ČANY Offshore Cup 2013

Setkání, regaty, výstavy a akce pořádané v souvislosti s jachtingem

Moderátoři: MARIS, vilma, Pepa

Uživatelský avatar
heavy
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 286
Registrován: čtv říj 08, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod heavy » čtv úno 14, 2013 8:52 pm

Teda Bóžo začínáš mi připomínat aspiranta na TOP příspěvků :D.
Pokud by tvůj příspěvek, byl ve smyslu.... Slomotion se hodlá zúčastnit....bral bych to jinak sorry. ;)
Tomas
Uživatelský avatar
bozakafka
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 823
Registrován: úte lis 30, 2010 1:00 am
Reputace: 2
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod bozakafka » pát úno 15, 2013 7:19 am

heavy píše:Teda Bóžo začínáš mi připomínat aspiranta na TOP příspěvků :D.
Pokud by tvůj příspěvek, byl ve smyslu.... Slomotion se hodlá zúčastnit....bral bych to jinak sorry. ;)
Tomas


Jo jo ze Slomousnem bych dojel do cile tri minuty pred startem :D :D :D :sorry: :offtopic:
Uživatelský avatar
capo
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 108
Registrován: čtv srp 19, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod capo » pát úno 15, 2013 9:20 am

Koukal jsem, že yachtnet ve svém standardním vyhledávači nemá Balt. Ale co není může být :-)

U chartrovky uvedené JirkouM jsem nenašel smluvní podmínky. Zajímalo by mne, jestli nemají problém s regatou. Setkal jsem se se smlouvami, kde to výslovně zakazují. Na Baltu jsem smlouvy nikdy neviděl, byl jsem tam zatím jen jako posádka.
Jsou s tím nějaké zkušenosti?
Uživatelský avatar
Zbiry
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 236
Registrován: úte črc 24, 2012 2:00 am
Reputace: 11

Příspěvekod Zbiry » pát úno 15, 2013 9:55 am

capo píše:Koukal jsem, že yachtnet ve svém standardním vyhledávači nemá Balt. Ale co není může být :-)

U chartrovky uvedené JirkouM jsem nenašel smluvní podmínky. Zajímalo by mne, jestli nemají problém s regatou. Setkal jsem se se smlouvami, kde to výslovně zakazují. Na Baltu jsem smlouvy nikdy neviděl, byl jsem tam zatím jen jako posádka.
Jsou s tím nějaké zkušenosti?


Nemám zkušenosti ze zdola. Vždy jsem bral loď v Dánsku. Oproti Jadranu obecně o chlup vyšší cena a malý výběr. Lodě v dobrém stavu. Průkaz MDČR. Taky nemívají nevratné kauce. Prostě kauci chtějí vykešovat. Ale asi to bude společnost od společnosti jiné. Výhoda je. že většina lodí je právě 35-38.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát úno 15, 2013 11:09 am

Libor píše:Dotaz zde do pléna.

Zvažujete někdo ze zdejších se této skutečné offshore regaty zúčastnit?

Hodlám oslovit našeho partnera YachtNet ohledně nabídky lodí..... Tak o kolik lodí bude zájem?


Libore, pôvodne som zvažoval, ale keď napísali skúsený severania ako tam fúka, tak som si povedal že život mi je milší a všade byť nemusím. :lol: Ak mi v Chorvatsku duní Jugo 30-40 uzlov a tam hore to fúka ešte viac, tak to si neviem moc predstaviť, že by som mal s toho pôžitok.
Uživatelský avatar
Stanislav
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 593
Registrován: pát dub 25, 2008 2:00 am
Reputace: 50
Bydliště: moře

Příspěvekod Stanislav » pát úno 15, 2013 11:49 am

Ono tam občas fouká i víc než těch 40, ale to se týká všech moří né? Kdyby byla špatná předpověď tak se závod neodstartuje nebo zastaví.
Standardně počítáme se sílou do 6Bf, a v tom by se na takto velkých lodích mělo plachtit bez problémů.
Uživatelský avatar
Kubajzz
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 13
Registrován: sob črc 11, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: TR Roudnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Kubajzz » pát úno 15, 2013 7:30 pm

Snažím se dát dohromady posádku, zatím jsme tak +- 3.
Tak jak je závod vypsán jsme značně nezpůsobilý (papíry HR nebo žádné, bez závodní licence...).

Takže hledáme kapitána nebo posádku která potřebuje doplnit.

Díky!
Uživatelský avatar
Stanislav
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 593
Registrován: pát dub 25, 2008 2:00 am
Reputace: 50
Bydliště: moře

Příspěvekod Stanislav » ned úno 17, 2013 5:33 pm

papíry HR německá charterovka uzná (můžeš předem ověřit) a závodní licence není problém vyřídit před startem.
Ale snad se s někým spojíš a doplníš posádku svojí nebo někomu.
Ono se toho závodu lidi zatím zbytečně obávají, nějaký start na krev není nutný a potom je to prostě 300 mil dlouhá non stop plavba.
A taktika, špatně vyložená předpověď a další faktory mohou závodníky (ty skutečné) klidně odsunout dozadu. Ony se totiž okruhový závody neplujou v noci :lol:
Uživatelský avatar
jirkaM
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 558
Registrován: stř črc 25, 2007 2:00 am
Reputace: 3

Příspěvekod jirkaM » ned úno 17, 2013 8:00 pm

...cestou je take hodne moznosti kam se schovat. At uz na Rujane, Bornholmu nebo v jiznim Svedsku. A zimy bych se v tomhle terminu taky nebal.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9346
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 191
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » úte úno 19, 2013 4:16 pm

Denis píše:
Libore, pôvodne som zvažoval, ale keď napísali skúsený severania ako tam fúka....


Škoda. S tebou jsem počítal ;)


Takže čas kvapí a kdo dřív přijde......znáte to. Nakonec je problém obsadit loď.

Rozhodli jsme se hájit barvy tohoto portálu na této akci a uspět co nejlépe.

Loď X 37 je zabukovaná v Heiligenhafenu od 21.9.-27.9.2013. Přijet a přespat lze už z pátka 20. na sobotu 21. za paušálm 50,-EUR/loď.
Check in v sobotu od 7:00

Loď má 7 kójí. Momentálně jsou 2 místa na 100% obsazená. Další 3 v jednání. Zbývají 2 zcela volná.

Nabízíme účast 2-5 lidem co chtějí tuto regatu v barvách JI jet.
Náklady se dělí rovným dílem. Loď na tento týden máme za 1438,-EUR.

kubajzzi pošli mi tvůj Skype, dáme řeč a třeba to dohodneme....
Uživatelský avatar
RACEK
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1114
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 100
Bydliště: Praha

Příspěvekod RACEK » úte úno 19, 2013 5:14 pm

Na Bornholm jsem plul mnohokrát a to z Německa, Švédska i Polska. Byl jsem tam většinou v létě, nejpozději v půlce září. Počasí velice stabilní, bez nějakých rychlých změn. Předpověď sedí i na několik dní dopředu. Větru a vln, bych se tedy nebál.
Při výběru lodě, bych přemýšlel o lodi s přídavným topením, protože noci už budou chladnější. Sebou bych si vzal teplou čepici a rukavice.

Jediné, co mě přijde škoda, je Bornholm obeplout a neprozkoumat.

Pro výběr možných přístavů, a pro další plánování plaveb na Baltu přidávám odkaz

http://www.sejlerens.com/
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9346
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 191
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » úte úno 19, 2013 9:42 pm

Racku tomu rozumím, ale tentokrát Bornholm jen poslouží místo otočné bójky...
Poznávací plavby to tentokrát nejsou.

Jinak dík za odkaz.


Přátelé, děkuji za ohlasy. Bylo to velmi rychlé.
Posádka je komplet. Tedy přesně 4 závazně a 3 se ještě dojednávají. Pokud by někdo z nich nejel, ozvu se s nabídkou místa.

Jinak by neměl být pro nikoho problém postavit svou posádku. Není to až tak náročné. Lodě jsou. Info k regatě podá Standa. Co budu vědět sdělím, předám taky.
Uživatelský avatar
Stanislav
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 593
Registrován: pát dub 25, 2008 2:00 am
Reputace: 50
Bydliště: moře

Příspěvekod Stanislav » čtv úno 21, 2013 8:56 am

včera při pravidelném posezeni jsme probírali složení posádky ČANY a zjistili jsme že máme kapitány navíc. Tak pokud chcete někdo jet napište. Kluci za to nic nechtěji - podílejí se na všech nákladech s pronájmem atd. s ostatními. Tak že žádné najímání kapitána, ale spoluplavba.
Uživatelský avatar
smucek
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 250
Registrován: pát črc 03, 2009 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Sobotka

Příspěvekod smucek » čtv úno 21, 2013 12:45 pm

Tak to já bych se Stando přihlásil.
Uživatelský avatar
Stanislav
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 593
Registrován: pát dub 25, 2008 2:00 am
Reputace: 50
Bydliště: moře

Příspěvekod Stanislav » čtv úno 21, 2013 12:52 pm

Tak to jsi druhej nahlášenej od rána :good: Tak že jste 3 a myslím že se ještě někdo přidá. :D
Uživatelský avatar
Stanislav
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 593
Registrován: pát dub 25, 2008 2:00 am
Reputace: 50
Bydliště: moře

Příspěvekod Stanislav » čtv bře 21, 2013 9:04 am

Tak se to hezky posouvá, je už 6 posádek a formují se další. V debatách o přípravě jsme včera narazili na zajímavý problém který možná bude řešít víc lodí. Když se jezdí rozjíždky přes den a večer je loď v přístavu tak nehrozí že vycucnete baterie. Ale tady bude závod trvat cca 2-3 dny. Baterie asi zvládnou bežné svícení + přístroje, ale pokud poběží PC (a to vozí dnes skoro každý) v lodní aku tak může být brzy prázdno. A tady začíná ten zádrhel. Na lodi budou umístěny sledovače polohy a ty sledují i případné nastartování motoru. A protože nedokážeme rozlišit použití motoru k dobíjení nebo k pohonu, je startování motoru v průběhu závodu striktně zakázáno. Tak prosím závodníky aby to vzali v potaz a ušetřily rozhodčímu smutnou povinost někoho diskvalifikovat.
Jenom pro připomenutí - stále jsou volná místa v posádkách a vznikají další a pokud vím tak JI zatím postavilo jenom jednu posádku (Jeryx, Libor, Svobodak a spol.) a to mi příjde na počet přispivatelů do JI jako málo. (prosím vynechejte přízpěvky proč se Vám nechce, proč nemůžete, atd. kdo chce hledá možnosti, kdo nechce hledá výmluvy)
Uživatelský avatar
Svobodak
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 756
Registrován: čtv led 24, 2008 1:00 am
Reputace: 46
Bydliště: olomoucko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Svobodak » čtv bře 21, 2013 9:20 am

Myslim, ze pro nasi posadku umim problem s nedostatkem stavy pomerne lehce vyresit a urcite nebudu sam ;) .
Budiz mi napomocen kanystrik benzinu a dani neco rambajzu, smradu a cmoudiku.

Pavel
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2450
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 87

Příspěvekod jerryx » pát bře 22, 2013 3:03 pm

2 standa:
to mi prijde jako pekna kravina nesmet nabijet :-( ... nevim v jakem stavu jsou lode v reichu, ale pri horsich baterkach staci mit zapnutou den vysilacku.
budou jeste nejake dalsi smernice k zavodu ? ve stavajicim vypsani jsem nic nenasel, ale ve vseobecnych zavodnich pravidlech je, ze smernice k zavodu mohou
povolit motor ci jiny pohon, kdyz se neziska vyhoda v rozjizdce - takhle nejak to tam je, nemam pred sebou, takze nemuzu citovat presne. je to tusim ve vyjimkach.
coz tedy znamena, ze kdyz nebudou upravujici smernice, ktere toto povoli, tak budu vyhozen kdykoliv motor zapnu, to znamena i napr. kdyz pomoci motoru vyzvednu
nekoho vypadleho ;-) - sice budu jednat spravne, ale muzu jet domu, protoze kdyz nebude reseno, tak musim byt DQ a to i tehdy, kdyz se rozhodci smiluji,
protoze staci dalsi pripadny protest na jejich rozhodnuti ....

nezlob se na me, ale neni to zadny mistrovstvi sveta, ale jen mala regatka. a tudiz by motor mel byt povolen dle te vyjimky v pravidlech (nesmi se ziskat vyhoda)
a nechat to zavodnickem FAIR PLAY a samozrejme pripadnych protestech. myslim, ze obzvlast, kdyz budou ty sledovace polohy, tak neni zas takovy problem pri
protestu prokazat, ze se na motor jelo.

takhle striktni zakaz pri delsi plavbe vede jen ke zvyseni nebezpeci. sam s tim nemam problem, klidne vypnu vse, s nejvetsich zroutu je to lednicka - tu stejne vypinam,
plotter - nepouzivam a VYSILACKA - to je bohuzel ke skode ostatnich a i rozhodcich

mozna se zbytecne rozciluju a maji na baltu opravdu dobre vybavene lode, ale zatim mam zkusenosti tak 40 na 60 ... ve prospech spatnych baterek.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » pát bře 22, 2013 3:56 pm

Jsem téhož názoru, jen jako nezúčastněný jsem nechtěl začít. :lol:

Je to blbost. Jedna loď vydrží tři dny, druhá půl dne. na týden jídlo s sebou, minimum zastávek na nákupy (předpokládám).
U těch důležitějších regat se mechanicky blokovala převodovka, u Velikonočky stačilo zapnutí a vypnutí motoru zahlásit do vysílačky. Pokud organizátoři nepotvrdili, tak telefonem. My jsme měli baterky špičkové, motor jsme nespustili ani jednou, o ostatních kolem jsme přesně věděli kdy jej mají a nemají puštěný.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1725
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 102
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » pát bře 22, 2013 6:14 pm

Účastnil jsem před pár lety České námořní rallye a Poháru NIKÉ.

Oba závody patří/patřily ke špičce českého námořního jachtingu, včetně zaštítění ČANY.

V obou závodech bylo povoleno nastartovat motor pro dobíjení baterií. Pochopitelně po předchozím souhlasu (přes VHF) od závodní komise.
Na obou závodech se po večerech vedly diskuze o oprávněnosti možnosti dobíjet baterie.

Odpověď závodní komise byla vždy stejně jasná:

Závodí se na půjčených lodích, závodníci neví v jakém stavu jsou jejich baterie.
To bylo i u Poháru NIKÉ, kde pár špičkových lodí byly soukromé závodní speciály. Většina lodí byly charterovky.
Uživatelský avatar
Stanislav
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 593
Registrován: pát dub 25, 2008 2:00 am
Reputace: 50
Bydliště: moře

Příspěvekod Stanislav » sob bře 23, 2013 10:16 am

Zákaz používat motor během závodu k získání výhody. Jasně. Ale jak kontrolovat že se motor používá pouze k dobití aku? Co když to použije třeba při manipulaci s plachtami? Jak to máme poznat a rozlišit? Je to plavba v délce cca 300 mil. Z taktických důvodů se posádky mohou rozprchnout na velké vzdálenosti od sebe. Spojení přes VHF při těchto vzdálenostech je nesmysl, o mobilu si nechte zdát. Zapomeňte na Jadranské regaty, nevím jestli se tam jede některá v této délce non-stop, ale asi by bylo lepší kdyby jste se poohlédli na závody typu Fastnet, Sydney -Hobart, atd. Blokovat převodovku - o tom jsme uvažovali, ale to by se muselo dělat až po vyplutí lodí před marínu, pokud bych to udělal v marině tak mne čeká manipulovat loděmi v marině pomocí člunů a to mi nepřijde jako šťastné řešení. (trvá to dlouho, je potřeba mít čluny dva se silným motorem) Ono ani těch lodí nakonec asi nebude tak málo, začínají se ozývat domácí a to jsme ještě v Německu závod neprezentovali (dokončuje se překlad vypsání závodu) Stejná situace je v Polsku (tam to dáme v anglickém překladu).
Jeryxi - když se řekne že se může používat motor v průběhu závodu znamená to že se zříkáš protestu kdyby jsi někoho z použití motoru podezříval? Když se na to shodne většina posádek (českých) tak vsadíme na poctivost. Ale potom si nikdo nesmí na tento problém dodatečně stěžovat a tvrdit že někdo použil motor a byl proto lepší. (na Jadranu se dříve protestovalo dost a nadělalo to dost zlé krve, v poslední době to moc nesleduju, jedná se okruhový jachting kde jede hejno pohromadě a rozhodčí s nima, tady to bude opravdu jiné) Nebráníme se diskusi, snažime se stanovit rovné podmínky pro všechny. Podněty vítány.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9346
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 191
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » sob bře 23, 2013 11:24 am

Není to nic proti ničemu.
Co to řešit malou elektrocentrálou (např. Honda) jako navrhoval Svobodak....
Uživatelský avatar
Vicky7
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 276
Registrován: úte dub 26, 2011 2:00 am
Reputace: 28

Příspěvekod Vicky7 » sob bře 23, 2013 5:04 pm

Libor: Omlouvám se za menší rýpnutí, ale není elektrocentrála od Hondy jediná elektrocentrála, která se dá přenášet a je tak tedy vhodná pro jachtaře? :D to by pak znamenalo, že by si ji všichni startující museli pořídit.. řekni Libore, kolik dostaneš procent z prodeje pro tento závod o majitele, je to přeci česká firma? :D (samozřejmě vtipkuji, jen si myslím, že elektrocentrála by to sice hezky suplovala, ale charterovky ji neposkytují a ne každý ji má...) takže tohle se asi nevyřeší.... :(
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9346
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 191
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » sob bře 23, 2013 5:21 pm

Nemám z toho nic a je mi to jedno jak to bude kdo řešit. Nabíječka na kličku, solární kufřík Gorilla...
Honda mě jen napadla pro své kompaktní rozměry. Někdo ji má, někdo ví kde půjčit...

Je to jen jedna z variant řešení problému. Každý se musí postarat jak umí. Třeba rezervní baterie pro nabíjení nejnutnějšího softu..

Kolik toho je asi tak potřeba ..... na 3 dny Nonstop? Nejvíce si asi vezmou pozičky...
Uživatelský avatar
Vicky7
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 276
Registrován: úte dub 26, 2011 2:00 am
Reputace: 28

Příspěvekod Vicky7 » sob bře 23, 2013 6:08 pm

Když se to oholí, tak jsou to jen pozičky, občas zapnuté GPS a radio... zbytek se dá obstarat přes vlastní svícení (chůze po kajutách)..
No mě to může být jedno.. bohužel se mi to kryje s Tall Shipem ve Středomoří... :-/

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti