Film : Vše je ztraceno

Odkazy na zajímavé video a filmy s jachtařskou tématikou, TV a rozhlasové pořady, apod.

Moderátoři: MARIS, vilma, Pepa

Uživatelský avatar
kapo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 652
Registrován: úte lis 06, 2007 1:00 am
Reputace: 39
Bydliště: Phobos 24

Příspěvekod kapo » stř led 01, 2014 7:34 am

taky jsem to v noci viděl,vymiká se to běžné komerci a mě se to líbilo.Příběh staršího člověka,který se plaví sám oceánem,má smůlu a bojuje o svůj život.Kdo to zažije a kdo může kvalifikovaně podobné situace hodnotit ? :? Proč se pokusil vytáhnout bouřkovou kosatku ? Byl to boj o život... 8) Kdo chce hledat mouchy,tak si je najde.
Uživatelský avatar
vikigach
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 177
Registrován: sob úno 12, 2011 1:00 am
Reputace: 5

Příspěvekod vikigach » stř led 01, 2014 10:31 am

to Neny

v zaverecnych titulcich filmu se pise ze k filmovani byly pouzity { a spotrebovany } celkem tri plachetnice Cal 39 z roku 1978. { Tahoe, Tenatious a Orion }
Uživatelský avatar
Neny
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 313
Registrován: úte úno 24, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Modra/SR

Příspěvekod Neny » stř led 01, 2014 2:57 pm

Dík moc. Já len že či neliezol na sťažen dakomu druhému. Tento sa mi zdá trochu hrubší.

Obrázek
Uživatelský avatar
Neny
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 313
Registrován: úte úno 24, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Modra/SR

Příspěvekod Neny » stř led 01, 2014 4:10 pm

Dík moc. Já len že či neliezol na sťažen dakomu druhému. Tento sa mi zdá trochu hrubší.

Obrázek
Uživatelský avatar
Michal123
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 563
Registrován: čtv říj 13, 2011 2:00 am
Reputace: 5

Příspěvekod Michal123 » stř led 01, 2014 10:01 pm

Film Vše je ztraceno jsem ještě neviděl.
Ale v podobném duchu je i film Gravitace - zápas o život v lodi, tentokráte kosmické. Mluví se tam dost, ale hlavní hrdinka je tam více méně osamělá. Zajímalo by mne kdo od koho opisoval? Nebo to byla náhodu a oba filmy vznikly zcela nezávisle na sobě.

(Gravitace se mi líbila, mohu doporučit.)
Uživatelský avatar
tkruska
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 558
Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
Reputace: 20
Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio

Příspěvekod tkruska » čtv led 02, 2014 9:34 am

Vcera jsem ten film zkouknul a me se to libilo. Jen mi to potvrdilo zname rceni, kdyz se to kaka, tak se to kaka poradne.

Jedine co me prislo jako zbytecne je urcovani polohy na tom ostruvku. Zvlast kdyz tu polohu nemuzes ovlivnit. A vedet ze se vzdalujes od pevniny ti moc nepomuze.

Vice techto filmu.
martinptacek
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 628
Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
Reputace: 21

Příspěvekod martinptacek » čtv led 02, 2014 4:18 pm

no rozhodně by si měl příště vzít místo sextantu třeba plechovku s jídlem. Vůbec proč místo spaní nevěnoval čas přenášení zásob. Je ale fakt, že takhle to je daleko větší výzva. A o to šlo.
Uživatelský avatar
tkruska
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 558
Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
Reputace: 20
Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio

Příspěvekod tkruska » čtv led 02, 2014 4:21 pm

Ty bourky jsou ve filmu hodne zkracene, ale dovedu si predstavit to vycerpani. Navic nehraje tam 25leteho mladence.
martinptacek
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 628
Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
Reputace: 21

Příspěvekod martinptacek » čtv led 02, 2014 4:40 pm

A je normální, že si člověk nenachystá ani pár kanystrů pro případ nehody hlavní nádrže? Já jsem asi srab, ale bez rezervních 100l bych nejel ani na týdenní přeplavbu. A igelitka plná vepřovek je základ i v Chorvatsku.
Uživatelský avatar
kapo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 652
Registrován: úte lis 06, 2007 1:00 am
Reputace: 39
Bydliště: Phobos 24

Příspěvekod kapo » čtv led 02, 2014 5:03 pm

asi si přečetl co ta ,,vepřovka´´ obsahuje :lol: :lol:
Uživatelský avatar
kkruska
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 134
Registrován: čtv kvě 11, 2006 1:14 pm
Reputace: 6
Bydliště: Brandýs nad Labem - Dragt cruiser 1100 "Cetus"
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kkruska » pát led 03, 2014 6:51 pm

Mě se film líbil, i když by se dalo občas něco technického vytknout, ale je to film... Idea byla a takhle to viděl pan režisér a jistě mu radili i fundovaní poradci (na konci v titulkach jich bylo dosti).
Závisí to taky na sestříhu aby to mělo hlavu a patu.
U mě dobrý :good:
Uživatelský avatar
zralok
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 45
Registrován: pon dub 25, 2011 2:00 am
Reputace: 0

Trefa!!

Příspěvekod zralok » pát led 03, 2014 9:46 pm

Michal123 píše:Film Vše je ztraceno jsem ještě neviděl.
Ale v podobném duchu je i film Gravitace - zápas o život v lodi, tentokráte kosmické. Mluví se tam dost, ale hlavní hrdinka je tam více méně osamělá. Zajímalo by mne kdo od koho opisoval? Nebo to byla náhodu a oba filmy vznikly zcela nezávisle na sobě.

(Gravitace se mi líbila, mohu doporučit.)


Zhlédli jsme s manželkou oba filmy a hned po skončení produkce jsem prohlásil že to musel točit stejný rejža jako Gravitace.Pro diváky asi dobré ...pro jachtaře pár nepochopitelných scén.Nelepil bych laminát nikdy z vrchu ,když bych nevěděl že mi vyjde na celou díru!
Za druhé v největším dešti a vlnách nezavíral za sebou vchod do lodi.Můj názor...:-)))ale jinak lepší než koukat doma na zprávy s naší politickou sebrankou ! :P :P :P
Tak a´t se nám tohle všem v roce 2014 vyhne ..to Vám přeje Žralok
Uživatelský avatar
Michal123
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 563
Registrován: čtv říj 13, 2011 2:00 am
Reputace: 5

Příspěvekod Michal123 » ned led 05, 2014 9:52 pm

No tak jsem se na to byl podívat. Bylo to pěkné, ale působilo to na mně divně. Moře bez vln jako někde na rybníku a mezitím bouřka co obrací loď. Klidný vyrovnaný člověk a přitom dělá takové chyby.
Uživatelský avatar
Michal123
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 563
Registrován: čtv říj 13, 2011 2:00 am
Reputace: 5

Příspěvekod Michal123 » ned led 05, 2014 10:01 pm

No teď soupis chyb:

Před odstraněním kontejneru nezkontroloval pumpy.

Neměl zabalený satelitní telefon a náhradní GPS v nepromokavém obalu Ale kdo to dělá že, většina až utopí mobil. :whist: (Ale ten můj ještě zatím funguje.)

Ta záplata vypadala dost chatrně, rozhodně by jsem ji zespodu zpevnil deskami. (Pilku měl)

Opravil radiostanici, ale na vodní pumpu nešáhnul. Ta je snad vodotěsná - měly by stačit nové dráty k baterce ne?

VHF stanice na oceánu? (Má dosah pár mil)

Rezavý PL konektor na anténě - patří na něj krytka. A ten kus ohnutého drátu místo antény?

Bouřkové plachty měl dávat dříve, zvlášť s poškozenou lodí. To už tu psali jiní.

Po bouřce vůbec nepumpoval ani se nepokusil provizorně ucpat díru.

Na lodi nechal záchrannou podkovu.


Jak by jste odstranili zasekly kontejner? Nějaký lepší postup bez nutnosti manévrování s děravou lodí?
Uživatelský avatar
rb
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 300
Registrován: sob pro 15, 2007 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Hostivice

Příspěvekod rb » ned led 05, 2014 11:19 pm

Tak jsem si řikal co bych dělal v jeho situaci s jeho kartami.

No, a teď soupis odpovědí: :?

Před odstraněním kontejneru nezkontroloval pumpy.
Proč bych to dělal, pokud nenaskočily samy, evidentně je někde problém. Asi zatopené baterky, když nenaskočily po té co jsem se je pokusil nahodit jističem.


Neměl zabalený satelitní telefon a náhradní GPS v nepromokavém obalu Ale kdo to dělá že, většina až utopí mobil. Whist (Ale ten můj ještě zatím funguje.) Kdybych si mohl satelitem zavolat pomoc asi by to nebylo to správný dobrodrůžo. Zřejmě ho nemám. Náhradní navigace - tak to byla chyba že jí nemám. Zas je mi přes sedmdesát, asi velký milovník počítačů nebudu.

Ta záplata vypadala dost chatrně, rozhodně by jsem ji zespodu zpevnil deskami. (Pilku měl) Fakt jsem dělal co jsem mohl s pár kousky tkaniny a trochou lepidla, prostě navíc už nebylo.

Opravil radiostanici, ale na vodní pumpu nešáhnul. Ta je snad vodotěsná - měly by stačit nové dráty k baterce ne? Baterka skoro vybitá, vodu jsem vypumpoval ručně, baterky nemám jak dobít. proč bych na ní šahal.

VHF stanice na oceánu? (Má dosah pár mil) Hele za pokus to stálo, co kdyby se někdo ozval? Vždyť jsem byl blízko obchodní trasy.

Rezavý PL konektor na anténě - patří na něj krytka. A ten kus ohnutého drátu místo antény? Když to dosud fungovalo, proč by to nemohlo i potom a kdo má loď naprosto v dokonalém stavu po pár tisících majlích na moři?. (I když na tenhle kousek si jen matně vzpomínám ve které části filmu byl.)

Bouřkové plachty měl dávat dříve, zvlášť s poškozenou lodí. To už tu psali jiní. Záměr byl kosatku vůbec nevytahovat a hlavní plachtu mít zrefovanou. Proč jsem změnil názor v průběhu bouřky netušim, asi aby pak bylo co filmovat.

Po bouřce vůbec nepumpoval ani se nepokusil provizorně ucpat díru. Fakt je mi přes sedmdesát, dostal jsem prdu do čela, právě jsem se probral a mám toho tak akorát, fakt mám pumpovat v bouřce s dírou v lodi, která právě udělala dvakrát eskymáka?

Na lodi nechal záchrannou podkovu. No jestli spadnu do vody uprostřed oceánu kde o mne nikdo neví, tak záchranná podkova je jen prodloužení očekávaného.

;)

Jak by jste odstranili zasekly kontejner? Nějaký lepší postup bez nutnosti manévrování s děravou lodí?
Zatížil bych opačnou stranu lodě abych jí naklonil, použil bych ráhno jako páku. Naskočil bych na kontejner abych ho zatížil a trochu potopil. V jednom se to ale špatně dělá. (Naklonění lodě pomocí ráhna jsem vyzkoušel po nasednutí na mělčinách u Greifswalder bodden)

Hezký večer. Roman
martinptacek
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 628
Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
Reputace: 21

Příspěvekod martinptacek » pon led 06, 2014 1:36 pm

ač se spoustou odpovědí na výše položené otázky nesouhlasím, tak přesto reaguju jen na ten kontajner. Zřejmě mám krátké vedení, ale není mi jasné jak můžu trefit kontajner za nejširším místem trupu. Leda, že by do něj nacouval, nebo měl kontajner vyšší rychlost jak plachetnice.
Pak nechápu jak může krychle držet jedním rohem v trupu lodi. To snad odpadne samo. Dejme tomu, že je v rohu výstupek na ukotvení a zvedání kontajneru. Pak na něj stačí skočit, kontajner klesne a loď se sama vyhákne.
Plovoucí kotva v bezvětří táhne víc než mořeplavec. Potom nechápu jak může mořeplavec plovoucí kotvu vytáhnout zpět, když udělala práci na kterou on sám nestačil.
Poslední věc co nechápu, jak může plavat kontajner s otevřenýma dvěřma. Jedině že by vezl něco co plave a tenisky teda moc neplavou.

Kdybych vrazil do kontajneru na moři, tak ho ze vzteku potopím. Ale až mě bude 80 let, tak budu dělat ještě větší hlouposti jak volat vysílačkou z paluby i když mám anténu vyvedenou v podpalubí.

vytvářet seznam chyb nemá smysl, protože tak velkou databázi tento server jistě nemá.
http://www.vanityfair.com/online/oscars ... ew-sailors

od boku simultálně přeložím s ohledem na mé chabé překladatelské schopnosti.

1.Akce začíná v okamžiku kdy našeho hrdinu probudí vnikající voda do trupu lodi. Ohledně toho, tu jsou dva problémy. První, že pokud by vrazil do kontajneru tak se tím nárazem okamžitě probudí, protože je na lodi slyšet každý náraz trupu. Druhým problémem je, že kontajner narazil nad vodoriskou, takže by do trupu nevnikala voda.

Pomineme li tyto problém, tak je řešení samotné situace problematické. K uvolnění kontajneru použije plovoucí kotvu. Tohle by pravděpodobně nefungovalo, ale ještě méně pravděpodobné je, že by se kontajner vůbec zaseknul. Jakmile je náš muž volný, tak se vrací ve snaze získat kotvu zpět a narazí přídí do kontajneru. Tohle není moudré, protože čelní náraz mohl způsobit ještě větší díru v trupu. Správná technika je plout bokem kontajneru, vypustit plachty a pokusit se ke kontajneru přivázat.

2.Nenechávejte díru v lodi bez pozornosti. Před návratem ke kontajneru, náš muž přehodí kosatku na stranu díry v lodi, tak aby se dostal zpět. To je velmi nebezpečné. Správný postup by byl zajistit polohu lodi vůči trhlině tak, aby byla vždy nad hladinou. Měl také neprodleně vycpat díru matracemi, plachatami, podlážkami, nebo prostě čímkoli, co mohl najít k ucpání díry. Pak měl začít kýblovat místo pumpování, které ho vyčerpalo. Pokud jste v této situaci a máte lod pod kontrolou, zkontrolujte další úniky. Narazil kontajner pod vodoriskou? Teče ještě někudy?

3. Nikdy nevyměňujte kosatku uprostřed bouřky. příhodnější čas je, když ještě přes vás přecházejí mraky. Pokud jste chycen v bouřce bez bouřkové kosatky, tak je nejlepší vyhodit plovoucí kotvu a zůstat v podpalubí.

4. Nikdy neodkládejte dvířka z lodi v těžké bouřce. Jestliže musíte jít na palubu, jděte přes ně. Jestliže se velká vlna převalí přes loď, tak riskujete zaplavení podpalubí. Náš muž je vydělal několikrát během bouřky a výsledky mluví sami za sebe.

5.Nikdy nevolejte S.O.S když nejste v bezprostředním nebezpečí. Protože náš muž zavolal nouzoví volání po kolizi, ale před příchodem bouřky, tak měl volat pan-pan a nikoliv S.O.S. Tohle volání je určené k popsání problémů na lodi, ale nikdo není v bezprostředním ohrožení života v daném čase.

6.Nenechte se bezcílně unášet, když můžete plout vstříc pomoci. Poté co náš muž zavolá S.O.S. tak evidentně nesměřuje žádným určitým směrem. Nezačne se přibližovat k dopravním linkám dokud není v záchraném ostrůvku. Jakmile byl po kolizi schopen převzít řízení lodi, tak měl směřovat k oblasti, kde mu mohli pomoci ostatní lodě. Náš muž místo toho stráví čas bezcílnou plavbou. Byly vůbec vytažené plachty?. To nemůžeme říci. On mopuje podpalubí, vaří, jí a spí. Měl aktivně plout k pomoci.

Zbytek se mi překládat nechce, stejně mě to moc nešlo. Pokud máte touhu můj překlad vylepšit, tak můj text můžete editovat dle libosti a po opravách považovat za svůj.
Naposledy upravil(a) martinptacek dne pon led 06, 2014 2:16 pm, celkem upraveno 1 x.
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pon led 06, 2014 1:57 pm

Že vám to ale vydrží. :lol: :lol: :lol:

Škoda, že to nebyla pohádka O perníkové chaloupce. To by bylo teprve co rozebírat. Jak tak malej Jeníček mohl vylézt na tak vysokej strom, že perníček na střeše není nejlepší taška, jestli má mít ježibaba kocoura na pravém rameni, nebo levém, nebo nejlíp za krkem, a nebo si z něj udělat ledvinovej pás. :?


Ten film není dokument ani návod jak sériově troskotat. V popisu má „Dobrodružný / Drama / Akční“ :lol:
Uživatelský avatar
Clouseau
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 416
Registrován: čtv zář 19, 2013 2:00 am
Reputace: 34
Bydliště: Brandýs nad Labem

stěžeň

Příspěvekod Clouseau » pon led 06, 2014 2:13 pm

Neny píše:Dík moc. Já len že či neliezol na sťažen dakomu druhému. Tento sa mi zdá trochu hrubší.

Obrázek


Cely ten film neni moc povedeny... stěžně jsou jen kapka v moři :-)
Uživatelský avatar
Jardasu
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 730
Registrován: pát bře 30, 2007 2:00 am
Reputace: 81

Příspěvekod Jardasu » pát led 31, 2014 5:38 pm

z jiného soudku:

http://www.ceskatelevize.cz/porady/1049 ... 338255636/
Tedy vypravit se s partou lidí, kteří nikdy na moři nebyli rovnou na Atlantik, na otepích starého rákosu, který se někde tři roky povaloval, takže před vyplutím museli některé shnilé otepi vyměňovat. Bez nějaké testovací jízdy, rovnou naostro. To chce odvahu.

Kapitán a lodní lékař, když to plavidlo uviděli, tak vzali dráhu. To také o něčem svědčí.

No měli kliku, počasí jim relativně přálo a záchranná loď stihla dorazit včas.

Jinak ale pěkný film, hezké záběry a červíček pochybností, co by bylo, kdyby fouklo trochu víc, než jimi uvažovaných maximálních 6 Bf.

Na konci záhada, globus údajně ze 16 století s přesně zakreslenými obrysy Ameriky, Austrálie a Antarktidy.
Uživatelský avatar
host60
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 64
Registrován: úte bře 18, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod host60 » pát led 31, 2014 6:19 pm

Jo jo, dvakrát jsem se hodně divil. Poprvé když řekli, že te rákos někde ležel 3 roky a až zhnil, tak se v tom vydali na moře a podruhé, když ten hlavní iniciátor plavby tvrdil, jak v těch rýhách vyrytých do kamene vidí mapu atlantiku a amerického pobřeží.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host