Sen o křižovatce moří. Zůstane myšlenka spojit Dunaj s Odrou

Odkazy na zajímavé video a filmy s jachtařskou tématikou, TV a rozhlasové pořady, apod.

Moderátoři: MARIS, vilma, Pepa

Uživatelský avatar
kaptn
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 261
Registrován: sob led 07, 2012 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: OLOMOUC,BRNO,MURTER
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kaptn » čtv pro 05, 2013 7:35 pm

Tak není to jen otázka plavby,....v tom musí být zahrnuty nádrže,které by to napájely,...to znamená soustava děl,zadržujících vodu doma,...a pokud se blíží období velkého sucha ve 20 letech,tak je nejvyšší čas s tím začít,...myslím,že by to bylo více,než jedna lod denně,...minimálně 1-2 nadměrné náklady směřují z Ostravy na západ,a to nemluvím o kamionové dopravě - drahé-jako takové,....
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv pro 05, 2013 7:58 pm

Viky_CZ píše:Viz poznámka o kamionech. Kdyby tvoje deti přes jednu takovou vytíženou silnici musely kazdej den chodit do skoly (jako ty moje), nemusel bys vic duvodu k podpore lodni dopravy hledat.

A čo tak nevyužitá, resp. málo využitá železnica? Koho tu zaujíma, prečo firmy uprednostňuj kamiony, namiesto vagónov?
A splavnenie Wisly v Polsku, to len ak by vybudovali povedla samostatné betónové koryto.
david
moderátor
Příspěvky: 5887
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » čtv pro 05, 2013 8:06 pm

vy máte na Slovensku nevyužitou železnici?

tady jsou u zásadních tratí na propustnosti asi tak 5 min. kratší intervaly jsou už vo hubu

jistě to potvrdí Geus, ten u toho bydlí
Uživatelský avatar
Omen
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1423
Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
Reputace: 160
Bydliště: Olomoucko

Příspěvekod Omen » čtv pro 05, 2013 8:07 pm

Denis píše: .... len ak by vybudovali povedla samostatné betónové koryto.

:good:
Jinak je to těžko představitelné!
Uživatelský avatar
velkejtom
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 165
Registrován: úte bře 25, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: u Velké řeky

Příspěvekod velkejtom » čtv pro 05, 2013 8:22 pm

vždyť jde o propojení Severního moře a Baltu a Černýho moře a my můžeme být uprostřed to opravdu nikomu nedochází ten potenciál???? A to nemluvím o úspoře phm na přepravenou tunu nákladu .....
ale je tu několik bohužel
první bohužel: silná kamionová lobby která úspěšně blokuje splavnost Labe prostřednictvím ekoteroristů
druhé bohužel : angažuje se v tom Zeman a to samo o sobě dané věci spíš uškodí než pomůže :hmm:
třetí bohužel : k prosazení takového projektu je potřeba silná politická vůle a to v případě ČR a stavu v kterým se nachází naše politická reprezentace vidím jako sci- fi.
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1655
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 73
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » čtv pro 05, 2013 8:34 pm

Viky to přesně trefil.

Hlavně je potřeba porovnávat takovou stavbu s jinou alternativou. Kolik stojí kilometr dálnice, kolik stojí údržba takový dálnice a nakonec kolik jsou náklady samotných dopravců?

Další věc jsou další "vedlejší" přínosy. Zatraktivnění regionu pro soukromou turistickou dopravu, výletní lodě, atd. atd. Jasně rozumim argumentu, že zatim jsme turistickej potenciál moc nevyužili. To ale neznamená, že se to třeba časem nenaučíme. Stačí podívat se do holandska, německa, francie atd.

No a neposledním argumentem je financování. Je plánováno, že by se využily evropský zdroje. Nechci tu diskutovat o smyslu financování EU, ale když už to tu je, tak máme jen dvě možnosti..... Nabízený prostředky buď využijeme, nebo nevyužijeme. Na odvody do EU to nemá žádnej vliv.

P.S. Koukam, že než sesmolim pár vět, tak je du další stránka příspěvků. :)
Uživatelský avatar
Michal123
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 563
Registrován: čtv říj 13, 2011 2:00 am
Reputace: 5

Příspěvekod Michal123 » čtv pro 05, 2013 9:58 pm

Zdenda12345 píše:Viky to přesně trefil.

Hlavně je potřeba porovnávat takovou stavbu s jinou alternativou. Kolik stojí kilometr dálnice, kolik stojí údržba takový dálnice a nakonec kolik jsou náklady samotných dopravců?

Další věc jsou další "vedlejší" přínosy. Zatraktivnění regionu pro soukromou turistickou dopravu, výletní lodě, atd. atd. Jasně rozumim argumentu, že zatim jsme turistickej potenciál moc nevyužili. To ale neznamená, že se to třeba časem nenaučíme. Stačí podívat se do holandska, německa, francie atd.

No a neposledním argumentem je financování. Je plánováno, že by se využily evropský zdroje. Nechci tu diskutovat o smyslu financování EU, ale když už to tu je, tak máme jen dvě možnosti..... Nabízený prostředky buď využijeme, nebo nevyužijeme. Na odvody do EU to nemá žádnej vliv.

P.S. Koukam, že než sesmolim pár vět, tak je du další stránka příspěvků. :)


V odkazech výše jsou tabulky za tkm. A není to kupodivu takový rozdíl. Otázka jestli započítávají do lodní dopravy čas, zabrané území a překládku zboží na loď.
Já jsem pro stavbu kanálu pokud to má smysl a první etapa určitě by měla jít ze soukromých zdrojů. A bez dotací - u nás je každá státní zakázka zbytečná nebo předražení.
Beda
radioamatér
radioamatér
Příspěvky: 2300
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Beda » pát pro 06, 2013 12:15 am

Denis píše:
Viky_CZ píše:Viz poznámka o kamionech. Kdyby tvoje deti přes jednu takovou vytíženou silnici musely kazdej den chodit do skoly (jako ty moje), nemusel bys vic duvodu k podpore lodni dopravy hledat.

A čo tak nevyužitá, resp. málo využitá železnica? Koho tu zaujíma, prečo firmy uprednostňuj kamiony, namiesto vagónov?
A splavnenie Wisly v Polsku, to len ak by vybudovali povedla samostatné betónové koryto.


Jak to vidim okolo Pardubic.

Zeleznicni vlecky do fabrik jsou z velke vetsiny zrusene. Ona rocni urdzba vlecky prijde na nejaky milion.

Tak to nechteji z vagonu davat na kamion a z nej to zase skladat.
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2304
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » pát pro 06, 2013 10:14 am

Jeste bych tu rad upozornil na fakt, ze pozitivni ekonomicky efekt by pruplav prinesl spolehlive temer od zacatky stavby, protoze uz jenom dokonceni Decina a Prelouce by vyuzitelnost Labe dokazalo pomerne vyrazne zlepsit. To samy plati pro dopravu na Ostravsku. Ve splavny propojeni Moravy a Dunaje v dohledny dobe moc neverim.
Beda
radioamatér
radioamatér
Příspěvky: 2300
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Beda » pát pro 06, 2013 11:18 am

U Prelouce by se uz mohlo stavet, ale nejsou penize. V Pardubicich mel byt pristav a je tam jen kus vykamenovaneho brehu a funkcni komora. Je tam jen molo u ktereho je zakotvena vyletni lod Arnost a kdyz nepluje funguje jako hospoda.
http://www.lod.cz/
http://cs.wikipedia.org/wiki/Splavn%C4% ... o_Pardubic
http://www.youtube.com/watch?v=ZjEazBkE6XA
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1655
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 73
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » pát pro 06, 2013 11:44 am

Další výhoda je hromada nových pracovních míst spojených s budováním tak rozsáhlý vodní cesty
Uživatelský avatar
Jarda_x
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 136
Registrován: pát čer 13, 2008 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvekod Jarda_x » pát pro 06, 2013 2:05 pm

Myslím, že na budoucí (a věřím, že jednou bude) propojení D-O-L je třeba koukat z většího nadhledu, než jen že se místo kamionem přepraví zboží od někud někam v rámci ČR. Vždyť ty průplavy propojí Evropu napříč! A čím víc se produkce přesouvá do Asie, tím více využití se pro průplav nabízí. Naše země má ten obrovský dar, že jí patří nejnižší bod umožňující překlenout hlavní evropské rozvodí vodní cestou. To nemá žádná jiná evropská země a my toho daru, bohužel, dosud nevyužili.
Chápu, že stavební uzávěry majitele nemovitostí štvou. Ty uzávěry svůj význam ale mají a snad jednou budoucí generace ocení, že se udělalo aspoň tohle minimum, co se pro budoucí vybudování průplavu D-O-L udělat mohlo a mělo.

Křižovatka tří moří D-O-L ... asi četl každý, tak jen kdyby náhodou někdo neznal, moc doporučuji. Odborně a přitom srozumitelně a poutavě podáno.
Beda
radioamatér
radioamatér
Příspěvky: 2300
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Beda » pát pro 06, 2013 8:24 pm

......Chápu, že stavební uzávěry majitele nemovitostí štvou.

Ono je stve i uzavery v zaplavych oblastech, nekde jim tam dovolili stavet a ted breci ze je to zaplavilo.

Byl jsem v Zalezlicich pred lety po zaplavach. Hned zacali stavet na starych mistech a ted je to zaplavilo znova...... Stavet na kopci nechteli.
Uživatelský avatar
Jarda_x
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 136
Registrován: pát čer 13, 2008 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvekod Jarda_x » pát pro 13, 2013 1:28 pm

Beda píše:......Chápu, že stavební uzávěry majitele nemovitostí štvou.

Ono je stve i uzavery v zaplavych oblastech, nekde jim tam dovolili stavet a ted breci ze je to zaplavilo.

Byl jsem v Zalezlicich pred lety po zaplavach. Hned zacali stavet na starych mistech a ted je to zaplavilo znova...... Stavet na kopci nechteli.

Když někdo staví v zátopové oblasti, je to do značné míry jen jeho problém. Do značné míry píši proto, že i když vytopený barák je soukromá škoda na majetku, tak škoda na přístupové cestě už je většinou obecní, zásah hasičů je škoda z daní nás všech atd. Ale to bych ještě bral. Nakonec pojišťovny samy velmi rychle zareagovali a ví dobře o rizikových oblastech. Když je někdo za posledních 12 let 3x pod vodou, tak to není už smůla, ale jen věc jeho rozhodnutí. Je sice smutné, když hodnota pozemku padá, ale když už bych stavěl s rizikem opakované potopy, tak jsou přeci řešení eliminující škody. Třeba, že oželím přízemí a bude z něj jen technické podlaží s betonovými zdmi apod.
Stavět v ochranném pásmu budoucího plavebního koridoru ba ale bylo něco úplně jiného. To by byla neodpustitená chyba pro budoucnost. Snad toto nikdo neprolomí i když já se asi propojení D-O-L nedožiju.
Uživatelský avatar
mikeduck
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 154
Registrován: úte lis 03, 2015 9:26 am
Reputace: 13
Bydliště: Pertoltice,okr. Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod mikeduck » stř pro 02, 2015 11:20 am

Na toto téma je je docela zajímavá expozice na Pražském hradě.
Více informací naleznete v časopise Vodní cesty a plavba 3/2015
Ke stažení nebo přečtení zde -http://www.rvccr.cz/casopis-vodni-cesty-a-plavba

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host