Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Vše co souvisí s předpisy kolem plavby a technickou dokumentací lodí, včetně jejich regisdtrace. Přepravy lodí. Technickými prostředky pro dopravu lodí. Dále pojištění lodí, přívěsů, osob atd.

Moderátoři: Pepa, windward, vilma

Uživatelský avatar
JaOCZ
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 564
Registrován: pon dub 20, 2015 2:00 am
Reputace: 76
Kontaktovat uživatele:

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod JaOCZ » čtv zář 14, 2017 1:03 pm

lynx píše:Myslím, že námořní zákon odpovědnost za škody a pojištění vůbec neřeší. (Kdyžtak mě opravte.) Co ale řeší, je příslušné oprávnění kapitána/skippera.
Ve světě je úplně normální, že na lidi, kteří poskytují skipperské služby za úplatu, jsou kladeny podstatně vyšší nároky co se týká kvalifikace a praxe. Na ostatní jsou kladeny nároky nižší nebo žádné.
Tak je to v pořádku. Ale Česká republika se, jako tak často vydala jinou cestou. Domnívám se, že by se další iniciativy jachtařské obce měly ubírat tímhle směrem.
Pokud se tak nestane, pořád víc lidí se bude uchylovat k tomu, že budou mít jiné průkazy (nebo žádné – jako je možné např. ve Švédsku nebo UK) a lodi budou registrovat v jiných zemích. (Český Námořní rejstřík se tu už probíral.)
Výhodou Evropské unie je fakt, že obojí výše zmíněné je zcela legální.


Námořní zákon odpovědnost za škodu a pojištění neřeší. Tedy řeší povinnost mít pojištění lodě (námořní obchodní lodě), ale to se nevztahuje na námořní jachtu. Škodu řeší jen povinnostmi při nehodě.

V ostatním naprostý souhlas Lynxi.

Jsou to spojené nádoby, jak námořní zákon, tak následné profesní oprávnění pro "rekreační" jachting. A naše jachtařské obce (ať již ČANY, APL nebo jiné dobrovolné spolky) by se měly snažit v této věci něco dělat.

H.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1323
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 60
Bydliště: Ostrava

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Jarda885 » čtv zář 14, 2017 1:44 pm

JaOCZ píše:......
Jsou to spojené nádoby, jak námořní zákon, tak následné profesní oprávnění pro "rekreační" jachting. A naše jachtařské obce (ať již ČANY, APL nebo jiné dobrovolné spolky) by se měly snažit v této věci něco dělat.

H.


Honzo,
spolky se snaží.
ČANY se v minulosti postavila proti APL, což není dobře.

Dokumenty předávané ČANY před lety byly diskvalifikované prezentovaným názorem, že stávající legislativa se týká profesionálních skipperů.
Proto zde léta vysvětluji, že český námořní zákon nerozlišuje použití jachty. Ustanovení jsou "dělaná" pro rekreační jachting. Máme-li s iniciativami mít úspěch, musíme se bavit o rekreačním jachtaři a nemotat do legislativních iniciativ komerční jachting.
Uživatelský avatar
Stanislav
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 450
Registrován: pát dub 25, 2008 2:00 am
Reputace: 27
Bydliště: moře

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Stanislav » čtv zář 14, 2017 4:03 pm

APL a jeji clenove stali a stoji za stavajicim znenim zakona. Je to sdruzeni lidi, ktere jachting zivi. (Asociace prodejcu lodi - APL)
CANY asociace jachtaru ma asi z principu jine zajmy nez prodejci, chartrove spolecnosti, skolici strediska atd. a tedy o jiny pohled na namorni zakom.
Lynx to vyjadril zcela presne. :good:
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1323
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 60
Bydliště: Ostrava

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Jarda885 » čtv zář 14, 2017 5:39 pm

Libore, můžeš mi dát tisíc záporných bodů.

Nezměníš tím, že námořní zákon dnes nerozlišuje komerční a nekomerční použití námořní jachty.
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2959
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 259
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod lynx » čtv zář 14, 2017 6:57 pm

Jarda885 píše:… námořní zákon dnes nerozlišuje komerční a nekomerční použití námořní jachty.

A to je velice špatně!
To, že umím číst, ze mě nedělá učitele, to, že umím (snad) poskytnout první pomoc, ze mě nedělá lékaře.
Fakt, že někdo má průkaz, na několika charterech uskákal pár set mil, přiměřeně zná Colreg, umí mačkat knoflíky GPS ve správném pořadí a umí přistát s lodí, z něj rozhodně nedělá člověka dostatečně kvalifikovaného pro výrobu skipperů. (Opravdu nemám na mysli nikoho z diskutujících.)

Pokud už stát musí být papežštější než přímořští papežové, ať vydává osvědčení pro rekreační plavbu a úplně jiné instruktorské licence.
Protože to nedělá a protože za každý prd chce platit, lidé dělají průkazy jinde, lodi registrují jinde a kurzy a zkoušky VHF taky dělají jinde.
Uživatelský avatar
stani119
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 176
Registrován: čtv led 24, 2013 1:00 am
Reputace: 18

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod stani119 » čtv zář 14, 2017 11:48 pm

Tak já jsem prosím dělal vše v ČR, zkoušky B, i zkoušky na vhf, registraci lodě, VMP a navíc ještě i ten všemi milovaný a někým pohrdaný průkaz v HR.
A mám z toho vážně radost, že pluji pod českou vlajkou :)
Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1022
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 61
Bydliště: Praha

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod MartinB » pát zář 15, 2017 2:11 am

Jarda885 píše:Honzo,
spolky se snaží.
ČANY se v minulosti postavila proti APL, což není dobře.

Dokumenty předávané ČANY před lety byly diskvalifikované prezentovaným názorem, že stávající legislativa se týká profesionálních skipperů.
Proto zde léta vysvětluji, že český námořní zákon nerozlišuje použití jachty. Ustanovení jsou "dělaná" pro rekreační jachting. Máme-li s iniciativami mít úspěch, musíme se bavit o rekreačním jachtaři a nemotat do legislativních iniciativ komerční jachting.


Milý Jardo.

Opravdu nevím, o co Ti jde :? .
Jakožto zástupce ČANY (abych nebyl podezírán z nějaké podjatosti, kterou se ČANY snažíš podstrčit) jsem se schválně do této diskuze zapojil jen jednou, a to v tom případě když jsi tvrdil úplný nesmysl, že nám Český stát umožňuje plout ve vodách jiných státu (tím samozřejmě nechci říct, že s tím ostatním co tu píšeš, souhlasím).
Že Ti nadměrná regulace námořního jachtingu vyhovuje, to všichni víme z předchozích diskuzí, a taktéž, že jsi ochoten to bránit až do krve (virtuální).

APL je "Asociace lodního průmyslu" (dříve Asociace prodejců a výrobců lodí). Je celkem logické, že zájmy APL a ČANY se musí v mnoha bodech rozcházet. Oni chtějí vydělávat, je to jejich kšeft a my obyčejní jachtaři chceme co největší svobodu, protože to děláme pro zábavu a navíc ta „svoboda“ na západ od nás funguje, a tak proč bychom ji taky nemohli mít/chtít, že?
Nevím, kde jsi sebral to, že se ČANY postavila proti APL. Snad došlo k nějakému jiskření v akci "noční kotvení"
Nevím, proč a za jakým účelem tady šíříš takové bludy :gun: – fakt zírám :o :o :o


Co se týče diskvalifikace Tebou jmenovaných nějakých dokumentů ČANY:
Zřejmě máš na mysli vznik námořního zákona v roce 2000, kdy byl učiněn pokus udělat obdobnou revoltu vůči tehdejším návrhům/nesmyslům, které se vlečou v zákoně dodnes. Bohužel se to nepodařilo rozvrátit, obdobně tak jako pozdější obdobný nesmysl s nočním kotvením. Zřejmě jsme tenkrát ještě nebyli schopní/připravení se dát všichni dohromady (myslím jachtaře) tak jako dnes, bohužel. A tak úřednictvo a další, kterým takový stav vyhovoval a vyhovuje slavili úspěch. Součástí toho byla kampaň, že všichni ti ostatní jsou nekompetentní, nemají do toho co kecat atd., atd.

Tomu říkáš diskvalifikace, když se bojovalo o to, aby se nemuseli průkazy obnovovat každých pět let, aby všichni, kteří měli námořní průkazy mnoho a mnoho let od SPS nemuseli dělat rozdílové zkoušky a další a další? Abychom nemuseli plout na komerční námořní papíry?
A nebo jak by jsi vysvětlil toto ustanovení, které tam tehdy bylo navrhnuto a schváleno?

(5) Námořní jachta je námořní plavidlo, jehož délka trupu přesahuje 2,5 metru a nepřesahuje 24 metrů, vybavené plachtami nebo motorem nebo obojím, určené k námořní plavbě pro cizí potřeby za účelem zisku.
(Zákon č. 61/2000 Sb., Zákon o námořní plavbě, Částka 22/2000, Platnost od 28.03.2000, Účinnost od 01.07.2000, ČÁST PRVNÍ, ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ, § 2 Základní pojmy)

Předpokládám, že nebudeš oponovat, že toto ustanovení, nemluví o komerční, profesionální plavbě.

A tak byl učiněn pokus dostat do zákona prostor pro rekreační plavbu:
(6) Rekreační jachta je plavidlo, jehož délka trupu přesahuje 2,5 metru a nepřesahuje 24 metrů, vybavené plachtami nebo motorem nebo obojím, určené k námořní plavbě pro sportovní nebo rekreační účely pro vlastní potřeby.

Jenže (6) tedy rekreační plavba byla příslušnou vyhláškou doupravena do takové podoby, že to bylo absolutně k nepoužití.
A k tvorbě této vyhlášky už žádná veřejnost připuštěna nebyla, kdo u toho stál, se můžeme jen dohadovat. Výsledek byl (a jev podstatě dodnes je) velmi neuspokojivý, z mého pohledu a taky skoro všech (95, 99%??) které znám, a že znám jachtařů celkem dost, řekl bych.

Výsledkem toho je to, jak už psal kdosi výše, že lidi si dělají „papíry“ a registrují lodě všude možně, jen ne doma, je to ostuda.
Je to opravdu „úžasný“ legislativní úspěch :( , máme být všichni na co „hrdí“ :( (si myslím já).

A tomu Ty Jardo říkáš, že se ČANY diskvalifikovala ?!?!?!?
No v těch očích těch „legislativců“ asi ano, ale to vnímám jako pozitivum, protože jinak by organizace typu ČANY nemusely existovat a chodit na pivo, kde by jsme se všemi takovýhlema věcma, které nás nesmyslně omezují souhlasili, k tomu by jsme žádný zájmový spolek určitě nepotřebovali.

Nezlob se na mě, omlouvám se, ale opravdu Ti vůbec nerozumím/nechápu, navíc tu zarputilost, s kterou to obhajuješ ….

PS:

Mimochodem, setkávám se v zahraničí, když vidí ministerské papíry (mám mimo jiné MDČR B ), že si myslí, že jsou to profesionální papíry. Je to poměrně často, naposledy letos v Itálii. Jaksi nejsou schopni pochopit, proč by se ministerstvo české republiky mělo zabývat rekreační činností svých občanů. Tak už jim to nevysvětluji, neboť mi přijde, že z našeho státu a potažmo ze sebe dělám idiota. Není to zrovna příjemné, když vidíte úžas nad tím co je u nás v Čechách možné.

Už vůbec nechápou, proč chci (přesněji kdysi dávno chtěl) razítko do jachtařské knížky (většinou ho ani nemají). Přece když si prý do jachtařské knížky napíšu, že jsem někde byl, tak jsem tam byl, ne? Proč bych si někam psal, že jsem tam byl, kdybych tam nebyl, že?!??! Tak k čemu nějaké razítko, ne?
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1323
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 60
Bydliště: Ostrava

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Jarda885 » pát zář 15, 2017 10:35 am

Martine,

správně uvádíš, že v případě nočního kotvení došlo ke spojení sil všech spolků zainteresovaných okolo lodí.
Výsledkem byl úspěšný tlak a změna předpisu.

Až se otevře připomínkové řízení v námořní legislativě, kéž by se podařila podobná shoda.
Vím, že na změně některých věcí, které nám komplikují život už je dnes s ministerstvem dohoda.

Nadměrná regulace mi nevyhovuje, asi to málo zdůrazňuji.
Dám si pozor, abych o tom více psal. Podsouváte mi něco, co není pravda.

Oč mi jde?
Abychom vycházeli ze stavu, který momentálně legislativně je a snažili se o jeho změnu k lepšímu pro běžného rekreačního jachtaře.

EDIT:
Martine, to ustanovení odst. 5, které cituješ, v původním ministerském návrhu nemělo dovětek o komerčním použití. Znělo podobně jako zní dnes. Odst. 6 byl poslaneckou iniciativou vložen jako nový.
Naposledy upravil(a) Jarda885 dne pát zář 15, 2017 11:27 am, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1323
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 60
Bydliště: Ostrava

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Jarda885 » pát zář 15, 2017 11:03 am

lynx píše:
Jarda885 píše:… námořní zákon dnes nerozlišuje komerční a nekomerční použití námořní jachty.

A to je velice špatně!
To, že umím číst, ze mě nedělá učitele, to, že umím (snad) poskytnout první pomoc, ze mě nedělá lékaře.
Fakt, že někdo má průkaz, na několika charterech uskákal pár set mil, přiměřeně zná Colreg, umí mačkat knoflíky GPS ve správném pořadí a umí přistát s lodí, z něj rozhodně nedělá člověka dostatečně kvalifikovaného pro výrobu skipperů. (Opravdu nemám na mysli nikoho z diskutujících.)


Lynxi naprosto s Tebou souhlasím. Je to stav, který momentálně je a to je třeba respektovat jako východisko při diskuzích a návrzích změn.

Nemá smysl se vracet do roku 2000. Ti lidé už dnes nejsou aktivní ani na ministerstvu ani na druhé straně. Je to historický vývoj. Tečka.
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2959
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 259
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod lynx » pát zář 15, 2017 11:25 am

Jarda885 píše: Je to stav, který momentálně je a to je třeba respektovat jako východisko při diskuzích a návrzích změn.

S tím souhlasím, problém je v tom, že na začátku diskuze jsi mluvil úplně jinak:
Jarda885 píše:Malé lodě - jachty - buďme rádi, že české námořní právo nerozlišuje výdělečnou činnost od plavby pouze pro vlastní radost. Vypustili bychom džina z láhve.

Já bych byl opravdu rád hrdý na to, že mám české oprávnění (mám dvě starší), a případně plul na lodi pod českou vlajkou. Ale současný stav mi takovou hrdost neumožňuje. Takže určitě nejsem rád, „že české námořní právo nerozlišuje výdělečnou činnost od plavby pouze pro vlastní radost.“
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1323
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 60
Bydliště: Ostrava

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Jarda885 » pát zář 15, 2017 11:41 am

Petře,
o tom džinovi Ti to rád vysvětlím až se potkáme.
To je trochu složitější a delší stať. Neumím dostatečně přesně formulovat, abych se pustil do psaní. Co jednou napíšeš, nevezmeš zpět. Ale v mluveném dialogu, kdy mne formulačně usměrníš, se to dá vysvětlit.
Uživatelský avatar
RACEK
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 662
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 57
Bydliště: Praha

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod RACEK » pát zář 15, 2017 11:51 am

lynx píše:Já bych byl opravdu rád hrdý na to, že mám české oprávnění (mám dvě starší), a případně plul na lodi pod českou vlajkou. Ale současný stav mi takovou hrdost neumožňuje.“


Proč ti to současný právní stav neumožňuje?

Jde o poplatek za právo vlajky, poplatek za VHF, obnovování kapitánského průkazu, lékařské prohlídky, dokládání naplutých mil?

A jakou právní úpravu navrhuješ, aby jsi mohl hrdě plout?
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2959
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 259
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod lynx » pát zář 15, 2017 12:12 pm

Jardo, rád si to poslechnu.

RACEK píše:Proč ti to současný právní stav neumožňuje?

Protože ministerští úředníci každou chvíli přijdou s nějakým nesmyslem, který znamená větší regulaci/omezení/ státní paternalismus a který se pak pracně napravuje.
Noční kotvení už někdo zmínil.
Fakt, že lodi plující pod českou vlajkou by měl velet jen člověk s českým průkazem, je absurdní a nebezpečný. Nevím, jaký je nynější stav, ale kdyby nám to na oplátku zavedly ostatní státy, pak to znamená konec charteru pro ty, kteří nechtějí plout pořád v jedné oblasti.
Atd. – znalejší by mě mohli doplnit.

RACEK píše:Jde o poplatek za právo vlajky, poplatek za VHF, obnovování kapitánského průkazu, lékařské prohlídky, dokládání naplutých mil?
A jakou právní úpravu navrhuješ, aby jsi mohl hrdě plout?

Já s nadsázkou říkám, že jsem britofil. V UK mají pleasure crafts právo vlajky zdarma, licenci pro vysílačku zdarma, průkazy si dělají jen ti, kdo chtějí (což je kupodivu většina jachtařů), průkazy se nemusejí obnovovat, průkazy na vysílačku taky ne atd. atd, atd. To už se tu probíralo mnohokrát.
Proč se ČR cpe do regulace zálib? Budu muset mít průkaz a lékařskou prohlídku kvůli hraní šachů? Budu muset na oční, zda rozeznám bílou a černou? Budu muset mít licenci, abych mohl chodit po turistických zančkách?
TAK PROTO!!!
Uživatelský avatar
RACEK
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 662
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 57
Bydliště: Praha

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod RACEK » pát zář 15, 2017 12:40 pm

JaOCZ píše:
že současný stav z pohledu "rekreačního jachtaře" je vyhovující, neexistence zde několikrát odmítané "komerční doložky" už tak dobrá není.

H.
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2959
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 259
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod lynx » pát zář 15, 2017 12:49 pm

To je Honzův názor, já mám jiný – to se stává.
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1022
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 160
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Pavel-Sulc » pát zář 15, 2017 1:03 pm

Pánové, tohle je úžasný podklad pro doktorskou práci:
Námořní zákon z pohledu Českého kapitána jachty.
Splnit předpisy a zákony je jedna věc.
Umět navigovat, ovládat loď je věc jiná.
V létě tu bylo 9 českých posádek, s většinou jsme se sešli.
Navigovat podle GPS a hlavně terestricky a podle mapy mnoho z nich neumělo a ovládat loď také ne.
Plánovat a předvídat také ne.
Myslím že určitě splnili předpisy a zákony České republiky.
Byli tu také skvělí a vyjímeční lidé. Nikoho nebudu jmenovat ani dál diskutovat co kdo udělal nebo neudělal.
Bylo by to tady běžné nekonečné obhajování a vysvětlování.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1323
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 60
Bydliště: Ostrava

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Jarda885 » pát zář 15, 2017 1:29 pm

Pavle, o tom to je.

Zákon, předpis, licence umožňuje, aby se člověk mohl samostatně začít učit.

Teprve praxí, pokorou a následným sebevzděláváním vyroste nový dobrý jachtař.

Jarda885 píše:...... Po složení zkoušky je to amatér, který se může začít učit plavit/plachtit na moři bez dohledu jiného. Do té doby nesmí vést loď bez dohledu oprávněné osoby.
.......
Uživatelský avatar
RACEK
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 662
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 57
Bydliště: Praha

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod RACEK » pát zář 15, 2017 2:43 pm

lynx píše:To je Honzův názor, já mám jiný – to se stává.


Jachtaři by měli mít jeden názor a ten společně prosazovat ;) .
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2959
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 259
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod lynx » pát zář 15, 2017 3:15 pm

Není to takové malé trollení, Ondro, že ne? :-)
Uživatelský avatar
RACEK
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 662
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 57
Bydliště: Praha

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod RACEK » pát zář 15, 2017 5:04 pm

Ale vůbec :D

Žijeme v Čechách a tady anglický model nemůže fungovat.

Živě vidím, jak tisíce čártristů vyplouvají legálně bez průkazu a bez jakéhokoliv školení :D .

Obava ze zkoušky je to jediné co donutí uchazeče do sebe vstřebat alespoň minimum teorie.
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2959
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 259
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod lynx » pát zář 15, 2017 5:24 pm

RACEK píše:Živě vidím, jak tisíce čártristů vyplouvají legálně bez průkazu a bez jakéhokoliv školení :D .
Obava ze zkoušky je to jediné co donutí uchazeče do sebe vstřebat alespoň minimum teorie.

Nevyplouvají, většina lidí jezdí do Chorvatska a tam charterovky průkazy chtějí. Jakož i pojišťovny.
Aby bylo jasno, já nevolám po zrušení nutnosti mít průkaz pro rekreační plavbu. Mně vadí všechno to ostatní kolem, jak jsem to vyjmenoval v jednom z předchozích příspěvků.
Jak jsem napsal, mám dva průkazy. Kdybych se setkal s tím, že nestačí, uvažoval bych o průkazu RYA. Praxi mám i na úroveň Yachtmaster Offshore - včetně mil v přílivových vodách.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1323
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 60
Bydliště: Ostrava

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Jarda885 » pát zář 15, 2017 5:39 pm

lynx píše:..... Takže určitě nejsem rád, „že české námořní právo nerozlišuje výdělečnou činnost od plavby pouze pro vlastní radost.“


Budiž pro Tebe dobrou zprávou alespoň to, že zkušební komisaři a jachetní instruktoři musejí mít vyšší oprávnění od MDČR než rekreační jachtař.
Nezbytnou nikoliv postačující podmínkou je, že v požadované oblasti musejí minimálně splňovat požadavky na průkaz "A" (rekreačního) námořního jachtaře.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8574
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 82
Kontaktovat uživatele:

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Libor » pát zář 15, 2017 6:03 pm

A prosimte kdo je to rekreacni namorni jachtar...?
Jednou pises ze to bylo zruseno a ze je to dibre ted to zase pouzivas.... :?
Mel jsem za to ze dnes ( bohužel) je jen jeden typ opravneni odstupnovany na 3 urovne....a s nim se i klidne muzu zivit....
Tebou pouzity oriklad s ridicakem....i kdyz srovnani pokulhava...
Profík chodi na skoleni, zdravotni prohlidky...dostava pred vyjezdem pravidelne dychat, profesni průkaz, u taxi mistopis...atd.
Ekvivalent dnesnich namornich prukazu.

Tento profik samozřejmě muze jet na dovolenou osobakem, karavanem ...a pod.
Ja chci jet jen na dovolenou osobnim autem ale ku.wa proč stat na me klade stejne naroky....ti me hlava nebere.
Tedy kdyz uz prukaz musi nejaky byt....obdoba ridicaku.
Jedna zkouska a zdr.prohlidka a do 65 let at se do toho stat nese.e.
Ja se chci jen rekreovat nikoliv neco jineho.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1323
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 60
Bydliště: Ostrava

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Jarda885 » pát zář 15, 2017 6:34 pm

Slovo rekreační tady běžně všichni používají v ekvivalentu nekomerční. Přestože to není termín podle zákona, vystihuje podstatu. Proto jsem ho začal používat taky, někdy v závorce. Taky proto, aby bylo jasno, že stávající znění je napsáno pro nekomerčního jachtaře, nikoliv pro profesionála.

Naprosto souhlasím, že podmínky jsou zbytečně složité a přísné. Je vhodné vyvinout snahu o jejich zjednodušení. Nabízím spolupráci při formulaci návrhů. Před lety jsem pro poslance trochu dělal, něco o tom vím. Nechci jenom kecat, chci pomoci.

Libor píše:....
Tebou pouzity oriklad s ridicakem....i kdyz srovnani pokulhava...
Profík chodi na skoleni, zdravotni prohlidky...dostava pred vyjezdem pravidelne dychat, profesni průkaz, u taxi mistopis...atd.

.......


Na silnici profik má základní řidičák "B" nebo "C" stejný jako já nebo Ty. Další povinnosti profesionálům ukládají jiné předpisy.

Profesionální námořníci na velkých lodích (a pořád jsou u MDČR) toho musejí mnohem víc než my. Ale to nejsou jachtaři.

EDIT:
Končím diskuzi, jedu na moře.
Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1022
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 61
Bydliště: Praha

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod MartinB » pát zář 15, 2017 7:18 pm

Jarda885 píše:
Na silnici profik má základní řidičák "B" nebo "C" stejný jako já nebo Ty. Další povinnosti profesionálům ukládají jiné předpisy.

Profesionální námořníci na velkých lodích (a pořád jsou u MDČR) toho musejí mnohem víc než my. Ale to nejsou jachtaři.



A takhle přesně to funguje v Anglii i na moři.
Máš nějaký průkaz RYA, stejně jako každý kdo pluje pro svojí radost a pokud chceš plout jako profik, vozit lidi, ukládají jim předpisy další povinnosti.

Nebudeme se plést tankery, že? To je jako kdybychom k autům začali přidávat dopravní letadla, ty jsou taky větší, rychlejší a taky jsou požadavky úplně jinde. Srovnávat plavbu na plachtenici pro radost s plavbou velkých námořních lodí, to je zavadějící a vnese to sem ještě více zmatku než tu je.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host