem vrazí, já to neumím.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 994
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » pon led 14, 2008 2:50 pm

To jsem psal, protože jsem nechtěl pořád votravovat s tím svým Sportem na tématu věnovaném jiné lodi. Zkusím založit téma třeba motoráčky z Modřan, Trenér, Sport a Pluto , které určitě tvoří část historie Československého vodního motorismu. Mám i nějaké fotky kočárků a kabroušů , ale pouze na malých člunech většinou soudruhů z NDR.
P.S už to dorazilo, tak to študuju. Hned jak to pochopím,( z toho nákresu to nezaručuji) tak to překreslím a dám to sem ( asi přes Alffa). Pokud ne zajedu se na to podívat osobně a pak to sem dám.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7181
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 107
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon led 14, 2008 5:55 pm

Ja som vedel Davide že ak ťa človek trochu vyštengruje, tak s teba aj nejaká užitočná informácia vypadne. ;)
Vôbec nepochybujem že si skúsený človek a hlavne skúsený vodný motorista a preto sa ti rôzne rady menej skúsených môžu zdať infantilné. Ale uvedom si, že tento web čítajú aj ludia ktorý vedia o lodiach a plavbe velké kulové a tento web je pre nich jeden z mála zdrojov autentických informácií. Nedivím sa že výrobcovia lodí a lodičiek a iný profesionáli a skoroprofesionáli sem nedajú žiadne informácie, ale nechápem prečo amatéri s kvalitnými znalosťami sem nič nenapíšu. A som presvedčený že Ty by si mal o čom písať, tak sa nediv že som mierne nakrknutý ak sa zmôžeš len na kritizovanie toho čo druhý napíšu.
My sa s Ficcusom poznáme osobne a preto ešte pred otvorením tohoto topicu sme si napísali pár slov o jeho plánovanej stavbe. Mimo iné som mu napísal toto:
.....Tu Dory som mal v merku, ale som ju zavrhol skrz to ploché dno a aj dosť velkú váhu. To ploché dno na vlnách strašne buchoce, asi preto aj ta vysoká váha, bude dosť vystužené. Tiež je zbytočne široká, to znamená večší odpor vody, trenie, a tým aj vyššiu spotrebu. Mne sa pozdáva najviacej táto:.......a napísal som mu aké projekty sa pozdávajú mne. Ficcus je nielenže dospelý, ale vyzerá dosť inteligentne a aj dosť šikovne a verím že aj je. Tak to je.
Uživatelský avatar
jenda
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 103
Registrován: pát srp 11, 2006 2:26 pm
Reputace: 0

Příspěvekod jenda » pon led 14, 2008 6:41 pm

Denisi, já vím o lodích celkem vzato prd a zrovna tohle vlákno je pro mě moc poučné právě proto, že tu je to naše infantilní nadšení (nadsázka pánové, nadsázka...) hezky naředěné celkem ostře kriticky skeptickým názorem od Davida. Možná mohl občas zvolit trochu stravitelnější tón, ale obvinit ho, že se nedělí o své zkušenosti bylo dle mého názoru docela nefér, protože tím, že Ficcuse důrazně upozornil, že by se měl povozit i s manželkou, posbírat ještě pár praktických zkušeností, aby opravdu dobře poznal, co chce a do čeho bude investovat peníze, čas a energii, tím se rozdělil docela o dost. Živím se vývojovou činností a ačkoliv mám těch životních i profesionálních zkušeností zatím celkem poskrovnu, jedna z věcí, které můžu s klidem konstatovat, je, že "nejzávažnější vývojové chyby, které jsem za celou dobu viděl, byly způsobeny špatným zadáním".
Pokud si Ficcus postaví loďku na které mu nakonec budou vadit věci, na které tu David upozornoval, bude to podle mě mnohem větší škoda, než když blbě olaminuje kýl...
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2663
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 23

Příspěvekod Pepa » pon led 14, 2008 7:30 pm

Pánové, nelze jinak, než vás nemilosrdně rozetnout. Vaše příspěvky v třetí části tohoto vlákna již nijak nesouvisí s ficusovou lodí. Bohužle to je trochu nešťastné, protože většinou neopomenete jednou větou ficuse vzpmenout.

Nový topic pojmenuji "Zásady Konstrukcí motorových člunů a jejich vlastnosti"
Doufám, že to je dostatečně obecné a odpovídá to směru vaší diskuse - můžete se vyjádřit.

Abych vás trochu odškodnil, za toto nevděčné opatření, vytáhl jsem ze své knihovny knížku
"Stavba motorových člunů" od Ing. Miroslava Huberta /Vydalo Naše Vojsko v r. 1974.
Je v ní tak trochu ta historie našeho vodního motorismu a staveb motorových člunů.
Součástí knihy popis staveb a příloha - zjednodušená stavební dokumentace /ale dalo by se i podle ní .../ těchto lodí:
JANTAR
PERLA II
TRILOBIT
ALKA ../ta se mi líbí 390 x 160 cm, 110 kg, motor 10-40 ks, rychlost 30-60 km/h, nosnost 4 os, pracnost 150-200 hod.
AZUR
VEGA
Pokud by to někoho zajímalo.... ???

Pepa
Knihu zařadím do virtuální knihovny, jen co dokončím soupis.
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » pon led 14, 2008 8:20 pm

Zařekl jsem se , že budu mlčet , ale nedá mi to. Rád bych diskutující upozornil na to jak to začalo tj. : Že má ficcus plány doma a nyní zjišťuje jak na to. Jedna z mích odpovědí byla že předcházela špatná analýza z hlediska konstrukčního uživatelského atd....... . Mohl jsem tu debatu ukončit hned nebo se do ní nezapojovat. Také jsem napsal, že dnes již vím, že tu možná druhou loď bude stavět jinak.
Davide kdyby jsi pozorně četl mé články určitě by jsi zjistil kolik z těch mích postavených lodí má V dno a to, že jsem postavili taky kluzáky s plochým dnem i tzv katamaran se dvěma válcovými tubusy, tak na takovém základě mám dost zkušeností na to abych dokázal z praxe popsat jak se které dno chová.
A nyní pro ficcuse: V první řadě omluva, že jsem ti to neřekl hned na rovinu a snažil se Tě na to navéct tak, aby jsi se k tomu dobral sám. Kdybych ti v prvním příspěvku napsal: NEŽ BLBĚ RADĚJI NIJAK A JĚŠTĚ UŠETŘÍŠ co by jsi si Ty i ostatní kteří čtou toto vlákno pomysleli? Proto jsem vše psal veřejně a ne SZ aby se i ostatní poučili a rozmysleli si všechna pro a proti (tím jsem myslel tu analýzu) než se do něčeho pustí . Jestli si někteří stále myslí, že jsou to vyhozené peníze a promarněný čas je to jejich názor. Můj názor je ten, že ti to přinese zkušenosti nejen ze stavby, možná podle některých draze zaplacené, ale o to cenější. Jestli ji postavíš nebo i jinou a dotáhneš to do konce KLOBOUK DOLŮ. TOSE TÝKÁ VŠECH CO NĚCO POSTAVILI A TROCHU TO ZA NĚCO STÁLO, BYŤ TŘEBA I S PLOCHÝM DNEM.
Vůbec nezáleží na tom jestli to postavili za rok, dva či pět.Čím se to staví déle oto je horší to dotáhnout do konce.
Berty
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7181
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 107
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon led 14, 2008 8:37 pm

Jendo, môžeš mať pravdu, nebudem sa s tebou prieť že nie. Ale ja som napísal dosť konkrétnych vecí na ktoré som prišiel svojou praxou a svojimi omylmi. V dobrej viere píšem svoje názory a postrehy. V priamej náveznosti na predchádzajúcu diskusiu a zadanie autora príspevku som reagoval zverejnením fotky motoráčiku môjho brata, dal som si s tým robotu a prispel som /aspoň si to myslím/ k preberanej téme. Reakcie typu: ....a to co ukazuje denis jako kabrio, tak to má do toho taky dost daleko. Klasický kabrio měly endérácký lodě grunau kabrio, T4 , nebo .... Teda nech sa páči, každý kto máte k tejto veci niečo lepšie, hodte to sem do placu. Dajte si trochu námahy a dajte vedieť nevedomím. Kritické pripomienky sú to najlahšie. Takže podla mňa to bude fér vtedy ak každý bude písať sám za seba. Nepáči sa niekomu mnou uverejnené kabrio čo spravil volakedy jeden chalan rybár? Ja som netvrdil že je najlepšie na svete. Nech sa páči, napíš aké si spravil ty, alebo aké si videl lepšie riešenie?
Autor tohoto vlákna keď rozmýšlal nad loďou si zadefinoval svoje zadanie a podla toho si objednal projekt. Teda kocky boli vrhnuté. Ja sa teda vyjadrujeme k budúcej stavbe a nie k zadaniu. K zadaniu som sa vyjadril cez súkromnú správu. Je pravda že budúceho stavitela vyjadrenia typu: chlapec je neskúsený a kúpil poriadne blbý projekt a bude lutovať že sa do toho pustil môžu zvyklať. A možno nie. V každom prípade to čo ide stavať je dobrá loď, mnohými stavitelmi vyskúšaná a v praxi overená. Ak stavitel v budúcnosti zistí že to nie je to pravé orechové tak loď predá nejakému rybárovi a postaví si ďalšiu. Ostatne vyzerá to tak že David išiel rovnakou cestou. A to čo je tu najpodstatnejšie Jendo je to, že stavitel chce stavať loď preto lebo ho to baví. A keď ju postaví, tak začne stavať druhú, lebo už si na ňu objednal projekt. A je jedno či to postaví za dva mesiace, alebo za dva roky. Keby chcel mať perfektnú loď, tak si môže kúpiť fabrickú, ale ON CHCE STAVAŤ. Teda dôležitá je cesta a ciel je jasný. Ja stavitelovi držím palce v jeho nadšení.

Ale nakoniec všetko zlé je na niečo dobré a táto diskusia istotne priniesla pre niekoho niečo nové. Aspoň dúfam.

Prepáč Pepo, ale musel som. A keď musíš tak musíš. Dúfam že kvituješ že som ani raz nespomenul stavitelové meno a neodvolával som sa naňho. ;) Všetkým stavitelom zdar, nazdar!
Uživatelský avatar
jenda
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 103
Registrován: pát srp 11, 2006 2:26 pm
Reputace: 0

Příspěvekod jenda » pon led 14, 2008 9:49 pm

Denis píše:Autor tohoto vlákna keď rozmýšlal nad loďou si zadefinoval svoje zadanie a podla toho si objednal projekt. Teda kocky boli vrhnuté.

Není třeba mi vyprávět o chuti ke stavění. Už jsem z toho nic moc, co mám, utratil dost peněz za tři stavební projekty, jeden z nich už jsem zas posunul dál (v podstatě dle očekávání) a ve volném čase se těžko překonávám, abych hloubal o něčem jiném, než co a jak udělám na naší (mojí a přítulky) lodi. Někdo tu možná lodě staví na byznys, ale většina ostatních co staví, tak staví pro vlastní potěšení, srdcem. Já jsem zatím žádnou loď nepostavil, ale vím jistě, že do každé lodi, kterou postavím, dám ze svého srdce hodně a při představě, že ji prodávám...no nevím. Nemyslím si, že koupením projektu jsou kostky vržené (jsem živoucím příkladem). Mám dojem, že aspoň pro mě by bylo rozhodně lepší to srdce věnovat do lodi, o které jsem se opravdu maximálně přesvědčil, že mi pak bude vyhovovat a nemusel ji pak se zvláštním pocitem prodávat. Zkrátka lepší dvakrát měřit a jednou řezat, i za cenu, že strčím koupené plány do šuplíku.
Stavitelům zdar taktéž.
Howgh.
david
moderátor
Příspěvky: 5334
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 152
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » úte led 15, 2008 12:45 am

Děkuji Jendovi. Jedniný, aspoň se mi zdá, pochopil, že když otrávíš manželku hned první lodí, nebude mít pro další moc pochopení, zatím co vy ostatní řešíte zinkovou anodu na kousku okování kýlu. Nepodstatné. Bohužel je víc teoretiků než praktiků.
A ještě prosba: Pepo, nedávej sem lodě Huberta, je to totiž taky bída. Snad krom Alky, ale to už je taky vyběhlý model.
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1532
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 16
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » úte led 15, 2008 10:19 am

Víte, vy ani nevíte ... jak mi pomáháte. Mě fakt do podzimu zajímali jen plachetnice. Velké i malé.
V podstatě jsem se k motorákům dostal "omylem", ale ta myšlenka se mě pořád drží.

Ještě k OD16. Na bateau.com o ní píší - Její jedinečně lomený tvar ji uchovává suchou (nevím, co je no tom "lomení" tak jedinečného?!) a redukuje dunění atd.
Je mi tedy od počátku jasný, že na vlnách to bude "drncat".
Na motoráku s pevným trupem jsem ale NIKDY neplul ;)

Hubertovu Stavbu motorových člunů jsem kdysi ze zvědavosti četl. Moc jsem nad tím tehdy ale nepřemýšlel. Nicméně základní tvary trupu se zas tak moc s dobou nemění, takže jsou tam jistě užitečné informace i dnes.

Davide, ostatní řešili většinou to, na co jsem se ptal.
Tvé argumenty jdou ke kořenám výběru projektu a nutí mě k zamyšlení. Nicméně pořád jsem nenašel žádné jiné plány, které by mě zaujaly více než OD16.
Dá se tady s plochým dnem plout třeba v 1/2 m vlnách ve skluzu? Nebo je lepší jen tak na 1/4 plynu hrnout vodu? Oba styly plavby budou jistě drncat, ale který je únosnější?

Všechny prosím, buďte konkrétní. Když napíšete TOHLE JE HOVADINA, tak také napište TAKHLE BY TO BYLO LEPŠÍ.

Díky všem :)
david
moderátor
Příspěvky: 5334
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 152
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » úte led 15, 2008 11:59 pm

[quote="ficcus"]
Dá se tady s plochým dnem plout třeba v 1/2 m vlnách ve skluzu? Nebo je lepší jen tak na 1/4 plynu hrnout vodu? Oba styly plavby budou jistě drncat, ale který je únosnější?[/quote]

ficcusi, je to jako s autem na africký silnici - roletě. do 6O km/h kopíruješ terén, nad jedeš po vrškách- hřebenech rolety. je to o výkonu a především komfortu. vlny 0,5 m potkáš na řece leda tak od parníku, a budeš-li rozjetej, hravě ji skočíš. Jen to pěkně drncne. Plochý dno rozvibrujou vlny od vánku o výšce 5-1O cm. Kdysi jsme byli spokojeni, páč to třeba Sport 2O - placatý dno -fungoval jako potratostroj. Kyž pak jsem koupil šlupky Pluťáka - V-dno, dodělal ho a vyjel, připadal jsem si jak v americký limuzíně. Kdyš jseš tvrdej, dá se jet téměř po čemkoli jakkoli. Jel jsem v Německu jezero s pluťákem, samozřejmě v kluzu kolem 45km/h, byly trošku vlny, kamarádovi jsem občas koukal na vrtuli a on mě. Po 8 km moje děvče přerazilo prdelí 8mm překližku ze které byla sedačka a propadla se. Já se držel volantu a zádama. Proto znovu, dá se cokoli, ale dobrý dno ti dá pohodlí, jistotu, a bezpečí.
Mě se dno OD pro turistickou loď jezdící v kluzu s rodinou nezdá, je to moje zkušenost a můj názor. Jistě se najde mnoho oponentů, jen je otázka kolik toho najezdili. Dej si na laminátovou pramici, je to +- stejný dno, motor, stačí 1O koníků a sám si s ní vyjeď na trochu chlupatou vodu. Sám nejlíp uvidíš. Chvíli je to príma adrenalin a pak natřesená páteř. Mám např bajbót Sava - 2,2m krátkej trimaran a 1O Hp Johnsoník Když pominu to, že se s tím nedá zatočit, jede kolem 42 Km/h i po docela slušnejch vlnách a mě se to líbí jenže, mám ti dát mejl na mou přítelkyni, aby ti popsala svý zážitky? sedí na přídi ( jinak to nejedede ) a je víc ve vzduchu než na lodi, ještě že jedem jen do hospody a zpět.
Při plavbě na 1/4 plynu obvykle cáká přes příď nebo bort do lodě, na plný kule to skáče a třese, voda padá za loď . Musíš to zkusit a pak si vybrat.
Uživatelský avatar
Finn
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 521
Registrován: stř úno 21, 2007 1:00 am
Reputace: 10
Bydliště: Penčice

Příspěvekod Finn » stř led 16, 2008 1:08 pm

bobes, taky teď kupuji (jedu pro něj v sobotu) motoráček sport 50 za ty samý prachy co ty, ale asi v horším stavu (dle tvého fota). Minulý týden jsem na to koupil tu Yamahu 4hp, předtím sem taky chtěl taky Suzuki 5hp. Takže budu rekonstruovat, potom uvítám nějaký ten výkres na kabrio, nebo jestli tam udělat nějakou nízkou kajutu, to se asi rozhodnu, až se s tím trochu seznámím na vodě. Nikdy sem žádnej motorák neměl, ale proč to nevyzkoušet, na řekách i některých kanálech může být taky pěkně a kousek za barákem mám řeku Moravu a ještě kousek níž Baťův kanál. Na Dunaj jako Denis si asi dlouho netroufnu, ale někdy možná.
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2663
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 23

Příspěvekod Pepa » stř led 16, 2008 2:39 pm

Tyto stránky by měly přinášet svým uživatelům pokud možno ucelené a užitečné informace týkající se lodí a všeho, co s nimi souvisí.
Velmi důležitým momentem v životě mnohých z nás je období rozhodování jakou loď koupit či začít stavět. Působí zde mnoho protichůdných faktrů a proto toto rozhodování je velmi obtížné a s nevratnými důsledy, jež si v této chvíli ani nemusíme uvědomit. Období rozhodování může být značně dluhé, zvláště pokud si nejsme jisti tím co chceme nebo víme co chceme a nic takového nemůžeme najít. Je to tedy o dostatečném množství hodnotných informací jež jsme schopni získat a vyhodnotit.

Původně jsem chtěl tento topic rozdělit, neboť si jej založil ficus na svoji loď, s kterou vás chtěl seznámit a zřejmě zde dále prezentovat svoji stavbu.
Topic se však změnil v hodnocení motorových člunů a jejich vlastností.
Bohužel, příspěvky jsou většinou natolik provázány s hodnocením lodě ficuse, že jakékoli rozdělení topicu povede k snížení jeho vypovídací hodnoty. To by bylo opravku škoda.

Tedy za svoji osobu jsem dospěl k názoru, že nejlepší bude topic přejmenovat v duchu jeho pozdějšího obsahu a zachovat celou jeho kontinuitu s možností dále tyto informace rozšiřovat.

Ficus mi snad promine přetvoření jeho topicu a zároveň jej prosím, aby si ve vhodné chvíli založil topic nový, jasně pojmenovaný např. jako ...stavba.OD 16...., kde se již něco podobného nebude opakovat.

Pepa
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1532
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 16
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » stř led 16, 2008 5:00 pm

Ale jo, o motorácích toho tu na fóru stejně bylo poskrovnu.
Tak tohle vlákno bude třeba slušný začátek ;)
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7181
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 107
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř led 16, 2008 6:48 pm

Myslím že by bolo lepšie založiť sekciu Motorové lode a Fikusove vlákno by bolo jedno z mnohých, po čase sa v tom nebude vyznať ani divá sviňa.

Čo sa týka plavebných vlastností OD 16 sa v podstate všetci zhodujeme aké to asi bude. Proti nám hovorí množstvo postavených Dory a teda aj oblúbenosť tohoto typu člnu v amerike. Ešte raz chcem pripomenúť, že v Rakúsku jazdia v sklze po Dunaji v hojnom počte podobné člny a to špicaté pramice. Pravda je, že keď pred nimi večší motorák spravý vlnu, tak vtedy uberajú plyn. Myslím že vďaka špicatej prove a šikmému prednému vazu budú plavebné vlastnosti lepšie ako si myslím, ale nadokážem posúdiť o kolko. Ja mám skúsenosť s pramicou, ale ta má v predu široké dno, nemá predný vaz ale podhon a dno je širšie ako OD16, resp. tvoja dory ho má zúžené ako šarpia.. Preto si myslím že to bude buchotať, ale menej ako na pramici. Ideálne by bolo napísať nejakému stavitelovy ako je s tým spokojný. Aké plavebné vlastosti tá loď má, tak to by si nám mal potom povedať ty. :D

Denisi, založit sekci pro motorové lodě je samozřejmě možné a pokud další vývoj naznačí jeho potřebu, určitě to uděláme. Zatím se domnívám, že pro toto vlákno, případnou ficusovu stavbu a i třeba gumáky to není bezprostředně nutné. Tento topic jsme zatím nerozdělili, tedy jsme zatím nic nepokazili. Pokud se v krátkém čase ukáže, že výhodnější přeci jen bude jej rozdělit, tak to uděláme. Nic není definitivní, jen je trochu těžké rozhodnout, které zlo je menší, neboli, jak to utřídit dle selského rozumu, abychom požadované informace našli i za půl roku. Pepa
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 994
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » stř led 16, 2008 6:59 pm

Pro Finna! To ti blahopřeji. Já se furt vrtám v tom starém motoru. Už to ale konečně vrčí a jen tak z pilnosti jsem rozhodil i nohu, protože ten olej co vytekl nebyl nic moc. Nebylo to ale guferem na propeleru, ale guferem co je v antikavitační desce a těsní ty převody z vrchu. Jak to složím dáme se do Sporta. Sháním koženkové sedačky asi z Škody 1000 MB aby pasovaly k tomu volantu a pak budu řešit kočárek nebo kabrio. Taky mě čeká dálkové ovládání. Jak bude něco hotové dám sem fotky.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7181
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 107
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř led 16, 2008 7:02 pm

Bude to piate cez deviate.
Ficcusi, vieš že aj Hartley má motoráky?

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: misson10 a 2 hosti