Dědko,abys neřekl,že je pes hovado,posílám ti základní koncept Seaprotestu,kterej byl pak doplněn a přeložen do Američtiny.
"Dne 3.3 2013 jsem já xxxxxxx,narozen 5.10 1970 trvalím bydlištěm v xxxxx,Slovensko kotvil s lodí Loefsteker uvnitř Přístavu Las Palmas v kotvišti na pozici N 28°07.843´,W 015°25.620´.Dle meteorologický předpovědi se k nám blížila cyklona s větrem do 40 uzlu v nárazech.V severozápadní rohu kotviště kotvila Maďarská plachetnice jménem Femme Fatale délky 47.7 stop.Přibližně v 15.30 přišli z jihu nárazy větru o síle cca 35 uzlů.Přístav je z jihu otevřený a vlny se během několika minut v nekryté části kotviště zvedly na 1 metr.Přibližně v 16.00 jsem zaregistroval problém s Maďarskou lodí,které pravděpodobně kotva neudržela nápor větru a vln a sneslo ji na ochrané molo z velkých kamenů na severní straně kotviště.K lodi jsem vyjel s člunem Bombard 3 metry dlouhým s motorem Johnson 8HP jenž slouží jako manipulační člun na plachetnici Loefsteker.Po příjezdu k lodi v silném větru a vlnobití jsem viděl dva Anglicky mluvící muže na člunu a člun z mariny snažící se odtáhnout příď lodi od ochranné zdi,ve chvíli,kdy už loď udírala o kameny na mole.Na lodi byl jeden muž Maďarské národnosti jménem Arpád,který nedokázal s lodí manévrovat.Zeptal jsem se ho,jestli chce pomoc,odpověděl že ano.Příď lodě odtahovali dva čluny a já jsem ze svým člunem začal tlačit příď lodi od ochranné zdi,čímž jsem se dostal do situace,že kdyby čluny táhnoucí příď lodi nebyli schopné v náporu větru udržet loď,tak by zachraňovaná plachetnice pravděpodobně můj člun přirazila ke kamenům na břehu,což jsem si byl vědom a věděl jsem,že je to možnost,jak nepustit zachraňovanou loď spět na kameny a můj člun by sloužil jako nárazník.Loď se nám povedlo odtáhnou a odtlačit od kamenů,dva čluny drželi příď lodi směrem na jih a já jsem se snažil odtlačit člunem záď lodi,a celou loď směrem na jih zpět na kotviště.Křičel jsem na muže na palubě,jestli může zařadit přední chod a odplout s lodí od ochranné zdi.Ten odpověděl,že neumí řídit loď požádal mně,abych to udělal já.Uvázal jsem svůj člun k zádi lodě a vylez na loď,což jsem musel učinit velmi rychle,bo v náporu větru a vln loď začalo opět snášet směrem k ochranné zdi .V tu chvíli loď už byla na volné vodě a hrozilo,že ji snese opět na kameny.Poté jsem zjistil,že motor je již nastartovaný ,ale měl zařazený neutrál.Muž na palubě mně požádal,jestli bych mohl s lodí odplout,což nešlo,bo bylo předtím třeba vyprostit kotevní řetěz a kotvu.Zařadil jsem přední chod a držel loď přídí protivětru asi 20-30 metrů od Ochranné zdi a dva anglicky mluvící muži se snažili uvolnit a vytáhnou kotevní řetěz a kotvu na palubu.Bylo nutno využít sílu motoru,bo vítr v nárazech sílel.Pak na mně muž Maďarské národnosti zakřičel,že se povedlo vytáhnou kotvu na palubu a že můžu odplout dál od břehu.Viditelnost byla nízká a přes sprayhood jsem na příď lodě neviděl,bo voda,kterou zvedal vítr z hladiny moře zastříkala průhledný části.S lodí jsem odplul na otevřenou vodu .Anglicky mluvící muži museli rychle opustit loď,bo jednému s nich taky povolila kotva na jeho lodi a museli jít loď ukotvit nanovo.Na lodi jsem zůstal sám s mužem jenž jak on sám řekl není ani majitel lodě a ani velitel plavidla a na lodi v době,kdy loď utrhlo z kotvy byl jenom on sám,jako člen posádky.Složil sprayhood,takže jsem viděl na příď lodě a snažil se najít dobré a bezpečné kotevní místo. Viditelnost byla omezená rozstřikami vody z hladiny,jenž zvedal vítr.Muž mně požádal,zda můžu odplout s lodí do mariny,což jsem odmítl,nebo manévrovat s lodí v marině by nebylo bezpečné kvůli silným nárazům větru a taky z důvodu,že se nedalo rychle zjistit,není li loď poškozená pod čárou ponoru způsobem,jenž by mohl omezit manevrovací schopnosti lodě.Dva pokusy o opětovné ukotvení lodi byli neúspěšné,bo loď snášelo na jiné lodě,z důvodů krátkého kotevního řetězu a chybějícímu GPS přístroje bylo nutno odkotvit a opět zakotvit,jenž se mi povedlo udělat na třetí pokus přibližně na pozici N 28°07,860, W 015°25,633 a.Bylo nutno zabezpečit kotevní řetěz dvouma lanama,neboť kotevní vrátek byl poškozen.Nna tom místě loď stála až do 6.3 2013,kdy kolem 9.00 hod. s vlastním pohonem a bez asistence jiného plavidla odplula do mariny v Las Palmas a byla vyvázána k molu.Počas záchrané akce jsem nechal plachetnici Loefsteker pod dohledem mé přítelkyně,která měla hlásit případné odtržení lodi z kotvy,což mělo za následek zamotání kotevního řetězu plachetnice Loefsteker do lan a pozůstatků potopených lodí na dně kotviště,jenž jsem musel pak za dva dny tři hodiny za pomocí potápění vyprošťovat a loď překotvit na jiné místo."
Seaprotest byl pak doplněn o registrační čísla lodi,jména majitelů a jiné náležitosti,jenž k Seaprotestu patří.Nicméně,Seaprotest nebyl podán do 24 hodin.Při konzultaci s právníkem mi však bylo zděleno,že to není zase tak důležité a že jestli se on do toho pustí,bude po majitelích požadovat 70.000,- euro(uff,uff),z čehož jeho provize bude činit 30%.Za těchhle okolností řekl jeden z Anglánů,že se k tomu možná přidá.No nekup to
Měl jsem snahu vyřešit tohle velice skromně a kamarádsky,to ale majitelé,jak mi Arpád zdělil odmítli,pravděpodobně si neuvědomujíc možných následků.Právník teď může udělat předběžné opatření soudu(do 24h) a zablokovat pohyb lodi v suchém doku,pokud se tenhle problém nevyřeší u soudu.Jinak mám teď dosti času(3 roky)nad tím uvažovat.

.Svinstvá(dá li se tak říct o odměně za záchranu majetku a na moři) se mně dělat nechtějí,nehledě k tomu,že by to asi delší čas vyžadovalo tady moji přítomnost.Nicméně jsu s právníkem v kontaktu a pokud se mně neozvou majitelé,stačí mu poslat email a jde do toho.A to jsem chtě po nich jenom příspěvek na druhej motor ve výši cca 500-600 juro,což je cca polovina ceny motoru,jenž je tady k dispozici z druhé ruky.Tak a kdo je teď prase????
Klidně jim zavolej dej na mně mail montysail(uzenáč)gmail.com. Pak můžeme o tom mluvit,bo tady teď,kromě právníka není s kým.
howk
Monty
P.S.:Akorát tady zase byl típek z mariny a že kešuj,kešuj kešuj a já opět prdlajs,prdlajs,prdlajs.To mně řekněte,co ti lidi s toho mají mně furt otravovat s placením za nic...???
