Sen o křižovatce moří. Zůstane myšlenka spojit Dunaj s Odrou
Moderátoři: MARIS, vilma, Pepa
- kaptn
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 261
- Registrován: sob led 07, 2012 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: OLOMOUC,BRNO,MURTER
- Kontaktovat uživatele:
Tak není to jen otázka plavby,....v tom musí být zahrnuty nádrže,které by to napájely,...to znamená soustava děl,zadržujících vodu doma,...a pokud se blíží období velkého sucha ve 20 letech,tak je nejvyšší čas s tím začít,...myslím,že by to bylo více,než jedna lod denně,...minimálně 1-2 nadměrné náklady směřují z Ostravy na západ,a to nemluvím o kamionové dopravě - drahé-jako takové,....
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Viky_CZ píše:Viz poznámka o kamionech. Kdyby tvoje deti přes jednu takovou vytíženou silnici musely kazdej den chodit do skoly (jako ty moje), nemusel bys vic duvodu k podpore lodni dopravy hledat.
A čo tak nevyužitá, resp. málo využitá železnica? Koho tu zaujíma, prečo firmy uprednostňuj kamiony, namiesto vagónov?
A splavnenie Wisly v Polsku, to len ak by vybudovali povedla samostatné betónové koryto.
- velkejtom
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 165
- Registrován: úte bře 25, 2008 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: u Velké řeky
vždyť jde o propojení Severního moře a Baltu a Černýho moře a my můžeme být uprostřed to opravdu nikomu nedochází ten potenciál???? A to nemluvím o úspoře phm na přepravenou tunu nákladu .....
ale je tu několik bohužel
první bohužel: silná kamionová lobby která úspěšně blokuje splavnost Labe prostřednictvím ekoteroristů
druhé bohužel : angažuje se v tom Zeman a to samo o sobě dané věci spíš uškodí než pomůže
třetí bohužel : k prosazení takového projektu je potřeba silná politická vůle a to v případě ČR a stavu v kterým se nachází naše politická reprezentace vidím jako sci- fi.
ale je tu několik bohužel
první bohužel: silná kamionová lobby která úspěšně blokuje splavnost Labe prostřednictvím ekoteroristů
druhé bohužel : angažuje se v tom Zeman a to samo o sobě dané věci spíš uškodí než pomůže

třetí bohužel : k prosazení takového projektu je potřeba silná politická vůle a to v případě ČR a stavu v kterým se nachází naše politická reprezentace vidím jako sci- fi.
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Viky to přesně trefil.
Hlavně je potřeba porovnávat takovou stavbu s jinou alternativou. Kolik stojí kilometr dálnice, kolik stojí údržba takový dálnice a nakonec kolik jsou náklady samotných dopravců?
Další věc jsou další "vedlejší" přínosy. Zatraktivnění regionu pro soukromou turistickou dopravu, výletní lodě, atd. atd. Jasně rozumim argumentu, že zatim jsme turistickej potenciál moc nevyužili. To ale neznamená, že se to třeba časem nenaučíme. Stačí podívat se do holandska, německa, francie atd.
No a neposledním argumentem je financování. Je plánováno, že by se využily evropský zdroje. Nechci tu diskutovat o smyslu financování EU, ale když už to tu je, tak máme jen dvě možnosti..... Nabízený prostředky buď využijeme, nebo nevyužijeme. Na odvody do EU to nemá žádnej vliv.
P.S. Koukam, že než sesmolim pár vět, tak je du další stránka příspěvků.
Hlavně je potřeba porovnávat takovou stavbu s jinou alternativou. Kolik stojí kilometr dálnice, kolik stojí údržba takový dálnice a nakonec kolik jsou náklady samotných dopravců?
Další věc jsou další "vedlejší" přínosy. Zatraktivnění regionu pro soukromou turistickou dopravu, výletní lodě, atd. atd. Jasně rozumim argumentu, že zatim jsme turistickej potenciál moc nevyužili. To ale neznamená, že se to třeba časem nenaučíme. Stačí podívat se do holandska, německa, francie atd.
No a neposledním argumentem je financování. Je plánováno, že by se využily evropský zdroje. Nechci tu diskutovat o smyslu financování EU, ale když už to tu je, tak máme jen dvě možnosti..... Nabízený prostředky buď využijeme, nebo nevyužijeme. Na odvody do EU to nemá žádnej vliv.
P.S. Koukam, že než sesmolim pár vět, tak je du další stránka příspěvků.

Zdenda12345 píše:Viky to přesně trefil.
Hlavně je potřeba porovnávat takovou stavbu s jinou alternativou. Kolik stojí kilometr dálnice, kolik stojí údržba takový dálnice a nakonec kolik jsou náklady samotných dopravců?
Další věc jsou další "vedlejší" přínosy. Zatraktivnění regionu pro soukromou turistickou dopravu, výletní lodě, atd. atd. Jasně rozumim argumentu, že zatim jsme turistickej potenciál moc nevyužili. To ale neznamená, že se to třeba časem nenaučíme. Stačí podívat se do holandska, německa, francie atd.
No a neposledním argumentem je financování. Je plánováno, že by se využily evropský zdroje. Nechci tu diskutovat o smyslu financování EU, ale když už to tu je, tak máme jen dvě možnosti..... Nabízený prostředky buď využijeme, nebo nevyužijeme. Na odvody do EU to nemá žádnej vliv.
P.S. Koukam, že než sesmolim pár vět, tak je du další stránka příspěvků.
V odkazech výše jsou tabulky za tkm. A není to kupodivu takový rozdíl. Otázka jestli započítávají do lodní dopravy čas, zabrané území a překládku zboží na loď.
Já jsem pro stavbu kanálu pokud to má smysl a první etapa určitě by měla jít ze soukromých zdrojů. A bez dotací - u nás je každá státní zakázka zbytečná nebo předražení.
-
- radioamatér
- Příspěvky: 2300
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Denis píše:Viky_CZ píše:Viz poznámka o kamionech. Kdyby tvoje deti přes jednu takovou vytíženou silnici musely kazdej den chodit do skoly (jako ty moje), nemusel bys vic duvodu k podpore lodni dopravy hledat.
A čo tak nevyužitá, resp. málo využitá železnica? Koho tu zaujíma, prečo firmy uprednostňuj kamiony, namiesto vagónov?
A splavnenie Wisly v Polsku, to len ak by vybudovali povedla samostatné betónové koryto.
Jak to vidim okolo Pardubic.
Zeleznicni vlecky do fabrik jsou z velke vetsiny zrusene. Ona rocni urdzba vlecky prijde na nejaky milion.
Tak to nechteji z vagonu davat na kamion a z nej to zase skladat.
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Jeste bych tu rad upozornil na fakt, ze pozitivni ekonomicky efekt by pruplav prinesl spolehlive temer od zacatky stavby, protoze uz jenom dokonceni Decina a Prelouce by vyuzitelnost Labe dokazalo pomerne vyrazne zlepsit. To samy plati pro dopravu na Ostravsku. Ve splavny propojeni Moravy a Dunaje v dohledny dobe moc neverim.
-
- radioamatér
- Příspěvky: 2300
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
U Prelouce by se uz mohlo stavet, ale nejsou penize. V Pardubicich mel byt pristav a je tam jen kus vykamenovaneho brehu a funkcni komora. Je tam jen molo u ktereho je zakotvena vyletni lod Arnost a kdyz nepluje funguje jako hospoda.
http://www.lod.cz/
http://cs.wikipedia.org/wiki/Splavn%C4% ... o_Pardubic
http://www.youtube.com/watch?v=ZjEazBkE6XA
http://www.lod.cz/
http://cs.wikipedia.org/wiki/Splavn%C4% ... o_Pardubic
http://www.youtube.com/watch?v=ZjEazBkE6XA
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
- Jarda_x
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 136
- Registrován: pát čer 13, 2008 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Český Krumlov
Myslím, že na budoucí (a věřím, že jednou bude) propojení D-O-L je třeba koukat z většího nadhledu, než jen že se místo kamionem přepraví zboží od někud někam v rámci ČR. Vždyť ty průplavy propojí Evropu napříč! A čím víc se produkce přesouvá do Asie, tím více využití se pro průplav nabízí. Naše země má ten obrovský dar, že jí patří nejnižší bod umožňující překlenout hlavní evropské rozvodí vodní cestou. To nemá žádná jiná evropská země a my toho daru, bohužel, dosud nevyužili.
Chápu, že stavební uzávěry majitele nemovitostí štvou. Ty uzávěry svůj význam ale mají a snad jednou budoucí generace ocení, že se udělalo aspoň tohle minimum, co se pro budoucí vybudování průplavu D-O-L udělat mohlo a mělo.
Křižovatka tří moří D-O-L ... asi četl každý, tak jen kdyby náhodou někdo neznal, moc doporučuji. Odborně a přitom srozumitelně a poutavě podáno.
Chápu, že stavební uzávěry majitele nemovitostí štvou. Ty uzávěry svůj význam ale mají a snad jednou budoucí generace ocení, že se udělalo aspoň tohle minimum, co se pro budoucí vybudování průplavu D-O-L udělat mohlo a mělo.
Křižovatka tří moří D-O-L ... asi četl každý, tak jen kdyby náhodou někdo neznal, moc doporučuji. Odborně a přitom srozumitelně a poutavě podáno.
-
- radioamatér
- Příspěvky: 2300
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
......Chápu, že stavební uzávěry majitele nemovitostí štvou.
Ono je stve i uzavery v zaplavych oblastech, nekde jim tam dovolili stavet a ted breci ze je to zaplavilo.
Byl jsem v Zalezlicich pred lety po zaplavach. Hned zacali stavet na starych mistech a ted je to zaplavilo znova...... Stavet na kopci nechteli.
Ono je stve i uzavery v zaplavych oblastech, nekde jim tam dovolili stavet a ted breci ze je to zaplavilo.
Byl jsem v Zalezlicich pred lety po zaplavach. Hned zacali stavet na starych mistech a ted je to zaplavilo znova...... Stavet na kopci nechteli.
- Jarda_x
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 136
- Registrován: pát čer 13, 2008 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Český Krumlov
Beda píše:......Chápu, že stavební uzávěry majitele nemovitostí štvou.
Ono je stve i uzavery v zaplavych oblastech, nekde jim tam dovolili stavet a ted breci ze je to zaplavilo.
Byl jsem v Zalezlicich pred lety po zaplavach. Hned zacali stavet na starych mistech a ted je to zaplavilo znova...... Stavet na kopci nechteli.
Když někdo staví v zátopové oblasti, je to do značné míry jen jeho problém. Do značné míry píši proto, že i když vytopený barák je soukromá škoda na majetku, tak škoda na přístupové cestě už je většinou obecní, zásah hasičů je škoda z daní nás všech atd. Ale to bych ještě bral. Nakonec pojišťovny samy velmi rychle zareagovali a ví dobře o rizikových oblastech. Když je někdo za posledních 12 let 3x pod vodou, tak to není už smůla, ale jen věc jeho rozhodnutí. Je sice smutné, když hodnota pozemku padá, ale když už bych stavěl s rizikem opakované potopy, tak jsou přeci řešení eliminující škody. Třeba, že oželím přízemí a bude z něj jen technické podlaží s betonovými zdmi apod.
Stavět v ochranném pásmu budoucího plavebního koridoru ba ale bylo něco úplně jiného. To by byla neodpustitená chyba pro budoucnost. Snad toto nikdo neprolomí i když já se asi propojení D-O-L nedožiju.
- mikeduck
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 154
- Registrován: úte lis 03, 2015 9:26 am
- Reputace: 13
- Bydliště: Pertoltice,okr. Kutná Hora
- Kontaktovat uživatele:
Na toto téma je je docela zajímavá expozice na Pražském hradě.
Více informací naleznete v časopise Vodní cesty a plavba 3/2015
Ke stažení nebo přečtení zde -http://www.rvccr.cz/casopis-vodni-cesty-a-plavba
Více informací naleznete v časopise Vodní cesty a plavba 3/2015
Ke stažení nebo přečtení zde -http://www.rvccr.cz/casopis-vodni-cesty-a-plavba
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host