Dreveny Pirat a jeho vlastnosti

Zde se můžete představit a ukázat svou loď ...

Moderátoři: Pepa, smike, vilma

Uživatelský avatar
Olivero
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 124
Registrován: stř bře 12, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha/Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Dreveny Pirat a jeho vlastnosti

Příspěvekod Olivero » čtv čer 05, 2008 10:07 pm

Obrázek
Zdravim vsetkych citatelou tohto topiku.

Mam dotaz na tych skusenejsich,ktory uz presli fazou lahkych otvorenych plachetnic.
Uz som do fora prispieval svojim dotazom na malu plachetnicku typu europa,este som ju ani
nestihol vyskusat a naskytla sa mi prilezitost zadovazit si o nieco vatcsiu otvorenu plachetnicu typu PIRAT.
Zadovazil som si ju za turisticko rekreacnym ucelom.
Pre nas pocet, 2-dospeli a dve mensie deti bude urcite vyuzitelnejsia ako omnoho mensia a vraj vratka europa.
Jedna sa o starsi dreveny kus ktory lezal niekolko rokov v suchej garazi, tak ze drevo je vo vybornom stave.
Na dne trupu bolo len niekolko po dlzke popraskanych fosien ktore som uz vytmelil a opravil.

Moja prva otazka na vas ktory maju skusenosti s Piratom alebo podobnymi otvorenymi plachetnicami je,
ze ci ma vyznam si namontovat na dno lode cuc-klapku, alebo vyberanie naspliechanej a naprsanej vody ste riesily iba vylievakom a spongiou.

A druha otazka je ci ste uz niekto skusal na tento typ lode pripevnit zrkadlo na motor, mam k dispozicii (4,5HP johnsna vaha cca 27kg).
Aky to asi bude mat bude mat vpliv na stabilitu lode ked budem mat na zrkadle zaveseny a vyklopeny motor pri plachteni, podotykam ze sa nechystam podavat ziadne extremne vykony jedna sa mi skor o bezpecnu rekreacnu plavbu.
Nemam moc skusenosti s plachtenim, iba tak s windsurfingu a plus k tomu vela teoretickych znalosti :-) , tak ze ak viete tak radte,dakujem.

Lokalita pre toto leto je uz vybrana chystame sa stravit leto na Orlickej priehrade.
Na zaver pridavam odkaz na galeriu priebehu este nedokoncenej renovacie dreveneho pirata.

Finalne prebrusenie a lakovanie paluby bude co nevidiet .

Na vodu sa uz neskutocne tesim.
Dakujem za pripadne rady

Galeria pirata Tu
Uživatelský avatar
DonEmilio
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 410
Registrován: úte čer 05, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvekod DonEmilio » čtv čer 05, 2008 10:50 pm

Ahoj,
Cuc-klapku bych do piráta nedával, protože funguje pouze v režimu skluzu, což s pirátem těžko dosáhneš. Dává se na rychlé lehké lodě (evropa, finn, 420, 470 apod.) Budeš asi muset vylévat. Na vylévání vody na suchu se používají klapky na zrcadle.
Ten Johnson mi na záď připadá dost těžký a neohrabaný. Ale to myslím okomentuje někdo další. Myslím, že poměr výkonu a hmotnosti je v tomhle pípadě dost nešikovný. Volil bych lehčí motor, např. něco v koncepci staršího Tummlera ale v novější verzi. Někde tady bylo něco od Hondy na fotkách. Zkus hledat.
Uživatelský avatar
Jirka_TEC_Tce
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 384
Registrován: ned úno 25, 2007 1:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Dřevěný pirát

Příspěvekod Jirka_TEC_Tce » pát čer 06, 2008 7:32 am

Ahoj, podívej se do topicu Malá kajutovka, najdeš tam příspěvky a fotos od Bernau1, který piráta rekreačně používal, včetně úpravy pro spaní. Kdy budeš na Orlíku? Já jezdím každý rok, první prázdninový týden do kempu Velký vír. Úspěšný dokončení rekonstrukce a pěkný zážitky, Jirka.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » pát čer 06, 2008 8:14 am

DonEmilio píše:Ahoj,Cuc-klapku bych do piráta nedával, protože funguje pouze v režimu skluzu, což s pirátem těžko dosáhneš.
No já nevím, já bych to tak netvrdil.
Sám s cucklapkou zkušenosti nemám, ale před 25ti lety jsem jezdil třídu Vourien a majetnější kolegové ji s úspěchem používali. Stačil malý dopředný pohyb a už jim fungovala. Například při převržení jsme my museli celou loď vykýklovat. Oni vylili pár káblů, opatrně se rozjeli a během chvilky měli loď prázdnou.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 827
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Re: Dreveny Pirat a jeho vlastnosti

Příspěvekod Renda » pát čer 06, 2008 8:29 am

Olivero píše:... o nieco vatcsiu otvorenu plachetnicu typu PIRAT. Zadovazil som si ju za turisticko rekreacnym ucelom.
Pre nas pocet, 2-dospeli a dve mensie deti bude urcite vyuzitelnejsia ako omnoho mensia a vraj vratka europa.
Jedna sa o starsi dreveny kus ktory lezal niekolko rokov v suchej garazi, tak ze drevo je vo vybornom stave.
Na dne trupu bolo len niekolko po dlzke popraskanych fosien ktore som uz vytmelil a opravil. ...
Jó, to je nostalgie :cry:
Co to znamená "Zadovazil"? Obstaral. V.
Měl jsem Piráta jako kluk řadu let a najezdil na něm neskutečných hodin.
Ta Tvoje oprava je trochu průšvih. Tyhle lodě byly "mokré". Zatahovaly se. Když jsem ho spustil na jaře na vodu, navalila se do něj voda a plaval jen díky tomu, že byl ze dřeva. Vyvázal jsem ho v přístavu a nechal týden být. Prkna nabobtnala, netěsnosti se zatáhly a pak jsem vybral vodu a už do něj neteklo. Jenom u šverkastle byla pořád taková loužička - tak 1 - 2 cm vody. I když se vybrala, za nějakou dobu tam byla zase, ale pak už se nezvětšovala.
Z těchto důvodů se prkna nesměla tmelit tvrdým tmelem!!!
Používalo se tzv. "marineglu". To byla směs včelího vosku a dalších tajemných ingrediencí. To se za tepla špachtlí nahnalo do spár. Po tom týdnu zatahování se spousta tohoto vosku nabobtnáním z mezer vytlačila, takže jsem to špachtlí seškrábnul a byl na rok pokoj.
Jestliže Tvoje loď byla několik let v suché garáži, byla rozeschlá příšerně a jestli jsi spáry zatmelil něčím tvrdým (Epoxidem?), je velké nebezpečí, že se Ti ve vodě roztrhá. Síla bobtnajícího dřeva je obrovská. (V lomech se máčením dřevěných klínů trhají kameny.)
Pokud chceš z něj udělat "suchou" loď, musíš celé dno a nejpépe i šverkastli olaminovat!
Jestli chceš, tak mi zavolej 602298605 a řeknu Ti ještě spoustu dalších věcí, ale takhle bych se upsal.
Jinak - Pirát je úžasná loď -nevím, kam se všechny poděly. Bývaly všude. Njn, dnes všichni chceme kajutu... :-)
Uživatelský avatar
Olivero
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 124
Registrován: stř bře 12, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha/Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dřevěný pirát

Příspěvekod Olivero » pát čer 06, 2008 10:48 am

Jirka_TEC_Tce píše:Ahoj, podívej se do topicu Malá kajutovka, najdeš tam příspěvky a fotos od Bernau1, který piráta rekreačně používal, včetně úpravy pro spaní. Kdy budeš na Orlíku? Já jezdím každý rok, první prázdninový týden do kempu Velký vír. Úspěšný dokončení rekonstrukce a pěkný zážitky, Jirka.

Na Orlik sa chystame chodit priebezne pocas celeho leta,nemam este vybrany kemp ale radava mi pride celkom fajn,lod tam chcem nechavat pocas sezony kotvit v nejakej marine.
Dopravit ju tam chcem po vode s nastupom v marine Vltava v Nelahozevsi a potom pekne vyhliadkovou plavbou na motor proti prudu az na orlik.
Strednu Vltavu este nema splavenu tak by to mohlo byt zaujimave.
Naposledy upravil(a) Olivero dne pát čer 06, 2008 11:47 am, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Olivero
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 124
Registrován: stř bře 12, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha/Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dreveny Pirat a jeho vlastnosti

Příspěvekod Olivero » pát čer 06, 2008 10:59 am

Renda píše:
Olivero píše:... o nieco vatcsiu otvorenu plachetnicu typu PIRAT. Zadovazil som si ju za turisticko rekreacnym ucelom.
Pre nas pocet, 2-dospeli a dve mensie deti bude urcite vyuzitelnejsia ako omnoho mensia a vraj vratka europa.
Jedna sa o starsi dreveny kus ktory lezal niekolko rokov v suchej garazi, tak ze drevo je vo vybornom stave.
Na dne trupu bolo len niekolko po dlzke popraskanych fosien ktore som uz vytmelil a opravil. ...
Jó, to je nostalgie :cry:
Co to znamená "Zadovazil"? Obstaral. V.
Měl jsem Piráta jako kluk řadu let a najezdil na něm neskutečných hodin.
Ta Tvoje oprava je trochu průšvih. Tyhle lodě byly "mokré". Zatahovaly se. Když jsem ho spustil na jaře na vodu, navalila se do něj voda a plaval jen díky tomu, že byl ze dřeva. Vyvázal jsem ho v přístavu a nechal týden být. Prkna nabobtnala, netěsnosti se zatáhly a pak jsem vybral vodu a už do něj neteklo. Jenom u šverkastle byla pořád taková loužička - tak 1 - 2 cm vody. I když se vybrala, za nějakou dobu tam byla zase, ale pak už se nezvětšovala.
Z těchto důvodů se prkna nesměla tmelit tvrdým tmelem!!!
Používalo se tzv. "marineglu". To byla směs včelího vosku a dalších tajemných ingrediencí. To se za tepla špachtlí nahnalo do spár. Po tom týdnu zatahování se spousta tohoto vosku nabobtnáním z mezer vytlačila, takže jsem to špachtlí seškrábnul a byl na rok pokoj.
Jestliže Tvoje loď byla několik let v suché garáži, byla rozeschlá příšerně a jestli jsi spáry zatmelil něčím tvrdým (Epoxidem?), je velké nebezpečí, že se Ti ve vodě roztrhá. Síla bobtnajícího dřeva je obrovská. (V lomech se máčením dřevěných klínů trhají kameny.)
Pokud chceš z něj udělat "suchou" loď, musíš celé dno a nejpépe i šverkastli olaminovat!
Jestli chceš, tak mi zavolej 602298605 a řeknu Ti ještě spoustu dalších věcí, ale takhle bych se upsal.
Jinak - Pirát je úžasná loď -nevím, kam se všechny poděly. Bývaly všude. Njn, dnes všichni chceme kajutu... :-)


Ano "Zadovazil"? =Obstaral.
Tmelil som to trvale pruznym PU tmelom urcenym aj pre lode a potom som cele dno lode 2x prelakoval dvojzlozkovym epoxidovym lakom,ktory ma byt mierne pruzny a na zaver dvojzlozkova farba ktora je tiez odolna voci miernym pohybom, tak ze sa uvidi.
Kazdopadne pocitam aj s horsou variantou tak mam kupeneho toho tmelu viac.

Dik za kontakt cez vikend ti cinknem,budem mat urcite viacej dotazov.
Uživatelský avatar
DonEmilio
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 410
Registrován: úte čer 05, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvekod DonEmilio » pát čer 06, 2008 2:53 pm

Zdravím,
To Baharis - ale ten Vaurien je překližkovej a o dost lehčí, než pirát. Já ji měl na 420 a ona má ještě zpětnou klapku, takže když při pomalé rychlosti neodsává, tak nepouští aspoň dovnitř. Je fakt, že pro její činnost zas až tak není potřeba "letět", ale přece jen u Piráta- nevím, nevím... Když dostaneš s lodí rychlost, tak je to odsátý hned.
Uživatelský avatar
Josef
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 397
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Chomutov,ČR

Příspěvekod Josef » pát čer 06, 2008 3:50 pm

Ahoj Olivero.
Jak si psal, pořídil si Piráta za účelem rekreace. Podle mě si zvolil správnou loď. Pirát je dostatečně velký, vejde se do nej bagáž, dva se v něm dokonce i vyspí pod persenikem, není přeplachtěný, je dostatečně stabilní, no prostě pro rekreační vyjížďky ideální. Na cuc klapky bych se vykašlal, závodit asi nebudeš a jezdit na hraně převrhnutí asi taky ne, kor jestli budeš mít v lodi nějakou bagáž. Ta trocha vody co ti tam nacáká od vln vytřeš na konci dne klidně houbou. Já jsem měl víc jak 10 let netřídovou otevřenou plachetnici Racek ( hodně podobná Vorienu). Pod celou přední palubou jsem dodělal uzamikatelný vodotěsný prostor pro bagáž. Přestože loď byla puze 3,8m dlouhá (podstatně menší než tvůj Pirát) uvezla 3 lidi, stan, 3 spacáky+madrace, 3x osobní věci, jídlo pro 3 na celý týden, kytaru, 10l kanystr, záchraný hranol a PB vařič. Někde mám i fotku tý hrozný hromady věcí. Takhle jsme propluli celou Orlíckou přehradu a Lipno.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7181
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 107
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát čer 06, 2008 10:39 pm

Gratulujem k pirátovi, tiež som si ho /ju/ vytipoval ako najlepšiu turistickú plachetničku, ale dva roky som nič nemohol zohnať a tak som si začal stavať novú preglejkovo drevenú loď.
Postup čo si požil pri oprave je správny. PU tmel má vysokú prilnavosť a pevnosť v ťahu, rovnakú ako epoxid, ale na rozdiel od epoxidu je aj stlačitelný. Náter farbami zvonku je priam vzorový, aké si používal farby, teda od akého výrobcu?
Uživatelský avatar
Olivero
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 124
Registrován: stř bře 12, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha/Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Olivero » sob čer 07, 2008 11:08 pm

Tak o tej Cuc-klapke je uz rozhodnute, dam na vatcsinu a nenamontujem ju tam.
Uživatelský avatar
Olivero
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 124
Registrován: stř bře 12, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha/Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Olivero » sob čer 07, 2008 11:08 pm

Denis píše:Gratulujem k pirátovi, tiež som si ho /ju/ vytipoval ako najlepšiu turistickú plachetničku, ale dva roky som nič nemohol zohnať a tak som si začal stavať novú preglejkovo drevenú loď.
Postup čo si požil pri oprave je správny. PU tmel má vysokú prilnavosť a pevnosť v ťahu, rovnakú ako epoxid, ale na rozdiel od epoxidu je aj stlačitelný. Náter farbami zvonku je priam vzorový, aké si používal farby, teda od akého výrobcu?


Bielu farbu na dno som pouzil SADURIT Z 1, nakupoval som v chemex.cz , nieje to farba predurcena pre lode ale pan od firmy mi ju doporucil, ze by to mohlo byt na dno drevenej lode dost dobre, je oteruvzdorna odolava aj kyselinam (farba sa chova tak ze po vytvrdnuti je stale ako keby pruzna,ked do nejakeho miesta kde som naniesol vatcsiu vrstvu zaryjem nehtom tak sa ten otlacok po chvilke vrati nazad.Pri natierani sa farba chova tak jako olejova,dobre sa rozlieva ale pozor aj tak dobre steka) a pouziva sa aj v potravinarskych prevadzkarnach, tak ze v istom zmysle by nemala skodit vode a vodnym zivocichom.

Palubu lode som moril liehovym moridlom a potom som to cele zalial-prelakoval (valcekom) epoxidovym lakom.
Pre dokonalejsi vzhlad to bude chciet este raz prebrusit a prelakovat ale na to monentalne nemam podmienky, lebo lod mi stoji na dvore pod obrovskou lipou ktora prave zacina kvitnut. Bude to chciet tak na dva dni bezprasnu miestnost a na to uz teraz nie je cas,treba ist cim skor na vodu :-) a po sezone sa uvidi.
Dnes som ju/jeho Pirata nastrojil,fotky este dodam.
Uživatelský avatar
Olivero
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 124
Registrován: stř bře 12, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha/Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Olivero » sob čer 07, 2008 11:31 pm

[s]Nemam kostatku, tak vas chcem poprosit,
keby ste niekto nahodou mali kostku alebo vedeli kde ju zohnat, tak napiste
dakujem[/s]
Naposledy upravil(a) Olivero dne stř zář 23, 2009 8:10 am, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Olivero
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 124
Registrován: stř bře 12, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha/Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Olivero » ned čer 08, 2008 8:30 am

Pridavam par novych fotografii

Obrázek

Tu je odkaz na celu galerku.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 827
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 0

plachta

Příspěvekod Renda » ned čer 08, 2008 10:15 am

Olivero píše:Pridavam par novych fotografii ...
Ta plachta mi přijde nějaká nepirátská. Nemá na fotce vzpíry, ale připadá mi jako by byla třeba z Finna...? Nevidím vršek stěžně, jestli dosahuje špičky. Přední roh musí být pochopitelně v rohu a ne přetažen dozadu jako na fotce. Uchycení šotů takhle vpředu je netypické. Bývaly uchycené ve středovém prkně podlahy do žebra lodi. Vozík na ráhnu pak byl určitě za polovinou ráhna směrem dozadu. Spíš tak ve třetině od zadku ráhna. Takhle bude ráhno i uchycení ke stěžni velmi namáháno!
Uživatelský avatar
Olivero
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 124
Registrován: stř bře 12, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha/Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: plachta

Příspěvekod Olivero » ned čer 08, 2008 2:34 pm

Renda píše:
Olivero píše:Pridavam par novych fotografii ...
Ta plachta mi přijde nějaká nepirátská. Nemá na fotce vzpíry, ale připadá mi jako by byla třeba z Finna...? Nevidím vršek stěžně, jestli dosahuje špičky. Přední roh musí být pochopitelně v rohu a ne přetažen dozadu jako na fotce. Uchycení šotů takhle vpředu je netypické. Bývaly uchycené ve středovém prkně podlahy do žebra lodi. Vozík na ráhnu pak byl určitě za polovinou ráhna směrem dozadu. Spíš tak ve třetině od zadku ráhna. Takhle bude ráhno i uchycení ke stěžni velmi namáháno!


Pravdu mas Rendo, orinalna plachta z Pirata je jak reseto, tak som pouzil plachtu z europy, este to nemam dotiahnute do detailu i to rahno je z europy a je o cca 20 cm dlhsie.Ked som to skusal tak trochu pofukovalo a bal som sa ze nejaky poryv vetra urobi paseku.
Vsetko budem este ladit.
Rendo, este ti kvoli tomu budem volat.
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » pon čer 09, 2008 8:24 pm

Ahoj lidičky.´Trošku už se to tu nakouslo a tak ten dotaz trošku rozvinu. Mám taky v úmyslu koupit piráta a jde mi o motor. Jaký by jste doporučily na plachtění? A doplňující otázka, možná velmi hloupá, dá se uvažovat o používání pouze jako motorizované loďky, např se zatížením přídě nebo jiným drobným doplňěním? Napadlo mě to u sledování inzerátů kde jsem zahlídl typ Vaurien a ten se mi zdál tvarově jako malý motorový člunek. Ještě jednou předesílám, že mé nápady jsou velmi spontání, hraničící s debilitou a těžko už to dnes někdo změní? :crazy: Pokud je to reálné zvažoval bych samozřejmě motory dva.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2383
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon čer 09, 2008 10:22 pm

Motorů není nikdy dost, zvlášť když je máš kde skladovat. Nejlepší je mít více značek aby sis mohl vybírat podle nálady, počasí, barvy
plavek dívky atd. Je to podle tvého způsobu nápadů?
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » pon čer 09, 2008 11:58 pm

Bohužel to mým směrem nápadů vůbec není, asi bych v přehršli projíždějících motorových bombardérů těžko naháněl dívky na piráta s motorem plujícím ve skluzu. V mých podmínkách, bydliště sedmdesát metrů pod kamýckou přehradou budu plachetku většinou vždy odvážet domů, ale s výhodou, že plachtit si dojedu dvacet metrů po souši vždy když bude foukat a já zrovna budu mýt čas. Přesto se nám tady u vody stává, že občas máme chuť vyrazit na projížďku do vesnic pod námi i když zrovna nefučí. Tudíž bych řešil, jeden asi co nejlechčí motor pro posunování při plachtění a druhý maximálně uměrný použitelnosti pro Piráta bez plachet, aniž by to bylo nebezpečné pro mě a hlavně okolí. Jeho používání samozřejmě předpokládám pro posunování se i jiným plavidlem, Tady pod námi nejde o skluz, spíše o překonání proudu, neb jakožto malá přehrada pod tou velikou pouštíme častěji a přistávání mě občas čeká v protiproudu mimo koryto, s přetékáním vody z turbýn do hlavní vodoteče.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2383
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » úte čer 10, 2008 6:46 am

Budeš asi hlavně ovlivněn tím,co ti umožní konstrukce lodě a pevnost místa kde chceš dát motor. U takto malé lodě se většinou
používají motory 2,5-3,5 Hp. Výhodou jsou vzduchem chlazené- odpadají starosti s vodní pumpou. Jinak se to jinde celkem dost
probíralo a tak bude lepší to projít. Váha motoru bývá také rozhodující.
Uživatelský avatar
Jirka_TEC_Tce
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 384
Registrován: ned úno 25, 2007 1:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Plachty na Piráta

Příspěvekod Jirka_TEC_Tce » úte čer 10, 2008 9:44 am

to Olivero: na www.plavidla.cz se v lodním bazaru objevily nějaké plachty. Mrkni na to. Jirka
Uživatelský avatar
Olivero
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 124
Registrován: stř bře 12, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha/Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Plachty na Piráta

Příspěvekod Olivero » úte čer 10, 2008 3:33 pm

Jirka_TEC_Tce píše:to Olivero: na www.plavidla.cz se v lodním bazaru objevily nějaké plachty. Mrkni na to. Jirka


Dik za upozornrnie, podla rozmeru su tie plachty na vatcsiu lod.
Uživatelský avatar
Olivero
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 124
Registrován: stř bře 12, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha/Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Olivero » úte čer 10, 2008 3:48 pm

Mozno to bude pre niekoho uzitocne
Obrázek
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7181
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 107
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte čer 10, 2008 8:33 pm

Marks, vo fóre v sekcii predám je plachetnica, wanderjola postavená na báze piráta, to zn. že má o niečo zvýšený volný bok, pozri tu: http://jachting.info/modules.php?name=F ... 56bc0b2a0f
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 994
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » úte čer 10, 2008 9:42 pm

marks píše:Bohužel to mým směrem nápadů vůbec není, asi bych v přehršli projíždějících motorových bombardérů těžko naháněl dívky na piráta s motorem plujícím ve skluzu. V mých podmínkách, bydliště sedmdesát metrů pod kamýckou přehradou budu plachetku většinou vždy odvážet domů, ale s výhodou, že plachtit si dojedu dvacet metrů po souši vždy když bude foukat a já zrovna budu mýt čas. Přesto se nám tady u vody stává, že občas máme chuť vyrazit na projížďku do vesnic pod námi i když zrovna nefučí. Tudíž bych řešil, jeden asi co nejlechčí motor pro posunování při plachtění a druhý maximálně uměrný použitelnosti pro Piráta bez plachet, aniž by to bylo nebezpečné pro mě a hlavně okolí. Jeho používání samozřejmě předpokládám pro posunování se i jiným plavidlem, Tady pod námi nejde o skluz, spíše o překonání proudu, neb jakožto malá přehrada pod tou velikou pouštíme častěji a přistávání mě občas čeká v protiproudu mimo koryto, s přetékáním vody z turbýn do hlavní vodoteče.

Máme na to štěstí. Pokaždé, když jedeme nahoru na Kamýku "melou". Máme loď 800 kg+ odhadem 400 kg nákladu a motor 4 K . Když nikam nespěcháš dá se to bez problémů absolvovat. Na piráta ti stačí v pohodě 2,5 koně a pojedeš jak vítr.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů