Nádherné tvary privateer a fishing škunerov

Zde lze prezentovat lodě, které byste jednou chtěli mít nebo je považujete z nějakého důvodu za nej, nej ...

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
Zidu
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 45
Registrován: čtv úno 11, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Ružomberok

Nádherné tvary privateer a fishing škunerov

Příspěvekod Zidu » stř bře 03, 2010 12:37 pm

Ahojte,
u mňa je to zložitejšie. Mňa skôr "mátajú" viaceré nádherné tvary lodí o ktorých mi je jasné, že ich nebudem nikdy vlastniť, ale na jednej z nich čo je relatívne najbližšie v domovskom prístave Brest by som sa rád zúčastnil plavby ako turista.
Všetky moje lode snov majú jedno spoločné. Dýchajú nádhernou romantikou starých čias privateerov. Sú to dvojsťažňové topsail škunery, alebo ich modernejšie verzie rybárskych škunerov konca 19 teho a začiatkov 20storočia.
Už ako malý chlapec som sníval o tom, že zažijem plavbu na takejto plachetnici. V dnešnej dobe internetu to nie je až tak nemožné.

Mne učarovali tieto nádherné proporcie škunerov podobného tvaru.
Z éry privateerov takéto zloženie oplachtenia :
Obrázek

Z tej modernejšej doby rybárskych a tuleniarskych škunerov :
Obrázek

Preto aj tie "moje" škunery snov radím do dvoch kategórií.

A) "privateer schooner replica" s topsail plachtou(plachtami)

Nenadarmo má loď, ženský rod, lebo pohľad na ich nádherné krivky je skutočne úchvatný. Veď posúďte :
Favoritka č. jedna : Privateer schooner Lynx
Obrázek Obrázek

Favoritka č. 2 : Privateer schooner Pride of Baltimore II
Obrázek Obrázek

Favoritka č.3 : Privateer schooner La Recouvrance. Tento škuner je k nám najbližšie. Jeho domovský prístav je Brest. Obrázok s názvom La Reouvrance - Brest, tróni na mojom počítači ako Wallpaper.

Obrázek Obrázek

Favoritka č.4 : Privateer schooner Pacific Swift
Obrázek Obrázek

Favoritka č. 5 : Privateer schooner Californian
Obrázek
chýba mi jeho foto kormového zrkadla.

Favoritka č.6 : HMS Pickle Je to pokus o historickú rekonštrukciu škunera, čo priviezol do Anglie ako prvý správy o víťazstve admirála Nelsona v bitke pri Trafalgare.
Viac info tu : http://en.wikipedia.org/wiki/HMS_Pickle_%281800%29

Obrázek Obrázek
Foto kormového zrkadla bolo pravdepodobne urobené ešte pred premenovaním na HMS Pickle.

B ) bez topsail oplachtenia.

Tu jednoducho vedie favoritka, ktorú sme mali možnosť všetci vidieť vo filmovom spracovaní slávneho románu Jacka Londona "Morský vlk". Je to filmový Duch ( Ghost ) alias škuner Alabama.
Obrázek Obrázek

Favoritka č.2 : schooner Zodiac ex California
Obrázek Obrázek

Favoritka č.3 : schooner Adventuress
Obrázek Obrázek

Ktorá z týchto "krásavíc" Vám imponuje najviac ? :) :roll:

PS: Je to ako také malé plachetnicové "porno"
Naposledy upravil(a) Zidu dne stř bře 03, 2010 12:46 pm, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » stř bře 03, 2010 12:45 pm

Pride of Baltimore II ,mně se líbí i BlueNose II :)
Uživatelský avatar
Zidu
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 45
Registrován: čtv úno 11, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Ružomberok

Příspěvekod Zidu » stř bře 03, 2010 12:48 pm

Bluenose I a II je naozaj klasika rybárských škunerov. Je to však tak notoricky známy škuner, že som to sem ani nadával.
Mimochodom spraviť z Bluenose nejakú repliku do 6-7 metrov by bol s tou plachou plachiet naozaj problém.... :mad:
Uživatelský avatar
FerenCS
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 637
Registrován: pát srp 10, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Nádherné tvary privateer a fishing škunerov

Příspěvekod FerenCS » pát bře 05, 2010 9:24 am

Zidu píše:Ahojte,
Už ako malý chlapec som sníval o tom, že zažijem plavbu na takejto plachetnici. V dnešnej dobe internetu to nie je až tak nemožné.


Ahoj.
Ja som na tom podobne. Dá sa povedať že to mám ako diagnozu, choroba sa teraz prebudila z latentného štádia. :D Dlho som plavbe na plachetnici iba sníval a potom, keď som sa dostal na charter, tak som na ne trochu pozabudol. Zatiaľ som tieto krásavice videl iba na fotkách a preto ma zaujalo, že plavba na takejto lodi nie je podľa teba nemožná (pre nás obyčajných smrteľníkov). Ak by ťa to neobťažovalo, rád by som sa pridal do tohoto klubu a nechal si poradiť ako sa priblížiť k plavbe na takejto krásavici. :thankyou:
Uživatelský avatar
Saturn
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 37
Registrován: sob bře 07, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod Saturn » pát bře 05, 2010 10:14 am

Jsem další.kterému se podlamují kolena,když něco takového vidí.Rovněž je mým snem se nalodit.
Uživatelský avatar
Zidu
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 45
Registrován: čtv úno 11, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Ružomberok

Příspěvekod Zidu » pát bře 05, 2010 10:47 am

Ahojte,
no nie je to predsa také zložité. Otvoríte si na internete Google. Do vyhľadávacieho okna vpíšete "La Recovrance" a vyhľadávač Vám vyvalí toľko odkazov, že nebudete vedieť, ktorý otvoriť skôr. Stačí však ťuknúť na ten prvý a hlavný odkaz............ http://www.larecouvrance.com
Potom si myškou prekliknete na Programme/Embarquement a otvorí sa Vám kompletný programový list ešte z roku 2009, ale aj 2010 s cenami a miestom akcie. Scrolovať môžete pomocou šipiek v každej destinácii.

Ako príklad najbližšej plavby Vám posielam toto.
Obrázek

Ako to objednať ? Vyplniť podľa všetkého email ako kontaktnú adresu a objednať čo potrebuješ. Doprava do miesta určenia je na Tebe, zaplatiť pri nalodení na palube.

Obrázek

Napriek tomu, že Frantíci sú ortodochní "neuznávači" anglického jazyka ( nemáte možnosť voľby Angličtiny na tejto ich stránke ) je myslím absolútne pochopiteľná aj pre toho, kto nevie francúzsky ani mäkké "FŇ" - tak ako ja...... :)

Tak už zostáva len naškudliť EURo, naplánovať a vybrať si program a to najdôležitejšie - dostaviť sa včas na plavbu do miesta vyplávania. A pravdepodobne sa modliť aby vyšlo počasie....... :lol:
Nie je to také zložité..... 8)

Bon Voyage... :)
Naposledy upravil(a) Zidu dne pát bře 05, 2010 12:05 pm, celkem upraveno 3 x.
Uživatelský avatar
terrier
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 90
Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod terrier » pát bře 05, 2010 10:48 am

no nebude to škuner, ale ta možnost bude i na české lodi a je tu o tom i vlákno lagrace a stránky jsou www.lagrace.cz. Před včerejškem byly vztyčeny košové čnělky a plus mínu za jeden a půl měsíce to jde na vodu a zůčastní se Tallshipu 2010. A teď v sobotu v Sedlnici bude prezentace a v neděli bude ve Valmezu
Uživatelský avatar
Zidu
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 45
Registrován: čtv úno 11, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Ružomberok

Příspěvekod Zidu » pát bře 05, 2010 10:50 am

Jasné, La Grace je klasa !!!
Pozorne sledujem, čo sa okolo nej deje. Ale pokiaľ viem, tak jej súčasná destinácia je Egypt.... to je mierne od ruky..... :)
Uživatelský avatar
Zidu
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 45
Registrován: čtv úno 11, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Ružomberok

Příspěvekod Zidu » úte bře 16, 2010 11:36 am

Ahojte,
včera som na potulkách internetom objavil stránku s historickými fotografiami a plánmi pôvodne pilot škunera Alabamian ( teraz Alabama ).
Viac informácií pozrite : TU

Veľmi ma potešili snímky a nákresy ( sekcia Drawings ) vnútorného rozloženia interiéru, vrátanie kachiel (kamna ) a vybavenia kuchynského sporáku..... ;)

Trošku ma sklamal pôvodný vzhľad vybavenia sťažňov a plachiet... : POZRI SEM

ale ten jeho modernejší dizajn stojí za to. ;)
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » úte bře 16, 2010 8:09 pm

Zidu píše:Trošku ma sklamal pôvodný vzhľad vybavenia sťažňov a plachiet... : POZRI SEM

Co Tě na tom sklamalo :?:
alffa
Uživatelský avatar
Zidu
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 45
Registrován: čtv úno 11, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Ružomberok

Příspěvekod Zidu » úte bře 16, 2010 10:19 pm

Ahoj,
Z Wikipedie som sa o jeho histórii (viac : TU ) dočítal okrem iného aj toto:

The schooner Alabama was one of the last vessels built from the design of one of the most notable designers of Gloucester Fishing Schooners, Thomas F. McMannus. Commissioned by the Mobile Bar Pilot Association of Mobile, Alabama, the vessel was built in Pensacola, Florida, launched in 1926, and originally called "Alabamian" until her predecessor the Bar Pilot Association's original "Alabama" was retired.
Though the hull bore strong resemblance of McMannus' famous Gloucester fishing schooner designs, it served as a pilot boat stationed on the Mobile Bar for the first half of its life.

V takom voľnejšom preklade : " Napriek tomu, že trup silne pripomína McManusové slávne dizajny Gloucesterských rybárskych škunerov, slúžil ako lodivodská loď dislokovaná v Mobile Bar (Bar Pilot Association) počas prvej polovice jeho služby ( života ).

Z toho je jasné, že nebol plne vybavený sťažňami, rahnami a oplachtením, ako jeho rybársky predchodcovia. Hoci trup je zhodný so staršími bratmi, v praxi pravdepodobne viac "pracoval" s motormi, ako s plachtami. V neskoršej dobe mu sťažne odtránili úplne.
Uznáš sám, že tá prvá historická fotka s oplachtením a okýptenými sťažňami ma naozaj ďaleko do krásy toho dnešného plne oplachteného krásavca... ;)
Takto vyzeral pred prestavbou :
Obrázek Obrázek Obrázek
Takto po prestavbe v roku 1960.
Obrázek Obrázek

Táto prestavba ho "nevrátila" do historickej podoby. Skôr mu jeho históriu vylepšila na tú druhú polovicu služby ( života ).
To je to, čo ma trochu sklamalo. :roll:
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » stř bře 17, 2010 2:08 am

Přátelé,

zcela záměrně píši do tohoto vlákna, protože mi připadá nejpravděpodobnější, že mezi zdejšími čtenáři bude někdo, kdo o tom něco ví:

uvažuji, že bych ke svému gáflovému oplachtění přidal topsail. Teoreticky nastudované to mám, obrázky jsem prohlédl, ale v praxi jsem to nikdy na vlastní oči neviděl. Není tu náhodou někdo, kdo by měl zkušenost, jak tuhle plachtu mezi vratiráhno a stěžeň napnout a jak s ní pracovat, případně i jak ji nejlépe střihnout?
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » stř bře 17, 2010 9:11 am

Felixi pošli mi prosím fotku(nebo ji sem vlož)Předpokládám,že kvůli topsail,nechceš šplhat na stěžeň? :D
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » stř bře 17, 2010 9:21 am

Bohužel, nemám ani jednu fotku plechovky pod plachtami :( ale je to tzv. "nízká" gafle, vratiráhno je v úhlu cca 60 stupňů od stěžně a asi ve 3/5 jeho výšky.

Skutečně kvůli dodatkové plachtě nechci šplhat na stěžeň :) Z obrázků jsem pochopil několik různých způsobů, jakými lze topsail mezi vratiráhno a stěžeň připevnit a rozhlížím se, jestli tu není někdo, kdo něco takového má nebo měl, abych nemusel vymýšlet trakař...
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » stř bře 17, 2010 9:41 am

Já na to koukal v Holansku, měli na to takový udělátko,jedním lankem na stěžeň,druhým na ráhno,od stěžně dozadu!
Uživatelský avatar
FerenCS
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 637
Registrován: pát srp 10, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod FerenCS » stř bře 17, 2010 10:14 am

Felix píše:Přátelé,

zcela záměrně píši do tohoto vlákna, protože mi připadá nejpravděpodobnější, že mezi zdejšími čtenáři bude někdo, kdo o tom něco ví:

uvažuji, že bych ke svému gáflovému oplachtění přidal topsail. Teoreticky nastudované to mám, obrázky jsem prohlédl, ale v praxi jsem to nikdy na vlastní oči neviděl. Není tu náhodou někdo, kdo by měl zkušenost, jak tuhle plachtu mezi vratiráhno a stěžeň napnout a jak s ní pracovat, případně i jak ji nejlépe střihnout?


Tak na toto som zvedavý aj ja. Čím viac nad tým špekulujem, tým viac zistujem, ako málo o tom viem :? :x
Uživatelský avatar
Zidu
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 45
Registrován: čtv úno 11, 2010 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Ružomberok

Příspěvekod Zidu » stř bře 17, 2010 10:57 am

Felix píše:............uvažuji, že bych ke svému gáflovému oplachtění přidal topsail.

Ahoj Felix,
ja viem, že moje príspevky sú nekonečne dlhé a niekto ich ani nedočíta do konca.... ;)
V príspevku "Mojim reálnym snom je malý škuner" som dal zopár odkazov ako na to.

Zidu píše:.............Ako na "topsail" oplachtenie, jeho jednoduché ovládanie a stavbu historickej "hračky" do veľkosti 4,5 m som našiel veľmi jednoduchý návod : TU a komplet všetko o stavbe Little Leon : TU Tento návod by si možno zaslúžil samostatné vlákno v Stavba lodí.
Zopár motivačných snímkov Little Leona pozrite tu :
Obrázek Obrázek

Sám som bol prekvapený, ako jednoducho to staviteľ Little Leonu vyriešil aj pri "priečnych" plachtách a nie len u toho typu topsail, čo potrebuješ Ty.
Žiadne šplhanie na sťažeň, žiadne problémy pri zložení ( sklopení) sťažňa. Jednoduché refovanie pomocou pár laniek a ovládanie tiež. Myslím, že jednoduchšie to ani nejde spraviť.
Ako postupoval staviteľ Little Leonu pri výrobe plachiet a "topsail" ovládania pozri: SEM

To je niečo ako popisuje Maxik1958 :
maxik1958 píše:Já na to koukal v Holansku, měli na to takový udělátko,jedním lankem na stěžeň,druhým na ráhno,od stěžně dozadu!

Obrázek

Ďalšia možnosť je , mať tento typ "Topsail" ako samostatnú plachtu (mimo prevádzky ju mať zloženú a pripevnenú na vratirahno (Main Boom) ) a "vrcholovku" vyťahovať len v prípade potreby pomocou dvoch "výťahov" - dve laná.
Jeden na koniec "výťahu" ukončiť na konci "Main Gaff" vratirahna, a druhý "výťah" na čnelku "Topmast" niekde v jej hornej tretine.
V takomto prípade musí byť tá Tvoja "Main topsail" plachta opatrená malým pomocným rahnom, ktoré ju drží vzpriamene u Topmastu.
Niečo podobné ako to má škuner Lynx, či La Recouvrance u Main Topsail na hlavnom sťažni.

PS: Ak moderátori rozhodnú, že sme mimo téma, kľudne presuňte tento príspevok do sekcie "Plachty".... ;)
Naposledy upravil(a) Zidu dne stř bře 17, 2010 11:36 am, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » stř bře 17, 2010 11:09 am

Díky, Tvé příspěvky čtu pečlivě, ale tohle mi uniklo :?

Už s tím OT končím, diskuse by opravdu patřila do "plachet".
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » stř bře 17, 2010 11:15 am

Takhle podobně to měli ti holanděné,jen na gafly bylo ocelové lanko,a plachta po něm běhala na kroužkách!

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host