Motor-trailer-sailer snů ~19 stop ~5,7m

Zde lze prezentovat lodě, které byste jednou chtěli mít nebo je považujete z nějakého důvodu za nej, nej ...

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Věřím, že takový motorsailer je dnes možno realizovat.

ANO.
31
84%
NE, to není možné.
6
16%
 
Celkem hlasů: 37
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 831
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

Motor-trailer-sailer snů ~19 stop ~5,7m

Příspěvekod Renda » pon srp 25, 2008 11:18 pm

Delší dobu přemýšlím o své lodi snů (a reálných možností na stále se vzdalující důchod) a vychází mi to na malinký motorsailer. Jenže mě se líbí lodě stylu "Degero 28".
http://www.degeroyachts.fi/d28ms.htm
Obrázek
Dlouhý kýl vzadu s integrovaným lodním šroubem a kormidlem.
Rozhodně krytou kormidelnu oddělenou od ostatního vnitřního prostoru vodotěsnou přepážkou.
Vestavěný motor diesel.
Oplachtění slup nebo kutr. Dvě kóje.

A teď to nejkomplikovanější: délka tak (5,5m) 5,7m, tj. 19 stop a váha max. do 1000kg. Ještě lepší by ale bylo, kdyby se po přemístění balastu do tažného auta vešla s vlekem do 750kg.
To je oříšek! Podmínkou je totiž snadná transportovatelnost.
Loď by měla mít bytelnou konstrukci orientovanou na bezpečnost, nikoli na rychlost.

Za úplně nejlepší bych považoval, kdyby byla kovová - tedy ocelová nebo hliníková, ale to v miniaturních rozměrech těžko půjde, takže asi laminát nebo dřevo-laminát dostatečně protkaný vodiči na ochranu před statickou elektřinou.[hr]EDIT: 15.8.2011 - viz příspěvek z toho dne - Název vlákna upřesněn z
Motorsailer snů ~19 stop ~5,7m
na
Motor-trailer-sailer snů ~19 stop ~5,7m
Naposledy upravil(a) Renda dne pon srp 15, 2011 9:08 pm, celkem upraveno 9 x.
Uživatelský avatar
simon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 722
Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Dolni Kounice

Re: Motorsailer 5,5m = 18 až 19 stop

Příspěvekod simon » úte srp 26, 2008 10:06 am

nevim, ale mne 5,5m prijde az jako nechteny preklep
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 831
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

neuvěřitelné skutkem

Příspěvekod Renda » úte srp 26, 2008 10:25 am

Já vím simone, jsou to protichůdné požadavky, ale trochu vím, o čem sním.
Včera mě ve vláknu:
KE STAŽENÍ: přidán soubor: Jacht źaglovy "MIŚ"

podpořil Denis, když mě upozornil na následující (cituji):

Tu je čo hladáš: http://www.maderskiyachts.alpha.pl/pasja660.htm
Nedávno to tu Zdenda zavesil, je to síce o meter viac ako by si chcel, ale je to pre 4 osoby, je tam aj o meter menšia pre troch.
Moc děkuji za ten typ! Pokud někdo víte o podobných projektech - velmi mě zajímají. Prosím o odkazy, adresy, kontakty.
[hr]V podstatě takhle nějak bych si to představoval:
ObrázekObrázek
Tady je polsky popis lodě s vysokostěžňovým i gaflovým oplachtěním:
http://www.maderskiyachts.alpha.pl/pasja590.htm
Obrázek
Obrázek
tady jsou fotky skutečného provedení:
http://www.maderskiyachts.alpha.pl/foto590ms.htm
Naposledy upravil(a) Renda dne úte srp 26, 2008 4:18 pm, celkem upraveno 3 x.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 831
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

idea s kótami

Příspěvekod Renda » úte srp 26, 2008 10:43 am

Takhle vypadá polotovar mé představy s kótami:
Obrázek
Technická data:
délka L = 5,90 m, šířka B = 2,40 m, ponor T = 0,58 m
oplachtění S = 15 m2/25m2, hmotnost M = 750 kg, balast G = 300 kg
výška uvnitř = 1,80 m, vestavěný motor 8 kW = 10HP
[hr]Konstrukcyjna Linia Wodna, w skrócie KLW - linia teoretyczna wyznaczona na powierzchni kadłuba jednostki pływającej, która jest położona w całości na poziomej płaszczyźnie odpowiadającej powierzchni spokojnej wody. Wyznaczona jest ona już w planach budowy jednostki, a odpowiada przewidywanemu obciążeniu jednostki czyli jej typowemu zanurzeniu. Płaszczyzna leżąca na KLW (płaszczyzna konstrukcyjnej linii wodnej) dzieli tę jednostkę na jej część nawodną i podwodną. KLW jest jedną z wodnic, stąd jej alternatywna nazwa to wodnica konstrukcyjna, w skrócie WK.
Naposledy upravil(a) Renda dne úte úno 22, 2011 11:14 am, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
simon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 722
Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Dolni Kounice

Re: idea

Příspěvekod simon » úte srp 26, 2008 11:03 am

Renda píše:Takhle vypadá polotovar mé představy s kótami:
Obrázek
Technická data:
délka L = 5,90 m, šířka B = 2,40 m, ponor T = 0,58 m
oplachtění S = 15 m2/25m2, hmotnost M = 750 kg, balast G = 300 kg
výška uvnitř = 1,80 m, vestavěný motor 8 kW = 10HP


to uz je 6m ... dle meho je rozdil mezi 5,5m a 6m opravdu hodne znatelny, na 6m uz se to asi zrealizovat da. Jen dotaz, proc ne 6,5 nebo 7m, oboji jsou jeste autem pohodove transportovatelne delky a narust pohodli by byl znacny.

vzhledove jsou tvoje sny a predtsavy kazdopadne moc pekne!
drzim palce
Uživatelský avatar
simon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 722
Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Dolni Kounice

Příspěvekod simon » úte srp 26, 2008 11:04 am

mmch mam pocit, ze neco takoveho je v aktualni(~tyden) inzerci na lode.cz


Obrázek

#13336 Haber 580 20.08.2008 13:19:37
Prodám kaj. plachetnici HABER 580. Používaná tři sezony. Motor HONDA 5 v šachtě. Cena dohodou - velká posezoní sleva
Telefon: 777 23 44 59 e-mail: zavadilkarel@seznam.cz

nejake info na tema haber zde
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 831
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

Re: idea

Příspěvekod Renda » úte srp 26, 2008 11:22 am

simon píše:to uz je 6m ... dle meho je rozdil mezi 5,5m a 6m opravdu hodne znatelny, na 6m uz se to asi zrealizovat da.
Jen dotaz, proc ne 6,5 nebo 7m?
Vzhledove jsou tvoje sny a predstavy kazdopadne moc pekne! ...
Odpovídáš sám. ;)
U lodí délka přináší s kubickou závislostí starosti, hmotnost, cenu, horší skladovatelnost, vyšší náklady na údržbu, dražší stání v marínách, dražší viněta, vyšší spotřeba pohonných hmot, větší auto na přepravu, které jinak nepotřebuji...
Já na té lodi chci být většinou ve dvou, ale možná taky sám...
Malá loď se mi lépe ovládá. Nenaběhám se tolik ... ;)

Samozřejmě - chce to se uskromnit v komfortu a každá věc musí mít přesně svoje místo.
Všechno musí být perfektně vychytané a spolehlivé. - a aby mohlo, potřebuji loď vozit minimálně na zimu domů, abych ji mohl hýčkat.
Uživatelský avatar
simon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 722
Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Dolni Kounice

Re: idea

Příspěvekod simon » úte srp 26, 2008 12:29 pm

Renda píše:
simon píše:to uz je 6m ... dle meho je rozdil mezi 5,5m a 6m opravdu hodne znatelny, na 6m uz se to asi zrealizovat da.
Jen dotaz, proc ne 6,5 nebo 7m?
Vzhledove jsou tvoje sny a predstavy kazdopadne moc pekne! ...
Odpovídáš sám. ;)
U lodí délka přináší s kubickou závislostí starosti, hmotnost, cenu, horší skladovatelnost, vyšší náklady na údržbu, dražší stání v marínách, dražší viněta, vyšší spotřeba pohonných hmot, větší auto na přepravu, které jinak nepotřebuji...
Já na té lodi chci být většinou ve dvou, ale možná taky sám...
Malá loď se mi lépe ovládá. Nenaběhám se tolik ... ;)

Samozřejmě - chce to se uskromnit v komfortu a každá věc musí mít přesně svoje místo.
Všechno musí být perfektně vychytané a spolehlivé. - a aby mohlo, potřebuji loď vozit minimálně na zimu domů, abych ji mohl hýčkat.


to kazdopadne :) ... ale i miniaturizace ma svoje limity ;)
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 831
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

zkušenosti

Příspěvekod Renda » úte srp 26, 2008 12:41 pm

simon píše:... ale i miniaturizace ma svoje limity ;)
Hm! - to máš pravdu...
Měl jsem několik let kajutku 4,50m dloudou. Bedekr. Žili jsme v ní klidně 14 dní ve třech! Se vším všudy - proviant ssebou!
Akorát vodu bylo dobré doplňovat obden. Spousta věcí se musela dělat v kokpitu - kupř. vařit. Na to v dešti kokpit zakrýt plachtou.
Pokud jsme někdy zavítali do přístavu, chodili se na nás koukat a žasli. Vím tedy, že to lze. Mám skoro 2m. ;)

Zkušenosti:
Na zádi přívěsný motor je neštěstí, protože se zaplavuje vlnami. Chce to vestavěný a spolehlivý. Z důvodu bezpečnosti raději diesel. (Problém: váha.) (Řešit zavzdušňování při zpěněné naftě. - palivové měchy?)
Budeme-li v lodi 2 místo 3 a loď bude o 1 - 1,5m delší, mohl by se tam ten motor s námi vejít... Stejně by byl pod kokpitem. (Ostatně i kdybychom tam byli 4, tak 2 by měli službu a 2 by mohli spát.) ;)

Loď musí být vodotěsně uzavíratelná a být schopna přežít kotrmelce. Z toho vyplývá dost dobře otestovat stabilitu v náklonech přes 90 stupňů. Ploutvokýl?? Pevný kýl je nejbezpečnější, nezabírá uvniř žádné cenné místo, ale dost komplikuje nakládání a skládání, resp. je nutný jeřáb.
Všechny věci musí být spolehlivě zajištěny proti pohybu. Poličky se neosvědčily. Jedině skříňky s aretací dvířek.
Vařič doporučuji jedině lihový s vatovou patronou (např.Origo). Ve vlnách se nedá vařit ani když je v závěsu. David Křížek ho měl zavěšený u stropu kyvně do všech stran, ale nevím, jestli v něm při špatném počasí takto vařil.
Okna musí být velmi pevná. Bohužel tedy mohou být dost těžko velká.
Zabezpečit vhodné větrání průvanem.
Naposledy upravil(a) Renda dne úte srp 26, 2008 10:28 pm, celkem upraveno 3 x.
Uživatelský avatar
simon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 722
Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Dolni Kounice

Re: idea

Příspěvekod simon » úte srp 26, 2008 12:50 pm

Renda píše:
simon píše:... ale i miniaturizace ma svoje limity ;)
Hm!
Měl jsem několik let kajutku 4,50m dloudou. Bedekr. Žili jsme v ní klidně 14 dní ve třech! Se vším všudy - proviant ssebou!
Akorát vodu bylo dobré doplňovat obden. Spousta věcí se musela dělat v kokpitu - kupř. vařit. na to v dešti kokpit zakrýt plachtou.
Pokud jsme někdy zavítali do přístavu, chodili se na nás koukat a žasli. Vím tedy, že to lze. Mám skoro 2m. ;)


tak to klobouk dolu!
ja si ve sve 6m kajutovce nedovedu predstavit nic vetsiho nez nouzove prespani :)
Uživatelský avatar
geronimo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2368
Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
Reputace: 180
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod geronimo » úte srp 26, 2008 12:55 pm

Mám motorsailer 6,6m http://jachting.info/modules.php?name=F ... opic&t=661
ve dvou je ideální, ve třech max. na veekend. (nepočítám děti) Menší loď bych nechtěl, to už moc neušetříš !
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 831
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

DELPHIA 22

Příspěvekod Renda » úte srp 26, 2008 1:17 pm

geronimo píše:Mám motorsailer 6,6m http://jachting.info/modules.php?name=F ... opic&t=661
ve dvou je ideální, ve třech max. na veekend. (nepočítám děti) Menší loď bych nechtěl, to už moc neušetříš !
Máš ji moc pěknou. Jenže ta má 4+1 kójí. Pro jednoho nebo pro dva si myslím, že by stačila o "číslo" menší, ale jasně - to není Tvůj případ.

Ten motor Farymann 8 kw je Diesel?
Uživatelský avatar
Ferdinand
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 321
Registrován: pát dub 21, 2006 1:07 pm
Reputace: 0
Bydliště: Předklášteří

Příspěvekod Ferdinand » úte srp 26, 2008 1:30 pm

Rendo nic si z toho nedělej, geronimo to má jenom jinak uspořádané, do té jeho délky by se pohodlně vešli 4, ale to by musel vzít motorovou pilu a všechno vevnitř vyřezat a pořádně předělat. :lol:
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 831
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

Haber 580 - 2 tuny

Příspěvekod Renda » úte srp 26, 2008 2:22 pm

simon píše:mmch mam pocit, ze neco takoveho je v aktualni(~tyden) inzerci ... Prodám kaj. plachetnici HABER 580. Používaná tři sezony. Motor HONDA 5 v šachtě. ...
Pěkná! Dík za typ! Má to háček: on má celkovou hmotnost bezmála 2 tuny!! Vypadá, že je fakt "bombenfest" až na ta velká okna v kormidelně. :whist: To bych mohl fakt tahat o číslo větší jachtu. 8)

Mimochodem - kucíí - co Vy v těch velkejch lodích děláte? Já když lezu dovnitř, tak:
- je mi zima
- je mi vlhko
- jdu spát
nebo libovolná kombinace těchto možností. Na to stačí poměrně dost málo místa. Naopak se zafuní. 8)
Zbytek je proviant a ostatní předměty.

Doplnil jsem - výše - pár zkušeností.
Uživatelský avatar
geronimo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2368
Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
Reputace: 180
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod geronimo » úte srp 26, 2008 2:39 pm

- Farymann 8 kw je Diesel
-původně byla loď dokonce pro 5+1, ale jedno lůžko bylo na úkor koupelny, ani v pěti lidech si nedovedu představit sedět hodiny nebo dny v kokpitu ! Kokpit je pohodlnej ve dvou max. ve třech, v náklonu se trvale v návětří sedět nedá.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 831
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

high side

Příspěvekod Renda » úte srp 26, 2008 2:56 pm

geronimo píše:- Farymann 8 kw je Diesel.
... si nedovedu představit sedět hodiny nebo dny v kokpitu! ... v náklonu se trvale v návětří sedět nedá.
To jsem rád, že Diesel. Kolik tak může vážit?
[hr]Já jsem ze starý školy. Tam se učilo, že jachtař se neválí v kokpitu, ale sedí přímo na "high side", protože vyvažuje. 8)
Ten, co má službu u kormidla, tam těch pár hodin přeci vydržet musí a že by seděl na závětrné straně?... to by moc neviděl. :hmm:
Ostatně, jede-li se ve dvou, tak druhý většinou spí, ne?
Ale máš pravdu, protože jsem už taky změkčilej, chci to zdvojené řízení - pěkně kormidelní kolečko v kryté, teplé kormidelně.
Obrázek
Co si myslíte o použití bowdenů, co používají motoráři - outboarďáci ke svým motorům, pro přenos od kormidelního kola na kormidlo místo obligátních lanek či řeťězů?
Naposledy upravil(a) Renda dne ned kvě 24, 2009 3:35 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
geronimo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2368
Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
Reputace: 180
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod geronimo » úte srp 26, 2008 3:30 pm

Jasně, ten, co má službu u kormidla jede, ale ostatní se "válí" max. jeden pomáhá s kosatkou, proto tvrdím, že 6m loď je pro dva.
(po určité dodě jen pro jednoho :good: ) jo a motor váží 64 kg
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 831
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

Příspěvekod Renda » úte srp 26, 2008 3:46 pm

geronimo píše:... Dieselmotor Farymann 8 kw váží 64 kg
To by šlo. Alternátor dodá kolik proudu? Máš pevnou nebo sklopnou vrtuli? Steven nebo sail-drive? Jaké rychlosti dosahuješ při - předpokládám - optimálních otáčkách tak 2000ot./min.? a spotřeba v tomto režimu?
Uživatelský avatar
geronimo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2368
Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
Reputace: 180
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod geronimo » úte srp 26, 2008 3:54 pm

vrtule pevná, dvoulistá, steven, převodovka 1:3 do pomala.
Obrázek
na půl plynu kolem 9-10 km/h max 12km/h
spotřeba, na jaře jsem natankoval plnou asi 12l a teď je tam tak půlka (odhaduju to na 0,5l/h)
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 831
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

steven

Příspěvekod Renda » úte srp 26, 2008 4:29 pm

Geronimo, dík za info. :) Ona se Ti ta ostruha nějak vylomila? Připadá mi, žes to musel laminovat?
9km/h to je asi 5 uzlů - to je moje oblíbená rychlost :good:
Ta dvoulistá vrtulka je tam originál? Co takhle třílistou, sklopnou? Já vím - musí se to spočítat...
Uživatelský avatar
geronimo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2368
Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
Reputace: 180
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod geronimo » úte srp 26, 2008 4:33 pm

Loď jsem koupil bez motoru a dodatečně ho zabudoval
Obrázek
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7449
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 145
Bydliště: Bratislava

Re: idea

Příspěvekod Denis » úte srp 26, 2008 7:12 pm

[quote="Renda"]
U lodí délka přináší s kubickou závislostí starosti, hmotnost, cenu, horší skladovatelnost, vyšší náklady na údržbu, dražší stání v marínách, dražší viněta, vyšší spotřeba pohonných hmot, větší auto na přepravu, které jinak nepotřebuji...
Já na té lodi chci být většinou ve dvou, ale možná taky sám...
Malá loď se mi lépe ovládá. Nenaběhám se tolik ... ;)

Myslím že mierne preháňaš, či je to 5,5 alebo 5,9 je jedno na poplatky v marínach, vinjetu, spotrebu a dovolím si tvrdiť že aj na údržbe je zanedbatelný rozdiel. Tá loď váži mizerných 750 kg, čím to chceš ťahať, Trabantom že sa ti to zdá vela? To predsa utiahne aj Felda a ak to chceš ťahať raz ročne do HR tak ani v tom nevidím problém. Samozrejme že váha by mohla byť podstatne nižšia, ale ako iste vieš je závislosť medzi váhou balastu, ponorom a velkosťou oplachtenia. Teda ak zvýšiš ponor a znížiš plochu plachiet tak môžeš znížiť výrazne hmotnosť balastu. Predpokladám ale že hlbší longkeel by robil problémi pri manévroch proti vetru, najme s gaflovým oplachtením.
Jediná výhoda menšej, resp lahšej lode je v tom že sa zmestíš do 750 kg aj s vlekom a teda vlek môže byť nebrzdený, teda lacnejší a nemusíš mať vodičák na prívesy, teda E a pri transporte neprekročíš 3500 kg a nemusíš si u vás kupovať dialničnú známku na náklaďák.
Neviem či si si všimol, ale balast je z betónu čo je velká úspora peňazí.

Podobné parametre ako ty som si vytýčil aj ja a preto som začal stavať Harteyho TS16, ktorú som modifikoval na turistickú verziu a vymyslel som si vyťahovací kýl, čo mi zabezpečuje ponor min 30 cm, max.70 cm. Ovládanie z vnútra lode mám vymyslené dialkovým ovládaním autopilotu na kormidelnú páku.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 831
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

Re: idea

Příspěvekod Renda » úte srp 26, 2008 9:10 pm

Denis píše:Myslím že mierne preháňaš, či je to 5,5 alebo 5,9 je jedno na poplatky v marínach, vinjetu, spotrebu a dovolím si tvrdiť že aj na údržbe je zanedbatelný rozdiel. Tá loď váži mizerných 750 kg, čím to chceš ťahať,
Neviem či si si všimol, ale balast je z betónu čo je velká úspora peňazí.

Podobné parametre ako ty som si vytýčil aj ja a preto som začal stavať Harteyho TS16, ktorú som modifikoval na turistickú verziu a vymyslel som si vyťahovací kýl, čo mi zabezpečuje ponor min 30 cm, max.70 cm. Ovládanie z vnútra lode mám vymyslené dialkovým ovládaním autopilotu na kormidelnú páku.
Milý Denisi! To je nedorozumění. Já jsem odpovídal simonovi na jeho dotaz:
"Jen dotaz, proc ne 6,5 nebo 7m?"
5,5 versus 7m - asi uznáš - už rozdíl je.

Tvůj typ na loď Pasja 590 necelých 20 stop dlouhou se mi naopak líbí moc a proto jsem ho tady nadšeně rozvedl. (V nadpise jsem uvedl, že sním o lodi 18-19 stop.)

Akorát přemýšlím, jestli jenom s dlouhým kýlem nebude moc splouvat, když nemá káču.
Ta stavba není jednoduchá, protože je to jola. O to je ovšem sympatičtější. Myslíš, že je někde staví a prodávají aspoň jako polotovar?
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7449
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 145
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte srp 26, 2008 10:08 pm

To som si oddýchol, nebolo mi to jasné čo proti tej loďke máš? :) Teda OK. O tom či robí niekto hrubú stavbu pochybujem, tieto stavby sú dosť pracné a nedajú sa zaplatiť. Hrubej stavby sa neboj, tá ide rýchlo. Ak dodržíš 100x overenú pravdu že na projekte sa nemá nič meniť, tak to ide šikovne. Vlastná stavba ti umožní spraviť konštrukciu velmi odolnú a netreba pritom ani zosilovať profily viac ako konštruktér navrhol.
Základom je mať krytú dielňu v zime vyhrievanú aspoň na 15-16 stupňov. A ak máš aspoň ako tak slušné náradie a dosť peňazí na stavbu tak je úspech zaručený. Podpora rodiny a manželky je nevyhnutným predpokladom. Poznám ludí čo 6-7m plachetku postavili za rok. Ja som extrémista, čo sa zmeniť na projekte dalo, to som aj zmenil. Preto nie som stále hotový.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 831
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

kontakt na projektanta

Příspěvekod Renda » úte srp 26, 2008 10:19 pm

Denisi, Ty toho projektanta, co nakreslil Pasju znáš? Nebo jak ses na ní domákl?
Psal jsem mu na tu adresu, co má na stránkách z Tvého odkazu...
Sám si na stavbu z časových důvodů netroufám. Moc by se táhla... :? taky nemám dílnu ani podporu...

K Tvému dotazu na váhu resp. za čím to chci tahat: Potřebuji, aby celková hmotnost vč. přívěsu a bagáže, která se poveze v lodi, nepřekročila 1300kg.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host