Státní vlajka-Kam s ní? (Jan Neruda)
Moderátoři: Pepa, windward, vilma
- pecho
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 633
- Registrován: pon zář 03, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: hradecko
vlajky na lodi
Dóóóóbře Lynxi,
Odpovídá to tomu, čemu mě kdysi učili, jak už jsem tu taky někde psal a když bude někdo chtít vyvěsit klubovku, tak na levej sáling, když tam zbude místo. Zdraví Pecho
Odpovídá to tomu, čemu mě kdysi učili, jak už jsem tu taky někde psal a když bude někdo chtít vyvěsit klubovku, tak na levej sáling, když tam zbude místo. Zdraví Pecho
- MARIS
- moderátor
- Příspěvky: 1090
- Registrován: sob říj 21, 2006 2:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: zlínský kraj
- Kontaktovat uživatele:
lodě
To windward,
znovu musím říci,že jsi machr,udělal jsi to nejlepší,cos mohl.Myslím,že Richard podal velmi obšírné vysvětlení,bohužel je nejde konfrontovat s jeho dříve vydanou brožurou,(čert vem toho,komu jsem ji půjčil).
Když nás vozil po štětínském přístavu při křtu jeho NIKÉ II,tak ještě neměl loď otaklovanou,takže nešlo vidět,jak má vyvěšeny vlajky(stejně bych si to už nepamatoval)
Po dnešku nemohu tvrdit,že naše národní vlajka na cizí lodi patří výhradně pod levý sáling,ale tak to mám zažité,a jak nás to tady tvrdilo více uživatelů,používá to většina i cizích lodí.
Tímto se také omlouvám tomu,u koho jsem zpochybnil vyvěšení naší vlajky pod pravým sálingem. MARIS.
Ps.Dovoluji si přiložit fotku se setkání s Richardem v Ostravě při jeho první návštěvě v ČR po roce 1989.

znovu musím říci,že jsi machr,udělal jsi to nejlepší,cos mohl.Myslím,že Richard podal velmi obšírné vysvětlení,bohužel je nejde konfrontovat s jeho dříve vydanou brožurou,(čert vem toho,komu jsem ji půjčil).
Když nás vozil po štětínském přístavu při křtu jeho NIKÉ II,tak ještě neměl loď otaklovanou,takže nešlo vidět,jak má vyvěšeny vlajky(stejně bych si to už nepamatoval)
Po dnešku nemohu tvrdit,že naše národní vlajka na cizí lodi patří výhradně pod levý sáling,ale tak to mám zažité,a jak nás to tady tvrdilo více uživatelů,používá to většina i cizích lodí.
Tímto se také omlouvám tomu,u koho jsem zpochybnil vyvěšení naší vlajky pod pravým sálingem. MARIS.
Ps.Dovoluji si přiložit fotku se setkání s Richardem v Ostravě při jeho první návštěvě v ČR po roce 1989.

- lynx
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 3437
- Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
- Reputace: 405
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj,
o vyvěšování vlajek pojednává také část článku o jachtařské etice a etiketě na stránkách Tomáše Svobody.
Richardův výklad je ale jednoznačnější.
To Pecho: Myslím, že klubovou vlajku je klidně možné vyvěsit pod českou vlajku pod levým salingem. Klub je v hierarchii jistě níže než země.
o vyvěšování vlajek pojednává také část článku o jachtařské etice a etiketě na stránkách Tomáše Svobody.
Richardův výklad je ale jednoznačnější.
To Pecho: Myslím, že klubovou vlajku je klidně možné vyvěsit pod českou vlajku pod levým salingem. Klub je v hierarchii jistě níže než země.
- pecho
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 633
- Registrován: pon zář 03, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: hradecko
vlajky na lodi
To Lynx: tak to jsem vůbec netušil s tím levým sálingem a a hiearchií. (Ale kdyby sis přečetl někde můj příspěvek k tomuto tématu.........)Zdraví Pecho
Tak nějak si představuji že to budu dělat, až bude klubová vlajka.lynx píše:To Pecho: Myslím, že klubovou vlajku je klidně možné vyvěsit pod českou vlajku pod levým salingem. Klub je v hierarchii jistě níže než země.

V poslední době jsem stříhal film a třídil fotky z loňského a letošního roku. Češi také, ale Norové, Švédi, Němci, Francouzi, Maďaři, Poláci, se sjednocují pod levý sáling. Už jsem to psal: Dejte si na to pozor a sledujte to příští rok...
Samozřejmě děkuji za přínos do diskuse názor Richarda K.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7471
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 149
- Bydliště: Bratislava
Teda všetci budú mať svoju vlajku pod lavým sálingom a my pod pravím. A je to.
Na Dunaji a predpokladám všeobecne na hraničných riekach sa vlajky vyvesujú z iných dôvodov. V zadu je vlajka registrácie lode a v predu sa vyvesuje vlajka colného územia, teda štátu, v ktorom sa plavíte. Príklad, vyplávam z Lincu s lodou registrovanou v Čechách, v zadu mám Českú vlajku a v predu Rakúsku. Idem dolu tokom a v Hainburgu zastavím na colnici, po kontrole dám dolu Rakúsku vlajku na hraniciach a vyvesím Slovenskú a pristanem v Devíne na colnici. Ďalej sa plavím pod Slovenskou vlajkou a rozhodnem sa precliť do Maďarska v Komárne a nie až v Štúrove. Hneď po preclení vyvesím Maďarskú vlajku, teda Slovenská je už dole a neberie sa ohlad že po lavoboku je Slovensko a po pravoboku je Maďarsko, ale podstatné je to na akom colnom území sa nachádzam.
Vaša národnosť nikoho nezaujíma. Volakedy dávno sa vyvesovali aj klubové vlajky, ale ja som to nezažil a na Dunaj chodím od r. 1980.
Zaujímavé to bude po vstupe do Šengenu, predpokladám že budeme ctiť hranice a breh. Teda v Rakúsku budem vyvesovať v predu Rakúsku vlajku na znak zdvorilosti a keď pristanem na Maďarskom brehu tak vyvesím v predu Maďarskú vlajku a keď odrazím od brehu tak ju dám dolu. A ak mám v zadu Českú a potom pristanem na Slovenskom brehu, tak tam dám v predu Slovenskú vlajku.
Povinnosť vyvesovať vlajku cudzieho štátu sa netýka malých plavidiel tuším do 8 m, ale všetci vlajky vyvesujú, dokonca aj na kánoe.
Na Dunaji a predpokladám všeobecne na hraničných riekach sa vlajky vyvesujú z iných dôvodov. V zadu je vlajka registrácie lode a v predu sa vyvesuje vlajka colného územia, teda štátu, v ktorom sa plavíte. Príklad, vyplávam z Lincu s lodou registrovanou v Čechách, v zadu mám Českú vlajku a v predu Rakúsku. Idem dolu tokom a v Hainburgu zastavím na colnici, po kontrole dám dolu Rakúsku vlajku na hraniciach a vyvesím Slovenskú a pristanem v Devíne na colnici. Ďalej sa plavím pod Slovenskou vlajkou a rozhodnem sa precliť do Maďarska v Komárne a nie až v Štúrove. Hneď po preclení vyvesím Maďarskú vlajku, teda Slovenská je už dole a neberie sa ohlad že po lavoboku je Slovensko a po pravoboku je Maďarsko, ale podstatné je to na akom colnom území sa nachádzam.
Vaša národnosť nikoho nezaujíma. Volakedy dávno sa vyvesovali aj klubové vlajky, ale ja som to nezažil a na Dunaj chodím od r. 1980.
Zaujímavé to bude po vstupe do Šengenu, predpokladám že budeme ctiť hranice a breh. Teda v Rakúsku budem vyvesovať v predu Rakúsku vlajku na znak zdvorilosti a keď pristanem na Maďarskom brehu tak vyvesím v predu Maďarskú vlajku a keď odrazím od brehu tak ju dám dolu. A ak mám v zadu Českú a potom pristanem na Slovenskom brehu, tak tam dám v predu Slovenskú vlajku.
Povinnosť vyvesovať vlajku cudzieho štátu sa netýka malých plavidiel tuším do 8 m, ale všetci vlajky vyvesujú, dokonca aj na kánoe.
Naposledy upravil(a) Denis dne pát pro 14, 2007 1:39 pm, celkem upraveno 1 x.
- Wlady
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 617
- Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
Ahoj.
Já osobně souhlasím s Baharisem, i když winvardův přístup k problému je nesporně hoden obdivu a autoritu R.K. nehodlám nikterak zpochybňovat. Navíc mi jeho výklad připadá logický a teoreticky jedině správný. Ale co je v tomhle případě "správné" i v praxi, to je otázka...
Premisa : Už jednou jsem tu v jiné souvislosti opakoval školní moudro, které jsme se nepochybně všichni učili = právo, morálka i etika a etiketa není nic jiného, než vůle většiny povýšená na zákon.
Příklad ze života : Při mém prvním charteru v CR (rok 93) jsem jako naprostý, leč teorií nabitý, zelenáč, vyvěsil naší vlajku napravo. Úvaha stejná jako R.K. Chorvatská byla tradičně na zadním stěhu. Za těch 14 dní (podotýkám, že většinou jsem pobýval i přespával po tehdy ještě poměrně volných zátokách) se mě posádky tří lodí (2x Češi a 1x Němci) ptali "co tím chtěl básník říci" a po vysvětlení odvětili, že to mám špatně = že v tomhle případě patří česká vlajka nalevo! Vlastně to popisuji nepřesně. Po třetím dotazu jsem nevydržel a proti svému přesvědčení vlajku přestěhoval. Vpravo vydržela zhruba týden, tj. maximálně dvě přenocování v civilizaci.
Závěr : Nechť si udělá každý sám, ale já jí od té doby vyvěšuji vlevo a všichni (Chorvaté i inostránci) chápou naprosto přesně o co jde. Myslím, že nemá smysl přít se o religiózní výklad zákona z dob kdy byl charter neznámý pojem, ale je třeba se podřídit "nové" době a vůli většiny. A to nikoli proto, že bych byl submisivní povahy, ale proto, že v opačném případě nejsem správně, popřípadě vůbec, pochopen! Ještě kdyby to byl jen český fenomén, mohli bychom se v rámci fóra pokusit o osvětu možná i vedoucí k nápravě, ale mám stejně jako Baharis pocit, že je to "vůle mezinárodní většiny", která si pravděpodobně zaslouží být, alespoň v rámci Středomoří, povýšena na "zákon".
Wlady
Já osobně souhlasím s Baharisem, i když winvardův přístup k problému je nesporně hoden obdivu a autoritu R.K. nehodlám nikterak zpochybňovat. Navíc mi jeho výklad připadá logický a teoreticky jedině správný. Ale co je v tomhle případě "správné" i v praxi, to je otázka...
Premisa : Už jednou jsem tu v jiné souvislosti opakoval školní moudro, které jsme se nepochybně všichni učili = právo, morálka i etika a etiketa není nic jiného, než vůle většiny povýšená na zákon.
Příklad ze života : Při mém prvním charteru v CR (rok 93) jsem jako naprostý, leč teorií nabitý, zelenáč, vyvěsil naší vlajku napravo. Úvaha stejná jako R.K. Chorvatská byla tradičně na zadním stěhu. Za těch 14 dní (podotýkám, že většinou jsem pobýval i přespával po tehdy ještě poměrně volných zátokách) se mě posádky tří lodí (2x Češi a 1x Němci) ptali "co tím chtěl básník říci" a po vysvětlení odvětili, že to mám špatně = že v tomhle případě patří česká vlajka nalevo! Vlastně to popisuji nepřesně. Po třetím dotazu jsem nevydržel a proti svému přesvědčení vlajku přestěhoval. Vpravo vydržela zhruba týden, tj. maximálně dvě přenocování v civilizaci.
Závěr : Nechť si udělá každý sám, ale já jí od té doby vyvěšuji vlevo a všichni (Chorvaté i inostránci) chápou naprosto přesně o co jde. Myslím, že nemá smysl přít se o religiózní výklad zákona z dob kdy byl charter neznámý pojem, ale je třeba se podřídit "nové" době a vůli většiny. A to nikoli proto, že bych byl submisivní povahy, ale proto, že v opačném případě nejsem správně, popřípadě vůbec, pochopen! Ještě kdyby to byl jen český fenomén, mohli bychom se v rámci fóra pokusit o osvětu možná i vedoucí k nápravě, ale mám stejně jako Baharis pocit, že je to "vůle mezinárodní většiny", která si pravděpodobně zaslouží být, alespoň v rámci Středomoří, povýšena na "zákon".
Wlady
Kolega Wlady polozil retorickou otazku o tom, co v praxi znamena pojem "spravny" a nasledne logicky a jasne zduvodnil svuj nazor na vec. Neni proto udivujici, ze Wladuv velice imponujici vyklad inspiroval me k vlastni reflexi na dane tema.
Na Jadranu je zvykem, ze vsechny jachty stoji na mooringu zadi k molu. Stejne tak nekde na Baltu je zvykem stat naopak pridi. V teto souvislosti bych se rad zminil napr. o pristavu Komiza.
Jak je znamo, je to relativne maly pristav obklopeny kopci. Specifikem je, ze lode stojici zde zadi k molu jsou proti temto kopcum otoceny pridi. Pokud vitr fouka zrovna z kopcu, je obykle pomerne silny, coz muze zpusobovat problemy pri zacouvavani zadi k molu, kdy lod je natocena pridi proti vetru.
Zacouvani v silnem vetru od pride muze byt slozite. Proto je mozne v Komizi pomerne casto pozorovat pet-sest lodi, ktere zoufale opakuji stejny manevr furt dokola se stejnym smutnym vysledkem, az se to nakonec, jak se rika, s odrenyma usima povede.
Myslim si, ze spravne by bylo jednoduse otocit lod o 180 a manevrovat k molu pridi. V takove poloze je lod smerove stabilni, vitr ji nestaci, a pro pripadnou chybu lze svuj manevr zopakovat zcela bezpecne.
Zastavam nazor, ze v otazce rizeni plavidla pojem "spravny" znamena "bezpecny". Spravne je jedine to, co je bezpecne. Proto me vzdy zajimala otazka, proc skipper, ktery evidentne vidi, ze manevr ma nejakou chyby, proste neotoci lod o 180? Pokazde, kdyz se mi podarilo takovou otazku polozit, odpoved byla prakticky stejna: "vsichni stoji zadi k molu", popripade "nas tak ucili".
Popisovana situace jasne demonstruje, ze "vule mezinarodni vetsiny" povysena na "zakon" miva casto znacne diry. Ponecham si proto pravo "vuli mezinarodni vetsiny" nebrat v potaz.
-----------------------------------
Chtel bych vyuzit prilezitost a podekovat zde vsem za pochvaly, kterych se mi dostalo zcela neopravnene. Nejsem zvykly se takto exponovat. Vnimam to vsak jako projev pratelstvi, ktery rozhodne opetuji.
Dekuji vam.
windward
Na Jadranu je zvykem, ze vsechny jachty stoji na mooringu zadi k molu. Stejne tak nekde na Baltu je zvykem stat naopak pridi. V teto souvislosti bych se rad zminil napr. o pristavu Komiza.
Jak je znamo, je to relativne maly pristav obklopeny kopci. Specifikem je, ze lode stojici zde zadi k molu jsou proti temto kopcum otoceny pridi. Pokud vitr fouka zrovna z kopcu, je obykle pomerne silny, coz muze zpusobovat problemy pri zacouvavani zadi k molu, kdy lod je natocena pridi proti vetru.
Zacouvani v silnem vetru od pride muze byt slozite. Proto je mozne v Komizi pomerne casto pozorovat pet-sest lodi, ktere zoufale opakuji stejny manevr furt dokola se stejnym smutnym vysledkem, az se to nakonec, jak se rika, s odrenyma usima povede.
Myslim si, ze spravne by bylo jednoduse otocit lod o 180 a manevrovat k molu pridi. V takove poloze je lod smerove stabilni, vitr ji nestaci, a pro pripadnou chybu lze svuj manevr zopakovat zcela bezpecne.
Zastavam nazor, ze v otazce rizeni plavidla pojem "spravny" znamena "bezpecny". Spravne je jedine to, co je bezpecne. Proto me vzdy zajimala otazka, proc skipper, ktery evidentne vidi, ze manevr ma nejakou chyby, proste neotoci lod o 180? Pokazde, kdyz se mi podarilo takovou otazku polozit, odpoved byla prakticky stejna: "vsichni stoji zadi k molu", popripade "nas tak ucili".
Popisovana situace jasne demonstruje, ze "vule mezinarodni vetsiny" povysena na "zakon" miva casto znacne diry. Ponecham si proto pravo "vuli mezinarodni vetsiny" nebrat v potaz.
-----------------------------------
Chtel bych vyuzit prilezitost a podekovat zde vsem za pochvaly, kterych se mi dostalo zcela neopravnene. Nejsem zvykly se takto exponovat. Vnimam to vsak jako projev pratelstvi, ktery rozhodne opetuji.
Dekuji vam.
windward
Naposledy upravil(a) windward dne pát pro 14, 2007 4:37 pm, celkem upraveno 1 x.
- simon
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 722
- Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Dolni Kounice
windward píše:Kolega Wlady polozil retorickou otazku o tom, co v praxi znamena pojem "spravny" a nasledne logicky a jasne zduvodnil svuj nazor na vec. Neni proto udivujici, ze Wladuv velice imponujici vyklad inspiroval me k vlastni reflexi na dane tema.
Na Jadranu je zvykem, ze vsechny jachty stoji na mooringu zadi k molu. Stejne tak nekde na Baltu je zvykem stat naopak pridi. V teto souvislosti bych rad se zminil napr. o pristavu Komiza.
Jak je znamo, je to relativne maly pristav obklopeny kopci. Specifikem je, ze lode stojici zde zadi k molu jsou proti temto kopcum otoceny pridi. Pokud vitr fouka zrovna z techto kopcu, je obykle pomerne silny, coz muze zposobovat problemy pri zacouvavani zadi k molu, kdy lod je natocena pridi proti vetru.
Zacouvani v silnem vetru od pride se nepovede kazdemu. Proto je mozne v Komizi pomerne casto pozorovat pet-sest lodi, ktere zoufale opakuji stejny manevr furt dokola se stejnym smutnym vysledkem, az se to nakonec, jak se rika, s odrenyma usima povede.
Myslim si, ze spravne by bylo jednoduse otocit lod o 180 a manevrovat k molu pridi. V takove poloze je lod smerove stabilni, vitr ji nestaci, a pro pripadnou chybu lze svuj manevr zopakovat zcela bezpecne.
Zastavam nazor, ze v otazce rizeni plavidla pojem "spravny" znamena "bezpecny". Co je bezpecne, to je spravne. Proto me vzdy zajimala otazka, proc skipper, ktery evidentne vidi, ze manevr ma nejakou chyby, proste neotoci lod o 180? Pokazde, kdyz se mi podarilo takovou otazku polozit, odpoved byla prakticky stejna: "vsichni stoji zadi k molu", popripade "nas tak ucili".
Popisovana situace jasne demonstruje, ze "vule mezinarodni vetsiny" povysena na "zakon" miva casto znacne diry. Ponecham si proto pravo "vuli mezinarodni vetsiny" nebrat v potaz.
-----------------------------------
Chtel bych vyuzit prilezitost a podekovat zde vsem za pochvaly, kterych se mi dostalo zcela neopravnene. Nejsem zvykly se takto exponovat. Vnimam to vsak jako projev pratelstvi, ktery rozhodne opetuji.
Dekuji vam.
windward
krasne napsano!
- Wlady
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 617
- Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
to winward:
Uznání za přístup k problému si zcela nepochybně zasloužíš, tak se přestaň červenat a přijmi to jako muž
. To co jsi obdržel není akademická chvála, ale reálné konstatování faktů. Leda bychom to pojali po Tvém a tedy opačně. Ano, chválu si nezasloužíš, protože Tvůj přístup by měl být "normální" a naničhodní (Slovenština má některé výrazy naprosto kouzelné a přitom výstižné) jsme my ostatní povrchní flákači!
Couvání v Komiži za větru z hor (on je při couvání ke všemu spíše trošku předoboční a navíc celou zátoku pěkně rozvlní) mám za sebou, takže vím o čem mluvíš. Ale bylo to s Elanem 31, který je dosti poslušný, takže bez větších potíží. Jinak máš samozřejmě pravdu. "Správné" je bezesporu jedině to, co je bezpečné. Ostatně i tzv. "dobrou námořní praxi" chápu jako soubor pravidel chování vytvořený především za tímto účelem. Ale vyvěšování státních vlajek je myslím přeci jenom spíše námořní etiketa, bez přímého vlivu na bezpečnost plavby. Tedy alespoň do té doby, než se kapitán v mé blízkosti natolik zahloubá do luštění významu mé "vlajkoslávy", že se přestane dostatečně věnovat ovládání své lodi a něco nebo někoho trefí...Proto si myslím, že tvé přirovnání má přeci jenom jednu nožku o maličký kousek kratší
.
Nicméně přít se s tebou nemohu a ani nechci! Samozřejmě především proto, že máš teoreticky pravdu. Já to uznávám, ale neřídím se tím. Důvod pohříchu všeobecného nepochopení jsem uvedl minule, ale mám ještě jeden a pro mě snad i závažnější. Jsem totiž nacionalista. Samozřejmě umírněný a pro Denise a spol. dodávám, že díky věku a výchově československý. Proto taky státní vlajku vyvěšuji a snažím se chovat tak, abych jí nedělal ostudu. A jsme u jádra věci. Všichni nepochybně znáte přezíravý postoj některých národů (netřeba asi jmenovat) vůči nám všeobecně a v jachtingu zvlášť. A protože se necítím být dostatečně fundován abych tu chybující většinu přesvědčil o "své" pravdě, raději alibisticky zabráním průpovídkám o ...hloupých Češích, kteří ani vlajku vyvěsit neumí ... tím, že ji umístím tam, kde je "v kraji zvykem".
Wlady
Uznání za přístup k problému si zcela nepochybně zasloužíš, tak se přestaň červenat a přijmi to jako muž


Couvání v Komiži za větru z hor (on je při couvání ke všemu spíše trošku předoboční a navíc celou zátoku pěkně rozvlní) mám za sebou, takže vím o čem mluvíš. Ale bylo to s Elanem 31, který je dosti poslušný, takže bez větších potíží. Jinak máš samozřejmě pravdu. "Správné" je bezesporu jedině to, co je bezpečné. Ostatně i tzv. "dobrou námořní praxi" chápu jako soubor pravidel chování vytvořený především za tímto účelem. Ale vyvěšování státních vlajek je myslím přeci jenom spíše námořní etiketa, bez přímého vlivu na bezpečnost plavby. Tedy alespoň do té doby, než se kapitán v mé blízkosti natolik zahloubá do luštění významu mé "vlajkoslávy", že se přestane dostatečně věnovat ovládání své lodi a něco nebo někoho trefí...Proto si myslím, že tvé přirovnání má přeci jenom jednu nožku o maličký kousek kratší

Nicméně přít se s tebou nemohu a ani nechci! Samozřejmě především proto, že máš teoreticky pravdu. Já to uznávám, ale neřídím se tím. Důvod pohříchu všeobecného nepochopení jsem uvedl minule, ale mám ještě jeden a pro mě snad i závažnější. Jsem totiž nacionalista. Samozřejmě umírněný a pro Denise a spol. dodávám, že díky věku a výchově československý. Proto taky státní vlajku vyvěšuji a snažím se chovat tak, abych jí nedělal ostudu. A jsme u jádra věci. Všichni nepochybně znáte přezíravý postoj některých národů (netřeba asi jmenovat) vůči nám všeobecně a v jachtingu zvlášť. A protože se necítím být dostatečně fundován abych tu chybující většinu přesvědčil o "své" pravdě, raději alibisticky zabráním průpovídkám o ...hloupých Češích, kteří ani vlajku vyvěsit neumí ... tím, že ji umístím tam, kde je "v kraji zvykem".
Wlady
Wlady, coz tedy...
Rozhodne je dobre, ze se ve spouste veci shodujeme. Shoda mezi lidmi byvava vetsinou vzacna, ale o to cennejsi.
Nelze jinak, nez souhalsit, ze statni vlajka s bezpecnosti (primo) nesouvisi a patri jedine do etikety.
Abych natahl tu kratsi nohu
...
Povidani o Komizi nemelo slouzit coby analogie. Melo to zduvodnit proc ponechavam za sebou pravo "vuli mezinarodni vetsiny" nebrat v potaz.
Povazuji otazku vyveseni vlajky za velmi dulezitou. Proto se take snazim si ve veci udelat jasno. A budu to take nadale zkoumat. Jsem presvedcen, ze symbol statnosti si zaslouzi veskerou uctu.
Ten, kdoz ma vuci ceskemu nebo slovenskemu jachtingu negativni postoj, necht umre hloupy.
windward
Rozhodne je dobre, ze se ve spouste veci shodujeme. Shoda mezi lidmi byvava vetsinou vzacna, ale o to cennejsi.
Nelze jinak, nez souhalsit, ze statni vlajka s bezpecnosti (primo) nesouvisi a patri jedine do etikety.
Abych natahl tu kratsi nohu

Povidani o Komizi nemelo slouzit coby analogie. Melo to zduvodnit proc ponechavam za sebou pravo "vuli mezinarodni vetsiny" nebrat v potaz.
Povazuji otazku vyveseni vlajky za velmi dulezitou. Proto se take snazim si ve veci udelat jasno. A budu to take nadale zkoumat. Jsem presvedcen, ze symbol statnosti si zaslouzi veskerou uctu.
Ten, kdoz ma vuci ceskemu nebo slovenskemu jachtingu negativni postoj, necht umre hloupy.

windward
- Wlady
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 617
- Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
Což tedy? .....Nic světaborného, ale přesto jsem rád, že jsme se tady potkali a můžeme si trošku zapolemizovat. Nikdo nemá patent na rozum. A jachtařské i obecně lidské porozumění je vlastně podstata toho, o čem tu v souvislosti se státními vlajkami diskutujeme.
Upřímně řečeno, čím víc se o tom bavíme, tím víc jsem v pokušení v letošním roce jít opět proti proudu, vyvěsit vlajku napravo a zkusit v rámci svých svých jazykových možností přesvědčovat o "naší" pravdě ty zpozdilé. Nevím jaké máš zkušenosti ty, ale u majitelských lodí by diskuse a vzájemné porozumění asi problém nebyl, jenže těch se to vlastně netýká. A charterovky s posádkami z řad těch solventnějších národů jsou zhusta obsazeny alkoholovými partičkami, pro které je jachting jen módní záležitost a příležitost k odreagování a vyřádění .... ti o takových věcech ani nepřemýšlejí. Často jim chybějí i ty základní znalosti a dovednosti. No, uvidíme. Do léta je bohužel ještě daleko.
Komižu jsem pochopil a za nožku se omlouvám
. Jinak musím říci, že tvůj přístup k řešení problémů "po svém" a bez ohledu na konvence je mi velmi blízký... Problematiku vlajek ale přesto vnímám pod poněkud jiným úhlem. Je to dle mého určitý signál a má-li být správně pochopen, musí být obecně srozumitelný. Pokud není, pak ztrácí smysl a neplní účel. Na druhé straně ctím tradice (zejména mají-li i přiměřenou logiku) a rád bych je též dodržoval. Zcela zřejmý rozpor je pravděpodobně řešitelný pouze "všeobecně osvětovou činností", do které se v rámci svých sil případně ochotně zapojím. Viz výše. I když je úspěch sporný a šance na vítězství malá. Ale někdo začít musí a nás je tu registrováno cca 1400.
No nic. Času je do sezóny ještě dost. Počkáme na výsledky tvého důkladného zkoumání, o jehož preciznosti nepochybuji. Zapojit se díky nevalné znalosti jazyků tradičních námořních velmocí bohužel příliš nemohu. Zároveň se obávám, že v nich charter nikdy nehrál nijak významnou roli, protože jsou spíše doménou majitelských lodí. Jediná použitelná analogie tedy asi bude majitelská loď, registrovaná mimo domovinu vlastníka a plující v teritoriálních vodách státu, kde je registrována. Což vzhledem k oblíbeným registračním destinacím nebude u rekreačních lodí (snad kromě Panamy) zřejmě nijak frekventovaný případ. Na obchodních lodích se dle konstatování jednoho mého známého kapitána kontejnerové lodi (je to národností Němec), vzhledem k babylonskému složení posádky, jejíž počet přitom sotva stačí na potřebnou obsluhu, řeší jiné problémy a na dodržování těchto tradic není čas ani prostor.
Závěrečná věta tvého příspěvku je půvabná a klidně se pod ní podepíšu.
Wlady
Upřímně řečeno, čím víc se o tom bavíme, tím víc jsem v pokušení v letošním roce jít opět proti proudu, vyvěsit vlajku napravo a zkusit v rámci svých svých jazykových možností přesvědčovat o "naší" pravdě ty zpozdilé. Nevím jaké máš zkušenosti ty, ale u majitelských lodí by diskuse a vzájemné porozumění asi problém nebyl, jenže těch se to vlastně netýká. A charterovky s posádkami z řad těch solventnějších národů jsou zhusta obsazeny alkoholovými partičkami, pro které je jachting jen módní záležitost a příležitost k odreagování a vyřádění .... ti o takových věcech ani nepřemýšlejí. Často jim chybějí i ty základní znalosti a dovednosti. No, uvidíme. Do léta je bohužel ještě daleko.
Komižu jsem pochopil a za nožku se omlouvám

No nic. Času je do sezóny ještě dost. Počkáme na výsledky tvého důkladného zkoumání, o jehož preciznosti nepochybuji. Zapojit se díky nevalné znalosti jazyků tradičních námořních velmocí bohužel příliš nemohu. Zároveň se obávám, že v nich charter nikdy nehrál nijak významnou roli, protože jsou spíše doménou majitelských lodí. Jediná použitelná analogie tedy asi bude majitelská loď, registrovaná mimo domovinu vlastníka a plující v teritoriálních vodách státu, kde je registrována. Což vzhledem k oblíbeným registračním destinacím nebude u rekreačních lodí (snad kromě Panamy) zřejmě nijak frekventovaný případ. Na obchodních lodích se dle konstatování jednoho mého známého kapitána kontejnerové lodi (je to národností Němec), vzhledem k babylonskému složení posádky, jejíž počet přitom sotva stačí na potřebnou obsluhu, řeší jiné problémy a na dodržování těchto tradic není čas ani prostor.
Závěrečná věta tvého příspěvku je půvabná a klidně se pod ní podepíšu.
Wlady
Wlady.
Tak jsem si to vsechno jeste jednou precetl, abych si utridil myslenky. Puvodne jsem byl presvedcen, ze ona vlajka patri jedine na pravy saling s tim, ze ukazat ji vlevo je chyba. Po diskuzi s uzivateli fora se muj nazor zmenil. Ted si myslim, ze vlajka patri spise vpravo, avsak muze byt i vlevo.
Z COLREGu vime, ze plachetnice pod motorem musi vystavovat kuzel spickou dolu. Kdo a kdy to videl naposledy? Fakticky toto pravidlo asi neodpovida modernimu stavu v prostredi malych plavidel.
Ja to vedu k tomu, ze pravdu v otazce vlajek maji urcite ti, co ji vnimaji z pohledu promeny. Ja jsem na rozdil od nich takovy ususenejsi. Je to take dane vekem a vychovou. Je mozne, ze dnes uz bude "spravnejsi" ukazovat vlajku vlevo, ale ani vpravo to rozhodne neni chyba. To je samozrejme muj pohled.
O tom vzdelavani sirokeho okoli... Ja se na to necitim. A ani me nezajima, jestli nekdo bude ci nebude vylajku vytahovat vpravo/vlevo. Pokud se mne nekdo na vlajku zepta (jakoze se mi to jeste v zivote nestalo), pak mu odpovim a pujdu od veci pryc. Je mi jedno, co si ten dotycny bude myslet a jak se zachova. Jeho lod - jeho vec.
Mas-li ty sily na vic, zaslouzi to obdiv.
Ahoj.
Tak jsem si to vsechno jeste jednou precetl, abych si utridil myslenky. Puvodne jsem byl presvedcen, ze ona vlajka patri jedine na pravy saling s tim, ze ukazat ji vlevo je chyba. Po diskuzi s uzivateli fora se muj nazor zmenil. Ted si myslim, ze vlajka patri spise vpravo, avsak muze byt i vlevo.
Z COLREGu vime, ze plachetnice pod motorem musi vystavovat kuzel spickou dolu. Kdo a kdy to videl naposledy? Fakticky toto pravidlo asi neodpovida modernimu stavu v prostredi malych plavidel.
Ja to vedu k tomu, ze pravdu v otazce vlajek maji urcite ti, co ji vnimaji z pohledu promeny. Ja jsem na rozdil od nich takovy ususenejsi. Je to take dane vekem a vychovou. Je mozne, ze dnes uz bude "spravnejsi" ukazovat vlajku vlevo, ale ani vpravo to rozhodne neni chyba. To je samozrejme muj pohled.
O tom vzdelavani sirokeho okoli... Ja se na to necitim. A ani me nezajima, jestli nekdo bude ci nebude vylajku vytahovat vpravo/vlevo. Pokud se mne nekdo na vlajku zepta (jakoze se mi to jeste v zivote nestalo), pak mu odpovim a pujdu od veci pryc. Je mi jedno, co si ten dotycny bude myslet a jak se zachova. Jeho lod - jeho vec.
Mas-li ty sily na vic, zaslouzi to obdiv.
Ahoj.
Když jsem začal pročítat forum zaujala mě tato debata velmi a v podstatě zůstala neuzavřena. Možná by stálo za to ji dokončit s konečným resume všech debatujících a určit si tím vyvěšování vlajky posádky alespoň v komunitě www.jachting. Jsem vždy pro dodržovat tradice a prosazovat stará pravidla i za cenu nepochopení ostatních ale je důležité aby prováděný způsob opravdu odpovídal tradicím,zákonům, etiketě i dobrému chování. Já můžu pouze přihodit polýnko,které jsem zde našel v článcích o zvyklostech. Na pravý sáling je jak již bylo uvedeno zvykem vyvěšovat vlajku cizího státu v jehož vodách loď proplouvá a já doplním, že zároveň bývá zvykem vyvěšovat tuto vlajku při vyplutí z domovského přístavu jako oznámení cíle plavby. Dřív jsem byl pro variantu R.Konkolského ¨
(a to i s ohledem na výklad a pojmenování jednotlivých důvodů) tedy pravý saling ale s touto informací bych se teď přikláněl k levé straně. Docela by mě zajímal rozbor a názor mobydika, co vy ostaní NATO?
(a to i s ohledem na výklad a pojmenování jednotlivých důvodů) tedy pravý saling ale s touto informací bych se teď přikláněl k levé straně. Docela by mě zajímal rozbor a názor mobydika, co vy ostaní NATO?
- Jirka_TEC_Tce
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 508
- Registrován: ned úno 25, 2007 1:00 am
- Reputace: 26
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj, měl bych taky jeden dotaz ohledně státní vlajky. Popluji-li s lodičkou, která nepodléhá pivinnosti registrace a překročím-li, např na Labi naši státní hranici do SRN, musím plout pod naší st. vlajkou? Státní příslušnost mám ČR. Vztahuje se na mne povinnost nebo právo plout pod státní vlajkou?
Děkuji za odpověď a zdravím, Jirka
Děkuji za odpověď a zdravím, Jirka
Naposledy upravil(a) Jirka_TEC_Tce dne pon dub 07, 2008 7:29 pm, celkem upraveno 1 x.
- Strycek_Bidlo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1167
- Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Praha 8
- Kontaktovat uživatele:
Jirka_TEC_Tce píše:Vztahuje se na mne povinnost nebo právo plout pod státní vlajkou?
Děkuji za odpověď a zdravím, Jirka
Nevím jestli povinnost, ale určitě je to podle mě slušnost. A právo na to rozhodně máš.
Ale když už píšu, položím záludnou otázku: Kam na plachetnici vyvěsím zdvořilostní vlajku, když hrčím na motor s položeným stěžněm?
Obávám se Baharisi, že jsi položený stěžeň pojal v trochu jiné situaci, než bylo míněno. S řešením v tvé situaci nelze než souhlasit. Já to ovšem pochopil tak. že plachetnice je na přeplavbě "po vlastní ose" např. z Česka po Labi směr Hambruk - Balt. V tom případě bych to viděl tak, jak jsem napsal. Ovšem, pochopit dotaz jsem nemusel já a v tom případě jsem skutečně vedle.
Pepa

Pepa
- Strycek_Bidlo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1167
- Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Praha 8
- Kontaktovat uživatele:
Jsem myslel že pojedu s položeným stěžněm třeba po kanálech, protože se mi ho nechce před každým mostem skládat a zase za ním stavět, když je o pár kilometrů dál další nízkej most. Nebo že třeba povrčím po Labi na Berlínská jezera. Nebo tak. Víš?
No a že jsem v tom případě motorák... Podle knihy "Stavba, údržba a opravy lodí" (Z.Zizius a kol., SNTL 1978) kapitola 8 Vlajkování cituji:
...zdvořilostní vlajka má vždy obdélníkový tvar, je menší než naše vlajka a vyvěšuje se: U plavidla bez stěžně na přídi lodi, u plavidel se stěžněm s příčným můstkem na pravé straně můstku. Když stěžeň nemá můstek, pak se vztyčuje na přídi.
...kajaky a kanoe mohou mít zdvořilostní vlajku ve tvaru plamence...
...zdvořilostní vlajka visí stále, nesnímá se.
Z toho mi vychází, že by tedy v popisovaném případě (a stejně tak u gumáku) měla být na přídi. No ale je to vyčtený z třicet let starý knížky
Tak jsem se zeptal, neboť víc hlav víc ví. Občas.

No a že jsem v tom případě motorák... Podle knihy "Stavba, údržba a opravy lodí" (Z.Zizius a kol., SNTL 1978) kapitola 8 Vlajkování cituji:
...zdvořilostní vlajka má vždy obdélníkový tvar, je menší než naše vlajka a vyvěšuje se: U plavidla bez stěžně na přídi lodi, u plavidel se stěžněm s příčným můstkem na pravé straně můstku. Když stěžeň nemá můstek, pak se vztyčuje na přídi.
...kajaky a kanoe mohou mít zdvořilostní vlajku ve tvaru plamence...
...zdvořilostní vlajka visí stále, nesnímá se.
Z toho mi vychází, že by tedy v popisovaném případě (a stejně tak u gumáku) měla být na přídi. No ale je to vyčtený z třicet let starý knížky

-
- moderátor
- Příspěvky: 5841
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 225
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Pepa píše:Záludnost nevidím.![]()
S položeným s těžněm jsi vlastně motorový člun. Není nic jednoduššího, než si na zadní koš přes nějakou objímku připevnit kousek nerez trubky, do ni nastrčit dřevěnou žerď, na konci žerďe bude vlajka domovská a pod ní zdvořilostní.
Pepa
Nikdy, ale opravdu nikdy, se nedávaj dvě fangle na jeden klacek. Na motoráku státní vzadu, zdvořilostní na přídi, případně jak píše Bidlo
A pro Pepu - lodě jezděj po vlastním kýlu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti