Severka

Zde se můžete představit a ukázat svou loď ...

Moderátoři: Pepa, smike, vilma

Uživatelský avatar
Crazymen
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 306
Registrován: pát srp 05, 2011 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: furt někde v luftu
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Crazymen » čtv zář 20, 2012 7:33 pm

Můžeme licitovat a udělat soutěž ;)
Je to regulérně seriově vyrobitelná loď (trup nákup + takeláž a nadstavba variabilně dodělatelná)
kolik by kdo dal? Třeba pomůžeme Folkovi k naplnění snu o flotile lodí vyrobené a navržené v čr od A - Z :good:
Uživatelský avatar
Fum
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 97
Registrován: čtv úno 10, 2011 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třebíč

Příspěvekod Fum » pát zář 21, 2012 12:10 pm

Pokud si přečteme celé vlákno, tak je zřejmé, že Folko měl na začátku celkem zajímavou myšlenku (taky patřím k vodním skautům, ikdyž už dneska s menší mírou nasazení) a pamatuji zrod P550 a dokonce i její předchůdkyně. P550 je pro vodní skauty velmi dobrá loď a její profi výroba ji posunula tam, kam patří a myslím, že se skutečně osvědčila a dala možnost mnoha "malým jachtařům" vyzkoušet jachting za velmi přijatelných podmínek. Dokonce rozumím i pokračování projektu v podobě Severky, protože malí jachtaři rostou a chtějí se logicky posouvat dál, resp. plout dál a být pokud možno co nejvíce nezávislí (na počasí, na zásobování ze břehu ...). Zde mi logičtější připadá Severka v kajutové verzi, na druhou stranu si dovedu představit verze dvě, tedy i otevřenou, která bude levnější. Znám prostředí loděnic vodních skautů a jestli P550 je v podstatě pramice, kterou je možné strčit ve dvou lidech do krakorce a je uklizeno, tak Severka bude už na manipulaci na vozíku. Z toho mi plyne, že by to určitě nebyla masová záležitost jako P550, ale v podstatě kusová výroba.
Tak trochu nerozumím v závěru vlákna, proč Folko nenapíše kolik stojí forma a kolik by stala laminátová skořepina. Potom víme o čem se tu bavíme a jsme schopni posoudit jestli je ten projekt dále životaschopný nebo ne, protože ve finále to právě ty peníze rozhodnou. A upřímně, rozumím tomu, že je to srdeční záležitost, ale to není něco, na čem můžeš takový projekt postavit, pokud ho nefinancuječ od A do Z celý sám.
Já jsem začal vozit starší skauty na Mazurská jezera do Polska na charterové plachetnice a mnozí z nich tam už dneska jezdí jako kapitáni sami a někteří si pořizuji v ČR vlastní lodě.
Uživatelský avatar
Crazymen
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 306
Registrován: pát srp 05, 2011 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: furt někde v luftu
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Crazymen » pát zář 21, 2012 1:18 pm

"Amen" :clap:
Uživatelský avatar
Crazymen
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 306
Registrován: pát srp 05, 2011 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: furt někde v luftu
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Crazymen » pát zář 21, 2012 7:05 pm

trochu jsem pohledal...Lilievlet - cena
DeZetu jsem novou nenašel :?
Uživatelský avatar
Folko
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 22
Registrován: stř dub 09, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Folko » pon zář 24, 2012 12:03 am

Tak já v rychlosti odpovím, drahá by byla stavba kajutové verze ve stylu retro, tato verze není součástí projektu, projekt počítal jen s variantou plně otevřenou a nebo s kapkovitou kajutou z laminátové skořepiny, což by bylo úplně za jiné peníze, tato verze měla být logickým pokračováním.
pro představu, něco na způsob kajuty jako mají závodní lodě nejmenší třídy pro osamělé mořeplavce, open 6,5 pogo2 a podobně.
Cena slepené skořepiny dna a paluby se pohybovala okolo 70-80 tis před dvěma lety, síla skořepiny je 8-10mm podle místa včera jsem vrtal otvor pro odtok na zrcadle.
Předpoklad byl takový, že loď budou mít jen přístavy s přístupem k vodní cestě, nebo velké vodní ploše řádově tak 12-15 lodí v první etapě.
Další předpoklad byl, že lodě si dostaví většinou přístavy s odborným dohledem svépomocí.
Což měl být další zajímavý program a škola pro mládež vodních skautů.
Musíme vzít v potaz, že jsou přístavy a oddíly, které si troufají na mnohem náročnější stavby.
Samozřejmě je dnes populárnější si vše někde půjčit, zamluvit si na týden plachetnice v zajímavé destinaci a jen tam dojet.
Absolvovali jsme asi 5 ročníků plaveb s loděmi velikosti cca 40- 50 stop na Jadranu, ale to už je dle mého staromódního soudu, program pro odrostlejší mládež.
Samozřejmě je to věc názoru, na to jsem trochu ze staré školy, mít svoji loď, mít za ni zodpovědnost, udržovat ji v dobrém technickém stavu atd., to vždy platilo za základ v každém námořnictvu, a na to jsme si ve vodním skautingu hráli, respektive to byl náš výchovný prostředek.
Uživatelský avatar
Crazymen
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 306
Registrován: pát srp 05, 2011 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: furt někde v luftu
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Crazymen » pon zář 24, 2012 2:34 pm

Tak 70tis za nový trup může asi být dobrá cena...nevím, nemám přehled, beru to jen ve srovnání s DZ a Vletem, i když to jsou lodě někde jinde.
Škoda, že nemáš víc fotek té "retro" úpravy.
Uživatelský avatar
Folko
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 22
Registrován: stř dub 09, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Folko » pon zář 24, 2012 9:36 pm

Jen co přijedu z Baťova kanálu doplním pár fotek :)
Uživatelský avatar
Crazymen
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 306
Registrován: pát srp 05, 2011 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: furt někde v luftu
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Crazymen » úte říj 02, 2012 1:05 pm

Tak jak bylo na Baťáku? Jsme zvědaví na fotky ;)

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti