Monty a Loefsteker.

Zde se můžete představit a ukázat svou loď ...

Moderátoři: Pepa, smike, vilma

Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1125
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Monty a Loefsteker.

Příspěvekod Monty » úte črc 03, 2012 3:04 pm

Tak....po čtyřech měsících prací,neznajíce pořádně ani neděli,se práce na suchu,na nové lodi Loefsteker (SunCoast 42)blíží ke konci.Práce zůstává tedy ještě jako na kostele,ale plout už se s tím bude dat...tedy doufám.Nejdříve snad k technickým datům,jenom pro info.
Celková délka lodi jesti 16 metrů,na boardu skoro 13 metrů.Jest to ketch ocelový,s ponorem něco kolem 165 cm,s dlouhým ,hodně dlouhým kýlem o celkové ploše základního oplachtění 68m2.Jest osazen motorem Thornycroft,Leyland 230-4/98, 3.7 l objemu zdvihovém válcovém o max. výkonu 74 koníků.Taky jesti osazen generátorem naftovým,plně marinizovaným o max .výkonu 3500W s nějakou jednoválcovou potvorou o výkonu myslím 9 poníků.Jinak je loď vybavená standardně,jakož to kuchyňí,dvouma WC se sprchou a teplou vodou,prostorným centrálním kokpitem,prostorným salone a dvouma prostornými kójemi(+ jedna mini pro kápa),v nichž jsou po čtyřech betlích,takže celkově,sečtu li místa i v salonu a s kapitánskou kójí,je tady místo ke spaní pro tucet osůbek.No...docela dost...až zbytečně,ale jeden nikdy neví.Ono..teď je přední kóje vyházená komplet,bo v těch místech se vařilo,až se nám z uší kouřilo,takže se tady vyspinká „jenom“ 8 lidiček...no i to je dost i na koně,ne...???No a paluba jesti tady teacková,jenž je tady ale příčina hoodně problémů,ale nevzdám se jí,pokud to nebude nevyhnutelně nutné...a i to mně budou muset zfetovat a zavřít...
Lodičku si nechal v roce 1975 postavit jeden Německej pán továrník u firmy Yachtnorth v Holandsku,jenž měl nějakou tu fabričku na lamináty v Německu. Tak mně napadá,proč někdo,kdo vlastní fabriku na laminát si nechá postavit ocelovku. Na druhou stranu....kdo by to měl líp vědět už než on,že:-)))
Loefstekera jsme koupili začátkem března a 5.března se rozloučili s Kanárkama a doletěli se Sonjou do Sete v jižní Francii.Loď stála na suchu od myslím října roku 2010,takže si asi každej udělá představu,jak vypadala.Prvně se tady muselo dát dokupy pár věcí,jenž byli nutné k tomu,aby se na lodi dalo pobývat.Něco jsem tady udělal v únoru,jak jsem doletěl na loď podívat ale tentokrát se to muselo dělat jinak,bo nás tady mělo být víc,přesně čtyři lidičky.Nakonec jsme tady ale byli jenom tři,bo kamarád svářeč mně to na poslední chvilku odřekl,se nějak nemohl vymotat z práce doma.Asi týden po tom,co jsme na loď dorazili i se Sonjou doputoval Mára(nick na Jachting.info“Marks“).Člověk furt v dobré náladě s dobrodružnou povahou a hlavně neskutečně pracovitý a řemesel zdatný.Nebýt něho,tak jsem dneska snad v polovině prací.Tak jsme začali řezat a vyvařovat nějaké menší místa po čarou ponoru,o nichž jsem věděl,že v roce 2003 kluci Liberečtí nevyvařili a objevili se tady problémy.Pak nás čekala příčka mezi motorovnou,sprchou a zadní kójí.No a jak jsme začali rozebírat interier a loupat izolace,jak to už to chodí,našlo se daleko více nedostatků,než jsme doufali.Tak nic,řežeme i kokpit kus žeber s kusem boku lodi i pod čaro ponoru i nad a vaříme,až se nám z uší kouří.A už jsme ve skluzu,bo tajně jsem doufal,že do konce dubna dám loď na vodu...Ha ha ha...Mára se osvědčil jako velikej pracant a v podstatě jel od rána do večera,brousil,řezal vařil a práce pomalu šla.No ale jejda...Obroušením podezřelých míst u kotevny a přední kóje se zjišťujou další nedostatky.Takže začínám být nervní,bo na květen už byli domluvené dvě posádky a nevím,jestli to stihneme.Mára si vyhrnuje rukáv a začíná vyřezávat předek.To se samo muselo nejdříve rozebrat celá přední kóje a vysekat izolace...Fajn hookna.Vyřezalo se 7m2 nakonec.včetně žeber,jenž jsem taky musel dělat nové.No a taky jsme uřezali celé zábradlí a hlavně rantl pod ním,na němž drží,bo je to jekl a zevnitř schnil jak Pán Bůh přikázal.To je fajn nápad,dělat na ocelovce dutiny,že...Problém byl ale ten,že ten rantl drží čtyři vazáky a hlavně vanty předního stěžně.Kluci Liberečtí ale měli nachystanej a ohlej jekl,jenž sice nebyl přesně na míru,ale trochu jsme se s ním popasovali,někde dorovnali a někde přihli a rantl se nabodoval.Teda zatím jenom pravá strana.No a proto,že Mára tady nemohl být déle,jako do konce dubna a práce se zatím ukazovalo asi 5X vice,než jsme doufali,vrhli jsme se naplno na tu kotevnu a přední kóji.Taková divná věc...Díra v plechu a deset čísel od toho plech jako novej.A to všechno jenom ze dvou špatně zatěsnených průchodek přes palubu na poziční světla,kudy tekla voda,držela se v izolaci a reakce chemická a fyzika už pomalu ,ale jistě dělali své.Z venku to vypadalo jako malé dírečky,jenž kluci Liberečtí neprozřetelně zamázli kitem a kotevnu vylaminovali...A bylo vymalováno...Po tomhle zjištění mně už vytekli nervy a byl jsem na vážkách,jestli jít do toho a nebo se na to vyprdnout,bo tohle v plánu nebylo a ani nemělo být.Řešil jsem to pak s předchozími majiteli,klukama Liberečtíma a byl jsem rozhodnut od smlouvy ustopiti.Kluci Liberečtí ale,mimochodem taky dosti překvapený,co s toho vylezlo,vyšli vstříc a po nové domluvě jsme se pustili do díla.A to teda natvrdo.Nicméně se náklady na repas lodi začínal dostávat do zcela jiných dimenzí.
Ale abych šel k věci....Mára řezal nové kusy z nového plechu,vyřezával staré až po zdravej plech,pak jsme je pasovali,přibrusovali,ohýbali, bodovali a já dělal nová žebra a ohýbal na míru příčně 8mm pásovinu. A příčku na kotevnu.Prostě jsme s toho dělali opět tank.Márovy se čas ale krátil a tak nabodováním poslední záplaty tady jeho mise končí,zbytek zůstává na mně.Mára odjíždí domů a mně čaká to celý zavařit,obrousit a všechno kolem toho.Za práci,jenž tady Mára odvedl by zasloužil metál a tak jsem se rozhodl,že on bude mít na lodi vždy místo zadara a že si na dva tejdny může přivést svoji posádku taky tak.No a taky jsme rozebrali jeho praštěnej nápad,že mu budu dělat doprovodní loď na jeho plavbě z Evropy na Kanáry a poslouchejte dobře,na pirátovi,jenž ale hodlá na to patřičně upravit.No...Máro ještě jednou dík.
Přišel heplnout Zdenda i s přítelkyní...Obrosili celej spodek a odjeli.... a Zdenda se za deset dnů vrací a pomáhá s levou stranou rantle a mnoho jiných věcí. Zdeněk je vůbec takovej prapodivnej samorost.Je to Čech,od roku 1986 s Německým pasem,žijíci ale posledních asi 10 let ve Francii v Avignonu.Pak ale musel taky odjet a jeto zase všechno na mně.Ještě že Sonja navaří,uklidí a dělá asistence u prací,kde je to třeba.Já se starám o logistiku a makám.Zavařím všechny záplaty zevnitř,z venku říznu lajnu a vařím z venku.Kdo umí vařit,tak ví,jak dobře se vaří něco,co máte nad hlavou a gravitace si s toho dělá prdel.Inu,zavařeno,obroušeno,začíná se tmelit a natírat.Do služby se hlásí Pavel a Sonja letí domů,bo úřední šiml má dojem,že všichni jsme tady pro něj.
Pavel....kluk to jedna ušatá,žijící v Brně původem ale z jihu,původní profesí truhlář...No jako na zavolanou,ale zatím se k truhlařině v interieru nedostane,je nutno loď dobrousit,dotmelit a natřít.Nebudu to tady celé popisovat,ale ....padlo 46 kilo kitu(doposud,paluba ještě není hotová),více jako 60 kg barev hlavně epoxidových a něco málo polyuretanu a to nepočítám antifouling,jehož vyšlo jenom na jednu vrstvu 10 kg.Pavel brousil a natíral,jako by mu šlo o život...Ono...Teploty se začali šplhat denně kolem 35°C a za chvilku byl tak vyčerpán,že si jenom chtěl ubalit cígo a usnul i u toho...usínal u čtení SMS málem i ve stoje.Já už taky začal být se silama na dně a počasí k tomu jenom přidalo.Nicméně z vypětím posledních sil 28.6 2012 převáží podvalník po asi pěti zapadnutích do šutru Loefstekera vedle do mariny,kde jest na druhej den,po trochu strastiplném jeřábování spuštěn šťastně na vodu.Odřené boky od jeřábu mi už po tom všem přijdou jako sranda.Zapájím solár a zase se houpeme...Pavel odjíždí domů,bo uředníci jsou u nás jako padlí na hlavu a tak musí měřit 1700 Km jenom proto,aby donesl malej,bezvýznamnej papírek uředníčkovy,jenž je tak o hlavu vyšší od potkana a to hlavně intelektem.V pátek připlouvá Standa s Eva Marií a stojí tady do pondělka oběda.Měl do úterka,ale tenhle kout světa ho moc neokouzlil,tak pokračuje směr East.
Stojím v marině za 5 euro na den s vodou a elektrikou a dodělávám palubu a kokpit.Práce složitá a to nejen kvůli počasí,jenž se střídá v extrémech každej třetí den...Nejdříve horko,že i racci nelítají,pak zima a déšť,že mně je normálně kosa i v lodi a pak zase horko přes 35°C.No je to na šlak trefení,ale dodělat se to musí.Jak už to ale bývá,práce se ukazuje asi pět krát více,než se zdálo i na palubě,k tomu nefunkční generátor,jenž ale na suchu jel bez potíží a prasklej ventil od hajzlíku,přes něj vesele teče vodička.Ventil vyndávám na vodě a blenduju,budu se s tím zabývat pak.Generátor řešit musím,bo jak dlouho mně tady nechají stát nevím a bez energie pro brusky bych byl nahranej.Vyměněnej olej nepomohl a tak hledám chybu v elektronice.Ono...Generátor chytne hezky,rozběhne se a zhasne....a furt dookola.Po celodenním pátrání nacházím chybu v jednom relátku na ovládací desce,relátko jsem ani nevím jak sehnal za hoďku nové a generátor jede.Zjišťuju ale novou závadu a to je pumpa na druhém hajzlíku...Teče s ní jako ženichovi z ...no prostě jsu bez hajzlíku.Jeden je zatím nenamontovanej,bo sprcha s toaletou jsou hned po palubě další na řadě a druhej teče...Je to jenom simering,jenž ale nepatří k typickým a musím ho objednat.6,-€ za kus,objednávám dva,když už doprava bude stát 16,-€.
Inu,pořád práce jako na kostele,jenom to počasí a sluníčko dělají zle a moc se s tou hooknou rychle pohnout nedá.Je to na infarkt.Nicméně náklady na opravu Loefstekera se dostali zcela ,ale úplně zcela do dimenzií,o nichž by se mně na záčátku ani nesnilo a ke konci zcela jistě a to bez pardonu dosáhnou min. kupní cenu lodě a to jsem velice,ale velice skromně skromnej a počítám jenom opravy a ne nějaké předělávky a vymazlovačky...To bude kapitola sama o sobě.Všechno,na co jsem sáhnul se muselo buď spravit a nebo vyměnit.Od kuchyně až po agregáty.Ale tak už to s loděmi chodí a hlavně,dělá li se ze staré potvory novej tank.

Fotky ,jak vše probíhalo,jak to vypadalo na začátku,v průběhu prací a i teď hodím pak asi na web,jak bude hotovej,bo tady to vkládání fotek jaksi ne a ne rozdejchat.Ale třeba to pošlu některému s moderátorů a snad něco málo sem šoupne.Třeba,bude li čas a síla některé pasáže z oprav popíšu detailně,bo některé s nich byli opravdové lahůdky k vypěnění.Zatím zdar a sílu

howk
Monty
Uživatelský avatar
indianajones
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 207
Registrován: sob led 12, 2008 1:00 am
Reputace: 7
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod indianajones » úte črc 03, 2012 4:34 pm

Monty, precital som to jednym dychom. Drzim palce, nech to mate cim skor hotove a hlavne bez dalsim neprijemnych prekvapeni. Indy
Uživatelský avatar
Komín
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 223
Registrován: sob říj 20, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Komín » úte črc 03, 2012 9:16 pm

No to sis to užil. Tak držím palce, ať už je to jen zábava a už se těším, až to bude číst Honza, který je zrovna na Albatrosu a chystá se na opravy a úpravy. Doufám, že s ním za tři neděle vypluje a doprovodí naši Vespinu.
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3124
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 311
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod lynx » úte črc 03, 2012 10:17 pm

Velice zajímavý a asi i velice výstižný popis toho, co člověka čeká, když koupí starší loď. Chvílemi mě při čtení jímala hrůza.
Ale dlouhého kýlu si važ. Plavím se teď na lodi, která má twin kýl. Je to až neuvěřitelné - točí se jak "censored". Člověk ji musí řídit každou vteřinu. Ani krátký odskok do kajuty není možný. Se slzou v oku vzpomínám na Easy, která dlohý kýl měla.
Přeju Ti, abys opravy dokončil brzo a vyplul!

Lynx
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 746
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » úte črc 03, 2012 10:34 pm

kurnik Monty mam zhruba stejne starou laminatku a jeste jsem se trupu nemusel dotknout,krome antifoulingu samozrejme...nechapu proc se porat trapis s tema plechovkama :D ;)
gratuluji k lodi a preji at uz jde vse jak po masle
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1125
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » úte črc 03, 2012 11:22 pm

To Komín:Kluci moji zlatí,to si asi dobře máknete a chechtat se u toho asi nebudete :lol: .Jak jsem ti Romane psal,tohle není nejlepší doba na přeplavbu,ale Albatros je pevná loď,vydržet to určitě vydrží,jenom aby vás i s Vespinou nesfouklo spátky :D .No a budeš muset na Albiho trochu asi čekat,ono se mu proti vlnám moc nechce...Stoupá sice dobře,ale vlny ho brzdí...a těch si teď užijete do syta...Jinak mám tady pro vás fleka na zazimování za moc dobrou kačku... ;)

To Lynx(Á propos,není to lat.rys???):Já do toho šel,že je to stará plechovka,ale realita daleko předčila očekávání.A to jsem ještě to očekávání pro jistotu vynásobil dvěma a ještě kousek přidal....i tak.Na druhou stranu,loď bude jako mlaďucha...teda až ji dodělám...Dá se říct,že teď jsu s pracemi někde kousek za polovinou,ale ta druhá mně ještě čeká,akorát nehoří a pár měsíců a i let počká.Dlouhej kýl je zlatej,teda pokud necouváš v marině mezi lodičky,Albi ho měl taky.S twinem jsem plul jenom jednou,sám a čtyři dny.Nic moc ani s dobrým helmutem.

To Dan:Víš ty proč...??? kvůli utajení :D .Ono,viděl jsem toho už dost,abych měl v tomhle jasno.Já jsu na lodi 11 měsíců do roka (tak mně napadá,že jsem už doma nebyl od května 2011...hmmm,ale co tam,že),no a jak jistě sám víš,chceš bo ne,stejně se dostaneš občas do trochu horšího počasí,a s ocelí můžu klidněji spát.Ale to si řekneme za dalších třicet let.Ono,za třicet let může být ocelovka ještě v lepším stavu,jako dnes,laminát už ne...Ne příteli,neměnil bych....ani za Boha... :D ...a po tom,co se stalo Albimu v únoru na Kanárech už teprva ne.Jak by asi dopadla laminátka...No možná dobře,maximálně by se jí zvětšil ponor o 8 metrů... :D .Já potřebuju loď,co si na loď jenom nehraje... :D .S laminátkou a s tím,kde a jak pluju a stávám bych dlouho nepřežil...věř ;) .

howk
Monty
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3124
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 311
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod lynx » stř črc 04, 2012 12:03 am

To je pravda, v úzké marině je někdy problém vytočit zatáčku. Ale co, systémem hrk dopředu, hrk dozadu se člověk dostane kamkoli, kde je o trochu víc místa, než je délka lodi. Akorát při pohledu ze břehu může vypadat trochu jako blb. Ale když jen to ...
Jj, Lynx je rys - to jsem takhle jednou po prokormidlované noci nepoznal na dálku, jestli je světelná bóje červená nebo zelená. (Bylo nutné se správně trefit.) Byla vidět na tři míle a já to prostě nedal. Plul jsem tedy přímo na ní a z tří set metrů už jsm to poznal. Tehdy jsem si říkal, že vidím jako rys. Prostě sebeironie. :D
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1125
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » stř črc 04, 2012 12:44 pm

Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7217
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 111
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř črc 04, 2012 8:00 pm

Nádhera Monty, nádhera. A ako si prišiel v tej ďalekej cudzine k českej registrácii? Bolo to jednoduché jak facka, alebo príspevok na jednu stránku by nestačil? :lol:
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1125
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » čtv črc 05, 2012 9:43 am

Krasavice,že jo... :D ....A českou registraci měla....Je to česká loď. ;)

howk
Monty
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1125
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » čtv črc 05, 2012 11:09 am

Pár fotek z prací na
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 933&type=1

...ono je toho mnohem více,ale teď nemám moc času,hodlám vyplout z mariny a bordel je tady furt jako v tanku.

howk
Monty
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8841
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 123
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » čtv črc 05, 2012 4:03 pm

Monty píše:Pár fotek z prací na
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 933&type=1

howk
Monty


nejde :(

Obsah je momentálně nedostupný
Stránku, kterou jste chtěli navštívit, momentálně nelze zobrazit. Je možné, že je dočasně nedostupná. Platnost odkazu, na který jste klikli, vypršela, nebo k zobrazení této stránky nemáte přístupová oprávnění.
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1125
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » čtv črc 05, 2012 4:08 pm

Ono...je to na facebooku,ale je možné,že pokud Tě nemám v přátelích,tak to asi nepůjde...i když jsem to dal jako veřejnou galerii.Pokud se najde někdo,kdo to dá sem,tak mu to pošlu na mail,ať to sem hodí.Mně už se neukazuje ani možnost upload na shockimage.A nemám teď moc času se s tím hrát.

howk
Monty
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1125
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » úte črc 10, 2012 9:29 am

Tam mi nedá nenapsat,jak jsem se dneska zase pobavil.V pátek jsem odplul z mariny a trochu si s Loefstekerem poprvé zamotoroval po Etang de Thau.Jenom tak,trochu to dostat do ruky ať mám trochu představu,jak se loď chová a jak se vrtí s tím bazmekem k řízení.Je to hydraulika a od dorazu k dorazu se musí skoro osm krát zavrtět kolečkem.Navzdory tomu se s tím pluje až překvapivě dobře,jenom to couvání bude trochu problém,bo to snáší jako kráva,než se trochu rozjede a zareaguje na kormidlo.Inu od mola vyplouvám za stabilní tramontány 20-25 kn k níž stojím zadkem ,i k molu.Předkem jsu vyvázanej na sloupech. Protější molo,teda sloupy jsou od těch mých 10m,čiže plavební dráha mezi sloupy je deset metrů a loď má 16m.No...Byla trochu fuška se tam vytočit,ale využívám snos vrtule a i když mně vítr snáší na protější molo a vyplutí proběhne na jedničku.Ono...Budu si muset trochu zvyknout,že tohle je trochu větší jako Albatros a nemá to pínu.Vyplouvám do plavební dráhy na Etangu a trochu tam blbnu a zkouším si nějaké věci,věším fendry a chystám lana,bo v kanále už na to čas nebude.Vplouvám do kanálu z vrcholícím odlivem a odlivový proud tady dosahuje 2-2.5 kn...přiražení u mola proběhlo opět na výbornou a s dvouma lanama v ruce vykračuji na břeh rychle toho těžkotonážníka vyvázat,bo ho bral proud šíleným tempem.Inu,to jenom tak,ale k věci...
Hovím si ho takhle dneska na lodi a popíjím odpolední nedělní pivko,po dobrým obědu a čumím na kanál.Provoz je tady dneska jako na Václaváku a ty kamnáři mi občas rozhoupou loď že málem i kafe vyliju.Hovada.Stojím asi 300 metrů od zvedacích mostů,pod kterýma se vyplouvá po kanálu na moře.Takhle si ho sedím a čumím a vidím,jak plachetnička,kolem 7 metru s pomocí proudu a vplouvá do kanálu na plachty na čistej zadek....na lodi dva stařešinové s dvouma hmmm...jakej je ženskej rod od stařešina...???no tak s něma...Dohromady čtyři lidičky a dle toho,jak si troufají vplout do kanálu tak si říkám,staří námořníci.Motor slyším nastartovanej a začínají sundávat plachty...jak plujou vedle mně,tak se snaží bez plachet otočit loď proti proudu a přirazit za Loefstekerem k molu....zůstávají ale bokem k proudu a k větru...Zvednu tu línou prdel že jim jdu alespoň chytnout lana.Vylezu z kokpitu a jdu po mole s lodí,kterou nese bokem proud a vítr a k molu se ji nechce...Si říkám,asi hledají lepší flek ke stání a taky,že jsou dobří,bo most je už jenom nějakých 150-200metrů a rychle se přibližuje...No...Jdu pomalu vedle břehu s nima a začínám už pochybovat,že vědí,co dělají...Loď pluje tak 15 metrů od břehu a most už je jenom nějakých 50 metrů...Už jsem tady viděl i větší lodě polámat stěžně a u větších motoráků nadstavby a dokonce sem byl svědkem,když se tady jedna 12m kanálovka potopila..No...Řvu na něj,ať mi hodí lano...Děda napřahuje,hází....10 m lano doletělo 2 metry před loď a ke břehu mu chybělo tak 10 metrů...Most je už tak třicet metrů .... jaksi bez rozmyslu skáču do vody z mola a plavu pro lano...Ale jako o život...Chytnu lano a snažím se s ním ke břehu,ale proud je silnej a nese mně i s lodí.Alespoň se mně povede strhnout příď proti proudu a trochu loď zpomalit.K mostu je to jenom nějakých 10m,ale pádluju jako prase a sice loď nepotáhnu,alespoň jsem ji skoro zastavil a snažím se dokopat ke břehu...Na pomoc nám dobíhá číšník s vedlejší restaurace a babišta mu háže druhé lano a to stylem,že by na něj mohla bát hrdá i Fibingerová.Číšník loď plně zastavuje tak 2-3 metry od násosky pod mostem a pomalu ju táhne k prvnímu vazáku...Molo je tady vysoké asi 2 metry,tak musím i já s lanem k prvnímu žebříku...Tady se ale molo svažuje už jenom nějakej metr nad vodou a tam vyvazujeme plachetničku...Na lodi nikdo nemluví...Jsou jako křídy,že se mě chce až smát,zato však s dobrou angličtinou po šoku děkují...To se jich ale číšník ptal už asi 5X,jsou li OK.Odstrkávají rukama loď od mola,bo mají jenom dva fendry a i já mám na dingi 3X větší,takže loď pár krát bouchne o beton...Děda sedí na přídí a jenom čumí...Zhouknu na nej,ať to drží rukama od mola a běžím na loď pro normální fendry.Vážu je k lodi a je klid...Děda mi praví,že jim odešla vrtule na závěsáku...Motor jede a vrtule se netočí..Inu,plachtit neumí a troufli si do kanálu tímhle stylem... :D .Jak vyvážu fendry,oslovuje mně chlápek,že zůstal trčet mezi mosty a že chce sem na Etang,tak že jestli se může zde vyvázat,jak otevřou mosty a on sem vpluje...že jenom do rána...říkám mu,že proč ne,místa je tady dost a je to free place.Pomalu jde vedle mně po molu a obhlíží si to tady.Pak jdu na loď a rozločím se s ním,on pokračuje dál po mole.Na zpátečné cestě se zastavuje vedle lodě a s údivem se mně ptá,jestli to je česká loď...Ani jsem nepostřehl,že se ptá slovensky a odpovídám mu anglicky.Pak se ale zbrchám a zdravím ho jako našince.Je to Slovák jenž pracuje jako šífař v Nemecku a na dovolenou si pronajal i s rodinkou tady motorák.CO vede člověka,jenž je celej rok na moři jít na dovolenou na loď nevím :lol: .Já jdu letos na dovolenou k babičce na vesnicu.Sedneme na loĎ a dáváme po pivu...Prý jak dopluje s lodičkou,tak se zase staví i s pivem...No....ani v neděli není tady klidu...nešťastní turisti.Ale že jich tady je už jako hadů...už aby bylo aspoň září :hmm: .

No a když už si myslím,že bude klid,dopíšu report a hovím si na lodi,blíží se sedmá hodina a s ní zase frmol,bo mosty se otvírají a všichni chtějí ven a nebo zpět.Je tady najednou víc lodí jako bohů v Indii,tak jdu podívat na dědu,že jak odpluje pod mosty na moře,a nabírám pocit,hraničící s jistotou,že v jeho případě je to cesta do pekla:-))).Jdu ke kocábce a jenom tak se ptám,že teda co s tím motorem,jestli to spravili.Děda že jo,prý tam žádná pojistka nebyla,jak jsem mu říkal a že stačilo dotáhnout matku na fest a vrtule se točí...jdu do kolen a říkám mu,že to asi nepojede...Néééé,pojede,už to zkoušeli a je to OK...No tak jsu asi blbej já,raději už nic nenamítám,bo jednak je to zbytečné a byl bych asi tady jenom za vola...Startujou motor,odvazují zadek a já jim odvazuji předek,jenž ale držím v ruce,bo podruhé se mně do vody pro něj skákat nechce.Zařadí rychlost a přidá plynu.Lodička se pohla a řve na mně,ať hodím lano...váhám....a historie se opakuje...Vrtule se pár krát otočí o opět nic.Já je tahám zpět k molu lanem,jenž jsem prozřetelně nepustil ani na druhou výzvu...Opět panika,ale do vody neskáču a v klidu je dotáhnu k molu,od nějž ho spíše vzal přílivovej proud než motor.Děda je zelenej a lapá po dechu.Že jak je to možné...Krčím rameny...Pak je vyháním s lodě a sundávám jejich dvouválcové,osmiponíkové Suzuky a tahám je na břeh.Závlačku sundám prsty,vykroutím matku z hřídelky na vrtulce,stahuju vrtulku a ukazuju mu polámanej kajlík...Deda má odvahu tvrdit,že to tam před tím nebylo,ale to mně dostal do smíchu a tak raději mlčí.Na moji otázku,má li náhradní odpovída že nemá,že nemá ani páru,že něco takového existuje...Motor neotvírám,nemá,tak nemá...Beru vrtulku,že jdu na loď,udělat novou, načež se mně děda ptá,jestli jsu mechanik a mám na to licenci...Řechtám se jako jelito,ale jenom chvilku,hned vedla přiráží s lodí krajan a pomáhám mu se vyvázat.Pak chvilku na nás kouká,jak děda kroutí nevěříce hlavou a směje se taky...Jdu na Loefstekere...Najdu pětku nerez šroubek,uříznu ji ve svěráku na 30mm,vyzkouším do vrtulky a jdu zpět...Operace trvala cca 4-5 m inut...Docházím k dědové lodi a ten loď zamyká,že jdou do města,než to spravím,bo že co tam budou tak dlouho čekat.Říkám mu,že je to hotové,jenom to namontovat...Děda se směje,že na to mně neskočí...Smích ho přejde,až jak zase tahám motůrek z kokpitu,kde ho uložili z mola...Osadím vrtulku,jenž tam sedne jako prdel na šerbl,dotáhnu matku rukou,osadím závlačku a nandám morot zpět.Nastaruju,zařadím a lodička málem vyletěla na břeh,jak škubla lanama...Děda je v klidu,leze na loď a pro jistotu si to zkouší sám...Jenom tak oddekluju motůrek,čumnu pod svíčky a tam náhradné kajlíky.Ukazuju je dědovi,pak mu ale ještě tupluji,ať to vymění co nejdříve,bo ten nerez šroubek tak lehce neustřihne a že může urvat hřídel a něbo něco jiného.Kejve hlavou.Pak že mně hned vedle v restauraci opije...Říkam mu že jo a jdu k Jozefovi pozdravit na lodičku..Jožka je dobrej chlap,námořník,má sympatickou a hezkou ženu a kluka,jenž mu může být baj očku tak 14 let.Sedíme u něj na loďce,pijeme Plzeň,zajídáme uherákem a údeným oštiepkom.Jaj.Kecáme asi dvě hoďky,ptá se na věci na kanálu že co a jak,kde se dá stát a že prý míří do Beziers se zastávkou v Agde...No,znám to tam jako boty.
Přibíhá děda,jenž mimochodem zkouší motor opět a opět a nevěřícně kroutí hlavou,že mě jako nebude rušit,že mně opije příště a cpe mně něco do ruky...Dívám na to a to zmuchlaná dvacetijurovka(pak zjišťuju že dvě).A že co s tím...A on že to je za ochotu a silně protestuje,když mu to vracím zpět..Tak mu tedy alespoň poděkuji,děda se zklidňuje a odchází na lodičku...Pak nám ještě všichni mávají a to pojednom..
Už se ztmívá,tak se rozloučím s jeho chotí a on se synem se jdou podívat na Loefstekera..Loď se mu líbí,i když je to tady ještě tak trochu staveniště.Loučíme se a ja konečně lehnu na betlu..Tahle neděle mně vzala více energie jako pracovnej den:-)))Dobrou noc,milé děti.

howk
Monty

P.S: Á propos,Liborovi se asi nepovedlo sem ty fotky nahrát,tak to snad,jak bude čas vyřeším nějak jinak.Net už je daleko a nechce se mně sem furt lítat :D .
Uživatelský avatar
Komín
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 223
Registrován: sob říj 20, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Komín » úte črc 10, 2012 10:31 am

Teda Monty, krásný příběh krásně napsaný! Jak když čtu Eskymo Welzla. ;)
Uživatelský avatar
velkejtom
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 165
Registrován: úte bře 25, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: u Velké řeky

Příspěvekod velkejtom » úte črc 10, 2012 12:19 pm

výtečná neděle :D
fotky sem stáhnul z fb a dal je na rajče tak se pokukajte

http://loefsteker.rajce.idnes.cz/Loefsteker

PS: Monty to je kurwa kus práce cos odved :good:
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1534
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 16
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » úte črc 10, 2012 1:22 pm

Psáno hezky od boku :) Drž/te se ;)
Uživatelský avatar
Namor
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 131
Registrován: úte črc 14, 2009 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Namor » úte črc 10, 2012 3:06 pm

Teda pěkná práce.Viděl jsem tě na murteru dávat so kupy Albatrose,ale že se dáš do další ocelovky.Klobouk dolů.Namor
Uživatelský avatar
mirus
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 363
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod mirus » úte črc 10, 2012 6:28 pm

výsledek práce je paráda,akorát jsem si říkal ,kolik bych musel "vypít" abych kývnul na koupi takový lodi(myslím tím této lodi před opravou).Je vidět ,že český ručičky stále ještě uměj.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8841
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 123
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » úte črc 10, 2012 8:35 pm

Monty z opravy poslal sadu fotek. Pěkná práce :good:
Tady jsem mu z toho udělal galerku modules.php?name=coppermine&file=thumbnails&album=346
(dříve jsem to nestíhal :hmm: )

Pár náhledu zde, ve větším a ostatní fotky v galérce.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
FerenCS
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 630
Registrován: pát srp 10, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod FerenCS » úte črc 10, 2012 10:26 pm

... pekná práca. Ale pri tom rozsahu opráv si dovolím rýpnuť, nebolo by lepšie si postaviť novú loď podľa vlastných predstáv? :? ;)
david
moderátor
Příspěvky: 5358
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 154
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » úte črc 10, 2012 11:22 pm

A KOLIK JSI TOHO POSTAVIL, ŽE BY SI SI CHTĚL REJPNOUT ?
Uživatelský avatar
Michal123
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 541
Registrován: čtv říj 13, 2011 2:00 am
Reputace: 5

Příspěvekod Michal123 » stř črc 11, 2012 8:52 pm

Pěkně jsi to spravil. :)

Jak se divám na fotky já bych volal do kovošrotu. :x Co by se stalo s takovou lodí, pokud by s ní bez opravy vyjel na rozbouřené moře?
Uživatelský avatar
FerenCS
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 630
Registrován: pát srp 10, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod FerenCS » stř črc 11, 2012 10:55 pm

david píše:A KOLIK JSI TOHO POSTAVIL, ŽE BY SI SI CHTĚL REJPNOUT ?


No dobre tak sa len tak nahlas pýtam, lebo to neviem, ponevač to nerobím. Na tej lodi bolo odrobené obrovské množstvo práce a výsledok je pekný. Sú ľudia čo by šli do podobnej veci a sú určite aj taký čo by si povedali nie. Ale kde je hranica od ktorej je lepšie uvažovať o stavbe novej lode? Je to individuálne čo sa týka lode aj osôb čo sa do toho púšťajú, ale predsa, kde? :?:
Naposledy upravil(a) FerenCS dne stř črc 11, 2012 11:11 pm, celkem upraveno 1 x.
david
moderátor
Příspěvky: 5358
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 154
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » stř črc 11, 2012 11:10 pm

hehe, záleží na okolnostech, ostatně jako vždycky :whist:

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti