Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Vše co souvisí s předpisy kolem plavby a technickou dokumentací lodí, včetně jejich regisdtrace. Přepravy lodí. Technickými prostředky pro dopravu lodí. Dále pojištění lodí, přívěsů, osob atd.

Moderátoři: Pepa, windward, vilma

Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1339
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 62
Bydliště: Ostrava

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Jarda885 » úte zář 12, 2017 5:07 am

Pokud čtu dobře příspěvek Pavla Šulce, tak švédské oprávnění nemá zmínku o rekreační nebo komerční plavbě.
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3025
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 287
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod lynx » úte zář 12, 2017 9:30 am

siki píše:Lynxi, musím Te opravit. Od letošního roku uz RYA nerozlišuje kurzy Day Skipper a Coastal Skipper na tidal a non-tidal (u Yachtmaster platí stále). Průkazy jsou již jednotné a zároveň se i ve školách v nepřílivovych vodách zavedla povinnost vyučovat přílivovou teorii. Vím to mj. i proto, ze mam letošní průkaz ze Skotska a žádná zmínka o přílivových vodách v průkazu uz neni...
http://www.rya.org.uk/SiteCollectionDoc ... ourses.pdf

Ano, máš pravdu, tohle jsem nenašel.
Promiň, Jardo, nepřesné informace jsem podal já.

Ale úplně stejné to není: “Students who have previously completed a non-tidal course will still need to complete a two-day conversion course to cover the tidal syllabus if they wish to receive a certificate which does not show the non-tidal endorsement.”
Čili ti, kdo dělali kurz/zkoušku v nepřílivových vodách, dostanou nový průkaz až po absolvování dvoudenního „rekvalifikačního“ kurzu.

Praxe, kdy lidé, kteří prodělají kurz a složí zkoušku v nepřílivových vodách a problematiku nezažijí v praxi, není dobrá. Speciálně přílivy jsou věc, kterou je nutné zažít, aby člověk alespoň trochu věděl, která bije.
siki
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 2
Registrován: pon čer 13, 2016 1:58 pm
Reputace: 0

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod siki » úte zář 12, 2017 9:41 am

Důvodem prý bylo, ze RYA skoly v neprilivovych vodach bourily, ze maji mene hodnotne prukazy (coz byla vlastne pravda :) ), takze se to takhle sjednotilo.
Stare prukazy plati stale, jen v pripade, ze potrebujes z nejakeho duvodu vystavit novy, je potreba absolvovat rozdilovou teorii.
Taky si nemyslim, ze to je uplne spravny pristup...
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3025
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 287
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod lynx » úte zář 12, 2017 9:51 am

Podle mých zkušeností se charterové společnosti neptají na průkaz, ale kolik člověk uplul jako skipper. A v přílivových vodách je zajímá zejména praxe v přílivových vodách – logicky.
Uživatelský avatar
RACEK
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 689
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 58
Bydliště: Praha

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod RACEK » stř zář 13, 2017 7:54 am

Kluci, já vám vůbec nerozumím.

Vy snad cítíte potřebu dělit české průkazy na přílivové a nepřílivové? Chcete pro české nájemní skippery zavádět komerční doložky?

To vám ten český systém přijde zbytečně jednoduchý?
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 8245
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 156
Bydliště: Lužice u Hod.
Kontaktovat uživatele:

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Baharis » stř zář 13, 2017 8:26 am

Teda,......
z pohledu kapitána jachty tomu tady také vůbec nerozumím. Jsem v půlce třítýdenního turnusu a tyto starosti bych chtěl mít.

Odesláno z mého SM-T719 pomocí Tapatalk
Uživatelský avatar
Richard
věčný začátečník
věčný začátečník
Příspěvky: 706
Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
Reputace: 63
Bydliště: Metylovice

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Richard » stř zář 13, 2017 8:51 am

Připadá mi, že v principu jde o spor dvou světonázorových přístupů.
Ten první říká, že stát se nemá cpát tam, kde ho netřeba ... pak tedy průkaz pro rekreační jachtaře pod kuratelou státu a zákona je nepatřičně nadbytečná ptákovina a buzerace.
Nu a ten druhý přístup má zato, že chování lidí má být vymezeno pravidly-zákony, neb jinak nás čeká chaos a zvůle. Idealisté v této skupině věří v MOUDRO, které ví co a jak, pesimisté a realisté vytváří zájmové skupiny, které v rámci vytváření pravidel a vymezování hřiště hledí na své zájmy, bezpečí a pohodlí.
Bližší je mi první skupina ... jen svět se vyvíjí kapku jinak :D
Uživatelský avatar
Lachtan
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 423
Registrován: úte bře 25, 2008 1:00 am
Reputace: 15
Bydliště: Praha

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Lachtan » stř zář 13, 2017 10:52 am

Richarde, první skupina přeci ctí zákony a pravidla např. COLREG. Majitelé lodí snad ze 100 procent, jde o jejich majetek. To druhá skupina, které jde jen o papír si ho někdy jen zaplatí bez vědomostí a jsou jim pravidla šumafuk. Tvá první skupina není světonázorovým opakem druhé. Na světě nebude bezpečněji, když budeme mít všichni průkazy na kolo, koloběžky, chůzi nebo když budeme mít certifikáty a nosit po ulicích helmy. Ve Švédsku a Británii cítí k vodě posvátno, protože voda od pradávna spojovala lidi a jiná možnost zde často nebyla, byla to obživa a bez lodě to nešlo. U nás je voda fuj - překáží dálnicím a lodičkáři jsou na obtíž, ale penízky jsou od nich dobré. Třeba by stačilo ňejakého ouřadu svézt na lodi, aby poznal jak je to krásné, co to je svoboda. To ouřada ve zmíněných státech má nejspíše svou loď nebo na ní alespoň plul. Je opravdový rozdíl mezi vodní kulturou v krajích, kde vědí jak se chovat a nemají na to papír a v krajích, kde mají papíry a nevědí nebo nechtějí. Život je jemná rovnováha mezi chaosem a řádem. Extrémy jsou smrtící. Kdo chce mít totální jistoty/tvá druhá skupina/, nechť se odebere na hřbitov. Díky, že jsem se trochu zastavil.
Naposledy upravil(a) Lachtan dne stř zář 13, 2017 11:46 am, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Richard
věčný začátečník
věčný začátečník
Příspěvky: 706
Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
Reputace: 63
Bydliště: Metylovice

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Richard » stř zář 13, 2017 10:57 am

... já nepsal o svobodě bez zodpovědnosti! :?
Uživatelský avatar
Lachtan
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 423
Registrován: úte bře 25, 2008 1:00 am
Reputace: 15
Bydliště: Praha

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Lachtan » stř zář 13, 2017 11:19 am

Také patřím do tvé skupiny, stejně tak velryby, ryby, ptáci... dodržují pravidla. Jsem občas nepozorný čtenář...
Naposledy upravil(a) Lachtan dne stř zář 13, 2017 11:34 am, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Stanislav
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 450
Registrován: pát dub 25, 2008 2:00 am
Reputace: 27
Bydliště: moře

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Stanislav » stř zář 13, 2017 11:26 am

Nekteri velitele namorni jachty, kteri se tim i castecne zivi, by u RYA neudelali ani stupen coastal z jednoducheho duvodu-nedostatecna praxe.
Naopak je dost lidi kteri nejsou veliteli, maji nejakou praxi na vlastni lodi a vystaci treba s chorvatskym prukazem.
Tak mi z toho vychazi ze ta prvni skupina by toho mela umet vice a naroky na plavebni praxi by meli byt jine nez u skupiny druhe.
Chapu ze vetsine soucasny stav asi vyhovuje, ale je to spravne?
A vynechte prosim kecy o osobni odpovednosti, bavime se o zneni zakona. Jardou casto zminovane prirovnani k rizeni auta tady fakt nema zadny smysl.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1339
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 62
Bydliště: Ostrava

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Jarda885 » stř zář 13, 2017 3:20 pm

Víme, že po majiteli lodi nikdo žádný průkaz nikde nechce.

V každé čártrovce podepisuješ, že umíš řídit loď a máš na to příslušné oprávnění.
Pod tlakem Evropské unie museli chorvati začít psát na své papíry (myslím tím nejběžnější "B") omezení pouze na chorvatské vody.
S průkazem MDČR "C" můžeš začít plout kdekoliv.

Pak už je to jenom o osobní odpovědnosti a pokoře vůči moři.

K výhradě, že toho nováčci umějí málo.
Nejsou známy žádné velké pr.sery českých jachtařů.
V dnešní době potkávám spoustu mladých kluků, kteří jsou na moři pár let. Mají pokoru před mořem. Podle toho jak získávají praxi, troufají si na náročnější plavby. Z tohoto trendu mám velkou radost.

Kolik lidí, byť částečně, získá nějaký peníz řízením námořní jachty. Většinou jsou to vlastníci lodí nebo školitelé. Renomovaná školící střediska nabízejí kurzy s jachetními instruktory. Seznam jachetních instruktorů MDČR obsahuje 71 jmen (aktualizace k 15.7.2017 ). Přihlédnu k tomu, že školí pár lidí, co nejsou na seznamu jachetních instruktorů. Kolik je vlastníků námořních jachet? Každý se snaží získat nějakou korunu vozením lidí. Podle mne bychom se dostali k několika málo stovkám. Lidí, kteří se tím byť částečně živí bude pár desítek. Rekreačních jachtařů jsou tisíce.

Richard píše: ... pak tedy průkaz pro rekreační jachtaře pod kuratelou státu a zákona je nepatřičně nadbytečná ptákovina a buzerace.
......

To je legitimní názor vlastníka lodě.
JaOCZ píše:další otázka je, co s "komerčními plavbami" na soukromé jachtě pod naši vlajkou.

Jestliže vezmu partu kamarádů na svou jachtu, tak OK, podělí se o náklady. Jestliže někde inzeruji plavbu (jako to dělá mnoho majitelů jachet i zde na Jachting.info nebo na FB, atd.) a vezmu platící klienty, tak už mají postavení cestujících, je to Námořní obchodní loď a povinnosti jsou zcela odlišné.

......

Podělit se o náklady se rozumí náklady na tuto jednu konkrétní plavbu.
Chtěli byste, vlastníci lodí, mít povinnost dělat oprávnění pro komerční plavbu když naložíte lidi a necháte si zaplatit příspěvek? Určitě ne.


Čártrař potřebuje průkaz, protože podepisuje, že má oprávnění. Pokud průkaz nebude mít, vyviní se pojištovna s plnění.

Prosím, nekopejme příkopy a nevytvářejme skupiny.
Jarda885 píše:........
Všichni se zde shodneme na tom, že v předpisech je spousta zbytečností. Pokud jste někdo někdy něco vyřizoval s úředníky, znáte, že jakmile začnete vytvářet varianty, výrazně se snižuje možnost něco prosadit.
.......
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3025
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 287
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod lynx » stř zář 13, 2017 4:22 pm

Jarda885 píše:Nejsou známy žádné velké pr.sery českých jachtařů.

viewtopic.php?f=102&t=7176
Tohle Ti jako velký průser nepřipadá? Jen s obrovským štěstím tam nikdo nepřišel o život.

Jarda885 píše:Chtěli byste, vlastníci lodí, mít povinnost dělat oprávnění pro komerční plavbu když naložíte lidi a necháte si zaplatit příspěvek? Určitě ne.

Nezlob se, ale asi nechápeš, co píše Honza (JaOCZ). Domluvit se s kamarády na nějakou plavbu a podílet se na nákladech není ani omylem komerční plavba. Organizovat kurzy (třeba přípravné ke zkouškám) a zdokonalovací plavby za úplatu samozřejmě komerční plavba je. Lhostejno zda na vlastní nebo pronajaté lodi.

P. S.
Jarda885 píše:Čártrař potřebuje průkaz, protože podepisuje, že má oprávnění.

Nevím, jak je to v Chorvatsku, ale nikdy jsem nepodepisoval, že mám oprávnění. Maximálně to, že mám dostatečné zkušenosti.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1339
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 62
Bydliště: Ostrava

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Jarda885 » stř zář 13, 2017 5:04 pm

Máš pravdu jeden pr.ser známý je. Neměl jsem psát žádné, ale měl jsem najít formulaci připouštějící ojedinělé případy.

Přečti si odkaz JaOCZ a můj komentář pořádně. Domluvit se s kamarády na nějakou plavbu a podílet se na nákladech není ani omylem komerční plavba. To nerozporuji.

Přečti si všeobecné podmínky (terms and conditions) čártru. Čártrovky je mají někde na webu nebo v katalogu v kanceláři, někdy na lodi. To jsou texty, které nikdo většinou nečte.Tam najdeš prohlášení, že umíš řídit loď a máš na to příslušné oprávnění. Zprostředkovací agentury se o tom nezmiňují.
Málokdy podepisuješ smlouvu se všemi náležitostmi.
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3025
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 287
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod lynx » stř zář 13, 2017 5:25 pm

Jarda885 píše:Přečti si všeobecné podmínky (terms and conditions) čártru. Čártrovky je mají někde na webu nebo v katalogu v kanceláři, někdy na lodi. To jsou texty, které nikdo většinou nečte.Tam najdeš prohlášení, že umíš řídit loď a máš na to příslušné oprávnění. Zprostředkovací agentury se o tom nezmiňují.
Málokdy podepisuješ smlouvu se všemi náležitostmi.

Schválně se podívám, některé smlouvy mám doma elektronicky.
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3025
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 287
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod lynx » stř zář 13, 2017 6:51 pm

Jarda885 píše:Chtěli byste, vlastníci lodí, mít povinnost dělat oprávnění pro komerční plavbu když naložíte lidi a necháte si zaplatit příspěvek?


Jarda885 píše: Domluvit se s kamarády na nějakou plavbu a podílet se na nákladech není ani omylem komerční plavba. To nerozporuji.


Poroč by tedy měl takový člověk chtít nebo nechtít dělat oprávnění pro komerční plavbu? Komerční plavba to není, takové oprávnění nepřipadá v úvahu. Proč o tom tedy mluvíš/píšeš?
Uživatelský avatar
Pepa Š
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 31
Registrován: pát kvě 13, 2016 8:23 pm
Reputace: 3

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Pepa Š » stř zář 13, 2017 7:36 pm

Koukal jsem do smlouvy, co jsem si půjčoval letos loď ve Švédsku u Christera, Lynx tam měl taky půjčenou loď. Papíry nejsou potřeba, je potřeba dodržovat správnou námořní praxi a umět to.

9. CHARTERER COMMITMENT
a) The CHARTERERS nautical skill
The CHARTERER shall have experience and the nautical skill to convey the rented
boat safely. When signing the agreement, the CHARTERER attests that he has the
experience and nautical skill needed. The CHARTERER is reminded of the
responsibilities that rests on him. Nautical competence is not a requirement to the
boat, however the CHARTERER is reminded of the value of knowledge in
navigation seamanship. If it is known that the CHARTERER during the rental has
neglected seamanship and/or the boat is treated careless the OWNER may cancel
the rental. No refund will be made in that case. The CHARTERER shall, at the time
of delivery, inform the OWNER of all crew members in the designated space.

Nebavil bych se o takový věci, jak půjčit loď. Ať si lidi na svý lodi, nebo na půjčený s kamarádama jezdí s nějakým papírem. Špatně podle mě je, že společnosti nabízí plavbu s kapitánem, nebo se přímo nabízí lidi na facebooku na kapitánování, často za pěkný peníze, a to se nijak neřeší. Takovej člověk by měl aspoň dokázat praxi a to opravdovou, ne jako u českýho C. Naopak, proč dovolenkový jachtař musí každejch 5 let obnovovat? To je pro mě jen uměle vytvořená práce pro českýho úředníka, kterej neví co je moře, ale bude po mě chtít kolek.
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3025
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 287
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod lynx » stř zář 13, 2017 8:04 pm

Kromě výše zmíněného Švédska jsem dohledal několik dalších smluv. Jaké tedy byly požadavky:
Skotsko – věk a míle,
Turecko – žádné,
Finsko – The client and/or skipper must be experienced in handling a boat similar to the boat being hired and in navigating the archipelago or
open sea, depending on the planned route. Boats longer than 36 ft. require two experienced crew members. The age limit for the
responsible skipper is 20 years.
Francie – smlouva je jen ve francouzštině, překlad pomocí Google Translation není srozumitelný,
další smlouvy už nemám – nenašel jsem je.
Uživatelský avatar
stani119
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 187
Registrován: čtv led 24, 2013 1:00 am
Reputace: 18

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod stani119 » stř zář 13, 2017 10:44 pm

Někdo tu napsal, že po majiteli lodi nikdo žádný průkaz nechce ...
Není to tak docela pravda. Kopii průkazu velitele jachty jsem posílal pojišťovně a také si dělali kopii v domovské marině :)
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8582
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 83
Kontaktovat uživatele:

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Libor » čtv zář 14, 2017 7:03 am

Jak která pojišťovna jak v které zemi......

Moje pojišťovna nevyžaduje, avšak máš - li a předložíš -> dostaneš slevu na pojistném....
Uživatelský avatar
JaOCZ
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 581
Registrován: pon dub 20, 2015 2:00 am
Reputace: 81
Kontaktovat uživatele:

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod JaOCZ » čtv zář 14, 2017 10:53 am

Z pohledu rekreačního (míněno nekomerčního) jachtaře se současný stav jeví až na nějaké drobnosti jako vcelku přijatelný. A tato situace mi vyhovuje. Jezdím s kamarády nebo rodinou, nikdo mi za to neplatí.

Ale mám klienty, kteří jsou současně i jachtařskou školou (a majitelé jsou jachetními instruktory u MDČR) a tam už ta situace je dosti odlišná a tu situaci s nimi řeším.

V případě jakékoli závažné situace na moři, která vyplyne v pojistnou událost, nedejbože úmrtí, se pojišťovna bude ptát, jaká to byla plavba.

Mám pojistku u Yachtpool, kde je mezi výlukami pojištění:

3.9 Toto poistenie neplatí pre skiperov, ktorí sú profesionálni skiperi a skiprujú za odplatu, či už peňažnú
alebo nepeňažnú. Krytie profesionálnych skiperov je možné len cez špeciálny formulár so špeciálnymi
podmienkami.


Ve všeobecných podmínkách pojištění kauce u Allianz se píše:

2. Výluky pro pojištění rekreačního plavidla
Základními výlukami u nabízeného pojištění rekreačního plavidla jsou škody způsobené:
a) na plavidle sloužícím k podnikání nebo k jiné výdělečné činnosti,


3. Výluky pro pojištění odpovědnosti
Základními výlukami u nabízeného pojištění odpovědnosti za újmu způsobenou provozem rekreačního plavidla jsou škody nebo újmy způsobené:
b) plavidlem sloužícím k podnikání nebo k jiné výdělečné činnosti,


Pojištění se rovněž nevztahuje na povinnost k náhradě škody nebo újmy:
a) vyplývající z pracovně-právních a služebních vztahů,
b) vzniklé v souvislosti s podnikatelskou činností pojištěného,
c) za niž pojištěný odpovídá na základě pracovněprávních předpisů, včetně odpovědnosti za škodu nebo újmy způsobenou pracovním úrazem nebo nemocí z povolání,


Pojištěné plavidlo se definuje jako:

Rekreační jachta je plavidlo, jehož délka trupu přesahuje 2,5 m a nepřesahuje 24 m, vybavené plachtami nebo motorem nebo obojím, určené k námořní plavbě pro sportovní nebo rekreační účely pro vlastní potřeby (dle zákona č. 61/2000 Sb., o námořní plavbě).

Další výluka explicitně uvádí:

Pojištění se nevztahuje na plavidla sloužící k podnikání nebo k jiné výdělečné činnosti, pokud není v pojistné smlouvě ujednáno jinak.


Předpokládám, že je možné sjednat pojistku na profesionální výkon činnosti vyučujícího (jedno zda jachetního instruktora ve smyslu vyhlášky nebo osobu provádějící výcvik). Ale kdo ji má?

Takže pokud osoba provádějící výcvik to nedělá legálně, tj. včetně odpovídající profesní pojistky, tak se pojišťovna bude bránit plnění. A veškerá odpovědnost půjde za skiperem, případně za jachtařskou školou, která ho tam vyslala.

Důsledky ať si dovodí každý sám.

Proto si myslím, že současný stav z pohledu "rekreačního jachtaře" je vyhovující, neexistence zde několikrát odmítané "komerční doložky" už tak dobrá není.

H.
Uživatelský avatar
RACEK
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 689
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 58
Bydliště: Praha

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod RACEK » čtv zář 14, 2017 11:39 am

Jachetní instruktoři a nájemní kapitáni, by měli mít živnostenský list, nebo být zaměstnanci nějaké společnosti.

Jako podnikatelské subjekty, nebo jejich zaměstnanci, by mít uzavřenou pojistku odpovědnosti za škody.

Ono vůbec nejde o kauce, či škody na lodích, ale hlavně o škody na zdraví. Například když nějakého klienta flákne ráhno do hlavy, protože jachetní instruktor nezvládne loď.

Místo "komerční doložky" mají mít živnostenský list :D

A možná také pracovní povolení země, kde tu práci vykonávají.
Uživatelský avatar
JaOCZ
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 581
Registrován: pon dub 20, 2015 2:00 am
Reputace: 81
Kontaktovat uživatele:

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod JaOCZ » čtv zář 14, 2017 12:07 pm

máš pravdu, můžeš to mít na živnostenský list nebo vykonávat v pracovněprávním vztahu.

Jedná se o vázanou živnost:

Poskytování tělovýchovných a sportovních služeb v oblasti


Obsah

Výuka dovedností příslušného sportovního odvětví a s tím spojené organizování sportovní činnosti pro jednotlivce a skupiny, včetně půjčování sportovního nářadí, náčiní a technických sportovních prostředků. Vedení veřejných tělovýchovných a sportovních škol.

Všeobecné podmínky

Všeobecnými podmínkami provozování živnosti, jsou plná svéprávnost, kterou lze nahradit přivolením soudu k souhlasu zákonného zástupce nezletilého k samostatnému provozování podnikatelské činnosti a bezúhonnost.

Vzdělání

a) vysokoškolské vzdělání ve studijním programu a studijním oboru zaměřeném na tělesnou kulturu, tělovýchovu a sport, nebo
b) vyšší odborné vzdělání v oboru vzdělání zaměřeném na tělesnou kulturu, tělovýchovu a sport, nebo
c) osvědčení o rekvalifikaci nebo jiný doklad o odborné kvalifikaci pro příslušnou pracovní činnost vydaný zařízením akreditovaným podle zvláštních právních předpisů, nebo zařízením akreditovaným Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy, nebo ministerstvem, do jehož působnosti patří odvětví, v němž je živnost provozována, nebo d) profesní kvalifikace pro příslušnou oblast tělovýchovné činnosti


Splnění podmínek není úplně nejjednodušší.

Přehled akreditací u MŠMT je zde: http://www.msmt.cz/file/43134/

H.
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3025
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 287
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod lynx » čtv zář 14, 2017 12:22 pm

Myslím, že námořní zákon odpovědnost za škody a pojištění vůbec neřeší. (Kdyžtak mě opravte.) Co ale řeší, je příslušné oprávnění kapitána/skippera.
Ve světě je úplně normální, že na lidi, kteří poskytují skipperské služby za úplatu, jsou kladeny podstatně vyšší nároky co se týká kvalifikace a praxe. Na ostatní jsou kladeny nároky nižší nebo žádné.
Tak je to v pořádku. Ale Česká republika se, jako tak často vydala jinou cestou. Domnívám se, že by se další iniciativy jachtařské obce měly ubírat tímhle směrem.
Pokud se tak nestane, pořád víc lidí se bude uchylovat k tomu, že budou mít jiné průkazy (nebo žádné – jako je možné např. ve Švédsku nebo UK) a lodi budou registrovat v jiných zemích. (Český Námořní rejstřík se tu už probíral.)
Výhodou Evropské unie je fakt, že obojí výše zmíněné je zcela legální.
Uživatelský avatar
RACEK
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 689
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 58
Bydliště: Praha

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod RACEK » čtv zář 14, 2017 12:41 pm

Jestli je získání živnostenského listu pro jachetní instruktory a nájemní kapitány složité, pak je ale potřeba doplnění těchto živností, nikoliv změna námořního zákona.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti