plavební informace 2012
Moderátoři: MARIS, vilma, Pepa
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
plavební informace 2012
okopírováno z webu ČSVM:
Plavební informace:
Na PK Modřany zrušen systém sudá lichá. Proplavuje se podle pořadí.
PK Vrané pokud připluje více než 5 plavidel, sudá x lichá neplatí.
PK Štěchovice beze změny, platí sudá x lichá. Jedná se o energetické dílo a nejde s tím oficielně hnout. Po dohodě s obsluhou je však možné proplavení i mimo čas.
Výtah na VD Orlík bude do začátku sezóny rozšířen na 3m.
Od začátku příští sezóny by na celé Vltavě mělo být proplavování od 7 do 19 hodin. Na detailech se ještě pracuje. Problémem je stávající zákoník práce a odbory na Povodí Vltavy. Musí se upravit počty pracovníku atd. Mimo sezónu (od 30.října do 31.dubna) by naopak bylo proplavování zkráceno do 14ti hod. Po této době pouze na objednávku den předem.
PK Smíchov – jistě víte o několika incidentech, které na této PK proběhly během letošního roku. Povodí konečně zaregistrovalo, že situace zde není zrovna idylická a tak dojde k některým změnám, na nichž se pracuje. Dokonce i SPS už zjistila, že je tady letitý problém a řeší co s tím. Prosím všechny o dokumentaci případných incidentů, v případě, že dojde k plavební nehodě, neopouštět PK a volat Policii. SPS nemá služby a ve dnech pracovního klidu nemá nikdo pohotovost na řešení plavebních nehod. Čím je SPS vlastně k ničemu. Upozorňuji, že podle současného znění ŘPB mají plavidla OLD přednost nejen při vplouvání, ale i při proplavování. Pokoušíme se to změnit, ale je to běh na dlouhou trať.
Na příští rok nejsou naplánovány žádné plavební odstávky na Vltavě a dolním Labi. Na horním Labi bude odstávka Hradištko a Lysá od 17.9. , pak Týnec a Velký Osek
Spolupracujeme s ŘVC na revizi a budování nových čekacích stání u PK. V přípravě je čekací stání pod PK Štvanice. Tímto chci poděkovat současnému řediteli ŘVC J.S. za skvělou spolupráci. Máme rozpracováno spoustu projektů ke zkvalitnění plavby malých plavidel. Nebudu o nich zatím mluvit, aby se to nezakřiklo.
Používání přívěsných motorů starších 25ti let, nebo registrace motorů vyrobených před rokem 2004:
- Pracujeme na prolomení nesmyslu z dílny SPS. Toto nemá oporu v žádném ze zákonů v EU ani u nás. Jedná se pouze o vnitřní předpis SPS. Pokud začnete ne SPS vyhrožovat soudem, najednou to neplatí.
- Další možností je registrovat plavidlo v jiném státě EU. Perfektně funguje Slovensko.
Plavební informace:
Na PK Modřany zrušen systém sudá lichá. Proplavuje se podle pořadí.
PK Vrané pokud připluje více než 5 plavidel, sudá x lichá neplatí.
PK Štěchovice beze změny, platí sudá x lichá. Jedná se o energetické dílo a nejde s tím oficielně hnout. Po dohodě s obsluhou je však možné proplavení i mimo čas.
Výtah na VD Orlík bude do začátku sezóny rozšířen na 3m.
Od začátku příští sezóny by na celé Vltavě mělo být proplavování od 7 do 19 hodin. Na detailech se ještě pracuje. Problémem je stávající zákoník práce a odbory na Povodí Vltavy. Musí se upravit počty pracovníku atd. Mimo sezónu (od 30.října do 31.dubna) by naopak bylo proplavování zkráceno do 14ti hod. Po této době pouze na objednávku den předem.
PK Smíchov – jistě víte o několika incidentech, které na této PK proběhly během letošního roku. Povodí konečně zaregistrovalo, že situace zde není zrovna idylická a tak dojde k některým změnám, na nichž se pracuje. Dokonce i SPS už zjistila, že je tady letitý problém a řeší co s tím. Prosím všechny o dokumentaci případných incidentů, v případě, že dojde k plavební nehodě, neopouštět PK a volat Policii. SPS nemá služby a ve dnech pracovního klidu nemá nikdo pohotovost na řešení plavebních nehod. Čím je SPS vlastně k ničemu. Upozorňuji, že podle současného znění ŘPB mají plavidla OLD přednost nejen při vplouvání, ale i při proplavování. Pokoušíme se to změnit, ale je to běh na dlouhou trať.
Na příští rok nejsou naplánovány žádné plavební odstávky na Vltavě a dolním Labi. Na horním Labi bude odstávka Hradištko a Lysá od 17.9. , pak Týnec a Velký Osek
Spolupracujeme s ŘVC na revizi a budování nových čekacích stání u PK. V přípravě je čekací stání pod PK Štvanice. Tímto chci poděkovat současnému řediteli ŘVC J.S. za skvělou spolupráci. Máme rozpracováno spoustu projektů ke zkvalitnění plavby malých plavidel. Nebudu o nich zatím mluvit, aby se to nezakřiklo.
Používání přívěsných motorů starších 25ti let, nebo registrace motorů vyrobených před rokem 2004:
- Pracujeme na prolomení nesmyslu z dílny SPS. Toto nemá oporu v žádném ze zákonů v EU ani u nás. Jedná se pouze o vnitřní předpis SPS. Pokud začnete ne SPS vyhrožovat soudem, najednou to neplatí.
- Další možností je registrovat plavidlo v jiném státě EU. Perfektně funguje Slovensko.
- fishmaster
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 755
- Registrován: úte bře 09, 2010 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Libčice na Vltavou
- Dzordzo
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 76
- Registrován: čtv lis 11, 2010 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: loď
Asi odpovim za Davida, na Smíchově vloni zmačnul "parník" pět lodí, de-facto na příkaz nasr... komorníka. Protože po téměř 4hodinovém čekání
je nacpal do poslední mezery, na základě telefonátů z ředitelstvím Povodí atd. Měli ale všichni hoši smůlu, jak kapitán tak komorník, protože jeden ze zmačknutejch byl tehdy zástupce ředitele ŘVC a poradce ministra dopravy pro lodní dopravu.... Takže se to začlo řešit jinak než obvyklým zametením pod koberec......
Všechny problémy na Smíchově jsou způsobeny komornicko-parníkářskou mafií, dělánim tzv. "koleček" kdy se na dolní vodě zcela naplní komora osobníma loděma, po vykomorování jedou udělat kolečko pod Vyšehrad, přičemž komora na ně čeká, i když dole stojí další čekající a měl by čas to otočit. Pak se celá komora zase napní a vypustí. To trvá cca 2,5 hodiny. Pod komorou je už ale další parta osobních lodí, kteří celou vopičárnu opakují. Ostatní lodě tak nemají i několik hodin možnost proplutí......
Takže se nád pod Smíchovem loni postupně sešlo 19 malých plavidel, která se nemají kde chytit a čekali přes 3 hodiny...
Ovšem podle Povodí je všechno v pořádku, nic takového se tam neděje....


Všechny problémy na Smíchově jsou způsobeny komornicko-parníkářskou mafií, dělánim tzv. "koleček" kdy se na dolní vodě zcela naplní komora osobníma loděma, po vykomorování jedou udělat kolečko pod Vyšehrad, přičemž komora na ně čeká, i když dole stojí další čekající a měl by čas to otočit. Pak se celá komora zase napní a vypustí. To trvá cca 2,5 hodiny. Pod komorou je už ale další parta osobních lodí, kteří celou vopičárnu opakují. Ostatní lodě tak nemají i několik hodin možnost proplutí......

Takže se nád pod Smíchovem loni postupně sešlo 19 malých plavidel, která se nemají kde chytit a čekali přes 3 hodiny...

Ovšem podle Povodí je všechno v pořádku, nic takového se tam neděje....

- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2098
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 40
- Bydliště: Ústí-Brná
Je pravda,že je to tam někdy hustý. Já z Prahy odplouvám raději tak na devátou to je ještě klid. Ale do Prahy přplouvám ta kolem oběda a to tam je už frmol. Ale od té doby co mám tuto loď tak takové problémy nemám. Pokaždé když si zavolám tak je komorník slušnej a vždy mě umístí .Stalo se mi,že mi dal přednost před parníkem kterej se blížil a zařčal na mě troubit a ukazoval ať uhnu. Ale já měl souhlas tak jsem naplul. takže jsme tam byly čtyří lodě a on ten parník nechal dole čekat. Chtěl bych slyšet co kecal ve vysílačce. To samé před Smíchovskou komorou .Když jsem měl 5ti metrový člun a vyvázal se na levé straně kde vlastně můžu tak mě parníkáři vyhnali na druhou stranu.. Teď co má tuto loď tak se tam vážu normálně a už žádný problém,že by mě vyhazovali.
Naposledy upravil(a) geus dne pát úno 03, 2012 10:36 am, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
Také jsem měl na Smíchovské komoře problémy. Vždy velmi dlouhá čekací doba (komorníci tomu říkají, že teď pojede "konvoj" a že se tam už nic nevejde.
Když jsme se pak do komory směrem nahoru dostali, tak jsme byli až u vrat, bez slušného úvazu.
Jednou jsme stoupali a osobní loď Kotva před námi měla celou dobu puštěný motor. Výfuky má dozadu a my slzeli a vykašlávali saze ještě odpoledne na Slapech.
Jindy to nahoře před námi stojící loď odpíchla při výjezdu z komory tak razantně, že jsme na vlně za ní, co se odrážela od vrat, skákali jedna loď přes druhou.
Je to tam stresoidní a nerad tam jezdím.
Jednání komorníků v předchozích letech jsem vnímal jako neochotné. Řekl mi třeba, že vůbec neví kdy nás proplaví a ať zavoláme za hodinu.... Loni sice po telefonu mluvil ochotně, ale stejně jsme čekali 2 hodiny.
Když jsme se pak do komory směrem nahoru dostali, tak jsme byli až u vrat, bez slušného úvazu.
Jednou jsme stoupali a osobní loď Kotva před námi měla celou dobu puštěný motor. Výfuky má dozadu a my slzeli a vykašlávali saze ještě odpoledne na Slapech.
Jindy to nahoře před námi stojící loď odpíchla při výjezdu z komory tak razantně, že jsme na vlně za ní, co se odrážela od vrat, skákali jedna loď přes druhou.
Je to tam stresoidní a nerad tam jezdím.
Jednání komorníků v předchozích letech jsem vnímal jako neochotné. Řekl mi třeba, že vůbec neví kdy nás proplaví a ať zavoláme za hodinu.... Loni sice po telefonu mluvil ochotně, ale stejně jsme čekali 2 hodiny.

-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
- Dzordzo
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 76
- Registrován: čtv lis 11, 2010 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: loď
No Staroměstská komora je v plánu, dokonce už existuje projekt a světe div se, byly by na to i peníze. Neřešitelný problém jsou památkáři, i když by vlastně splynula s okolím. Žádný velín, nic co by čouhalo, byla by samoobslužná. Umístění by bylo u dolního vjezdu do kanálu Smíchovské komory. Pouze by se zkrátil jez a postavila stejná zeď, jako ta vedle...
Ale spíš budu už mít fousy až na zem, až se spletou památkáři a daj svolení....

Ale spíš budu už mít fousy až na zem, až se spletou památkáři a daj svolení....

-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
- ondra
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 392
- Registrován: stř zář 12, 2007 2:00 am
- Reputace: 3
- Bydliště: soutok Labe s Vltavou
Z webu ŘVC
Tiskové zprávy
Vltava v Praze dostane nový rozměr
06.03.2012
Praha, 6. března 2012 – Včera se na pražské radnici uskutečnilo přelomové jednání. Zástupci Magistrátu hlavního města Prahy a Ředitelství vodních cest ČR na společném jednání odstartovali novou spolupráci, jejímž výsledkem by mělo být lepší využití příležitostí, které Praze dává Vltava a její okolí. Z novinek se budou těšit nejen turisté, ale i Pražané.
Jednání, kterého se zúčastnil Jan Skalický pověřený řízením ŘVC ČR a za město Aleksandra Udženija, radní pro správu majetku a podporu podnikání a členka Výboru pro dopravu, ředitel Odboru městského investora Jan Beránek a Vladimír Schmalz, předseda Výboru pro územní rozvoj HMP, proběhlo v přátelské atmosféře. Obě strany se shodly na záměru zvýšit atraktivitu Vltavy a jejího nejbližšího okolí.
Paní radní Udženija k tomu řekla: „Vltava je tepnou Prahy, kterou musíme po vzoru ostatních evropských měst využít. Jsem velmi ráda, že to pan ředitel Skalický vidí obdobně a k problematice přistupuje aktivně a s velikým úsilím. Věřím, že se nám společným postupem povede realizovat klíčové projekty, které přinesou další impulz k rozvoji vodní dopravy i ke zkulturnění náplavek.“
Zrychlení a větší efektivitu při řešení nových projektů by měla přinést společná odborná pracovní skupina, která zajistí zejména koordinaci městských a státních investic a pomůže při hledání optimálních řešení projektů jak z pohledu plavby, tak i z pohledu města. Měla by tak vzniknout nová přístaviště a k nim odpovídající prostředí náplavek. Důležitá je také otázka řešení situace nejpřetíženější plavební komory ve střední Evropě. K tomu nám řekl Jan Skalický: “Plavební komora Smíchov je opravdu extrémně přetížená. Vzhledem k tomu, že při proplavení mají velké lodě přednost, stává se, že malé ve špičce čekají až několik hodin. Nemluvě o kolizních situacích, které vznikají uvnitř komory, kde je dohromady několik velkých a malých lodí najednou. Společným úsilím najdeme řešení. Dnes jsme se shodli na technických předpokladech stavby nové plavební komory v těsné blízkosti té stávající. Tím se situace výrazně zklidní.“ Nová plavební komora bude menší a pomůže lodím překonat Staroměstský jez. K překonání Šítkovského jezu bude sloužit dnes již funkční zdymadlo u Mánesa. Nyní bude předložen návrh do Výboru pro územní rozvoj a vše bude směřováno tak, aby při realizaci mohly být využity i prostředky z fondů EU.
Tiskové zprávy
Vltava v Praze dostane nový rozměr
06.03.2012
Praha, 6. března 2012 – Včera se na pražské radnici uskutečnilo přelomové jednání. Zástupci Magistrátu hlavního města Prahy a Ředitelství vodních cest ČR na společném jednání odstartovali novou spolupráci, jejímž výsledkem by mělo být lepší využití příležitostí, které Praze dává Vltava a její okolí. Z novinek se budou těšit nejen turisté, ale i Pražané.
Jednání, kterého se zúčastnil Jan Skalický pověřený řízením ŘVC ČR a za město Aleksandra Udženija, radní pro správu majetku a podporu podnikání a členka Výboru pro dopravu, ředitel Odboru městského investora Jan Beránek a Vladimír Schmalz, předseda Výboru pro územní rozvoj HMP, proběhlo v přátelské atmosféře. Obě strany se shodly na záměru zvýšit atraktivitu Vltavy a jejího nejbližšího okolí.
Paní radní Udženija k tomu řekla: „Vltava je tepnou Prahy, kterou musíme po vzoru ostatních evropských měst využít. Jsem velmi ráda, že to pan ředitel Skalický vidí obdobně a k problematice přistupuje aktivně a s velikým úsilím. Věřím, že se nám společným postupem povede realizovat klíčové projekty, které přinesou další impulz k rozvoji vodní dopravy i ke zkulturnění náplavek.“
Zrychlení a větší efektivitu při řešení nových projektů by měla přinést společná odborná pracovní skupina, která zajistí zejména koordinaci městských a státních investic a pomůže při hledání optimálních řešení projektů jak z pohledu plavby, tak i z pohledu města. Měla by tak vzniknout nová přístaviště a k nim odpovídající prostředí náplavek. Důležitá je také otázka řešení situace nejpřetíženější plavební komory ve střední Evropě. K tomu nám řekl Jan Skalický: “Plavební komora Smíchov je opravdu extrémně přetížená. Vzhledem k tomu, že při proplavení mají velké lodě přednost, stává se, že malé ve špičce čekají až několik hodin. Nemluvě o kolizních situacích, které vznikají uvnitř komory, kde je dohromady několik velkých a malých lodí najednou. Společným úsilím najdeme řešení. Dnes jsme se shodli na technických předpokladech stavby nové plavební komory v těsné blízkosti té stávající. Tím se situace výrazně zklidní.“ Nová plavební komora bude menší a pomůže lodím překonat Staroměstský jez. K překonání Šítkovského jezu bude sloužit dnes již funkční zdymadlo u Mánesa. Nyní bude předložen návrh do Výboru pro územní rozvoj a vše bude směřováno tak, aby při realizaci mohly být využity i prostředky z fondů EU.
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
david píše:bude to platit, až vyjde příslušná vyhláška, a to se dosud nestalo, pokud se vůbec stane. šmíruj web SPS, třeba se dočkáš
To je tohle? http://www.spspraha.cz/provoz/predpis.a ... 1202&typ=v
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti