plavební informace 2012

Setkání, regaty, výstavy a akce pořádané v souvislosti s jachtingem

Moderátoři: MARIS, vilma, Pepa

Uživatelský avatar
Martin88
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 726
Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Praha

Příspěvekod Martin88 » pon kvě 21, 2012 12:35 pm

Tak jsem se byl v uplynulých 3 týdnech 2x podívat do Smíchovské komory, jestli bych třeba nezkouknul Karlův most a pak se vrátil do Braníka.
Nezkouknul.
Poprvé jsem připlul ke komoře,zrovna když poušteli parníky na dolní vodu.Čekal jsem sám na horní vodě, vyvázaný vlevo, po chvíli se k červenému světlu přidalo zelené, tak jsem se začal těšit.Po čvtrt hodině zelená zase zhasla,přijel parník,vyvázal se u Jazzdocku a když jsem viděl přijiždět další parník, tak jsem to vzdal.
Podruhé jsem připlul ke komoře, do které vplouval poslední parník, místa mraky, svítila zelená a když jsem byl na úrovni mostu na ostrov, přepli mi na červenou a zavřeli vrata.
Smíchov asi není pro malé lodě.
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » pon kvě 21, 2012 12:53 pm

To víš tahle komora není zadarmo, a to ani pro velký :whist:
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pon kvě 21, 2012 1:12 pm

No to musíš plavat parníku za prdelí a ne se poflakovat u jezu. :lol:
Tedy čekat v bazénu před komorou.
Případně je taky dobrý se na komoře telefónem nameldovat, co jako že chceš. Vono jim to totiž většinou nedojde, že chceš proplavit. :hmm:
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » pon kvě 21, 2012 1:27 pm

Jo, a připrav si dárkový koš! :lol:
Uživatelský avatar
Pitrs
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 116
Registrován: ned úno 12, 2006 9:06 am
Reputace: 0

Příspěvekod Pitrs » pon kvě 21, 2012 7:39 pm

Já se jich musím zastat,zatím jsem se tudy proplavoval dvakrát,pokaždé jsem se nahlásil telefonem a čekal jsem při obou plavbách do 15 min.Poprvé byla v komoře tlačenice,po nás připluly ještě další velké,my byli vyvázaní k boku Čechie,což sami nabídli, a proplavení jsme si krátili tlacháním s její posádkou,takže naprostá pohoda,podruhé jsme měli komoru sami pro sebe s Odrou,na ní jsme čekali asi 10 min,než připluje.Takže mé zkušenosti zatím suprové.Doufám,že jsem si to teď nezakřikl a že tam za měsíc nevykysnu. :)
Uživatelský avatar
David11
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 6
Registrován: pon kvě 20, 2013 2:00 am
Reputace: 0

VD Smíchov

Příspěvekod David11 » pon kvě 20, 2013 9:33 pm

Bohužel hazíte špínu na lidi,který vám nechtěj dělat problem v proplavení ale bohužel na VD Smíchov se komorník nikdy nezavděčí všem . Jelikož sem toho spoustu zažil mam mnoho zažitku a kdybych se tu měl rozepsat tak tu veřim že změníte nazor a zjistite ze 70% problemu zpusobi vudci maleho plavidla . A možná i v nehodach sportovcu ne vzdy muze komornik a osobni lod :) ale treba alkohol u sportovcu .
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » úte kvě 21, 2013 10:01 am

No nevím,ale JÁ tam nikdy problémy neměl. Vždy se nahlásím,většínou mi řekne kdy a po kom mám vplout a kam se postavit. Potom mě už žádný parník nezajímá najedu vyvážu a šmitec. Už prostě nemá šanci mě z komory vyhnat. Vždy to řídí komorník né tramvajáci :gun:
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » úte kvě 21, 2013 10:36 am

Taky si nestěžuju a ještě dodávám, že se to za posledních let na komorách hodně zlepšilo. To, ale neznamená, že dál není zlepšovat co.

Např. zrovna Smíchov má nandané komunikační zařízení, včetně mikrofonů, po celé komoře a i dole pod vratama, ale nikdy jsem žádného z obsluhy neslyšel, že by třeba laskavě oznámil, že poslední jede parník XY a za ním můžu do komory já a kam si mám stoupnout. Řeší to vjezdem parníků na červenou, což je proti ŘPB, a pak někdy daj zelenou, někdy ne. Zato zcela určitě vyběhne dělat chytrýho, když si někdo drží metrákovou loďku za žebřík.

Na Podbabě pro změnu jeden komorník silně prská když vystoupíš z lodě na komoru za účelem jejího vyvázání, ačkoli tohle zrovna ŘPB dovoluje.

Pokud jde o averzi parníkářů a komorníků vůči nalité bandě „sportovců“ v komoře, ani se jim nedivím a taky proto daleko nejradši plavu sólo. To udělám 14 komor za den, přestože plavu pouze důstojnou rychlostí
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » úte kvě 21, 2013 12:27 pm

Možná jsem měl vždy štěstí,že byli ochotní. A je pravda,že raději jezdím dolu hned ráno tak na 8-9 to je klídek. Nahoru bohužel tak kolem 12. A sám Davide víš,že když tam někdy do komor najede pár přiblbel s malejma loděma honem rychle a každej zabere místo cik cak a rozestupy ,že se do nich nevejdeš s velkou ocelovkou tak jsi taky naštvanej. A pak se bojej že do nich ťukneš. On mylým člunem se vyváže všude.
Uživatelský avatar
David11
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 6
Registrován: pon kvě 20, 2013 2:00 am
Reputace: 0

VD Smíchov

Příspěvekod David11 » úte kvě 21, 2013 5:59 pm

Např. zrovna Smíchov má nandané komunikační zařízení, včetně mikrofonů, po celé komoře

V nedeli se toto zarizeni pouzilo a stejne to nepomohlo ve stredni komore byli 4 osobni lode na vjezdu do stredni komory svitila uz cervena vrata se zavirali a stejne vudce jednoho nejmenovaneho (vetsiho)plavidla tam suverene vjel a ikdyz obsluha ho zadala aby zustal v male komore ktera byla jen pro sportovni plavidla jen tento clovek to ignoroval !!! Pote jeste predjizdel osobni lode v komore zrovna kdyz se odvazovali , aby vyjeli :)

Vystup lidi na komoru : je sporny jelikoz spousta lidi z clunu si tam chodi vykonat svou potrebu a nebo si tam venci psy :-)

Zebrik : Zebrik slouzi jak pro obsluhu komory pri opravach ci odstavce tak pro sportovce aby vylezli a prehodili si provaz na nejblizsi pachole . Ale na Smichove byl uz nekolikrat vytrzen a ona oprava netrva 10 minut a stava se to posledni dobou velmi casto ... Pokladam si otazku proc lode povodi vltavy nebo cluny Policie se zvladaj uvazovat na kriz a ostatni sportovci s ti maj problem ?! Az bude zebrik uvazovaci prvek ok ale neni, tak by se to melo respektovat !

Vjezd osobnich lodi na cervenou: je vzdy po domluve mezi obsluhou a urcitou lodi mozna to je proti RPB ale i SPS tot doporucila ze je to asi to nejlepsi co v danou chvily muze byt,aby nedoslo k nehode . Uz sem videl hodnekrat ,kdyz byla zelena a v dolnich vratech se sportovni plavidlo vecpalo k osoboni lodi . Kapitan osobni lode aby nesesrtoval sportovce, tak se musel zastavit a pri vetru se tam pekne omlatil .

Co dal ... Muzu toho hodne vypravet :) videl sem i sportovce vjet do komory proti lodim co zrovna vyjizdeli a stejne se neotocil ale jeste se drze uvazal v komore !
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » úte kvě 21, 2013 6:16 pm

David11: abychom byli konstruktivní, jaká je z pohledu komorníka nejvhodnější strategie vůdce malého plavidla, který se chce co nejrychleji proplavit smíchovskou komorou? Co pro to mám udělat a čím tomu mohu napomoci?
Uživatelský avatar
David11
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 6
Registrován: pon kvě 20, 2013 2:00 am
Reputace: 0

Vd Smíchov

Příspěvekod David11 » úte kvě 21, 2013 6:30 pm

Pokud mozno jezdit mezi 7h az 11:30h a pote mezi 14h az 17h a nebo 21h az 22h po 22hod lze pozadat o jedno proplaveni smerem nahoru . PK Smichov uz nefunguje do 23h ale do 22h posledni sportovni plavidlo muze jet nejpozde nahoru ve 22:45 !!! Dalsi vec mit vysilacku a sledovat provoz , jelikoz situace se meni z minuty na minutu proto telefon nestaci ...

Osobni lode v plouvaji po domluve s oblushou na cervenou a tot opatreni je v souladu s Čl.6.28 11ŘPB .
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » úte kvě 21, 2013 7:38 pm

Díky za tip na proplavovací časy. Považuji za nepravděpodobné, že bych si kvůli jediné komoře v Evropě pořizoval vysílačku, takže se ptám, zda chápu správně: "velká" plavba vplouvá na výzvu, pro malá plavidla poté platí světelná signalizace?
Uživatelský avatar
David11
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 6
Registrován: pon kvě 20, 2013 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod David11 » úte kvě 21, 2013 7:43 pm

Svetelna signalizace samozrejme plati pro obe jak velkou tak malou ... Ale obcas se musi pro bezpecnost jezdit na cervenou jelikoz ne kazdej vudce maleho plavidla dodrzuje ze velke plavidlo ma prednost pri vjezdu do PK ...
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » úte kvě 21, 2013 8:13 pm

Davide, my si nerozumíme. Já chci rady, jak nejsnáze a nejrychleji proplout nejvytíženější komorou v Čechách a Ty, zdá se, obhajuješ tamní praxi. Já na ni neútočím, mně je šumák, protože tamtudy pluji dvakrát, nejvýše čtyřikrát za rok. Já se prostě chci dozvědět, co podle komorníka proplavení urychluje nebo zdržuje. Předpokládej, že jsem příčetný, umím kormidlovat a vázat se a pamatuji si přiměřené množství informací, abych poznal, co znamenají světla, takže:

optimální proplavovací časy - máme

melduji se telefonem, ze které vody chci proplavit

čekám někde v kanálu tak, abych viděl na světla a nepřekážel. Z dolní vody si pamatuji záliv u břehu, z horní nepamatuji, jestli tam nějaké místo pro čekání je

velká plavba vplouvá na červenou na výzvu

A teď chci vědět:

když tam máte naskládanou velkou plavbu, je to tak, že rozsvítíte pro malá plavidla plavební signalizaci?

vyzýváte, případně organizujete naskládání malých plavidel přes blafáky?
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » úte kvě 21, 2013 8:43 pm

Promiň že se ti do toho Felixi pletu, ale když už jste v tom, rád bych se taky něco dozvěděl. Trošku mi to příjde, že se tu zaměňuje přednost velkých plavidel při vplouvání do komory, před předností obecnou, tedy předností toho kdo dřív přijel. Nebo to mám chápat tak, že většina velkých plavidel, plujících v časech nedoporučených Davidem11, mají přednost přiznanou SPS, jsou takto i označená podle Čl.6.29 ŘPB a já tím pádem, nemám nárok proplout v době kdy připlují oni?
Podotýkám, že komorou jen tak neproplouvám, přesto se mi to stát může a rád budu věcně připraven.
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Vd Smíchov

Příspěvekod david » úte kvě 21, 2013 9:54 pm

David11 píše:Osobni lode v plouvaji po domluve s oblushou na cervenou a tot opatreni je v souladu s Čl.6.28 11ŘPB .


Neporušuje tím 6.28a 4 - pokud sign znaky neplní účel?

Tady ho plní, ale pro každého jinak. To by tedy musel komorník stát na ohlaví, jak je to ostatně třeba v NSR běžným zvykem, a dirigovat. Vysílačka je príma, ale těžko si ji každý koupí na dvě proplutí za rok – např. slapský jachtaři.

Že se za žebřík nesmí, to vím taky. Na druhou stranu vázacích prvků dosažitelných z malé lodi je tam málo a že by někdo s otevřeným člunem a lankem 8mm, jehož druhý konec drží v ruce, vytrhl příčku ze žebríku považuju za nesmysl.Od koho jsou zohýbané kříže třeba va Vraném - od sportovní plavby?
Uživatelský avatar
David11
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 6
Registrován: pon kvě 20, 2013 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod David11 » úte kvě 21, 2013 11:26 pm

marks
zkušený harcovník

Meles uplne z cesty chteli ste radu jak proplout rychle a bezpecne kdyz nejsou doporucene casy viz12,13h jelikoz to je standartne komora plna a spousta lodi misto k Vysehradu musi na Stvanici. Lode sice nemaj plamenec v prednosti ale porad maj prednost pred malou plvabnou pokud ti prijede 8 osobaren tak sportovec ma proste smulu a musi cekat na dalsi kolo .

David
Zebrik nemel vytrhle pricky, ale bylo vytrzeni kotveni zebriku ke zdi plavebni komory .

Felix : co zdrzuje kdyz najizdi osobni lode( na zelenou) a sportovec bez vahani tam najede pred parnik a nehodla ho pustit do komory to treba zdrzuje proplouvani ....
Zhorni vody muzes stat po levem boku na zdi nebo na baracku jazz docku .

Pokud je naskladana velka plavba a je bezpecne misto v komore ano pousti se sportovni plavidla. Pro sportovni plavidla ktery si moc neveri tak sou i radeji kdyz sviti cervena a cekaj na zelenou takovej pan.Peknica je zastance 2 semaforu pro velkou plavbu a malou plavbu ...

Ale abych to neak zakoncil vzdy to je o slusne komunikaci ,strilivosti,trosku mysleni a netvrdit komornikovi ze Smichov funguje na sudou a lichou !!!!

Je tezky se tu dohadovat s nekym kdo pluje 2 rocne pres komoru a netusi jak komora ani funguje a nebo v jaky je momentalni kondici .
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » úte kvě 21, 2013 11:40 pm

David11 píše:marks
zkušený harcovník

Meles uplne z cesty chteli ste radu jak proplout rychle a bezpecne kdyz nejsou doporucene casy viz12,13h jelikoz to je standartne komora plna a spousta lodi misto k Vysehradu musi na Stvanici. Lode sice nemaj plamenec v prednosti ale porad maj prednost pred malou plvabnou pokud ti prijede 8 osobaren tak sportovec ma proste smulu a musi cekat na dalsi kolo .

David
Zebrik nemel vytrhle pricky, ale bylo vytrzeni kotveni zebriku ke zdi plavebni komory .

.


že to je o slušnosti, o tom není pochyb - ovšem oboustranné!


a

Malá plavidla mají smůlu pouze z pohledu tvého a některých vůdců velkých plavidel, protože:

Čl. 3
Proplavování malých plavidel plavebními komorami
Provozní hodiny pro proplavování malých plavidel, ve smyslu čl. 9.20 odst. 10 Řádu plavební bezpečnosti, se stanovují pro plavební komoru Kamýk nad Vltavou a Štěchovice. Ostatními plavebními komorami se malá plavidla proplavují v menší skupině, anebo samostatně, nemá-li do jedné hodiny připlout další plavidlo, které by mohlo být proplaveno současně.

a né, že se tam čumí i několik hodin

Dál by mně opravdu zajímalo, které malé plavidlo vytrhlo žebřík z komory a jestli, tak jestli už nebyl uhnilej
Uživatelský avatar
David11
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 6
Registrován: pon kvě 20, 2013 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod David11 » stř kvě 22, 2013 12:19 am

nekolik hodin .)
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » stř kvě 22, 2013 1:40 am

davide D11 informaci o níž píšeš chtěl felix, jako doporučení jsem jí vzal a zároveň jsem chtěl upřesnit něco dalšího.
Na řád plavební společnosti si se začal odvolávat ty, v něm vidím napsáno v Čl.6.28 odst. 3 " Plavba plavebními komorami probíhá v pořadí, v jakém plavidla připlula do míst určených pro čekání plavidel".....Specifikace toho jak mají zaplouvat do komory v případě společného proplavování, toto pořadí ničím neruší, tedy já to v tom nevidím. Odchylky od Čl.6.28 odst. 3 přednost v plavbě plavebními komorami dále specifikuje Čl.6.29.
Doufám, že jsme tímto přešli fázi mletí nesmyslů a můžeme se soustředit na věcnou argumentaci k problematice.
Ještě pro úplnost doplním, co zajímavého dále čtu v řádu plavební společnosti já Čl.6.28 odst. 11 V zájmu bezpečnosti a náležitého pořádku v plavbě, rychlého proplouvání nebo plného využití plavebních komor, může obsluha plavební komory dávat doplňující pokyny, pokud nejsou v rozporu s tímto Řádem.
Snad jsem dostatečně vysvětlil mé pohnutky k dotazu.
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » stř kvě 22, 2013 1:41 am

Uživatelský avatar
David11
:

Teď jsi to zamotal úplně. Jednou píšeš, že velká plavba naplouvá na červenou a na výzvu vysílačkou, já se na to zeptám, jestli tedy po naplutí velké plavby rozsvítíte pro rekreační plavidla zelenou a Ty kontruješ popisem, jak na zelenou vplouvají do komory malá plavidla a pletou se velké plavbě. Tak jak to tedy vlastně je?

Ohledně čekání: chápu, že nejprve vplouvají velká plavidla - jednak mají přednost, druhak je to logické. Chápu, že když naplní komoru, mám na spotbótu smůlu a musím čekat na další kolo. Ale - může se stát, že v průběhu čekání na další kolo se opět nahromadí tolik velkých lodí, že kdyby tam napluly všechny, opět se nevejdu. Jak organizujete pořadí v proplavování v takovémto případě?

A abychom to nezamluvili: jakým způsobem smíchovská komora sděluje malým plavidlům, že do ní již vepluly všechny čekající "velké" lodě a mohou tedy naplouvat malá plavidla?

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů