PROSIM O RADU - diplomova praca

Tipy od čtenářů pro čtenáře na zajímavé knihy s lodní tématikou

Moderátoři: MARIS, Pepa, vilma

Uživatelský avatar
aeroorec
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 6
Registrován: sob pro 14, 2013 1:00 am
Reputace: 0

PROSIM O RADU - diplomova praca

Příspěvekod aeroorec » sob pro 14, 2013 9:05 am

Ahojte vsetci,
v prvom rade prepacte, ze otravujem, no uz si neviem rady, pretoze vela knih, ktore som si vyhliadol su vypredane. Vidim ze sa tu na forach rozoberaju aj knihy, tak dufam ze nebudem az tak mimo. Potreboval by som poradit o knihach, ktore by boli vhodne na zakupenie/ pozicanie/ prestudovanie a nasledne pouzitie v diplomovej praci. V oblasti plachtenia som uplne amater a u dlzsiu dobu ma zaujima tento druh dopravy. Studujem transport design a chcel som sa zaoberat prave dopravnym prostriedkom, ktory bude fungovat na principoch plachtenia. K tomu vsak potrebujem nastudovat nieco z historie o plachetniciach, ich konstrukcie, princíp plavby, vizie ktore neboli nikdy realizovane, sportove plachtenie atd.
Ak by sa nasiel niekto kto mi vie poradit, budem velmi vdacny.
Vdaka Slavo
Uživatelský avatar
Viktor_V
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 23
Registrován: úte čer 11, 2013 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Hrádek nad Nisou

Příspěvekod Viktor_V » sob pro 14, 2013 10:32 am

Není nad dobrou námořní praxi. Nebo i jezerní a říční, to je jasný.
Uživatelský avatar
spuzva
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 339
Registrován: pon zář 29, 2008 2:00 am
Reputace: 22
Bydliště: Praha

Re: PROSIM O RADU - diplomova praca

Příspěvekod spuzva » sob pro 14, 2013 10:42 am

aeroorec píše:Ahojte vsetci,
v prvom rade prepacte, ze otravujem, no uz si neviem rady, pretoze vela knih, ktore som si vyhliadol su vypredane. Vidim ze sa tu na forach rozoberaju aj knihy, tak dufam ze nebudem az tak mimo. Potreboval by som poradit o knihach, ktore by boli vhodne na zakupenie/ pozicanie/ prestudovanie a nasledne pouzitie v diplomovej praci. V oblasti plachtenia som uplne amater a u dlzsiu dobu ma zaujima tento druh dopravy. Studujem transport design a chcel som sa zaoberat prave dopravnym prostriedkom, ktory bude fungovat na principoch plachtenia. K tomu vsak potrebujem nastudovat nieco z historie o plachetniciach, ich konstrukcie, princíp plavby, vizie ktore neboli nikdy realizovane, sportove plachtenie atd.
Ak by sa nasiel niekto kto mi vie poradit, budem velmi vdacny.
Vdaka Slavo


Proc sis vybral diplomku na tema, o kterem nemas zatim ani paru? Dle mne je to studium na celej zivot.. Hodne stest :-)
Uživatelský avatar
aeroorec
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 6
Registrován: sob pro 14, 2013 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod aeroorec » sob pro 14, 2013 10:59 am

Zvolil som si to prave preto, aby sa dozvedel viac o veci ktora ma zaujima. Prave tu je podla mnapriestor, aby som skumal, experimentoval a vytvoril nieco, co mozno nebude ralne vyrobitelne, no bude fungovat na principoch plachtenia. resp. pohybu za pomoci vetra.
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1291
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 27
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod copy » sob pro 14, 2013 12:56 pm

martinptacek
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 626
Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
Reputace: 21

Příspěvekod martinptacek » sob pro 14, 2013 1:45 pm

Pokud to chceš mít hotový letos, tak to teda hodně štěstí. Jinak dopravní prostředek na principu plachtění je plachetnice. Možná bys mohl rozebrat proč se na tankerech nepoužívají plachty, i když to musí jasně znamenat ušetření nákladů na přepravu. I když celý proces dnes může být plně automatizován.
První část by byla historie, jak využívali vítr staré dopravní lodě bez použití motor. Výhody-nevýhody. Následný nástup prvních lodních motorů a závody v přepravování osob a nákladů, kde se ještě pomocný plachty používali. Následně podkapitola o současném stavu bez plachet.
Druhá část o tom jak se změnila technika automatizace a plachtit už zvládne loď sama. Popis nějakých automatických systémů na soukromých lodí velkých rozměrů, kde to samo už pracuje.
v třetí části bys uvedl nějakou finanční bilanci, odhadl by jsi pořizovací cenu. I když ne přesně tak by to byl aspoŇ nějakej výpočet. Pokusil by ses vypočíst tah plachet, z toho bys přes účinnost lodních motorů dopočítal ušetřené palivo, z toho zase cenu. Mohl bys použít klasický ekonomický srance pro výpočet návratnosti, nějaký grafy atd.
A v závěru bys pravděpodobně došel k tomu, že je to moc drahý na údržbu a lepší vrabec v hrsti než holub na střeše. Ale každopádně by to byla pěkná práce i když ji budou číst jen dva lidi. Ty a oponent. Ostatní uvidí obrázky uprostřed, grafy na konci a tak to má být,
Uživatelský avatar
pik
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 415
Registrován: úte úno 06, 2007 1:00 am
Reputace: 29
Bydliště: Vysočina

Příspěvekod pik » sob pro 14, 2013 1:55 pm

Hmm, tak to ti držím palce. Slovy klasika, to máte aerodynamiku, hydrodynamiku, materiály, hromady výpočtů, design, ........................... :D :lol:

Souhlas s Spuzvou

Je to mimo tvůj dotaz, ale pokud teda jde o transport pomoci větru, tak už mě možná připadá jednodušší vzducholoď. Neřešíš typ a nastavení plachet. Směr pohybu řešíš změnou výšky letu, on v různé výšce většinou fouká vítr různým směrem. Držel sem palce němcům, před pár lety to chtěli oživit. Nějak to ale krachlo a nakonec z hangáru, kde se měli ty vzducholodě stavět udělali aquapark :hmm: Škoda, myslím že to pro nákladní dopravu mělo šanci. Snad za pár desítek let, až zdraží ropa
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2728
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 53

Příspěvekod windward » sob pro 14, 2013 2:27 pm

Uživatelský avatar
mipe
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 92
Registrován: čtv lis 26, 2009 1:00 am
Reputace: 11
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod mipe » sob pro 14, 2013 3:16 pm

Uživatelský avatar
aeroorec
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 6
Registrován: sob pro 14, 2013 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod aeroorec » sob pro 14, 2013 6:05 pm

Ďakujem všetkým za pozitívne držanie palcov :D . Samozrejme privítam ďalšie linky so zaujímavými konštrukciami plachetníc. Aby som Vás ukludnil, môj praktický výstup môže byť čisto vizionárske riešenie ( niečo čo by malo fungovať na teoretickej rovine.) a svoju diplomovú prácu som chcel zamerať práve na vietor ( prúdenie vzduchu ) a spôsob pohybu vďaka nemu ( plachtenie, paragliding, gliding, windsurfing atď ) No osobne ma najviac zaujali plachetnice a rôzne druhy konštrukcií ako je tu http://www.cousteau.org/silo/files/brochure_alcyone.pdf (vdaka COPY ) . Nejde priamo o lode ale o pohon vetrom ako takým. Nebudem moju teoretickú časť písať ako zdatný inžinier, pretože to veru niesom :? . Ale téma ma zaujíma a verím, že sa veľa naučím pri písaní a čítaní o danej problematike.. :D
Uživatelský avatar
Crazymen
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 308
Registrován: pát srp 05, 2011 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: furt někde v luftu
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Crazymen » sob pro 14, 2013 6:54 pm

Když jsem si tvůj článek četl poprvé, tak mne okamžitě napadla fráze p.Bartošky "to si snad dělá pr....el", nicméně po prvotním šoku (a znalosti systémů současného školství),ti přeji hodně zdaru, to dáš...
A po prvotních nevěřícných reakcích se ti dostane materiál, že nebudeš stíhat mazat :-D jen v klidu přežít první reakce ;-)
Asi bych začal historií, pak proč se přešlo na motor a zkusil nadhodit futuristické vize...
Osobně to vidím spíš na historii pohonných hmot a výbojů různých impérií než na plachtění a upřímně se těším na to, že si tvoji práci přečteme 8-)
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2728
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 53

Příspěvekod windward » sob pro 14, 2013 8:04 pm

aeroorec píše: môj praktický výstup môže byť čisto vizionárske riešenie ( niečo čo by malo fungovať na teoretickej rovine.)

Pro vizi a pro prakticke informace - Shin Aitoku Maru. Nekde lze najit i jeji ekonomicke vysledky (videl jsem je, ale uz si nepamatuji kde).

https://encrypted.google.com/search?q=d ... u&tbm=isch

Info o snizovani prumerne rychlosti modernich nakladnich plavidel na uroven drivejsich nakladnich plachetniku (podle mne je to nevedecka informace)

http://www.theguardian.com/environment/ ... -emissions

Zajimavy odkaz

http://fairtransport.homestead.com/Index.html
Uživatelský avatar
provizorni
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 61
Registrován: čtv zář 26, 2013 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod provizorni » ned pro 15, 2013 2:25 pm

No tak asi jako student průmyslového designu a jeden z mála lidí, co se u nás tímto tématem zabývá bych to okomentoval ;)
1) Navrhovat plachetnici, loď, tanker nebo jakékoliv plavidlo bez zkušeností z plavby má asi takovou váhu a šanci na kvalitní projekt, jako navrhování základny na Marsu... Měl jsem bohužel tu smůlu, že jsem už pár takových projektů z vysokoškolských ateliérů viděl a konzultoval.. nezapomenutelný je pak zážitek, kdy student Umělecko-průmyslové školy v začátku chtěl navrhnout 8m dlouhý katamarán.. ale nakonec se mu tam vše co chtěl nevešlo a jeho návrh měl 26 metrů...

2) Jestli teď se začínáš zabývat diplomem, tak by mě zajímalo, co jsi dělal během zimního semestru.. bohužel ono loď možná vypadá na první pohled jednoduše, ale bohužel k tomu, aby měla smysl a fungovala je svým rozsahem na stejné úrovni jako výkresová dokumentace domu.

3) Jestli ti stačí k diplomové studii pouze jakási "vize", tak pak mi prosím řekni, kterou VŠ studuješ, protože k diplomové práci na technických univerzitách bylo vždy požadováno konkrétní téma, které je shodné s úrovní akreditovaného architekta/designéra....

4) Suma sumárum: za 4 semestry kvalitní plachetnici těžko navrhneš... to maximálně obšlehneš něčí design, který jen poupravíš... nemůžeš nakreslit čáru podle ruky, protože se ti to tak líbí.. musí ta čára mít nějaký smysl, musí fungovat... interiér vs. exteriér je vždy jeden velký kompromis.. to zároveň platí pro samotný exteriér a i samotný interiér...

Musíš se stále odvolávat na nějaké mezinárodní normy, které existují/neexistují... loď a potažmo samotná plachetnice... to není jen kus lamina na vodě s plachtou... to je určitý způsob života, dopravy, názorů a umění...

Navrhování lodí znamená prolínání technologií s krásou, sportem, cestováním... A mezi těmito jednotlivými disciplínami musíš hledat různé kompromisy.. ale to nemáš šanci, pokud nevíš, jaký je rozdíl mezi tvarovými variantami trupů minulého století, aktuálního století apod.

Prolez si internet.. zjistíš, že ty nejlepší lodě navrhují nejlepší jachtaři a designéři v jedné osobě... PROČ? Designér nepozná, jaká je ideální velikost kokpitu, jaké typy vinšen jsou lepší pro danou loď, oplachtění, tvar trupu, kýlu, materiálové varianty...

Takže si to pořádně rozmysli.. možná mám přehnané požadavky, ale jestli jde o diplom, tak to musí mít styl, kvalitu a musí to za to stát...
martinptacek
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 626
Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
Reputace: 21

Příspěvekod martinptacek » ned pro 15, 2013 5:01 pm

kolikrát na diplom stačí rešerše o 40 stranách včetně obsahu a použité literatury.
Uživatelský avatar
rb
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 296
Registrován: sob pro 15, 2007 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Hostivice

Příspěvekod rb » ned pro 15, 2013 7:29 pm

Pánové :? myslím, že študentovi nejde ani tak o navržení ideální plachetnice (což se v rovině praktické považuje obecně za nemožné), ale o teoreticky nový koncept pohonu. Zda bude funkční nebo ne pak pomocí analýz (ta je v diplomce důležitá) zhodnotí v diplomce (to bude ten závěr). Negativní výsledek je také výsledek. K tomu aby se někam dopracoval potřebuje nějaké základy jak to fungovalo v minulosti aby se vyhl nefunkčním konceptům a podobně.

Študente, pokud píšeš/te diplomku s termínem odevzdání 2014 jsou dvě možnosti, buď to strašlivě odflákneš a bude to na ní vidět nebo ji nestihneš. Možná se mýlím a skutečně se zavřeš na těch pár měsíců do knihovny a usilovně buteš studovat, ale těch informací je skutečně relativně mnoho. Některá jsou zavádějící, některá se nesmí použít (wiki) a zbytek je zanesen historii nebo technickými poddružnostmi pro tvůj záměr.

Když jsem psal bakalářku, měl jsem velký voči a nakonec jsem byl rád, že jsem jí (doslova) uhádal před komisí a oponentem (nové pohledy na věc se v našem školství moc nepečou). U diplomky jsem byl si vybral téma, které bylo skromnější, ale o to lépe zpracované i když to bylo ekonomie. I tak držím palce.
Uživatelský avatar
aeroorec
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 6
Registrován: sob pro 14, 2013 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod aeroorec » ned pro 15, 2013 7:30 pm

Chápem všetko čo mi píšete a som vďačný za všetko negatívne aj pozitívne. No ako som zrejme spomýnal, a ak nie tak sa ospravedlnujem. V diplomovej práci ,,teoretickej ,, nechcem rozoberať iba plachetnice ale pohon, transport, ktorý nám umožnuje vietor a vzduch a medzi ne patrí aj plachtenie. A sem som napísal práve preto, aby som získal informácie od ľudí, ktorý sa vyznaú. Takže v teoretickej časti ide o písanie ktoé už mám rozštudované, rozpísané, a teraz sa zameriavam viac na plachtenie.
... v navrhovaní, nechcem navrhnúť plachetnicu. Uvedomujem si že nejde len o nakreslenie pár čiar a je to hotovo. Chcem vytvoriť alternarívu prostriedku, ktorý si viem vybrať na pole, a vďaka vetru sa na ňom fajne pobaviť. A práve plachetnica, windusf, kiteboar, fungujú na báze pohzbu vďaka vetru a to chcem využiť pri mojom finalnom modely. Takže nejde o konštrukciu lode, trupu ale o fungovanie a vzužívanie vetra na pohyb. :D
Uživatelský avatar
provizorni
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 61
Registrován: čtv zář 26, 2013 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod provizorni » ned pro 15, 2013 10:57 pm

To co píšeš lecos vysvětluje.. ale i tak...
I přes fakt, že chceš navrhnout pohon, který využívá větru (studii), musíš zobrat ohled na plaidlo, pro které chceš pohon navrhnout.. nejde navrhnout plachtu a říct, ta může jít na plachetnici, motorák, tanker, cargo apod... ale hodně zdaru.... pak určitě dej vědět, případně přilož sem diplomku... velmi by mě zajímalo, co dáš dokupy...
Uživatelský avatar
kaptn
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 259
Registrován: sob led 07, 2012 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: OLOMOUC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kaptn » pon pro 16, 2013 9:59 am

3) Jestli ti stačí k diplomové studii pouze jakási "vize", tak pak mi prosím řekni, kterou VŠ studuješ, protože k diplomové práci na technických univerzitách bylo vždy požadováno konkrétní téma, které je shodné s úrovní akreditovaného architekta/designéra....4) Suma sumárum: za 4 semestry kvalitní plachetnici těžko navrhneš... to maximálně obšlehneš něčí design, který jen poupravíš... nemůžeš nakreslit čáru podle ruky, protože se ti to tak líbí.. musí ta čára mít nějaký smysl, musí fungovat... interiér vs. exteriér je vždy jeden velký kompromis.. to zároveň platí pro samotný exteriér a i samotný interiér...
...Prolez si internet.. zjistíš, že ty nejlepší lodě navrhují nejlepší jachtaři a designéři v jedné osobě... PROČ? Designér nepozná, jaká je ideální velikost kokpitu, jaké typy vinšen jsou lepší pro danou loď, oplachtění, tvar trupu, kýlu, materiálové varianty...Takže si to pořádně rozmysli.. možná mám přehnané požadavky, ale jestli jde o diplom, tak to musí mít styl, kvalitu a musí to za to stát...[/quote]

Třeba to dělá v Plzni,jinak si to neumím představit ani v nejhorším snu,.... :whist:
Uživatelský avatar
JardaF
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1379
Registrován: ned úno 01, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod JardaF » pon pro 16, 2013 10:11 am

aeroorec: ahoj, děláme jachtařské knihy - přes SZ ti pošlu odkaz, koukni se na ně jestli by se ti nějaká nehodila a jestli je potřebuješ na diplomku, tak bychom se mohli domluvit na nějakém jiném režimu, třeba na půjčení nebo tak něco....
Uživatelský avatar
brin
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 234
Registrován: čtv bře 15, 2012 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod brin » pon pro 16, 2013 10:43 am

Ach jo, je vidět, že tady má každý představy. Jak se něco nedělá po jejich a pokud možno na 1000%, tak ať se to radši nedělá vůbec. Vždyť to je nesmysl. Jeho diplomka bude mít pořád 100x větší hodnotu, než nějaké hovadiny sesmolené na hnojárně nebo stavárně o tématu, které bylo zpracováno již milionkrát a je nutné to obšlehnout "svými slovy" aby to nikdo nepoznal. Vaše názory jsou opravdu velmi motivující.
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1615
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 67
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » pon pro 16, 2013 11:54 am

Možná u ž sis udělal vlastní názor.
Podle mého názoru tady požadovaný relevantní informace nenajdeš. Tady jsou z pohledu diplomky z naprostý většiny jen teoretici s malými, či menšími zkušenosti. Jestli chceš opravdu hodnotný informace, tak by možná bylo lepší promluvit si s někym, kdo o praktickym plachtění opravdu něco ví. Někoho, kdo tráví větší část roku na plachetnici na velký vodě. Např. mě napadá klub la grace, nebo někdo, kdo dělá přeplavby atlantiku atd. Tam dostaneš praktický informace. Nebo s někym, kdo lodě a plachty navrhuje (staví lodě, šije plachty...). Tam dostaneš info o potřebný teorii a úskalí přenesení teorie do praxe.

Tak samý se nenech otrávit kecama typu: za rok kvalitní diplomku neuděláš apod. nesmysly. Já jsem na diplomce pracoval 3/4 roku (od vymyšlení téma, prosazení na fakultě, prosazení ve firmě, realizaci projektu a následný zpracování a vyhodnocení. Zvolil jsem si téma, jako dosud nikdo přede mnou, takže opsat nebylo co. Diplomku jsem měl, dle hodnocení, nejlepší v ročníku a dostal jsem za ní cenu děkana, takže snad žádnej slint. Studoval jsem elektrotechnickou fakultu.

Takže jestli máš dobrej nápad, schopnosti a chuť, tak hurá do toho.
Jestli bereš tohle fórum jako možnej zdroj informace typu jedna pani povídala, tak OK. Jestli tady na tom chceš stavět, tak pánbůh s tebou.

Když budeš chtít, tak bych pár jmen dal dohromady. Kdyžtak po SZ.
Uživatelský avatar
brin
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 234
Registrován: čtv bře 15, 2012 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod brin » pon pro 16, 2013 5:44 pm

Jo a vidíš, kdybys potřeboval pomoc, tak můj táta je lodní inženýr, opravuje a navrhuje úpravy zaoceánských nákladních lodí a řídí jejich stavbu. Tož kdybys chtěl kontakt, dej vědět do SZ.
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 420
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » pon pro 16, 2013 6:14 pm

ahoj Zdendo 1-5 , skutečně nemám školy ani jsem díky tomu nepsal diplomovou práci , možná jsem (oproti tobě) teoretik s malou a ještě menší zkušeností co se plachtění týče , ale umím číst .

nechcem navrhnúť plachetnicu. Uvedomujem si že nejde len o nakreslenie pár čiar a je to hotovo. Chcem vytvoriť alternarívu prostriedku, ktorý si viem vybrať na pole, a vďaka vetru sa na ňom fajne pobaviť.

Nevím jak mu s tímto pomůže lépe někdo z klubu la grace , oni plují po poli :D ? Daleko lepší rádce by pro něj byl někdo kdo má zkušenosti s vidsurfingem a kárama pro tažení řiditelným drakem .

Bohužel jsem jen ubohý vnitrozemský plachtič ;) , který má špatnou stabilitu na takovýchto udělátkách a tak mu s reálnými zkušenostmi nepomůžu , ale i tak držím palce , a také by mě zajímalo jak to dopadne :D .

http://www.freeride.cz/wind-water/clank ... hu--12062/
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1615
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 67
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » pon pro 16, 2013 6:59 pm

Karle, já se mezi ty teoretiky řadim taky. :D. Možná spíš mezi zelenáče, protože neznam ani tu teorii. Mě stačí, že se mi to hejbe a občas i tim správnym směrem.

Byla řeč o využití větru k přepravě a k pohybu. Třeba na La Grace by o tom mohli něco vědět.... :)

Mě spíš zarazilo (a i zamrzelo), jak tu 2/3 příspěvků jsou o tom, co to vlastně je diplomka, co to obnáší a že kvalitní diplomku napíše tak za 2 roky.
Uživatelský avatar
provizorni
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 61
Registrován: čtv zář 26, 2013 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod provizorni » pon pro 16, 2013 8:12 pm

Zdenda 1-5 - klub La Grace poradí s historickými loděmi.. možná s ráhnovým oplachtění, ale těžko s takovouto technologií... navíc co se týče diplomky... furt nevím, z jaké je autor školy, ale tohle není o psaní... taková diplomka se krom stohu stránek textu musí rýsovat a modelovat.. teda alespoň ty naše se tak dělají.. a to chodím na ČVUT...

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti