Mahagonový motorový člun

Zde se můžete představit a ukázat svou loď ...

Moderátoři: Pepa, smike, vilma

Uživatelský avatar
simon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 722
Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Dolni Kounice

Příspěvekod simon » úte led 19, 2010 7:43 pm

maxik1958 ... krasne lode a krasne opravene (a to nejsem zrovna fanousek motoraku)
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2535
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 33
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » úte led 19, 2010 8:14 pm

Děkuji,dělám i na plachetní kanoi :)
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2535
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 33
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » stř led 20, 2010 2:56 pm

Takže,laminece,znovu tmelení,broušení,tmelení...............to zná každý,nebudu plýtvat místem! Nátěr 3krát epoxi základ,4krát epoxi vrchní do vody. 4krát proto,že červená špatně kryje,a základ stále prosvítal.
Obrázek
No a pokládání paluby
Obrázek
A samozřejmně předtím jsem natahal novou elektriku,kdo by se tam pak plazil :D
Obrázek
Obrázek
Borty
Obrázek
Obrázek
To,že jsem použil starou palubu s novou dýhou mi ušetřilo hodně práce.Dýhování stálo stejně jako nová překližka,ale dýha má sílu 1.5mm! PS...Všimněte si,jak používám přístřešek k opírání a otácčení člunu,( váží cca 300 kg),a veškerou manipulaci včetně sundání z vozíku jsem dělal sám,aniž bych podával nějaké vzpěračské výkony.Až při opětovném nakládání nás na to bylo pět :whist:
Uživatelský avatar
lubo52
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 91
Registrován: pát srp 22, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Lysabon

Příspěvekod lubo52 » čtv led 21, 2010 10:34 am

Ahoj
jaký poměr oleje používáš u Wartburgu?
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2535
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 33
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » čtv led 21, 2010 11:22 am

Ahoj Lubo,mažu 1:50,ale používám olej od STILLU,vyplatí se to!Kupuju 5l balení, používám ho do všeho,od pily přez lodní motory,po křoviňák! Na vodě to vůbec nesmrdí! :)
Uživatelský avatar
avalon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 523
Registrován: úte říj 02, 2007 2:00 am
Reputace: 10
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod avalon » čtv led 21, 2010 12:02 pm

a kolko ti to zere a kolko ti to ide?

???
Naposledy upravil(a) avalon dne pát led 22, 2010 6:43 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2535
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 33
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » čtv led 21, 2010 12:03 pm

No a pak broušení,lakování,brušení,lakování.........8 vrstev syntetického laku na lodě,výrobce Řecko,jméno jsem zapoměl,ale pokud by byl zájem-zjistím! a pak čalounění,to je ,,skoro,,moje profese-jsem sedlář.
Obrázek
Mezi tím když schnul lak,tak jsem leštil kování a dělal na motoru. Problém byl s klikou,protože majitel přede mnou necha do člunu napršet vodu(když už nebyl jeho :gun: )A voda prosákla do karteru,kde zarezly ložiska.Zachránil mně až p.Pokorný z Podolí který náhodou dobrou kliku měl.Hlavu a ostatní hliníkové díly jsem nechal otryskat a pak vyleštit balotinou,blok a karter vyčistil rotačním kartáčem,zbavil vše karbonu,a natřel základen.Přez něj sejná barva jako na podponorové části.Překroužkovány písty,a sesazen motor.Nové palivové čerpadlo,nové zapalování,a hlavně úplně nový karbec,za 150.- z AUKRA :D Ještě v origo krabici.Motor do lodi,a pak jsem si pozval odborníka na seřízení(jezdí s Warťasem závody)
Obrázek
Problémy s dobíjením(špatné relé :x )koupil jsem nové eletronické-z AVIE Další problémy s teploměrem. Postupná výmněna čidla,budíku,čidla, budíku,a následné kombinace :mad: pak jsem se vrátil k původnímu řešení,(člověk nemá mněnit co funguje :? ),a vrátil tam kapilárový teploměr :D Při instalaci jsem si připadal trochu jako gynekolog :P Poslední problém přetrvává,nemůžu sehnat otáčkoměr :cry: Původní byl mechanický,náhon od vodní pumpy,ale chodil z prava do leva.Nepodařilo se mi ho zachránit,vnitřek se rozadl na prach.Zatím jsem nesehnal elektrický odpovídajícího průměru(65mm),a nechci kupovat nový,který neodpovídá ,,dyzajnem,, :)
Obrázek
Uživatelský avatar
avalon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 523
Registrován: úte říj 02, 2007 2:00 am
Reputace: 10
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod avalon » čtv led 21, 2010 12:36 pm

to calunenie mas moc pekne, nechces urobit nieco podobne aj do mojho clna??? caka ma to.... :) oZaj a co si pouzil ako penu pod te oble boky kokpitu? Na mojom clne to bolo povodne urobene z nejakej divnej penovej hmoty velmi pripominajucu tu co sa dnes pouziva na sedacky do aut a strieka sa do foriem. Po odstraneni kozenky totiz bolo jasne vidiet miesta kde ta pena vytiekla a aj miesta kde sa ani nedostala.... :? :? :?
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2535
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 33
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » čtv led 21, 2010 12:48 pm

Tady to bylo z tvrdého gumového profilu,ten jsem zachoval,jen jse pro vyměkčení přidal takovou jako....karimatku(používám to do sedel)klidně Ti to očalouním,ale nemáš to do Prahy trochu z ruky? :?
Uživatelský avatar
pepevirus
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 3
Registrován: sob led 02, 2010 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod pepevirus » čtv led 21, 2010 1:19 pm

to avalon
ak máš záujem o čalúnenie na SVK môžem Ti poskytnúť mail. adress na chlapíka čo robí veterány aj mot. člny a keď uvažuješ dať znova koženku - aj koža je dnes v dobrých cenách )
Uživatelský avatar
Ante
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 267
Registrován: pon led 21, 2008 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Praha

Příspěvekod Ante » čtv led 21, 2010 1:33 pm

maxik1958 píše: Poslední problém přetrvává,nemůžu sehnat otáčkoměr :cry: Původní byl mechanický,náhon od vodní pumpy,ale chodil z prava do leva.Nepodařilo se mi ho zachránit,vnitřek se rozadl na prach.Zatím jsem nesehnal elektrický odpovídajícího průměru(65mm),a nechci kupovat nový,který neodpovídá ,,dyzajnem,, :)


co do starého obalu napasovat nové vnitřnosti ?
Uživatelský avatar
lubo52
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 91
Registrován: pát srp 22, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Lysabon

Příspěvekod lubo52 » čtv led 21, 2010 1:42 pm

Ahoj Maxíku jám mám také v jedmom člunu taky wartburka a mažu1:50 OMV z Avaryachtu, Jám mám motor bez vratky a jinak upravený, nemám na hlavě řemenice ,ale z boku nasazený směšovač vody s výfukem. Jak chladíš výfuk? Můj člun měl mahagonovou příd ale jinak v super stavu(posledních 10let stál pod plachtou v garáži) na mahogonu byl poraskaný lak a chycená dýha čenou plísní v prasklinách. Při broušení se mi podařilo dýhu probusit tak je pryč. Na takouvou krásnou rekonstrukci jako ty nemám, ješte jednou klobouk dolu před tvoji trpělivostí a umem.
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2535
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 33
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » čtv led 21, 2010 2:34 pm

Ante píše:
maxik1958 píše: Poslední problém přetrvává,nemůžu sehnat otáčkoměr :cry: Původní byl mechanický,náhon od vodní pumpy,ale chodil z prava do leva.Nepodařilo se mi ho zachránit,vnitřek se rozadl na prach.Zatím jsem nesehnal elektrický odpovídajícího průměru(65mm),a nechci kupovat nový,který neodpovídá ,,dyzajnem,, :)


co do starého obalu napasovat nové vnitřnosti ?

Problém je,že chodil z prava do leva.....to se dneska nedělá :cry:
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2535
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 33
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » čtv led 21, 2010 2:38 pm

[quote="lubo52"]Ahoj Maxíku jám mám také v jedmom člunu taky wartburka a mažu1:50 OMV z Avaryachtu, Jám mám motor bez vratky a jinak upravený, nemám na hlavě řemenice ,ale z boku nasazený směšovač vody s výfukem. Jak chladíš výfuk? Můj člun měl mahagonovou příd ale jinak v super stavu(posledních 10let stál pod plachtou v garáži) na mahogonu byl poraskaný lak a chycená dýha čenou plísní v prasklinách. Při broušení se mi podařilo dýhu probusit tak je pryč. Na takouvou krásnou rekonstrukci jako ty nemám, ješte jednou klobouk dolu před tvoji trpělivostí a umem.
[/quoteJá to mám udělaný tak,že voda z motoru odtéká výfukem,u Neptuna jsem to řešil tak,že jsem udělal dvouokruhové chlazení-v motoru nemrzka,výmněník,a teplá voda výfukem ven! :)........Není problém schodit palubu a předýhovat!
Naposledy upravil(a) maxik1958 dne sob led 23, 2010 4:47 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Ante
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 267
Registrován: pon led 21, 2008 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Praha

Příspěvekod Ante » čtv led 21, 2010 2:56 pm

maxik1958 píše:
Ante píše:
maxik1958 píše: Poslední problém přetrvává,nemůžu sehnat otáčkoměr :cry: Původní byl mechanický,náhon od vodní pumpy,ale chodil z prava do leva.Nepodařilo se mi ho zachránit,vnitřek se rozadl na prach.Zatím jsem nesehnal elektrický odpovídajícího průměru(65mm),a nechci kupovat nový,který neodpovídá ,,dyzajnem,, :)


co do starého obalu napasovat nové vnitřnosti ?

Problém je,že chodil z prava do leva.....to se dneska nedělá :cry:


pokud trváš na chodu z prava doleva tak by to si taky šlo, uzpůsobit budík aby chodil obráceně, ale to netuším jak se dělá.

pokud na směru netrváš taky by asi šlo si namalovat nový ciferník podle starého jen obráceně.
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2535
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 33
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » čtv led 21, 2010 5:34 pm

Já na tom ani tak netrvám,ale jinak to nemůže chodit,směr otáčení bowdenu nezměním...... :? Proto scháním elektriku :roll:
Uživatelský avatar
Ante
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 267
Registrován: pon led 21, 2008 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Praha

Příspěvekod Ante » čtv led 21, 2010 8:02 pm

právě jsem myslel střeva s elektrického dát do toho původního obalu, to by zase nemusel být takový problém.
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2535
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 33
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » čtv led 21, 2010 8:35 pm

Aha,já bych mohl přehodi jen rámeček ale nemůž sehnat(za rozumno) otáčkoměr okolo 5000 otáček průměr 65 mm :x mám VDO ale tebmá 60mm,pak mám PAL (ze škodovky) ten má :? no prostě moc...problém,že všichni dělaj jiný uchycení v přístroji,tak jsem to nedokázal přehodit(nejse mechanik měřících přístrojů,a taky....ty voči už nejsou co bejvaly :cry: )už jsem koupil i sčítač impulzů,takže nemusim mít nutně otáčkoměr z dvoutakta ;)
Uživatelský avatar
Ante
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 267
Registrován: pon led 21, 2008 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Praha

Příspěvekod Ante » čtv led 21, 2010 8:50 pm

ten průměr 65 by měl jít nabastlit do toho původního futrálu jen se asi bude muset namalovat a vytisknout na nějakou folii nový ciferník.

koukám že jsi taky z Prahy tak na to někdy mužem mrknout, mechanik měřících přístrojů taky nejsem, ale nějaký čas jsem se živil autoelektrikou a ve volných chvilkách se pokouším o modelářství, takže použít něco na něco úplně jiného je normálka :-)
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2535
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 33
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » čtv led 21, 2010 9:23 pm

Rád se stebou seznámím osobně :) právě že nemám žádnej o průměru 65 :? kdybych ho měl,tak ciferník není problém,a nemusí se to dávat do origo obalu,ten není vidět,jen bych dal stejný rámeček,ty mám v zásobě! Už jsem přemýšlel,že místo otáčkoměru bych tam dal třebo ampérmetr? Ale na co......Možná zatím vytočím mahagonový špunt :lol: a třeba mezitím člun prodám :hmm: a bude schánět někdo jiný!
Uživatelský avatar
Ante
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 267
Registrován: pon led 21, 2008 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Praha

Příspěvekod Ante » čtv led 21, 2010 9:29 pm

ha jsem to poplet už vím origo je 65 náhrada 60. Tak rámeček a sklo z původního ,rafiku původní nebo nebo nějakou vyrobit, udělat ciferník a nový strojek, na obal se už něco najde :-)
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2535
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 33
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » čtv led 21, 2010 9:42 pm

Obalů mám hafo! Je to průměr přístrojů ze 120tky :D Ještě LUBOVI......STILL je minimálně stejně dobrý,ale jako skoro všechno co není na lodě :lol: levnější!!!!!!! :?
Uživatelský avatar
Ante
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 267
Registrován: pon led 21, 2008 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Praha

Příspěvekod Ante » čtv led 21, 2010 10:01 pm

jestli chceš tak to mužem zkusit nějak ubastlit :-) dej vědět po sz nebo icq
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2535
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 33
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » pát led 22, 2010 6:32 pm

Tak se pomalu blížím k závěru.Poslední týden v červenci 2009 jsem naložil člun na vlek a vypravili jsme se na dovolenou na Labe,kam jezdíne už 5 let.Tam také proběhla zkušební plavba,pravda,ještě bez předního skla.Člun se choval skvěle,jen jsem vychytal pár drobností(seřízení řazení,množství chladicí vody,dotažení ucpávky,atd)Netroufal jsem si na žádné delší plavby,protože jsem člun ještě neměl na papírech,ale užili jsme si sním radosti dost a dost :)
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
:) To nejsem já,ale můj syn s,,kámou,, :lol: Já byl na břehu.
Uživatelský avatar
avalon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 523
Registrován: úte říj 02, 2007 2:00 am
Reputace: 10
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod avalon » pát led 22, 2010 6:45 pm

avalon píše:a kolko ti to zere a kolko ti to ide?

???

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů