Motor-trailer-sailer snů ~19 stop ~5,7m

Zde lze prezentovat lodě, které byste jednou chtěli mít nebo je považujete z nějakého důvodu za nej, nej ...

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Věřím, že takový motorsailer je dnes možno realizovat.

ANO.
27
82%
NE, to není možné.
6
18%
 
Celkem hlasů: 33
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » úte lis 24, 2009 9:17 pm

Denisi,

dík za upřesnění definice. Já měl za to ( Zřejmě mylně) že Motorsailer je loď schopná plout ve stylu motorového člunu. Plachetnice s pomocným motorem - Třeba můj Atol, anebo i Liborova loď s 8 HP motorem to zřetelně není.
Ale asi budeš mít pravdu - ani na stránkách macgregoru loď nedefinují jako Motorsailer, ale jako plachetnici schopnou převozu.

Miloši dík :-)
To si piš, že Tvou nabídku využiju :D
Uživatelský avatar
vladaz
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 53
Registrován: sob črc 26, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: u Kladna

Příspěvekod vladaz » stř lis 25, 2009 2:27 pm

Denis píše:Páni, to že má plachetnica motor ešte neznamená že to je motorsailer. Neviem či je to zadefinované v nejakej encyklopédii, ale všeobecne sa má za to že motorsailer má krytú, resp. uzavretú kormidelňu pre jazdu na motor. Takže podla možnosti rešpektujte názov vlákna a venujte sa tomu o čom chcel jeho autor diskutovať.


Webstrův slovník říká, motor sailer je: a motorboat with sailing equipment (motorová loď s vybavením pro plachtění), Encyklopedia Brittanica to vidí podobně.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7187
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 109
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř lis 25, 2009 5:05 pm

vladaz píše:Webstrův slovník říká, motor sailer je: a motorboat with sailing equipment (motorová loď s vybavením pro plachtění), Encyklopedia Brittanica to vidí podobně.


Vladaz, to je dnes motor sailer každá plachetnica, ale o inom ja točím, Renda tu založil vlákno o minipidi motorsaileroch a tu mu do toho začínate pindať o deveťmetrovkách a celé litánie o osemmetrovkách. To sem nepatrí.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » stř lis 25, 2009 7:48 pm

Skromně bych si dovolil předpokládat, že rozhodnutío tom, zda je loď primárně motorák či plachetnice, rozhoduje to, který pohon je výkonnější.
Jelikož Macgregor je s motorem násobně rychlejší.......
A pokud je vlákno o motorsailerech, ať už velikosti takové, či makové, komentáře Denise a Vladaz o definici motorsaileru jsou na místě.
Ať aspoň víme, o čem je řeč.
Uživatelský avatar
bogi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 32
Registrován: ned led 18, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: u Kolína

Příspěvekod bogi » sob led 02, 2010 7:18 pm

Nemá niekto správy ,ako sa darí realizovať Rendovi jeho sen?
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » sob led 02, 2010 9:33 pm

Denis píše:Renda tu založil vlákno o minipidi motorsaileroch a tu mu do toho začínate pindať o deveťmetrovkách a celé litánie o osemmetrovkách. To sem nepatrí.

No já nevím Denisi. Renda založil toto:

DEGERÖ 28 MS
Dimensions:
LOA 8.45 m, LWL 7.10 m, Beam 3.00 m, Draught 1.10 m, Ballast 1,000 kg
Displacement 3,400 kg, Fuel tank 115 l, Water tank 115 l, Holding tank 40 l, Engine Volvo Penta D1-30 21 kW, Sail Area (North Sails) 37.9 sq.m.
CE B


To je minipidi motorsailer :?:
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2383
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » sob led 02, 2010 10:06 pm

Renda se ještě pohybuje v oblasti ryze teoretických úvah a zbožných přání, která se mu doufám někdy také vyplní.
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1833
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 27
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » úte led 12, 2010 3:10 pm

no 5.5metrů na motorsailer to je snad trochu málo i loď pod 10m je malá mám 12,5 a mohla být klidně 16-18m bohužel ty byly už za 400tis eček trochu nad můj rozpočet jinak dobrý motorsailer je loď SAGA-27 kůtrové dno dělají i motoráky i motorsailer. velmi pevný laminát prostorná kvalitní loď.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 827
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Popis lodi Pasja 590 MS

Příspěvekod Renda » pon úno 21, 2011 9:57 am

Sám Maderski o motorsaileru Pasja 590 MotorSailer píše (přeložil jsem to Googlem, takže, prosím, kdo vládnete Posky, - o upřesnění překladu:

Jedná se o motorsailer určený pro komfortní cestování 3-členné posádky. Je zde možnost rozložení příďových kójí a tím získání dalšího místa na spaní. Jednoduché oplachtění s relativně malou plochou nevyžaduje použití navijáků a zaručuje klidnou plavbu. Stěžeň je sklopný. Široký trup s vysokými boky a dlouhý kýl s balastem poskytují seriózní a suché plachtění.
V gaflové verzi pluje rychleji, ale častěji musíte refovat plachty. Dlouhý kýl je bezpečný při najetí na mělčinu - nehrozí nebezpečí poškození trupu. Malý ponor umožňuje plavbu v mělkých vodách. Kormidlo je chráněné kýlem a je tvarováno tak, že na odtokové hraně vytváří stupínky pro vylézání na palubu.
Řízení je možné kormidelní pákou z kokpitu nebo kormidelním kolem z kormidelny (např. během deště). V prostorném, odvodněném kokpitu je studánka na přívěsný motor. Tento motor je z vrchu zakrytý zatahovací zadní lavicí. Toto řešení ztěžuje ukradnutí, nicméně dovoluje obsluhu motoru. Existuje varianta s vestavěným motorem. Uvnitř jsou tři pohodlná 2-metrová lůžka, kuchyně, uzavřená toaleta, velký stůl v jídelně, vnitřní velín, a četné skříňky a šatní skříně. V kormidelně stojná výška. Je to jachta pro ty, kteří mají rádi pohodlnou turistickou plavbu s malou posádkou.
Trup je překližkové konstrukce z pásů prekližky lepených přes sebe, což dává vzhled kutru. Všechny pásy obšívky jsou skládané "do většího", což usnadnuje praci. Dřevěný stěžeň a ráhno odpovídají stylu trupu. Zátěž je železný šrot zalitý betonem do tvaru hranolu.
[hr]V originálu:
Jest to motorowo - żaglowy jacht przeznaczony do wygodnej turystyki dla 3-osobowej załogi. Istnieje moźliwość rozłożenia koi dziobowej i uzyskania w ten sposób dodatkowych miejsc do spania. Proste ożaglowanie o stosunkowo niewielkiej powierzchni nie wymaga użycia kabestanów i gwarantuje spokojną żeglugę. Maszt kładziony. Szeroki kadłub o wysokich burtach i duży współczynnik balastowy zapewnią stateczną i suchą żeglugę.
Na wersji gaflowej będziemy żeglowali szybciej, częściej jednak trzeba będzie refować żagle. Długi kil jest bezpieczny przy gwałtownych wejściach na mieliznę - nie grozi uszkodzeniem konstrukcji kadłuba. Niewielkie zanurzenie pozwoli żeglować po płytkich wodach. Chroniony stepką ster posiada stopnie do wychodzenia na pokład. Sterowanie rumplem z kokpitu lub szturwałem ze sterówki np. podczas deszczu. W obszernym odpływowym kokpicie studzienka silnika przyczepnego. Silnik ten z wierzchu nakryty jest podnoszoną ławką rufową. Rozwiązanie takie utrudnia kradzież silnika pozwalając jednak na jego obsługę. Istnieje możliwość montażu silnika stacjonarnego. We wnętrzu trzy wygodne 2-metrowe koje, kambuz, zamykany przedział WC, duży stół w mesie, stanowisko wewnętrznego sterowania oraz liczne szafki i szafy ubraniowe. W sterówce wysokość stania. Jest to jacht dla tych, którzy lubią wygodną żeglugę turystyczną z niewielką załogą. Kadłub o konstrukcji sklejkowej z pasów sklejki łączonych na zakładkę co nadaje jachtowi wygląd kuterka. Wszystkie pasy poszycia opracowano jako powierzchnie rozwijalne, zapewni to łatwość poszywania. Maszt i bom drewniane, odpowiadające stylowi kadłuba. Balast w postaci kształtki wykonanej ze złomu zalanego betonem.
Obrázek
Pasja 590 MotorSailer = zkrátka samá pozitiva a životní jistoty :thmbup:
Naposledy upravil(a) Renda dne pon úno 21, 2011 8:31 pm, celkem upraveno 3 x.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 827
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 0

překlad

Příspěvekod Renda » pon úno 21, 2011 11:40 am

Děkuji! :) ...zapracoval jsem.., ale nerozumím větě:
Kormidlo chranene kylem ma stupinky pro vystup na palubu.
Naposledy upravil(a) Renda dne pon úno 21, 2011 12:32 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1532
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 16
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » pon úno 21, 2011 11:57 am

Multifunkční kormidlo/žebřík :)
Uživatelský avatar
dalak
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 114
Registrován: pon led 07, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod dalak » pon úno 21, 2011 12:37 pm

V tom nic slořitého nehledej, jak píše Ficcus..... Jsou tam nejake minischodky a z vody mužeš vylezt po kormidle. Vtipne řešeni. Stavim lod podle jeho planu take..., dostal jsem k nim cd se spoustou fotek jeho lodi a ty motorsajlery vypadaly užasně, bohužel ho nemužu najit. Slibil jsem mu fotky ze svoji stavby, az je budu posilat, poprosim ho o to cd znovu. Nebo : nemate to nekdo ? Par zajemcu o Pasju tu take je, a na tech fotkach je spousta inspirace, naprosto dokonale interiery..., barvy, kam se hrabe seriova produkce.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 827
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Je tu někdo, kdo Pasja590MS má?

Příspěvekod Renda » pon úno 21, 2011 1:07 pm

Tak jo, kluci, dík!! Zapracoval jsem všechny připomínky. Snad teď překlad sedí - nicméně, kdybyste nějakou nepřesnost ještě objevili - rád opravím.
  • Dalaku, to CD by bylo super - na netu je o těch lodičkách strašně málo.
  • Ostatně z toho jednoduchého výkresu, co jsem tu zveřejnil výše, mi např. nejsou patrné ani ony nějaké stupínky na kormidle. Nejsem si jist, jestli to zbytečně nebrzdí a jestli tedy klasický spustitelný žebříček není výhodnější.
  • Je tu vůbec někdo nebo víte o někom, kdo loď Pasja590MS má? nebo aspoň má plány a reálně uvažuje o stavbě?
Naposledy upravil(a) Renda dne pon úno 21, 2011 1:16 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7187
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 109
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon úno 21, 2011 1:15 pm

Dalak, čo staviaš od Maderského? Jeho výkresy sú klasika na papieri, alebo sú aj v elektronickej podobe?
Uživatelský avatar
dalak
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 114
Registrován: pon led 07, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod dalak » pon úno 21, 2011 1:24 pm

Ahoj Denisi ! Stavim petimetrovou plachetnici Petku, ve vlastni uprave ( schvalene ) , proste vetsi ani mensi nechci. Klasicka zebrova konstrukce, oplankovana a olaminovana, plany podrobne, promyslene na papire. Poslal mi dve verze, jednu s pevnym kylem a druhou ploutvovku. Jeste mi nejaka prace zbyva, ale jste tu onehda s Ficcusem mluvili o zavodech petimetrovek..... mam v planu vas pojezdit :D :D ;) ;)
Uživatelský avatar
dalak
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 114
Registrován: pon led 07, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod dalak » pon úno 21, 2011 3:02 pm

Rendo, uz mas plany ? Sem se na ty stranky dival a pise, ze je zverejnil v casopisu žagle , rocnik 92, cislo 1. Nekde uvadel , ze jim zverejnene plany jsou pro amaterskou stavbu bez nutnosti autorizace.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 827
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Zagle ročník 1992, číslo 1

Příspěvekod Renda » pon úno 21, 2011 4:38 pm

Máte někdo ten časopis Zagle číslo 1 z roku 1992.
Nemyslím sice, že by tam byly plány, ale aspoň recenze..
Plány nemám.
Uživatelský avatar
dalak
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 114
Registrován: pon led 07, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod dalak » pon úno 21, 2011 5:09 pm

Ale jo, jsou tam komplet plany. Zverejnil v zaglach vic svych lodi, vim o Setce, Pjontce, Pasji... Nemam nic z toho, ale na polskych jachtarskych servrech by mely byt k sehnani.
Uživatelský avatar
panak-ml
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 307
Registrován: sob led 02, 2010 1:00 am
Reputace: 7
Bydliště: Srbsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod panak-ml » pon úno 21, 2011 7:29 pm

Rendo, já myslím, že ty schody jsou vidět na bokoryse, přímo na kormidle. Ty dva zuby :)
Panák
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 827
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Stupně na kormidelním listu

Příspěvekod Renda » pon úno 21, 2011 8:21 pm

To máš asi pravdu. No, když je kormidlo ve vodě trochu slizoučké, je třeba dávat bacha. :?
Z normálního žebříčku noha tak snadno nevyjede.
Upravím v tom smyslu překlad.
Uživatelský avatar
sucri
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 177
Registrován: stř zář 30, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Kunín,okr. N. Jičín

Příspěvekod sucri » úte úno 22, 2011 4:48 pm

Ahoj Rendo,
ptal ses,zdali je tu někdo,kdo uvažuje o stavbě Pasji 590,tak že já o stavbě uvažuji.Je to jedna z lodí,která mi padla do oka.Další jsou Pasja 800,Karya a pod. zkrátka lodě tohoto typu.Stale však vybírám,porovnává a sbírám informace.S panem Maderskim jsem několikrát po telefonu(přes tlumočnici) mluvil,říkal,že na maily moc neodpovídá,chodí mu jich moc.Plány by poslal poštou,v papírové verzi,jakmile bude mít platbu na účtě.Také mluvil o CD s fotkama stavby,to by bylo součástí plánů a také jakesi osvědčení k stavbě jednoho kusu lodi.
Tvůj překlad je bezva,já tu jeho stránku mám taky přeloženo a zhruba stejně.I fotky na jeho stránce jsou pěkné,vzhledově se mi moc líbí.
I pasja 660 je na zváženou,jen ta šířka 2.64 je na další problémy při přepravě.No máme nad čím přemýšlet.

zdravím Mirek
Uživatelský avatar
bogi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 32
Registrován: ned led 18, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: u Kolína

Příspěvekod bogi » úte úno 22, 2011 6:46 pm

je dobre ,že sa znova otvorila téma Pasja , je to asi zdarilý projekt a využitelný pre menej náročných .
rád sledujem diskuziu na túto temu.
teším sa na dalšie príspevky

zdravím bogi
Uživatelský avatar
jsekera
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 409
Registrován: ned úno 03, 2008 1:00 am
Reputace: 5

Příspěvekod jsekera » úte úno 22, 2011 8:52 pm

Rendo:
i já uvažuji......

sucri,rendo : kdyby jste své úvahy chtěli konkretizovat, tak určitě bych se rád přidal
nevím jestli by nestálo za to vytvořit soubor pro CNC stroj, minimálně
na větší díly, pro mě je to v současné situaci asi nejideálnější loď,
nevím, jestli bych začal stavět ještě letos, ale přípravná fáze může proběhnout
už teď.
Dalak: jak jde stavba? chtělo by to nějakou fotoreportáž. . . . .

sek
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 827
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 0

další fotky Pasja590MS

Příspěvekod Renda » stř úno 23, 2011 7:58 am

Obrázek
Zde je patrné, že si stavitel zvětšil kokpit na úkor studánky pro motor a udělal z MotorSailera obyčejný sailer s přívěsným motorkem. 8)
Kormidlo nemá zde diskutované zářezy a je osazen pragmatický žebřík do vody.
Kormidlo vypadá jak z nějaké okruhovky a zřekl se velmi výhodného upevnění dolního konce kormidla do kýlu.
[hr]Obrázek
Stavitel ubrousil oproti projektu (viz výkresy na počátku tohoto vlákna) překrytí překližek obšívky, čímž zrušil klinkerový vzhled kutru, který Janusz (=konstruktér) zamýšlel. :hmm:
Zřejmě jde o sladkovodního jachtaře, protože nepotřebuje reling.
Příďovou lávku považuji za velmi užitečnou. Ostatně v gaflové variantě je projektován čelen.
Svedení lan od stěžně do kokpitu bokem místo na střechu kajuty je poněkud nekonvenční, ale zajímavé.
Naposledy upravil(a) Renda dne stř úno 23, 2011 6:35 pm, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
jsekera
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 409
Registrován: ned úno 03, 2008 1:00 am
Reputace: 5

Příspěvekod jsekera » stř úno 23, 2011 8:31 am

kucí,
vy mě zkoušíte :-)
ještě pár fotek a jdu objednávat materiál a plány.
tahle loď ,alespoň pro mě, naprosto splňuje definici toho co chci,
ideal. trailer-sailer, ideal.motosailer, pro kombinaci jezera+baťák
absolutně vyhovující ;)
sek

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host