Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Vše co souvisí s předpisy kolem plavby a technickou dokumentací lodí, včetně jejich regisdtrace. Přepravy lodí. Technickými prostředky pro dopravu lodí. Dále pojištění lodí, přívěsů, osob atd.

Moderátoři: Pepa, windward, vilma

Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3035
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 287
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod lynx » sob zář 16, 2017 1:52 pm

Jarda885 píše:
lynx píše:..... Takže určitě nejsem rád, „že české námořní právo nerozlišuje výdělečnou činnost od plavby pouze pro vlastní radost.“


Budiž pro Tebe dobrou zprávou alespoň to, že zkušební komisaři a jachetní instruktoři musejí mít vyšší oprávnění od MDČR než rekreační jachtař.
Nezbytnou nikoliv postačující podmínkou je, že v požadované oblasti musejí minimálně splňovat požadavky na průkaz "A" (rekreačního) námořního jachtaře.

Ale o zkušebních komisařích ani o instruktorech tady taky nediskutujeme.
Ještě jednou - diskutujeme o rozdílech či nerozdílech v požadavcích na kvalifikaci jachtařů „pro radost“ a jachtařů „za peníze“. (Nemyslím to hanlivě.) Je zbytečné zmiňovat ostatní kategorie lidí, kteří se taky vydávají na moře. Ani rybáři by nebili dobrým příměrem.

Pořád se točíme kolem toho, že požadavky na uchazeče o ministerské papíry jsou u jachtařů pro radost přehnané.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1339
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 62
Bydliště: Ostrava

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Jarda885 » pát zář 29, 2017 8:25 pm

Jarda885 píše:......

V každé čártrovce podepisuješ, že umíš řídit loď a máš na to příslušné oprávnění.
......


Tak se mi podařilo najít v prospektu Adriatic Charter příslušnou stať:
AcCharterersObligations.jpg


Volný překlad:
Nájemce nebo skipper prohlašuje, že má všechny nezbytné navigační schopnosti a platnou licenci ..
Uživatelský avatar
JaOCZ
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 581
Registrován: pon dub 20, 2015 2:00 am
Reputace: 81
Kontaktovat uživatele:

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod JaOCZ » pát zář 29, 2017 8:30 pm

Koukam, ze zakazuji plavbu v noci :)
Uživatelský avatar
stani119
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 187
Registrován: čtv led 24, 2013 1:00 am
Reputace: 18

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod stani119 » pát zář 29, 2017 9:47 pm

Lynx píše
Pořád se točíme kolem toho, že požadavky na uchazeče o ministerské papíry jsou u jachtařů pro radost přehnané.

Řekl bych, že požadavky jsou OK pro jachtaře, kteří plují pro radost a současně na lodi pod českou vlajkou ;)
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 8248
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 156
Bydliště: Lužice u Hod.
Kontaktovat uživatele:

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Baharis » pát zář 29, 2017 11:59 pm

Zcela bez vytáček musím přiznat, že mě celá tato diskuse prochází jedním uchem tam a druhým ven. I po příjezdu domů jsem ji nepochopil....

A zcela zodpovědně tvrdím, že jsem ani zpětně nenašel nic co jsem se učil na zkoušky MD-ČR a bylo by zbytečné!!!!!!!

Prosím. Jmenujte předmět či téma u uváděných zkoušek, které považujete u rekreačního jachtingu za zbytečné, bez kterého bych se na moři obešel, které by se měly vyřadit z osnov.
Možná pak pochopím.... :x


Navigace, Meteorologie, Plavební nauka, Zdravověda, Námořní právo, Základy Angličtiny, Povinná praxe s instruktorem. Prosím, jmenujte, vyřazujte. :shock:
Uživatelský avatar
PetrC
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 185
Registrován: sob čer 30, 2007 2:00 am
Reputace: 6

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod PetrC » sob zář 30, 2017 12:44 am

Zbytečné je to kolečko každých pět let ...
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 8248
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 156
Bydliště: Lužice u Hod.
Kontaktovat uživatele:

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Baharis » sob zář 30, 2017 9:00 am

Ale jo Petře. Jako všichni i já bych raději bral doživotní průkaz po vzoru HR. :)

Ale který jiný (u nás) existuje? Zdaleka nevím vše, ale existuje? V mé peněžence ne. Vím že všechny mé průkazy se musí po době platnosti, případně po vylepení všech členských známek měnit. Tak to je.
Připadá mě že jsme někdy zanimraní na svém pískovišti... Ani né pískovišti, ale ve svém malinkém rožku pískoviště, řešíme ty své problémečky a nevidíme to celé pískoviště, to sídliště kolem, město, zemi. Proboha. Co je u nás a ve světě problémů. Kardinálních. A my o tom, jestli jednou za pět let vyplnit formulář nebo ne. No nezdá se vám to Kefalín trochu absurdní?

Druhým aspektem je, jestli mě to nepřiměřeně obtěžuje. Stáhnu formulář, dobrý. Pět. min. Vyplním, dobrá. Dalších pět minut. Okopíruji jachtařskou knížku, deset minut (!!!). Vložím cestou do města do poštovní schránky - 10 sec. Návštěvu lékaře a zjištění mého stavu nepovažuji až tak za věc zbytečnou, anýbržto za velmi prospěšnou. Nicméně někdo není zvyklý chodit na pravidelné preventivní prohlídky a může jej to obtěžovat. Dobrá, dávám jeden zbytečný půlden který by člověk mohl strávit třeba diskusí o tom, jak to je zbytečné.

Závěr: Dělám ve svém životě tolik zbytečných a složitějších - nařízených věcí, že mě připadá že již mluvení o něm zabírá více času než úkon samý. Možná sečtením času stráveném nad tímto "problémem" bychom zjistili, že je naděláno na 50 let vyplňování žádostí dopředu...... :P

:sorry: Tak to dopadá když ráno vstanu, ještě neprobuzený popíjím kafé a tlačím ze sebe bez rozmyšlení ty své rozumy......
Uživatelský avatar
RACEK
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 689
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 58
Bydliště: Praha

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod RACEK » sob zář 30, 2017 2:11 pm

Povinná praxe mě přijde zbytečná.

Třeba moje manželka, která má nalpluto 20 tisíc mil, musí do kurzu k instruktorovi, který má výrazně méně zkušeností a praxe než ona?

Moje děti budou muset do kurzu i když budou mít možná 30 tisíc mil, jsou zkušení závodníci? Že by toho instruktora naučili jachting?

A těch dětí co v jachtingu vyrůstají je hodně.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8583
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 83
Kontaktovat uživatele:

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Libor » sob zář 30, 2017 2:26 pm

Diskutovat o něčem co mi nevyhovuje....nebo být zticha a takový stav zakonzervovat....No nevim Jirko :?
Nejde o obsah vyuky a zkoušek.O tom žádná.
Ale systém tak jak je nastavený je celý špatně.Doktor praxe pravidelné prodlužování to už jsou drobné vzniklé upravovanim paskvilu který se původně vubec netykal rekreačních jachtaru...
Aby to nedopadlo jako s rekreačním papiry a registracemi rekreačních jachet. Zrušeno bez nahrady (= zakonzervován nevyhovujici stav) s odůvodněním že o to lidi nemají zájem...
Uživatelský avatar
PetrC
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 185
Registrován: sob čer 30, 2007 2:00 am
Reputace: 6

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod PetrC » sob zář 30, 2017 3:03 pm

Baharis píše:Ale jo Petře. Jako všichni i já bych raději bral doživotní průkaz po vzoru HR. :) ...
...Druhým aspektem je, jestli mě to nepřiměřeně obtěžuje. Stáhnu formulář, dobrý. Pět. min. Vyplním, dobrá. Dalších pět minut. Okopíruji jachtařskou knížku, deset minut (!!!). Vložím cestou do města do poštovní schránky - 10 sec. Návštěvu lékaře a zjištění mého stavu nepovažuji až tak za věc zbytečnou, anýbržto za velmi prospěšnou. ......
...Závěr: Dělám ve svém životě tolik zbytečných a složitějších - nařízených věcí, že mě připadá že již mluvení o něm zabírá více času než úkon samý. .....


Jo, děláme spoustu jiných zbytečných věcí :) Ale tady mluvíme o jachtaření ... Určitě bys měl Baharisi pravdu, pokud by to v reálu nebyla jen čistá formalita. A to jak návštěva u lékaře (kterých je jen několik předem určených, a ti většinou nemají čas nebo jsou na moři) a zrovna tak kopírování jachtařské knížky, kam si můžu napsat cokoliv. Tím pádem povinná praxe je jen to, co je tam napsané ... Pokud by se výše uvedené bralo opravdu vážně, pak by to mělo nějaký smysl, takhle je to jen plýtvání naším časem.

Ještě poznamenávám, že samotné kapitánské zkoušky a jejich "přísnost" z hlediska mnoha zdejších členů JI nezpochybňuji.
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 8248
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 156
Bydliště: Lužice u Hod.
Kontaktovat uživatele:

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Baharis » sob zář 30, 2017 5:21 pm

Dobrá. Máte jiný názor, tak máte. To je každého svaté právo.

Chtěl jsem jenom tolik že na moři to není/nemusí být žádná prd*el a čím lépe jsou lidé připraveni, tím lépe. Ani ta praxe Racku nikoho nezabije. Republika není plná tvých manželek a zákony nemohou postihnout každou eventualitu. A ano Libore, tento stav bych zakonzervoval. Podle mě vyhovuje. Loď je (může být) v rukách kapitána nebezpečná zbraň. Zbroják musím také každých pět let prodlužovat. Možné je měkčí ta lékařské prohlídka, tu může dělat obvoďák. To jediné bych asi požadoval u MD-ČR. Protože podklady a veškerá vyšetření pro toho "určeného" ministerstvem stejně dělá ten obvoďák. Určený akorát změří tlak a dá razítko. Za velký peníz.

Jenom abych si udělal obrázek. Můžete prosím sdělit, kdo z diskutujících vlastní průkaz MD-ČR?
Jako že koho se přímo týkají ty obtěžující pětileté obstrukce? ;)
Uživatelský avatar
PetrC
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 185
Registrován: sob čer 30, 2007 2:00 am
Reputace: 6

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod PetrC » sob zář 30, 2017 5:40 pm

Baharis píše: ... Jenom abych si udělal obrázek. Můžete prosím sdělit, kdo z diskutujících vlastní průkaz MD-ČR? Jako že koho se přímo týkají ty obtěžující pětileté obstrukce? ;)


Ano, já třeba mám průkaz MD-ČR :) (a k tomu několik dalších). A shodu okolností jsem ho nedávno již po několikáté obnovoval. Nemá smysl popisovat, co to obnášelo, to tady každý ví, je to cca několik hodin a několik desítek naježděných km (pro některé i postatně víc, pokud zrovna příslušný lékař není blízko). Ale jak píšu výše, rád to absolvuji, jsem zastáncem bezpečné plavby a toho, aby loď nebyla nebezpečnou zbraní, jak píše Baharis. Jenže to formální obnovení průkazu k ničemu z toho nenapomáhá.
Uživatelský avatar
RACEK
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 689
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 58
Bydliště: Praha

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod RACEK » sob zář 30, 2017 5:52 pm

Na MD je registrováno možná 1500 majitelských lodí. Když na každé vyrostou dvě děti. Tak je to 3000 kvalitně připravených mladých jachtařů.

Zhruba stejný počet dětí je vychován na čártrových lodích.

Tak to je už 6000 kvalitních mladých jachtařů.

Příklad.
Dcera jede se svými kamarády na Jabuku. V regatě skončí na 20 místě. Je to již osmý týden co jsou v té sezóně na moři.
Další týden pojedou s nějakým starým dědkem jako jachetním instruktorem na povinný kurs?
Tak to je opravdu šílený.
Že by toho instruktora naučili uklízet fendry?
Jak se kormidlluje stoupačka? Jak se trimujou plachty?
Proč musí trávit týden na lodi s někým s kým tam být nechtějí?
A toto se týká tak poloviny budoucích uchazečů.
Uživatelský avatar
PetrC
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 185
Registrován: sob čer 30, 2007 2:00 am
Reputace: 6

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod PetrC » sob zář 30, 2017 6:51 pm

Trochu tu aktuální diskusi upřesním, píše se tu o povinné praxi, myšleny jsou ale různě, tak aby se to nesměšovalo:

1. Povinná praxe pro získání průkazu MD-ČR.
2. Povinná praxe resp. napluté míle pro obnovení průkazu MD-ČR po 5 letech.
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2450
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 82

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod jerryx » sob zář 30, 2017 7:03 pm

Baharis píše:Jenom abych si udělal obrázek. Můžete prosím sdělit, kdo z diskutujících vlastní průkaz MD-ČR?
Jako že koho se přímo týkají ty obtěžující pětileté obstrukce? ;)


no tak me to fakt obtezuje :-(
ano, mam tento prukaz - no vlastne uz tri roky nemam, ale vzhledem k tomu, ze jezdim uz jen zavody na baltu a nemcum to je uplne putna, tak proste jezdim bez ...
pri kazdem obnovovani s tim mam problem, dopoledne nemam cas, o vikendu mi to nikdo neudela ... letos mi to vyhorelo prave na doktorovi, proste mel zavreno v dobe, kdy tam mel byt ...
a nezlob se na me, ale tohle je totalni kravina:
Návštěvu lékaře a zjištění mého stavu nepovažuji až tak za věc zbytečnou, anýbržto za velmi prospěšnou.

ten doktor me nikdy pri predchozi prohlidce ani nevidel :-( ... bohuzel i obvodak by me prohlednul vice, ale ten zase na tohle nema opravneni :-(

a naprosty souhlas s :
RACEK píše:...
Dcera jede se svými kamarády na Jabuku. V regatě skončí na 20 místě. Je to již osmý týden co jsou v té sezóně na moři.
Další týden pojedou s nějakým starým dědkem jako jachetním instruktorem na povinný kurs?
Tak to je opravdu šílený.
Že by toho instruktora naučili uklízet fendry?
Jak se kormidlluje stoupačka? Jak se trimujou plachty?
Proč musí trávit týden na lodi s někým s kým tam být nechtějí?
A toto se týká tak poloviny budoucích uchazečů.

kdyz jsem kdysi byl na "praxi", tak kapitan konstatoval, ze plachty nas ucit nebude, protoze toho umime mnohem vic a to jsme byli na ketchi vsichni poprve ;-) :D :D
sice na jednu stranu chapu, ze na mori je stale moc blbcu, ale urcene povinne kurzy pro vsechny jsou kravina, protoze kvalita instruktoru je miziva a za tyden se toho zase tak moc opravdu nenaucis :-( - netvrdim, ze jsou kurzy nesmysl, ale ta povinnost, protoze lidicky, kteri se to chteji naucit, si tech kurzu klidne daji vice, i kdyz uz maji davno papir v ruce a ti by si to davali i bez te povinnosti pro papiry ... a spousta zkusenych jachtaru (napr. jak uvadi racek), ten kurz vubec nepotrebuji, a musi :-(
BTW znam spoustu vynikajicich zavodnich jachtaru a spousta z nich, dovolim si tvrdit, ze vetsina, maji "jen "chorvatske" papiry ... proc asi ?
Uživatelský avatar
stani119
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 187
Registrován: čtv led 24, 2013 1:00 am
Reputace: 18

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod stani119 » sob zář 30, 2017 8:01 pm

Je plno mladých a šikovných, kteří umějí výborně řídit auta a když chtějí s autem na silnici, tak si ten řidičák musí taky udělat :)
Uživatelský avatar
RACEK
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 689
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 58
Bydliště: Praha

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod RACEK » sob zář 30, 2017 8:13 pm

Zkoušku určitě složit musí a také musí mít praxi. Tu praxi mají mít možnost získat i jinak než s jachetním instruktorem, který ke všemu mnohdy žádným jachetním instruktorem není.
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2450
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 82

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod jerryx » sob zář 30, 2017 9:14 pm

stani119 píše:Je plno mladých a šikovných, kteří umějí výborně řídit auta a když chtějí s autem na silnici, tak si ten řidičák musí taky udělat :)

RACEK píše:Zkoušku určitě složit musí a také musí mít praxi. Tu praxi mají mít možnost získat i jinak než s jachetním instruktorem, který ke všemu mnohdy žádným jachetním instruktorem není.

to melo byt kontrovani ? vzdyt v tom mate rovnou odpoved ;-)
ja prece netvrdim, ze zkousky ne (tak daleko jako anglani nikdy nebudeme), psal jsem ... netvrdim, ze jsou kurzy nesmysl, ale ta povinnost, ... a to je cely problem.
na aute neni dulezity kurz, ale zkouska a u nas se z praxe na lodi (na rozdil od auta) zadna zkouska nedela. musite mit JEN praxi - bez ohledu na kvalitu a podepise vam ji kazdy instruktor (zakonem jmenovani instrukori nejsou bohuzel resenim) :-(
dneska vetsina kurzu trva prave tyden, nikoho nezajima jestli se to dotycny naucil, teda az na opravdove vyjimky - jsou i dobri instruktori.
ale i ti dobri instruktori nejsou schopni naucit za tyden vsechno, vetsina kurzu je v chorvatsku, hodne casto v lete a v lete tam vetsinou nefouka, takze, prehnane receno, se nauci trochu na motor a to je vsechno ... vlastne se nenauci to nejdulezitejsi - udelat si aspon malou predstavu o tom, co by vitr mohl dokazat a nemaji pak zadnou soudnost - a bohuzel je to k jejich skode ...

takze zkousky ano ... a kdyz uz se tenhle stat chce sr.. do papiru, at dela i zkousky z praxe - ne zvysovanim kvalifikaci instruktoru, ale najmutim zkusebnich instruktoru, kteri budou mit taky za to trochu zodpovednost ... teoreticka zkouska si myslim, ze je na urovni.
a obnovovani ? nesmysl, mozna jen po nejakem veku potvrzeni o zdravotni zpusobilosti (jako je to v jinych odvetvich) od normalniho doktora, napr. obvodaka, ktery vas zna, a ktery by tedy mel byt nejduveryhodnejsi - momentalne je to jen byrokraci o razitkach a penezich :-(

a tvrdim porad, nejvice zkusenosti na plachetnici se kazdy nauci na okruhovkach, protoze se jde ucit v podstate kazdy vikend a je to mnohem rychlejsi se naucit, malokdo si muze dovolit byt kazdy vikend na "velke" jachte ... jenomze vetsina "kapitanu" tim bud opovrhuje nebo z toho ma strach ...
Uživatelský avatar
stani119
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 187
Registrován: čtv led 24, 2013 1:00 am
Reputace: 18

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod stani119 » sob zář 30, 2017 9:44 pm

Je asi úsměvné, aby se dělala zkouška z praxe na moři. Jak to asi zorganizuješ, aby ti zrovna foukalo a aby zkoušený poznal, co vítr může dokázat :?
V autoškole taky jízdní zkouška nezahrnuje jízdu při námraze a náledí na dálnici :roll:
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2450
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 82

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod jerryx » sob zář 30, 2017 10:35 pm

ano, naprosty souhlas ... ale pak je tedy zcela zbytecna povinnost mit radoby "praxi", jak jsem psal v predchozim ;-)
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1046
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 163
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Pavel-Sulc » ned říj 01, 2017 4:56 pm

stani 119 - ve Švédsku je součástí výuky na řidičský průkaz na auto kurz a zkouška na specielní kluzké dráze.. Asi to smysl má
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8583
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 83
Kontaktovat uživatele:

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Libor » ned říj 01, 2017 7:50 pm

Nemám a za současného stavu ani nechci český papír...i když bych rád, z nejednoho důvodu.
Nehodlám podporovat ty, kteří ze současného stavu profitují, počínaje státem, přes ministerstva a lidi tam sedící až po "doktory", kteří s tím nemají nic společného...

Já bych zkousl i tu povinnou zkoušku, či praxi, i toho doktora, kdyby to bylo jednou a dost. Papír na doživotí. Jako řidičák.....

Ale takto kdy všichni okolo mají jachtaře jako dojnou krávu....děkuji, ale tohle podporovat je nebudu, to je dle mě blbost.

Umím svůj čas a peníze s radostí rozhazovat jinde a jinak...
Uživatelský avatar
stani119
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 187
Registrován: čtv led 24, 2013 1:00 am
Reputace: 18

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod stani119 » ned říj 01, 2017 8:03 pm

Ano Libore máš pravdu ale když chceš plout na své lodi pod českou vlajkou tak to jinak nejde. A osobně mám z toho radost, peníze budou a my nebudem ;)
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 8248
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 156
Bydliště: Lužice u Hod.
Kontaktovat uživatele:

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Baharis » ned říj 01, 2017 8:17 pm

Libor píše:Papír na doživotí. Jako řidičák.....
To jsi teda pěkně podělal. :lol: :lol: :lol:

Řidičák na doživotí? Kde žiješ?
Teď jsi sám sobě dokázal, že není průkazu, který by se neprodlužoval. A také to jak čteš předcházející příspěvky. Že to je běžné u všech průkazů jsem tu několikrát zdůrazňoval. Ale to je jako do dubu.....
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8583
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 83
Kontaktovat uživatele:

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Libor » ned říj 01, 2017 8:18 pm

Nemám českou vlajku, a je to totéž, dokud se nezmění podmínky, nebudu ji mít ....

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti