Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Vše co souvisí s předpisy kolem plavby a technickou dokumentací lodí, včetně jejich regisdtrace. Přepravy lodí. Technickými prostředky pro dopravu lodí. Dále pojištění lodí, přívěsů, osob atd.

Moderátoři: Pepa, windward, vilma

Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1423
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 67
Bydliště: Ostrava

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Jarda885 » úte říj 03, 2017 6:08 pm

Řídit loď nerovná se kormidlovat.

Nevím, jak bys chtěl upravovat loď pro výcvik.

Aby bylo jasno. Souhlasím s tím, že mnoho lidí, kteří jezdí dlouho, umí hodně. Víc než nováček po jediném týdnu na lodi.
Jde o to, nadefinovat a zdůvodnit skupiny lidí, kteří nepotřebují praktickou zkoušku.

Když se zmiňujeme o ojebáv.ní. Praktická zkouška je praktická zkouška. Se všemi částmi jak napsal RACEK výše.

Větě Z praxe víme, že jachetní instruktoři na moře nejezdí, že za sebe najímají jenom kapitány. v souvislosti s neojebá.áním nerozumím. Neznám jachetní instruktory, kteří na moře nejezdí. Před jmenováním jachetním instruktorem musíš doložit praxi jako na oprávnění "A". Nejezdíš na moře, nemůžeš mít praxi na "A". Přímý rozpor dvou tvrzení.

Bavme se o systému a hledejme rozumná řešení. Nikoliv o tom, jak se dá něco obejít.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1423
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 67
Bydliště: Ostrava

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Jarda885 » úte říj 03, 2017 6:22 pm

jerryx píše:...... zadna prakticka zkouska neni ... potrebujes mit potvrzeni praxe, cili musis na tyden se jmenovanym instruktorem na jachtu ... .....


Jsem schopen se s někým domluvit, že přijede na jeden den a udělá praktickou zkoušku.

Bude to organizačně náročné, nesmíme být v časovém presu.

Opět se bavme o systému, nikoliv o obcházení.
Uživatelský avatar
stani119
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 217
Registrován: čtv led 24, 2013 1:00 am
Reputace: 19

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod stani119 » úte říj 03, 2017 6:25 pm

Fakt nechápu o co de :?
Nikdo nikoho přece nenutí si ty zkoušky u MDCR dělat. Každý má možnost si to udělat po svém. Nechci platit, nechci jezdit s instruktorem, tak to nedělám a vyberu si jinou možnost. Dělal jsem si jeden rok C a hned následující B a vůbec toho nelituji ba naopak, poznal jsem spoustu zajímavých lidi a získal i dost praktických zkušeností ;)
A na své plachetnici bez české vlajky ? To bych z toho ani neměl radost :)
Uživatelský avatar
RACEK
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 747
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 64
Bydliště: Praha

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod RACEK » úte říj 03, 2017 6:34 pm

Jarda885 píše:Jsem schopen se s někým domluvit, že přijede na jeden den a udělá praktickou zkoušku.



Možná že tato nabídka na českém trhu doposud trochu chyběla.

Nechci dělat kurs, chci jen za hodinu ověřit praktické znalosti.
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1423
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 67
Bydliště: Ostrava

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Jarda885 » úte říj 03, 2017 6:39 pm

RACEK píše:.....

Nechci dělat kurs, chci jen za hodinu ověřit praktické znalosti.

Za hodinu to nedáme. Počítej půlden.
Uživatelský avatar
RACEK
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 747
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 64
Bydliště: Praha

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod RACEK » úte říj 03, 2017 6:58 pm

Důležité je, že lze jen složit zkoušku. Že uchazeč tím nemusí trávit týden. Tuto nabídku jsem doposud nikde moc neviděl.
Uživatelský avatar
LadaM
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 338
Registrován: stř říj 09, 2013 2:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Praha

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod LadaM » úte říj 03, 2017 8:31 pm

jerryx píše:jen nevim, proc by si nekdo mel chtit delat jeste ceske papiry, kdyz uz ma jine ;-) ... kvuli ceske vlajce ?

Jak souvisí česká vlajka (registrace plavidla) s českým oprávněním vést loď?
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2451
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 87

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod jerryx » úte říj 03, 2017 9:00 pm

na lod pod ceskou vlajkou musis mit ceske papiry ;-)
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3123
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 306
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod lynx » úte říj 03, 2017 9:11 pm

To je naprostá absurdita v praxi!
Například já, kdyby nám to ostatní státy oplatily, bych musel mít průkazy polské, turecké, švédské, holandské, britské, francouzské, české, finské a chorvatské. :hmm:
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2451
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 87

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod jerryx » úte říj 03, 2017 9:11 pm

stani119 píše:Fakt nechápu o co de :?
Nikdo nikoho přece nenutí si ty zkoušky u MDCR dělat. Každý má možnost si to udělat po svém. Nechci platit, nechci jezdit s instruktorem, tak to nedělám a vyberu si jinou možnost. Dělal jsem si jeden rok C a hned následující B a vůbec toho nelituji ba naopak, poznal jsem spoustu zajímavých lidi a získal i dost praktických zkušeností ;)

no dle me jde o hodne, jsem cech a tudiz bych rad mel ceskou vlajku, ceske papiry a chci na to by patricne hrdy.
ALE urednicka buzerace nas nuti jit jinam ... myslim, ze to je hodne smutny :sorry:

stani119 píše:A na své plachetnici bez české vlajky ? To bych z toho ani neměl radost :)

to ze si povesis ceskou vlajku pod saling, vubec neznamena, ze jedes pod ceskou vlajkou ... pod saling si muzes treba rolku hajzlpapiru ;-)
zkus si tipnout, kolik mistnich majitelu lodi ma lod radeji nekde jinde ... a proc asi ? myslis, ze by nechteli mit registraci u nas ?

ac nemame more, tak nase papiry jsou docela tezke nebo proste nejsou uplne zadarmo - s tim naprosto souhlasim, ale bojovat s s nesmyslnymi narizenimi ? toho bych se opravdu rad zbavil ...
Uživatelský avatar
RACEK
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 747
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 64
Bydliště: Praha

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod RACEK » úte říj 03, 2017 9:15 pm

Českou vlajku na záď, né pod sáling :)
Uživatelský avatar
LadaM
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 338
Registrován: stř říj 09, 2013 2:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Praha

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod LadaM » úte říj 03, 2017 9:28 pm

jerryx píše:na lod pod ceskou vlajkou musis mit ceske papiry ;-)

Předpokládám, že se bavíme o námořní registraci (existuje vůbec ještě?) - to jako že mi registraci nevystaví, nebo nejsem oprávněn loď vést např. s RYA oprávněním? A pokud bych to udělal, je to vůbec postihnutelné?
Omlouvám se, pokud se ptám na obecně známou věc. Svoji loď mám registrovanou na SPS a o tomto jsem nevěděl.

jerryx píše:to ze si povesis ceskou vlajku pod saling, vubec neznamena, ze jedes pod ceskou vlajkou

Tak předpokládám, že komentáře byly k vlajce na zádi, resp. vlajce registrace. Asi patřím k té skupině bláhových, pro které plout pod českou vlajkou znamená něco víc, než jenom způsob, jak se dostat ke své oblíbené činnosti - jachtění.
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2451
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 87

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod jerryx » úte říj 03, 2017 9:50 pm

ano, presne to jsem mel na mysli (teda akorat nevim jestli namorni registrace je spravny termin), proste namorku pod ceskou vlajkou (a ano - na zadi, jsem rad, ze si to narozdil od
Uživatelský avatar
RACEK
pochopil :-P ) musis vest s ceskymi papiry ... a teda jestli mezitim nedoslo ke zmene, prece jenom jsem papiry delal uz moc davno ;-) ... jaky je postih, to opravdu nevim ...

a s tim druhym - bud v klidu, ja prave patrim taky k tem blahovym, pro ktere je to neco vic, cest, reprezentace, hrdost, co ja vim ;-) ... ale prave proto me stve ten urednicky siml, ktery ti hazi klacky pod nohy a s tim nemam silu bojovat a to tak, ze bych se zachoval jako spousta ostatnich a lod bych mel jinde (a to je to smutne) ... vlastne mi to vychazi tak, ze kyz chci byt cech, tak musim jen platit nebo vyplnovat lejstra - viz predchozi.
Uživatelský avatar
stani119
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 217
Registrován: čtv led 24, 2013 1:00 am
Reputace: 19

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod stani119 » úte říj 03, 2017 10:22 pm

To Jerryx
S nikým jsem nebojoval a nikdo mi klacky pod nohy naházel. Naopak sem si to hezky užil :whist:
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2451
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 87

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod jerryx » úte říj 03, 2017 10:26 pm

ale ty
Uživatelský avatar
stani119
asi mluvis jen o kurzu, je to tak ? ja si kurz kdysi taky uzil, ale napr. v obnovovani prukazu jsem teda zatim nic pekneho nenasel - ale mozna, ze se jen spatne rozhlizim ;-)
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1101
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 162
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Pavel-Sulc » úte říj 03, 2017 11:28 pm

Přátelé, myslím že tu spojujete nespojitelné.
Vlajka:
Podle Švédských zákonů musí loď plout pod vlajkou občanství majoritního vlastníka lodě.
Pod levý saling můžeš vyvěsit Českou vlajku, která znamení že na plubě je jeden nebo více osob s Českým občanstvím.
Zkoušky a průkazy:
Ve Švédsku pro lodě min. 4 x 12m neexistije registr lodí a nejsou potřeba žádné zkoušky a průkazy.
Existují dobrovolné kursy a školení, navigace, navigace radarem, plachtění, ovládání motorové lodě atd.
O tom tu na mnoha místech píši, ale najít příspěvek není jednoduché.
Politici v Česku rádi přebírají zaběhlé předpisy a zákony ze Švédska. Proč ne také pro lodě - motorové a plachetnice - nepřeložit Švédské předpisy do češtiny a uvézt je v praxi? Ale to určitě nejde, o čem by jste tu psali? Kolik by bylo nezaměstnaných úředníků, kapitánů, školitelů, instruktorů, lékařů.. Tohle vše musí dnes někdo platit.. A kdo se v tom chaosu vyzná? Mám pocit že málo kdo...
Uživatelský avatar
Lachtan
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 442
Registrován: úte bře 25, 2008 1:00 am
Reputace: 19
Bydliště: Praha

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Lachtan » stř říj 04, 2017 12:13 am

Díky Pavle za příspěvky. Člověk lépe usíná, když vidí, že to jde, že existují státy, kde vše funguje staletí bez buzerací a pro jachtaře. Proč si vše komplikujeme, když je život tak krátký?
Uživatelský avatar
MartinB
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1057
Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
Reputace: 70
Bydliště: Praha

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod MartinB » stř říj 04, 2017 12:21 am

Ahoj, omlouvám se, že reaguji se značným zpožděním.

Ad Racek:
Nevím, kam jsi se díval. Stránky ČANY jsou www.cany.cz
V sekci legislativa jsou, různé podkategorie, včetně průkazů ČANY. Takhle jak jsi to napsal, to vypadá, že jen ty průkazy.

Všeobecně:
Představa, že nějaká organizace něco zařídí je lichá. Jde o lidi, jedince, kteří jsou ochotni se problému opravdu věnovat, dát tomu svůj osobní čas, nikoliv jen příspěvky na JI. A být trpělivý a připraven až přijde správný čas. Že bychom tlacháním na JI (nebo ČANY) spustili legislativní proces je představa naivní.

Pokud vím, a těžko se něco změnilo, MDČR žádné zjednodušení nechystá a nebude lehké, spíše nemožné je přesvědčit.
Navíc jakákoliv změna je běh na mnoho let, tedy až přijde čas a chuť něco změnit od našich legislativců.
Takový úplně jednoduchý příklad. Je domluveno, že bude v průkazech MDČR uveden datum získání průkazu, tedy ne jen platnost od – do, což vypadá, že máte „mokrý“ průkaz, třeba teprve měsíc a přitom ho máte potřetí obnoven (nemluvě o tom, že mnozí mnoho let dříve SPS). Prý je to jasné a jednoduché. Bylo to domluveno v době protestu k nočnímu kotvení. Ale ouha, vzor průkazu je součástí vyhlášky a tak tato prkotina bude změněna, až se bude měnit vyhláška. Kolik to už je let? A zatím stále nic.
No dalo by se říci, že je to přece pochopitelné, že? Ale je to pochopitelné?? Prostě když je něco blbě, tak by se to mělo změnit a ne čekat a čekat a .......


Bohužel se tady o tom všem mele „po 120“, je to stále totéž, každý má trochu jiné představy a každý si myslí (pochopitelně), že ty jeho jsou ty správné – to je vidět z toho jak se to tu nakonec v podstatě trochu „zhádá“
Ideální stav k tomu, aby vše zůstalo při starém.

A změny typu jak píše Jarda885, že se o tom uvažuje, že kdo má RYA nemusí na praktickou zkoušku, to je opravdu snad špatný vtip.

Mimochodem ČANY je tu od 1990 a celou dobu se snaží rekreačním jachtařům zjednodušit život, pokud je k tomu příležitost. To se daří/nedaří s různým úspěchem, dle daných možnosti a příležitostí v čase. Ale myslím si, že už jen tím, že něco takového jako ČANY existuje, snad působí pozitivně na sebereflexi tvůrců legislativy (a noční kotvení té sebereflexi hodně pomohlo).

Nevím o žádném jiném jachtařském spolku (sdružení) v ČR, které by vyvíjelo obdobnou činnost a proto v ČANY jsem, aktivně.
CO VY ????
Uživatelský avatar
Richard
věčný začátečník
věčný začátečník
Příspěvky: 730
Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
Reputace: 69
Bydliště: Metylovice

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Richard » stř říj 04, 2017 7:50 am

Jen k tomu krásnému pocitu ...
Moc jsem chtěl plout pod českou vlajkou, opravdu moc. Registrace svépomocí postavené jachty u

SPS
zde narazila na nutnost revizí - plyn, elektro (to se dalo zvládnout a snad i zaplatit, revizní technik elektro na Moravě je jeden) a dále na nezbytnost certifikátu CE k lodi - jeho neexistence by šla rovněž jaksi řešit - znemožnění převoditelností lodě na dalšího vlastníka (s jakýmsi časovým limitem). Zajištění následných pravidelných technických prohlídek pro loď, která je trvale v zahraniční, je zdaleka mimo rámec běžných provozních nákladů.

ČNÚ
zde byla nutnost certifikátu CE na plavidlo, který vystavuje pověřená autorita. Celý proces je časově, administrativně a hlavně finančně náročný (několik desítek tisíc Kč). A opět pravidelné technické prohlídky ... kdo ví, jak se realizují v praxi, ten ví ...

Belgie
rychlá, elektronickou cestou realizovaná registrace s minimem průvodních dokumentů. Nutnost pravidelného obnovování (opět elektronickou cestou s přijatelným správním poplatkem).

A tak pluji pod belgickou vlajkou a pod pravým salingem místo jerryxovy rolky toaleťáku mám českou vlajku. Hrdost i pocit má svou cenu ... a dá se, bohudík, realizovat různými cestami.
Uživatelský avatar
RACEK
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 747
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 64
Bydliště: Praha

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod RACEK » stř říj 04, 2017 8:19 am

Možná je to škoda, že jsou jachtaři tak názorově nejednotní.

Někomu vadí zdravotní prohlídky, někdo je rád, že si může udělat výlet 180 km a mít ještě RTG plic :D
Někomu vadí obnovování průkazů, někdo je rád, že dostane nový jen za 50,- Kč :D
Někomu vadí praktická zkouška, někdo je rád, že si udělá výlet 1800 km a ještě si popovídá s přáteli :D
Někomu vadí poplatek za právo plout pod českou vlajkou, někdo je rád, že může pár tisíc zaplatit :D
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8709
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 108
Kontaktovat uživatele:

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Libor » stř říj 04, 2017 9:00 am

Jsem na tom podobně jako Richard.

Jen tě Racku doplním, pár desítek tisíc na začátku "české vlajky". A ty tisíce pak v pravidelných intervalech...pokud sem loď opět k prohlídce přivezeš....jinak opět desítky.....

Zajímavá debata. Docela by mě zajímalo, pokud by někdo takovou studii dokázal zpracovat, kolik českých majitelů lodí investovalo do české vlajky a kolik jich to řeší jinde, kde jsou podmínky podstatně příznivější.

Můj skromný odhad je, že bohužel česká registrace (vlajka) je ve velké menšině proti "zbytku" světa ...
Uživatelský avatar
Omen
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1196
Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
Reputace: 133
Bydliště: Olomoucko

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Omen » stř říj 04, 2017 9:06 am

jerryx píše:na lod pod ceskou vlajkou musis mit ceske papiry ;-)


České papíry možné neé, ale velitel musí být český občan (§ 28 odst. 4) a to je podstatně horší překážka.

Jádro pudla je asi v definicích:
§ 2 odst. 2 námořního zákona (61/2000 Sb.) "Námořní plavidlo je námořní obchodní loď a námořní jachta"
A dále se to nijak nerozlišuje!!! :hmm:
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1101
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 162
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Pavel-Sulc » stř říj 04, 2017 10:10 am

Omen - České papíry možná neé, ale velitel musí být český občan (§ 28 odst. 4) a to je podstatně horší překážka.
A když budu na stejné lodi velitel já, švédský občan, tak stejná loď, která večer připlula s Českým velitelem pod Českou vlajkou ráno vypluje se Švédským velitelem a pod Švédskou vlajkou??? Co na to celníci?? To snad nemyslíte vážně.. Když popluji s Omen a najednou se dohodneme že teď je velitel Omen a já jdu spát, tak hup, dolů se Švédskou vlajkou a nahoru s Českou vlajkou.. Tuším jak Švejk se obrací v hrobě nad tím nesmyslem...

Omen - Jádro pudla je asi v definicích:
§ 2 odst. 2 námořního zákona (61/2000 Sb.) "Námořní plavidlo je námořní obchodní loď a námořní jachta"
A dále se to nijak nerozlišuje!!! :hmm:
Jaká je definice námořní jachty?? Vždyť přepluli Antlant na kajaku, gumáku, 5m plachetnici, a teď jeden šílenec chtěl přeplout na tuším 1,5 m. Nebo šílený vor Krautšnajdera, kterému pravděpodobně Španělé zachránili život. To jsou vše námořní jachty?

Budou volby, možná jste měli založit stranu třeba - Strana svobodných lodníků .. Nebo ČANY jako politickou stranu... Klídek Martine to už se nestihne...
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3123
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 306
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod lynx » stř říj 04, 2017 10:28 am

Pavel-Sulc píše:Omen - České papíry možná neé, ale velitel musí být český občan (§ 28 odst. 4) a to je podstatně horší překážka.
A když budu na stejné lodi velitel já, švédský občan, tak stejná loď, která večer připlula s Českým velitelem pod Českou vlajkou ráno vypluje se Švédským velitelem a pod Švédskou vlajkou???

Ne, Pavle. Když třeba do Sabyviken připluje loď pod českou vlajkou (= registrovaná v ČR), tak Ti ji český skipper nemůže legálně půjčit. Tedy pokud Ti nezůstalo i české občanství, což nepředpokládám. Nemůže ji půjčit ani Němcům, Polákům, Anglánům…
Změna vlajky nepřipadá v úvahu.

Pavel-Sulc píše: Nebo šílený vor Krautšnajdera, kterému pravděpodobně Španělé zachránili život.

Já bych Rudu Krautschneidera nepodceňoval. Zkušeností jak se stavbou plavidel, tak s plavbou, má spoustu. Heyerdahl a Ingriš taky měli problémy s povolením k vyplutí.
Uživatelský avatar
Omen
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1196
Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
Reputace: 133
Bydliště: Olomoucko

Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty

Příspěvekod Omen » stř říj 04, 2017 10:42 am

Pavle Šulci, abych mohl velitelovat lodi, když ty si půjdeš zdřímnout (i když velitel je pořád velitel, i když spící :) ) musím zajet do Švédska na tvou loď.

Ano, máš v té absurditě pravdu.
KUA šak vy u těch vašich voleb taky máte co řešit ;)

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti