Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Vše co souvisí s předpisy kolem plavby a technickou dokumentací lodí, včetně jejich regisdtrace. Přepravy lodí. Technickými prostředky pro dopravu lodí. Dále pojištění lodí, přívěsů, osob atd.

Moderátoři: Pepa, windward, vilma

Uživatelský avatar
RACEK
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 705
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 61
Bydliště: Praha

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod RACEK » pát zář 08, 2017 11:31 am

Je někde specifikované, co musí splňovat jachetní instruktor, aby mohl být jmenován MD?
Uživatelský avatar
JaOCZ
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 584
Registrován: pon dub 20, 2015 2:00 am
Reputace: 81
Kontaktovat uživatele:

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod JaOCZ » pát zář 08, 2017 12:09 pm

Něco málo ve vyhlášce 315/2000 Sb.

§ 16
(1) Zkušebním komisařem oprávněným ověřovat znalosti z odborností uvedených v § 18 odst. 1 může být osoba, která je sama odborně způsobilá v těchto odbornostech.
(2) Zkušebním komisařem oprávněným ověřovat znalosti z odborností uvedených v § 18 odst. 2 (dále jen "jachetní instruktor") může být osoba, která je držitelem platného průkazu s oprávněním A nebo B.
(3) Zkušebním komisařem oprávněným ověřovat znalosti ze základů poskytování první pomoci může být
a) lékař,
b) vyšší zdravotnický pracovník v oboru diplomovaná všeobecná sestra, diplomovaná dětská sestra nebo diplomovaná porodní asistentka,
c) střední zdravotnický pracovník v oboru zdravotnický záchranář, všeobecná sestra, dětská sestra, porodní asistentka, zdravotní sestra,ženská sestra nebo sestra pro intenzivní péči; předpokladem je, že od doby výkonu jejich aktivní činnosti neuplynula u lékaře doba delší 5 let a u ostatních zdravotnických pracovníků doba delší 2 let.


ale předpokládám, že MDČR by mělo mít nějaký metodický pokyn a bližší upřesnění.

To je asi otázka na zde přítomné zkušební instruktory.

H.
Uživatelský avatar
Omen
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1138
Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
Reputace: 118
Bydliště: Olomoucko

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Omen » pát zář 08, 2017 12:14 pm

A co musí splňovat doktor, který je vyjmenovaný MD ČR k provedení zdravotní prohlídky?
A jaký má být obsah té zdravotní prohlídky? (já na jedné takové "prohlídce" byl :D )

Bez toho to totiž nedává žádný smysl, je to bezobsažná byrokratická libovůle MD.
Uživatelský avatar
Stanislav
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 450
Registrován: pát dub 25, 2008 2:00 am
Reputace: 27
Bydliště: moře

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Stanislav » pát zář 08, 2017 1:07 pm

Zajimava diskuse. Povinna praxe 100 Nm. V Chorvatsku. Vydan prukaz vudce plavidla. Moznost nolozit lidi a vyrazit s nima na plavbu. Pobrezni, do 20 Nm. Treba nekde u Anglie? Nebo snad radeji Severni more? Nomanske ostrovy? Vudce plavidla je prece profik, tak proc ne....
Uživatelský avatar
RACEK
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 705
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 61
Bydliště: Praha

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod RACEK » pát zář 08, 2017 2:09 pm

Mě zase pobavil jeden jachetní instruktor, který se stal instruktorem, když měl napluto pouze šest čártrových plaveb.
Uživatelský avatar
err_
bez hodnocení
Příspěvky: 2084
Registrován: ned črc 14, 2013 2:00 am
Reputace: 109

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod err_ » pát zář 08, 2017 3:28 pm

A to mel "B" nebo "A"? To musely byt celkem dlouhe plavby. Ale pokud ano, tak proc ne. Kdyz byl vlastne rok na mori.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1347
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 62
Bydliště: Ostrava

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Jarda885 » pát zář 08, 2017 5:34 pm

RACEK píše:Mě zase pobavil jeden jachetní instruktor, který se stal instruktorem, když měl napluto pouze šest čártrových plaveb.


Ověř si, prosím, jestli je onen instruktor na seznamu MDČR. Odkaz dával JaOCZ » čtv 07. zář, 2017 17:31 v tomto vlákně.

Já jsem musel dokládat praxi stejnou jako uchazeč o průkaz "A".

Ten termín "jachetní instruktor" ve vyhlášce není zrovna šťastná formulace.
Spousta instruktorů na jachtě nejsou jachetní instruktoři. Viz:
JaOCZ píše:.........

Jachetní instruktor je definován ve vyhlášce č. 315/2000 Sb., a jedná se o zkušebního komisaře. Myslím si, že ne všechny školy jachtingu vysílají na kurzové plavby "jachetní instruktory" ve smyslu citované vyhlášky. .....
Uživatelský avatar
RACEK
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 705
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 61
Bydliště: Praha

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod RACEK » pát zář 08, 2017 5:47 pm

Je na seznamu MD. Zvládl to vše poněkud rychle. B a A i jachetního instruktora během jednoho roku. Také v tom roce plul dvě týdenní charterové plavby. Trochu mě překvapilo, co je v Čechách všechno možné :D . Proto jsem se ptal co musí splňovat ochazeč o instruktora.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1347
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 62
Bydliště: Ostrava

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Jarda885 » pát zář 08, 2017 5:49 pm

Stanislav píše:Zajimava diskuse. Povinna praxe 100 Nm. V Chorvatsku. Vydan prukaz vudce plavidla. Moznost nolozit lidi a vyrazit s nima na plavbu. Pobrezni, do 20 Nm. Treba nekde u Anglie? Nebo snad radeji Severni more? Nomanske ostrovy? Vudce plavidla je prece profik, tak proc ne....


Nemáš pravdu. Vůdce plavidla není profik. Po složení zkoušky je to amatér, který se může začít učit plavit/plachtit na moři bez dohledu jiného. Do té doby nesmí vést loď bez dohledu oprávněné osoby.

Použiji své oblíbené srovnání s autoškolou. Po získání řidičáku "B" máš oprávnění půjčit si dodávku 6m dlouhou (L3) téměř 3m vysokou (H3), zapřáhnout za ni přívěs za podmínky, že celková hmotnost soupravy nepřesáhne 3,5 t. S takovou soupravou jseš oprávněn jet např. 1500 km ve dne v noci na jeden zátah třeba na jih Itálie. Nemáš předepsané žádné bezpečnostní přestávky.

Pouze vůl a naprosto nezodpovědný člověk to udělá.
Ve stejné pozici je čerstvý absolvent průkazu "C" MDČR ve vztahu k anglickým mořským vodám, Severnímu moři, Normanským ostrovům, Karibiku apod..
Uživatelský avatar
Stanislav
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 450
Registrován: pát dub 25, 2008 2:00 am
Reputace: 27
Bydliště: moře

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Stanislav » pát zář 08, 2017 6:34 pm

Nemáš pravdu. Vůdce plavidla není profik. Po složení zkoušky je to amatér, který se může začít učit plavit/plachtit na moři bez dohledu jiného. Do té doby nesmí vést loď bez dohledu oprávněné osoby.
A tohle je v zakonu napsano kde?
Uživatelský avatar
Termit
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 43
Registrován: pon dub 22, 2013 2:00 am
Reputace: 7

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Termit » sob zář 09, 2017 11:47 am

JaOCZ píše:Podle citované vyhlášky se signální vlajky vyvěšují na levé straně signálního stěžně. Upozorňuji, že dle mě známé vlajkové etiky se signální vlajky umísťují na pravou (starboard) stranu. K tomuto např. http://www.rya.org.uk/knowledge-advice/ ... uette.aspx


Však ano, v uvedeném odkazu je psáno:
The starboard spreaders are used for signalling. This is where both a courtesy flag and the Q flag, as signals, should be flown.
Tedy pod pravým sálingem vyvěšuje se zdvořilostní vlajka nebo signál Q před celním odbavením (z následné diskuze, bez ověření).
A nebo jsem tvoji poznámku špatně pochopil.

Může být rozpor v tom, co v kterém předpisu znamená "signální vlajka". Má i v českém předpisu signální vlajka význam vlajky zdvořilostní?
Uživatelský avatar
Lachtan
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 424
Registrován: úte bře 25, 2008 1:00 am
Reputace: 15
Bydliště: Praha

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Lachtan » sob zář 09, 2017 3:15 pm

Signální vlajka není zdvořilostní. Signální vlajka jsou např. čísla, dvojice vlajek nebo např.: potřebuji asistenci, ale také owner meal...
Uživatelský avatar
Termit
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 43
Registrován: pon dub 22, 2013 2:00 am
Reputace: 7

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Termit » sob zář 09, 2017 9:30 pm

Já to tak chápu také, ale v textu od RYA je to formulované tak, že i vyvěšení zdvořilostní vlajky je signalizace, viz citovaný originál.
Proto se domnívám že v RYA je termín "signalizace" pojat šířeji než v našem zákoně.
Uživatelský avatar
JaOCZ
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 584
Registrován: pon dub 20, 2015 2:00 am
Reputace: 81
Kontaktovat uživatele:

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod JaOCZ » sob zář 09, 2017 9:40 pm

The starboard spreaders are used for signalling. This is where both a courtesy flag and the Q flag, as signals, should be flown.

Pravy saling je pouzivan pro signalizaci. To je misto, kde zdvorilostni vlajka a Q jako signal ma byt vyvesena.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1347
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 62
Bydliště: Ostrava

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Jarda885 » ned zář 10, 2017 1:58 pm

Stanislav píše:Nemáš pravdu. Vůdce plavidla není profik. Po složení zkoušky je to amatér, který se může začít učit plavit/plachtit na moři bez dohledu jiného. Do té doby nesmí vést loď bez dohledu oprávněné osoby.
A tohle je v zakonu napsano kde?



V zákoně ani vyhlášce 315 není o profíkovi ani slovo. Nerozlišuje se rekreační plavba a komerční plavba.
Stanovuje se oprávnění pro vedení jachty.
Nemáš-li oprávnění pro vedení jachty, nemůžeš ji samostatně vést. Pokud chceš jachtu řídit/vést, musíš mít na palubě člověka, který oprávnění má a na jehož zodpovědnost jachta pluje.

Myslet si, že po vykonání zkoušky umím vést jachtu je nebetyčná troufalost. Proto to srovnání s autoškolou a oprávněním na osobní auto. Tam je všeobecně akceptovaný názor, že získáním řidičáku seš na začátku. Umím řídit auto o sobě můžeš říct až po čase, kdy máš něco naježděno.

Slovo amatér používám tentokrát v kontextu jak "nikoliv profesionál" tak "začátečník".

Mohl bych se Tě zeptat stejně. Kde je v zákonu napsáno "profik"?
Uživatelský avatar
Stanislav
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 450
Registrován: pát dub 25, 2008 2:00 am
Reputace: 27
Bydliště: moře

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Stanislav » ned zář 10, 2017 2:28 pm

Vyrazu "profik" jsem pouzil v souvyslosti s komercnim vedenim plavidla. To nebylo spravne, moje chyba.
Tak ze tam melo byt:100 Nm povinne praxe v Chorvatsku, opravneni ke komercni plavbe s omezenim do 20 Nm, posadka z lidi co o plavbe nevedi nic, ale zaplatili si vylet a tento velitel plavidla ktery to cele organizuje vyplouva na more z nektereho anglickeho pristavu.
Je neco z toho v rozporu se zakonem?
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1347
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 62
Bydliště: Ostrava

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Jarda885 » ned zář 10, 2017 2:38 pm

Není.

Dělat takovou plavbu je stejná hovadina jako s čerstvým řidičákem vzít velkou dodávku (L3, H3) zapřáhnout za ni vlek a jet s tím mnoho hodin bez přestávky vede v noci.

Je to jedno, jestli pro svou potřebu. Jestliže komerčně, tím hůř.

Na silnici to nikdo nedělá, proč by to měl někdo dělat na moři?


Předpokládejme, že pasažeři, kteří si budou objednávat plavbu do náročných nebo extrémních moří, nejsou hlupáci.
Stejně jako lidé, kteří něco potřebují odvést.
Uživatelský avatar
Stanislav
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 450
Registrován: pát dub 25, 2008 2:00 am
Reputace: 27
Bydliště: moře

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Stanislav » ned zář 10, 2017 4:40 pm

Tak ze by to byla hovadina, ale de jure je to v poradku. Mne z toho vychazi ze ten zakon je tedy spatny.
Jeste poznamka k tomu komercnimu vyuzivani.
Urcite znas pravidla v Anglii, kde ke komercnimu vedeni plavidla musis mit commercial endorsement. Propracovat se k tomuto dokumentu vyzaduje dost usili mnoho a mnoho naplutych mil. Cesko jako namorni velmoc ti takove opravneni da za 100 Nm v Chorvatsku.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1347
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 62
Bydliště: Ostrava

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Jarda885 » pon zář 11, 2017 11:16 am

Česko nevydává oprávnění ke komerčnímu používání. Je rozdíl mezi vydáním oprávnění a nezakazováním nebo neupravováním této činnosti.
Česko vydává oprávnění k vedení námořní jachty, tedy pro "námořního plavidla, jehož délka trupu přesahuje 2,5 metru a nepřesahuje 24 metrů, vybavené plachtami nebo motorem nebo obojím". Nic víc nic míň.

Rozdělení na komerční a nekomerční bylo v roce 2000 vneseno poslaneckou iniciativou. V roce 2011 bylo toto zrušeno. Tím došlo ke zjednodušení. Odpadly otázky co je vlastně komerční použití. Nemusí se řešit rekreační oprávnění na půjčené lodi, komerční oprávnění na vlastní lodi apod. Nehledě k tomu, že sami jachtaři mnohdy nerozuměli tomu, co mají za oprávnění. Viz diskuze zde na JI ve starších vláknech.

Dodnes někteří lidé, neznající právní stav, vnášejí zmatečné informace o komerčním používání v českém námořním právu. Nic takového český právní řád neřeší.
Komerční použití podle české legislativy by se mohlo využít na volném moři na lodi pod českou vlajkou. Na vnitřním moři a v teritoriálních vodách by se muselo jednat s přímořskými státy, ve kterých by komerční plavba začínala a končila. Komerční používání by muselo řešit celý mezinárodní předpis STCW 78, taky kus MARPOL. V českém právu není z těchto předpisů pro jachtaře vůbec nic.
Česko má tisíce rekreačních námořních jachtařů. Pro pár lidí, kteří by to využívali, se má řešit komerční ustanovení? Není žádný problém a není nutné vytváření právních předpisů. Iniciativa, která se pokouší řešit najímání "kapitánů" existuje. Zatím bez výstupu.

Angličani nepožadují pro rekreační používání jachet ve svých vodách vůbec nic. Přijede-li Angličan např. do Chorvatska musí se prokázat něčím, že zná minimálně COLREG. Protože chorvatské předpisy požadují oprávnění k vedení jachet. Jinak po něm chtějí, aby šel ke zkoušce na chorvatský kapitanát. Český stát nám umožňuje, že nemusíme v každém státě, kde chceme plout, vyřizovat jejich oprávnění.

Pojďme se zaměřit na zjednodušení a ulehčení života českého námořního jachtaře. Většina českých námořních jachtařů nemá vlastní loď a využívá čártry. Toto je hlavní skupina české veřejnosti, která potřebuje zjednodušit oblast průkazů způsobilosti. V oblasti námořního rejstříku je zase rozhodující skupina vlastníků lodí.

Všichni se zde shodneme na tom, že v předpisech je spousta zbytečností. Pokud jste někdo někdy něco vyřizoval s úředníky, znáte, že jakmile začnete vytvářet varianty, výrazně se snižuje možnost něco prosadit.

Stanislav píše:Tak ze by to byla hovadina, ale de jure je to v poradku. Mne z toho vychazi ze ten zakon je tedy spatny.
..........


Zákon nemůže řešit každou variantu. O to se pokoušejí totalitní státy. Svobodný právní stát předpokládá zodpovědnost jedince. Každý si musí vyhodnotit na jaké moře se může pustit. Kolik má vědomostí a kolik má zkušeností.

Btw. Angličani mají problém s RYA papíry udělanými v bezpřílivových vodách. A to RYA nedává oprávnění. Konstatuje, že jsi úspěšně absolvoval zkoušku.
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3073
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 289
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod lynx » pon zář 11, 2017 12:01 pm

Jarda885 píše:Btw. Angličani mají problém s RYA papíry udělanými v bezpřílivových vodách. A to RYA nedává oprávnění. Konstatuje, že jsi úspěšně absolvoval zkoušku.

Jardo, neuváděj tady zavádějící informace. Až do úrovně Coastal Skipper (včetně) RYA vydá průkaz s rozlišením, pro jaké vody platí:
“RYA Coastal Skipper courses can be taken in either sail or motor yachts, and in tidal or non-tidal waters. Your certificate will be endorsed accordingly.”
http://www.rya.org.uk/courses-training/ ... ipper.aspx
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1347
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 62
Bydliště: Ostrava

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Jarda885 » pon zář 11, 2017 12:18 pm

Díky za upřesnění.
Uživatelský avatar
Stanislav
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 450
Registrován: pát dub 25, 2008 2:00 am
Reputace: 27
Bydliště: moře

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Stanislav » pon zář 11, 2017 1:49 pm

Ja nemluvim o rekreacni plavbe. Ta je v mnoha statech zcela bez regulace, nekde staci ICC. (Ten by normalne stacil i v CR, pokud by nebyl zcela stupidne znehodnocen omezenim podobne jako kdysi rekreacni jachta)
Mluvme o lidech kteri za uplatu poradaji plavby, jedno jestli jsou to kurzy nebo pouze plavby pro rekreaci. Takovych lidi je tady dost. Jak sam Jardo pises je to zcela v souladu se zakonem. V Anglii musis mit pro takove plavby opravneni commercial endorsement. To znamena projit uspesne vsemi stupni vyuky/vycviku RYA. A tam vydim trosinku rozdil v znalostech a praxi. Podle tebe je to tak spravne, podle mne ne.
Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1036
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 62
Bydliště: Praha

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod MartinB » pon zář 11, 2017 6:35 pm

Jarda885 napsal:
"Český stát nám umožňuje, že nemusíme v každém státě, kde chceme plout, vyřizovat jejich oprávnění."

Jardo, vždyť přece musíš vědět, že Český stát nám nic takového neumožňuje, že je to na libovůli toho státu kde pluješ, zdali uzná, neuzná.
Český stát nemůže nic umožňovat na území, vodách jiného státu, neboť žádné dohody o uznávání průkazů v rekreační plavbě neexistují, pokud vím (v Evropě jedině u nás zprzněné ICC).
Vtip je v tom, že většina státu tohle neřeší, díky bohu, a tak si můžeme falešně natáhnout triko, že "Český stát nám umožňuje, .."
Když se to vezme kolem a kolem, zřejmě jsme na tom snad nejhuře co se civilizované Evropy týče. Možná ještě Chorvatsko, ale ti mají alespoň moře.

:crazy: Ať žije věčný spor :crazy:
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1085
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 162
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Pavel-Sulc » pon zář 11, 2017 11:31 pm

Hmm mám pocit, že čím dál od moře jsou lodní předpisy složitější. A čím jsou složitější, tím víc si tu a tam odporují. Co takhle přeložit předpisy nějaké fungující země? Ale kolik by bylo nepoužitelných nezaměstnaných úředníků? Ve Švédsku stačí následné:

Confirmation
The Swedish Maritime Safety Inspectorate hereby confirm that Skepparexamen issued in 1975-06-11 at Sjöbefälsskolan i Stockholm entitled Mr Pavel Sulc (DOB YYMMDD-NNNN), in accordance with Swedish requirements, to serve as master in ships with a gross tonnage less than 20 a with maximum 12 passengers in trade area Sheltered trade.
Skepparexamen also entitles Mr Sulc to be in command of fishing vessels up to 12 metres in trade area Near Coastal trade and pleasure yachts with a length and beam of at least 12 x 4 metres in all trade areas.
Niklas Berndtsson
Senior Administrative Officer

Potvrzení
Švédský Námořní Bezpečnostní Insektorát tímto potvrzuje, že Skepparexamen vydaný v 1975-06-11 v Sjöbefälsskolan i Stockholm opravňuje pan Pavel Sulc (DOB YYMMDD-NNNN), podle švédských předpisů sloužit jako kapitán lodí s hrubou tonáží méně než 20 a s nejvíce 12 cestujícími v námořní dopravě v oblasti Chráněné námořní dopravy.
Skepparexamen také opravňuje pan Sulc velet rybářským lodím do 12 metrů v námořní dopravě v oblasti Námořní dopravy blízko pobřeží a jachty s délkou a šířkou nad 12 x 4 metrů v námořní dopravě ve všech oblastech.
Niklas Berndtsson
Starší administrativní Důstojník
siki
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 2
Registrován: pon čer 13, 2016 1:58 pm
Reputace: 0

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod siki » úte zář 12, 2017 12:07 am

Lynxi, musím Te opravit. Od letošního roku uz RYA nerozlišuje kurzy Day Skipper a Coastal Skipper na tidal a non-tidal (u Yachtmaster platí stále). Průkazy jsou již jednotné a zároveň se i ve školách v nepřílivovych vodách zavedla povinnost vyučovat přílivovou teorii. Vím to mj. i proto, ze mam letošní průkaz ze Skotska a žádná zmínka o přílivových vodách v průkazu uz neni...
http://www.rya.org.uk/SiteCollectionDoc ... ourses.pdf



Sent from my iPhone using Tapatalk

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host