http://www.jutarnji.hr
Hvar - Dnes večer, kolem 18 hod. v oblasti Hvar došlo ke kolizi dvou plavidel. Podle předběžných informací z policejního oddělení Split-Dalmácie, zranil dvě děti. Jedná se o občany České republiky, kteří byli transportováni vrtulníkem do Fakultní nemocnice v Splitu, kde je hospitalizován. Hmotnost zranění není dosud znám. Šetření se provádí na místě přístavním orgánem. (přeloženo google)
Srážka lodí u ostrova Hvar
Moderátoři: MARIS, vilma, Pepa
- lynx
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 3537
- Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
- Reputace: 418
- Bydliště: Praha
Událost je to smutná, chtělo by to víc podrobností.
Ani tady: http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa ... -deti.html
nepíšou víc.
Že ten Google je ale úžasný překladač, co?
Ani tady: http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa ... -deti.html
nepíšou víc.
Že ten Google je ale úžasný překladač, co?

- seemann
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 305
- Registrován: čtv led 17, 2008 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Pardubicko
Kamarád mi volal, byli to jeho známí a pomáhal při zajišťování po nehodě. Ve špatném počasí chtěli vyjet ze zátoky a prý zastavili a chtěli počkat na příhodnou vlnu. Rakouský motorák zazmatkoval a přejel je. Jedno děcko ve vážném stavu (utržená slezina, zlomeniny). Zatím se neodhodlali k operaci. Na čí straně je vina nevím. Snad to dobře dopadne.
jj, google je google
U nás bylo prd, na HR serverech jen o málo více. Díky Seemann za přiblížení z první (druhé) ruky.
Díval jsem se v noci i na Ministarstvo pomorstva, ale bylo asi moc čerstvé. Teď to tam už je. Opět strýčkův překlad:
ZAGREB, 07.10.2014.
Koordinační středisko hledání a spašvanja (MRCC Rijeka) včera, 9. července v 18:45 hod. přijal hovor přes County Center 112 Splitu na těžké námořní nehody se dvěma zraněnými lidmi na ostrově, který je informován o Harbor mistra Splitu, Harbour magisterský kancelář a staré město, který okamžitě vyplula směrem k poloze nehody. Přijít na pozici námořní nehody v Stiniva zátoce na severní straně ostrova, pobočka zaměstnanci bylo řečeno, že byli zapojeni do srážce dvou lodí, charterové typu lodi člun 6,8 m na délku poháněné přívěsných motor 150 koní, který je provozován na EW s dvěma členy posádky, všech tří rakouských státních příslušníků, a Česká typu nafukovací člun 6,5 m na délku, poháněné přívěsným motorem 110 hp, který je provozován majitelem MD se čtyřmi členy posádky, všech pět českých občanů . bylo zjištěno, že v okamžiku nárazu plavidla s rakouská posádka se pohyboval vysokou rychlostí od mysu Pelegrin do Bolu, zatímco česká loď v době, kdy se pohyboval směrem od zátoky Stiniva do Splitu dveře, aby se společně na zadanou pozici. Bezprostředně po srážce dívky je naloženo na plavidlo rakouské posádky, které jsou přepravovány na Starém Městě, kde byly pořízeny ambulance personál, ale vzhledem k závažnosti zranění (jedna dívka má prasklé sleziny a dalších těžkých poranění hlavy) je organizována nouzový transport vrtulníkem do Fakultní nemocnice v Splitu, kde zraněných dívek se léčíte. Podle zjištěné vady na levé straně české pobočky kancelářské pracovníky plavidla zjistí, že plavidlo střetu s rakouskou posádkou zasáhla českou loď. Kapitán pobočka podala obžalobu proti oběma veliteli, zatímco staří pracovníci provádějící inspekci plavidla o příčinách námořní nehody.
EDIT: A je tam toho víc....


U nás bylo prd, na HR serverech jen o málo více. Díky Seemann za přiblížení z první (druhé) ruky.
Díval jsem se v noci i na Ministarstvo pomorstva, ale bylo asi moc čerstvé. Teď to tam už je. Opět strýčkův překlad:
ZAGREB, 07.10.2014.
Koordinační středisko hledání a spašvanja (MRCC Rijeka) včera, 9. července v 18:45 hod. přijal hovor přes County Center 112 Splitu na těžké námořní nehody se dvěma zraněnými lidmi na ostrově, který je informován o Harbor mistra Splitu, Harbour magisterský kancelář a staré město, který okamžitě vyplula směrem k poloze nehody. Přijít na pozici námořní nehody v Stiniva zátoce na severní straně ostrova, pobočka zaměstnanci bylo řečeno, že byli zapojeni do srážce dvou lodí, charterové typu lodi člun 6,8 m na délku poháněné přívěsných motor 150 koní, který je provozován na EW s dvěma členy posádky, všech tří rakouských státních příslušníků, a Česká typu nafukovací člun 6,5 m na délku, poháněné přívěsným motorem 110 hp, který je provozován majitelem MD se čtyřmi členy posádky, všech pět českých občanů . bylo zjištěno, že v okamžiku nárazu plavidla s rakouská posádka se pohyboval vysokou rychlostí od mysu Pelegrin do Bolu, zatímco česká loď v době, kdy se pohyboval směrem od zátoky Stiniva do Splitu dveře, aby se společně na zadanou pozici. Bezprostředně po srážce dívky je naloženo na plavidlo rakouské posádky, které jsou přepravovány na Starém Městě, kde byly pořízeny ambulance personál, ale vzhledem k závažnosti zranění (jedna dívka má prasklé sleziny a dalších těžkých poranění hlavy) je organizována nouzový transport vrtulníkem do Fakultní nemocnice v Splitu, kde zraněných dívek se léčíte. Podle zjištěné vady na levé straně české pobočky kancelářské pracovníky plavidla zjistí, že plavidlo střetu s rakouskou posádkou zasáhla českou loď. Kapitán pobočka podala obžalobu proti oběma veliteli, zatímco staří pracovníci provádějící inspekci plavidla o příčinách námořní nehody.
EDIT: A je tam toho víc....
- Pavel63
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 754
- Registrován: stř črc 16, 2008 2:00 am
- Reputace: 44
- Bydliště: okr. Jihlava
Hm, tak jsem necelé 2 hodiny doma, z Chorvatska. Díval jsem se do záznamů v lodním deníku. V úterý jsme stáli v zátoce severně od Stari Gradu celý den (zátoka Nedomisalj, známější je vedlejší zátoka Žukova skoro severně od Stari Gradu), protože dopoledne byly bouřky a odpoledne dost foukalo (ne že by nešlo plout) a posádka chtěla navštívit Stari Grad, což bylo rychlejší pěšky přes kopec, než obeplouvat poloostrov. A ve středu jsme prakticky právě kvůli silnějšímu zápanímu větru (odhadem tak 15 - 20 kts) a hlavně vlnám asi 0,75 m jen přepluli do zátoky Duga skoro na západním konci o. Hvar. Vítr se odpoledne sice trochu zklidnil, na kotvení jsem už dojížděl na motor, ale díky tomu, že předtím foukalo ve směru chorvatského pobřeží (od západu), tak tam byly dost vysoké vlny ještě dlouho do podvečera. S námi to házelo i na 12 m plachetnici a ještě jsem fotil příboj, jak naráží na břeh ostrova. Takže přejíždět v těch vlnách na 6 m gumáku z Hvaru na Brač k Bolu nemusela být zrovna příjemná projížďka. Jinak na těch silnějších motorákách občas jezdí opravdu blbci, jsou schopni míjet plachetnici poměrně vysokou rychlostí na 10 m i přesto, že mají kilometr místa. Netuším, jestli by to zvládl uhnout, kdybych zrovna při křižování chtěl přehodit plachty (resp. změnit směr plavby) ...
Nicméně o nehodě nic bližšího nevím, jen vím, že vlny v té době (ST navečer) v těch místech byly slušné.
Pavel.
Nicméně o nehodě nic bližšího nevím, jen vím, že vlny v té době (ST navečer) v těch místech byly slušné.
Pavel.
- Pavel63
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 754
- Registrován: stř črc 16, 2008 2:00 am
- Reputace: 44
- Bydliště: okr. Jihlava
Monty, ohledně základního průseru - tj. srážky lodí a bohužel zranění dětí - a věřím tomu, že nezaviněné srážky - je mu prijava, borovičnaja taxa a připojištění na prd. Ale ty následky - doufám, že děti budou nakonec v pořádku, ale problémy vzniklé následně - pokud byl v HR s lodí vlastně na černo, tak to bude o postihu a penězích a dalších problémech s tím spojených, které jsou zbytečné. Asi bych to přirovnal k tomu, že si dáš po obědě pivo a za půl hodiny sedneš za volant a někdo tě jednoznačně sestřelí z vedlejší. A v okamžiku, kdy máš alkohol, tak i když bys nehodu 100x nezavinil, tak máš problém a možná i spoluvinu a podobně, protože se v tom někdo bude rýpat, že kdybys nepil, mohl jsi auto zpomalit o desetinu vteřiny dřív a následky mohly být o něco menší atd. - na průběhu nehody to pivo samozřejmě nic nezmění (pokud by sis je nedal tři), ale zadělal sis tím na zbytečné problémy.
Tímto se ti omlouvám, netuším, jestli piješ či nepiješ pivo, uvádím to jen jako příklad.
Přesně z podobných důvodů jsem si v práci zařídil papíry na ještěrku, protože občas se stane, že nám něco dovezou odpoledne, kdy už ve fabrice nikdo s papírama není a musím něco složit - a nedej Bože, abych někomu třeba jen přejel palec - je to průser v každém případě, ale daleko větší průser by to byl, kdybych na tu ještěrku neměl papíry.
Takže asi tak.
Pavel.
Tímto se ti omlouvám, netuším, jestli piješ či nepiješ pivo, uvádím to jen jako příklad.
Přesně z podobných důvodů jsem si v práci zařídil papíry na ještěrku, protože občas se stane, že nám něco dovezou odpoledne, kdy už ve fabrice nikdo s papírama není a musím něco složit - a nedej Bože, abych někomu třeba jen přejel palec - je to průser v každém případě, ale daleko větší průser by to byl, kdybych na tu ještěrku neměl papíry.
Takže asi tak.
Pavel.
Naposledy upravil(a) Pavel63 dne ned črc 13, 2014 9:22 pm, celkem upraveno 1 x.
- Pavel63
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 754
- Registrován: stř črc 16, 2008 2:00 am
- Reputace: 44
- Bydliště: okr. Jihlava
[quote="Baharis"]
... bylo zjištěno, že v okamžiku nárazu plavidla s rakouská posádka se pohyboval vysokou rychlostí od mysu Pelegrin do Bolu, zatímco česká loď v době, kdy se pohyboval směrem od zátoky Stiniva do Splitu dveře, aby se společně na zadanou pozici. .[/i]
Pokusím se to trochu ujasnit polohově. Jestli jela rakouská loď od mysu Pelegrin (záp. cíp. o. Hvar) k Bolu, tak jel zhruba kurzem cca 75° k mysu Kabal (severozápadně od Stari Grad), kolem něj by pak pokračoval na Brač k Bolu zhruba stejným kurzem. A pokud Čech plul ze zátoky Stiniva (zhruba severně až severových. od města Stari Grad na o. Hvar) a plul do "splitu dveře" - tedy do Splitskych vrat (průliv mezi Šoltou a Bračem), tak mohl plout pod kurzem řekněme 300°, tedy vůči rakouské lodi plul zprava. A po zkušenostech s těmi blázny, co vám proletí kolem lodě na pár metrů, tak jestli Čech na gumáku ubral plyn kvůli vlně, přičemž gumák má poměrně malou setrvačnost, takže poměrně radikálně zpomalil a Rakušan s tím moc nepočítal, tak ho nabral.
Samozřejmě by to chtělo časem dát sem info od toho, kdo řídil ten gumák. Tohle jsou jen moje dedukce. Ale pro objasnění a i pro poučení pro ostatní by mne zajímalo, jak tento případ bude řešit Chorvatský námořní úřad z hlediska zavinění.
Pavel.
... bylo zjištěno, že v okamžiku nárazu plavidla s rakouská posádka se pohyboval vysokou rychlostí od mysu Pelegrin do Bolu, zatímco česká loď v době, kdy se pohyboval směrem od zátoky Stiniva do Splitu dveře, aby se společně na zadanou pozici. .[/i]
Pokusím se to trochu ujasnit polohově. Jestli jela rakouská loď od mysu Pelegrin (záp. cíp. o. Hvar) k Bolu, tak jel zhruba kurzem cca 75° k mysu Kabal (severozápadně od Stari Grad), kolem něj by pak pokračoval na Brač k Bolu zhruba stejným kurzem. A pokud Čech plul ze zátoky Stiniva (zhruba severně až severových. od města Stari Grad na o. Hvar) a plul do "splitu dveře" - tedy do Splitskych vrat (průliv mezi Šoltou a Bračem), tak mohl plout pod kurzem řekněme 300°, tedy vůči rakouské lodi plul zprava. A po zkušenostech s těmi blázny, co vám proletí kolem lodě na pár metrů, tak jestli Čech na gumáku ubral plyn kvůli vlně, přičemž gumák má poměrně malou setrvačnost, takže poměrně radikálně zpomalil a Rakušan s tím moc nepočítal, tak ho nabral.
Samozřejmě by to chtělo časem dát sem info od toho, kdo řídil ten gumák. Tohle jsou jen moje dedukce. Ale pro objasnění a i pro poučení pro ostatní by mne zajímalo, jak tento případ bude řešit Chorvatský námořní úřad z hlediska zavinění.
Pavel.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host