Motor-trailer-sailer snů ~19 stop ~5,7m

Zde lze prezentovat lodě, které byste jednou chtěli mít nebo je považujete z nějakého důvodu za nej, nej ...

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Věřím, že takový motorsailer je dnes možno realizovat.

ANO.
31
84%
NE, to není možné.
6
16%
 
Celkem hlasů: 37
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7449
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 145
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte srp 26, 2008 11:34 pm

Toho konštruktéra nepoznám, ten odkaz tu zavesil nováček na fóru Zdenda. Neviem či je to naozaj nováček na fóru, alebo môj starý kámoš Zdenda kedysi z Prahy.

Keď nemáš ani dielňu a ani podporu tak je to potom ťažké. Existuje pár riešení, napríklad začať chodiť po hospodách a potom bude manželka rada že si staviaš lodičku :D a nie je z teba ochmelka.
Zásadná otázka je či s tebou bude manželka chodiť na vodu, keď nemáš podporu. Ludia starnú a menia sa. Dnes som sa práve s takým niečím stretol, chlapík má 1/3 podiel na Bavarke 32 a bol na nej tento rok 5 dní aj to na 2x. Okrem toho má aj pekný motorák a po týždni to prestalo rodinu baviť. To je na pepku.
Potom radšej sleduj inzeráty na Boatshop a sem tam sa takéto lode vyskytnú, často aj velmi lacno. Alebo kúpiť niečo večšieho , 6-7m a nechať to natrvalo v HR. Kotvenie na brehu je skoro lacnejšie ako preprava.
Dielňa sa dá prenajať. ;)
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7449
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 145
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř srp 27, 2008 12:10 am

Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 831
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

díky Denisi za odkazy! :)

Příspěvekod Renda » stř srp 27, 2008 12:49 am

Díky, Denisi, za odkazy! :)
Nikde ale není psáno, že musí být dřevěná. Nejradši bych ocelovku, ale u takhle malé lodi to vychází asi těžko. Na údržbu nejvýhodněji mi připadá tedy LAMINÁT.
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 747
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » stř srp 27, 2008 1:02 am

...Pevný kýl je nejbezpečnější, nezabírá uvniř žádné cenné místo, ale dost komplikuje nakládání a skládání, resp. je nutný jeřáb....

toho bych se nebal,obzvlaste v pripade dlouheho kylu,pri predpokladane delce 6m by ponor stejne asi nebyl vetsi nez cca 80-100cm,to se vetsinou da jeste v klidu spustit z privesu
. ...Akorát přemýšlím, jestli jenom s dlouhým kýlem nebude moc splouvat...
a toho bych se bal dvakrat vzhledem k tve predstave pevne vysoke nastavby kormidelny.Nektere prvky se holt zmensit nedaji ledaze bys chtel kormidlovat v leze. ;) ploutvokyl by asi byl vhodnejsi.

zrealizovat vsechny tve pozadavky v tak male lodi asi neni realne,a vzhledem k vysi predpokladanych investic do vybaveni lodi-vestaveny diesel,topeni,ovladani kormidla atd. by se naklady na nejaky ten extra metr urcite ztratily.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7449
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 145
Bydliště: Bratislava

Re: díky Denisi za odkazy! :)

Příspěvekod Denis » čtv srp 28, 2008 12:30 am

Renda píše:Díky, Denisi, za odkazy! :)
Nikde ale není psáno, že musí být dřevěná. Nejradši bych ocelovku, ale u takhle malé lodi to vychází asi těžko. Na údržbu nejvýhodněji mi připadá tedy LAMINÁT.


Ten prvý odkaz, loďka má aj zabudovaný dízlačik a dobudovať kormidelňu by už bolo lahké a je to long keel. Zdalo sa mi že okrem tej kormidelni je to presne čo hladáš.Teda keď nemáš možnosť loď stavať. Preglejkovú stavbu prerobíš pomerne lahko, s laminátom je to trochu horšie, ale laminátových lodí je na webe podstatne viac ako drevených.
:D ešte že ti je jasné že 5-6m ocelovka by bola kapku ťažšia ako sú tvoje možnosti ťahania.
O tej údržbe by som tiež zapochyboval, ak ti rozpraská gelkout tak to nie je jednoduchá údržba.
Odkazy som ti poslal len ako inšpiráciu že je možné kúpiť staršiu loď a prebudovať si ju, takéto lode sú sústavne v ponuke a často za lacný peniaz.
Uživatelský avatar
MiraR
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 36
Registrován: pát čer 13, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod MiraR » čtv srp 28, 2008 10:13 pm

Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 831
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

Haber

Příspěvekod Renda » čtv říj 23, 2008 10:21 pm

simon píše:mmch mam pocit, ze neco takoveho je v aktualni(~tyden) inzerci na lode.cz
Haber 580 20.08.2008 13:19:37
nějaké info na téma haber zde
Byl jsem se na Habery podívat. Jak na tuhle inzerovanou 580, tak na 660, co jezdí na Slapech.
Ujasnilo se mi jedno:
Habery mají stabilitu řešenu závažím ve dnu lodi - ploutvokýl. To způsobuje, že jsou velmi těžké, protože závaží ve dnu nemá takovou páku na vyvažování jako v kýlu.

Hledám tedy kýlovku s dlouhým kýlem a bylo by dobré, kdyby balast byl snadno demontovatelný. Pak bych ho vozil v tažném autě, kterému hmotnost spíš prospěje, zatímco vlek s lodí by byl lehčí.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7449
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 145
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv říj 23, 2008 10:45 pm

Pochybujem že taká existuje, ale myslím že by sa dala pomerne lahko prerobiť.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 831
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

vodní balast

Příspěvekod Renda » pát říj 24, 2008 10:23 am

Možná mi připadá i kombinace pevného kýlu s hlavním olověným balastem a vodního balastu ve dnu lodě. Nebo i přemístitelného z boku na bok - jako David Křížek přemísťoval kanistry..
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7449
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 145
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » sob říj 25, 2008 8:37 pm

Rendo, myslím že pre teba najschodnejšia cesta je kúpiť nejakú hotovú loď, longkýl so zabudovaným motorom, alebo aspoň motorom v šachte a prestavať ju.
1. najdôležitejšia prestavba pre teba, ako som pochopil, je odnímatelný balast. Jednoducho ten čo tam je vysekáš, dieru po ňom zablenduješ, a vytvoríš miesto a spôsob pre odnímatelný balast. Netreba nič vymýšlať, nemci čo vyrábajú plachetnice HAI to majú vymyslené prefektne.
2. Ak by si robil Pilothaus, Teda vyššiu nadstavbu, tak by si mal adekvátne reagovať s nižšie uloženým balastom, teda pri prerábaní kýlu na to pametať.

Vodný balast prvý krát v jachtingu použil pravdepodobne Erik Tabarle. Pri prevrátení lode pôsobí ale kontraproduktívne a neumožňuje spetné postavenie lode. Teda nič pre teba. ;) Zlepšuje jazdné vlastnosti, znižuje náklon, zvyšuje rýchlosť, ale ty sa nikam neponáhlaš, takže zasa nič pre teba. :D
Uživatelský avatar
geronimo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2368
Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
Reputace: 180
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod geronimo » sob říj 25, 2008 8:42 pm

Co třeba tuhle :
prodám motorsailer anglické výroby, r.v. 1980, laminát, motor VOLVO PENTA 8,5 HP, rozměry 5,5 x 2,2 m, 900 kg, pohodlná loď pro 2-3, dvojí řízení - pína a kolo, tři kýly, snadná přeprava i na vozíku na auta Cena 240 000,-

Telefon: 602 319 737 e-mail: aqua.marine@tiscali.cz.
ObrázekObrázek

http://www.lode.cz/lodnibazar/index.php
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 831
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

MOTORsailer

Příspěvekod Renda » sob říj 25, 2008 11:02 pm

Jejda, to je baculka! Dík za typ, Garonimo.
Za zamyšlení stojí, ale připadá mi, že je to víc "MOTOR" než "sailor".
Ta velká okna nevypadají moc bytelně a Kormidelnu udělali až zbytečně vysokou.
Zato plachty jsou fakt malé. Na gafli to nevypadá (připadá mi. že tam vidím zadní vant) a
tak ta vratiplachta je jen kapesník.

Denisi, samozřejmě, že by bylo pro mě nejlepší pořídit loď hotovou resp. k drobné přestavbě.
Jenom mi, prosím, vysvětli, proč je vodní balast ve dně lodi po převrácení kontraproduktivní.
Samozřejmě, že nepůsobí na takové páce jako balast v hlubokém kýlu a tak nemá takový efekt, ale že by vyloženě škodil...?
Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 668
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Milos » sob říj 25, 2008 11:23 pm

Rendo. Myslim, ze Denis mal na mysli nesymetricke plnenie vodnej prítaze - na náveternej strane. Pri prevrátení to moze posobit proti opatovnemu vspriameniu lode.
Mam vodou balastovaneho MacGregora. V navode je vazna vystraha pred plavbou s polonaplnenym balastom! Je to dokonca menej stabilne ako lod s prazdnym balastom.
Mimochodom - MacGregor s naplnenym balastom by sa po prevrateni mal vzpriamit. Zatial som to neskusal (ani dufam nebudem) :o
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7449
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 145
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » sob říj 25, 2008 11:26 pm

Voda vo vode je neutrálna, teda vodný balast pokial je ponorený vo vode nič neváži :) , ocel vo vode je 7000 minus 1000, voda vo vode je 1000 minus 1000, teda 0. Zvyšuje akurát hmotnosť lode. Ale akonáhle sa voda dostáva nad hladinu, tak už má svoju váhu a ak umiestniš na bok lode 100 l vody ktorá sa dostane nad hladinu, tak je ako 100 kg chlap na boku lode. Na rozdiel od kýlu, ktorý pôsobý v zvislej rovine, vodný balast na boku lode pôsobí vo vodorovnej rovine, voči osi je vtedy največší moment. A keď sa loď prekopŕcne hore kýlom, tak ten balast pôsobý rovnako, akonáhle sa pri pokuse o spetné prevrátenie dostane nad hladinu, tak začne vyrovnávať loď v stave v akom je, akurát že je stále hore kýlom. Vysvetlil som to dosť chaoticky, ale keď si to nakreslíš, tak ti to bude jasné.

Tiež by sa dala prerobiť plutvovka, vysekať plutvovú skryňu, zablendovať otvor a prelaminovať ho. Dno vystužiť dnovými priečnikmi, vypočítať nanovo laterál a balast a je to. Už len robiť. :lol: Niekto tu raz písal ako s tým vyhúpal, namontoval na plutvu závažie a bolo.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 831
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

stabilita s vodním balastem

Příspěvekod Renda » sob říj 25, 2008 11:49 pm

No jo, kluci, myslím, že je to jasné. Vodní balast ve dně, pokud je po převržení nad hladinou, funguje ve prospěch navrácení lodě do správné polohy. Jak moc efektivně, je otázka.
Proto jsem se opakovaně pokoušel sehnat pro Mac Gregora, Miloši, graf stability, čili závislost momentu sil, který loď stabilizuje, na úhlu náklonu od 0 do 180 stupňů.

Pokud máme na mysli balast na bocích, je to tak, jak píšeš, Denisi. Máš, prosím Tě, web-adresu na tu německou firmu HAI, kvůli oddělávacím kýlům?
Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 668
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Milos » sob říj 25, 2008 11:49 pm

Denis píše:Voda vo vode je neutrálna, teda vodný balast pokial je ponorený vo vode nič neváži :)
:shock:
Denis. To čo tu píšeš, by platilo iba v prípade zatopenej lode. ;)

Aj velke nakladne lode a tankery pouzivaju vodny balast ked idu prazdne ... kedze vodu cerpaju do nadrzi pod ciarou ponoru, podla teba by to nemohlo fungovat... :hmm: nastastie o tom zatial nevedia, a veselo si plavaju pre dalsi naklad. :lol:

Rendo. Vodny balast TIEZ posobi ako balast aj ked nie je vynoreny nad hladinu. Inac by sa na vodou balastovanej lodi ani nedalo plachtit, placala by sa zo strany na stranu ak by balast zacal posobit IBA po "vynoreni" nad hladinu.

Je predsa jedno aka je merna hustota balastu, dolezita je hmotnost a tazisko/paka na ktorej posobi. Akurat, ak by som pouzil povedzme olovo, tazisko balastu by sa dalo posunut o nieco hlbsie a trosku by sa predlzila paka na ktorej hmotnost posobi.
Naposledy upravil(a) Milos dne sob říj 25, 2008 11:58 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 831
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

Příspěvekod Renda » sob říj 25, 2008 11:55 pm

Milos píše:... Je predsa jedno aka je merna hustota balastu, dolezita je hmotnost a tazisko v ktorom posobi. ...
Tak v tomhle pravdu nemáš - balast s měrnou hustotou větší než voda totiž působí i pod hladinou!! a to tím líp, kolikrát je jeho měrná hmotnost větší než hmotnost vody.
Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 668
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Milos » ned říj 26, 2008 12:14 am

Rendo. Zjavne narazas na zakon pana Archimeda. Ten vsak plati na zanorenu cast trupu lode, nie vsak na hmoty VNUTRI plávajúceho trupu!
Ber ako fakt, že voda v balastovej nadrzi ma svoju hmotnost nezavisle na tom, kde sa momentalne nachadza vodoryska ...
pokial však je lod zatopena (plna vody), tak mas s Denisom pravdu, hmotnost vody sa vyrovna s vztlakom podla Archimeda a nebude sa (ako napr olovena zataz) snazit lod stiahnut do hlbín. Stačí aby na lodi boli prázdne, vypenené alebo polystyrénom napchaté flotačné priestory, a lod sa nepotopí. Nepotopitelnosť MacGregor garantuje - samozrejme iba pokial nedojde k totalnej destrukcii lode a flotačných komôr.

Graf stability sa stanoví výpočtami, je to relatívne jednoduchá vektorová matika. Overí sa meraním reálneho klopného momentu v jednom-dvoch bodoch.
Mozem na jar skusit namerat nejake hodnoty digitalnou rybarskou vahou ... trebars v rozmedzi 0 -90 stupnov. Nerad by som to prehnal a potom čerpal/vytieral vodu z kabíny. ;)
Uživatelský avatar
Vilda999
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: pon úno 16, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Zlínsko

Re: idea

Příspěvekod Vilda999 » stř kvě 20, 2009 10:32 pm

Renda píše:Takhle vypadá polotovar mé představy s kótami:
Obrázek
Technická data:
délka L = 5,90 m, šířka B = 2,40 m, ponor T = 0,58 m
oplachtění S = 15 m2/25m2, hmotnost M = 750 kg, balast G = 300 kg
výška uvnitř = 1,80 m, vestavěný motor 8 kW = 10HP


chtěl jsem se zeptat jak to je u tak malých lodí se spaním za plavby? Nemlátí to moc když člověk spí na tom dvojlůžku v přídi? Přijde mě že by bylo nejlepší spaní napříč v zádi jak je na Pasji 660.
A ještě jak řešíte jachtaři spaní ve dvou při náklonu? Jsou i uprostřed postele nějaké výsuvné "zábrany"?
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 831
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

spaní

Příspěvekod Renda » stř kvě 20, 2009 11:32 pm

Jak jsem psal, takhle malou loď považuji za obyvatelnou pro dva. Takže jeden kormidluje a druhý případně spí. Rozhodně na návětrném boku kvůli vyvažování. Zajištění třeba sítí.
Uživatelský avatar
designer
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1581
Registrován: sob říj 27, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod designer » stř kvě 20, 2009 11:58 pm

a jaké máš s takovou lodí případné plány? kam tě to táhne?
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 831
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

moře a Lipno

Příspěvekod Renda » čtv kvě 21, 2009 8:36 am

Designere, za základ považuji mobilitu a pokud možno nezávislost na přístavních zařízeních, takže kamkoli mě napadne. Moře volá, rád se motám mezi ostrůvky, ale klidně i Lipno, Orlík, Slapy, kanály v Holadsku i jinde, Vltava, Labe, jezera v Německu a tak..
Uživatelský avatar
Vilda999
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: pon úno 16, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvekod Vilda999 » čtv kvě 21, 2009 12:18 pm

Tomu rozumím že třeba na jadranu-kde je provoz-musí být furt někdo u kormidla,zajímá mě spíš jak se řeší dlouhé přeplavby na širém moři. Přece když budu s manželkou nebo přítelkyní tak nemožu směnovat,by mě dala :lol:
Moje představa je že než se pujde chrupkat,zapnu radar a kdyby se náhodou objevila jiná loď,tak mě alarm probere. Nebo se možu válet a na radar občas mrknout očkem.
Jako dobrá ocelovka pro dva se mě líbí Spray 27TS od Bruce Robertse,ale je o dost větší než má Renda představu.
Uživatelský avatar
simon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 722
Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Dolni Kounice

Příspěvekod simon » čtv kvě 21, 2009 12:21 pm

s 5m lodi bych na mori u pobrezi urcite dal autopilota a sel se dolu natahnout bez cloveka na palube ... to bych mmch u pobrezi neudelal na zadne lodi
Uživatelský avatar
Vilda999
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: pon úno 16, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvekod Vilda999 » čtv kvě 21, 2009 12:39 pm

Já osobně si myslím že malá loď je nejzranitelnější právě u pobřeží,tam člověk u kormidla být musí.
Ptám se hlavně na dlouhé přeplavby,třeba měsíc,dva přes oceán.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host