Ulevilo se mi, kdyz vidim, ze se diskuze zklidnila

Budu se proto snazit komentar stylizovat prisne vecne...
Tocime se porad okolo 2 hlavnich rovin:
1) Co chtel poradatel rict definovanim otocnych bodu Golac a Zverinac
Tady si uz dovolim zaver shrnout.
Chtel (se "znalosti" predpovedi pocasi) aby lodi pluly chranenym kanalem, nicmene trat nedefinoval presne (chybel bod levobokem) a proto vznikly nejasnosti. Ukazani trasy na mape pri rozprave na jasnosti tedy nepridalo.
a z toho vyplynul bod 2)
Jaka je spravna trasa (trasy) odpovidajici pravidlum i v tomto pripade (nestastneho zadani otocnych bodu)?
Tady zaver porad jeste nemame.
V pravidlech neni definovana
obeplouvana znacka . Slovo
obeplouvana v bode (b) clanku 28.1 je proto popisne a necini rozdil mezi
znackou a
obeplouvanou znackou. "Obeplout" by se mely "obe". Vzdy tedy plati a) i b).
Pokud ovsem je mozne pravidlo 28.1 pouzit a to v tomto spornem "tvaru trasy" mozne logicky neni.
t0m píše:Nejsem zádný závodník ani odborník na pravidla, ale když si pozorně přečtu článek 28.1
vidím, že (napnutý provázek...)
(a) leží na požadované straně každé značky,
(b) dotýká se každé obeplouvané značky, ...
Jinými slovy (a) musí platit vždy a (b) jen určuje, které značky jsou obeplouvané a které nikoli.
Takže značky v Otravově příkladu 1 nejsou obeplouvané a tudíž se jich provázek nedotýká
a značky v příkladu 2 jsou obeplouvané.
Při aplikaci článku 28.1 na plachetní směrnice 2. etapy MR2010 v kategorii ORC je Silba PB obeplouvanou značkou (provázek se jí dotýká) a Golac PB a Zverinac PB pouze značkami (provázek se nedotkne).
Primou logickou aplikaci je pak uvaha o "obepluti" Silby na startovni care.
Je jasne, ze je to dotazeni "ad absurdum", ale v dane situaci je stejne platne jako pouziti provazku. Pak by uz teprve nemelo smysl zabyvat se vzdalenosti od prujezdniho bodu.
jerryx píše: takze je-li me uvazovani spravne, tak jde jen o to v jake vzdalenosti obeplouvat kontrolni bod (opet by mohl rict karlos, je-li tomu tak) a to tvrdim, ze nikde psano neni. a neni tedy prekazkou obepluji-li jeste dalsi ostrovy mezi tim. argument, ktery zde uz zaznel, ze lode musi byt videt pro kontrolu je nesmyslny, to bych napriklad za mlhy musel doslova lizat breh a kdo vi jestli by me stejne uvideli, navic pro kontrolu prujezdu se delaji prujezdove body (tj. jeden levobokem a druhy pravobokem), podobne jako tomu bylo s pomocnym cilem ...
Dokud nebude obecne prijatelny vyklad pravidel na tuto situaci, je posuzovani "spravnosti" stale jen v osobni rovine bez jasneho viteze. Nekomu prijde spravne dodrzet "substance over form" a bude proto hledat argumenty v pravidlech ci logice, nekomu prijde prirozene uprednostnit taktiku a i on pak pro sve reseni bude hledat takove argumenty.
Myslim, ze zrovna VOR je spise prikladem jednoznacne vypsane trasy nez jednoho nebo druheho nazoru...